Snijden op een granieten werkblad vind ik niet lekker werken(glas trouwens ook niet). Te hard denk ik, plastic en hout werkt veel beter.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:53 schreef SamAxe het volgende:
iemand ervaring met het werken op een granieten aanrechtblad?
Werkt dit beter dan op een HPL werkblad?
Rudolph (Rudolph's Bakery) werkt ook altijd op zo'n granieten plaat/aanrecht.
Idee was namelijk om 2 granieten snijplanken aan te schaffen, en deze dan samen te schuiven voor werkruimte (2x 40x30cm) bij het kneden e.d. Qua dikte (1 cm) overigens niet echt vergelijkbaar.
oh, ja, iok heb wel het perfecte recept, van mijn omaquote:Op zondag 24 juni 2012 14:28 schreef .ZilveR. het volgende:
Het is niet echt bakken, maar iemand een fatsoenlijk recept voor Arretjescake?
Op internet kom ik zoveeeeel verschillende hoeveelheden en verhoudingen tegen dat ik er geen logica meer in zie
Jeejquote:Op zondag 24 juni 2012 14:39 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oh, ja, iok heb wel het perfecte recept, van mijn oma![]()
ik moet alleen zoeken of dat ook ergens op papier staat
ga straks ff kijken!
quote:Op zondag 24 juni 2012 10:16 schreef A-ce het volgende:
In de vorige topic had iemand het over scones. Is daar misschien een recept van?? Want wil ze graag maken
quote:Op woensdag 7 maart 2012 09:30 schreef The_Hives het volgende:
[..]
lekkeren heel simpel, kan niet fout gaan
![]()
wat ik ongeveer doe:
250 gram zelfrijzend bakmeel
2 theelepels bakpoeder
1/2 theelepel zout
3 zakjes vanillesuiker (ikvan vanille), je kan ook essecnce of extract gebruiken, het liefste een vanillepeul
eetlepel of 2 a 3 suiker (net hoe zoet je het wilt)
1 ei
net geen dl melk
60 gram boter
Erbij:
1 ei om te bestrijken, (riet)suiker, half bakje mascarpone, slagroom, jam naar keuze
ei en melk loskloppen, bakpoeder en meel mengen, beide suikers erbij, boter erbij beetje kneden (boter in kleine stukjes)
melk/ei mengsel erbij
kneden tot deeg
ff laten rusten
uitrollen
rondjes eruit steken
De verhoudingen zijn niet superstrak. Als je het ide hebt dat het wat te vochtig is, gewoon wat meel erbij, te droog klein beetje extra melk.
op bakpapier, bestrijken met losgeklopte ei, rietsuiker overheen strooien, afbaken in oven op 220 graden tot goudbruin
als bijna klaar is slagroom en mascarpone luchtig kloppen
Krijg je onderstaand resultaat. Als is dit plaatje alleen met slagroom en geen mascarpone
Thx dan als nog er overheen gelezen!!quote:
ik was gemeen, had ik in een topic eerder neergezetquote:Op maandag 25 juni 2012 09:00 schreef A-ce het volgende:
[..]
Thx dan als nog er overheen gelezen!!
Hoe dik moeten de rondjes dan ongeveer zijn, 2cm hoog of..?
wat ook makkelijk is, deeg op dikte uitrollen en dan in blokken/punten snijden, hoef je geen rondjes te stekenquote:Op maandag 25 juni 2012 09:00 schreef A-ce het volgende:
[..]
Thx dan als nog er overheen gelezen!!
Hoe dik moeten de rondjes dan ongeveer zijn, 2cm hoog of..?
Wat een leuke! Ik heb hele saaie van rvs.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:55 schreef Dragonberry het volgende:
Nooit meer omrekenen van cups naar gram voor mij!
[ afbeelding ]
http://24kitchen.nl/recep(...)f[0]=bundle%3Arecipe << inclusief filmpje!quote:Op zondag 24 juni 2012 14:28 schreef .ZilveR. het volgende:
Het is niet echt bakken, maar iemand een fatsoenlijk recept voor Arretjescake?
Op internet kom ik zoveeeeel verschillende hoeveelheden en verhoudingen tegen dat ik er geen logica meer in zie
abrikozen of aardbeienkoekjes?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:44 schreef Bleie het volgende:
Heeft iemand nog tips voor koekjes die je met een peuter kunt maken? Vanochtend weer zandkoekjes gemaakt, en dat is heel leuk, maar om nou te zeggen dat die echt onwijs lekker zijn...
Nee, kan ook gewoon los. Uitsteken en zo. En misschien ook nog versieren door er lijntjes in te trekken of zo?quote:Op zondag 1 juli 2012 18:59 schreef Bleie het volgende:
Speculaasjes is n goed idee. Daar hoef je niet per se zo'n plank voor te hebben toch?
Aardbeienkoekjes klinkt ook leuk, recept?
Wat ziet dit er lekker uit! Ik heb een recept opgezocht, binnekort een x proberenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:48 schreef Bortecinem het volgende:
Die Sticky Fig & Caramel Cake ziet er lekker uit. Ik hou sowieso erg van natte cakes.
Sekerpare
[ afbeelding ]
Een heel zoet Turks griesmeel gebakje.
topquote:Op maandag 2 juli 2012 18:43 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
Wat ziet dit er lekker uit! Ik heb een recept opgezocht, binnekort een x proberen
Wat is het recept?quote:Op maandag 2 juli 2012 21:02 schreef _Loki het volgende:
Ik heb net wortelmuffins met cream cheese frosting gemaakt. Hémels.
Geen foto helaas maar het ziet er zo uit
[ afbeelding ]
Maar dan met iets minder olie ipv gesmolten boter. En bakpoeder (backin) ipv bicarbonaat.quote:
Super! Ga ze ook een keer maken, misschien van het weekendquote:Op maandag 2 juli 2012 21:43 schreef _Loki het volgende:
[..]
Maar dan met iets minder olie ipv gesmolten boter. En bakpoeder (backin) ipv bicarbonaat.
En met fijn gemengde noten, heerlijk.
Ik maak altijd mijn eigen verjaardagstaarten. De witte chocolade cheesecake is altijd een succes, alsook de chocolade honing taart. Maak vaak ook iets met appel omdat er veel mensen zijn die daar van houden. En verder is het altijd weer waar ik zin in heb en het valt altijd in de smaak als je iets zelf hebt gemaakt!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:36 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Super! Ga ze ook een keer maken, misschien van het weekend.
Maken jullie trouwens ook wel eens jullie eigen verjaardagstaarten? Zo ja, wat is een succes?
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:36 schreef Fiorellino het volgende:
[..]
Super! Ga ze ook een keer maken, misschien van het weekend.
Maken jullie trouwens ook wel eens jullie eigen verjaardagstaarten? Zo ja, wat is een succes?
Wel een complimentquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:08 schreef Mirjam het volgende:
ik maak vaak appeltaart, of new york cheesecake.
beide taarten zijn altijd erg populair, toen ik ergens in de voorgaande jaren eens geen zin had om te bakken, werd me dat dan ook niet in dank afgenomen![]()
Cakequote:Op dinsdag 3 juli 2012 21:07 schreef Leentje86 het volgende:
Hhhhhhmmmm wat een heerlijk dingen komen hier langs!!
Ik ga dit weekend ook weer eens aan de slag, iemand nog een ultiem recept voor chocolade taart?
En heeft iemand deze taart al geprobeerd?? http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/810320/rood-wit-blauw-taart/?rq=taart Ik wil hem graag gaan proberen maken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |