abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113158774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:09 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Het zal in ieder geval iets zijn dat door de Germaanse buren gefabricationeerd is.
Sorry helaas :* je bent echt enorm gefrustreerd ofniet? :') of je moet drastisch iets aan je vooroordelen gaan doen. Of allebei.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:54:47 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_113159694
47 aantal

Benzin

4,26 min

5,37 gem

6,69 max

http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:57:05 #78
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113159807
quote:
6s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
47 aantal

Benzin

4,26 min

5,37 gem

6,69 max

http://www.spritmonitor.d(...)%21.html?powerunit=2
Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.

Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.

De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
  woensdag 20 juni 2012 @ 20:59:18 #80
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113159939
quote:
Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft

De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
pi_113159985
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vind werkelijkverbruik.nl enorm negatief qua verbruiksschaling. Dit komt omdat lease rijdend Nederland over het algemeen een redelijk zware voet heeft

De verbruiksmonitor van autoweek is een stuk realistischer.
:') ff denken een klantenbestand waarvan je weet dat ze de auto gewoon rijden of...
  Moderator woensdag 20 juni 2012 @ 21:02:00 #82
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113160097
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:04:27 #83
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113160240
quote:
Omg. mijn Focus '11 1.6vti :') staat op een werkelijkverbruik van 8l/100km :'). Ik heb over 40.000km een gemiddelde van 6.4l/100km en dan heb ik een normale rijstijl. Norm verbruik is 5.90l/100km
pi_113160261
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Geloof dat ik in theorie iets van 1:10 ofzo moeten halen en in de praktijk is het iets van 1:9 ..dus klopt aardig.
  woensdag 20 juni 2012 @ 21:41:26 #85
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_113162302
quote:
Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.

Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.

Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.

(niet dat ik dat ooit doe overigens)
pi_113162456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:41 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Mijn auto zou volgens norm 1 op 14.7 verbruiken, travelcard geeft aan 1 op 11.1.

Het norm verbruik haal ik op vakantie met gemak en kan het dan zelfs beter, dan haal ik namelijk makkelijk 1 op 16 zelfs met snelweggemiddelden van 140.

Dat Travelcard verbruik haal ik alleen als ik 'm bij elk verkeerslicht met vol gas de turbo injaag en volvo's 960 van de linkerbaan weg wil jagen.

(niet dat ik dat ooit doe overigens)
Sorry maar even..wat de fuck is jouw probleem? :') misschien leuk om je eens als een volwassen man te gedragen hier ipv een puber. :) het wordt een beetje triest namelijk.
pi_113163402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 20:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik snap niet zo goed dat men zo enthousiast is over deze cijfers.
De Aygo heeft deze cijfers al 6 jaar.

Een Yaris / Auris / Prius (Wagon) die beduidend groter, krachtiger en comfortabeler zijn verbruiken hetzelfde of zelfs minder.

De Yaris hybrid haalt in de praktijk zelfs 1:25. Alleen dan heb je wel aanzienlijk meer auto met alle denkbare luxe aanboord.
Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar. :W
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:17:00 #88
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113164175
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:02 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Met de Aygo heb ik in het verleden gem 1:17 gereden. Met de Mii is 1:21 prima haalbaar. :W
Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk :W.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG :')

Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG :O
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Revolution-NL op 20-06-2012 22:22:42 ]
pi_113164522
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Volgens spritmonitor is het praktijk verbruik van de Aygo en de Up nagenoeg gelijk :W.
Dat is nou 6 jaar innovatie bij VAG :')


Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site.. :W

En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
pi_113164685
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:17 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]


Ik wacht nog steeds op 14% motorisering in het C segment van VAG :O
Iets wat Toyota en Honda al 6 jaar geleden in het assortiment hadden.
Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen. ;)
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:35:35 #91
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113165232
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik praat over ervaring, niet over gegevens van een site.. :W

En dan hebben we niet eens over verschil van bouwkwaliteit.
Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard :').

quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:26 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Die niks mogen trekken en 30000 euro kosten ipv van 20000 euro waardoor je net zo goed een 20% bijtellings auto kan kopen. ;)
Trekvermogen interesseerd mij niet ;). Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.

De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.

Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.

Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
pi_113165717
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je premium dashboard :').

[..]

Trekvermogen interesseerd mij niet ;). Daarnaast is een volledig uitgeruste Megane / Focus / Auris / Prius / Insight nog altijd goedkoper dan een volledig uitgerust golfje.

De Megane heeft overigens een trekgewicht van 1500kg.

Al met al lijkt het erop dat VAG de competitie lijkt te verliezen als het gaat om zuinige motoren die ook nog eens betrouwbaar zijn.

Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
pi_113165764
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je wuift de constateringen van tientallen zo niet honderden consumenten gewoon even weg, blijkbaar snap je niet wat gemiddeld betekend. :')

De kwaliteit van de Up moet zich nog bewijzen, een net afgewerkt dashboard zegt niks over de motorisering. Mooi voorbeeld zijn de TSI problemen. Daar sta je dan bij de garage met je
De up en Mii zijn nog maar net op de markt. Ik geloof niet dat ze door honderden op dezelfde manier getest zijn. Ik snap prima wat een gemiddelde betekend. Je site is niet heilig.

Het gevoel wat je in een up,mii hebt is niet te vergelijken met een Aygo. De up voelt degelijk aan niet van dat poppenspel als een Aygo. De motor van een up is de voorloper van de nieuwe tsi motoren. Een extra cilinder en een distributieriem met een onderhoudsinterval van 240000km. ;)
pi_113166040
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:


Kijk nu eens naar de nieuwe Lexus GS450, 350PK benzine bij een verbruik van 5.9l/100km.
De concurrentie loopt echt mijlenver voor.

Travelcard verbruik 10,2l/100km. _O-
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:48:42 #95
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113166080
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:43 schreef H-D het volgende:

[..]

En sommige mensen interesseert bijtelling weer niet. Dus who cares dat ze geen 14% motoren hebben in het C segment? Het is gewoon net wat je belangrijk vindt.
Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.

Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
pi_113166622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Not the point, het punt is dat men de concurrentie niet kan bijbenen en dat men niet genoeg innoveert.

Iets wat ik erg jammer vind. Vond VAG producten voorheen altijd erg prettig aanvoelen en betrouwbaar, ik heb in mijn Leon 2006 120.000km fijne probleemloze kilometers gereden.
Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.

Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.

Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:57:05 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113166686
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Travelcard verbruik 10,2l/100km. _O-
A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
  woensdag 20 juni 2012 @ 23:10:05 #98
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113167663
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef H-D het volgende:

[..]

Toen men het argument aandroeg over trekvermogen kwam jij zelf met dat dat jouw niets interesseert. Mij interesseert jouw bijtellings argument niet.

Verder ben ik het niet direct met je eens. Ze innoveren best prima. Alleen niet in een hybride aandrijflijn zoals bijv Lexus. Maar als je bijvoorbeeld het verbruik van Audi's nieuwe V8 diesel ziet is dat best knap gedaan.

Het blijft gewoon maar net wat je wilt als autokoper. Een hele zuinige maar minder spannende auto of misschien iets minder zuinigheid maar meer funfactor. Enkele uitzonderingen zoals die hybride Lexussen daargelaten.
Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
pi_113168896
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Het verbruik van die auto's is ook niet bepaald te vergelijken natuurlijk. De Audi is een diesel met een blok van 4.2 liter, terwijl die Lexus een 3.5 liter benzine blok heeft met elektromotoren. Tijdens de verbruikstests worden de elektromotoren volop gebruikt, waardoor het gemiddelde verbruik omlaag schiet.

Dat gaat nogal lastig bij die Audi. Daarbij ben ik ook wel benieuwd naar het gemiddelde verbruik van consumenten/leaserijders over een jaar in die Lexus. Kijken of dat ding echt zo zuinig is als beweerd wordt.

Maargoed, misschien is het handig om weer ontopic te gaan, want de Up! heeft geen elektromotoren en geen blok van 3.5 of 4.2 liter groot.
  † In Memoriam † woensdag 20 juni 2012 @ 23:41:32 #100
25682 2cv
Niet subtiel
pi_113169650
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_113169737
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:46:55 #102
145146 Andyy
pi_113169925
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:35 schreef Revolution-NL het volgende:
Toch blijven de TSI motoren fijne smeuige motor zolang ze het doen :P
Nah, er zijn veel betere. Die Twinscrollers zijn veel soepeler qua koppel en stukken betrouwbaarder :+
  FOK!fotograaf woensdag 20 juni 2012 @ 23:49:07 #103
145146 Andyy
pi_113170051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 22:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

A. We hadden al geconstateerd dat het travelcard verbruik ruim boven het dagelijks praktijk verbruik van spritmonitor en aw verbruiksmontor ligt.

B. Je kijkt naar het verouderde 2011 model met een norm verbruik van 7,70l/100km en een praktijkverbruik van 8l/100km . Het nieuwe model is pas vanaf 1 Juli 2012 leverbaar.
Al iets ervoor hoor, maar amper versies die de 20% bijtelling halen, omdat je in dat segment een luxe bak wilt. Geen uitgeklede met 16 inch en minder opties zodat je die paar gram bespaart voor 20%
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:10 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Fijn dat je toegeeft dat je voor een zuinige compleet uitgeruste auto het best bij een ander merk kan shoppen ;) Dat is namelijk waar het in de essentie om ging.

Over het diesel verbruik ben ik niet zo onder de de indruk gezien de energetische waarde van diesel 20% hoger is dan benzine.

Het gecombineerd verbruik van een A8 4.2TDI met 350 PK is dan ook nog eens 7.8/100km. De Lexus doet dus gecombineerd 5km langer op een liter terwijl die liter brandstof ook nog eens minder energie bevat. Voorsprong in techniek noemt men dat :')
Niet te vergelijken, je zou de A8 met de LS moeten vergelijken en de A6 met de GS.
Ze spelen allebei in een ander segment.
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 00:04:41 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113170913
alsof je wakker ligt van de bijtelling als je voor een A8 of een 7 serie of een S klasse gaat shoppen, kom nou :') Ja, dat je voor een volledig aangeklede auto bij een ander merk goedkoper uit bent is zo ja, maar dat is logisch, want als die andere merken voor hetzelfde geld ook een kale auto zouden leveren, dan snppen zij ook wel dat een hoop consumenten zeggen ''ja dag, dan wil ik een Duitse auto". Dus ze moeten wel om die auto aantrekkelijk te maken in vergelijking met de concurrentie.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 10:17:27 #105
18653 crew  D.
pi_113178854
A8? S klasse?

On-topic maar weer? :P
pi_113180501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:43 schreef MdMa98 het volgende:
Vandaag in een twee jaar oude C1 een stukje gereden. Wat is dat een stuk simpeler dan ik had verwacht zeg! en allemaal zo iel. Dan kan men de up! wel duurder vinden, je krijgt er een knappere auto voor. Wat ik de C1 wel moet meegeven is het lekkere geluid bij het gas geven. En mits goed ingereden, vlot genoeg!

Maar een pook op een lange stok, dat kan toch niet meer anno nu?
Daar heb ik me ook altijd over verwonderd. Sowieso over de hele cheap ass look van het interieur.
pi_113185662
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:24:53 #108
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113185742
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:22 schreef Fritessaus het volgende:
Ik weet niet hoe lang de huidige facelift mee zal gaan van de Toyota/PSA drieling, maar het interieur wordt ongetwijfeld aangepakt in de tweede versie. Hoe dan ook jammer dat ze dat niet direct bij de laatste facelift hebben gedaan.
Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
pi_113185834
Ik kan me inderdaad voorstellen dat ze een nieuw interieur laten zitten tot de nieuwe versie. Het feit dat de laatste facelift van binnen geen wijzigingen heeft gehad lijkt mij ook een teken dat deze facelift gewoon de laatste adem is van het huidige model.
pi_113185871
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:24 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat zal wel teveel kosten voor een facelift. Je ziet inderdaad wel dat de drieling verouderd begint te raken. Wat ook niet heel gek is na bijna 7 jaar.

Als ze het slim zijn dan zorgen ze dat het interieur bij de volgende generatie op hetzelfde niveau is als de Kia Picanto. Daar waan je jezelf echt in een B-Segment auto. Knap gedaan van Kia.
Kom op 7 jr geleden was dat interieur òok al gedateerd en goedkoop ogend. 20jr geleden kon je daar mee weg komen. Nu al lang niet meer.
pi_113186093
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
pi_113186381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:
Tuurlijk is het interieur goedkoop ogend en gedateerd, maar toen kon dat makkelijk verantwoord worden gezien de prijzen van de drieling tegenover een "normale" auto.

Vandaag de dag is het interieur zo goed als niet meer acceptabel inderdaad omdat de concurrentie ook niet stil heeft gezeten. Al verschilt dat ook weer per mens, er zullen mensen zijn die zich absoluut niet storen aan het gedateerde interieur.

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Ja das waar veel mensen die in die klasse shoppen vinden het misschien ook niet zo erg. Persoonlijk zou het me wel storen mja :P

Opel heb ik toch wel enigzins afgeschreven als merk :{ is echt hard achteruit gegaan de afgelopen tijd imo.
  donderdag 21 juni 2012 @ 14:11:35 #113
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_113187773
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:33 schreef Fritessaus het volgende:

Overigens nog steeds erg benieuwd wat Opel hier tegenover gaat zetten. :) Het interieur van de Adam ziet er vooralsnog niet slecht uit.
Die kende ik nog niet




Schitterende auto die er volwassen oogt maar is dit niet een auto voor het B-Segment? Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Hoewel ik stiekem toch het liefst een ampera voor de deur zou hebben staan.
pi_113187821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die kende ik nog niet

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Schitterend autootje. Opel is de laatste tijd echt goed bezig. Mooi verfrissend design met betrouwbare motorisering.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Astra sedan erg mooi!
Lol hoe meningen kunnen verschillen over Opel xD
pi_113187845
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
pi_113188010
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Ah vandaar ..nja kan ieder zn ding :P
Ik vind Opel echt 3x niks. Qua design niet, en motoren ook niet zo.
pi_113205386
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 21:02 schreef CoolGuy het volgende:
ik zou in theorie iets van 1 op 22 moeten halen ofzo dacht ik. In de praktijk kom ik aan 1 op..mwah...18, maar ik rij hele stukken snelweg op de CC.

Daar staat dan wel tegenover dat ik dat Start/Stop uitgezet heb want dat vind ik irritant.
Ik moet 1 op 8 kunnen halen en ik heb laatst 1 op 9 / 1 op 9,5 gehaald. Ik ben trots op me zelf.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
pi_113206488
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 14:13 schreef Fritessaus het volgende:
Geloof dat het definitieve uiterlijk nog niet bekendgemaakt is van de Adam, maar van mij mag hij er zo uit zien, al past die impressie beter bij de Corsa denk ik (staat volgens mij ook op de achterklep?)

Verder vind ik Opel ook erg goed bezig de laatste tijd. De Opel Astra GTC/OPC... :9~ :9~ Maar ik ben wel een aardige Opel fan (rij zelf Opel en opgegroeid met Opel ;))
Staat inderdaad Corsa achterop.

Vandaag kwam er trouwens een bericht dat Opel weer goedkope auto's moet gaan maken en de Adam is daar de eerste van. Die moet voor ongeveer ¤10.000 op de markt gaan komen. Als het dan ongeveer het formaat van de Up! of C1/107/Aygo heeft en het autootje is goed, dan kan het nog wel eens de redding van Opel zijn :)

+ er komen een berg nieuwe modellen van Opel de komende jaren :)
pi_113206490
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:00:40 #120
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_113206709
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Op vakantie? Tof! Veel fun op vakantie (maar ik had begrepen dat je hier dan toch nog wel vertoeft zo af en toe ;) ) en laat vooral even weten hoe het is gegaan inderdaad met de Up! :)

*zwaait uit met zakdoekje en zo*
Breitling - Instruments for Professionals
pi_113206780
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Happy holidays!
pi_113206909
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
have fun!
pi_113208729
Tnx! allemaal! wel voortzetten hier he ;)
  Moderator donderdag 21 juni 2012 @ 21:45:01 #124
18653 crew  D.
pi_113209526
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 20:56 schreef MdMa98 het volgende:
Wij vertrekken morgen, over 2 weken post ik mijn bevindingen in een hopelijk voortgezet topic!
Dus je gaat 2 weken op vakantie, neemt je laptop mee om te kunnen Fokken, en laat dit topic links liggen? :P
pi_113212177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 23:41 schreef 2cv het volgende:
Het ding ziet er uit als een design-vaatwasser in het prototype-stadium.
Waarom quote niemand deze, de opmerking van het topic :')
(Y)
pi_113212325
We willen ook graag nog wat zien op vakantie trouwens, ligt er ook aan of we internet hebben, weet ik zo ff niet.
pi_113323939
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak. ^O^
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 20:20:46 #128
18653 crew  D.
pi_113328297
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 18:45 schreef ColtZ40 het volgende:
Seat Mii sport 5 deurs gekocht met panoramadak. ^O^
Kleur?

Wanneer geleverd?
pi_113329502
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:20 schreef D. het volgende:

[..]

Kleur?

Wanneer geleverd?
Zwart, week 36. -O-
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 20:44:35 #130
18653 crew  D.
pi_113329665
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zwart,

^O^
quote:
week 36. -O-
Wij week 30 (schatting uiteraard) :7
pi_113331858
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:44 schreef D. het volgende:

[..]

^O^

[..]

Wij week 30 (schatting uiteraard) :7
Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
  Moderator zondag 24 juni 2012 @ 21:19:33 #132
18653 crew  D.
pi_113332055
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:16 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ze gaan voor ons een bestelde auto die ze in week 30 gaan bouwen proberen aan te passen. Ik ga er maar niet van uit dat het lukt. Je hebt ook een 5 deurs besteld?
:Y

Anders was wachten tot week 30 niet nodig he :P
pi_113916435
En weer terug van een prachtige vakantie! De Up! heeft heerlijk getuft in de bergen van de Auvergne! De 60PK had het soms wel zwaar heuveltjes op (8-12%) maar helemaal haalbaar! Alle bagage ging gemakkelijk mee. (grote koelbox, 2 koffers, 2 sporttassen, krat met levensmiddelen, en nog diverse kleine tassen. Ontspannen heenreis via de route national! Uitgerust aangekomen. Wel tijdens een dagjes weg in de omgeving e.a. meegemaakt. Scheurende geluiden, bleken veel losse kiezelstenen tussen de remblok en schijf te zitten (werden nogal wat kleine paden opnieuw geasfalteerd). Een hagelbui met stenen groter als golfballen! Resultaat 21 deuken! Word dus de verzekering bellen! In een klein plaatsje een drempel over het hoofd gezien, resultaat: gevlogen met de Up! (gangetje van ong. 30 km/u en zeer hoge drempel. Drempel was nieuw, niet gemarkeerd o.i.d. Gisteravond op de terugweg knap stuurwerk mogen leveren in Noord-Frankrijk, weiland naast de tolweg een dikke tornado! Maar wat rijdt dat heerlijk verder dat autotje!

En de vakantie was ook lekker! Heerlijk chalet aan een meer, lekker in de natuur. Bruin en uitgerust weer thuis!
pi_113916917
Mooi dat de vakantie is bevallen! Volgende keer niet meer je auto total löss rijden he :X
pi_113917011
Scheelde ook niet veel, zat weer s niet op te letten of we reden bijna tegen een bergwand aan :D
  zondag 8 juli 2012 @ 11:42:00 #136
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_113918599
En het verbruik was :?
pi_113920180
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.

1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
pi_113920240
quote:
0s.gif Op zondag 8 juli 2012 12:39 schreef MdMa98 het volgende:
Tussen de 1/16 en 1/19, auto is net beetje aan het inrijden. Laagste verbruik komt door veel in z`n 3e versnelling rijden bij het opklimmen van wegen op heuvels tijdens vakantie.

1/17 bij constant 150 trouwens! Das best netjes. Wel 2x getankt op terugweg, laatste tank maar 200 op gereden. Dus eigenlijk kleine 60 liter brandstof verstookt over 1000 km. 1 op 16,6 voor de terugrit.
je boordcomputer nooit geloven tenzij je hem zelf een aantal keren hebt nagemeten.
pi_113920664
Ik heb geen boardcomputer als optie ;) ik reken nog keurig met de rekenmachien :Y
Maar wat je zegt, klopt hoor, die zijn zo positief over je verbruik die boardcomp..
pi_113920976
Ow ja vw.... Disabled opties :D
pi_113999403
Toch nog een klein verslagje van onze vakantie naar de Auvergne in Frankrijk. We zijn net een paar dagen terug van onze welverdiende vakantie en hebben ten zeerste genoten! Ik kon mijn Up! 4 weken geleden ophalen bij de garage in Heerhugowaard. De eerste kilometers in Nederland bevielen goed! Ik had mijn eerste tank brandstof nog niet leeg of het was al tijd om op vakantie te gaan! ik was dan ook reuze benieuwd naar hoe het zou gaan 1000 km rijden in de Up!, past alles wel in de auto? Wat gaat het verbruik doen?





Zonder problemen hebben we de Up! volgeladen met onze spullen. Erg handig dat in het extra opbergvak in de kofferbak een tent/zeil/slaapzakken en een hamer pastte! De achterbank platgegooid en de koelbox, 2 grote koffers, diverse tassen en ook nog een kratje levensmiddelen pasten er prima in. Voor hadden we genoeg ruimte over om prima te zitten, ik ben zelf 190cm lang en zat comfortabel op de rijdersstoel. Radio met mp3 aan, navigatie aan en karren maar! We hebben er voor gekozen om de heenreis in 2 dagen te doen. We hadden de tent mee, om op een simpele camping te overnachten. Kilometer na kilometer bromt de kleine krachtbron ons richting onze bestemming.

We kozen voor de route national, zo konden we de afstand prima in twee dagen verdelen en nog wat zien ook. Autoweg, dorpjes en drempels waren geen enkel probleem ondanks het sport onderstel waarvan je toch enige stugheid verwacht. We waren zo relaxed aan het rijden, dat we de tijd vergaten. We kozen voor een comfortabel hotel en lieten de camping voor wat het was. Na een heerlijke douche, en goede nachtrust vervolgden wij onze route.

Aangekomen in de buurt van ons verblijf werden we verrast door het feit dat we niet verder mochten rijden vanwege een lokale wielerwedstrijd. Ik dacht nog even te vragen aan een regelaar of het toch echt niet de Tour de France betrof.. Elk kruispunt werden we weer doorgestuurd en doorgestuurd. De Up! kreeg de taak om ons over smalle en steile wegen te begeleiden. De heuvels waren wel zwaar voor de 60pk, maar even terugschakelen leert dat er weer vermogen genoeg vrijkomt.

Eindelijk in La Chazotte! Eindelijk bij ons huisje, wat staat in een bescheiden chalet-park met uitzicht op het lac de beserve. De spullen uit de Up! en op het terrasje genieten van een drankje, kijken naar roofvogels boven het meer. De streek staat bekend om zijn vele groen, hoge bergen, watervallen en staat geschreven als gebied voor wandelaars. De mensen leven er anders dan wij Nederlanders gewend zijn, `s middags is alles gesloten, vanaf half 3 ben je de eerste. Je went er vlug aan, en past je planning er op aan.

Na een prachtige bezichtiging, terug naar het park, leidde de navigatie ons via de snelle route terug. Het viel op dat veel wegen vernieuwd zijn, grof bezaaid met kiezels. Plots hoorden we een schreeuwend geluid onder de Up! vandaan komen, wat nu? Gestopt op Aire de la vache, contact met de pechhulp van volkswagen gezocht. Na enige tijd wachten kwam er een franse garage houder met sleepauto om ons probleem te analyseren. Leg dat maar eens uit in het gebrekkig Frans! Vrij vlot, was het euvel gevonden! De remklauwen zaten vol steentjes! Na een hoop vriendelijk gelach, konden we onze weg vervolgen. Later als gepland, maar blij zaten we aan een lekker warm stokbroodje, belegd met heerlijke kaas onze dag nog eens door te nemen.

We gingen een dagje naar Saint-Nectaire, een klein plaatsje met een waterval, we zijn dol op watervallen! De Up! snorde er weer heerlijk op los! De airco werkte echt prima. Dat was wel prettig want het was een warme dag! We hebben een heerlijk stukje gewandeld en genoten van al het moois wat water kan geven. Op de terugweg, begon het weer te verdraaien, rijdend door Saint Saturnin vielen er 3 spetters regen op de voorruit, gevolgd door hagelstenen zo groot als golfballen! Wat een klappen op de auto! We waren bang dat de ramen het zouden begeven! Dan maar doorrijden! Mensen en dieren zochten beschutting onder bomen en huizen. Onderweg veel schade gezien, bomen waren kaalgeschaafd en auto`s hadden deuken. En de Up! dan? meteen na de hagelbui gestopt en de schade bekeken. Ik zag nog niks, mijn vriendin zag meteen diverse deuken! De neus, bovenkant en zijkant! Snel foto`s gemaakt van de hagelstenen en schade. Vlug terug naar het park en nog even genieten van een drankje! Ik heb nog even de deuken geteld, het zijn er 21! Inmiddels is de verzekering ingelicht.







Rijdend door een prachtig stadje, waar de naam mij even van ontschoten is, reden we met een blik van verontwaarding over de straatjes, zo mooi is het stadje! Prachtige hoge herenhuizen, mooie straten, het leefde er! BOEM! STUITER! KLAP!...REM! en Stil........Wat was dat? Let nou toch eens op de weg! zij mijn vriendin. Verontwaardigd stappen we uit de Up! Een net nieuwe nog niet beschilderde mega hoge drempel! Oeps! helemaal niet gezien! Ruzie als gevolg, en een vriendin met pijn in haar rib. Even verderop samen weer een goed gesprek gehad, een knuffel en dan kijken of de Up! niks had. Overleefd! goedzo Up!



Samen een dagje richting Tulle! Daar hadden we zin in! Tulle heeft prachtige watervallen en is een rit over de tolweg meer dan waard! De Broodjes gesmeerd en de Up! gestart! De Up! reed goed op de snelweg! Voor zo`n kleintje heel comfortabel en stil. Aangekomen in Gimel (cascades de gimel) een prachtige wandeling gemaakt! Rivieren en watervallen en een mooi dorpje met een prachtige ruïne. Een aanrader voor als je er een keer in de buurt bent (met je Up!). Tulle is ook een mooie stad. Op de terugweg was ik steeds benieuwd naar de temperatuur, enig nadeel dat je toch steeds moet schakelen tussen tijd en temperatuur dan al zal het vanzelf wel wennen.



Het einde van de vakantie is in zicht! We begonnen thuis en onze vier lieve poezen nu toch echt te missen! We besloten om de Tolweg te pakken en met 11 uurtjes weer thuis in Heerhugowaard op de bank te zitten. De Up! ging weer goed op de snelweg. Heerlijk beide afwissellen en doorkarren. In Noord-Frankrijk werd het weer plots wel erg slecht.. "Die wolken lijken we op elkaar in te draaien" zei ik. Niet veel later op het weiland naast de snelweg een pittig grote tornado! "Die bomen hebben het niet overleefd" zei mijn vriendin. De Up! begon flink te trekken, maar de auto bleef goed in koers ondanks de harde wind. Achter ons zien we de tornado de weg oversteken, "en al het verkeer dan" dacht ik nog. Als de Up! het kan houden, dan houden andere auto`s het ook wel.

Iets later als gepland zijn we thuisgekomen. Het weer in Nederland werd er niet beter op, dus vlug de auto leeghalen. Om een uur of één `s nachts hebben we lekker de dekens over ons getrokken en zijn na een heerlijke vakantie weer fijn thuis.

Al met al een zware beproeving voor de Up! Maar wij vinden dat hij de vakantie goed heeft doorstaan. Prima comfort, en verrassend rijdend.

MdMa98

Auto: Volkswagen Move Up!
Rit: Nederland-Frankrijk-Nederland
Kortste afstand volgens tomtom: +/- 980km (Heerhugowaard)
Verbruik gemiddeld: 1/17 (zelf berekend, geen boardcomputer).
Hellingen: 4%-12%
Hoogte: 600-1900 meter
temperatuur: +/- 25 graden
Gemiddelde afstand per dag: 80km
Duur vakantie: 14 dagen
Streek: Auvergne
Plaats: La chazotte/ Saint jaques d`ambur
Bezienswaardigheden:
- Puy de dôme
- Puy de sancy
- Autoroute D983 (prachtige weg, helling, daling, bochten)
- Montfermy
- Saint Nectaire
- Saint Floret
- Tulle (Cascades de Gimel)
- Saint priest des champs (wandelroute)
pi_114031977
Leuk verslag! ^O^

Ongeveer hetzelfde verbruik als ik, met mijn 2 maanden oude Ford Ka 1.2, haal. 1:17,2. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 10 juli 2012 @ 21:23:39 #143
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_114033079
Leuk verslag om te lezen!! Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin gehad.
Maar sorry.... wat een verbruikcijfers....

Met mijn Civic Hybrid reed ik met gemak 1:18 (model stamt uit 2006), met mijn huidige Focus '11 1.6 vct-ti heb ik over 4000km 1:16 gereden.

Je zou toch denken dat het verbruik van die A segment auto's toch echt beter zou kunnen.
Men weet ook 1:28 uit een Yaris hybrid te toveren die aanzienlijk groter en krachtiger is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Revolution-NL op 10-07-2012 21:48:23 ]
pi_114033426
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.

Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.

Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.

Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114038073
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.

Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
pi_114038448
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.

Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Maar je rijdt wel langere afstanden op vakantie, en je hebt weliswaar wel meer heuvels en dus meer klimmen, maar omlaag verbruik je juist weer minder, dus dat weegt ongeveer wel tegen elkaar op hoor.

Bovendien heb je in Nederland meer files en stadskilometers, dus ik denk eerlijk gezegd dat je verbruik op vakantie wel een aardige reële eerste indicatie is.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114038592
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 22:48 schreef MdMa98 het volgende:
Reken er op dat de Auvergne in Frankrijk een stuk meer heuvels heeft dan Nederland. Nu thuis in ons vlakke landje kan ik weer mooi verder het verbruik bijhouden.

Overigens hadden we ook nog de koelbox en tomtom aangesloten op de auto, radio en airco aan. En niet gelet op de schakelindicator.
Dat lijkt me een behoorlijk net verbruik dan :)

Wel balen van die hagelbui, net een nieuwe auto en dan al zoveel deuken er in }:|
pi_114041344
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 21:30 schreef Tomatenboer het volgende:
In de praktijk zal zo'n Yaris Hybrid echt geen 1 op 28 rijden hoor, net zo min als dat bijvoorbeeld een Polo Bluemotion in de praktijk nooit 1 op 25 haalt om maar wat te noemen.

Mijn Ford Ka zit nog in de periode waarin het motortje nog moet "inlopen", er staat pas 4.000 km op de teller. Na zo'n 6 tot 10.000 km schijnt het motortje zuiniger te gaan lopen.

Ik vind het een heel redelijk verbruik eerlijk gezegd, omdat er wisselend lange afstanden en korte stukjes mee wordt gereden, files en met airco aan, en ik rij niet als een zuinigheidskampioen maar gewoon met het verkeer mee. Zeker als je het verbruik vergelijkt met de Aygo's en de Cuore's onder de A segmenters vind ik het niet slecht, Een Ka, 500, Panda of Up is toch een stuk meer auto in mijn ogen dan bijv een Aygo of Cuore. Die zijn weliswaar iets zuiniger maar helemaal niet zoveel, die halen over het algemeen ook geen 1 op 20.

Ik geloof ook niet dat je met normaal rijgedrag met een Focus 1.6 zo'n verbruik haalt. Met een Prius of Civic Hybrid wel, maar die rijden dan ook deels op elektriciteit waardoor de motor geen vol vermogen hoeft te leveren. :)
ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
pi_114041513
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 23:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ford ka is wat gewicht betreft dezelfde categorie als een aygo / cuore. ziet er wat frisser uit, duurzaamheid weet ik niet.
I know, zelfde formaat ook. Maar rijdt echt als meer auto. Betere afwerking en wegligging, en beter uiterlijk ook. Duurzamer is een Ka vast niet, wat dat betreft zijn Japannertjes onverslaanbaar. Al heeft de motor in de Aygo ook z'n kwaaltjes (kantelende zuigers enzo).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114145267
Ik vind hem niet echt leuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')