SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ErwinRommel: 14 juni
Nibb-It : 12 juli
Remco026 : 12 juli
M.K: 1 september
Rave_NL: 10 december
Statistieken vorige maand:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Topicreeks: DEF SC
quote:
Filmsquote:Op vrijdag 22 juni 2012 22:31 schreef Esses het volgende:
[..]
Voetbal is een overgewaardeerde vorm van volksvermaak welke de samenleving op alle fronten geld kost. Maar daar ga ik verder niets over uiten want dan ben ik een azijnpisser en een augurkjeIk kijk liever films. Kost de samenleving verder geen geld.
Jij hier?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:11 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Films
Kunstzinnig gezeik
Ik net terug van stukkie muziek componeren voor m'n gamequote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
terug van weggeweest leip leip jeweet
Long time no see!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:17 schreef TMartina het volgende:
Jullie zijn echt te actiefAlsof jullie allemaal reservisten zijn whehe
Wanneer is de release eigenlijkquote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:17 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik net terug van stukkie muziek componeren voor m'n game.
Over 1.5 tot 2 jaar ofzoquote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:18 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wanneer is de release eigenlijk
lurkerdelurk.quote:
Aha, geplanned?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:18 schreef TMartina het volgende:
[..]
lurkerdelurk.
Had wel een real life meeting met Hoogvlieger laatst. Maar was helaas van korte duur.
Oh, hehe. Okquote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:20 schreef TMartina het volgende:
[..]
Neh 10 sec. in de bedrijfskantine. Ons bataljon had een kazernecafe uitje
Hoe herkenden jullie elkaar?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:20 schreef TMartina het volgende:
[..]
Neh 10 sec. in de bedrijfskantine. Ons bataljon had een kazernecafe uitje
Wedden dat ze een foto van elkaar boven hun bed hebben hangen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Hoe herkenden jullie elkaar?
aan de rode roos.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Aan de witte roos.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Aan de witte roos.heheheh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We, the unwilling.. led by the unqualified..
to do the unnecessary.. for the ungrateful..
toeval.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:21 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Mijn godquote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:38 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Droog.. hihi.. droge hoofdhuid.. hihi
daar krijgen de films die ik kijk geen subsidie uit.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 00:14 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
En google Filmfonds eens, Esses
quote:
Sorry man. ik ben niet heul lam ofzoquote:
Wat een verrassingquote:Op zaterdag 23 juni 2012 02:59 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Sorry man. ik ben niet heul lam ofzo
Morgen een korfbal toernooitje. Zie dr dan trouwens weerquote:
Hopen dan maar dat ze je nog herkent als ze nuchter isquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:01 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Morgen een korfbal toernooitje. Zie dr dan trouwens weer
Eerst even keurenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:03 schreef Royyy het volgende:
[..]
Hopen dan maar dat ze je niet herkent als ze nuchter is
Nah, ik heb even niet zo helder of ze knap isquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:08 schreef Royyy het volgende:
Huh hopen dat ze je niet herkent? Heb je d'r zo teleurgesteld vannacht?
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nah, ik heb even niet zo helder of ze knap is
Nou, succes morgen dan maarquote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:10 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nah, ik heb even niet zo helder of ze knap is
Mazzel.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:18 schreef Thaboel het volgende:
Toen kwam een beertje aan en die blies dit succes verhaaltje uit! Tot morgen
Truste.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 03:18 schreef Thaboel het volgende:
Toen kwam een beertje aan en die blies dit succes verhaaltje uit! Tot morgen
quote:Beschrijving
De verzwegen soldaat is het verhaal van een vader en een dochter, van heimwee en strijdvaardigheid en van loyaliteit en niet nagekomen beloften. De vader is geboren op het Molukse eiland Seram en is loyaal aan de koningin van Nederland. De dochter is geboren in Zeeland en is loyaal aan haar Molukse achtergrond. Marcus Kainama is sergeant in het Koninklijk Nederlands-Indisch Leger. Hij is trouw aan zijn maten en zijn commandant, aan zijn ouders en familie, aan zijn vrouw en kinderen. Hij bewaart zijn principes in de maalstroom van de Japanse bezetting en de Indonesische vrijheidsstrijd. Hij doorstaat gevangenschap, martelingen en werkkampen. En hij wordt verraden. Nona Kainama groeit op in een Molukse woonwijk in Nederland. Zij voelt de frustratie van haar vader en doorstaat tucht en discipline als zijn ongemanierde 'Belanda dochter'. Zij maakt mee hoe verdriet en woede omslaan in geweld. En zij vecht voor haar eigenheid in de maalstroom van tegenstrijdigheden.
Recensie(s)
Het verhaal van Marcus Kainama, sergeant in het Koninklijk Nederlands-Indisch Leger. Een Molukse militair die zijn vorstin en Nederland met zijn hele wezen en persoonlijkheid trouw dient. Hij doorstaat gevangenschap en martelingen in de Japanse concentratiekampen. Tijdens de Indonesische vrijheidsstrijd wordt hij verraden omdat hij voor het KNIL inlichtingenwerk heeft verricht. Hij vertrekt noodgedwongen met zijn gezin naar Nederland. Daar wacht hem de teleurstelling van niet nagekomen beloften van de Nederlandse regering en het onbegrip van de Nederlandse samenleving. De roman is ook het verhaal van Nona Kainama, zijn in Zeeland in een Moluks kamp geboren dochter. Nona is, ondanks haar Nederlandse opvoeding, trouw aan haar Molukse wortels. Zij ondergaat de frustraties van haar vader en ziet hoe machteloosheid, teleurstelling, verdriet en woede leiden tot geweldsexplosies van de nieuwe generatie. De Molukse schrijfster heeft eerdere publicaties op haar naam staan, doch dit is haar eerste roman. Een indrukwekkend debuut dat inzicht geeft in de Molukse problematiek. Het verhaal wordt afwisselend vanuit het perspectief van de vader en de dochter verteld. Vrij kleine druk.
quote:
quote:
Hé, het is nog niet na twaalven en je bent wakkerquote:
En? Is ze lelijk?quote:
jup stond om 10uur op het korfbalveld.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hé, het is nog niet na twaalven en je bent wakker
Je was even vergeten dat korfbal een gemengde sport is?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
jup stond om 10uur op het korfbalveld.
En ja... Zal wel verklaren waarom geen.moeite hoefde te doe.
Wat heb je gedaan?quote:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:53 schreef Thaboel het volgende:
[..]
En ja... Zal wel verklaren waarom geen.moeite hoefde te doe.
Reservering doen bioscoop. Ik ga!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:07 schreef jankaas020 het volgende:
http://www.flabber.nl/linkdump/video/trailer-dredd-11644 tof.
Teringherrie.quote:
Damn, ziet nice uutquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:07 schreef jankaas020 het volgende:
http://www.flabber.nl/linkdump/video/trailer-dredd-11644 tof.
Word je hard van.quote:
Waar mogen deze hagelwitte stranden gelokaliseerd zijn?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:30 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken vanaf de hagelwitte stranden
Alwaar de crisis hard heeft toegeslagenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:37 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waar mogen deze hagelwitte stranden gelokaliseerd zijn?
Hehe, profiteur!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Alwaar de crisis hard heeft toegeslagen
Prima te doen. San Miguelquote:Op zaterdag 23 juni 2012 13:43 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hehe, profiteur!
Onze reis zal zijn naar het land der paella
Wat is deze?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:15 schreef Esses het volgende:
Steek ik een peuk op voor een winkel, kijken allemaal mensen mij boos aan. Loopt een bejaarde langs die naar mij kijkt alsof ik een paria ben. Hoor ineens allemaal mensen praten over hoe slecht roken wel niet voor jezelf en je ongeboren kind is. *Nee, ik ben niet zwanger*.
Komt de partner uit de winkel zetten die de boodschappen nog afrekende, loopt samen weg. Kijkt over je schouder naar een bordje, o shit. Verboden te roken.
Je zou iemand ook maar aanspreken he.
Je video is stuk.quote:
Zie je nou wat voor een angstaanjagend gestalte je hebt?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:15 schreef Esses het volgende:
Steek ik een peuk op voor een winkel, kijken allemaal mensen mij boos aan. Loopt een bejaarde langs die naar mij kijkt alsof ik een paria ben. Hoor ineens allemaal mensen praten over hoe slecht roken wel niet voor jezelf en je ongeboren kind is. *Nee, ik ben niet zwanger*.
Komt de partner uit de winkel zetten die de boodschappen nog afrekende, loopt samen weg. Kijkt over je schouder naar een bordje, o shit. Verboden te roken.
Je hebt jezelf toch zeker wel een bekeuring gegeven he?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:15 schreef Esses het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:15 schreef Esses het volgende:
quote:
quote:
Mensen hebben het lef niet meer om elkaar aan te spreken. Mensen zijn onterecht per definitie bang. Jammer. En met betrekking tot die bekeuring, neen. Er is geen APV geldig aldaar welke het verbied.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 15:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Zie je nou wat voor een angstaanjagend gestalte je hebt?
Hehehe, waarheid.quote:power’ van 150 Leopard tanks verkocht te hebben, resten er nog wat pantservoertuigen en wat artillerie als bewapening, terwijl de met zoveel trots opgerichte Luchtmobiele Brigade nauwelijks tot niet inzetbaar is gebleken
Dat had ik dus ook.quote:
Mijnes werkt gewoon.quote:
En waarom?quote:
En die 3 para cie's dan?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:00 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie de meerwaarde er niet van in. Wat kan LMB dat andere onderdelen niet kunnen? En ga me niet vertellen 'ze kunnen uit een helikopter springen', want kunnen andere onderdelen ook. Zo niet, dan heb je het in vijf minuten geleerd.
Para is juist GEEN kenmerk van LMB.quote:
quote:
DDPquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:26 schreef m.k het volgende:
Welke pipa is deze? Lijkt wel een HK 416 maar dan kort
[ afbeelding ]
Is inderdaad een HK 416, met een 10 inch loop.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:26 schreef m.k het volgende:
Welke pipa is deze? Lijkt wel een HK 416 maar dan kort
[ afbeelding ]
yoloquote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:54 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Als ik dat woord nog 1 keer zie komt er poep uit al mijn lichaamsholtes..
Plaats want: YOLOquote:
voor het nageslachtquote:
Heb jij gedronken?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:20 schreef Esses het volgende:
zijn jullie wel eens mensen als mij tegengekomen waarbij je je afvraagt wie ze tijdens de keuring sexueel bevredigen hebben on de keuring te mogen halen?
omdat ik een tikfout maak omdat mijn automatische woordaanvulling het verkeerde woord pakte?quote:
Neen, wel eens van gehoord maar weet niet wat het is.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:18 schreef Sloggi het volgende:
Hij kent tubgirl vast wel, het is nog vroeg hè.
Onder anderequote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:23 schreef Esses het volgende:
[..]
omdat ik een tikfout maak omdat mijn automatische woordaanvulling het verkeerde woord pakte?
Ik heb zo'n gevoel dat ik dat niet wilquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:31 schreef Esses het volgende:
@er en jij snapt het dus niet.
@sam ga kijken dan.
niet janken dan.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:32 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n gevoel dat ik dat niet wil.
Nou, ook goed.quote:
2girls1cup.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:52 schreef Sloggi het volgende:
Klopt, die vraag komt geheid voorbij. 'Meneer Thegreat5, zoekt u wel eens naar plaatjes van tubgirl, lemonparty of goatse?'
Wat is een PO?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:48 schreef Thaboel het volgende:
Sammie kijk nou maar. Voorbereiding voor je PO
Quoted voor het nageslacht.quote:
Ik weet wat een shocksite is. Ik kende Tubgirl alleen niet. Lemonparty, MyLazySundays, e.d. heb ik al kennis mee mogen makenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:56 schreef Schild het volgende:
Speciaal voor Sammie wat uitleg;
http://en.wikipedia.org/wiki/Shock_site
Et voila!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 20:02 schreef samthegreat5 het volgende:
PO wordt hier hopelijk niet gebruikt in de context van Psychologisch Onderzoek?
Want jullie horen namelijk te weten dat ik die ongeveer 3 maanden geleden heb gehad faalhazenquote:
Nee, ik mijd lelijke mensen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:20 schreef Esses het volgende:
zijn jullie wel eens mensen als mij tegengekomen waarbij je je afvraagt wie ze tijdens de keuring sexueel bevredigen hebben on de keuring te mogen halen?
Zoek je lotgenoten?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:20 schreef Esses het volgende:
Een toilet met een gat in de wand.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:40 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Nou.. eh.. misschien.
Geef je me even de locatie door als het zo ver is?
Sinds 11uur vanochtend aan het bier dus neequote:
lol, ok. Bier door dan.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 22:30 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Sinds 11uur vanochtend aan het bier dus nee
hoopjes.quote:
Ophoeren met de rooie baret. Painf bat Menno van Coehoorn. Gelijk klaar. Faggot bendequote:
het spijt me zeer, maar ook ik schijn te moeten gaan slapen..quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 04:26 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
het spijt me zeer, maar ook ik schijn te moeten gaan slapen..
Loony Tunes-appaten als oplossing aanbieden...quote:Op zondag 24 juni 2012 02:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ophoeren met de rooie baret. Painf bat Menno van Coehoorn. Gelijk klaar. Faggot bende
Al een tijdje opgeheven...quote:Op zondag 24 juni 2012 02:43 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Ophoeren met de rooie baret. Painf bat Menno van Coehoorn. Gelijk klaar. Faggot bende
Wil je dat ik ga reageren?quote:Op zondag 24 juni 2012 10:34 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb tot nog toe opvallend weinig tegenspraak gekregen over LMB.
Nee, het was meer bedoeld ter bevestiging van mijn gelijk. Maar als jij iets kan bedenken wat LMB uniek en noodzakelijk maakt, ga je gang.quote:
In een vrachtwagen zitten en helikopter geluiden maken?quote:Op zondag 24 juni 2012 10:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, het was meer bedoeld ter bevestiging van mijn gelijk. Maar als jij iets kan bedenken wat LMB uniek en noodzakelijk maakt, ga je gang.
quote:Op zondag 24 juni 2012 10:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In een vrachtwagen zitten en helikopter geluiden maken?
Ik kan er wel op gaan reageren, maar dan gaat het weer een ping-pong wedstrijd worden waar een ieder z'n gelijk denkt te hebben. Daar doe ik niet meer aan meequote:Op zondag 24 juni 2012 10:42 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Nee, het was meer bedoeld ter bevestiging van mijn gelijk. Maar als jij iets kan bedenken wat LMB uniek en noodzakelijk maakt, ga je gang.
Tja, toen moesten we wel, in mock-ups zitten en dan onszelf op de borst kloppenquote:Op zondag 24 juni 2012 10:43 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In een vrachtwagen zitten en helikopter geluiden maken?
Ik weet het. Ik heb het gezien.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, toen moesten we wel, in mock-ups zitten en dan onszelf op de borst kloppen![]()
Dit is dus echt waar mensen, bij gebrek aan heli's moesten we dat zo simuleren
Eigenlijk kun je net zo goed de vraag stellen: Waarom hebben we in hemelsnaam een krijgsmacht.quote:
Dat was echt op het belachelijke af zeg, pffffquote:
Ja, jullie waren in die tijd echt het lachertje van Defensie.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:47 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was echt op het belachelijke af zeg, pffff
Kwam natuurlijk ook deels doordat de Landmacht een vreemde eend in de bijt had. was nieuw. Moest vanaf de grond worden opgericht.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, jullie waren in die tijd echt het lachertje van Defensie.
Noem die zeecontainer maar een mock-up...quote:Op zondag 24 juni 2012 10:45 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Tja, toen moesten we wel, in mock-ups zitten en dan onszelf op de borst kloppen![]()
Dit is dus echt waar mensen, bij gebrek aan heli's moesten we dat zo simuleren
Mogguh Erasmoquote:
Een pluspunt. Ik heb KCT instructeurs positief horen praten over de opleiding van de 1ste lichting.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kwam natuurlijk ook deels doordat de Landmacht een vreemde eend in de bijt had. was nieuw. Moest vanaf de grond worden opgericht.
Maar toch, toch ben ik trots om er gezeten te hebben, als eerste lichting zijnde
Die omgebouwde zeecontainer is idd die mock-up. met rode en groene lampjesquote:Op zondag 24 juni 2012 10:51 schreef AchJa het volgende:
[..]
Noem die zeecontainer maar een mock-up...
Kratten bier kun je toch bij elke supermarkt inleveren?quote:Op zondag 24 juni 2012 10:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mogguh Erasmo
Ik zit in m'n maag met een krat bier, maar bij het grof vuil doen? Die lege flessen Oettinger kan ik nergens inleveren
De Lidl slikt ze.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:52 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mogguh Erasmo
Ik zit in m'n maag met een krat bier, maar bij het grof vuil doen? Die lege flessen Oettinger kan ik nergens inleveren
Dat was ook het leuke ja. Er zaten toen veel ex-dipli's bij, die kwamen van alle windstreken, en van vele onderdelen. Veel waren oud-marinier, Painf, Klu, KCT etc etc.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een pluspunt. Ik heb KCT instructeurs positief horen praten over de opleiding van de 1ste lichting.
Toen was er weinig omgebouwds aan, was meer een hobby project bij gebrek aan beter.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Die omgebouwde zeecontainer is idd die mock-up. met rode en groene lampjes
Ahh, daar eens proberen. Bij de AH lukte het nietquote:
Er was gewoon niks. Als je mazzel had kon je in een geleende heli zitten van de Duitsers of de Engelsen.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen was er weinig omgebouwds aan, was meer een hobby project bij gebrek aan beter.
Lol sta je dan bij die automaatquote:Op zondag 24 juni 2012 10:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh, daar eens proberen. Bij de AH lukte het niet
Nou, erger nog, die vent erachter kwam eraan en zegt dat het niet kon want ze verkopen dat nietquote:
Maar goed, ik heb hen ook positief horen praten over een weekend Reservisten van de KLu over de vloer.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat was ook het leuke ja. Er zaten toen veel ex-dipli's bij, die kwamen van alle windstreken, en van vele onderdelen. Veel waren oud-marinier, Painf, Klu, KCT etc etc.
Plus dat het gemiddelde opleidingsniveau ook redelijk hoog was. Veel HBO, Uni, Havo, Mavo etc.
Ach, ik kraak geen enkele eenheid af, elke eenheid heeft z'n specialiteiten. Dat er wat heren en dames op deze aardkloot rondlopen die denken van "ik ben beter, wij zijn de beste", die negeer ik maar. Was wel eens anders.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:03 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Maar goed, ik heb hen ook positief horen praten over een weekend Reservisten van de KLu over de vloer.
Correct.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, ik kraak geen enkele eenheid af, elke eenheid heeft z'n specialiteiten. Dat er wat heren en dames op deze aardkloot rondlopen die denken van "ik ben beter, wij zijn de beste", die negeer ik maar. Was wel eens anders.
Dat geef ik ook toe hoorquote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 11:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat geef ik ook toe hoor
Nu, ik lees het maar en het is KVO.
Klopt, gezonde concurrentie is niets mis mee, echter dat wij zijn de beste verhaal heb ik ook een broertje dood aan.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ach, ik kraak geen enkele eenheid af, elke eenheid heeft z'n specialiteiten. Dat er wat heren en dames op deze aardkloot rondlopen die denken van "ik ben beter, wij zijn de beste", die negeer ik maar. Was wel eens anders.
quote:Op zondag 24 juni 2012 11:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, gezonde concurrentie is niets mis mee, echter dat wij zijn de beste verhaal heb ik ook een broertje dood aan.
Mee eens, en als een LMB gast zegt dat hun de besten zijn dan krap ik mij nu ook nog maar eens achter m'n oren.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, gezonde concurrentie is niets mis mee, echter dat wij zijn de beste verhaal heb ik ook een broertje dood aan.
Smakelijkquote:Op zondag 24 juni 2012 11:13 schreef Erasmo het volgende:
Ik gooi er maar eens een pie in voor de lunch
Was dat in de tijd van de vlindertuin?quote:Op zondag 24 juni 2012 10:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ja, jullie waren in die tijd echt het lachertje van Defensie.
Dat was nog recentelijkquote:
Nee, 20 jaar eerder.quote:
Daarmee lijk je te impliceren dat over de lichtingen weinig positiefs te melden is / was.quote:Op zondag 24 juni 2012 10:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Een pluspunt. Ik heb KCT instructeurs positief horen praten over de opleiding van de 1ste lichting.
Weinig wil ik niet zeggen. Minder wel.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarmee lijk je te impliceren dat over de lichtingen weinig positiefs te melden is / was.
Niet over mijnequote:Op zondag 24 juni 2012 11:20 schreef Sloggi het volgende:
Vroeger was alles beter natuurlijk. Zal wel over veel opleidingen gezegd worden.
Als ik alleen al binnen de KLu naar bv de duur van de opleidingen kijk zal ik er niet naast zitten.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:20 schreef Sloggi het volgende:
Vroeger was alles beter natuurlijk. Zal wel over veel opleidingen gezegd worden.
1 ding kan wel gezegd worden, de oude MAVO was beter dan het huidige gedrocht wat VMBO heetquote:Op zondag 24 juni 2012 11:20 schreef Sloggi het volgende:
Dat was dan ook niet vroeger.quote:
De opleiding van ons was toen "anders". laten we het daar op houdenquote:Op zondag 24 juni 2012 11:20 schreef Sloggi het volgende:
Duh vroeger was alles gewoon beter... Toen er meer dan 2% van het BNP gespendeerd werd aan defensie.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:20 schreef Sloggi het volgende:
quote:Op zondag 24 juni 2012 11:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Meh, 'k weet 't niet. Die opleiding is er denk ik ook al wel sinds de jaren 70 ofzo.
En zo een opleiding veranderd natuurlijk niet mee met z'n tijdquote:Op zondag 24 juni 2012 11:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Meh, 'k weet 't niet. Die opleiding is er denk ik ook al wel sinds de jaren 70 ofzo.
Aber naturlich wohl.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En zo een opleiding veranderd natuurlijk niet mee met z'n tijd
Sammy, als je zo een grote kerel denkt te zijn, lul dan eens niet zo uit je nekquote:Op zondag 24 juni 2012 11:22 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
lol, waar komt dit dan opeens vandaanquote:Op zondag 24 juni 2012 11:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Sammy, als je zo een grote kerel denkt te zijn, lul dan eens niet zo uit je nek
Niet van marsquote:Op zondag 24 juni 2012 11:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
lol, waar komt dit dan opeens vandaag.
Mooi die erkenning.quote:
Begin nu maar, want mijn opleiding is door de jaren heen in plaats van slechter geworden alleen maar beter geworden door opkomst van technologiequote:Op zondag 24 juni 2012 11:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Mooi die erkenning.
Ik hoop binnen een jaar dat ook te zeggen over jouw antwoorden.
Technologie misschien wel. De rest van de vakken heeft blijkbaar nog geen positief effect.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:27 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Begin nu maar, want mijn opleiding is door de jaren heen in plaats van slechter geworden alleen maar beter geworden door opkomst van technologie.
Noem eens zo'n vakquote:Op zondag 24 juni 2012 11:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Technologie misschien wel. De rest van de vakken heeft blijkbaar nog geen positief effect.
Zal je nooit tegenkomen op de uni. Ze verwachten dat iig je Engels op dermate hoog niveau zit aangezien alles bijna in 't Engels is. M'n Duits is wel een beetje roestiger dan op de middelbare schoolquote:
Bedoelde meer dat je die lui gewoon die rooie baret afneemt: nieuw naampie erbij en KABLAM! Extra painf.quote:
Je loopt flink achter in het gesprek over LMB.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat je die lui gewoon die rooie baret afneemt: nieuw naampie erbij en KABLAM! Extra painf.
Ze zijn nog nooit ingezet zoals ooit de bedoeling was. Het enige dat ze creëerde is een stel arrogante lui die uit de hoogte lopen te doen omdat ze een roodpetje hebben. Zoveel trucjes hebben ze niet hoor.
Nee hoor. ik breng het weer naar bovenquote:Op zondag 24 juni 2012 11:59 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Je loopt flink achter in het gesprek over LMB.
Nog een zus van een maat geneukt de afgelopen dagen?quote:Op zondag 24 juni 2012 12:01 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Nee hoor. ik breng het weer naar boven
Korps mariniers wel dan? Die heb ik ook alleen maar de infanterist zien uithangen.quote:Op zondag 24 juni 2012 11:58 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Bedoelde meer dat je die lui gewoon die rooie baret afneemt: nieuw naampie erbij en KABLAM! Extra painf.
Ze zijn nog nooit ingezet zoals ooit de bedoeling was. Het enige dat ze creëerde is een stel arrogante lui die uit de hoogte lopen te doen omdat ze een roodpetje hebben. Zoveel trucjes hebben ze niet hoor.
Ik heb me gisteravond ingehouden.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:02 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Nog een zus van een maat geneukt de afgelopen dagen?
quote:
Godver, ik hoopte op een LMB bash. Ik haak afquote:Op zondag 24 juni 2012 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Korps mariniers wel dan? Die heb ik ook alleen maar de infanterist zien uithangen.
Op wat struikduiken na niks speciaals gelukkig.quote:
Hm, da's niet zo goedquote:Op zondag 24 juni 2012 11:52 schreef Sloggi het volgende:
Toen wij een paar Duitse wetenschappelijke artikelen kregen voorgeschoteld raakte de helft van de studenten in paniek. Tot zover het Nederlands middelbaar onderwijs.
Hahaquote:Op zondag 24 juni 2012 12:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Op wat struikduiken na niks speciaals gelukkig.
Puur natuur poesjes?quote:Op zondag 24 juni 2012 12:08 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Op wat struikduiken na niks speciaals gelukkig.
quote:Op zondag 24 juni 2012 12:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Korps mariniers wel dan? Die heb ik ook alleen maar de infanterist zien uithangen.
Ja, daar dacht ik ook meteen aan inderdaad bij het lezen van AJ's post.quote:
RU.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hm, da's niet zo goed. Waar in 't land studeer je ergens?
Afdalen uit een heli en een object zuiveren? Kan LMB ook.quote:
Oh, same here.quote:
Die actie is door de UIM uitgevoerd, maar dit is toch wel een aardig voorbeeld van de 'zeesoldaat'.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:10 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook meteen aan inderdaad bij het lezen van AJ's post.
Het Korps was er eerder en is breder inzetbaar. Bovendien heeft LMB geen anti-zeeziektetraining gehad.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:12 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Afdalen uit een heli en een object zuivern? Kan LMB ook.
Doet niet ter zake. Noem gewoon eens iets wat alleen de Mariniers kunnen.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:13 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het Korps was er eerder en is breder inzetbaar. Bovendien heeft LMB geen anti-zeeziektetraining gehad.
Neuh, die struiken op een rontonde.quote:
Dat is alles?quote:
Punt is, dat kan je niet staven met youtube filmpjesquote:Op zondag 24 juni 2012 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is alles?
Dan moet je ook zo dapper zijn om de air assaults in Afghanistan te benoemen.
quote:Op zondag 24 juni 2012 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is alles?
Je hebt je eigen topic.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:18 schreef samthegreat5 het volgende:
Even op ander vlak:
Waar denk je qua muzikaal thema (instrumenten, etc.) aan als je aan een WO2 game of film denkt?
Relatief grootschalig inzetbaar bij amfibische operaties en in arctisch, tropisch en bergachtig gebied.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:14 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Doet niet ter zake. Noem gewoon eens iets wat alleen de Mariniers kunnen.
Dit heeft daar niks mee te maken. Ik probeer een beetje te peilen wat jullie vinden passen bij een WO2 game/film qua muziek.quote:
Ik ben niet alwetend.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is alles?
Triangels. En trompetten natuurlijk.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:18 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Dit heeft daar niks mee te maken. Ik probeer een beetje te peilen wat jullie vinden passen bij een WO2 game/film qua muziek.
quote:
Ik lees niemand de les. Ik sta open voor andermans mening en laat me graag overtuigen.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:19 schreef m.k het volgende:
Wtf is hier aan de hand? Burgers die militairen de les proberen te lezen over de inzet van bepaalde eenheden
Hehe, triangels is een goeiequote:
Nee je zegt dat LMB gay is en vind dat de anderen je maar moeten overtuigen dat ze dat niet zijn.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik lees niemand de les. Ik sta open voor andermans mening en laat me graag overtuigen.
Done.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Relatief grootschalig inzetbaar bij amfibische luchtmobiele operaties en in arctisch, tropisch en bergachtig gebied.
30 juni, komende zaterdag dus, kom naar het Malieveld, en spreek de jonge garde aan van LMB, oa ook hen die gediend hebben in Afganistan, Battle of Chora, etc.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik lees niemand de les. Ik sta open voor andermans mening en laat me graag overtuigen.
quote:Op zondag 24 juni 2012 12:22 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
30 juni, komende zaterdag dus, kom naar het Malieveld, en spreek de jonge garde aan van LMB, oa ook hen die gediend hebben in Afganistan, Battle of Chora, etc.
LMB is niet 'gay'. Die gasten zullen vast goed zijn. Ik denk alleen dat LMB niet bijster veel toevoegt als je kijkt naar hun unieke eigenschappen (voor zover die er zijn), behalve dan dat het het prestige van de Landmacht vergroot.quote:Op zondag 24 juni 2012 12:21 schreef m.k het volgende:
[..]
Nee je zegt dat LMB gay is en vind dat de anderen je maar moeten overtuigen dat ze dat niet zijn.
Net als de Mariniers mbt de Marine?quote:Op zondag 24 juni 2012 12:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
LMB is niet 'gay'. Die gasten zullen vast goed zijn. Ik denk alleen dat LMB niet bijster veel toevoegt als je kijkt naar hun unieke eigenschappen (voor zover die er zijn), behalve dan dat het het prestige van de Landmacht vergroot.
Kan er verdomme dit jaar weer niet bij zijn :S Nichtje word 3 net wat belangrijkerquote:Op zondag 24 juni 2012 12:23 schreef Cobra4 het volgende:
[..]![]()
Gaat trouwens een leuke opkomst uit FOK! worden.
3 Para cie'en?quote:Op zondag 24 juni 2012 12:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
LMB is niet 'gay'. Die gasten zullen vast goed zijn. Ik denk alleen dat LMB niet bijster veel toevoegt als je kijkt naar hun unieke eigenschappen (voor zover die er zijn), behalve dan dat het het prestige van de Landmacht vergroot.
quote:Op zondag 24 juni 2012 12:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
quote:
Nee idd je bent zo subtiel begonnen. Verder denk je ook helemaal niet dat mariniers beter in alles zijn toch?quote:Op zaterdag 23 juni 2012 17:00 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie de meerwaarde er niet van in. Wat kan LMB dat andere onderdelen niet kunnen? En ga me niet vertellen 'ze kunnen uit een helikopter springen', want kunnen andere onderdelen ook. Zo niet, dan heb je het in vijf minuten geleerd.
Dat droeg ik gisteren ook al aan inderdaad. Dat werd toen gecountered met dat het ook makkelijk naar KCT en Korps Marns geschoven kon worden.quote:
en dit dusquote:Op zondag 24 juni 2012 12:26 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Net als de Mariniers mbt de Marine?
Ik ken geen taak die andere eenheden binnen Defensie niet kunnen uitvoeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |