Straks dan maar eens kijken of de Thunderbolt-update mijn MacBook niet heeft verneukt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:31 schreef Kremers het volgende:
Apple is de laatste tijd wel wat slordig met updates he? Thunderbolt 1.2 FW update zorgt hier voor kernel panics en enige manier om het op te lossen is door een TM backup terug te zetten..
Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik de Air nemen hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:51 schreef Pielemuisje het volgende:
Als ik van een macbook eind 2008 2,4ghz IC2D 2gb ddr3
naar een macbook air (2009) 13" 1,6ghz ic2d 4mb
2gb ddr 2
en en 80 gb ssd schijf
ga, dan doe ik wel een paar stapjes terug he? voor 500,- kan ik hem hebben.
't Is wel een Air, hè, dus geheugen erbij stoppen is niet zo evident.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik de Air nemen hoor.
SSD maakt alles heel rap. Wel zou ik er dan 4GB ram in (laten) stoppen. Geheugen kost weinig, en OS X met 2GB vind ik niet te doen zo traag. SSD + meer geheugen maakt het sneller dan de CPU van de Pro denk ik.
Inderdaad, daar kost een basis MacBook Pro maar 950 euroquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:09 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Het is eigenlijk wel schandalig dat er zo'n groot verschil is tussen de prijs in de US en de prijs hier!
4GB was vlgs mij de max ja.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:04 schreef Pielemuisje het volgende:
is 4gb maximum voor deze? en op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen als ik ze ergens bestel?
iFixit heeft i.i.g. geen guide ervoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
4GB was vlgs mij de max ja.
De reepjes geheugen kosten tussen 30 en 50 euro, maar ik weet niet of je het zelf kan inbouwen bij de Air, misschien ff googlen als je handig bent.
En de nieuwe Macbook Pro retina maar 1750!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Inderdaad, daar kost een basis MacBook Pro maar 950 euro
Wat een bullshit, zeg. En het frappante is dat Apple er nog mee weg komt ookquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:17 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
En de nieuwe Macbook Pro retina maar 1750!
iMac uit 2011 met 10.7.4quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Straks dan maar eens kijken of de Thunderbolt-update mijn MacBook niet heeft verneukt.
Welke Mac / OS heb je?
Oh, oké. Ik heb sowieso een 2011 MacBook Pro dus dat zal sowieso wel anders liggen (hoop ik).quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Kremers het volgende:
[..]
iMac uit 2011 met 10.7.4
Overigens, als je de update als geïnstalleerd hebt is er niets aan de hand. Tijdens de installatie gaf hij een error aan en daarna blijft hij hangen. Uit/aan zetten levert vervolgens een kernel panic op.
2200 dollar. 19% BTW er bij, is 2618 dollar. Dat is 2100 euro.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:17 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
En de nieuwe Macbook Pro retina maar 1750!
Dat klopt wel, jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:23 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
2200 dollar. 19% BTW er bij, is 2618 dollar. Dat is 2100 euro.
Scheelt 180 euro dus, of minder dan 10%.
Grootste verschil zit hem er dus in dat wij in een land wonen waar we iets meer belasting betalen.
Maar dan hoef je ook niet elke keer dat je buiten een stap zet kogels te ontwijken of te hordelopen over de bedelende zwervers.
Bestellen dus!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:29 schreef Jerkmaine het volgende:
Bij iCentre is hij in de aanbieding, niet op de productpagina maar wél wanneer je de 15" Retina in je winkelmandje stopt.
[ afbeelding ]
En ja, dit is volgens mij een bugje op de website.
Koop zo'n prepaid-creditcardquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:33 schreef DenS het volgende:
Waarom kun je zonder een Creditcard geen iCloud opslag bijkopen? Belachelijk :x
950 vraagt die trouwens tegenover 500 voor de airquote:
Valt al af. Apple wilt elke jaar dan een bepaald bedrag van je Creditcard halen. Kan niet met een prepaid lees ik netquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb er wel al vaak van gehoord
Da's jammerquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef DenS het volgende:
[..]
Valt al af. Apple wilt elke jaar dan een bepaald bedrag van je Creditcard halen. Kan niet met een prepaid lees ik net
"Nee, de card kan alleen gebruikt worden voor eenmalige betalingen niet voor een automatische incasso."
Ik heb zo'n 3V prepaid card en heb daar Spotify mee aangeschaft en word dus elke maand weer in rekening gebracht en dat werkt gewoonquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef DenS het volgende:
[..]
Valt al af. Apple wilt elke jaar dan een bepaald bedrag van je Creditcard halen. Kan niet met een prepaid lees ik net
"Nee, de card kan alleen gebruikt worden voor eenmalige betalingen niet voor een automatische incasso."
Moeilijk? De MacBook Pro, zeker weten! SSD + HDD + 8 GB = killer combo.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef Pielemuisje het volgende:
moeilijk!
500 voor een macbook air (2009)
1.6GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
- 2GB onboard DDR2 SDRAM
- 80 GB 4200-rpm hard drive
- Intel GMA x3100 graphics processor met 144MB of DDR2 SDRAM shared with main memory
Of 900 voor een macbook pro (2010)
2,4GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
8gb ram
240Gb SSD en 1TB HDD
Is het het verschil waard?
Wat zouden jullie persoonlijk doen, het is niet dat ik hier oneindig geld heb liggen ofzo
De MacBook Pro?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:30 schreef Pielemuisje het volgende:
macbook air was trouwens ook met ssd werd er verteld,
maar fuck it, ik doe het gewoon
De Air ga je dus doen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:30 schreef Pielemuisje het volgende:
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef Pielemuisje het volgende:
moeilijk!
500 voor een macbook air (2009)
1.6GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
- 2GB onboard DDR2 SDRAM
- 80 GB 4200-rpm hard drive
- Intel GMA x3100 graphics processor met 144MB of DDR2 SDRAM shared with main memory
Of 900 voor een macbook pro (2010)
2,4GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
8gb ram
240Gb SSD en 1TB HDD
Is het het verschil waard?
Wat zouden jullie persoonlijk doen, het is niet dat ik hier oneindig geld heb liggen ofzo
Als een SSD op 4200 toeren draait...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:30 schreef Pielemuisje het volgende:
Is dat niet het land waar de MacBook uitkomt? Dat het een buitenlandse versie isquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:22 schreef MoChe het volgende:
Enig idee iemand wat het verschil is tussen de MacBook Pro met de volgende serie nummers:
MD313N/A
MD313ZH/A
Prijsverschil is 100¤ maar verder zijn de specificaties gelijk...
Gamen moet je niet doen op een Air als je voor 'tzelfde geld een Pro kan kopen. Voor een beetje gamen (alles low) is dat wel genoeg.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:35 schreef Arquero het volgende:
Hmm, zit nu toch wel erg te twijfelen tussen mba of mbp 13"
Grotere macs zijn geen optie vanwege de prijs, zoveel wil ik niet uitgeven aan een laptop. Daarnaast blijf ik pc gebruiken om te gamen, laptop is dus voor erbij.
Ga hem gebruiken voor office, af en toe wat gamen (mag op lage settings, zal max. half uurtje achter elkaar zijn), film kijken en meer dingen voor m'n werk (beetje fotoshop, maar stelt niet veel voor).
Jullie enig idee wat beste zou zijn? Heb nog niet eerder met Mac os gewerkt.
In dat geval zou ik nu op zeker voor de MBA gaan ivm de resolutie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:35 schreef Arquero het volgende:
Hmm, zit nu toch wel erg te twijfelen tussen mba of mbp 13"
Grotere macs zijn geen optie vanwege de prijs, zoveel wil ik niet uitgeven aan een laptop. Daarnaast blijf ik pc gebruiken om te gamen, laptop is dus voor erbij.
Ga hem gebruiken voor office, af en toe wat gamen (mag op lage settings, zal max. half uurtje achter elkaar zijn), film kijken en meer dingen voor m'n werk (beetje fotoshop, maar stelt niet veel voor).
Jullie enig idee wat beste zou zijn? Heb nog niet eerder met Mac os gewerkt.
Want 160x100 pixels meer maakt nu echt een wereld van verschil tegenover een kwalitatief beter beeldscherm, meer prestaties en meer toekomstmogelijkheden?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In dat geval zou ik nu op zeker voor de MBA gaan ivm de resolutie.
Ja, want hij heeft geen prestaties nodig. Dus heeft hij een lichtere, zeer draagbare latop met een razend snelle SSD en hogere schermresolutie waardoor je makkelijker kan multitasken en dus de ideal casual laptop.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Want 160x100 pixels meer maakt nu echt een wereld van verschil tegenover een kwalitatief beter beeldscherm, meer prestaties en meer toekomstmogelijkheden?
Oh, en ca. 2 uur meer batterijduur Never mind, alleen bij 11"
Klopt. Heeft wel een nieuwe ivy bridge CPU en nieuwe graphics.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:01 schreef Borizzz het volgende:
Heb ik nu goed gezien dat de oude MacBook Pro's in de verkoop blijven en de nieuwe ernaast?
Die oude 13 inch is nu wel van 1149 naar 1249 gegaan.....
Hij wil er tevens op gamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want hij heeft geen prestaties nodig. Dus heeft hij een lichtere, zeer draagbare latop met een razend snelle SSD en hogere schermresolutie waardoor je makkelijker kan multitasken en dus de ideal casual laptop.
In tegenstelling tot de 13" welke een SSD ontbeert, lagere schermresolutie heeft en zwaarder en groter is, voor wat horsepower die hij niet gaat gebruiken.
Klopt inderdaad, maar ze hebben wel een update gekregen, net als de Macbook Air.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:01 schreef Borizzz het volgende:
Heb ik nu goed gezien dat de oude MacBook Pro's in de verkoop blijven en de nieuwe ernaast?
Die oude 13 inch is nu wel van 1149 naar 1249 gegaan.....
Gamen op een mac is sowieso een dikke faal en hij houdt zijn PC er specifiek naast voor gamen. Dus óók op die MBP zal hij hooguit 1 keer gamen en wanneer hij opstijgt zichzelf realiseren dat hij niet op zijn macbook moet gamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij wil er tevens op gamen.
Zal dit beter gaan op een MBA (4 GB RAM, 348 MB VRAM (op Intel 3000, geen idee voor 4000) dan op een MBP (8 GB RAM, 512 MB VRAM)?
Een beetje basis gamen gaat op een MBP best. Mijn entry-level late-2011 MacBook Pro kan GTA:IV verrassend aardig draaien met 8 GB RAM.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gamen op een mac is sowieso een dikke faal en hij houdt zijn PC er specifiek naast voor gamen. Dus óók op die MBP zal hij hooguit 1 keer gamen en wanneer hij opstijgt zichzelf realiseren dat hij niet op zijn macbook moet gamen.
Die MBA met ivy bridge is sneller dan mijn core2duo waarop GTA OOK draait. Dus I call bullshit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:09 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een beetje basis gamen gaat op een MBP best. Mijn entry-level late-2011 MacBook Pro kan GTA:IV verrassend aardig draaien met 8 GB RAM.
Op een MBA moet je dat niet proberen
Daarvoor is de MBP, zeker voor het occasionele gamen, toch beter.
Maar dat is geen 13" met integrated graphicsquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn MBP 15" quad-core i7, 4gb ram en met dedicated kaart draait spellen best goed. Sowieso Diablo 3 op max (alhoewel dat volgens mij echt een grafisch zwaar spel is).
Welke chip zit er in? M'n 330 GT begint moeite te tonen, alhoewel ik de cpu ook wel eens verdenk van bottlenecking.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn MBP 15" quad-core i7, 4gb ram en met dedicated kaart draait spellen best goed. Sowieso Diablo 3 op max (alhoewel dat volgens mij echt een grafisch zwaar spel is).
Hehe, dat verwacht ik ook niet, gamen is misschien ook een groot woord, als het evt zou kunnen is het mooi meegenomen, maar daar blijft m'n pc voor. Neig nu naar de air inderdaad,quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gamen op een mac is sowieso een dikke faal en hij houdt zijn PC er specifiek naast voor gamen. Dus óók op die MBP zal hij hooguit 1 keer gamen en wanneer hij opstijgt zichzelf realiseren dat hij niet op zijn macbook moet gamen.
Of het nou de air of pro wordt, ik ga in beide gevallen voor 8gb geheugen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij wil er tevens op gamen.
Zal dit beter gaan op een MBA (4 GB RAM, 348 MB VRAM (op Intel 3000, geen idee voor 4000) dan op een MBP (8 GB RAM, 512 MB VRAM)?
Ja leuk, maar dat neemt niet weg dat er voor Windows simpelweg meer spellen uitkomen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:59 schreef Scrummie het volgende:
Wat een bullshit van hierboven ergens (dus niet Arquero) dat je op een Mac niet moet gamen. Echt de grootste mogelijke onzin ooit. Vooral Blizzard games draaien meestal perfect op een Mac (dat hele team daar is Mac/Apple gek).
Klopt, maar dat neemt niet weg dat je op een Mac wel kan gamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat neemt niet weg dat er voor Windows simpelweg meer spellen uitkomen.
quote:Pogue writes:
Many Apple observers also wonder if Apple thinks that desktop computers are dead, since not a word was said about the iMac and Mac Pro. An executive did assure me, however, that new models and new designs are under way, probably for release in 2013.
Our pro customers are really important to us...don't worry as we're working on something really great for later next year.
hoezo niet? ik vind iOS 6 wel chill.. Het zit 'm wel vooral in de kleine dingen en de nieuwe styling update. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik me werkelijk totaal niet met iOS 6 bezig heb gehouden voor de keynote, dus ik had totaal geen verwachtingen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:00 schreef Studiotje het volgende:
iOS6 maar eens op m'n iPad en iPhone gezet, ben niet echt onder de indruk helaas.Maarja, 't is nog een beta.
Welke specs en hoe vind je Photoshop werken? Werk je toevallig ook wel eens met After Effects?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:59 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb een Macbook Air en gebruik hem als werkstation voor op het werk, neem hem mee naar huis voor het werk (front end developer), gebruik hem als internet/office/doejeding ding, en Diablo 3, speel ik, met niet eens alles op low, als een gek. Ik ben dolgelukkig dat ik een half jaar terug voor een Macbook Air gekozen heb, hij is zoooo dun, en zoooo snel.. Heerlijk!
Wat een bullshit van hierboven ergens (dus niet Arquero) dat je op een Mac niet moet gamen. Echt de grootste mogelijke onzin ooit. Vooral Blizzard games draaien meestal perfect op een Mac (dat hele team daar is Mac/Apple gek).
Photoshop draait perfect zonder dat je last hebt van vertragingen. Af en toe duurt het wel wat langer als je een effect op een hoge resolutie toepast maar dat ervaar ik ook op een desktop met i5.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:32 schreef LeNick het volgende:
[..]
Welke specs en hoe vind je Photoshop werken? Werk je toevallig ook wel eens met After Effects?
Nieuwe stijl iPod app vind ik ook wel een verbetering, maar hier en voelt 't gewoon niet lekker naar mijn gevoel. Ik heb een 4s dus turn by turn en 3d werkt wel, maar het is nou niet dat je zegt iets wat je elke dag wilt gebruiken. En m'n iPad lijkt nu wel heel sloomquote:Op woensdag 13 juni 2012 00:31 schreef LeNick het volgende:
[..]
hoezo niet? ik vind iOS 6 wel chill.. Het zit 'm wel vooral in de kleine dingen en de nieuwe styling update. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik me werkelijk totaal niet met iOS 6 bezig heb gehouden voor de keynote, dus ik had totaal geen verwachtingen.
Apple Maps vind ik stuk fijner dan Google Maps, alleen balen dat je op de iPhone 4 geen flyover en turn by turn navigation hebt.. Denk dat dit zeker had moeten kunnen erop..
Nieuwe stijl van de iPod app vind ik ook wel een verbetering..
Ik zou maar een back up draaien als ik jou wasquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:53 schreef Koopsie het volgende:
Kutmijn Macbook is nogal kapot, ik kan alleen nogmaar Safari openen zonder dat hij vastloopt.
ik krijg via SMART reporter een kernel[0]: disk0s2: I/O error.
Nu probeer ik een hardware test te doen via de bijgeleverde DVD alleen spuugt mijn macbook de cd's na 20 sec er weer uit.
Vanmiddag maar even naar de Maxme vragen of hun er naar kunnen kijken, ik heb nog wel AppleCare dus ik hoop dat ik niet veel hoef te betalen.
Dan loopt hij vastquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zou maar een back up draaien als ik jou was
Hang je drive als slave aan een andere pc.. of boot vanaf een boot cdquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:17 schreef Koopsie het volgende:
[..]
Dan loopt hij vastik heb mijn school werk nog kunnen redden door naar een usb te slepen
Frustrerend dat ze niet gewoon mSATA gebruiken zeg. Ten eerste makkelijker upgraden, ten tweede qua afmetingen de helft kleiner.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:42 schreef Arquero het volgende:
Heb deze pagina net gevonden; wordt een nieuwe air uit elkaar gehaald.
Blijkbaar is de aansluiting van de ssd veranderd, waardoor de huidige modellen van externe leveranciers niet meer passen.
Of iemand vinden die 't gratis voor je doetquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:07 schreef nelisb het volgende:
Heeft er nog iemand een website waar ik mijn udid als dev. kan registeren?
Heb met mijn Iphone 4 ooit ergens 5 dollar betaald, zodat ik beta versies kon installeren.
Zou ik nu weer willen doen voor mijn 4S.
8,23 euro hier.
http://www.ios6activate.com/styled/index.html
Updaten, niet restoren, is m'n tip. In laatste geval kwam ie niet door activatie, in eerste geval welquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:43 schreef nelisb het volgende:
Ach die 8 euro.
Hij is al geactiveerd.
Vanavond even IOS 6 installeren.
Nee, met Updaten ook. Alt-Update en ook ispw kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:51 schreef nelisb het volgende:
Ik hang hem in Itunes en dan op updaten klikken?
Met restore moet ik zelf de ispw kiezen toch?
ja dat krijg je he, als het allemaal klein moet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe MacBook Pro: vastgeplakte accu's, vastgesoldeerd RAM.
http://www.ifixit.com/Tea(...)id=HEAD#.T9iZYY4ii-8
[ afbeelding ]
Dat is nog geen excuus voor het vastlijmen van de batterij. Binnenkort mogelijk zelfs verboden in de EU:quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat krijg je he, als het allemaal klein moet.
quote:The Directive sets out minimum rules for producer responsibility and provisions with regard to labelling of batteries and their removability from equipment.
Ja stel je voor dat men zelf goedkoop en accutje of wat extra ram regelt. Dat loopt apple dan mis en dat kan niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe MacBook Pro: vastgeplakte accu's, vastgesoldeerd RAM.
http://www.ifixit.com/Tea(...)id=HEAD#.T9iZYY4ii-8
[ afbeelding ]
Ik ook niet zo, je kiepert er 16GB aan RAM in. Opgelostquote:
ik dacht dat dit een moederbord was van een pcquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat men zelf goedkoop en accutje of wat extra ram regelt. Dat loopt apple dan mis en dat kan niet.
Alsof dat nodig is, gewoon naar de Store. Fixen zij het welquote:Op woensdag 13 juni 2012 17:08 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het probleem is dat een accu slijtgevoelig is en dat het handig is als je je laptop niet hoeft weg te gooien als de accu kapot is. En dat met een schroefje vastzetten zoals in de Air niet meer ruimte kost dan plakken.
quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:10 schreef Estolan het volgende:
[..]
Alsof dat nodig is, gewoon naar de Store. Fixen zij het wel
Dixons heeft ze op voorraad, en je krijgt 3 jaar garantiequote:Op woensdag 13 juni 2012 16:38 schreef Dark_Angelus het volgende:
Levering — 13 Jul, 2012 - 19 Jul, 2012 door Standaardlevering
Duurt me te lang, ga wel naar de winkel
Nu zal het verschil niet merkbaar zijn maar over 3 à 4 jaar zeker wel, en tegen die tijd kun je 't niet meer upgraden dus... hoelang wil je 'm gaan gebruiken?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:09 schreef Guidetti het volgende:
Even een vraagje over het nieuwe Macbook pro met Retina scherm. Je kunt een versie met 8 of 16gb werkgeheugen selecteren. Ik wil de goedkoopste versie bestellen maar ik weet niet of het verschil tussen 8 en 16gb merkbaar zal zijn. Wat is jullie mening hierin?
3 jaar? Is dat tijdelijk?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:19 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dixons heeft ze op voorraad, en je krijgt 3 jaar garantie
Waar staat dat?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:19 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dixons heeft ze op voorraad, en je krijgt 3 jaar garantie
Voor vast, sinds mei 2012quote:
waarom kan je dan niet meer upgraden?quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nu zal het verschil niet merkbaar zijn maar over 3 à 4 jaar zeker wel, en tegen die tijd kun je 't niet meer upgraden dus... hoelang wil je 'm gaan gebruiken?
Geen sloten. Geheugen zit gesoldeerd op de nieuwe macbook.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef Adames het volgende:
[..]
waarom kan je dan niet meer upgraden?
Wat wil je ermee gaan doen? Dat is toch wel de belangrijkste vraag bij zo'n keuze...quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:23 schreef Henk-B het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de Macbook Air of Pro 13 inch koop.
Iemand iets zinnigs hierover te zeggen?
De Air heeft hogere resolutie dunner en een SSD
De Pro grotere HD betere proc
Geen idee welke ik moet kiezen.
First world problems
Hier hetzelfde, al overweeg ik de 11" ook nog en de vorige generatie air en pro eigenlijk ook nogquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:23 schreef Henk-B het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik de Macbook Air of Pro 13 inch koop.
Iemand iets zinnigs hierover te zeggen?
De Air heeft hogere resolutie dunner en een SSD
De Pro grotere HD betere proc
Geen idee welke ik moet kiezen.
First world problems
Jouw sigquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:25 schreef DaMook het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, al overweeg ik de 11" ook nog en de vorige generatie air en pro eigenlijk ook nog.
Ging snel en makkelijk! Thanks!quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Updaten, niet restoren, is m'n tip. In laatste geval kwam ie niet door activatie, in eerste geval wel.
Niet zulke zware dingen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:24 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Wat wil je ermee gaan doen? Dat is toch wel de belangrijkste vraag bij zo'n keuze...
Voor virtualiseren heb je wel wat extra RAM nodig (minimaal 8, zou ik zeggen) en mocht je in de toekomst willen upgraden (HDD > SSD of grotere HDD / RAM-geheugen) zou ik voor de Pro gaan.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:14 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Niet zulke zware dingen.
Surfen, office en wel nog virtualiseren van Windows 7.
Dat was het wel zo'n beetje
Oke dank je!quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Voor virtualiseren heb je wel wat extra RAM nodig (minimaal 8, zou ik zeggen) en mocht je in de toekomst willen upgraden (HDD > SSD of grotere HDD / RAM-geheugen) zou ik voor de Pro gaan.
Zo niet, is de Air wel iets voor jou.
Ga je er veel mee reizen? Zo ja, hoe? Dan kan het verschil in gewicht evt. ook wel wat uitmaken.
Dan ben je met de Pro volgens mij beter uit, want meer rekenkracht voor dezelfde prijsquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:18 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke dank je!
Nee niet mee reizen, voornamelijk voor in huis.
Oktoberquote:Op woensdag 13 juni 2012 21:09 schreef Hyman het volgende:
wanneer komt ios 6 GM uit eigenlijk? of de normale?
Oke dank je voor je input.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:19 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan ben je met de Pro volgens mij beter uit, want meer rekenkracht voor dezelfde prijs
Je mist wel de SSd maar die kan ook naderhand plaatsen (evt. zelfs meer capaciteit of 'n combo met vb. 1 TB HDD)
Dat valt echt wel reuze mee. Je hebt nl. wel een kwalitatief beter beeldscherm (kijkhoek, kleurweergave, contrast e.d.).quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:24 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke dank je voor je input.Ik neigde zelf ook al meer voor de pro
het enige nadeel vond ik de resolutie.
Oke dank je wel!quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:34 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat valt echt wel reuze mee. Je hebt nl. wel een kwalitatief beter beeldscherm (kijkhoek, kleurweergave, contrast e.d.).
Ik kom zelf van een 20" iMac en ik heb totaal geen problemen gehad met de lagere PPI
Het huidige ontwerp van de MacBook Pro gaat al zo'n 4 jaar mee dus dat zit wel goed.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:37 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke dank je wel!
Moet ik nog wachten met bestellen tot er meer bekend wordt over kinderziektes of kan ik hem gewoon bestellen en lost Apple dat altijd wel snel op, als ze er zijn?
Oke ik ga hem bestellen, dank je wel voor je hulp!quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:39 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Het huidige ontwerp van de MacBook Pro gaat al zo'n 4 jaar mee dus dat zit wel goed.
De overgang van Core 2 Duo naar Core i5 / i7 is ook goed gegaan en ondertussen zitten we al aan de derde generatie Core i5 / i7 - wat kinderziektes betreft hoef je je geen zorgen te maken.
Je kan altijd toevallig een slechte ertussen hebben, maar over het algemeen hoef je echt niet te twijfelen
Super! Veel plezier ermeequote:Op woensdag 13 juni 2012 21:40 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke ik ga hem bestellen, dank je wel voor je hulp!
Wat een onzin idd.quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:28 schreef Wootism het volgende:
Kut kut kut Apple!!!
Net of dat die iPhone 4 die shit opeens niet zou aankunnen.... bah
[ afbeelding ]
Hoe kom je hier bij trouwens, want ik heb nog eens wat testen terug zitten kijken en alleen op witwaarden scoort de pro beter dan de air.quote:Op woensdag 13 juni 2012 21:34 schreef J.Appleseed het volgende:
Je hebt nl. wel een kwalitatief beter beeldscherm (kijkhoek, kleurweergave, contrast e.d.).
Mijn 2008 MBP had veel betere kleuren etc dan mijn huidige MBA. Dus dit kan ik zeker beamen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kom je hier bij trouwens, want ik heb nog eens wat testen terug zitten kijken en alleen op witwaarden scoort de pro beter dan de air.
Zelfs mijn 2008 iMac (LCD, géén LED) had betere kleuren en helderheid dan de huidige MBA.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:11 schreef jackson het volgende:
[..]
Mijn 2008 MBP had veel betere kleuren etc dan mijn huidige MBA. Dus dit kan ik zeker beamen.
Gebaseerd op welke test?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:11 schreef jackson het volgende:
[..]
Mijn 2008 MBP had veel betere kleuren etc dan mijn huidige MBA. Dus dit kan ik zeker beamen.
Daar heeft hij niks aan lees ik netquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:26 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zelfs mijn 2008 iMac (LCD, géén LED) had betere kleuren en helderheid dan de huidige MBA.
Ik vind het allemaal best, wilde alleen even mijn input geven. Dat je daar blijkbaar geen boodschap aan hebt is primaquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Zoals je hier kan zien valt het allemaal wel mee met de verschillen tussen MBA en MBP.
Vergeet TRIM niet te enablenquote:Op donderdag 14 juni 2012 14:53 schreef Tijn het volgende:
Wat ik zou doen (sterker nog, wat ik gedaan heb):
- SSD inbouwen (die Samsung 830 of Crucial M4 lijken me idd prima schijven)
- Opstarten met Appeltje + R ingedrukt
- Lion clean installeren op de SSD (zonder DVD of wat dan ook)
- Eventueel later nog dingen terughalen van de Time Machine kopie mocht je iets nodig hebben, al dan niet met de hand of met de Migration Assistant
Ik zou lezen wat de fabrikant van je SSD daarover zegt. Ik heb het idee dat het vaak meer kwaad doet dan goed.quote:
Mijn zusje gebruikt haar C2D MBP 15" uit 2006 nog. 4 GB RAM en een nieuwe accu, dat is alles wat ermee is gedaan. Het is echt verbazingwekkend hoe goed dat ding nog kan meekomen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:08 schreef Jarno het volgende:
Gelijk maar ff 8GB erin doen dan is deze MBP wel aan zijn max en kan ie hopelijk nog ff mee zolang de elektronica me niet in de steek laat.
Gebaseerd op deze test. De iMac heeft al een tijdje geleden plaats geruimd voor de vorige generatie MacBook Pro.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gebaseerd op welke test?
Gut feelings heb ik niet zoveel aan.
Ik denk het tegendeel, want koude cijfers zeggen bij lange na niet zoveel als gebruikerservaringenquote:Op donderdag 14 juni 2012 13:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Daar heeft hij niks aan lees ik net.
W7 doet het standaard en de Apple labeled SSD's hebben het ook standaard dus dat lijkt me broodje aap. Het verdeelt de belasting over je SSD omdat flash geheugen 'slijt'. Zou niet weten wat daar mis mee kan zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou lezen wat de fabrikant van je SSD daarover zegt. Ik heb het idee dat het vaak meer kwaad doet dan goed.
Moderne SSDs hebben functionaliteit in hun controllerchip die TRIM overbodig maakt. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je het dan alsnog door je software laat trimmen, maar bij de schijf die ik zelf laatst kocht (OCZ Petrol) staat in elk geval in het boekje dat ze adviseren het niet aan te zetten.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef jpjedi het volgende:
[..]
W7 doet het standaard en de Apple labeled SSD's hebben het ook standaard dus dat lijkt me broodje aap. Het verdeelt de belasting over je SSD omdat flash geheugen 'slijt'. Zou niet weten wat daar mis mee kan zijn.
Inderdaad heb ik daar geen reet aan, want ik heb hier op de werkplek 3 imacs, een macpro, 4 macbook pro's een macbook unibody en 3 macbook airs staan. En IK zie geen significante verschillen in die schermen behalve the fucking obvious. En ik kan mijn mening onderbouwen met tests die mij gelijk geven.quote:Op donderdag 14 juni 2012 13:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Daar heeft hij niks aan lees ik net.
[..]
Ik vind het allemaal best, wilde alleen even mijn input geven. Dat je daar blijkbaar geen boodschap aan hebt is prima. Die testen zullen mij wat minder boeien en ben vaak benieuwd naar de beleving van gebruikers.
Dat is waarschijnlijk alleen als je ze in RAID zet. In alle andere gevallen zou ik TRIM aanzetten. Blijft je computer sneller van werken en minder slijtage van flashgeheugen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moderne SSDs hebben functionaliteit in hun controllerchip die TRIM overbodig maakt. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je het dan alsnog door je software laat trimmen, maar bij de schijf die ik zelf laatst kocht (OCZ Petrol) staat in elk geval in het boekje dat ze adviseren het niet aan te zetten.
Bij raid moet hij uit maar verder niet. Zoals gezegd. W7 en Apple zet ze standaard enabled. 😉quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moderne SSDs hebben functionaliteit in hun controllerchip die TRIM overbodig maakt. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je het dan alsnog door je software laat trimmen, maar bij de schijf die ik zelf laatst kocht (OCZ Petrol) staat in elk geval in het boekje dat ze adviseren het niet aan te zetten.
Goed zo! Veel plezier ermeequote:Op donderdag 14 juni 2012 16:59 schreef Zolder het volgende:
Vandaag de nieuwe Macbook Pro 13 inch gekochtEerste mac.
Heel sjiek allemaal hoor, echt waar.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad heb ik daar geen reet aan, want ik heb hier op de werkplek 3 imacs, een macpro, 4 macbook pro's een macbook unibody en 3 macbook airs staan. En IK zie geen significante verschillen in die schermen behalve the fucking obvious. En ik kan mijn mening onderbouwen met tests die mij gelijk geven.
Ik zie meneer appleseed nu al topics lang ranten over het inferieure scherm van de MBA wat op dus slechts 1 MBA gebaseerd is.
Goed zo! Ik heb deze een maandje geleden gekocht. Ook voor mij de eerste mac en hij bevalt mij uitermate.quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:59 schreef Zolder het volgende:
Vandaag de nieuwe Macbook Pro 13 inch gekochtEerste mac.
Op www.tweedehandsmac.nl staan veel pc's. De prijzen zijn wel standaard 10% ofzo te hoog. Maar het geeft je een idee.quote:Op donderdag 14 juni 2012 17:40 schreef zijle het volgende:
Ik heb een iMac 21,5" i5 van juni 2011, maar ik zit er over te denken om hem uit praktisch oogpunt te verkopen/ruilen voor een Macbook Pro. Wat zou een reële vraagprijs zijn denken jullie? De originele verpakkingen en factuur zijn aanwezig.
ik draai ML al een maand of drie.Het is weer net zo soepel als snow leopard en bevalt me uitstekend.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:23 schreef J.Appleseed het volgende:
OS X Mountain Lion krijgt een redesigned Dock, zo is te zien in Apple's video:
[ afbeelding ]
Ik wil 't ook wel als main OS draaien maar ik ben bang dat óf apps niet gaan draaien óf 't onstabiel is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ik draai ML al een maand of drie.Het is weer net zo soepel als snow leopard en bevalt me uitstekend.
Als ML al hebt; kun jij aan mij, als apple newbie, de belangrijkste verschillen met Lion vertellen?quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:28 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ik draai ML al een maand of drie.Het is weer net zo soepel als snow leopard en bevalt me uitstekend.
http://www.engadget.com/2(...)-8-in-depth-preview/quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:32 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Als ML al hebt; kun jij aan mij, als apple newbie, de belangrijkste verschillen met Lion vertellen?
Zover ik weet komt ML in de appstore binnenkort.
Stabiel en nog geen problemen gehad anders dan dat Parallels niet wil starten. De DP2 versie was drama maar de DP3 en DP4 kennen geen noemenswaardige tekortkomingen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:29 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik wil 't ook wel als main OS draaien maar ik ben bang dat óf apps niet gaan draaien óf 't onstabiel is.
Hoe werkt 't?
Hmm... tja, Parallels heb ik wel nodig. Dat wordt dus wachten op de definitieve versie / GM.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:05 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Stabiel en nog geen problemen gehad anders dan dat Parallels niet wil starten. De DP2 versie was drama maar de DP3 en DP4 kennen geen noemenswaardige tekortkomingen.
Finder wil nog wel eens random een scherm op starten en de dockindicators doen het niet altijd maar mag geen naam hebben.
notification centre is wel een grappige feature en dat scherm delen via de ATV is briljant.Het is allemaal erg slick en soepel. Safari kent nu ook het zoeken in de adresbalk.
Je MacBook Pro neem je toch overal mee, dus het is wel aan te raden... Heb je toch 2 jaar extra garantie zonder gezeurquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:14 schreef -Menn0- het volgende:
Hmm MacBook Pro is bijna een jaar oud.. Zit te twijfelen of ik Apple Care zal nemen. Zal je net zien dat er over 3 maanden opeens iets kapot gaat
Volgens mij maakt dat helemaal geen verschil...quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:56 schreef KaMo het volgende:
Ik zou graag een SSD in mijn Macbook Pro van September 2011 willen zetten, voor sneller videobewerken.
Wat raden jullie mij aan? De SSD in de normale slot, of in een optibay (wil sowieso 2 schijven dan, SSD is me nog te klein)
Je hebt nog gewoon een jaar garantie hoorquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:14 schreef -Menn0- het volgende:
Hmm MacBook Pro is bijna een jaar oud.. Zit te twijfelen of ik Apple Care zal nemen. Zal je net zien dat er over 3 maanden opeens iets kapot gaat
Ik ben wel benieuwd of de nieuwe mbp's twee sata 600 poorten hebben.quote:Op donderdag 14 juni 2012 23:06 schreef Wootism het volgende:
[..]
Volgens mij maakt dat helemaal geen verschil...
En als het verschil zou maken, dan zou het logisch zijn om het in je 'normale' HDD slot te stoppen.
Ongeloofelijk dat er nog zoveel mensen niet weten dat je wettelijk twee jaar garantie hebt... Juist van die onwetendheid maken bedrijven zich graag schuldig. Apple heeft daar zijn lesje al wel mee geleerd met die rechtzaak in italie.quote:Op donderdag 14 juni 2012 23:55 schreef Khadgar het volgende:
[..]
Je hebt nog gewoon een jaar garantie hoor
Maar AppleCare dient aangeschaft te worden binnen het eerste jaar na aankoop, als hij gebruik wil maken van drie jaar garantiequote:Op vrijdag 15 juni 2012 00:18 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ongeloofelijk dat er nog zoveel mensen niet weten dat je wettelijk twee jaar garantie hebt... Juist van die onwetendheid maken bedrijven zich graag schuldig. Apple heeft daar zijn lesje al wel mee geleerd met die rechtzaak in italie.
Gaat die garantie in vanaf aankoop of alleen de eerste drie jaar?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 05:17 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar AppleCare dient aangeschaft te worden binnen het eerste jaar na aankoop, als hij gebruik wil maken van drie jaar garantie
Als je AppleCare koopt heb je garantie tot 3 jaar na aankoop van je Mac. Dan maakt het niet uit of je samen met je Mac koopt of dat je een half jaar wacht.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 05:44 schreef Pheno het volgende:
[..]
Gaat die garantie in vanaf aankoop of alleen de eerste drie jaar?
Ja, dat klopt. Hoewel ik dat nog altijd een vaag stuk vind...quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:20 schreef Pheno het volgende:
Hmm, dus eigenlijk koop je 1 jaar garantie extra, want twee moeten ze sowieso al geven
Je hebt niets met Apple te maken, je deal is met MediaMarkt. Zij moeten je garantie geven en hoe zij het met Apple regelen is hun probleem.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:00 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Hoewel ik dat nog altijd een vaag stuk vind...
Apple heeft op 2 april 2011 moeten toegeven aan de Europese wetgeving, maarrr... ik heb mijn MacBook op 24 april 2011 gekocht en daar staat in het garantieboekje nog steeds 1 jaar.
Nu heb ik 'm bij de MediaMarkt gekocht dus zou ik gewoon 2 jaar garantie moeten hebben, maar het is nog steeds erg onduidelijk vind ik. Je zal er waarschijnlijk heel erg op moeten aandringen dan?
Oké danquote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
Je hebt niets met Apple te maken, je deal is met MediaMarkt. Zij moeten je garantie geven en hoe zij het met Apple regelen is hun probleem.
Nee je kunt het denk ik beter zo zien. De eerste twee jaar zijn 'dubbel' inderdaad, maar volgens mij komt daar nog wat extra ondersteuning o.i.d. bij?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:18 schreef Pheno het volgende:
Dat vind ik dus het kromme, eigenlijk verzeker je je dubbel of zo? maar misschien dat iemand anders dat hier beter kan uitleggen, want ik vind het nogal raar
Ik houd even twee jaar aan, maar klopt, je mag van een normale levensduur van een laptop uitgaan. Maar daarom snap ik het Applecare-gedoe niet. Je laat mensen betalen voor garantie die je al dubbel en dwars hebt?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niet weer die onzin over twee jaar fabrieksgarantie alsjeblieft. Die twee jaar bestaat niet in Nederland, een deugdelijk product mag je bij een laptop ook langer verwachten dan dat. En degene die daarvoor verantwoordelijk is is de verkoper, niet de producent.
Zie
http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europa
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
Zo zwart wit is dat niet omdat je dan overstapt naar omgekeerde bewijslast. Er is geen hond die dat gaat aanvechten en je bent afhankelijk van de welwillendheid van de verkopende zijde. OFtewel kansloos verhaal.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:01 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Niet weer die onzin over twee jaar fabrieksgarantie alsjeblieft. Die twee jaar bestaat niet in Nederland, een deugdelijk product mag je bij een laptop ook langer verwachten dan dat. En degene die daarvoor verantwoordelijk is is de verkoper, niet de producent.
Zie
http://www.consuwijzer.nl(...)tieperiode_in_Europa
http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
ik ben het overzicht nu helemaal kwijtquote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zo zwart wit is dat niet omdat je dan overstapt naar omgekeerde bewijslast. Er is geen hond die dat gaat aanvechten en je bent afhankelijk van de welwillendheid van de verkopende zijde. OFtewel kansloos verhaal.
Inderdaad: hoop gejank, maar misschien heeft hij extreem goede ogen en hebben al die testapparaten een afwijking?quote:Op donderdag 14 juni 2012 16:57 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie meneer appleseed nu al topics lang ranten over het inferieure scherm van de MBA wat op dus slechts 1 MBA gebaseerd is.
Nee het betreft NA 2 jaar. Je hebt ook na die tijd garantie op basis van " redelijk geachte levensduur van het product. Oftewel, je koopt die laptop voor langer dan de periode van 2 jaar en mag er vanuit gaan dat hij dan ook nog functioneert. Echter je moet dan als klant gaan bewijzen dat het een fabricagefout is en je mag het uitvechten met de leverancier. Oftewel een kansloos verhaal dat in de praktijk niet werkt of in het allerbeste geval op een compromis uit komt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
ik ben het overzicht nu helemaal kwijt
Wie kan me even helpen? Geeft Apple nu wel of geen 2 jaar garantje? Wat is er me die omgekeerde bewijslast?
Je zal na het jaar fabrieksgarantie aan moeten tonen als consument dat het product 'non-conform' is. Google maar op non-conformiteit.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:22 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
ik ben het overzicht nu helemaal kwijt
Wie kan me even helpen? Geeft Apple nu wel of geen 2 jaar garantje? Wat is er me die omgekeerde bewijslast?
In principe ligt de non-conformiteits bewijslast al na 6 maanden bij de consument.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee het betreft NA 2 jaar. Je hebt ook na die tijd garantie op basis van " redelijk geachte levensduur van het product. Oftewel, je koopt die laptop voor langer dan de periode van 2 jaar en mag er vanuit gaan dat hij dan ook nog functioneert. Echter je moet dan als klant gaan bewijzen dat het een fabricagefout is en je mag het uitvechten met de leverancier. Oftewel een kansloos verhaal dat in de praktijk niet werkt of in het allerbeste geval op een compromis uit komt.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:33 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nee het betreft NA 2 jaar. Je hebt ook na die tijd garantie op basis van " redelijk geachte levensduur van het product. Oftewel, je koopt die laptop voor langer dan de periode van 2 jaar en mag er vanuit gaan dat hij dan ook nog functioneert. Echter je moet dan als klant gaan bewijzen dat het een fabricagefout is en je mag het uitvechten met de leverancier. Oftewel een kansloos verhaal dat in de praktijk niet werkt of in het allerbeste geval op een compromis uit komt.
Oké, dit wist ik inderdaad. Dan is 't gewoon erop gooien dat zij garant moeten staan voor een degelijke batterij, bijvoorbeeld, die niet na 2 jaar al kaduuk is.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je zal na het jaar fabrieksgarantie aan moeten tonen als consument dat het product 'non-conform' is. Google maar op non-conformiteit.
Dus theoretisch heb je zelfs langer dan 2 jaar garantie in Nederland, praktisch is non-conformiteit aantonen bij een dwarsliggende leverancier lastig.
Overigens heb je, wanneer je niet bij apple koopt, geen ruk met apple te maken voor de garantie. Je hebt een overeenkomst met de leverancier, niet met apple.
Heel mooi, maar lees eens een veertigtal posts terug?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:33 schreef matthijst het volgende:
[..]
Inderdaad: hoop gejank, maar misschien heeft hij extreem goede ogen en hebben al die testapparaten een afwijking?
Wat een ninja-editsquote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:39 schreef eleusis het volgende:
Saai gezeur allemaal. Koop gewoon een nieuwe steeds.
Heb zin om een MBA te kopen, hoewel m'n huidige nog wel goed voldoet als ik eerlijk ben
Inderdaad! Maar dan heb je wel de wet achter je voor de periode van 2 jaar. Je gaat geen naakt gevecht aan met de verkopende partij.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In principe ligt de non-conformiteits bewijslast al na 6 maanden bij de consument.
Je raakt er snel genoeg aan gewend, ik vind een MBP prima te doen en is altijd relaxed om een filmpje te kijken. Het is alleen wel zo dat die dankzij de stof van je dekbed of iets, ontzettend snel warm wordt omdat warme lucht niet afgevoerd kan worden. Geen idee of dat bij een MBA hetzelfde is.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:19 schreef BountyHunter340 het volgende:
Is een macbook pro 13" ook erg comfortabel om te gebruiken op de bank en in bed? Of kun je dan beter voor de Air 13" gaan? Of is het verschil te verwaarlozen?
Dat verschil is inderdaad te verwaarlozen. Waar doel je dan op, het gewicht?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:19 schreef BountyHunter340 het volgende:
Is een macbook pro 13" ook erg comfortabel om te gebruiken op de bank en in bed? Of kun je dan beter voor de Air 13" gaan? Of is het verschil te verwaarlozen?
Ja, anders gezegd, zit je met een Air comfortabeler op de bank dan met een Pro ?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:39 schreef Wootism het volgende:
[..]
Dat verschil is inderdaad te verwaarlozen. Waar doel je dan op, het gewicht?
Ja dat wel.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:49 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ja, anders gezegd, zit je met een Air comfortabeler op de bank dan met een Pro ?
Dat niet maar ik zou af en toe wel een lichtere MB willen hebben. Maakt hem toch net wat draagbaarder.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
50% zwaarder zou ik niet "te verwaarlozen" noemen, maar een 13" MacBook Pro is nog steeds geen zware laptop.
Ik zit met een Pro in elk geval nooit oncomfortabel.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:49 schreef BountyHunter340 het volgende:
[..]
Ja, anders gezegd, zit je met een Air comfortabeler op de bank dan met een Pro ?
Nou dan wacht ik ook nog maar evenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:07 schreef Arquero het volgende:
Hmm, ik stel de aanschaf van mba/mbp nog wel even uit tot einde jaar.
Op Mac rumors: 13-Inch Retina MacBook Pro Coming in October?
4 maanden?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 14:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor hetzelfde geld zit je anderhalf jaar te wachten
Een vlieg is ook 50% zwaarder dan een mug. Ik wil alleen maar zeggen dat je dat echt niet merkt als je dat ding op je schoot hebt staan.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 13:51 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
50% zwaarder zou ik niet "te verwaarlozen" noemen, maar een 13" MacBook Pro is nog steeds geen zware laptop.
Mooi, mijn early 2008 MBP met SSD houdt het nog wel ff vol.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:07 schreef Arquero het volgende:
Hmm, ik stel de aanschaf van mba/mbp nog wel even uit tot einde jaar.
Op Mac rumors: 13-Inch Retina MacBook Pro Coming in October?
Wat voor games dan? Er zijn wel aantal games voor Mac, ook genoeg open source titels, als je een casual gamer bent lijkt dat me geen probleem.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:02 schreef rene90 het volgende:
Jullie kunnen vast deze simpele vraag beantwoorden. Ik wil misschien een macbook air kopen maar houdt soms wel van een spelletje. Vandaar dat ik eerder richting windows neig maar op apple kan je windows draaien. Werken de games dan wel of heb je best wat gezeik met drivers en foutmeldingen?
Ik zal 'm eens proberen. Welke MacBook heb je dan?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:37 schreef Wootism het volgende:
Als we het toch over games hebben
Ik kan iedereen LIMBO aanraden, geweldig sfeertje heeft die game
Opzich niet zwaar, maar m'n Macbookje gaat er wel hard van blazen![]()
Oké thanks. En wat betreft gezeik met drivers, foutmeldingen en al die bagger die je bij windows hebt. Is het echt zo dat je bij een macbook hier 0,0 omkijken bij hebt. Vaak genoeg heb ik op mijn windows dingetje dat je weer een tijdje bezig bent om iets te fixenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef Drommelsch85 het volgende:
GTA is een slechte port (je macbook schijnt er warm van te worden), maar Far Cry is er ook voor de mac ja. Als je games spelen als allerbelangrijkste ziet moet je sowieso geen mac kopen.
Als je Windows wil installeren d.m.v. BootCamp maakt MacOS automatisch een image aan met alle drivers die je nodig hebtquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Oké thanks. En wat betreft gezeik met drivers, foutmeldingen en al die bagger die je bij windows hebt. Is het echt zo dat je bij een macbook hier 0,0 omkijken bij hebt. Vaak genoeg heb ik op mijn windows dingetje dat je weer een tijdje bezig bent om iets te fixen
Ik heb mijn MBP nu ongeveer 2 maand en nog geen omkijken naar gehad.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:55 schreef rene90 het volgende:
[..]
Oké thanks. En wat betreft gezeik met drivers, foutmeldingen en al die bagger die je bij windows hebt. Is het echt zo dat je bij een macbook hier 0,0 omkijken bij hebt. Vaak genoeg heb ik op mijn windows dingetje dat je weer een tijdje bezig bent om iets te fixen
Mijn MacBook gaat ook blazen. Maar ik snap 't spel nietquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:37 schreef Wootism het volgende:
Als we het toch over games hebben
Ik kan iedereen LIMBO aanraden, geweldig sfeertje heeft die game
Opzich niet zwaar, maar m'n Macbookje gaat er wel hard van blazen![]()
Ik bedoel meer gewoon het OS van Apple. Is dat nou echt dat je na bijvoorbeeld een jaar nog steeds niks eraan hebt moeten doen, dat het vrijwel nooit vastloopt etc?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als je Windows wil installeren d.m.v. BootCamp maakt MacOS automatisch een image aan met alle drivers die je nodig hebt
Bluetooth, Wi-Fi... alles werkt bijna out of the box!
Heb er een uit de eerste serie unibody's uit 2008quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:51 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik zal 'm eens proberen. Welke MacBook heb je dan?
Het is inderdaad WASD en de ENTER-toets ipv crtl.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:05 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn MacBook gaat ook blazen. Maar ik snap 't spel nietIk kom niet verder
En mijn toetsenbord doet 't niet goed daarin - controls = WASD i.p.v. pijltjes en ctrl doet heul niks?
Mijn graphics in dat spel zijn helemaal fucked-up... waarom toch?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Het is inderdaad WASD en de ENTER-toets ipv crtl.
Met Enter pak je dingen vast enzo.
Je moet er misschien van houden, maar ik vind het echt een tof spel. 4x uitgespeeld of zo
invoerbelasting erbij en dan scheelt het niks meerquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:44 schreef rene90 het volgende:
En ik zie dat de macbook air 1550 euro kost hier. In Thailand zie ik dat hetzelfde model in de store 1260 euro is. Kan ik hem dan niet in Thailand kopen, en de doos als pakketje opsturen ofzo? Of heb je geen garantie dan in Nederland? Het scheelt namelijk flink wat geld.
Dat is niet normaal neequote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:50 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Mijn graphics in dat spel zijn helemaal fucked-up... waarom toch?
2.4 GHz i5, 8 GB RAM en Intel HD 3000.
[ afbeelding ]
Ik wil best ¤ 7,99 eraan uitgeven maar dan wil ik wel zeker zijn dat 't een leuk spel is. En dat gaat moeilijk als ik 'm niet eerst kan uitproberenquote:
True.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:56 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik wil best ¤ 7,99 eraan uitgeven maar dan wil ik wel zeker zijn dat 't een leuk spel is. En dat gaat moeilijk als ik 'm niet eerst kan uitproberen
gewoon hem gebruiken in Thailand en de doos niet zelf meenemen werkt niet meer? Door te zeggen dat het je eigen machine is?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
invoerbelasting erbij en dan scheelt het niks meer
Ik ben niet de enige. Op Piraatbaai:quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:58 schreef Wootism het volgende:
[..]
True.
Ik vind hem vet, maar dat is uiteraard persoonlijk.
Wel echt raar, nog nooit eerder iemand gezien met dat soort grafische problemen...
oh dacht hem online kopen en versturenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
gewoon hem gebruiken in Thailand en de doos niet zelf meenemen werkt niet meer? Door te zeggen dat het je eigen machine is?
Ze kunnen het altijd zien aan het serienummer. Maar ik zou het er gewoon op wagen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
gewoon hem gebruiken in Thailand en de doos niet zelf meenemen werkt niet meer? Door te zeggen dat het je eigen machine is?
Ik heb trouwens Snow Leopard, misschien dat daar het probleem zit.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:59 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ik ben niet de enige. Op Piraatbaai:
[ afbeelding ]
Zou 't alleen bij de (late) 2011 MacBooks zo zijn? Kan iemand anders dit bevestigen?
Dat kan... maar in de Mac App Store staat toch echt "10.6 en hoger" - bovendien is Lion alweer bijna een jaar uit, tijd genoeg voor de ontwikkelaars om 't te porten, nietwaar?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:05 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik heb trouwens Snow Leopard, misschien dat daar het probleem zit.
Ik heb v1.1 gedownload, de meest recente zoals die ook in de App Store staatquote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:10 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
En hoe gaan ze hun gepirate versie 1.0 die je net gratis gedownload hebt met terugwerkende kracht "porten" dan?
Hmm... ja, op TPB zag ik wel ook iemand met een late 2011 MacBook Pro welke 'm niet wilde draaien.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Mmh. In de Mac App Store zie ik bij de reviews niemand met zulke problemen. Alleen een paar mensen waarbij hij niet wil draaien omdat hun Mac te oud is.
Ik heb al zoveel meegesleept uit Singapore en US en nooit iets mee gemaakt. Als je hem aan zet, wat dingetjes erop in stelt, achtergrond plaatje erop en goed wat vette vingers op het scherm zetten dan is er geen haan die er naar kraait. Weet je wel hoeveel laptops daar passeren via douane, dat is oncontroleerbaar. De enige manier om je te pakken is je aankoop bon dus zorg dat je die niet bij hebt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 17:03 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ze kunnen het altijd zien aan het serienummer. Maar ik zou het er gewoon op wagen.
Heb zelf een MBP meegenomen uit New York. Gewoon de doos daar weggegooid, wat programma's geïnstalleerd en er wat foto's op gezet. Een ouwe sleeve meegenomen en er stickers op geplakt
Alle documentatie en de installatie CD's heb ik per post naar mijn huisadres gestuurd.
Uiteindelijk maakt dat allemaal geen reet uit als ze je er op schiphol uitpikken, maar toch...
Toch iets van ¤400 mee uitgespaard...
tja mij kunnen ze makkelijk pakken denk. Euro teken zit er niet op en het is de nieuwe versie. En in mijn paspoort zien ze dat ik al 5 maanden hiervoor niet in Nederland ben geweest dus ik het nieuwe model wel in het buitenland heb moeten kopen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:39 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik heb al zoveel meegesleept uit Singapore en US en nooit iets mee gemaakt. Als je hem aan zet, wat dingetjes erop in stelt, achtergrond plaatje erop en goed wat vette vingers op het scherm zetten dan is er geen haan die er naar kraait. Weet je wel hoeveel laptops daar passeren via douane, dat is oncontroleerbaar. De enige manier om je te pakken is je aankoop bon dus zorg dat je die niet bij hebt.
Sowieso voor garantie van Apple heb je geen bon nodig. Ik heb al een keer een nieuwe batterij gekregen voor een MBP uit Singapore en een superdrive voor een macbook, puur door het serienummer door te geven.
Deze vind ik anders nog een heel stuk leukerquote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:54 schreef Wootism het volgende:
Moest hier trouwens wel om lachen
http://www.froot.nl/posttype/froot/apple-modecollectie-uit-1986/
Mode collectie van Apple in de jaren 80... tja
Denk dat je paranoia bentquote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:46 schreef rene90 het volgende:
[..]
tja mij kunnen ze makkelijk pakken denk. Euro teken zit er niet op en het is de nieuwe versie. En in mijn paspoort zien ze dat ik al 5 maanden hiervoor niet in Nederland ben geweest dus ik het nieuwe model wel in het buitenland heb moeten kopen.
ik 2 vd 5x uit VS welquote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:22 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Denk dat je paranoia bent
Kan door familie zijn meegenomen en zelfs mediamarkt Nederland verkoopt amerikaanse versies zonder euro teken en vertikale return toets. Dan nog, alsof ze dat daar checken.
Maar zo ver gaan die discussies niet hoor. Sowieso vlieg ik een paar keer per maand van buiten Europa en ben er ooit 1 keer uitgepikt..
Boven in la Grande Arche van La Défense staat ook een mooie klassieke Apple verzamelingquote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:54 schreef Wootism het volgende:
Moest hier trouwens wel om lachen
http://www.froot.nl/posttype/froot/apple-modecollectie-uit-1986/
Mode collectie van Apple in de jaren 80... tja
Are you serious?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:39 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Boven in la Grande Arche van La Défense staat ook een mooie klassieke Apple verzameling
Hahaquote:Op vrijdag 15 juni 2012 20:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Dit blijft leuk leesvoer http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=500&page=1
De rest is geschiedenis....quote:This isn't revoltionary!
I still can't believe this! All this hype for something so ridiculous! Who cares about an MP3 player? I want something new! I want them to think differently!
Why oh why would they do this?! It's so wrong! It's so stupid!
Ja DIE kent iedereenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:15 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
. No wireless. Less space than a nomad. Lame.
Dat lijkt me echt bizar. Hebben ze net een platform in de steigers staan met Windows RT om met tig producten eindelijk de tabletmarkt eens te gaan bestormen, zouden ze daar zelf nog weer iets anders tussenin gooien?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:
We gaan het weer beleven: http://9to5mac.com/2012/0(...)Google+International
was nog in de tijd van een koers van 1.55quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Moet je niet zo zweten als he door de douane loopt
Dat vind ik teleurstellendquote:AirPlay Mirroring
Requires a second-generation Apple TV or later. Supports the following Mac models:
iMac (Mid 2011 or newer)
Mac mini (Mid 2011 or newer)
MacBook Air (Mid 2011 or newer)
MacBook Pro (Early 2011 or newer)
stoerquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:29 schreef waspoedertje het volgende:
Morgen ff lachen op verjaardag. Me zwager heeft een macbook en apple desktop gekocht
Laat ik em morgen osx op me hackintosh zien...Gewoon omdat het kan
Ik kan eerlijk gezegd alleen maar lachen om mensen met een hackintosh.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:29 schreef waspoedertje het volgende:
Morgen ff lachen op verjaardag. Me zwager heeft een macbook en apple desktop gekocht
Laat ik em morgen osx op me hackintosh zien...Gewoon omdat het kan
toch werkt het net zo fijn als een apple pc/laptopquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:58 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ik kan eerlijk gezegd alleen maar lachen om mensen met een hackintosh.
Beetje 'ik wil wel maar ik kan niet'.
Ik zou toch mijn trackpad missen, de stilte van mijn laptop en de stevige behuizing.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:59 schreef waspoedertje het volgende:
[..]
toch werkt het net zo fijn als een apple pc/laptop
vooral de combo met een iphone is het een fijn os, alleen me vriendin is niet zo technisch en blijft liever bij windows
Ja, ik kwam het een tijd terug tegen tijdens een bezoek aan Parijs. Ik was best verrast!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Are you serious?
Ik zie het net indd... dat wist ik niet
Vreemd. Met 3 dagen mag je wel verwachten dat het geld er is.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:58 schreef remlof het volgende:
Fijn die Apple-store, na drie dagen zeggen ze dat ze m'n betaling nog steeds niet ontvangen hebben, terwijl ik het bedrag meteen na bestelling heb overgemaakt.
Apple met hun faal betalingssystemen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:58 schreef remlof het volgende:
Fijn die Apple-store, na drie dagen zeggen ze dat ze m'n betaling nog steeds niet ontvangen hebben, terwijl ik het bedrag meteen na bestelling heb overgemaakt.
Bekend probleem, loopt via US dacht ik. Amerikaanse bedrijven zijn niet zo gewend te werken met bankbetalingen. In hun wereld gaat alles met de cc.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:11 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Vreemd. Met 3 dagen mag je wel verwachten dat het geld er is.
Wat heb je besteld?
Gewoon een iPadcover voor 49,95quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:11 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Vreemd. Met 3 dagen mag je wel verwachten dat het geld er is.
Wat heb je besteld?
gewoon een CC nemen, nergens last vanquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:19 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Bekend probleem, loopt via US dacht ik. Amerikaanse bedrijven zijn niet zo gewend te werken met bankbetalingen. In hun wereld gaat alles met de cc.
Snap niet dat ze die click nog steeds niet kunnen maken met Europa ondanks dat ze er toch een serieus deel omzet uit halen. Zelfde situatie als met die 4G op Amerikaanse frequenties.
Inderdaad, ik gebruik de cc's voor alles tegenwoordig.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
gewoon een CC nemen, nergens last van
Ik heb een creditcard, maar die gebruik ik alleen als het niet anders kan.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
gewoon een CC nemen, nergens last van
Zo lang je de rekening betaalt is er geen probleemquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:48 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Inderdaad, ik gebruik de cc's voor alles tegenwoordig.
. Ik zou sowieso voor RPM gaanquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:54 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik moet echt eens voor een nieuwe harde schijf gaan kijken... mijn huidige 500 GB draait op 5400 RMP en De Sims 3 vindt dat niet zo leuk.
Tering, wat duurt dat laden lang
Ik ben dus alleen nog aan het twijfelen tussen een 7200RMP HDD (want meer opslag) of een SSD (want sneller)... nu is mijn budget wel beperkt (150 à 200 euro) en ik gebruik ongeveer 200 GB van mijn harde schijf.
Nu zie ik bijvoorbeeld deze SSD van Crucial, welke volgens Crucial zelf gegarandeerd werkt met mijn MBP. Zouden jullie me dit merk aanraden? Ik ben nog vrij onbekend op het gebied van SSD's...
Zou dat al veel verschil maken met games? Mijn vorige iMac had een 7200RPM maar die had een minderwaardige processor en videokaart dus ik weet niet goed hoe ik dat kan vergelijken.quote:
Je weet echt niet waar je het over hebt hequote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:57 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zou dat al veel verschil maken met games? Mijn vorige iMac had een 7200RMP maar die had een minderwaardige processor en videokaart dus ik weet niet goed hoe ik dat kan vergelijken.
Een RPM zou sowieso wel voordeliger zijn wat betreft prijs/opslagcapaciteit...
No shit, Sherlockquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:58 schreef Estolan het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je het over hebt he
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:54 schreef J.Appleseed het volgende:
Ik ben nog vrij onbekend op het gebied van SSD's...
Rotaties Per Minuut, m.a.w. het aantal 'rondjes' wat je harde schijf per minuut maakt. Hoe meer, hoe sneller toch?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:00 schreef Estolan het volgende:
[..]
Daar heb ik het ook niet over
Jij hebt het over RMP
Wat is dat???
Ik zou zeggenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:01 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Rotaties Per Minuut, m.a.w. het aantal 'rondjes' wat je harde schijf per minuut maakt. Hoe meer, hoe sneller toch?
EDIT: Ja, oké... lettertjes verwisseld. Sorry hoor
Dat is wel een vereiste inderdaadquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Zo lang je de rekening betaalt is er geen probleem
Het is echter niet zo dat 't dan onbegrijpelijk wordt. Alsof 7200RMP je meteen aan iets anders laat denken dan een HDD?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:05 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik zou zeggen
Lees even wat je net schrijft, en hoe je het als afkorting neer zet!!
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:06 schreef Estolan het volgende:
Gaat er meer om dat als je info zoekt, wel met een goed begin dat gaat doen
Goedkoper, groterquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Maar nu, is een reguliere HDD kopen het beste dan?
Ik flikker overal tegenwoordig SSD in. mijn server, MBP, MBA, Mini...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:06 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Maar nu, is een reguliere HDD kopen het beste dan?
Die zit dan toch zo vol?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik flikker overal tegenwoordig SSD in. mijn server, MBP, MBA, Mini...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |