Maar zouden die extra rpm dan een merkbare prestatie geven in games? Of kan ik dan alsnog beter de SSD nemen?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goedkoper, groter
SSD erbij zou eeder leuk zijn dan dat alleen
Dat heeft meer met andere dingen dan je HD te makenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar zouden die extra rpm dan een merkbare prestatie geven in games? Of kan ik dan alsnog beter de SSD nemen?
Zoals? Aan mijn processor of grafische kaart zal het i.i.g. niet liggen - en toch duurt het laden van verschillende patronen e.d. aanzienlijk langer dan op mijn iMac.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dat heeft meer met andere dingen dan je HD te maken
So?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoals? Aan mijn processor of grafische kaart zal het i.i.g. niet liggen - en toch duurt het laden van verschillende patronen e.d. aanzienlijk langer dan op mijn iMac.
iMac: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo, ATI Radeon HD2400 XT 128 MB, 6 GB DDR2 800 MHz RAM, 250 GB 7200 RPM.
MacBook: 2.4 GHz Intel Core i5, Intel HD 3000 512 MB, 8 GB DDR3 1333 MHz RAM, 500 GB 5400 RPM.
Grafisch en RAM geheugen. Verschil in processor, wattage voeding, koeling etcquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jij zegt dat 't meer aan andere dingen ligt. Welke dan?
quote:
Niet als je software draait die meer nodig heeft. Dan merk je dat welquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het wattage van de voeding en de koeling beïnvloeden de prestaties niet, zolang ze aan de minimumvereisten voor de computer voldoen. En dat doen ze als je een Mac in de winkel koopt.
Welnee. Het is onmogelijk dat een spel sneller opstart door alleen een betere voeding en koeling te plaatsen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niet als je software draait die meer nodig heeft. Dan merk je dat wel
It all dependsquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welnee. Het is onmogelijk dat een spel sneller opstart door alleen een betere voeding en koeling te plaatsen.
Huh? Je kloksnelheid verandert er nietmee hoor als je op lagere temp draait.. En voeding is genoeg OF te WEINIG. Daar gaat niets sneller van draaienquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niet als je software draait die meer nodig heeft. Dan merk je dat wel
Dit is al eerder voorbij gekomen...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dat heeft meer met andere dingen dan je HD te maken
Dat is precies wat ik eerst ook al zei. Mijn iMac had een mindere processor, geheugen etc. maar toch ging het daar een stuk vlotter als op de MacBook. Waarschijnlijk door de HDD dus.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
Grafisch en RAM geheugen. Verschil in processor, wattage voeding, koeling etc
Werkt hier altijd perfectquote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:41 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet, het is onmogelijk. De sort code is niet te vinden en het IBAN-nummer zoals mijn bank (ING) dat opgeeft accepteert ie niet.
Dit was de eerste en laatste keer dat ik ooit iets via de Apple Store heb besteld, wat een prutsers.
Als je met creditcard betaalt misschien, maar dat wil ik niet als het niet hoeft.quote:
Bestaat iDeal dan in de VS?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je met creditcard betaalt misschien, maar dat wil ik niet als het niet hoeft.
En waar is de iDeal-optie bij de Apple-store?
Op de iMac draaide 'ie in Mac OS, op de MacBook in Windows. Ik ben nu bezig 'm in Mac OS te installeren dus ik zal eens kijken of het verschil maakt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Prijs/kwaliteitverhouding kunnen wij niet voor je bepalen, want het hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht aan opslagruimte. Altijd een SSD kopen als de opslagruimte die je nodig hebt verkrijgbaar is binnen je budget, dat is alles wat we kunnen zeggen.
Maar ik sluit niet uit dat je problemen met de Sims 3 niet aan de harddisk te wijten zijn. Draai je het onder OS X of Windows? Draai je het onder dezelfde resolutie? Hoeveel vrije schuifruimte heb je op beide computers? Wat bedoel je precies met "het laden van patronen?"
Bovendien is de vergelijking niet eerlijk: laptop-harde schijven zijn sowieso al langzamer dan desktop-harde schijven, ook bij gelijk toerental.
Waar heb je een Iban voor nodig?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:41 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet, het is onmogelijk. De sort code is niet te vinden en het IBAN-nummer zoals mijn bank (ING) dat opgeeft accepteert ie niet.
Dit was de eerste en laatste keer dat ik ooit iets via de Apple Store heb besteld, wat een prutsers.
Geen idee, maar je moet al deze gegevens invullen:quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:01 schreef nelisb het volgende:
[..]
Waar heb je een Iban voor nodig?
Ze hebben toch gewoon een Nederlandse rekening bij de Rabobank.
Vast houden aan het 'in de VS' principe vind ik zo'n onzin hè? Ze bieden toch een Nederlandse versie van hun webshop aan, laat ze dan ook fatsoenlijke Nederlandse betaalmethodes hanteren.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bestaat iDeal dan in de VS?
iDeal is gewoon een dure onzinnige oplossing
CreditCard is the way. Makkelijk en kost geen drol
Niet met een CC. En dat zal ook de reden zijn waarom ze het zo doenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vast houden aan het 'in de VS' principe vind ik zo'n onzin hè? Ze bieden toch een Nederlandse versie van hun webshop aan, laat ze dan ook fatsoenlijke Nederlandse betaalmethodes hanteren.
Creditcard en 'overboeking'. In deze tijd, waar je om 19.00 nog iets kunt bestellen en het de volgende dag om 11.00 in huis hebt, hanteert Apple nog zo'n belachelijke manier van betalen, waardoor alleen het 'geld versturen en ontvangen' al drie dagen duurt.
Voor een groot bedrijf als Apple vind ik het niet meer dan normaal om die service te bieden. En wat maakt het uit dat meer bedrijven het zonder dan met doen?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:21 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niet met een CC. En dat zal ook de reden zijn waarom ze het zo doen
Ze zijn niet de enige, meer bedrijven doen het zonder iDeal dan met
Omdat het juist om de makkelijkheid gaat van het bedrijf. Niet andersomquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:23 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Voor een groot bedrijf als Apple vind ik het niet meer dan normaal om die service te bieden. En wat maakt het uit dat meer bedrijven het zonder dan met doen?
Wat?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
Omdat het juist om de makkelijkheid gaat van het bedrijf. Niet andersom
Simple as that
Sorry maar dat is nou eenmaal zoquote:
En wat bedoel je nu precies met de 'makkelijkheid' van het bedrijf?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sorry maar dat is nou eenmaal zo
Een hoop NL bedrijven doen niet aan iDeal omdat dat meer kost dan andere manieren
Geloof me, een hoop bedrijven zorgen er echt wel voor dat ze daardoor niet in financiële moeilijkheden komen hoor.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Een hoop NL bedrijven doen niet aan iDeal omdat dat meer kost dan andere manieren
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuurlijkquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Bullshit. iDeal is goedkoper dan CC.
Daarnaast biedt je als bedrijf zoveel mogelijk gangbare opties aan de klant. iDeal is de meest gangbare optie voor online betalen in Nederland. En zelfs dusdanig populair dat nu aan een Europese variant gewerkt wordt.
Bullshit. Ik implementeer ideal. ideal is goedkoper dan CC.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuurlijk
En zeker voor internationale bedrijven
Tuuuuurlijk
Zelfs de klant moet bij sommige vedrijven nog ¤1 betalen als je iDeal gebruikt
Dus nee is niet goedkoper
Ik noem thuisbezorgdquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bullshit. Ik implementeer ideal. ideal is goedkoper dan CC.
Je bent nu een pizza bestellen aan het vergelijken met iets bij Amazon bestellen... dafuq?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik noem thuisbezorgd
Eten bestellen
iDeal kiezen
¤1 extra kosten voor betaling met iDeal
Goh klantvriendelijk zeg
Not....
Voor CC betalingen bij bv Amazon.com is gratis
iDeal is per transactie goedkoper dan CC, is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuurlijk
En zeker voor internationale bedrijven
Tuuuuurlijk
Zelfs de klant moet bij sommige vedrijven nog ¤1 betalen als je iDeal gebruikt
Dus nee is niet goedkoper
Het is een betalings vergelijking jaquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je bent nu een pizza bestellen aan het vergelijken met iets bij Amazon bestellen... dafuq?
