mweh.. Man-lief heeft er ook nog steeds last van.. dus ik maak me nog niet erg zorgen..quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:16 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ook twee maanden stil gestaan dus houd moed!
Barreltje, een jetlag duurt geen week hoor, is er misschien iets anders aan de hand?
quote:
Weet je wel zeker dat het jet-lag is dan?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
mweh.. Man-lief heeft er ook nog steeds last van.. dus ik maak me nog niet erg zorgen..
merk wel dat we eigenlijk gewoon veeeel te weinig eten en daardan dus ook weer door te weinig energie binnenkrijgen..
vanmorgen ging ik bijna over mijn nek omdat ik nog niet gegeten hadboterham er in en de neiging is over
quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet je wel zeker dat het jet-lag is dan?
Ja, verschrikkelijke vraag, maar ik moest er toch aan denken, omdat ik je ook vanuit 'wachten op' ken toch?
en jah.. op sommige dingen reageer ik ook sneller met een opgezette buik..quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:10 schreef lezzer het volgende:
[..]popje!
Zijn er hier trouwens mensen die merken dat ze van bepaalde dingen erg veel last krijgen?
Ik heb het idee dat ik van aardappelen een mega opgeblazen buik krijg
ok.. yakult gaat op het lijstjequote:Op donderdag 21 juni 2012 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja... dat had ik gelezen.Sorry!
Ik denk wel dat je net iets heel belangrijks schreef, als je echt zo'n last van de jet-lag hebt zou ik proberen gewoon normaal te eten en niet heel weinig. Je lichaam heeft echt even energie nodig.
Mijn baas (en die reist HEEL VEEL zeg maar) zweert bij yakult. Schijnt te helpen bij jet-lag.
jup.. alleen is de salade die vanavond op het menu staat vegetarisch en zonder aardappelen, of pasta:Pquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:24 schreef Isabeau het volgende:
Een salade kan net zo volwaardig zijn als warm eten hoorStukje kip, vis of ei erdoor en ook pasta of aardappels et voila: geen verschil.
Maar dat heb je toch zelf in de handquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:27 schreef Barreltje het volgende:
jup.. alleen is de salade die vanavond op het menu staat vegetarisch en zonder aardappelen, of pasta:P
gewoon knijnenvoer?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
jup.. alleen is de salade die vanavond op het menu staat vegetarisch en zonder aardappelen, of pasta:P
quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat heb je toch zelf in de hand
Maar ik heb het idd ook als ik buitenproportioneel aardappels eet (Lees, meer dan 100-150 gram)quote:
Of als puree, maar dan wel met ongelofelijk veel roomboter tot je zo'n fluffy mengsel krijgt wat als fluweel op je tong ligtquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:33 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben gek op aardappels, met jus en veel zout... Of gefrituurd.
JA? mmmmm...quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of als puree, maar dan wel met ongelofelijk veel roomboter tot je zo'n fluffy mengsel krijgt wat als fluweel op je tong ligt
quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Of als puree, maar dan wel met ongelofelijk veel roomboter tot je zo'n fluffy mengsel krijgt wat als fluweel op je tong ligt
Dat heb ik ook nooit ontkent. De mensen die roepen dat ze van de lucht nog aankomen, yeah right *snort*quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:38 schreef Ticootje het volgende:
JA? mmmmm...
Ik weet wel waar het fout gaat zeg maar.
Waar dan ?quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
JA? mmmmm...
Ik weet wel waar het fout gaat zeg maar.
Ik kan wel lucht halen uit rijstkorrels...quote:Op donderdag 21 juni 2012 09:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit ontkent. De mensen die roepen dat ze van de lucht nog aankomen, yeah right *snort*
Ik denk dat het iets soortgelijks is. Maar dan met minder grammen alquote:Op donderdag 21 juni 2012 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maar ik heb het idd ook als ik buitenproportioneel aardappels eet (Lees, meer dan 100-150 gram)
En ik ga er van farten als een malle
Dit dus, klopt helemaal.quote:Op donderdag 21 juni 2012 08:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat de huidige voedingskeuken van de meeste ziekenhuizen en verpleeghuizen etc betreft. Dat eten komt half klaargemaakt aan in de instellingen en die moeten het in grote kasten dan nog afmaken. Super vers. Niet echt lekker. Was bedoeld als kostenbesparing in de zorg, is eigenlijk nergens naar tevredenheid vergeleken met het hebben van een eigen keuken. Maar ja, de investering was dusdanig hoog dat het ook nergens terug gedraaid gaat worden.
quote:The classic clinical syndrome for B6 deficiency is a seborrhoeic dermatitis-like eruption, atrophic glossitis with ulceration, angular cheilitis, conjunctivitis, intertrigo, and neurologic symptoms of somnolence, confusion, and neuropathy.[10]
While severe vitamin B6 deficiency results in dermatologic and neurologic changes, less severe cases present with metabolic lesions associated with insufficient activities of the coenzyme pyridoxal phosphate. The most prominent of the lesions is due to impaired tryptophan-niacin conversion. This can be detected based on urinary excretion of xanthurenic acid after an oral tryptophan load. Vitamin B6 deficiency can also result from impaired transsulfuration of methionine to cysteine. The pyridoxal phosphate-dependent transaminases and glycogen phosphorylase provide the vitamin with its role in gluconeogenesis, so deprivation of vitamin B6 results in impaired glucose tolerance.[4]
Op zich vast wel, maar hoe ik me voel speelt al heel veel langer dan voor ik dit ging slikken. Dat is pas sinds een week of 3, juist omdat ik me voel zoals ik me voel.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:02 schreef Ticootje het volgende:
Kan dat ook van invloed zijn hoe je je voelt?
Ja, maar dat is dus deficiency, een tekort, terwijl ik juist (iig op dit moment) te veel heb.quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:09 schreef Barreltje het volgende:
nou is mij nengels over het algemeen toch best goed, maar die medische termen snap ik geen reet van:
[..]
quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Op zich vast wel, maar hoe ik me voel speelt al heel veel langer dan voor ik dit ging slikken. Dat is pas sinds een week of 3, juist omdat ik me voel zoals ik me voel.![]()
Zoals ik van de week al in de SC zei, ik moet maar gewoon accepteren dat het geen lichamelijke oorzaak heeft en op zoek gaan naar hulp op een ander gebied. De eerste afspraak staat al.![]()
I know..quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus deficiency, een tekort, terwijl ik juist (iig op dit moment) te veel heb.
hoe was je b12 BE?quote:Op donderdag 21 juni 2012 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Barreltje, ik gooide het voor de grap in google translate, maar dat maakt het er niet beter op!
"hoekige cheilitis"![]()
Ik moet nu eerst dus stoppen met dat spul en dan over een maand weer bloedprikken. Met een beetje mazzel is het dan weer gewoon normaal en hoef ik het niet verder uit te zoeken. Daar ga ik maar een klein beetje vanuit.
cijfers willen we, cijfers!quote:
in het bron atrikel staan wel linkjes naar die aandoeningen.. maar dat is niet echt bevoorderlijk voor je maagquote:Op donderdag 21 juni 2012 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Barreltje, ik gooide het voor de grap in google translate, maar dat maakt het er niet beter op!
"hoekige cheilitis"![]()
Ik moet nu eerst dus stoppen met dat spul en dan over een maand weer bloedprikken. Met een beetje mazzel is het dan weer gewoon normaal en hoef ik het niet verder uit te zoeken. Daar ga ik maar een klein beetje vanuit.
Tx wel trouwens.
Dat weet ik verder niet, ik belde vorige week en ik hoorde 'die is normaal, maar de rest is er nog niet dus volgende week even terugbellen', dat was een AIO en nu zei de huisarts zelf ook dat die wel normaal was.quote:
Toch even vragen de volgende keer en bij volgende prikronde mee laten nemen. Bij mij wassie ook 'normaal', maar wel laag-normaal en en de drie rondes erna steeds lager. Just to be surequote:Op donderdag 21 juni 2012 15:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat weet ik verder niet, ik belde vorige week en ik hoorde 'die is normaal, maar de rest is er nog niet dus volgende week even terugbellen', dat was een AIO en nu zei de huisarts zelf ook dat die wel normaal was.
Interessant, ik wist niet eens dat je daar echt een overdosis van kon hebbenquote:Characteristics of pyridoxine overdose neuropathy syndrome.
Dalton K, Dalton MJ.
Abstract
A newly recognised neurotoxic syndrome due to pyridoxine (B6) overdose is described. It is the largest series of B6 intoxication hitherto reported. A raised serum B6 level was present in 172 women of whom 60% had neurological symptoms, which disappeared when B6 was withdrawn and reappeared in 4 cases when B6 was restarted.
The mean dose of B6 in the 103 women with neurological symptoms was 117 +/- 92 mgs, compared with 116.2 +/- 66 mgs in the control group. There was a significant difference (P less than 0.01) in the average duration of ingestion of B6 in the neurotoxic group of 2.9 +/- 1.9 years compared with 1.6 +/- 2.1 years in controls.
The symptoms were paraesthesia, hyperaesthesia, bone pains, muscle weakness, numbness and fasciculation, most marked on the extremities and predominantly bilateral unless there was a history of previous trauma to the limb. These women were taking a lower dose of B6 than previously described (1,2), which may account for the complete recovery within 6 months of stopping B6.
interressant!quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:32 schreef Isabeau het volgende:
Mijn medische boeken beschrijven alleen een B6 deficiëntie. Dit zegt PubMed:
[..]
Interessant, ik wist niet eens dat je daar echt een overdosis van kon hebben
Even toegevoegd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paresthesie
http://en.wikipedia.org/wiki/Hyperaesthesia (geen Nederlandse versie)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fasciculatie
Ja, volgens mij 1 van de grootste van Nederland.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:22 schreef Stormqueen het volgende:
Is dat een spa?
Goedemorgen allen! Nog 1 dagje werken en dan een eenzaam weekend
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:24 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja, volgens mij 1 van de grootste van Nederland.
Krijg pedicure, hotstone massage en hydro massage.
http://www.tamponwellness.com/quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:46 schreef Brighteyes het volgende:
Elysium!
heerlijk!
Wat zijn welness tampons?
Ik ben 1,5 ons afgevallen tov vorige week, plus die bonuskilo van het weekend. Ik neem echt nooit meer pizza!Nu snap ik wat ze bedoelen met 'het is het niet waard'.
Dat zijn gewoon Beppy's in een luxe verpakkingquote:
Ah, zo'n hoerenschuimgevalletjequote:
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:54 schreef Joene het volgende:
Dat zijn gewoon Beppy's in een luxe verpakking
O.oquote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat dus! Vriendin in de prostitutie gaf ze aan mij toen ik zei dat ik niet mee kon naar de sauna wegens maandelijks gedoe. Nou, met zo'n ding kan je dus alles hè *wink wink*
Ik voelde alles samentrekken bij deze post... En niet op de goede manier....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ah, zo'n hoerenschuimgevalletjeWerken geweldig, wel even oppassen met verwijderen dat je niet met je nagels wat weefsel beetpakt
(vriendin deed dat, ouch)
Heel veel plezier!
Daar zijn die dingen idd standaard ....quote:Op vrijdag 22 juni 2012 07:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]dat dus! Vriendin in de prostitutie gaf ze aan mij toen ik zei dat ik niet mee kon naar de sauna wegens maandelijks gedoe. Nou, met zo'n ding kan je dus alles hè *wink wink*
tnx!quote:
ohh.. dat is toch al binnen het jaar!quote:
Nee niet echt geloof ik.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:55 schreef Vanyel het volgende:
Zeg van zwangerschap word je niet slank hoor
of interpreteer ik die cryptische teksten verkeerd?
ach een "buikgriepje" helpt toch wel ?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:55 schreef Vanyel het volgende:
Zeg van zwangerschap word je niet slank hoor
of interpreteer ik die cryptische teksten verkeerd?
dat doel je toch niet op mij en tico he ?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 08:38 schreef Barreltje het volgende:
oh en ik begreep dat er nog een (voorzichtige) "gefeliciteerd" geplaatst kan worden in dit topic?
of liever in het andere topic![]()
wel nee..quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:48 schreef Joene het volgende:
[..]
dat doel je toch niet op mij en tico he ?
Whahahahaquote:
gefeliciteerd dan maar hequote:
Zou je denken?quote:
En gezien de situatie vond ik het niet echt voor de hand liggenquote:
dan moet jij het maar voor 2 doenquote:
Nee niet echt. Dingen gebeuren.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En gezien de situatie vond ik het niet echt voor de hand liggen
Maar gefeliciteerd Tico en Joene![]()
't is makkelijk te voorkomen anno 2012quote:
Hmz. Soms gaat het niet zo goed met voorkomen.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
't is makkelijk te voorkomen anno 2012
Maar hopelijk heeft ie jouw looks!
just kidding, vind het wel superleuk
Wel een saaie projecttitel. Ik verkies kampernellienamen als projecttitelquote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hmz. Soms gaat het niet zo goed met voorkomen.
Maar idd, beter lijkt neemt Bram de goede looks van z'n mama over.
Zien!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo. Ik heb een machtig goede reet in deze jeans. Dat mag ook gezegd
Vladischlav?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Wel een saaie projecttitel. Ik verkies kampernellienamen als projecttitel
Chelsey, Dayden (wel origineel zijn nl)?quote:
Deshanio Dayden Bram?quote:
ik wil mee kwijlen!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zo. Ik heb een machtig goede reet in deze jeans. Dat mag ook gezegd
ohh!quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:58 schreef Silmarwen het volgende:
Gz Joene en Tico! Ik lees echt nooit in OUD.Onverwacht dus geloof ik enzo?
Heeeeeeeeeeerlijk dagje gerelaxed in de spa, zonder Beppies want die waren er niet. Touwtje beetje weggefrommeld, 10000 keer naar de wc. Volgend keer time ik het misschien beter.
Elysium is echt aan te raden.
We zullen het maar niet hebben over het chocolade gebakje (de carrotcake had walnoten) en de max erna... Ach eerste dag van de menstruatie steek ik altijd een dikke vinger naar wat voor goede voornemens ik heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
Toen ik 35 kilo minder meezeulde werd ik zo enorm vaak de hemel in geprezen dat ik er echt waar sacherijnig van werd. Zo van: maar hiervoor was ik echt precies dezelfde persoon, maar nu ben ik...'beter'? Onze maatschappij vindt blijkbaar te dik zijn zo erg, dat je een rangorde stijgt als je bent afgevallenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 08:12 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mghi, de jeans is nu weer uit. Misschien hijs ik hem er vandaag weer in en probeer ik een foto. Al lijkt me dat ook weer ridicuul
Zeg, vraagje voor de voormalig dikke wijvuh, zoals ik zelluf. Vinden jullie het verschil in perceptie van jezelf nooit lastig? Als in dat mensen je ineens heel anders (lijken te) zien nu je niet meer (veel) te dik bent? Allemaal leuk en aardig natuurlijk dat die kiloos er af zijn, maar ik ben niet ineens wezenlijk een ander persoon nu die kiloos er af zijn. En wie weet komen ze er ooit wel weer aan. Dan ben ik nog steeds dezelfde persoon, maar vinden ze mij blijkbaar weer minder tof ofzo? Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik hier nu mee wil, of waarom ik het opschrijf, of waarom het me soms wat frustreert, maar ik dacht ik gooi het toch even in de groep.
Een 7!quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:31 schreef Vicky het volgende:
![]()
BE!
![]()
![]()
Nieuwe all-time low hier! Ik ben onder de 79 gekomen!
Maar het toch ook een megaprestatie ,35 kilo afvallen ? Ik zou je daar ook de hemel mee inprijzen. En ik zou ook niets durven zeggen als je het allemaal weer zou aankomen. Ik zou dat zo sneu vinden en je daar niet op willen wijzen. ,denk niet dat mensen het slecht bedoelen. Misschien stralen jullie ook wel veel meer positieve energie uit als je je zo goed voelt als je slank bent dat mensen daar op reageren...quote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik 35 kilo minder meezeulde werd ik zo enorm vaak de hemel in geprezen dat ik er echt waar sacherijnig van werd. Zo van: maar hiervoor was ik echt precies dezelfde persoon, maar nu ben ik...'beter'? Onze maatschappij vindt blijkbaar te dik zijn zo erg, dat je een rangorde stijgt als je bent afgevallenDiezelfde mensen waren ook doodstil toen ik weer aankwam, ze zullen wel gedacht hebben 'dat hadden we wel verwacht'
In mijn geval was het geen prestatie en ik straalde niets positiefs uit, maar dat kan je niet wetenquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:37 schreef N.icka het volgende:
Maar het toch ook een megaprestatie ,35 kilo afvallen ? Ik zou je daar ook de hemel mee inprijzen. En ik zou ook niets durven zeggen als je het allemaal weer zou aankomen. Ik zou dat zo sneu vinden en je daar niet op willen wijzen. ,denk niet dat mensen het slecht bedoelen. Misschien stralen jullie ook wel veel meer positieve energie uit als je je zo goed voelt als je slank bent dat mensen daar op reageren...
Wat zou dan wel goed zijn om te zeggen ..,je ziet er toch ook stukken beter uit met 35 kilo minder ? Je ziet het in dit topic toch ook dat men elkaar complimenten geeft en zegt dat ze er goed uitzien ? Het wil niet zeggen dat je een beter mens bent ,maar je oogt wel degelijk een stuk mooierquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
In mijn geval was het geen prestatie en ik straalde niets positiefs uit, maar dat kan je niet weten![]()
En natuurlijk bedoelt iedereen het goed! Maar om nu dingen te zeggen als 'je bent nu 1000x mooier!'. Hoe godallemachtig lelijk was ik dan wel niet? Waarom denken mensen dat dat een compliment is?
quote:
Dat zou me idd ook steken DP, de gedachte dat hij dus blijkbaar daar voor vond dat je er niet uit zag ofzo, daar zou ik vreselijk veel moeite mee hebben.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, het is ook wel een combinatie van factoren natuurlijk. De feedback versterkt je gevoel over jezelf ook nog eens en zo blijf je bezig.
Maar het zit me wel dwars dat zelfs mijn beste vriend toen de kilo's er net afwaren ineens riep "Ja maar jezus DP je bent ineens echt een lekker wijf." Met een blik in zn ogen waarvan ik dacht, fuck, je ziet me nu dus ECHT anders. En dat is dan dus iemand die mij door en door kent zeg maar, daarbij zou die verpakking al helemaal geen reet uit moeten maken.
Eigenlijk is het nooit goedquote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:48 schreef Silmarwen het volgende:
Ik hoor dat eigenlijk niet. Wel dat mensen trots zijn op me, dat ik zoveel ben afgevallen en dat ik er gezonder uit zie. Maar niet mooier enzo.
Weet niet of dat beter is.
Het maakt in zoverre uit dat je door je gewicht kwijt bent ook anders in t leven staat ws, postiever, zelfverzekerder, ook dat hoort bij de lekker wijf uitstraling. Dus snap best dat iemand dat kan zeggen tegen je.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja, het is ook wel een combinatie van factoren natuurlijk. De feedback versterkt je gevoel over jezelf ook nog eens en zo blijf je bezig.
Maar het zit me wel dwars dat zelfs mijn beste vriend toen de kilo's er net afwaren ineens riep "Ja maar jezus DP je bent ineens echt een lekker wijf." Met een blik in zn ogen waarvan ik dacht, fuck, je ziet me nu dus ECHT anders. En dat is dan dus iemand die mij door en door kent zeg maar, daarbij zou die verpakking al helemaal geen reet uit moeten maken.
Nou ja dat klopt ook wel. Maar als dikkerdje had ik ook dagen dat ik me hysterisch gelukkig en goed in mijn vel voelde, terwijl de feedback van mensen in het wild dan toch echt anders was.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:56 schreef Stefan het volgende:
[..]
Het maakt in zoverre uit dat je door je gewicht kwijt bent ook anders in t leven staat ws, postiever, zelfverzekerder, ook dat hoort bij de lekker wijf uitstraling. Dus snap best dat iemand dat kan zeggen tegen je.
Ja maar je kan nooit voor iedereen er lekker uitzien. Ik zie genoeg slanke vrouwen die een uitstraling van een zoutzak hebben, dat is net zo onaantrekkelijk als een dikke vrouw met een zoutzak uitstraling.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja dat klopt ook wel. Maar als dikkerdje had ik ook dagen dat ik me hysterisch gelukkig en goed in mijn vel voelde, terwijl de feedback van mensen in het wild dan toch echt anders was.
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 12:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb een diepe... Euh... Geen idee hoe ik deze zin af wilde gaan maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |