abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113296771
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:10 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het maakt niet uit wat ik liever wil. Ik ben degene die bedreigingen uit en naleeft, ik ben de agressor. Als de tegenpartij mij met hooivorken weg wil jagen prima, maar ze kunnen mij ook met stokken helemaal kapot slaan. Eigen schuld.
Wat voor agressie was er dan? Behalve het steunen van de opstandelingen tegen een dictator die zijn eigen steden in puin schiet (en Turkije ook rustig beschiet) en al dan niet per ongeluk met een vliegtuig binnendringt is er weinig aan de hand. Ik zie niet waarom bijvoorbeeld Nederlandse f16's dan geen Russische bommenwerpers die het NATO luchtruim invliegen zouden mogen neerknallen.
Behalve dat je dan oorlog krijgt of problemen met de gastoevoer.
pi_113297739
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wat voor agressie was er dan? Behalve het steunen van de opstandelingen tegen een dictator die zijn eigen steden in puin schiet (en Turkije ook rustig beschiet) en al dan niet per ongeluk met een vliegtuig binnendringt is er weinig aan de hand. Ik zie niet waarom bijvoorbeeld Nederlandse f16's dan geen Russische bommenwerpers die het NATO luchtruim invliegen zouden mogen neerknallen.
Human Rights Watch meld dat de zogenaamde Free Syrian Army ernstige misdaden hebben gepleegd, waaronder marteling en executies van zowel veiligheidsdiensten/leger en burgers. Hun leiders hebben meerdere keren op TV verteld dat ze minderheden zouden afmaken als ze aan de macht kwamen.

Dat soort mensen steunt Turkije dus met geld EN wapens. Syrisch bloed aan hun handen. Dat vind jij geen agressie, maar wanneer een Turks millitair toestel in zulke tijden en zo'n situatie illegaal Syrië binnen vliegt en neergeschoten wordt, dan staat de wereld op z'n achterpoten.

Ik snap dat niet zo.
pi_113297832
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Human Rights Watch meld dat de zogenaamde Free Syrian Army ernstige misdaden hebben gepleegd, waaronder marteling en executies van zowel veiligheidsdiensten/leger en burgers. Hun leiders hebben meerdere keren op TV verteld dat ze minderheden zouden afmaken als ze aan de macht kwamen.

Dat soort mensen steunt Turkije dus met geld EN wapens. Syrisch bloed aan hun handen. Dat vind jij geen agressie, maar wanneer een Turks millitair toestel in zulke tijden en zo'n situatie illegaal Syrië binnen vliegt en neergeschoten wordt, dan staat de wereld op z'n achterpoten.

Ik snap dat niet zo.
Dus je bent voorstander van de "vreedzame" Assad clan?
  zondag 24 juni 2012 @ 00:38:17 #179
104871 remlof
Europees federalist
pi_113297852
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me genoeg reden het niet te doen :')
pi_113298450
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:37 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik ben niet voor Assad, ik weet wie hij is en wat hij doet. Maar het gaat de VS en de EU niet om mensenrechten, het is een politiek spelletje waarbij ze hopen op een machtswisseling. Syrië is een sterke bondgenoot van Iran en ze laten niet met zich sollen.

Als het om mensenrechten ging hadden ze ook ingegrepen in Bahrein, waar de revolutie al langer gaande is en het geweld eenzijdig is( regering moord burgers uit) of in Saudi-Arabie, maar nee, ze zijn beste vrienden met die regimes. Hetzelfde geld voor Jemen. En Irak al in 1991.

Overal waar het Sji'ieten zijn die het slachtoffer zijn doen ze hun ogen dicht, want Sji'ieten helpen zou betekenen dat ze Iran helpen en dat moet koste wat het koste voorkomen worden.

Syrië is niet het toppunt van de democratie, maar het is ook niet wat je op TV ziet. Er zijn landen waar het veel erger is, maar bondgenoot van het westen = geen gezeik, al moord diegene z'n halve volk uit. En DAT is hypocrisie.

Ik zou er niet raar van opkijken als dat hele gedoe van het vliegtuig opgezet is, je vliegt niet zomaar de grenen van een land binnen waar je op slechte voet mee staat.
pi_113298523
Je vergeet Israel te noemen en ik begrijp dus dat je pro-Assad bent.
pi_113299013
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:57 schreef Ulx het volgende:
Je vergeet Israel te noemen en ik begrijp dus dat je pro-Assad bent.
Waar haal je dat vandaan? Ik ben tegen het groepje bandieten dat zich Free Syrian Army noemt en tegen de vernietiging van Syrië. Ik ben voor een een sterk machtsblok dat zich afkeert van de de VS, Israël en de Salafisten/fundi's. Ben ik dan meteen pro Assad? Prima.
  zondag 24 juni 2012 @ 01:15:34 #183
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_113299057
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 17:40 schreef Wokkel het volgende:

[..]

http://www.telegraph.co.u(...)ish-fighter-jet.html

Gaat het nu los, worden we als NAVO lid betrokken bij een oorlog?
Daarvoor moet Syrie eerst Turkije aanvallen. Een land binnenvliegen met een bommewerper en dan klagen als hij wordt neergeschoten telt natuurlijk niet :')

[edit] Ik ben er weer eens laat bij, eerst maar eens naar de tijd kijken, het blijft lastig 8)7
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_113299103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Je schiet niet zomaar elk toestel dat je luchtruim invliegt uit de lucht. Als men dat Europa zou doen lagen er al heel wat russische bommenwerpers in de Noordzee.
Dat mag dus wel, wijzend naar de Grote Landen :').
pi_113299251
Ik zal heel simpel uitleggen waarom Turkije geen oorlog gaat voeren:

Het gaat hoogstwaarschijnlijk om een ongeluk, ik geloof dit direct, weet je waarom? De hele wereld heeft zijn rug tegen Syrie gekeerd (behalve Russia en PRC), wat doe je in het geval je in zo een situatie ziet: juist je verdedigingen op maximaal vermogen zetten. En dan kan het gebeuren dat er een vliegtuig word neergehaald die te dichtbij komt.

Turkije is economisch booming, als ze Syrie binnenvallen: handels embargo's en boycot's en het gaat weer helemaal terug naar af.

Erdogan heeft een nieuwe politiek die heet: vrienden met de buren, die gaat dus echt geen risico nemen op doden in zijn leger omdat een vliegtuig is neergehaald. Zoals ik zei: dit is zeer waarschijnlijk een ongeluk.

Ik hoop dat dit met een sisser afloopt, er is al genoeg geweld en shit in die regio. Het gaat alleen maar onschuldige burgerlevens kosten, en iedere dag zijn er al genoeg doden te betreuren daar.
pi_113299420
Ach, ongeluk? Triggerhappy officier van de luchtverdediging denk ik. Was het neerhalen van KAL007 een ongeluk?
pi_113299458
Erdogan heeft te luisteren naar mama Amerika. Die maakt de Belangrijke politieke keuzes voor hem.
pi_113299541
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:32 schreef Peunage het volgende:
Erdogan heeft te luisteren naar mama Amerika. Die maakt de Belangrijke politieke keuzes voor hem.
En Israel! Vergeet die niet. Geen MO topic zonder Israel! Toch? Toch? Israel moet je nog noemen!
  zondag 24 juni 2012 @ 01:39:24 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_113299671
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

En Israel! Vergeet die niet. Geen MO topic zonder Israel! Toch? Toch? Israel moet je nog noemen!
Je maakt jezelf belachelijk. Ik typ hele essays, en jij komt met zulke opmerkingen.
  zondag 24 juni 2012 @ 04:14:17 #191
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113302419
quote:

[..]

Dus jij bent voorstander van de al-qaida aanval op syrie?
Die geen conferentie van Geneva kennen maar alleen de quran wat ze als reden gebruiken om krijgsgevangenen te onthoofden in plaats van op te pakken en later uit te leveren.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
  † In Memoriam † zondag 24 juni 2012 @ 05:45:36 #192
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_113302636
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:54 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ik zou er niet raar van opkijken als dat hele gedoe van het vliegtuig opgezet is, je vliegt niet zomaar de grenen van een land binnen waar je op slechte voet mee staat.
Met een museumstuk dat al dertig jaar niet meer gemaakt wordt de grens overvliegen riekt naar provocatie iig.

De Turken spelen trouwens een zeer dubieuze rol met het laten trainen en bevoorraden van de 'rebellen' vanaf hun grondgebied. Weer de verschrikkelijke hypocrisie van het westen, dan hoor je ineens niks van onze leiders die altijd de mond vol hebben over internationale rechtsorde en schendingen van verdragen.

Rusland en China worden gedwongen ergens een lijn in het zand te trekken want Usrael/nato oorlogsmachine gaat gewoon door. Van mij mogen ze het bij Syrië doen. De endgame confronatie komt er toch, laat het dan maar gebeuren.
pi_113302783
quote:

[..]

Jij denkt dat de opstandelingen vrede en democratie gaan brengen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113302787
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 21:17 schreef Ulx het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Je schiet niet zomaar elk toestel dat je luchtruim invliegt uit de lucht. Als men dat Europa zou doen lagen er al heel wat russische bommenwerpers in de Noordzee.
Als je in een burgeroorlog zit is de situatie waar anders als hier hé...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113304254
'Turkse F-4 was niet boven Syrië'

Toegevoegd: zondag 24 jun 2012, 10:28
Update: zondag 24 jun 2012, 10:31
Het Turkse gevechtsvliegtuig dat werd neergeschoten door Syrie, bevond zich in het internationale luchtruim, zegt de Turkse minister van Buitenlandse Zaken. Het was per ongeluk het Syrische luchtruim binnengegaan, maar toen het werd neergeschoten was het daar al weer uit.

Volgens minister DavutoU+011Flu is de F-4 neergeschoten zonder voorafgaande waarschuwing. Hij spreekt de Syrische bewering tegen dat Damascus niet wist dat het om een Turks toestel ging. Volgens hem was dat duidelijk te zien en werd het niet gecamoufleerd.

DavutoU+011Flu stelde verder dat het vliegtuig alleen vloog, ongewapend was en geen spionagevlucht uitvoerde.
pi_113304999
Turkije besluit dinsdag over actie tegen Syrië

ISTANBUL - De Turkse regering zal dinsdag bekend maken hoe het zal reageren op het neerschieten van een Turks gevechtsvliegtuig door Syrië, afgelopen vrijdag.

Dat zei de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmed Davutoglu zondag in een interview met de Turkse staatszender TRT.
Davutoglu zei dat uit analyse van beschikbare informatie blijkt dat het vliegtuig, dat op test- en trainingsmissie was en geen wapens aan boord had, boven internationale wateren is neergeschoten.
Het passeerde korte tijd de Syrische grens, maar werd door Turkije zelf gewaarschuwd dat het de grens schond, aldus Davutoglu. Volgens de minister heeft Syrië niet gewaarschuwd voor het neerschieten van het vliegtuig.

Overlegd
De Turkse regering heeft zaterdag overlegd met meer dan tien ministers van buitenlandse zaken wereldwijd, onder andere met de Verenigde Staten, Irak en Saudie-Arabië.
Vandaag staan ontmoetingen met partijleiders in het Turkse parlement op het programma, voor maandag staat een kabinetsoverleg gepland.
Davutoglu kondigde aan dat Turkije ‘zonder aarzelen en resoluut de benodigde stappen nemen’.
pi_113305177
Zoals verwacht. Een welles nietes spel. Hoe komen ze aan die informatie als het vliegtuig niet gevonden is? Iets met een Duim en zuigen.
pi_113306187
Dinsdag tevens vergadering NAVO-landen
  zondag 24 juni 2012 @ 12:13:06 #199
93664 waht
Mushir
pi_113306711
Hoe weten mensen hier trouwens dat het een false flag is?

Het zou kunnen, maar hoe weten jullie het zeker?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_113306949
vertelt deze gast de waarheid:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')