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik noem thuisbezorgd
Eten bestellen
iDeal kiezen
¤1 extra kosten voor betaling met iDeal
Goh klantvriendelijk zeg
Not....
Voor CC betalingen bij bv Amazon.com is gratis
Je kunt daar überhaupt niks over zeggen, want ik verkies bijvoorbeeld een webshop die iDeal aanbiedt boven één die dat niet doet. Als meer mensen er ook zo over denken loop je klanten mis door dat stukje service wat je niet biedt. En doordat je klanten mist, mis je omzet. En dat stukje service kan toch makkelijk uit als je juist daardoor meer klanten trekt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:33 schreef Estolan het volgende:
financiële moeilijkheden???
Uhm je kosten zo laag mogelijk houden hoort daarbij toch? Dus niet betalen voor een service is dan de 1e keuze die je maakt
En waar staat dat?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
iDeal is per transactie goedkoper dan CC, is gewoon een feit.
En de klant betaalt die kosten niet??quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je kunt daar überhaupt niks over zeggen, want ik verkies bijvoorbeeld een webshop die iDeal aanbiedt boven één die dat niet doet. Als meer mensen er ook zo over denken loop je klanten mis door dat stukje service wat je niet biedt. En doordat je klanten mist, mis je omzet. En dat stukje service kan toch makkelijk uit als je juist daardoor meer klanten trekt.
Als ik een betaling van een Rolls-Royce per cheque vergelijk met een betaling van een Fiat op afbetaling, mag ik dat dan ook vergelijken?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:44 schreef Estolan het volgende:
[..]
Het is een betalings vergelijking ja
En waarom moet ik dan wel vaak met iDeal bij betaleb, maar met een CC niet?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus omdat die webwinkels 1 euro in kosten brengen is ideal opeens duurder per transactie??
Bullshit. CC maatschappijen VERBIEDEN webwinkels kosten door te berekenen aan de klant. Bij ideal ben je vrij. De kosten PER TRANSACTIE zijn bij iDeal lager dan bij welke Creditcard dan ook.
Bij ideal kan je rechtstreeks implementeren met je bank en betaal je 0,50 per transactie. Bij Creditcard heb je altijd een issuer ertussen en betaal je per transactie 0,15 + 3~3.5% aan de CC maatschappij en daar bovenop nog een percentage aan de issuer van rond de 50 a 60 cent.
You wishquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:45 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als ik een betaling van een Rolls-Royce per cheque vergelijk met een betaling van een Fiat op afbetaling, mag ik dat dan ook vergelijken?
In dat geval: mensen, koop allemaal een Rolls-Royce want bij de Fiat moet je bijbetalen!![]()
Zo redeneer jij ook. Je moet bijbetalen met iDeal dus is een creditcard beter. Ja sorry hoor, maar dat is gewoon geen logica.quote:
Voorbeeldjequote:
Laten we als voorbeeld jouw pizza van 15 euro nemen.quote:iDEAL 0,49 Euro
Credit Card 0,15 + 3,2 % Euro
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:46 schreef Estolan het volgende:
[..]
En waarom moet ik dan wel vaak met iDeal bij betaleb, maar met een CC niet?
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:44 schreef Swetsenegger het volgende:
CC maatschappijen VERBIEDEN webwinkels kosten door te berekenen aan de klant. Bij ideal ben je vrij.
Jaquote:
Nou draai je de boel om.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ja
Oftewel
CC is voor mij 9 vd 10 keer de goedkopere oplossing
Doe alles ermee
Online shoppen
Boodschappen
Uit eten
Uitgaan
Tanken
Vakantie
Oja????quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou draai je de boel om.
Jij claimt dat CC de goedkoopste oplossing is voor de aanbieder. Hetgeen pertinent onwaar is. Daarnaast brengt maar 4% van de webshops kosten bij ideal betalingen in rekening dus je kan in de meeste gevallen net zo makkelijk met iDeal betalen.
En dat apple iDeal niet ondersteunt in de Nederlandse webshop is belachelijk omdat iDeal de meest gedragen online betaalmethode is in Nederland.
O ja wat? En welke statistieken?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Oja????
Valt mij altijd op dat in de statistieken ( zoals vorige maand ) de CC nooit mee telt
¤80???quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
O ja wat? En welke statistieken?
En vergeet je trouwens voor je creditcard kosten van de consumentenkant niet je jaarlijkse bijdrage? Voor iDeal betaal je niets extra's. Een beetje CC betaal je al snel 8 tientjes per jaar.
Wat voor gold gold gold card heb jij dan?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
O ja wat? En welke statistieken?
En vergeet je trouwens voor je creditcard kosten van de consumentenkant niet je jaarlijkse bijdrage? Voor iDeal betaal je niets extra's. Een beetje CC betaal je al snel 8 tientjes per jaar.
Hier 2 CC ( ING mastercard ) voor ¤18 pjquote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:15 schreef nelisb het volgende:
[..]
Wat voor gold gold gold card heb jij dan?
M'n MasterCard is gratis bij ABN en de visa van m'n vrouw kost 36,50¤ per jaar, inclusief een erg leuk tijdschrift.
Ja het was 80 gulden, tegenwoordig 36 euro. Kan je toch 35 keer goedkoper met ideal bestellen bij thuisbezorgd.nlquote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:09 schreef Estolan het volgende:
[..]
¤80???
Nog ff
Vorige maand was er op het nieuws een artikel over iDeal. Pin, contant & iDeal. Maar CC sloegen ze over
Ik ga er niet meer bestellen iig.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat Apple één webwinkel bouwt voor de hele wereld, en dan geen zin heeft om voor elk pokkelandje een ander betalingssysteem te implementeren met alle gedoe van dien. Doet Amazon tenslotte ook niet.
Maar goed voor de Nederlandse consument is het niet.
Ze bouwen toch ook een complete webshop voor dit kleine pokkelandjequote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik kan me er ook wel iets bij voorstellen dat Apple één webwinkel bouwt voor de hele wereld, en dan geen zin heeft om voor elk pokkelandje een ander betalingssysteem te implementeren met alle gedoe van dien. Doet Amazon tenslotte ook niet.
Ik denk niet dat ik snel weer bestel bij Apple, want het 'gedoe van dien' is nu op mij van toepassing. 2 week wachten op een product die gewoon voorradig is.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:59 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En dat soort arrogantie is dom. Uiteindelijk gaat het je toch klanten kosten. Zie hoe snel Nokia van heel hoog heel diep is gevallen. In nog geen 5 jaar tijd. Of RIM.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:23 schreef Estolan het volgende:
Alleen maar omdat de klant geen CC heeft
Denk je nou echt dat Apple dat interesseert?
Ik denk het niet
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:35 schreef Estolan het volgende:
Ze zullen hun redenen wel hebben
En Apple is niet te vergelijken met Nokia, en al helemaaaal niet met RIM
Kijk maar naar hun 'dipje' in de jaren '90, het ideale voorbeeld.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor. Geloof me, apple kan net zo hard falen als elk ander bedrijf. Dat ze het nu goed voor elkaar hebben biedt echt geen garantie voor de toekomst.
1. Heeft niets met arrogantie te maken. En dat er geen iDeal support is; dat gaat je geen klanten kosten hoor. Die paar mensen die dat per se willen zijn vrij simpel te missen. Nederland doet er überhaupt niet erg toe internationaal gezien, voor Apple. En de mening van Hollanders nog minder. Ik noem dat niet arrogant, ik noem dat zaken doen. Zakelijk gezien, uit winstoogpunt, is Nederland 'leuk voor erbij' maar de afzetmarkt is dermate klein dat 'leuk voor erbij' niet meer is dan dat wat het is, leuk voor erbij.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat soort arrogantie is dom. Uiteindelijk gaat het je toch klanten kosten. Zie hoe snel Nokia van heel hoog heel diep is gevallen. In nog geen 5 jaar tijd. Of RIM.
Daar ging het niet omquote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor. Geloof me, apple kan net zo hard falen als elk ander bedrijf. Dat ze het nu goed voor elkaar hebben biedt echt geen garantie voor de toekomst.
Niet? Gewoon het meest ondersteunde betaalmiddel in een land niet implementeren is geen arrogantie? "Die klanten betalen maar anders". Das net zoiets als in de apple store in amsterdam geen pin betaling accepteren.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
1. Heeft niets met arrogantie te maken.
Eh nee, elke klant die je mist is een probleem. Want die klant wordt negatief over je merk. Merken hebben ambasadeurs nodig.quote:En dat er geen iDeal support is; dat gaat je geen klanten kosten hoor. Die paar mensen die dat per se willen zijn vrij simpel te missen.
Gek, dat ze dan wel de hele webshop in het nederlands vertalen, iOS in het nederlands vertalen, OSX in het nederlands vertalen. Je weet dat Nederland wereldwijd bekend staat als een land van early adapters? Een land met een van de hoogste breedband penetraties en snelste internet verbindingen. Een land met een kwalitatief zeer goede infrastructuur mbt kabel, 3G, etc. Nederland is héél interessant voor merken als Apple, al was het maar als proefballon.quote:Nederland doet er überhaupt niet erg toe internationaal gezien, voor Apple.
En dat is nou precies een voorbeeld van arrogantie. En wat is er nou precies zakelijk aan een betaalmethode NIET supporten?quote:En de mening van Hollanders nog minder. Ik noem dat niet arrogant, ik noem dat zaken doen. Zakelijk gezien, uit winstoogpunt, is Nederland 'leuk voor erbij' maar de afzetmarkt is dermate klein dat 'leuk voor erbij' niet meer is dan dat wat het is, leuk voor erbij.
Nou ja, een payment provider die iDeal ondersteunt. Cest tout. Dus multisafepay, ogone, etc is voldoende. Geen nederlandse bankrekening voor nodig.quote:Nog een reden waarom Apple geen iDeal ondersteund is misschien, ik heb er geen ervaring mee, dat ze een buitenlands rekening nummer hebben, om belastingtechnische reden. Als ze iDeal dan zouden implementeren komt er heel wat meer bij kijken dan voor een NL webshop die even een iDeal module download en wat instellingen aanpast.
Je klanten bedienen is net zo belangrijk als innovatief zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar ging het niet om
Nokia heeft niks met iDeal te maken, meer met niet inivatief mee gaan met de markt
Online.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:33 schreef Estolan het volgende:
iDeal is niet het meest gebruikt. Dat is pinnen namelijk
Sinds wanneer kan je online pinnen helder licht? iDeal is de meest geaccepteerde online betaalvorm in Nederland.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:33 schreef Estolan het volgende:
iDeal is niet het meest gebruikt. Dat is pinnen namelijk
En zo lang ze de CC niet in statistieken opnemen, weet je alsnog niks
Met de uitgebreide variant krijg je direct terugkoppeling van de bank.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:34 schreef AllesWatWas het volgende:
Het enige problematisch aan het niet ondersteunen van iDeal is dat ze de datum waarop geleverd wordt pas definitief maken (als in: je order gaan voorbereiden) als ze het geld binnen hebben.
huh? ideal is DIRECT, niet 3 dagen.quote:Doordat zo'n bankoverschrijving drie dagen duurt en Apple daarna pas aan de slag gaat en klaarblijkelijk de dan vertraagde levertermijn hanteert, wordt zo'n leuke nieuwe computer niet over anderhalve week geleverd maar pas over ruim een maand (!)
iDeal IS hufterproef.quote:Het verschil in moeite voor een bankoverschrijving versus iDeal is irrelevant wat mij betreft, je koopt immers niet iedere dag bij Apple. Ze hoeven dat van mij niet te ondersteunen, zeker omdat ze dan voor alle landen andere systemen moeten toevoegen en hanteren, je wilt niet dat zoiets misgaat of niet 100% hufterproof is.
Zegt wie?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sinds wanneer kan je online pinnen helder licht? iDeal is de meest geaccepteerde online betaalvorm in Nederland.
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:42 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zegt wie?
CC worden nooit meegerekent
Die statistieken kloppen dus niet
En grappig dat ze allebei iets anders zeggenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke statistieken heb je het nu over want GFK meet dat wel degelijk.
Hier nog een onderzoekje.
De ene link gaat over fashion aankopen en de andere over het totaal aan online aankopen. Dat de cijfers niet gelijk zijn is dus niet bepaald bijzonder te noemen. De groeiende populariteit van iDeal komt overigens wel in beide stukken duidelijk terug.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
En grappig dat ze allebei iets anders zeggen
Goeie statistieken dus
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:50 schreef Estolan het volgende:
[..]
En grappig dat ze allebei iets anders zeggen
Goeie statistieken dus
Wat een onzin kraam je toch uit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:58 schreef Estolan het volgende:
En in Belgie is de CC juist populair
Ik ga meer uit van de statistieken om iDeal alone
Zoals vorige maand
Daar komt de CC niet in voor, is iDeal in opmars, maar als betaalmiddel niet superieur
PayPal is vaak ook niet gemeten
Ja aangezien ze daar geen iDeal hebben zou het heel vreemd zijn als die in de statistieken voor kwam.quote:
Ja je blijft maar blaten maar misschien moet je eens meer onderbouwenquote:Ik ga meer uit van de statistieken om iDeal alone
Zoals vorige maand
Ja ideal is in Nederland wél superieur en Paypal wordt OOK gemeten. Staat al gelijk met creditcard., zie mijn laatste linkje.quote:Daar komt de CC niet in voor, is iDeal in opmars, maar als betaalmiddel niet superieur
PayPal is vaak ook niet gemeten
Tuuurlijkquote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam je toch uit.
iDeal is gewoon superieur omdat banken in andere landen niet samenwerken met elkaar om zoiets te vormen maar elkaar alleen maar tegenwerken.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja aangezien ze daar geen iDeal hebben zou het heel vreemd zijn als die in de statistieken voor kwam.
[..]
Ja je blijft maar blaten maar misschien moet je eens meer onderbouwen
[..]
Ja ideal is in Nederland wél superieur en Paypal wordt OOK gemeten. Staat al gelijk met creditcard., zie mijn laatste linkje.
Er schijnt gewerkt te worden aan een Europese variant. Ik ben benieuwd.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:02 schreef Q. het volgende:
[..]
iDeal is gewoon superieur omdat banken in andere landen niet samenwerken met elkaar om zoiets te vormen maar elkaar alleen maar tegenwerken.
1 Jawel, zie mijn rekenvoorbeeld eerder in dit topicquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:00 schreef Estolan het volgende:
1: ook niet goedkoper
2: vaak niet, zelfs niet bij officiele metingen
3: dat is dus niet duidelijk
True, maar er is hoop. Nav het Nederlandse succes wordt er gewerkt aan een Europese variant.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:02 schreef Q. het volgende:
[..]
iDeal is gewoon superieur omdat banken in andere landen niet samenwerken met elkaar om zoiets te vormen maar elkaar alleen maar tegenwerken.
Ja ik ben er wel klaar meequote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:03 schreef Q. het volgende:
Swets, ga toch niet in op die dorpsgek, je hebt vast wel beter dingen te doen met je tijd.
Uhm....quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1 Jawel, zie mijn rekenvoorbeeld eerder in dit topic
2.Officiële meting?? Er bestaat niet zoiets als een "officiële meting" Er zijn bureaus welke statistieken bijhouden. GFK Intomart is 1 van de grootste in Europa. En die meet het.
3. Jawel hoor. Voor iedereen met meer dan 2 hersencellen is dat héél duidelijk.
Ja.. mijn laatste linkje is van Currence. Je weet wel... met die 5% CC betalingen vs 54% iDeal.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:11 schreef Estolan het volgende:
[..]
Uhm....
Currence faciliteert marktwerking en transparantie met behoud van de kwaliteit en veiligheid van het betalingsverkeer in Nederland.
Die bedoel ik. Dat is officieel, wat ook in het nieuws gebruikt wordt
Dat beweert toch ook niemandquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:12 schreef Estolan het volgende:
Welke vorm van iDeal zou nooit succesvoller wereldwijd dan de CC
Die grafiek gaat over wat men als voorkeur prefereert, niet e meting van betalingenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja.. mijn laatste linkje is van Currence. Je weet wel... met die 5% CC betalingen vs 54% iDeal.
Vooruit, hier een linkje direct naar de publicatie
[..]
Dat beweert toch ook niemand
He ik zeur niet over dat Apple geen iDeal heeftquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Echt het bord voor je kop is fenomenaal
Jammer alleen dat het provinciaal net-niet geneuzel als de Wally Wallet nodig had voordat men er eindelijk aan toe kwamquote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:02 schreef Q. het volgende:
[..]
Aan het niet ondersteunen van iDealquote:Op zaterdag 16 juni 2012 20:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Met de uitgebreide variant krijg je direct terugkoppeling van de bank.
[..]
huh? ideal is DIRECT, niet 3 dagen.
[..]
iDeal IS hufterproef.
Een betaalmethode implementeren is echt nauwelijks investering. Die betaalmethodes zijn volledig uitgekristaliseerd, er zijn voorbeeld script, etc.
Een (extra) betaalmethode per land implementeren NAAST CC is veel en veel minder moeite dan de boel vertalen. En die moeite neemt Apple wel.
Edit: dat was misschien wat overdreven van mequote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
He ik zeur niet over dat Apple geen iDeal heeft
I don't give a crap. Ik heb een CC en daarmee kan je overal betalen
Fuckin' posers!
Volume weer omhoog zetten? Daar is een knopje voor op het toetsenbord, met zo'n luidsprekericoontje.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:30 schreef KaMo het volgende:
Mensen help! Ik heb een probleem met mijn begin 2011 Macbook Pro!
Toen ik mijn macbook vanochtend opstarte (normaal zet ik hem nooit uit, maar ik dacht, geef hem eens een nachtje rust) was mijn audio disabled
[ afbeelding ]
Wat research op het net vertelde mij dat een headset erin en eruit doen zou helpen, maar na dat 200x gedaan te hebben werkt het nog steeds niet?
Iemand tips? Ik heb al meerdere malen gereboot met of zonder headset en heb ook net al mijn updates geinstalleerd! HALP!
Minimaal 4 keerquote:Op zondag 17 juni 2012 12:32 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hm, apart. Je hebt al opnieuw opgestart neem ik aan?
Klinkt eng, maar wat is het...quote:Op zondag 17 juni 2012 12:51 schreef Swetsenegger het volgende:
PRAM reset en SMC reset uitvoeren. Iets anders weet ik ook niet.
Hoezo?quote:Op zondag 17 juni 2012 12:52 schreef Hyman het volgende:
Iemand zijn vader al een macbook cado gedaan?
Alsof je op de bank een zoveel snellere laptop nodig hebtquote:Op zondag 17 juni 2012 13:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Tsja. De Air is superieur in gewicht, dikte, standaard ssd, schermresolutie maar daar staat tegenover dat de Pro een snellere processor, meer opslagruimte, een dvd-drive en betere uitbreidbaarheid heeft. Maar dat had je zelf ook allemaal kunnen vinden.
Als je alleen Mijnenveger gaat spelen moet je duidelijk voor de Air gaan, maar heb je eisen waar alleen de Pro aan voldoen moet je voor de Pro gaan.
Los daarvan zijn het allebei behoorlijk dure machines om alleen als bankbrowser te gebruiken.
Heb het opgezocht en allebei gedaan, maakt geen verschil.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:55 schreef KaMo het volgende:
[..]
Klinkt eng, maar wat is het...
En hoe doe ik het?
Ja weet ik veel wat hij allemaal op de bank of in bed doet.quote:Op zondag 17 juni 2012 13:52 schreef Hyman het volgende:
[..]
Alsof je op de bank een zoveel snellere laptop nodig hebt
Ach, het is de derde keer dat hij exact dezelfde vraag komt stellen, dus ik denk niet dat hij er nu wel uit gaat komen. Misschien in deel 440 nog eens, ofzo.quote:Op zondag 17 juni 2012 13:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja weet ik veel wat hij allemaal op de bank of in bed doet.
Met mountain lion zou dat toch kunnen?quote:Op zondag 17 juni 2012 21:33 schreef Saninl het volgende:
Is er met de huidige technologie al een manier om mijn Macbook op een groter scherm aan te sluiten op een manier zonder draad? -draadloos-
Ik heb er nu een HDMI-kadel tussen hangen, maar vroeg me dit af?
geen ervaring mee, werkt dat lekker?quote:
ik heb wel een ATV en ML geïnstalleerd. Werkt bij mij dus niet..quote:Op zondag 17 juni 2012 22:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Geen idee
Heb geen ATV en ML is nog niet uit
ML is er nog niet. Dus je lult of je hebt een beta, waar niet alles het doetquote:Op zondag 17 juni 2012 23:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
ik heb wel een ATV en ML geïnstalleerd. Werkt bij mij dus niet..
De meest recente beta idd. En die loopt verder zonder problemenquote:Op zondag 17 juni 2012 23:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
ML is er nog niet. Dus je lult of je hebt een beta, waar niet alles het doet
Ik draai ML al maanden. DP2 was wat buggy maar DP3/4 draaien als een final. Je mist geen features alleen moeten er zaken worden gefinetuned zoals geheugenbeheer en compatibiliteit.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:35 schreef Estolan het volgende:
[..]
ML is er nog niet. Dus je lult of je hebt een beta, waar niet alles het doet
Ja? Dat is de eerste keer dat ik dat lees. Was nou net DE feature van ML waar ik op zat te wachten. Met mn 2010-MBP.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Mits 2011 of later-model MBP of iMac. Beetje jammer
Ja, inderdaadquote:Op maandag 18 juni 2012 07:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja? Dat is de eerste keer dat ik dat lees. Was nou net DE feature van ML waar ik op zat te wachten. Met mn 2010-MBP.
Same here.quote:Op maandag 18 juni 2012 07:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja? Dat is de eerste keer dat ik dat lees. Was nou net DE feature van ML waar ik op zat te wachten. Met mn 2010-MBP.
quote:AirPlay Mirroring
Requires a second-generation Apple TV or later. Supports the following Mac models:
iMac (Mid 2011 or newer)
Mac mini (Mid 2011 or newer)
MacBook Air (Mid 2011 or newer)
MacBook Pro (Early 2011 or newer)
Apple gebruikt Intels Quick Sync. Alleen aanwezig in nieuwere CPUs.quote:Op maandag 18 juni 2012 07:35 schreef Q. het volgende:
[..]
Draait gewoon. Zolang je minimaal een Core 2 Duo processor hebt draait MLquote:Op maandag 18 juni 2012 10:41 schreef Funkel het volgende:
Ik heb nog een witte macbook, die er nu uit zijn.. Gekocht in 2010.. Zou daar Mountain Lion op gaan draaien? Of is ie daar te oud voor?
Ook kon je daar makkelijk geheugen bij 'prikken', zijn die dingen nog te koop?
Een paar posts hierboven staat de link naar de pagina waar staat welke Macs ondersteund worden door Mountain Lion.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:41 schreef Funkel het volgende:
Ik heb nog een witte macbook, die er nu uit zijn.. Gekocht in 2010.. Zou daar Mountain Lion op gaan draaien? Of is ie daar te oud voor?
Ook kon je daar makkelijk geheugen bij 'prikken', zijn die dingen nog te koop?
Weet iemand wat dit is, en waarom kan mijn Macbook (Early 2011) het niet?quote:Power Nap
Supports MacBook Air (Late 2010 or newer), MacBook Pro with Retina display.
http://www.engadget.com/2(...)-while-its-sleeping/quote:Op maandag 18 juni 2012 11:18 schreef KaMo het volgende:
[..]
Weet iemand wat dit is, en waarom kan mijn Macbook (Early 2011) het niet?
Netjes, maar wel jammer dat het slechts bij de nieuwe macbooks werkt.quote:Op maandag 18 juni 2012 11:19 schreef nelisb het volgende:
[..]
http://www.engadget.com/2(...)-while-its-sleeping/
quote:Op maandag 18 juni 2012 10:21 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Same here.
Zie requirements voor een aantal onderdelen van ML @ http://www.apple.com/osx/specs/
[..]
Dan sla ik ML wel over, dan voegt het echt helemaal niets toe wat ik wil.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Apple gebruikt Intels Quick Sync. Alleen aanwezig in nieuwere CPUs.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Quick_Sync_Video
Welke features mis je dan? Ik kan alleen bij PowerNap komen en AirPlay mirroring. 2 features op een hele lijst geloof ik. En dan; Airplay mirroring is al verteld waarom dat niet werkt op oudere chips, en PowerNap heeft misschien ook wel iets nodig wat wel in de nieuwe zit, maar niet op de oude.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:38 schreef RaymanNL het volgende:
[..]Dit valt me enorm tegen. En ze kunnen er bij mij niet mee aankomen dat de specs van m'n MacBook Pro te laag zijn
Dit soort grapjes ben ik niet van Apple gewend
In het verleden werden producten niet zo snel afgeschreven
Niet alleen dat, ook veel functies uit iOS6 die op de iPhone 4 al niet meer ondersteund worden, zoals turn by turn navigatie, fly over en dat de hele iPad 1 niet meer ondersteund wordt. Erg jammer. Er waren nog wat functies uit iOS6 die niet op de iPhone 4 kwamen, maar kan niet meer vinden welke dat warenquote:Op maandag 18 juni 2012 12:41 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Welke features mis je dan? Ik kan alleen bij PowerNap komen en AirPlay mirroring. 2 features op een hele lijst geloof ik. En dan; Airplay mirroring is al verteld waarom dat niet werkt op oudere chips, en PowerNap heeft misschien ook wel iets nodig wat wel in de nieuwe zit, maar niet op de oude.
Omdat de meeste die een Iphone4 hebben straks de nieuwe gaan kopen ( toestel is 2jaar oud)quote:Op maandag 18 juni 2012 12:45 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Niet alleen dat, ook veel functies uit iOS6 die op de iPhone 4 al niet meer ondersteund worden, zoals turn by turn navigatie, fly over en dat de hele iPad 1 niet meer ondersteund wordt. Erg jammer. Er waren nog wat functies uit iOS6 die niet op de iPhone 4 kwamen, maar kan niet meer vinden welke dat waren![]()
PowerNap snap ik, daar is een SSD voor nodig. Zou het op m'n MacBook (Mid 2010) wel ondersteund worden wanneer ik een SSD inbouw?
Edit: Ohwja, Facetime over 3G, werkt ook alleen maar op de iPhone 4S![]()
Edit:, dit lees ik op de Apple-website* over PowerNap:
"Power Nap requires a Mac notebook with built-in flash storage. May require a firmware update." Daaruit kan ik concluderen dat mijn Mid 2010 MacBook Pro met een SSD wel PowerNap ondersteund![]()
Dat klopt, maar daarom vind ik het wel snel, en dat ben ik niet van Apple gewend, meestal ondersteunen ze hun producten wel een jaar of 3, en daar was Apple een uitzondering in. Helemaal als je het vergelijkt met Android-telefoons waarbij je maar moet hopen bij een firmwareupdate dat je toestel er onder valt.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:01 schreef Estolan het volgende:
[..]
Omdat de meeste die een Iphone4 hebben straks de nieuwe gaan kopen ( toestel is 2jaar oud)
De rest ( meerderheid ) heeft dan de 4S & de nieuwe
Noem ik logisch
We zitten al in mid 2012
Daar komt het waarschijnlijk wel op neer. Microsoft heeft weinig kans dat betreft.quote:
Ik ben in oktober aan de beurt, dus ik wacht zeker op de iPhone 5. Waarschijnlijk maak ik iOS6 op m'n huidige iPhone 4 niet eens mee. Maar het gaat me om het principe, m'n vertrouwen in softwareondersteuning en vernieuwing bij Apple wordt een beetje minder hierdoorquote:Op maandag 18 juni 2012 13:13 schreef Scrummie het volgende:
Wat betreft iOS6 op iPhone 4; daar baal ik ook wel van. Ik maak nu gebruik van Waze als gratis navigatie, en voldoet prima, maar ik had toch liever Apple's TBT navigatie gebruikt, en dat zit er (zonder jailbreak) niet in. Zonde, en raar. Maar, ik kreeg vanochtend een melding dat ik mijn iPhone 4 contract nu een jaar in bezit heb, dus volgend jaar deze tijd, 2 maand terug, dus in Mei zeg maar, houd ik een iPhone 5 vast gok ik zo
Daarom verbaast het me dat nieuwere producten al zo snel worden afgeschrevenquote:Op maandag 18 juni 2012 13:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat de iPhone niet alle functies van iOS 6 krijgt is jammer maar wel heel voorspelbaar, kijk maar naar de voorgaande iPhones. Alleen de 3GS blijft nog verrassend lang ondersteund.
Dat de iPad 1 helemaal geen upgrade krijgt naar iOS 6 is wel een trendbreuk. Ik vermoed dat ze snel afwillen van het moeten ondersteunen van 256 MB RAM op 1024x768, maar zuur is het wel.
Blijkbaar heeft het een hardwarematige reden:quote:Op maandag 18 juni 2012 12:38 schreef RaymanNL het volgende:
[..]Dit valt me enorm tegen. En ze kunnen er bij mij niet mee aankomen dat de specs van m'n MacBook Pro te laag zijn
Dit soort grapjes ben ik niet van Apple gewend
In het verleden werden producten niet zo snel afgeschreven
quote:Op maandag 18 juni 2012 10:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Apple gebruikt Intels Quick Sync. Alleen aanwezig in nieuwere CPUs.
http://en.wikipedia.org/wiki/Intel_Quick_Sync_Video
OKquote:Op maandag 18 juni 2012 13:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het een hardwarematige reden:
[..]
Ik heb een reguliere 13" MacBook Pro (late 2011) en het lijkt erop dat PowerNap ook hier aanwezig is.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:45 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Niet alleen dat, ook veel functies uit iOS6 die op de iPhone 4 al niet meer ondersteund worden, zoals turn by turn navigatie, fly over en dat de hele iPad 1 niet meer ondersteund wordt. Erg jammer. Er waren nog wat functies uit iOS6 die niet op de iPhone 4 kwamen, maar kan niet meer vinden welke dat waren![]()
PowerNap snap ik, daar is een SSD voor nodig. Zou het op m'n MacBook (Mid 2010) wel ondersteund worden wanneer ik een SSD inbouw?
Edit: Ohwja, Facetime over 3G, werkt ook alleen maar op de iPhone 4S![]()
Edit:, dit lees ik op de Apple-website* over PowerNap:
"Power Nap requires a Mac notebook with built-in flash storage. May require a firmware update." Daaruit kan ik concluderen dat mijn Mid 2010 MacBook Pro met een SSD wel PowerNap ondersteund![]()
Tof. Denk dat ik maar een SSD ga bestellenquote:Op maandag 18 juni 2012 16:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb een reguliere 13" MacBook Pro (late 2011) en het lijkt erop dat PowerNap ook hier aanwezig is.
Als ik kijk naar het ontbreken van AirPlay op Core2Duo's dan zou PowerNap toch ook moeten ontbreken op mijn Mac?
Dit is op OS X Mountain Lion Developer Preview 4
[ afbeelding ]
Ik blaas altijd met perslucht mijn hele macbook uit. Stofzuiger moet je erg voorzichtig mee zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:17 schreef Renesite het volgende:
Stofzuigen jullie wel eens jullie macbook? Alsin: mijn CPU wordt gillend heet (85 graden nu) . Helpt het dat ik de koeling maar eens leegblaas/zuig?
Heb thuis een compressortje en een stofzuiger. What to do?
Als dat zo ver is ben ik vaak al 4jaar verder en moet er gewoon een nieuwe komenquote:Op maandag 18 juni 2012 20:17 schreef Renesite het volgende:
Stofzuigen jullie wel eens jullie macbook? Alsin: mijn CPU wordt gillend heet (85 graden nu) . Helpt het dat ik de koeling maar eens leegblaas/zuig?
Ook openschroeven en zo? Heb ff zachtjes de compressor van mijn vader erop gezet.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:28 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Ik blaas altijd met perslucht mijn hele macbook uit. Stofzuiger moet je erg voorzichtig mee zijn.
Jep, ik schroef de onderplaat eraf en spuit mn fans en ventilatiesleuven schoon.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ook openschroeven en zo? Heb ff zachtjes de compressor van mijn vader erop gezet.
Gaat prima
ok.quote:Op maandag 18 juni 2012 21:25 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Jep, ik schroef de onderplaat eraf en spuit mn fans en ventilatiesleuven schoon.
Ik deed het laatst, schrok van het stof overal! Openschroeven, fans losmaken en dan beginnen. Ik had geen perslucht maar wel een fijn borsteltje. Daarmee maakte ik het stof los en zoog het opwaaiende stof op met de stofzuiger. De fans ook schoongemaakt met het borsteltje.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:17 schreef Renesite het volgende:
Ik heb de standaard 5400 RPM 500 GB harde schijf er nog in zitten... toch raar dat ik 't gewoon kan aanvinkenquote:Op maandag 18 juni 2012 19:31 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Tof. Denk dat ik maar een SSD ga bestellen
Dat moet ik morgen eens gaan testen. Mij dunkt in ieder geval van wel - met een unsupported Core2Duo Mac is AirPlay toch ook niet zichtbaar? Dan zou een unsupported HDD Mac PowerNap ook niet mogen zien volgens mij.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:33 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het vinkje staat er, maar werkt het ook?
Laatst voor het eerst gedaan n.a.v. Apple support forum omdat mijn Macbook (2007-model) audio ontzettend stotterde bij Flash en andere CPU-intensieve dingen. Helemaal opengeschroefd en de enorme hoeveelheid stof voorzichtig met een doek en stofzuiger weggehaald. Draait nu op een veel lagere temperatuur. Raar probleem waar geen officiële Apple-documentatie van is. Als je voorzichtig bent en de juiste schroevendraaiers hebt kun je over het algemeen weinig vernielen.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:17 schreef Renesite het volgende:
Vreemd. Misschien toch een foutje? Ik ga vandaag iig wel nog even kijken of 'ie 't daadwerkelijk doet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 00:11 schreef FredVleespet het volgende:
Powernap functie is met de nieuwe DP4 update (nu in de appstore) inmiddels verdwenen.
Hij lijkt mij op het eerste gezicht een aantrekkelijkere keuze dan de iPad. Bij de iPad heb ik toch nog steeds het idee dat 'ie niet echt een vervanger voor je dagelijkse computer is, terwijl de Surface dat potentieel wel heeft.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat denken we van de nieuwe Microsoft tablets?
Maar moet een tablet een computer vervanger zijn dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:03 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij lijkt mij op het eerste gezicht een aantrekkelijkere keuze dan de iPad. Bij de iPad heb ik toch nog steeds het idee dat 'ie niet echt een vervanger voor je dagelijkse computer is, terwijl de Surface dat potentieel wel heeft.
Bovendien vind ik het smartcover-toetsenbord geniaal uitgedacht en ook de USB-, SDCX- en MiniDisplayPort-aansluitingen zijn een pluspunt.
Ik zou 'm wel aan een aardige prijs willen kopen
Absoluut niet. Alles behalve dat. Al zie ik wel wat in een multipurpose apparaat; onderweg een ultrabook, thuis in je kantoor een werkstation, en op de bank een tablet. Alleen is dat tot nu toe zo zwaar kut uitgevoerd dat het niet werkbaar is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar moet een tablet een computer vervanger zijn dan?
Die drang snap ik ook absoluut niet. En dat hele toetsenbord gedoe e.d. voor de iPad snap ik ook niet.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo'n multipurpose apparaat noemen ze een laptop tegenwoordig.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Absoluut niet. Alles behalve dat. Al zie ik wel wat in een multipurpose apparaat; onderweg een ultrabook, thuis in je kantoor een werkstation, en op de bank een tablet. Alleen is dat tot nu toe zo zwaar kut uitgevoerd dat het niet werkbaar is.
Verder, leuk ding van Microsoft, maar niet meer dan dat, ik zie geen verschillen ten opzichte van wat er al op de tablet markt aanwezig is.
Daar zit ik niet lekker mee op de bankquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zo'n multipurpose apparaat noemen ze een laptop tegenwoordig.
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar zit ik niet lekker mee op de bank.
Je hebt een Dell uit 1998?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Daar zit ik niet lekker mee op de bank.
Ze noemen het al lang geen laptop meerquote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Zo'n multipurpose apparaat noemen ze een laptop tegenwoordig.
Tsja, ik ben nu toch wel benieuwd naar de prijs. Raar dat ze dat niet weten of willen zeggen. Doe je presentatie dan later, zeker als-ie over drie maanden uitkomt, kun je net zo goed even wachten zodat we alles weten. Nu is het zo halfslachtig.quote:Surface for WIndows RT coming in 32GB and 64GB models. Priced "like comparable tablets based on ARM."
Pro coming in 64GB and 128GB models, will be priced on par with Ultrabook-class PCs.
quote:Unfortunately, we didn't get to see a working demo of the keyboards. As in, we weren't permitted to type sample sentences and feel what it's like to hammer out characters on a flat keyboard, or on keys that have just 1.5mm of travel. It's a shame, because what makes both keyboards special is that they have built-in accelerometers that allow the keyboard to tell which key you're hitting, how fast and how forcefully. An intriguing idea if ever there was one, but difficult to weigh in on if all you're allowed to do is peck at a lifeless demo model.
O.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:22 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ze noemen het al lang geen laptop meer
Niet per se, maar ik zie het wel uiteindelijk tot zo'n punt komen en op dat punt loopt de Surface voor op de iPad.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie wel grote verschillen met de huidige tablets, en dan met name wat betreft OS. Android en iOS zijn allebei erg beperkt wat betreft applicaties maar met Windows kun je dan toch veel meer kanten uit.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:08 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Absoluut niet. Alles behalve dat. Al zie ik wel wat in een multipurpose apparaat; onderweg een ultrabook, thuis in je kantoor een werkstation, en op de bank een tablet. Alleen is dat tot nu toe zo zwaar kut uitgevoerd dat het niet werkbaar is.
Verder, leuk ding van Microsoft, maar niet meer dan dat, ik zie geen verschillen ten opzichte van wat er al op de tablet markt aanwezig is.
Best stijlvol. Voor een Microsoft-product.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:00 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat denken we van de nieuwe Microsoft tablets?
Op zich is de Metro-interface vergelijkbaar met iOS, dat klopt, maar via de Metro-interface kun je wel nog de traditionele desktopomgeving benaderen en ik vind dat op een tablet vrij innovatief. Zo ben je dus niet meer gebonden aan de tabletfuncties van je apparaat maar kun je 'm ook gewoon als computer gebruiken (al dan niet aan een extern scherm verbonden d.m.v. de MiniDisplayPort).quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De ARM-versie ziet er uit als de beste Windows tablet die ik tot nu toe gezien heb, en de keyboard-accesoires zijn innovatief.
Maar het is vooral een schop in de ballen van de andere hardware-fabrikanten, treurig maar terecht. Het is Intel als chipfabrikant geweest die aan alle kanten aan de fabrikanten heeft moeten trekken om fatsoenlijke laptops (ultrabooks) te maken, en nu is het de softwarefabrikant Microsoft die moet laten zien hoe je een fatsoenlijke tablet maakt.
Ik maak me veel meer zorgen over Windows 8 en vooral Windows RT: van wat ik tot nu toe heb gezien van Metro apps zijn ze nog veel beperkter dan iPad apps. En het is een teken aan de wand dat Apple wel in staat is een iOS-versie van iWorks te maken, maar Microsoft niet een Metro-versie van Office.
Nee, als ik op de bank zit wil ik geen ding op schoot, dan kan ik niet lekker zitten. Lijkt me vrij simpel toch? Met een tablet kan ik liggen, zitten, hangen, of staan op de bank, en nog steeds op een normale manier een tablet gebruiken.quote:
Ja dat kan dus alleen op Windows 8 op de Intelversies. Op Windows RT voor ARM mag alleen Office de traditionele desktop gebruiken. En voortdurend heen en weer switchen tussen Metro en de Desktop is ook geen goede ervaring. Zeker aangezien apps niet tussen de twee weergaven communiceren: Internet Explorer in Metro is apart van Internet Explorer op de Desktop, als je een website opent in de ene verschijnt hij niet in de andere.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:47 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Op zich is de Metro-interface vergelijkbaar met iOS, dat klopt, maar via de Metro-interface kun je wel nog de traditionele desktopomgeving benaderen en ik vind dat op een tablet vrij innovatief. Zo ben je dus niet meer gebonden aan de tabletfuncties van je apparaat maar kun je 'm ook gewoon als computer gebruiken (al dan niet aan een extern scherm verbonden d.m.v. de MiniDisplayPort).
Hmm... dat valt me dan wel tegen. Dus ook op de high-end Surface kun je niet in Windows?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja dat kan dus alleen op Windows 8 op de Intelversies. Op Windows RT voor ARM mag alleen Office de traditionele desktop gebruiken. En voortdurend heen en weer switchen tussen Metro en de Desktop is ook geen goede ervaring. Zeker aangezien apps niet tussen de twee weergaven communiceren: Internet Explorer in Metro is apart van Internet Explorer op de Desktop, als je een website opent in de ene verschijnt hij niet in de andere.
Is dat relevant voor een tablet? Het gaat toch om de gebruikerservaring? 99% van de gebruikers weet ook niet hoeveel geheugen of welke proc zn iPad heeft. Specs zijn zoooo 1999.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 09:54 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb trouwens ook nog nergens gelezen over welke processor en hoeveel RAM-geheugen dat ding beschikt... heeft iemand daar al informatie over?
Mij dunkt dat als je (bijvoorbeeld op de high-end tablet) ook desktopfuncties gebruikt en daarbij wil multitasken dat wel degelijk relevant is.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:12 schreef Q. het volgende:
[..]
Is dat relevant voor een tablet? Het gaat toch om de gebruikerservaring? 99% van de gebruikers weet ook niet hoeveel geheugen of welke proc zn iPad heeft. Specs zijn zoooo 1999.
Ik merk wel weer dat zo'n Windows-tablet niets voor mij is, veel te veel gedoe. Ik hou het wel bij mn iPad en MBP.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mij dunkt dat als je (bijvoorbeeld op de high-end tablet) ook desktopfuncties gebruikt en daarbij wil multitasken dat wel degelijk relevant is.
Stel je wil dat ding gaan gebruiken voor, ik zeg maar iets, tekstverwerking en browsen en chatten tegelijk, dan kom je niet ver met 512 MB ben ik bang. Als je dan een nieuw programma opstart zit je geheugen direct vol...
Waar kennen we dat toch vanquote:"We believe that any intersection between human and machine can be made better when all aspects of the experience - hardware and software - are considered and working together," Microsoft CEO Steve Ballmer said at the invitation-only event here.
*proest*. Dus de hele filosofie van Microsoft in al die jaren is op de schop gegaan, Microsoft is dus geen 'software company' meer maar een user experience bedrijf geworden. Apple zeg maar. Wat een faal bedrijf. Alleen al door zo'n quote hoop ik gewoon dat die tablet van ze ook gewoon keihard faalt.quote:
Lees voor de grap even dit artikel van een paar jaar geledenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 10:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
*proest*. Dus de hele filosofie van Microsoft in al die jaren is op de schop gegaan, Microsoft is dus geen 'software company' meer maar een user experience bedrijf geworden. Apple zeg maar. Wat een faal bedrijf. Alleen al door zo'n quote hoop ik gewoon dat die tablet van ze ook gewoon keihard faalt.
Niets zo veranderlijk (en verraderlijk) als Steve Ballmer/Microsoft. Vind die man zo'n engerd he..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 11:00 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
Lees voor de grap even dit artikel van een paar jaar geleden
Godmiljaar... en zoiets leidt 's werelds grootste softwarebedrijf?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:41 schreef Roel_Jewel het volgende:
Deze video blijft alleszeggend. Niet in de positieve zin des woords.
Had je die nog nooit gezien?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Godmiljaar... en zoiets leidt 's werelds grootste softwarebedrijf?
??? $500 duur voor een telefoon?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:41 schreef Wootism het volgende:
Deze is ook wel leuk: zijn reactie op de iPhone
De rest is geschiedenis.
Het gaat om $500 met abonnement.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:45 schreef Estolan het volgende:
[..]
??? $500 duur voor een telefoon?
de Nokia's waren toen toch ook al ruim tegen de ( vroegah ) 1000 gulden aan ( zeker de zakelijke toestellen )
So? de zakelijke toestel van Nokia waren toen met die abo's ook nog kneiter duur. in NL moest je toen ook wel bijna 500gulden neerleggen, of los voor 800-1000quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het gaat om $500 met abonnement.
Dan moet je beter kijken. High end-smartphones waren toen echt geen $500 dollar, en dat zijn ze nu ook niet. Als je $199 moet betalen, is het veel tegenwoordig. Zo was dat destijds ook, met alle "iPhone-killers" rond die prijs.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
So? de zakelijke toestel van Nokia waren toen met die abo's ook nog kneiter duur. in NL moest je toen ook wel bijna 500gulden neerleggen, of los voor 800-1000
zie weinig verandering met voor 2001 en nu
Had het ook over zijn reactie. Het waren ( en zijn ) altijd achterlijk hoge bedragen geweest. Daar is dus niks bijz aanquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
We hebben het over 2007 hè, niet 2001. Het is niet voor niets dat de iPhone al na twee maanden $200 werd afgeprijsd.
De iPhone is altijd één van de duurdere toestellen geweest. De fout van Ballmer is dat 'ie denkt dat als iets duur is, mensen het niet zullen kopen. Dat klopt alleen als je troep verkoopt, maar voor kwaliteit willen mensen best wat neerleggen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:03 schreef Estolan het volgende:
[..]
Had het ook over zijn reactie. Het waren ( en zijn ) altijd achterlijk hoge bedragen geweest. Daar is dus niks bijz aan
JEZUS!!!!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ja en in 1971 zou die Nokia een miljoen waard zijn.
Hij zegt niet dat de iPhone vanwege de prijs oninteressant is voor de zakelijke markt, hij zegt dat 500 dollar inclusief abonnement duur is voor een telefoon en daar los van niet aantrekkelijk is voor de zakelijke markt omdat er geen toetsenbord op zit, waardoor er niet goed mee kan e-mailen.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:17 schreef Estolan het volgende:
[..]
JEZUS!!!!
Het gaat om zijn reactie, dat een toestel van $500 voor de zakelijke markt totaal niet interessant zou zijn
dit terwijl Nokia dat al jaren voor de Iphone het deedt, en ook marktleider was in telefoons
Dit dus.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat de iPhone vanwege de prijs oninteressant is voor de zakelijke markt, hij zegt dat 500 dollar inclusief abonnement duur is voor een telefoon en daar los van niet aantrekkelijk is voor de zakelijke markt omdat er geen toetsenbord op zit, waardoor er niet goed mee kan e-mailen.
En leuk dat Nokia ook één of twee dure modellen had, maar de gemiddelde Nokia kostte natuurlijk altijd al een fractie van wat een iPhone kost.
Fuckin' Poser!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dit dus.
Verder verbaast het me dat Estolan altijd in discussie lijkt te willen gaan met mensen die zijn berichten toch nooit zullen lezen. In dit geval de Steve Ballmer uit 2007.
Krijg je je Internet Communication Device dus gratisquote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Steve zei het nota bene zelf in de presentatie van de iPhone: hij kost evenveel als een smartphone én een iPod nano.
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Krijg je je Internet Communication Device dus gratis
Jaquote:
Er staat dus "Geef uw naam op voor de Server "Duijn-", zodat Time Machine er toegang toe heeft. Zal dat dan een wachtwoord zijn van Time Machine of van m'n WD MyBook netwerk hdd, waar ik Time Machine op gebruik?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 21:20 schreef RaymanNL het volgende:
Zo, SSD ingebouwd. Alleen nu het volgende probleem; heb via een Lion recovery USB-stick een installatie van Lion kunnen oproepen. Nu wil ik m'n Time Machine reservekopie gaan installeren maar nu vraagt Time Machine om een wachtwoord voor de server? De gebruikersnaam staat automastisch op System Administrator. M'n standaard macOS wachtwoord wordt niet goedgekeurd, en m'n netwerkserver heeft geen wachtwoordweet iemand raadt?
Ja, kan een 1:1 kopie van MacOSX overzetten naar m'n nieuwe SSD, maar dat scheen slecht te zijn voor de SSD. Las ik ergens, dit was de beste manierquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:16 schreef Khadgar het volgende:
Je Time Machine wachtwoord. Je kunt ook (bij mij werkte het ook niet) eerst MacOSX er op zetten en dan met migratieassistent de boel terughalen.
Waarom is dat slecht voor je SSD?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:25 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja, kan een 1:1 kopie van MacOSX overzetten naar m'n nieuwe SSD, maar dat scheen slecht te zijn voor de SSD. Las ik ergens, dit was de beste maniervreemde is dat ik nooit een wachtwoord heb ingesteld voor time machine.
Ja weet ik veel, heb inmiddels zoveel gelezen er over dat ik door de bomen het bos niet meer ziequote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:30 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Waarom is dat slecht voor je SSD?
Ja, zo wilde ik het dus ook doen, maar hij vraagt de hele tijd om een wachtwoord van m'n Timemachine server, die ik nooit heb ingesteld. Heb nu m'n oude hdd er inzitten, en kan ook nergens in Tme Machine voorkeuren dit wachtwoord instellen. Het gaat om het wachtwoord van System Administrator, waar Time Machine om vraagt.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:01 schreef Jarno het volgende:
Net een Samsung 830 128GB SSD en 8GB geheugen in m'n MBP 5.5 gezet. Al dat gezeik over terugzetten en alles. Gewoon disk erin, Lion clean geinstalleerd en daarna via Time Machine m'n data en apps teruggezet. Snap met de beste wil van de wereld niet hoe dat slecht kan zijn voor je SSD.
Enniewee, werkt prima en superrap. Ben er blij mee! Morgen verder prutsen.
Kon je nou Lion installeren door te booten met Appeltje + R?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 23:01 schreef Jarno het volgende:
Net een Samsung 830 128GB SSD en 8GB geheugen in m'n MBP 5.5 gezet. Al dat gezeik over terugzetten en alles. Gewoon disk erin, Lion clean geinstalleerd en daarna via Time Machine m'n data en apps teruggezet. Snap met de beste wil van de wereld niet hoe dat slecht kan zijn voor je SSD.
Enniewee, werkt prima en superrap. Ben er blij mee! Morgen verder prutsen.
Nope, maar ik had toch een 8GB USB stick slingeren dus ik heb Lion daarvandaan clean geïnstalleerd (dmv dit tooltje omdat Disk Utility het niet deed om de 1 of andere reden). Daarna zoals gezegd via Time Machine m'n user data, applications en system settings teruggezet en het is alsof er niks veranderd is. Behalve dan dat m'n mid 2009 MBP opeens belachelijk snel (en stiller/minder warm) is. Beste upgrade die je kunt doen aan een laptop van 2-3 jaar oud denk ik.quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Kon je nou Lion installeren door te booten met Appeltje + R?
En hoeveel is het echt?quote:Op woensdag 20 juni 2012 00:13 schreef AllesWatWas het volgende:
Het geheugending van mijn laptop geeft echt al maanden aan dat ik een bepaalde hoeveelheid EB aan films heb, ipv GB(Ter informatie, een EB — Exabyte — is 1 miljoen terabyte
)
[ afbeelding ]
Heb je de SSD in een bay?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:45 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat sowieso. Al merk ik dat mijn MBP juist wat sneller leeg is sinds ik de SSD heb bijgeplaatst. Maar goed, ik heb dus ook de HDD er nog inzitten.
Ik vind dat tegenwoordig echt vreselijk verwarrend met al die interpretaties maar for what ti's worth, mijn MBP geeft 127,18 aan van de 128GB.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:16 schreef Arquero het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel schijfruimte er daadwerkelijk overblijft van een 128GB ssd (dus totale ruimte minus installatie os e.d.) bij de nieuwe mba?
Het verschil is wel dat je een latop niet zonder het dunne gedeelte kan gebruikenquote:
Ik weet niet hoe-die het Movies-gedeelte telt. Ik heb niets in iTunes staan want die ondersteunt niet alle formaten, en in mijn Movies map staan alleen wat schijfkopiebestanden van toneelvoorstellingen. Maar hij detecteert dus wel iets, ergensquote:
Sorry.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:03 schreef Q. het volgende:
Door al dat SSD-geouwehoer wil ik nu ook een SSD.
Ben het voor m'n iMac (late 2009) ook aan 't overwegen.... Kost allemaal weer geld, het lezen van die posts.quote:Op woensdag 20 juni 2012 11:03 schreef Q. het volgende:
Door al dat SSD-geouwehoer wil ik nu ook een SSD.
Ik heb het ook overwogen bij mijn 2008 iMac maar dat is zo'n enorm geklooi...quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ben het voor m'n iMac (late 2009) ook aan 't overwegen.... Kost allemaal weer geld, het lezen van die posts.
Bij Macbooks alleen, of is het bij MBP ook zonder warranty void?quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:07 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik heb het ook overwogen bij mijn 2008 iMac maar dat is zo'n enorm geklooi...
Gelukkig gaat het bij de MacBook een heel stuk gemakkelijker (en zonder warranty void)
Valt ook best mee zo'n ding open schroeven. Laatst de Dell van mijn moeder opgehaald met guide van de officiele Dell site. Alles moest er zo'n beetje uit om de processor koeler schoon te krijgen, maar nog best wel leuk werk. En hij draait nu weer als een tierelierquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:09 schreef Q. het volgende:
Na wat filmpjes kijken op YouTube ben ik er van overtuigd dat ik het zelfs kan.
Nee hoor is geen probleem, gewoon doenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:25 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Ja, kan een 1:1 kopie van MacOSX overzetten naar m'n nieuwe SSD, maar dat scheen slecht te zijn voor de SSD. Las ik ergens, dit was de beste maniervreemde is dat ik nooit een wachtwoord heb ingesteld voor time machine.
Als ik ooit een SSD in m'n iMac zou willen, dan zou ik het laten doen in een winkel. Maar eerlijk gezegd denk ik dat ik eerder m'n iMac zou verkopen en een scherm ervoor in de plaats zou zetten waar ik dan m'n MBP op aan kan sluiten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:40 schreef Jarno het volgende:
In m'n iMac zou ik ook heeeeeeel graag een SSD willen en doordat ik nu een NAS heb en je veel dingen toch online doet, zou ik daar zelfs met 64GB afkunnen maar het inbouwen houdt me wel enorm tegen zeg. Dat geklooi met die glasplaat en het uitbouwen van al die meuk. Ik zie in gedachten al drie miljoen stofjes achter die glasplaat na het inbouwen enzo.
Ik heb het ook over de MacBook Proquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:12 schreef KaMo het volgende:
[..]
Bij Macbooks alleen, of is het bij MBP ook zonder warranty void?
Mijn MacBook Pro heeft gewoon kruiskopschroefjesquote:Op woensdag 20 juni 2012 12:14 schreef One_conundrum het volgende:
[..]
Valt ook best mee zo'n ding open schroeven. Laatst de Dell van mijn moeder opgehaald met guide van de officiele Dell site. Alles moest er zo'n beetje uit om de processor koeler schoon te krijgen, maar nog best wel leuk werk. En hij draait nu weer als een tierelier
Zag wel dat Apple klote schroefjes heeft.. ( lees sindskort mee omdat mijn chick een nieuwe Air heeft)
Dat verschil tussen US/NL is niet alleen bij de MacBook Retina zo... da's al een héél lange tijd zoquote:Op woensdag 20 juni 2012 16:52 schreef Hyman het volgende:
Oh lol, iets wat ik nu pas opmerk
Bij de nieuwe macbook pro retina, zit er tussen het amerikaanse toetsenbordindeling en de Nederlandse toetsenbord indeling een verschil tussen de "backspace" toets.
Op de nederlandse versie heb je een " <-------" en bij de amerikaanse staat gewoon "delete".
Al is het normaal dat wanneer je op een delete knopje drukt, alles rechts van de cursor gedelete wordt.
Ik heb gewoon de US keyboard indeling genomen omdat die met de normale toetsenborden te vergelijken is, maar is die delete knop hetzelfde als een normaal toetsenbord? Dus alles rechts naast de cursor gedelete wordt? zou mooi kut zijn.
Het inbouwen van een HDD/SSD in een iMac is inderdaad een rotklusje. Dat was ook één van de redenen die mij tegenhield om 't te doen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 12:40 schreef Jarno het volgende:
In m'n iMac zou ik ook heeeeeeel graag een SSD willen en doordat ik nu een NAS heb en je veel dingen toch online doet, zou ik daar zelfs met 64GB afkunnen maar het inbouwen houdt me wel enorm tegen zeg. Dat geklooi met die glasplaat en het uitbouwen van al die meuk. Ik zie in gedachten al drie miljoen stofjes achter die glasplaat na het inbouwen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |