Wat voor agressie was er dan? Behalve het steunen van de opstandelingen tegen een dictator die zijn eigen steden in puin schiet (en Turkije ook rustig beschiet) en al dan niet per ongeluk met een vliegtuig binnendringt is er weinig aan de hand. Ik zie niet waarom bijvoorbeeld Nederlandse f16's dan geen Russische bommenwerpers die het NATO luchtruim invliegen zouden mogen neerknallen.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wat ik liever wil. Ik ben degene die bedreigingen uit en naleeft, ik ben de agressor. Als de tegenpartij mij met hooivorken weg wil jagen prima, maar ze kunnen mij ook met stokken helemaal kapot slaan. Eigen schuld.
Human Rights Watch meld dat de zogenaamde Free Syrian Army ernstige misdaden hebben gepleegd, waaronder marteling en executies van zowel veiligheidsdiensten/leger en burgers. Hun leiders hebben meerdere keren op TV verteld dat ze minderheden zouden afmaken als ze aan de macht kwamen.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat voor agressie was er dan? Behalve het steunen van de opstandelingen tegen een dictator die zijn eigen steden in puin schiet (en Turkije ook rustig beschiet) en al dan niet per ongeluk met een vliegtuig binnendringt is er weinig aan de hand. Ik zie niet waarom bijvoorbeeld Nederlandse f16's dan geen Russische bommenwerpers die het NATO luchtruim invliegen zouden mogen neerknallen.
Behalve dat je dan oorlog krijgt of problemen met de gastoevoer.
Dus je bent voorstander van de "vreedzame" Assad clan?quote:Op zondag 24 juni 2012 00:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Human Rights Watch meld dat de zogenaamde Free Syrian Army ernstige misdaden hebben gepleegd, waaronder marteling en executies van zowel veiligheidsdiensten/leger en burgers. Hun leiders hebben meerdere keren op TV verteld dat ze minderheden zouden afmaken als ze aan de macht kwamen.
Dat soort mensen steunt Turkije dus met geld EN wapens. Syrisch bloed aan hun handen. Dat vind jij geen agressie, maar wanneer een Turks millitair toestel in zulke tijden en zo'n situatie illegaal Syrië binnen vliegt en neergeschoten wordt, dan staat de wereld op z'n achterpoten.
Ik snap dat niet zo.
Dat laatste lijkt me genoeg reden het niet te doenquote:Op zondag 24 juni 2012 00:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat voor agressie was er dan? Behalve het steunen van de opstandelingen tegen een dictator die zijn eigen steden in puin schiet (en Turkije ook rustig beschiet) en al dan niet per ongeluk met een vliegtuig binnendringt is er weinig aan de hand. Ik zie niet waarom bijvoorbeeld Nederlandse f16's dan geen Russische bommenwerpers die het NATO luchtruim invliegen zouden mogen neerknallen.
Behalve dat je dan oorlog krijgt of problemen met de gastoevoer.
Ik ben niet voor Assad, ik weet wie hij is en wat hij doet. Maar het gaat de VS en de EU niet om mensenrechten, het is een politiek spelletje waarbij ze hopen op een machtswisseling. Syrië is een sterke bondgenoot van Iran en ze laten niet met zich sollen.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dus je bent voorstander van de "vreedzame" Assad clan?
Waar haal je dat vandaan? Ik ben tegen het groepje bandieten dat zich Free Syrian Army noemt en tegen de vernietiging van Syrië. Ik ben voor een een sterk machtsblok dat zich afkeert van de de VS, Israël en de Salafisten/fundi's. Ben ik dan meteen pro Assad? Prima.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:57 schreef Ulx het volgende:
Je vergeet Israel te noemen en ik begrijp dus dat je pro-Assad bent.
Daarvoor moet Syrie eerst Turkije aanvallen. Een land binnenvliegen met een bommewerper en dan klagen als hij wordt neergeschoten telt natuurlijk nietquote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.html
Gaat het nu los, worden we als NAVO lid betrokken bij een oorlog?
Dat mag dus wel, wijzend naar de Grote Landenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Je schiet niet zomaar elk toestel dat je luchtruim invliegt uit de lucht. Als men dat Europa zou doen lagen er al heel wat russische bommenwerpers in de Noordzee.
En Israel! Vergeet die niet. Geen MO topic zonder Israel! Toch? Toch? Israel moet je nog noemen!quote:Op zondag 24 juni 2012 01:32 schreef Peunage het volgende:
Erdogan heeft te luisteren naar mama Amerika. Die maakt de Belangrijke politieke keuzes voor hem.
Je maakt jezelf belachelijk. Ik typ hele essays, en jij komt met zulke opmerkingen.quote:Op zondag 24 juni 2012 01:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
En Israel! Vergeet die niet. Geen MO topic zonder Israel! Toch? Toch? Israel moet je nog noemen!
Dus jij bent voorstander van de al-qaida aanval op syrie?quote:Op zondag 24 juni 2012 00:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met een museumstuk dat al dertig jaar niet meer gemaakt wordt de grens overvliegen riekt naar provocatie iig.quote:Op zondag 24 juni 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik zou er niet raar van opkijken als dat hele gedoe van het vliegtuig opgezet is, je vliegt niet zomaar de grenen van een land binnen waar je op slechte voet mee staat.
Jij denkt dat de opstandelingen vrede en democratie gaan brengen?quote:Op zondag 24 juni 2012 00:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je in een burgeroorlog zit is de situatie waar anders als hier hé...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Je schiet niet zomaar elk toestel dat je luchtruim invliegt uit de lucht. Als men dat Europa zou doen lagen er al heel wat russische bommenwerpers in de Noordzee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |