Dan allebei het gevang in met dat tuig. Mag toch niet zo zijn dat ze overduidelijk schuld hebben aan meerdere, lees meerdere, misdrijven en omdat 1 van hen liegt ze allebei vrijuit gaan?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:46 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, ik snap het. Jij ook? Eén van de twee liegt, maar de ander spreekt dus de waarheid wanneer hij zegt dat hij niet reed.
Waarom wil jij iemand de gevangenis ingooien diequote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan allebei het gevang in met dat tuig. Mag toch niet zo zijn dat ze overduidelijk schuld hebben aan meerdere, lees meerdere, misdrijven en omdat 1 van hen liegt ze allebei vrijuit gaan?
Ze zijn er allebei bij betrokken. Die man is dood, door hun schuld.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Waarom wil jij iemand de gevangenis ingooien die
a. de dodelijke aanrijding niet heeft veroorzaakt omdat hij de scooter niet bestuurde; en
b. de waarheid spreekt wanneer gevraagd wordt wie er reed?
Leg dat eens uit?
Dat beide personen kansloos tuig zijn snap ik ook, maar dat is geen basis om iemand te veroordelen. En voor de overige misdrijven zijn ze al veroordeeld, dus daar gaat het niet over.
Dus als jij bij mij in de auto zit op de passagiersstoel, ik rijd iemand invalide, vlucht, en vertel de politie dat jij de bestuurder was. Dan vind jij het best logisch dat jij (ook) veroordeeld wordt?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ze zijn er allebei bij betrokken. Die man is dood, door hun schuld.
Als je eerst samen een roofoverval pleegt ben je wmb samen schuldig als je op de vlucht iemand doodrijdt.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus als jij bij mij in de auto zit op de passagiersstoel, ik rijd iemand invalide, vlucht, en vertel de politie dat jij de bestuurder was. Dan vind jij het best logisch dat jij (ook) veroordeeld wordt?
Kan je uitleggen waarom dat logisch zou zijn?
Weet niet of het veel verder gaat dan iemand veroordelen voor het doodschieten van een meisje terwijl je zelf nooit geschoten hebt. Zo onontgonnen is het ook weer niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar het risico op een vlucht is wat anders dan het risico op een dodelijke aanrijding. Degene die achterop zat heeft een punt als die zegt dat hij niet zoveel risico had genomen bij de vlucht. Dus de Hoge Raad begeeft zich hier wel op onontgonnen terrein. Nou is het ook aan de HR om terrein te ontginnen, meer dan aan de RB of het Hof, maar het gaat best ver.
Gedeeltelijk mee eens alleen in dit geval deden ze samen een poging een hotel te overvallen.quote:Op maandag 18 juni 2012 09:48 schreef Tyr80 het volgende:
Stel je zit rustig bij iemand achterop een scooter, en opeens gaat de bestuurder als een idioot door het verkeer racen. Wat zijn je opties dan? Eraf springen? Bestuurder met je handen verblinden? Nekslag?
Nee, zo makkelijk is het niet. Waarom is dat logisch? Ik bedoel, als je iets doet wat niet mag moet je daarvoor veroordeeld worden. Maar als je niet iets doet wat niet mag, waarom dan veroordelen? Leg eens uit alsjeblieft.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:56 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je eerst samen een roofoverval pleegt ben je wmb samen schuldig als je op de vlucht iemand doodrijdt.
Van de overval, ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:59 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens alleen in dit geval deden ze samen een poging een hotel te overvallen.
Dan is ook de NIET bestuurder een medepleger.
Nee. En dat is meteen het échte probleem van deze zaak. Het probleem is niet zozeer dat ze elkaar beschuldigen, het probleem is gewoon een gebrek aan bewijs.. Voor een veroordeling is een bekentenis immers geen vereiste.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 13:14 schreef eight het volgende:
Zaten er geen vingerafdrukken op het stuur?
Die acht jaar die eerst voorgesteld was, was wel het minimum vind ik .....quote:Op maandag 20 juni 2016 13:45 schreef Childofthe90s het volgende:
Allebei vier jaar is de uitspraak van het Hof, hoe ze ooit tot een andere uitspraak hebben kunnen komen is mij een raadsel.
dat is ook gewoon geregeld in de wet...zogenaamde strafuitsluitingsgronden bij overmacht.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus als jij bij mij in de auto zit op de passagiersstoel, ik rijd iemand invalide, vlucht, en vertel de politie dat jij de bestuurder was. Dan vind jij het best logisch dat jij (ook) veroordeeld wordt?
Kan je uitleggen waarom dat logisch zou zijn?
vergeet niet dat ze ziekenhuispersoneel/media hebben geintimideerd en hebben gevochten. (althans de familie).quote:Op maandag 20 juni 2016 13:53 schreef maily het volgende:
[..]
Die acht jaar die eerst voorgesteld was, was wel het minimum vind ik .....
Kansloos volk; en dan nog zes jaar de boel rekken .....
Onbeschoft voor de nabestaanden.
Precies! Mohammed B gaat ook het land uit. Ondanks de regen dus een mooie dag.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 12:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan allebei het gevang in met dat tuig. Mag toch niet zo zijn dat ze overduidelijk schuld hebben aan meerdere, lees meerdere, misdrijven en omdat 1 van hen liegt ze allebei vrijuit gaan?
Doodslag in het verkeer is bijna nooit te bewijzenquote:Op maandag 20 juni 2016 14:18 schreef Lothiriel het volgende:
De rechterlijke knuffelbrigade heeft weer toegeslagen zie ik. 4 jaar voor doodslag, mooie straf. Zeker na die eerste vrijspraak.
En het is nog niet voorbij..quote:Doodslag is strafbaar gesteld in artikel 287 Sr.. Om van doodslag in het verkeer te kunnen spreken, moet worden vastgesteld dat de bestuurder opzettelijk de ander van het leven wilde beroven. Waar bij artikel 6 WVW slechts schuld bewezen hoeft te worden verklaard, is voor een veroordeling wegens doodslag opzet vereist.
quote:Wat de raadsman van El G. betreft komt er zeker cassatie. Hij vindt dat het hof onvoldoende rekening heeft gehouden met de jeugdige leeftijd van de mannen ten tijde van het ongeval, en met het tijdsverloop. De raadsman van Mohamed A. ziet eveneens aanknopingspunten voor cassatie.
En zo gaan we rustig naar de 10 jaar na dato en deze klootzakjes zitten nog steeds niet vast. Top geregeld in Nederlandquote:Op maandag 20 juni 2016 14:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doodslag in het verkeer is bijna nooit te bewijzen
[..]
En het is nog niet voorbij..
[..]
Haha lekker, waarschijnlijk krijgen ze alsnog vrijspraak en een schadevergoeding erboven op. Rechterlijke macht in Europaquote:Op maandag 20 juni 2016 14:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doodslag in het verkeer is bijna nooit te bewijzen
[..]
En het is nog niet voorbij..
[..]
Inderdaad, goed dat je hier niet zomaar wordt vastgezet en iedereen recht heeft op goede verdediging.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En zo gaan we rustig naar de 10 jaar na dato en deze klootzakjes zitten nog steeds niet vast. Top geregeld in Nederland
Nou waarom worden ze in de eerste plaats al niet veroordeeld voor vluchtmisdrijf bijvoorbeeld? Daar maakt het al niet uit wie aan het stuur zat. Als je naam Mohamed is heb je helaas de zieligheidsfactor mee, dat blijkt maar weer. Ik ga me ook bruin schminken denk ik als ik ooit besluit een overval te plegen. Kan ik het gooien op m'n slechte jeugdquote:Op maandag 20 juni 2016 14:43 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Inderdaad, goed dat je hier niet zomaar wordt vastgezet en iedereen recht heeft op goede verdediging.
en als je problemen hebt met de belastingdienst hebt zeg je dat je grieks bloed hebt...quote:Op maandag 20 juni 2016 14:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou waarom worden ze in de eerste plaats al niet veroordeeld voor vluchtmisdrijf bijvoorbeeld? Daar maakt het al niet uit wie aan het stuur zat. Als je naam Mohamed is heb je helaas de zieligheidsfactor mee, dat blijkt maar weer. Ik ga me ook bruin schminken denk ik als ik ooit besluit een overval te plegen. Kan ik het gooien op m'n slechte jeugd
Haha ja, hier een boete. Ik heb geen geld. Oh oké, dan moet je ze niet betalen --> realiteitquote:Op maandag 20 juni 2016 14:46 schreef flibber het volgende:
[..]
en als je problemen hebt met de belastingdienst hebt zeg je dat je grieks bloed hebt...
quote:De rechtbank in Utrecht heeft een gevangenisstraf van vier jaar opgelegd in de zaak rond het dodelijke speedbootdrama op de Vinkeveense Plassen. De 51-jarige Arnoud H. ramde op 2 augustus 2014 met zijn speedboot in het donker een sloep met vier vrienden. De 42-jarige Johan Koetje en de 51-jarige Ernst Noordijk uit Leusden waren op slag dood.
Het drama werd volgens de rechtbank veroorzaakt door een te hoge snelheid, de invloed van alcohol en onverantwoord vaargedrag. Naast de celstraf mag H. voor de periode van vijf jaren geen boot meer besturen en moet hij voor tonnen aan schadevergoedingen betalen aan de nabestaanden.
Celstraf
Het OM eiste twee weken geleden nog een gevangenisstraf van 8 jaar tegen Arnoud H. uit Oosterbeek. Volgens het OM was er onder meer sprake van doodslag, maar daarvoor ontbreekt volgens de rechtbank de opzet. In het vonnis spreekt de rechtbank wel van roekeloos en levensgevaarlijk vaargedrag.
Ja, voorhechtenis is ook zoiets inhumaan hequote:Op maandag 20 juni 2016 15:04 schreef Twiitch het volgende:
Zitten die boys inmiddels niet al lang en breed in hun tweede vaderland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |