http://www.tctubantia.nl/(...)dere-diefstallen.ecequote:Dief van lokfiets bekend meerdere diefstallen
maandag 02 juli 2012 | 16:41
DELDEN/ALMELO - De 36-jarige Almeloër die vrijdag bij het station Delden een lokfiets heeft gestolen en door de politie is opgepakt, blijkt meerdere diefstallen te hebben gepleegd.
De politie zette vrijdag een geprepareerde lokfiets bij het station Delden die korte tijd later werd gestolen door de Almeloër, tezamen met een 48-jarige plaatsgenoot, en met behulp van een 41-jarige heler uit die stad werd doorverkocht.
De 48-jarige Almeloër werd als eerste aangehouden voor heling, daarop werd de 41-jarige Almeloër opgepakt en na onderzoek kwam de politie op het spoor van de 36-jarige. Deze man wordt gezien als hoofdverdachte. Inmiddels heeft hij bekend in ieder geval verantwoordelijk te zijn voor een zestal fietsendiefstallen. Deze fietsen zijn inmiddels terug bij hun rechtmatige eigenaren. De politie onderzoekt of de 36-jarige hoofdverdachte nog meer fietsendiefstallen heeft gepleegd. Alle fietsendiefstallen vonden plaats in Delden, het gaat om duurdere (elektrische) fietsen.
wtf ik snap er niks vanquote:Op maandag 2 juli 2012 20:00 schreef Gnittoo het volgende:
[ afbeelding ]
via http://gathering.tweakers(...)ge/38519049#38519049
het kostte 7 euro, nu kost ie 6 euro. en de speciale actie is voor maar 10 euro, wees er snel bij, anders kost ie weer 7 euro.quote:
Dat is twee keer zo gevaarlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:02 schreef Djeez het volgende:
De beste man werd over het hoofd gezien toen hij over het hoofd werd gezien?
[ afbeelding ]
Bron
Ja, maar.... dat is gewoon correct hoor...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ja, maar.... dat is gewoon correct hoor...Hehe, dat was ook het eerste waaraan ik dacht toen ik dat lasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat is mijn oude werk xDquote:Op maandag 2 juli 2012 12:23 schreef Zelva het volgende:
[ afbeelding ]
Dat plaatje
Is gewoon van een verhuizing en incassobureaus mogen helemaal geen huizen leeghalen.
stam+tquote:
Het is zeker geen standaardtaal, en dit is niet het enige werkwoord waar 3e persoon enkelvoud geen t krijgt: mogen en kunnen zijn bijvoorbeeld nog twee gevallen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
stam+t
Het staat wel raar maar eigenlijk klopt het gewoon, er is geen uitzonderingsregel voor (dacht ik).
Dat die t in de spreektaal is weggevallen en uit gevoonte later ook in de schrijftaal maakt het nog niet fout.
En ik maar klikkenquote:
Hij wilt / wilquote:Op woensdag 4 juli 2012 14:59 schreef SiGNe het volgende:
stam+t
Het staat wel raar maar eigenlijk klopt het gewoon, er is geen uitzonderingsregel voor (dacht ik).
Dat die t in de spreektaal is weggevallen en uit gevoonte later ook in de schrijftaal maakt het nog niet fout.
De stam van houden is houd- dus officieel is het ik houd van. Maar in de spreektaal (en ook de schrijftaal) valt die d vaak weg.quote:Op woensdag 4 juli 2012 16:10 schreef Stansfield het volgende:
Hoe zit het dan eigenlijk met het werkwoord houden van?
is het ik hou van
of ik houd van?
Onregelmatige werkwoorden enzo...quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
stam+t
quote:From: HTM
To: klant
Date: Wed, 4 Jul 2012 18:23:39 +0200
Subject: Staking alle bus lijnen
Beste klant,
Hierbij ontvangt u uw Mail Actueel berichten van HTM.
Staking alle bus lijnen
Door een stakings actie rijden er geen bussen tot einde dienstregeling.
I.v.m. een stakings actie van buschauffeurs in het centrum rijden er geen bussen. Excuses voor het ongemak.
LET OP: vanaf dit moment rijden er, tot einde dienstregeling, geen bussen meer!
Wilt u geen berichten van Mail Actueel meer ontvangen? Meldt u dan hier direct af.
U kunt via deze mail niet corresponderen met HTM.
Hebt u een vraag of opmerking? Vul dan het Reactieformulier in op de web site.
Als u problemen heeft met het bekijken van deze e-mail klik dan hier om het te bekijken in uw browser.
quote:UTRECHT - De politie heeft in een bos rondom Utrecht het stoffelijk overschot gevonden van een man. Het gaat om het vorige maand opgestapte PVV-statenlid Jos van Hal Scheffer, zo bevestigt de politie. Hij heeft waarschijnlijk zelf een einde aan zijn leven gemaakt.
Van Hal Scheffer werd sinds maandag vermist. Hij legde vorige maand zijn functie neer als Statenlid voor de PVV in Utrecht, omdat zijn vrouw, advocaat Monique van H. (52), wordt verdacht van miljoenenfraude.
Dat is de Corendon-schrijfwijze.quote:
Je zou toch zeggen dat de goede ondertitelingen daar al klaar van liggen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:25 schreef Zandheks het volgende:
Nee dan bij Star Wars op de publieke omroep werd "Chewbacca" vertaald als "pruimtabak"
Dat zou je denken, maar ze waren weer niet zo consequent om "Han Solo" naar "Henk Alleen"quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:26 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Je zou toch zeggen dat de goede ondertitelingen daar al klaar van liggen.
pffff..quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:20 schreef lipper het volgende:
Bij the hangover werd er gezegd "she is grossed out by semen"
Werd vertaald als:
Ze werd uitgejouwd door zeemannen.
quote:Op woensdag 4 juli 2012 22:20 schreef lipper het volgende:
Bij the hangover werd er gezegd "she is grossed out by semen"
Werd vertaald als:
Ze werd uitgejouwd door zeemannen.
Ja, maar dat zijn dan ook custom subs. Van Bierdopje zeker? Vind de vaste vertaler van True Blood wel goed trouwens, beter dan veel andere vertalers van Bierdopjequote:Op woensdag 4 juli 2012 23:30 schreef Aventura het volgende:
In een aflevering van True Blood speelde een groep jongeren Rock Band op de Wii. Zegt een personage volgens de ondertiteling: 'laten we een buitenlander pakken' (let's do some Foreigner). Oke, is misschien ook wel een generatiekloofje.
Tuurlijk geldt hier wel een uitzondering. Willen is een onregelmatig werkwoord, net als hebben, zijn, wezen, kunnen, zullen en mogen. Die werkwoorden hebben een afwijkende vervoeging, waarbij standaardregels als stam+t niet opgaan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 14:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
stam+t
quote:Hypercorrectie betreft het verschijnsel dat een taalgebruiker een taalfout maakt doordat hij probeert een fout te vermijden. Hypercorrectie komt voort uit de vrees dezelfde fout te maken als in een ander geval, dat ten onrechte als overeenkomstig wordt beschouwd.
Ik zie ´m nietquote:Op zaterdag 7 juli 2012 02:01 schreef Elfletterig het volgende:
[ afbeelding ]
Gewoon twee keer dezelfde fout maken... - prutsers op nu.nl.
Maar dat staat er niet.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:53 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Het heeft de partij zetels gekost kan toch wel?
We hebben een 'kosten' en een 'hebben' nodig.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:53 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
Het heeft de partij zetels gekost kan toch wel?
http://www.onzetaal.nl/ta(...)lang-leven-beschorenquote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:38 schreef Dromer het volgende:
[..]
We hebben een 'kosten' en een 'hebben' nodig.
http://www.nd.nl/artikele(...)kost-pvv-twee-zetelsquote:Perikelen kost PVV twee zetels
De perikelen binnen de PVV heeft de partij zetels gekost.
Zo las ik ´m dus ook ongeveer, ja.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 08:53 schreef lexgauw007 het volgende:
[..]
"Het kost de partij zetels" kan toch wel?
Inderdaad oeps, want niet vergelijkbaar. 'Perikelen' is hier geen meewerkend voorwerp, maar het onderwerp. Een slecht voorbeeld dus.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 09:48 schreef lexgauw007 het volgende:
http://www.onzetaal.nl/ta(...)lang-leven-beschoren
oeps
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 14:41 schreef Dromer het volgende:
[..]
Inderdaad oeps, want niet vergelijkbaar. 'Perikelen' is hier geen meewerkend voorwerp, maar het onderwerp. Een slecht voorbeeld dus.
Wat zijn de onderwerpen in deze zinnen?Ik geloof niet dat de perikelen het onderwerp is in de tweede zin.Kun je het uitleggen?quote:Perikelen kost PVV twee zetels
De perikelen binnen de PVV heeft de partij zetels gekost.
Jawel. De PVV heeft de partij toch geen zetels gekost? Maar de perikelen (binnen de PVV) hebben de partij zetels gekost.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:21 schreef joopmeloen het volgende:
Wat zijn de onderwerpen in deze zinnen?Ik geloof niet dat de perikelen het onderwerp is in de tweede zin.Kun je het uitleggen?
'De partij' is meewerkend voorwerp, 'de perikelen binnen de PVV' is onderwerp.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:21 schreef joopmeloen het volgende:
[..]
[..]
Wat zijn de onderwerpen in deze zinnen?Ik geloof niet dat de perikelen het onderwerp is in de tweede zin.Kun je het uitleggen?
http://www.onzetaal.nl/ta(...)-redekundig-ontledenquote:Op zondag 8 juli 2012 13:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'De partij' is meewerkend voorwerp, 'de perikelen binnen de PVV' is onderwerp.
Ja, en 'het' is in dit geval 'de perikelen (binnen de PVV)' en dus het onderwerp, maar het is geen 'het', geen enkelvoud dus, maar meervoud.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:56 schreef joopmeloen het volgende:
http://www.onzetaal.nl/ta(...)-redekundig-ontleden
aan de partij?
ik dacht
Wie of wat heeft het gekost
het heeft de partij zetels gekost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |