abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 juni 2016 @ 14:45:05 #203
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163163295
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:43 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Inderdaad, goed dat je hier niet zomaar wordt vastgezet en iedereen recht heeft op goede verdediging.
Nou waarom worden ze in de eerste plaats al niet veroordeeld voor vluchtmisdrijf bijvoorbeeld? Daar maakt het al niet uit wie aan het stuur zat. Als je naam Mohamed is heb je helaas de zieligheidsfactor mee, dat blijkt maar weer. Ik ga me ook bruin schminken denk ik als ik ooit besluit een overval te plegen. Kan ik het gooien op m'n slechte jeugd *O*
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_163163346
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:45 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou waarom worden ze in de eerste plaats al niet veroordeeld voor vluchtmisdrijf bijvoorbeeld? Daar maakt het al niet uit wie aan het stuur zat. Als je naam Mohamed is heb je helaas de zieligheidsfactor mee, dat blijkt maar weer. Ik ga me ook bruin schminken denk ik als ik ooit besluit een overval te plegen. Kan ik het gooien op m'n slechte jeugd *O*
en als je problemen hebt met de belastingdienst hebt zeg je dat je grieks bloed hebt...
  maandag 20 juni 2016 @ 14:48:13 #205
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163163404
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:46 schreef flibber het volgende:

[..]

en als je problemen hebt met de belastingdienst hebt zeg je dat je grieks bloed hebt...
Haha ja, hier een boete. Ik heb geen geld. Oh oké, dan moet je ze niet betalen --> realiteit _O- De gebruikelijke retoriek om geen boetes op te leggen aan straatschoffies :') Pak hun uitkering dan maar af tot het betaald is, helaas vindt de overheid dat niet "humaan" >:O
- Charlton Heston
pi_163163843
De Hoge Raad toetst alleen marginaal, wat betekent dat wordt beoordeeld of een vonnis op de juiste manier tot stand is gekomen. Als die toetsing negatief uitvalt voor het Hof, wordt de zaak terugverwezen naar een ander Hof en begint het hele circus opnieuw. Dat kan dus nog wel even gaan duren..

Mijn indruk is overigens dat er een lacune in de wet is als het gaat om het veroorzaken van verkeersongevallen met dodelijke afloop. Volgens mij is doodslag in zo'n situatie nog nooit bewezen, ook al had een bestuurder kunnen weten dat zijn rijgedrag verkeerd zou aflopen. (Zie bijvoorbeeld het 'Porsche-arrest' uit 1996)
  maandag 20 juni 2016 @ 15:03:42 #207
80310 rouletteking
kom op met die elf!!!
pi_163163917
En de policor fok!censuurbrigade is ook weer aanwezig :r .
wie vloekt verliest, wie verliest vloekt nog meer...
  maandag 20 juni 2016 @ 15:04:29 #208
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_163163941
Zitten die boys inmiddels niet al lang en breed in hun tweede vaderland?
pi_163164058
Hier een ander voorbeeld waarbij opzet niet kon worden bewezen: het speedbootdrama van vorig jaar

quote:
De rechtbank in Utrecht heeft een gevangenisstraf van vier jaar opgelegd in de zaak rond het dodelijke speedbootdrama op de Vinkeveense Plassen. De 51-jarige Arnoud H. ramde op 2 augustus 2014 met zijn speedboot in het donker een sloep met vier vrienden. De 42-jarige Johan Koetje en de 51-jarige Ernst Noordijk uit Leusden waren op slag dood.

Het drama werd volgens de rechtbank veroorzaakt door een te hoge snelheid, de invloed van alcohol en onverantwoord vaargedrag. Naast de celstraf mag H. voor de periode van vijf jaren geen boot meer besturen en moet hij voor tonnen aan schadevergoedingen betalen aan de nabestaanden.

Celstraf
Het OM eiste twee weken geleden nog een gevangenisstraf van 8 jaar tegen Arnoud H. uit Oosterbeek. Volgens het OM was er onder meer sprake van doodslag, maar daarvoor ontbreekt volgens de rechtbank de opzet. In het vonnis spreekt de rechtbank wel van roekeloos en levensgevaarlijk vaargedrag.
  maandag 20 juni 2016 @ 15:08:07 #210
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163164076
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:04 schreef Twiitch het volgende:
Zitten die boys inmiddels niet al lang en breed in hun tweede vaderland?
Ja, voorhechtenis is ook zoiets inhumaan he :)
- Charlton Heston
pi_163165597
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:02 schreef flibber het volgende:

[..]

dat is ook gewoon geregeld in de wet...zogenaamde strafuitsluitingsgronden bij overmacht.

Stel jij staat voor het stoplicht en een crimineel springt in je auto. die drukt je een pistool op de slaap en zegt keihard wegrijden en alle verkeersregels negeren.
Als jij dan iemand dood rijdt ben je formeel wel "schuldig" maar zal je op basis van de omstandigheden strafuitsluiting krijgen.
Dat is echt een compleet andere situatie. In mijn voorbeeld heeft 'ie het niet gedaan. In jouw voorbeeld wel, maar is er sprake van een strafuitsluitingsgrond.
quote:
Samen met iemand anders een overval plannen en dan vluchten is geen noodweer of recht op strafuitsluiting.
Dat klopt. Maar iemand niet doodrijden is nog altijd niet strafbaar, wel?
pi_163165812
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is echt een compleet andere situatie. In mijn voorbeeld heeft 'ie het niet gedaan. In jouw voorbeeld wel, maar is er sprake van een strafuitsluitingsgrond.

[..]

dan had hij dat moeten bedenken voordat die met zijn vriendje een overval ging plegen.
Totaal geen medelijden met dit tuig.
  maandag 20 juni 2016 @ 16:07:35 #213
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_163165941
}:| ;(
  maandag 20 juni 2016 @ 16:10:04 #214
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163166005
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 15:54 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Goh, de kans op een veroordeling is zelfs enorm groot als het een ongeluk betreft. Verwacht je aan een grote schadevergoeding als jij iemand omverrijdt per ongeluk, ook als je niet in fout was. Al vluchtend voor de politie (ook een misdaad overigens!) iemand omrijden is geen ongeluk. Nog een wetje wat aan vernieuwing toe is, zo blijkt.
- Charlton Heston
pi_163166547
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:02 schreef flibber het volgende:

[..]

dan had hij dat moeten bedenken voordat die met zijn vriendje een overval ging plegen.
De overval zijn ze al voor gestraft. Het gaat hier om het doodrijden. Begrijp je dat dat een andere zaak is?
quote:
Totaal geen medelijden met dit tuig.
Ik heb er ook geen medelijden mee, maar dat is verder niet echt van belang, wel?

quote:
6s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:10 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Goh, de kans op een veroordeling is zelfs enorm groot als het een ongeluk betreft. Verwacht je aan een grote schadevergoeding als jij iemand omverrijdt per ongeluk, ook als je niet in fout was. Al vluchtend voor de politie (ook een misdaad overigens!) iemand omrijden is geen ongeluk. Nog een wetje wat aan vernieuwing toe is, zo blijkt.
Ik heb je post 3 keer gelezen maar heb nog steeds geen idee wat je probeert duidelijk te maken..
  maandag 20 juni 2016 @ 16:39:42 #216
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163166671
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:33 schreef DonJames het volgende:

[..]

De overval zijn ze al voor gestraft. Het gaat hier om het doodrijden. Begrijp je dat dat een andere zaak is?

[..]

Ik heb er ook geen medelijden mee, maar dat is verder niet echt van belang, wel?

[..]

Ik heb je post 3 keer gelezen maar heb nog steeds geen idee wat je probeert duidelijk te maken..
Dat je als gewone burger makkelijk veroordeeld wordt als je iemand doodrijdt op de weg, zelfs al was je niet in fout volgens het regelement want zwakke weggebruikers, dat zeg ik. Zelfs al kunnen ze niet voor doodslag veroordeeld worden, is iemand doodrijden volgens mij nog steeds grond om op veroordeeld te worden, desnoods tot een grote schadevergoeding. Evenals vluchtmisdrijf wat blijkbaar ook niet bestraft wordt.

Bottom-line: waarom blijven ze doorjagen op iets wat blijkbaar niet mogelijk te bewijzen is i.p.v. zich op de andere strafbare zaken te werpen?
- Charlton Heston
pi_163167001
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Dat je als gewone burger makkelijk veroordeeld wordt als je iemand doodrijdt op de weg, zelfs al was je niet in fout volgens het regelement want zwakke weggebruikers, dat zeg ik.
Veroordeeld tot wat? Het gaat in dit geval om strafrecht. Een misdrijf.
quote:
Zelfs al kunnen ze niet voor doodslag veroordeeld worden, is iemand doodrijden volgens mij nog steeds grond om op veroordeeld te worden, desnoods tot een grote schadevergoeding.
Veroordeeld tot wat? Verder, jij denkt dat een schadevergoeding ook een straf is?
quote:
Evenals vluchtmisdrijf wat blijkbaar ook niet bestraft wordt.
Hoe kom jij erbij dat dat een strafbaar feit oplevert in dit geval?
quote:
Bottom-line: waarom blijven ze doorjagen op iets wat blijkbaar niet mogelijk te bewijzen is i.p.v. zich op de andere strafbare zaken te werpen?
Omdat het voor de nabestaanden (en de rest van de maatschappij) wel fijn is wanneer ze veroordeeld worden voor de dood van die man natuurlijk. Verder zijn ze reeds veroordeeld voor andere feiten.
  maandag 20 juni 2016 @ 17:17:23 #218
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163167354
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2016 16:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Veroordeeld tot wat? Het gaat in dit geval om strafrecht. Een misdrijf.

[..]

Veroordeeld tot wat? Verder, jij denkt dat een schadevergoeding ook een straf is?

[..]

Hoe kom jij erbij dat dat een strafbaar feit oplevert in dit geval?

[..]

Omdat het voor de nabestaanden (en de rest van de maatschappij) wel fijn is wanneer ze veroordeeld worden voor de dood van die man natuurlijk. Verder zijn ze reeds veroordeeld voor andere feiten.
Er kan ook een boete gegeven worden, ik drukte me verkeerd uit, my bad :'). Een boete wordt ook gewoon gegeven in de strafrechtbank. In België loopt dat op tot bijvoorbeeld 10.000 euro.

Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België is vluchtmisdrijf altijd een misdrijf, en met dodelijke gevolgen zijn de straffen nog een stuk zwaarder (2-4 jaar celstraf). Ik sta ervan te kijken dat hen geen vluchtmisdrijf ten laste gelegd is, dat is alles. Of denk je dat iemand omver rijden en er dan vandoor gaan legaal wordt als je achtervolgd wordt door de politie?

En, voor mij mag het OM wel wat creatiever zijn, om dat geboefte zo lang mogelijk achter de tralies te krijgen. Het is nutteloos om te procederen voor doodslag als de wet en bijgevolg de rechter blijkbaar zegt dat dat toch niet gaat gebeuren.
- Charlton Heston
  maandag 20 juni 2016 @ 17:23:51 #219
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 20 juni 2016 @ 17:30:33 #220
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163167510
En nog de arrogantie hebben niet zelf te komen opdagen bij de rechtszaak, de laffe lul :r
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  maandag 20 juni 2016 @ 19:30:33 #221
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_163170190
quote:
7s.gif Op maandag 20 juni 2016 17:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Of denk je dat iemand omver rijden en er dan vandoor gaan legaal wordt als je achtervolgd wordt door de politie?
Maar dat is niet gebeurd. De scooterrijders zijn niet doorgereden na het ongeval.
  Spellchecker maandag 20 juni 2016 @ 19:58:54 #222
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_163171146
Een Marokkaan met wajong je verwacht t niet, waarschijnlijk krijgt dat stuk tuig nog lekker maandelijks gratis geld op de rekening ook ^O^ dat zal hem leren -O-
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
  maandag 20 juni 2016 @ 20:18:17 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_163171575
Recht is een mooi ding, vooral wanneer je dat weet te krijgen.
Stel dat ze (ooit) veroordeel worden, moeten ze dan nog de cel in of hebben ze hun straf in voorarrest dan al uitgezeten ?

In het andere geval, geen veroordeling..... zouden ze de tijd die ze 'onterecht' in voorarrest hebben gezeten, kunnen terugclaimen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 20 juni 2016 @ 20:42:51 #225
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_163172415
quote:
1s.gif Op maandag 20 juni 2016 19:30 schreef freako het volgende:

[..]

Maar dat is niet gebeurd. De scooterrijders zijn niet doorgereden na het ongeval.
Oh my bad :). Dankje voor die correctie.
- Charlton Heston
  woensdag 17 januari 2018 @ 15:23:22 #226
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_176567354
Deze zaak loopt dus inderdaad nog steeds.

quote:
NIJMEGEN - Twee mannen zijn terecht veroordeeld voor het dodelijk ongeval dat ze in 2010 in Nijmegen veroorzaakten met hun scooter. Ze reden, 19 en 20 jaar oud, op de vlucht voor de politie een voetganger uit Arnhem aan. Die overleefde dat niet.
Leon van Wijngaarden 16 januari 2018, 13:10

Politie-onderzoek na het scooterongeluk in Nijmegen in 2010. ©Henk Baron
Dat stelt advocaat-generaal Hofstee de Hoge Raad in een conclusie over de zaak die vandaag bekend is gemaakt.

Het duo werd in 2016 door het gerechtshof in Den Bosch veroordeeld tot celstraffen van bijna vier jaar voor dood door schuld in het verkeer. Beide verdachten gingen tegen hun veroordeling in cassatie bij de Hoge Raad.

Stuur
De twee waren eerder vrijgesproken door de rechtbank. De zaak ligt zeer gecompliceerd omdat de verdachten tot op de dag van vandaag zwijgen over de vraag wie er achter het stuur zat ten tijde van de aanrijding.

De advocaat-generaal adviseert beide uitspraken tegen de mannen in stand te laten. Het beroep van de ene verdachte moet volgens hem niet ontvankelijk worden verklaard. De ander klaagt over het gebrek aan bewijs dat de bijrijder het delict mede heeft gepleegd. Die moet volgens de advocaat-generaal worden verworpen.

De conclusie van de advocaat-generaal is een onafhankelijk advies aan de Hoge Raad, die vrij is om dat wel of niet te volgen. Het is nog niet bekend wanneer de Hoge Raad uitspraak doet in deze zaak.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 17 januari 2018 @ 15:32:46 #227
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_176567593
paspoorten afpakken en NL uitflikkeren.
Tuig is niet welkom meer.
  Spellchecker woensdag 17 januari 2018 @ 16:27:15 #228
197773 crew  maily
pi_176568762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Deze zaak loopt ettert dus inderdaad nog steeds.

Mooi dat eindelijk recht is gesproken!!
pi_176569106
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 15:23 schreef Dwersdriever het volgende:
Deze zaak loopt dus inderdaad nog steeds.

[..]

Zwijgen ze over wie er achter het stuur zat? Ik dacht dat ze naar elkaar wezen.
pi_176571550
hoeveel dagen hebben ze nu werkelijk achter de tralies doorgebracht? zijn ze nu uberhapt wel in nederland?
There are only 151 Pokémon.
pi_176571867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:22 schreef Eenskijken het volgende:
hoeveel dagen hebben ze nu werkelijk achter de tralies doorgebracht? zijn ze nu uberhapt wel in nederland?
Dat zul je dan net weer zien. Is de veroordeling straks eindelijk definitief en blijken ze al lang en breed in Marokko te wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176571887
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zul je dan net weer zien. Is de veroordeling straks eindelijk definitief en blijken ze al lang en breed in Marokko te wonen.
Mooi staaltje zelfhaat weer dit.
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:45:29 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176571909
quote:
9s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het lijkt me in dit geval toch niet ondenkbaar, eigenlijk. Ze zitten niet vast, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176571934
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het lijkt me in dit geval toch niet ondenkbaar, eigenlijk. Ze zitten niet vast, toch?
Wat betreft het niet vastzitten, dat klopt, voorarrest is niet zo lang.
  woensdag 17 januari 2018 @ 18:48:25 #235
346939 Janneke141
pi_176571963
quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat die twee rustig bij tante Fa zitten te wachten tot ze alsnog worden opgehaald?
pi_176571965
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Die ene zat bij de vorige behandeling van de zaak volgens mij inderdaad in Marokko. Maar dat weet ik niet meer zeker..
pi_176572012
quote:

[..]

Zelfhaat :')
En dat komt van een van de grootste wegkijkers en zelfhaters op dit forum....
Nu demonstreer je het zelfs met dit voorbeeld want je hoeft echt niet lang te zoeken naar voorbeelden:

https://www.crimesite.nl/veroordeelde-man-vlucht-naar-buitenland/
http://www.grootsneek.nl/(...)der-naar-buitenland/
https://m.hln.be/nieuws/b(...)in-turkije~a3511636/

Maar blijf vooral wegkijken.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176572187
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:48 schreef Physsic het volgende:

[..]

Die ene zat bij de vorige behandeling van de zaak volgens mij inderdaad in Marokko. Maar dat weet ik niet meer zeker..
Ja als ik hem was zou ik het ook niet thuis af blijven wachten. Na een paar jaar in Marokko is de straf verjaard en kun je weer terugkeren, je uitkering aanvragen en op oude voet verder.
pi_176572388
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja als ik hem was zou ik het ook niet thuis af blijven wachten. Na een paar jaar in Marokko is de straf verjaard en kun je weer terugkeren, je uitkering aanvragen en op oude voet verder.
Ik heb even heel kort gezocht, het enige dat ik kon vinden was dat hij voor zijn bruiloft in het buitenland was en daardoor de rechtszaak vertraging opliep.

Ik denk dat daar in dit geval geen sprake van zou zijn. Ze zullen het grootste deel van de straf al hebben uitgezeten (misschien wel helemaal) en daarnaast zijn Marokkanen tegenwoordig in Marokko ook niet meer zo 'veilig', want Nederland en Marokko werken steeds beter samen. Ook Marokko heeft tuig daar liever niet vrij rondlopen.
pi_176572404
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nu demonstreer je het zelfs met dit voorbeeld want je hoeft echt niet lang te zoeken naar voorbeelden:

Dat het gebeurt is evident, maar er druipt zo'n mooi staaltje minachting richting het rechtssysteem hier vanaf.
pi_176572516
quote:
1s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De veroordeelde Bolswarder is in 2016 opgepakt in België en zal zijn straf inmiddels wel hebben uitgezeten. Saban B zit in Turkije zijn gevangenisstraf uit. Wienood M. heb ik geen flauw idee van. In dat opzicht zijn dit natuurlijk niet de best denkbare voorbeelden ;)

Dus ja, vluchten heeft ook niet altijd even veel zin. Iedere verdachte maar jarenlang preventief vastzetten tot er een uitspraak ligt lijkt me ook niet heel wenselijk. Dat lijkt me juist tegen het idee van een 'rechtsstaat' in te druisen.
pi_176572519
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het gebeurt is evident, maar er druipt zo'n mooi staaltje minachting richting het rechtssysteem hier vanaf.
Die minachting op het gebied van vluchtgevaarlijke verdachten naar het buitenland laten vluchten lijkt me eerlijk gezegd volkomen terecht. Over het algemeen heb ik best vertrouwen in het rechtsysteem. Het is niet corrupt en van echt klassenjustitie is geen sprake. Ze zijn alleen grenzeloos (hahaha) naïef ten aanzien van verdachten met een buitenlands paspoort en netwerk.
  woensdag 17 januari 2018 @ 19:13:01 #243
346939 Janneke141
pi_176572554
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mwah, dat in een zaak die zo duidelijk is als dit geen passende straf kan worden opgelegd is wel een manco wat mij betreft, ook al begrijp ik best waarom het zo is. Daarnaast vraag ik mij af waarom je het land uit mag terwijl zo'n zaak nog loopt. Het gaat hier natuurlijk niet om een winkeldiefstal maar om een levensdelict.
pi_176572576
quote:

[..]

Die ontvoerder van Insiya was laatst ook al bijna kwijt. Daar waren ze gelukkig snel genoeg bij en hebben hem toch maar weer vastgezet.
pi_176572589
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:11 schreef Radenko het volgende:

[..]

De veroordeelde Bolswarder is in 2016 opgepakt in België en zal zijn straf inmiddels wel hebben uitgezeten. Saban B zit in Turkije zijn gevangenisstraf uit. Wienood M. heb ik geen flauw idee van. In dat opzicht zijn dit natuurlijk niet de best denkbare voorbeelden ;)

Dus ja, vluchten heeft ook niet altijd even veel zin. Iedere verdachte maar jarenlang preventief vastzetten tot er een uitspraak ligt lijkt me ook niet heel wenselijk. Dat lijkt me juist tegen het idee van een 'rechtsstaat' in te druisen.
Het gaat er niet om dat ze weer gepakt zijn, het gaat er om dat ze zo makkelijk de benen nemen. Soms laat men zelfs mensen gaan die al een keer ergens zijn ontsnapt. Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet iedere verdachte preventief vast te zetten, dat snap je zelf hoop ik ook wel.
pi_176572732
quote:
10s.gif Op maandag 20 juni 2016 14:48 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Haha ja, hier een boete. Ik heb geen geld. Oh oké, dan moet je ze niet betalen --> realiteit _O- De gebruikelijke retoriek om geen boetes op te leggen aan straatschoffies :') Pak hun uitkering dan maar af tot het betaald is, helaas vindt de overheid dat niet "humaan" >:O
right. Wat denk je dat die figuren gaan doen als ze 0¤ inkomen hebben?

En ja, een cel kost een veelvoud van een uitkering.
pi_176572740
Hamza B., ook een leuk voorbeeld. Wist dat hij zeer waarschijnlijk een levenslange gevangenisstraf zou krijgen en besloot om die reden naar Marokko te vertrekken.

In Marokko heeft hij 'slechts' 20 jaar gekregen, maar heeft van alles geprobeerd om terug naar Nederland te mogen.
quote:
De Hoge Raad in Rabat verwierp donderdagmiddag het cassatieverzoek van B., die vindt dat hij ten onrechte is veroordeeld op grond van 'gefabriceerd bewijs' van de 'racistische Nederlandse opsporingsdiensten'.
😂
pi_176572793
JeZus kutkick
pi_176573802
quote:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 17 januari 2018 18:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D
pi_176573910
quote:
0s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:19 schreef Physsic het volgende:
Hamza B., ook een leuk voorbeeld. Wist dat hij zeer waarschijnlijk een levenslange gevangenisstraf zou krijgen en besloot om die reden naar Marokko te vertrekken.

In Marokko heeft hij 'slechts' 20 jaar gekregen, maar heeft van alles geprobeerd om terug naar Nederland te mogen.

[..]

😂
Hahaha wat een kneus. Lekker laten verrotten daar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  woensdag 17 januari 2018 @ 20:24:48 #251
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_176574409
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

eerst en vooral: Waarom quote je een bericht van mij van anderhalf jaar geleden? :D

en ja daarom zet je ze ook beter aan het werk, tot ze een waarde hebben "verdiend" met deze arbeid die correspondeert aan de verschuldigde boete. Win-win _O_
- Charlton Heston
pi_176578284
quote:
10s.gif Op woensdag 17 januari 2018 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

gevangen nemen en medicijnen erop testen dan. als ze niet kunnen betalen dan maar zo. en laten werken in strafkampen 80 jaar.
  Spellchecker dinsdag 20 februari 2018 @ 17:09:20 #253
197773 crew  maily
pi_177324944
Veroordeling in Nijmeegse scooterzaak na acht jaar definitief

quote:
De veroordeling van twee mannen voor het doodrijden van een voetganger in Nijmegen met een scooter, blijft overeind. Dat heeft de Hoge Raad dinsdag besloten.

De twee mannen wilden in 2010 een overval plegen op een hotel en waren op de vlucht voor de politie toen zij op een zebrapad een 50-jarige Arnhemmer aanreden. De man overleefde het ongeluk niet.

Complex
Juridisch werd de zaak complex omdat de twee verdachten elkaar aanwezen als bestuurder terwijl er geen verder bewijs was. Het hof in Arnhem sprak vanwege deze onduidelijkheid de twee in 2012 vrij van het (mede)plegen van de dodelijke aanrijding.

Het Openbaar Ministerie (OM) ging daartegen in cassatie, waarna de Hoge Raad de zaak terugverwees naar het gerechtshof in Den Bosch. Dat hof veroordeelde de twee uiteindelijk voor het medeplegen van dood door schuld in het verkeer. Ze kregen celstraffen opgelegd tot vier jaar. Daartegen gingen zij in cassatie.

'Fijn dat het eindelijk klaar is'
De partner van het 50-jarige slachtoffer vindt het fijn dat de zaak na al die jaren achter de rug is. 'Voor zover ik er ooit mee klaar kan zijn, het blijft natuurlijk je hele leven bij je', aldus Gé Creemers.

'De hele rechtszaak had voor mij niet gehoeven. Ik heb het nooit nodig gevonden dat de jongens gestraft zouden worden. Ik snap dat de maatschappij dat nodig heeft. Maar ik niet.'

Creemers zou wel graag een gesprek met de mannen willen. 'Ik ben begaan met ze, en hoop dat ze zo snel mogelijk hun leven weer een goede richting kunnen geven. Maar ze zullen nog de cel in moeten ben ik bang, en zullen mogelijk nog veel drempels tegen komen voordat ze weer een beetje een normaal leven kunnen oppakken.'
bron
  woensdag 2 mei 2018 @ 12:33:06 #254
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_178888391
Deze zaak komt maar niet tot rust. Wel opmerkelijk dat iemand die schijnbaar gezocht wordt voor zo'n beruchte zaak gewoon thuis kan worden opgepakt. Daar is eerder dus echt 0 procent energie ingestoken.

quote:
HERKENBOSCH (ANP) - Een man die nog bijna vier jaar de cel in moest voor het doodrijden van een voetganger in Nijmegen met een scooter in 2010 is maandag bij toeval opgepakt. De man werd in een woning in het Limburgse Herkenbosch aangehouden vanwege het omverrijden van een lantaarnpaal. Na zijn arrestatie bleek dat hij nog zijn straf moet uitzitten voor zijn aandeel in de zogenoemde Nijmeegse scooterzaak.

Twee getuigen hadden maandagmiddag gezien dat een auto op de Fazantstraat in Herkenbosch tegen een lantaarnpaal reed. De automobilist reed weg, de lantaarnpaal ,,gekapseisd’’ achterlatend, aldus de politie. De getuigen gaven het kenteken door aan de politie, die naar het adres van de automobilist ging. De 27-jarige man probeerde nog weg te rennen, ook al had hij al handboeien om, maar die vluchtpoging werd in de kiem gesmoord.

De man stond gesignaleerd, omdat hij zich niet op tijd had gemeld bij de gevangenis. Hij wilde in 2010 samen met een andere man een overval plegen op een hotel. Tijdens hun vlucht voor de politie gebeurde de fatale aanrijding. De zaak werd juridisch complex omdat de twee elkaar aanwezen als bestuurder van de scooter terwijl er geen verder bewijs was. In februari bepaalde de Hoge Raad dat de celstraffen van bijna vier jaar die de twee opgelegd hadden gekregen overeind blijven, waarmee hun straffen definitief werden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Dwersdriever op 02-05-2018 12:38:26 ]
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  woensdag 2 mei 2018 @ 13:02:21 #255
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_178889128
Aanwinst voor de samenleving dit.
And so is the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: