abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113260297
Officiële statement (na afloop van de veiligheidstop met Erdogan, generaals en ministers)

- De F4 is door Syrië neergeschoten.
- De toedracht is nog niet helemaal helder, het een en ander wordt onderzocht
- Wanneer alles duidelijk is zal Turkije in vastberadenheid gepaste maatregelen treffen.
Bron
pi_113260361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:56 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Tsk. Het huidige regime was Turkije ook niet vijandig gezind, hoor - integendeel, het was altijd een bondgenoot, ondanks het feit dat Turkije al tijden een deel van Noord-Syrië bezet (provincie Iskanderoun/Hatay). Turkije heeft Syrië zelf van zich vervreemd. De Turken moeten maar begrijpen dat je niet zomaar andermans luchtruim kunt binnenvliegen, zeker niet gezien de situatie in Syrië op dit moment.

Turkije, Frankrijk de VS en hun hond Nederland willen Syrië in de ellende storten met hun 'machtsoverdracht'. Wat een bullshit. De val van Assad zal leiden tot een machtsvacuüm en daarmee tot een burgeroorlog zoals in Irak of in het Libanon van de jaren '80, dat lijdt geen twijfel. We hebben er al een voorproefje van gezien in Libanon (sektarische gevechten in Tripoli en Beirut) en in Houla. Als de VS en consorten hun zin krijgen is de chaos die zal voortkomen uit hun domheid geheel aan henzelf te wijten.
Het luchtruim van wie? Van een regime dat niet eens meer wordt geaccepteerd door ogenschijnlijk de meerderheid van het volk?

Het is de keuze tussen een dictator of dat het volk een eigen keuze maakt hoe dat dan ook kan uitpakken. Je kan alles wel zo willen laten als het is maar daar schiet je weinig mee op.
pi_113260517
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:56 schreef Leevancleef het volgende:

[..]
ondanks het feit dat Turkije al tijden een deel van Noord-Syrië bezet (provincie Iskanderoun/Hatay).
ahahahaha :') :') :')
  vrijdag 22 juni 2012 @ 23:48:33 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113260542
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:36 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ja, de opmaat is er inderdaad al. Dat zegt toch genoeg? Assad zal moeten aanblijven.

[..]

Het gaat decennia duren voor de sektarische verdeeldheid in Syrië afneemt en de potentie tot gewapend sektarisch conflict verdwijnt, als dat überhaupt al gaat gebeuren. Tot die tijd is het bijzonder onverstandig om zomaar regimes te verdrijven en machtsvacuüms te creëren waarin iedereen elkaar naar goeddunken iets kan aandoen.
Het zijn juist de regimes die verdeeldheid zaaien om hun macht te behouden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113260551
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:24 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik denk dat China en Rusland het ook helemaal geen probleem zullen vinden als Turkije even Syrië binnenvalt.
Rusland heeft z'n handen al afgetrokken van Syrie, dat bleek wel met die wapenleverantie die wel heel makkelijk werd onderschept, en ook een beetje raar dat ze dat transport juist langs die route met al die West-Europese staten stuurden. China zal het verder ook weinig uitmaken, die zien zo een excuus voor zichzelf om interne strubbelingen weer harder aan te pakken, of in de regio wat meer militair uit te pakken bijvoorbeeld.
pi_113260630
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het luchtruim van wie? Van een regime dat niet eens meer wordt geaccepteerd door ogenschijnlijk de meerderheid van het volk?

Het is de keuze tussen een dictator of dat het volk een eigen keuze maakt hoe dat dan ook kan uitpakken. Je kan alles wel zo willen laten als het is maar daar schiet je weinig mee op.
Waar baseer je dat op? Hoe kom je erbij dat Assad niet meer gesteund wordt? Het is onzin, je moet niet alles wat je leest geloven. En 'een volk dat een eigen keus maakt' is in beginsel een goed streven, maar het zal in de praktijk leiden tot een zwakke regering die lijdzaam toe zal moeten zien hoe een burgeroorlog ontstaat en niet bij machte zal kunnen zijn om in te grijpen. Assad kan dat wel.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:

[..]

ahahahaha :') :') :')
Gevatte reactie.
Sum es est, sumus estis sunt
pi_113260737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:50 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? En 'een volk dat een eigen keus maakt' zal leiden tot een zwakke regering die lijdzaam toe zal moeten zien hoe een burgeroorlog ontstaat. Slecht idee.
Waar ik op baseer dat al-Assad niet meer wordt geaccepteerd door zijn eigen volk? Of wat?

Misschien leidt het tot geweld, misschien tot een zwakke regering, misschien leidt het tot iets beter.
Die kans moeten ze simpelweg zien te krijgen met hulp van de VN desnoods.

[..]

quote:
Gevat!
Wat?
Dat!
Geintje!
Zo!
pi_113261195
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:45 schreef DeParo het volgende:
Meerderheid van het volk. :') Die uitspraak is net zo door de westerse media ingegeven als de term 'burgeroorlog'. De meerderheid van het volk wil gewoon rust en vrede en z'n eigen ding doen. Er is helemaal niet bekend hoeveel opstandelingen er zijn, en daar is een hele goede reden voor. Het zijn er namelijk niet zoveel, maar ja, dat klinkt niet zo goed.
Ja, ik generaliseer.
pi_113261278
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:50 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Gevatte reactie.
Ik vind hem zo goed dat ik 'm een van de Turkijetrio maak. Bezetting van Noord-Cyprus, de Armeense genocide en jawel, bezetting van Hatay.
pi_113261296
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waar ik op baseer dat al-Assad niet meer wordt geaccepteerd door zijn eigen volk? Of wat?

Misschien leidt het tot geweld, misschien tot een zwakke regering, misschien leidt het tot iets beter.
Die kans moeten ze simpelweg zien te krijgen met hulp van de VN desnoods.

Nogmaals, kijk naar Libanon en Irak. Zwakke centrale overheden leidden daar tot sektarisch geweld dat z'n weerga niet kent. Alleen Al-Qaeda heeft op dit moment baat bij een wisseling van de wacht in Syrië. De Syriërs zelf zeker niet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind hem zo goed dat ik 'm een van de Turkijetrio maak. Bezetting van Noord-Cyprus, de Armeense genocide en jawel, bezetting van Hatay.
Nou, ik ben blij dat ik heb mogen bijdragen aan deze illustere trio. Je weet toch hoe het is gegaan met Hatay na WO1? Hatay is door Frankrijk weggegeven aan de Turken, terwijl de Fransen geen enkele zeggenschap hadden over Syrisch grondgebied.
pi_113261309
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Meerderheid van het volk. :') Die uitspraak is net zo door de westerse media ingegeven als de term 'burgeroorlog'. De meerderheid van het volk wil gewoon rust en vrede en z'n eigen ding doen. Er is helemaal niet bekend hoeveel opstandelingen er zijn, en daar is een hele goede reden voor. Het zijn er namelijk niet zoveel, maar ja, dat klinkt niet zo goed.
Natuurlijk willen ze rust en vrede, daar twijfel ik niet aan, maar dat betekent niet dat ze voorstander zijn van dit regime, dat als ze mogen kiezen voor de opstandelingen zullen kiezen, bijvoorbeeld.
pi_113261324
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 23:48 schreef DeParo het volgende:
Rusland heeft z'n handen al afgetrokken van Syrie, dat bleek wel met die wapenleverantie die wel heel makkelijk werd onderschept, en ook een beetje raar dat ze dat transport juist langs die route met al die West-Europese staten stuurden. China zal het verder ook weinig uitmaken, die zien zo een excuus voor zichzelf om interne strubbelingen weer harder aan te pakken, of in de regio wat meer militair uit te pakken bijvoorbeeld.
Oh, dat Rusland en China Syrië niet door dik en dun zullen steunen is duidelijk. Maar geloven dat ze met de armen over elkaar gaan toekijken hoe Turkije de grens over rolt is het andere uiterste. Ze willen er eerst maximaal (diplomatieke) munt uit slaan.
Ja, ik generaliseer.
pi_113261386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:02 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Nogmaals, kijk naar Libanon en Irak. Zwakke centrale overheden leidden daar tot sektarisch geweld dat z'n weerga niet kent. Alleen Al-Qaeda heeft op dit moment baat bij een wisseling van de wacht in Syrië. De Syriërs zelf zeker niet.
Zo slecht gaat het op dit moment in Irak niet naar mijn mening, in Libanon op zich wel maar in Libanon gaat het al decennia slecht, dit alles betekent nogmaals niet dat een dictatoriaal regime dan plotseling wel opeens dragelijk is, in tegendeel, ook zij zullen op gruwelijke wijze legitimatie en acceptatie proberen te verkrijgen en dat bewijst Assad toch wel.
pi_113261459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:02 schreef DeParo het volgende:
Natuurlijk willen ze rust en vrede, daar twijfel ik niet aan, maar dat betekent niet dat ze voorstander zijn van dit regime, dat als ze mogen kiezen voor de opstandelingen zullen kiezen, bijvoorbeeld.
Nou, dat doen ze dus niet. Er is geen massale volksopstand. Er wordt in een paar steden, in een paar wijken, gevochten. That's it.
Ja, ik generaliseer.
pi_113261500
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zo slecht gaat het op dit moment in Irak niet naar mijn mening,
Niet? De enige regio die op dit moment enigzins begaanbaar is is 'Koerdistan'.

quote:
in Libanon op zich wel maar in Libanon gaat het al decennia slecht\.
Ik doelde op de Libanese burgeroorlog van de jaren '80.
pi_113261504
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:02 schreef Northside het volgende:

[..]

Oh, dat Rusland en China Syrië niet door dik en dun zullen steunen is duidelijk. Maar geloven dat ze met de armen over elkaar gaan toekijken hoe Turkije de grens over rolt is het andere uiterste. Ze willen er eerst maximaal (diplomatieke) munt uit slaan.
Dat doen ze al door in de diplomatieke arena, en in de media, Syrie te blijven steunen maar dat betekent niet dat ze dit ook daadwerkelijk zullen uitvoeren. Op deze manier verkrijgt Putin weer wat meer internationale acceptatie voor zijn eigen regime wat ook niet geheel legitiem lijkt te zijn, of dadelijk voor een of andere militaire campagne in een deelstaat of een land als Georgië, het zal een verlies zijn voor Rusland, Syrië, maar niet een verlies dat ze ten koste van alles willen voorkomen.
pi_113261634
quote:

[..]

Nou, ik ben blij dat ik heb mogen bijdragen aan deze illustere trio. Je weet toch hoe het is gegaan met Hatay na WO1? Hatay is door Frankrijk weggegeven aan de Turken, terwijl de Fransen geen enkele zeggenschap hadden over Syrisch grondgebied.
Je vergeet de Koerden; ze kregen hun beloofde land niet.
pi_113261640
quote:

Syrie werd pas in 1946 onafhankelijk en daarvoor was Hatay zelfs voor een korte periode een republiek.
pi_113261658
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:05 schreef Northside het volgende:

[..]

Nou, dat doen ze dus niet. Er is geen massale volksopstand. Er wordt in een paar steden, in een paar wijken, gevochten. That's it.
Ik hoop toch echt dat je dit niet serieus meent. Meende laatst ook ergens gelezen te hebben dat inmiddels al 40.000 soldaten uit het leger gedeserteerd zouden zijn dat zegt wel voldoende.

Dat niet iedereen durft te demonstreren of de wapens op te nemen dat is duidelijk.

Maar nogmaals, het zegt weinig over dat ze het regime steunen, in tegendeel zelfs.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:06 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Niet? De enige regio die op dit moment enigzins begaanbaar is is 'Koerdistan'.
Je spreekt over de situatie van 5 jaar geleden.

[..]

quote:
Ik doelde op de Libanese burgeroorlog van de jaren '80.
Het maakt niet veel uit wat je bedoelt, dat heeft met meer te maken dat een machtswisseling, daarom dreigt een burgeroorlog op dit moment nog steeds in Libanon.
pi_113261704
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:08 schreef DeParo het volgende:
Ik hoop toch echt dat je dit niet serieus meent. Meende laatst ook ergens gelezen te hebben dat inmiddels al 40.000 soldaten uit het leger gedeserteerd zouden zijn dat zegt wel voldoende.
Laat maar eens zien waar je dat gelezen hebt, want ik geloof er niks van.
Ja, ik generaliseer.
pi_113261745
Turkiye _O_
pi_113261841
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:09 schreef Northside het volgende:

[..]

Laat maar eens zien waar je dat gelezen hebt, want ik geloof er niks van.
http://www.jpost.com/MiddleEast/Article.aspx?id=274828

Excuus 20.000, en ook gemeld door een overgelopen Syrische generaal, maar goed.
pi_113262149
Nou, dit is een goede reden voor turkije om wat grondgebied erbij te pikken. Hadden ze ookweer olie daar ?
:P
Whatever...
pi_113262247
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:08 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Syrie werd pas in 1946 onafhankelijk en daarvoor was Hatay zelfs voor een korte periode een republiek.
Syrië bestond ook voor de onafhankelijkheid al.
pi_113262391
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:21 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Syrië bestond ook voor de onafhankelijkheid al.
Syrie, Jordanie, en ga zo maar door, allemaal op de kaart uitgetekende landen, waar volkeren bij elkaar zijn gepropt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')