Haha lekker, waarschijnlijk krijgen ze alsnog vrijspraak en een schadevergoeding erboven op. Rechterlijke macht in Europaquote:Op maandag 20 juni 2016 14:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doodslag in het verkeer is bijna nooit te bewijzen
[..]
En het is nog niet voorbij..
[..]
Inderdaad, goed dat je hier niet zomaar wordt vastgezet en iedereen recht heeft op goede verdediging.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
En zo gaan we rustig naar de 10 jaar na dato en deze klootzakjes zitten nog steeds niet vast. Top geregeld in Nederland
Nou waarom worden ze in de eerste plaats al niet veroordeeld voor vluchtmisdrijf bijvoorbeeld? Daar maakt het al niet uit wie aan het stuur zat. Als je naam Mohamed is heb je helaas de zieligheidsfactor mee, dat blijkt maar weer. Ik ga me ook bruin schminken denk ik als ik ooit besluit een overval te plegen. Kan ik het gooien op m'n slechte jeugdquote:Op maandag 20 juni 2016 14:43 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Inderdaad, goed dat je hier niet zomaar wordt vastgezet en iedereen recht heeft op goede verdediging.
en als je problemen hebt met de belastingdienst hebt zeg je dat je grieks bloed hebt...quote:Op maandag 20 juni 2016 14:45 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou waarom worden ze in de eerste plaats al niet veroordeeld voor vluchtmisdrijf bijvoorbeeld? Daar maakt het al niet uit wie aan het stuur zat. Als je naam Mohamed is heb je helaas de zieligheidsfactor mee, dat blijkt maar weer. Ik ga me ook bruin schminken denk ik als ik ooit besluit een overval te plegen. Kan ik het gooien op m'n slechte jeugd
Haha ja, hier een boete. Ik heb geen geld. Oh oké, dan moet je ze niet betalen --> realiteitquote:Op maandag 20 juni 2016 14:46 schreef flibber het volgende:
[..]
en als je problemen hebt met de belastingdienst hebt zeg je dat je grieks bloed hebt...
quote:De rechtbank in Utrecht heeft een gevangenisstraf van vier jaar opgelegd in de zaak rond het dodelijke speedbootdrama op de Vinkeveense Plassen. De 51-jarige Arnoud H. ramde op 2 augustus 2014 met zijn speedboot in het donker een sloep met vier vrienden. De 42-jarige Johan Koetje en de 51-jarige Ernst Noordijk uit Leusden waren op slag dood.
Het drama werd volgens de rechtbank veroorzaakt door een te hoge snelheid, de invloed van alcohol en onverantwoord vaargedrag. Naast de celstraf mag H. voor de periode van vijf jaren geen boot meer besturen en moet hij voor tonnen aan schadevergoedingen betalen aan de nabestaanden.
Celstraf
Het OM eiste twee weken geleden nog een gevangenisstraf van 8 jaar tegen Arnoud H. uit Oosterbeek. Volgens het OM was er onder meer sprake van doodslag, maar daarvoor ontbreekt volgens de rechtbank de opzet. In het vonnis spreekt de rechtbank wel van roekeloos en levensgevaarlijk vaargedrag.
Ja, voorhechtenis is ook zoiets inhumaan hequote:Op maandag 20 juni 2016 15:04 schreef Twiitch het volgende:
Zitten die boys inmiddels niet al lang en breed in hun tweede vaderland?
Dat is echt een compleet andere situatie. In mijn voorbeeld heeft 'ie het niet gedaan. In jouw voorbeeld wel, maar is er sprake van een strafuitsluitingsgrond.quote:Op maandag 20 juni 2016 14:02 schreef flibber het volgende:
[..]
dat is ook gewoon geregeld in de wet...zogenaamde strafuitsluitingsgronden bij overmacht.
Stel jij staat voor het stoplicht en een crimineel springt in je auto. die drukt je een pistool op de slaap en zegt keihard wegrijden en alle verkeersregels negeren.
Als jij dan iemand dood rijdt ben je formeel wel "schuldig" maar zal je op basis van de omstandigheden strafuitsluiting krijgen.
Dat klopt. Maar iemand niet doodrijden is nog altijd niet strafbaar, wel?quote:Samen met iemand anders een overval plannen en dan vluchten is geen noodweer of recht op strafuitsluiting.
dan had hij dat moeten bedenken voordat die met zijn vriendje een overval ging plegen.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is echt een compleet andere situatie. In mijn voorbeeld heeft 'ie het niet gedaan. In jouw voorbeeld wel, maar is er sprake van een strafuitsluitingsgrond.
[..]
Dat klopt. Maar iemand niet doodrijden is nog altijd niet strafbaar, wel?
Goh, de kans op een veroordeling is zelfs enorm groot als het een ongeluk betreft. Verwacht je aan een grote schadevergoeding als jij iemand omverrijdt per ongeluk, ook als je niet in fout was. Al vluchtend voor de politie (ook een misdaad overigens!) iemand omrijden is geen ongeluk. Nog een wetje wat aan vernieuwing toe is, zo blijkt.quote:Op maandag 20 juni 2016 15:54 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is echt een compleet andere situatie. In mijn voorbeeld heeft 'ie het niet gedaan. In jouw voorbeeld wel, maar is er sprake van een strafuitsluitingsgrond.
[..]
Dat klopt. Maar iemand niet doodrijden is nog altijd niet strafbaar, wel?
De overval zijn ze al voor gestraft. Het gaat hier om het doodrijden. Begrijp je dat dat een andere zaak is?quote:Op maandag 20 juni 2016 16:02 schreef flibber het volgende:
[..]
dan had hij dat moeten bedenken voordat die met zijn vriendje een overval ging plegen.
Ik heb er ook geen medelijden mee, maar dat is verder niet echt van belang, wel?quote:Totaal geen medelijden met dit tuig.
Ik heb je post 3 keer gelezen maar heb nog steeds geen idee wat je probeert duidelijk te maken..quote:Op maandag 20 juni 2016 16:10 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Goh, de kans op een veroordeling is zelfs enorm groot als het een ongeluk betreft. Verwacht je aan een grote schadevergoeding als jij iemand omverrijdt per ongeluk, ook als je niet in fout was. Al vluchtend voor de politie (ook een misdaad overigens!) iemand omrijden is geen ongeluk. Nog een wetje wat aan vernieuwing toe is, zo blijkt.
Dat je als gewone burger makkelijk veroordeeld wordt als je iemand doodrijdt op de weg, zelfs al was je niet in fout volgens het regelement want zwakke weggebruikers, dat zeg ik. Zelfs al kunnen ze niet voor doodslag veroordeeld worden, is iemand doodrijden volgens mij nog steeds grond om op veroordeeld te worden, desnoods tot een grote schadevergoeding. Evenals vluchtmisdrijf wat blijkbaar ook niet bestraft wordt.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:33 schreef DonJames het volgende:
[..]
De overval zijn ze al voor gestraft. Het gaat hier om het doodrijden. Begrijp je dat dat een andere zaak is?
[..]
Ik heb er ook geen medelijden mee, maar dat is verder niet echt van belang, wel?
[..]
Ik heb je post 3 keer gelezen maar heb nog steeds geen idee wat je probeert duidelijk te maken..
Veroordeeld tot wat? Het gaat in dit geval om strafrecht. Een misdrijf.quote:Op maandag 20 juni 2016 16:39 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Dat je als gewone burger makkelijk veroordeeld wordt als je iemand doodrijdt op de weg, zelfs al was je niet in fout volgens het regelement want zwakke weggebruikers, dat zeg ik.
Veroordeeld tot wat? Verder, jij denkt dat een schadevergoeding ook een straf is?quote:Zelfs al kunnen ze niet voor doodslag veroordeeld worden, is iemand doodrijden volgens mij nog steeds grond om op veroordeeld te worden, desnoods tot een grote schadevergoeding.
Hoe kom jij erbij dat dat een strafbaar feit oplevert in dit geval?quote:Evenals vluchtmisdrijf wat blijkbaar ook niet bestraft wordt.
Omdat het voor de nabestaanden (en de rest van de maatschappij) wel fijn is wanneer ze veroordeeld worden voor de dood van die man natuurlijk. Verder zijn ze reeds veroordeeld voor andere feiten.quote:Bottom-line: waarom blijven ze doorjagen op iets wat blijkbaar niet mogelijk te bewijzen is i.p.v. zich op de andere strafbare zaken te werpen?
Er kan ook een boete gegeven worden, ik drukte me verkeerd uit, my badquote:Op maandag 20 juni 2016 16:55 schreef DonJames het volgende:
[..]
Veroordeeld tot wat? Het gaat in dit geval om strafrecht. Een misdrijf.
[..]
Veroordeeld tot wat? Verder, jij denkt dat een schadevergoeding ook een straf is?
[..]
Hoe kom jij erbij dat dat een strafbaar feit oplevert in dit geval?
[..]
Omdat het voor de nabestaanden (en de rest van de maatschappij) wel fijn is wanneer ze veroordeeld worden voor de dood van die man natuurlijk. Verder zijn ze reeds veroordeeld voor andere feiten.
Maar dat is niet gebeurd. De scooterrijders zijn niet doorgereden na het ongeval.quote:Op maandag 20 juni 2016 17:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Of denk je dat iemand omver rijden en er dan vandoor gaan legaal wordt als je achtervolgd wordt door de politie?
Oh my badquote:Op maandag 20 juni 2016 19:30 schreef freako het volgende:
[..]
Maar dat is niet gebeurd. De scooterrijders zijn niet doorgereden na het ongeval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |