Sorry helaasquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
http://www.werkelijkverbruik.nl/quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal
Benzin
4,26 min
5,37 gem
6,69 max
http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeftquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft
De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
Omg. mijn Focus '11 1.6vtiquote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://www.werkelijkverbruik.nl/
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem?quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.
Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.
Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.
(niet dat ik dat ooit doe overigens)
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.quote:Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.
Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.
De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijkquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar.
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG![]()
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site..![]()
En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Trekvermogen interesseerd mij nietquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen.
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard.
[..]
Trekvermogen interesseerd mij niet. Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.
De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.
Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend.
De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
Travelcard verbruik 10,2l/100km.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:
[..]
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.
Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.quote:
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.
Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.
Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarderquote:Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.
B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppenDat is namelijk waar het in de essentie om ging.
Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.
Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!
Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.quote:Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.
Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mjaquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.
Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.
Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten.Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog nietquote:Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten.Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xDquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Die kende ik nog niet
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.
Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Ah vandaar ..nja kan ieder zn dingquote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)
Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC...![]()
Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel
)
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.quote:Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.
Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Staat inderdaad Corsa achterop.quote:Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)
Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC...![]()
Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel
)
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toequote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Happy holidays!quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
have fun!quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen?quote:Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topicquote:Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef 2cv het volgende:
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Kleur?quote:Op zondag 24 juni 2012 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak.
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?quote:
quote:Op zondag 24 juni 2012 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
je boordcomputer nooit geloven tenzij je hem zelf een aantal keren hebt nagemeten.quote:Op zondag 8 juli 2012 12:39 schreef MdMa98 het volgende:
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.
1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
Maar je rijdt wel langere afstanden op vakantie, en je hebt weliswaar wel meer heuvels en dus meer klimmen, maar omlaag verbruik je juist weer minder, dus dat weegt ongeveer wel tegen elkaar op hoor.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.
Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Dat lijkt me een behoorlijk net verbruik danquote:Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.
Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.
Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.
Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.
Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren.
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).quote:Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |