Straks dan maar eens kijken of de Thunderbolt-update mijn MacBook niet heeft verneukt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:31 schreef Kremers het volgende:
Apple is de laatste tijd wel wat slordig met updates he? Thunderbolt 1.2 FW update zorgt hier voor kernel panics en enige manier om het op te lossen is door een TM backup terug te zetten..
Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik de Air nemen hoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:51 schreef Pielemuisje het volgende:
Als ik van een macbook eind 2008 2,4ghz IC2D 2gb ddr3
naar een macbook air (2009) 13" 1,6ghz ic2d 4mb
2gb ddr 2
en en 80 gb ssd schijf
ga, dan doe ik wel een paar stapjes terug he? voor 500,- kan ik hem hebben.
't Is wel een Air, hè, dus geheugen erbij stoppen is niet zo evident.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:02 schreef eleusis het volgende:
[..]
Als ik tussen die 2 moest kiezen zou ik de Air nemen hoor.
SSD maakt alles heel rap. Wel zou ik er dan 4GB ram in (laten) stoppen. Geheugen kost weinig, en OS X met 2GB vind ik niet te doen zo traag. SSD + meer geheugen maakt het sneller dan de CPU van de Pro denk ik.
Inderdaad, daar kost een basis MacBook Pro maar 950 euroquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:09 schreef Oliviertje1994 het volgende:
Het is eigenlijk wel schandalig dat er zo'n groot verschil is tussen de prijs in de US en de prijs hier!
4GB was vlgs mij de max ja.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:04 schreef Pielemuisje het volgende:
is 4gb maximum voor deze? en op wat voor kosten moet ik dan ongeveer rekenen als ik ze ergens bestel?
iFixit heeft i.i.g. geen guide ervoor.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
4GB was vlgs mij de max ja.
De reepjes geheugen kosten tussen 30 en 50 euro, maar ik weet niet of je het zelf kan inbouwen bij de Air, misschien ff googlen als je handig bent.
En de nieuwe Macbook Pro retina maar 1750!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Inderdaad, daar kost een basis MacBook Pro maar 950 euro
Wat een bullshit, zeg. En het frappante is dat Apple er nog mee weg komt ookquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:17 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
En de nieuwe Macbook Pro retina maar 1750!
iMac uit 2011 met 10.7.4quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:35 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Straks dan maar eens kijken of de Thunderbolt-update mijn MacBook niet heeft verneukt.
Welke Mac / OS heb je?
Oh, oké. Ik heb sowieso een 2011 MacBook Pro dus dat zal sowieso wel anders liggen (hoop ik).quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Kremers het volgende:
[..]
iMac uit 2011 met 10.7.4
Overigens, als je de update als geïnstalleerd hebt is er niets aan de hand. Tijdens de installatie gaf hij een error aan en daarna blijft hij hangen. Uit/aan zetten levert vervolgens een kernel panic op.
2200 dollar. 19% BTW er bij, is 2618 dollar. Dat is 2100 euro.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:17 schreef Oliviertje1994 het volgende:
[..]
En de nieuwe Macbook Pro retina maar 1750!
Dat klopt wel, jaquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:23 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
2200 dollar. 19% BTW er bij, is 2618 dollar. Dat is 2100 euro.
Scheelt 180 euro dus, of minder dan 10%.
Grootste verschil zit hem er dus in dat wij in een land wonen waar we iets meer belasting betalen.
Maar dan hoef je ook niet elke keer dat je buiten een stap zet kogels te ontwijken of te hordelopen over de bedelende zwervers.
Bestellen dus!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:29 schreef Jerkmaine het volgende:
Bij iCentre is hij in de aanbieding, niet op de productpagina maar wél wanneer je de 15" Retina in je winkelmandje stopt.
[ afbeelding ]
En ja, dit is volgens mij een bugje op de website.
Koop zo'n prepaid-creditcardquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:33 schreef DenS het volgende:
Waarom kun je zonder een Creditcard geen iCloud opslag bijkopen? Belachelijk :x
950 vraagt die trouwens tegenover 500 voor de airquote:
Valt al af. Apple wilt elke jaar dan een bepaald bedrag van je Creditcard halen. Kan niet met een prepaid lees ik netquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:46 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb er wel al vaak van gehoord
Da's jammerquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef DenS het volgende:
[..]
Valt al af. Apple wilt elke jaar dan een bepaald bedrag van je Creditcard halen. Kan niet met een prepaid lees ik net
"Nee, de card kan alleen gebruikt worden voor eenmalige betalingen niet voor een automatische incasso."
Ik heb zo'n 3V prepaid card en heb daar Spotify mee aangeschaft en word dus elke maand weer in rekening gebracht en dat werkt gewoonquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef DenS het volgende:
[..]
Valt al af. Apple wilt elke jaar dan een bepaald bedrag van je Creditcard halen. Kan niet met een prepaid lees ik net
"Nee, de card kan alleen gebruikt worden voor eenmalige betalingen niet voor een automatische incasso."
Moeilijk? De MacBook Pro, zeker weten! SSD + HDD + 8 GB = killer combo.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef Pielemuisje het volgende:
moeilijk!
500 voor een macbook air (2009)
1.6GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
- 2GB onboard DDR2 SDRAM
- 80 GB 4200-rpm hard drive
- Intel GMA x3100 graphics processor met 144MB of DDR2 SDRAM shared with main memory
Of 900 voor een macbook pro (2010)
2,4GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
8gb ram
240Gb SSD en 1TB HDD
Is het het verschil waard?
Wat zouden jullie persoonlijk doen, het is niet dat ik hier oneindig geld heb liggen ofzo
De MacBook Pro?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:30 schreef Pielemuisje het volgende:
macbook air was trouwens ook met ssd werd er verteld,
maar fuck it, ik doe het gewoon
De Air ga je dus doen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:30 schreef Pielemuisje het volgende:
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:04 schreef Pielemuisje het volgende:
moeilijk!
500 voor een macbook air (2009)
1.6GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
- 2GB onboard DDR2 SDRAM
- 80 GB 4200-rpm hard drive
- Intel GMA x3100 graphics processor met 144MB of DDR2 SDRAM shared with main memory
Of 900 voor een macbook pro (2010)
2,4GHz Intel Core 2 Duo processor 4 MB shared
8gb ram
240Gb SSD en 1TB HDD
Is het het verschil waard?
Wat zouden jullie persoonlijk doen, het is niet dat ik hier oneindig geld heb liggen ofzo
Als een SSD op 4200 toeren draait...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:30 schreef Pielemuisje het volgende:
Is dat niet het land waar de MacBook uitkomt? Dat het een buitenlandse versie isquote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:22 schreef MoChe het volgende:
Enig idee iemand wat het verschil is tussen de MacBook Pro met de volgende serie nummers:
MD313N/A
MD313ZH/A
Prijsverschil is 100¤ maar verder zijn de specificaties gelijk...
Gamen moet je niet doen op een Air als je voor 'tzelfde geld een Pro kan kopen. Voor een beetje gamen (alles low) is dat wel genoeg.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:35 schreef Arquero het volgende:
Hmm, zit nu toch wel erg te twijfelen tussen mba of mbp 13"
Grotere macs zijn geen optie vanwege de prijs, zoveel wil ik niet uitgeven aan een laptop. Daarnaast blijf ik pc gebruiken om te gamen, laptop is dus voor erbij.
Ga hem gebruiken voor office, af en toe wat gamen (mag op lage settings, zal max. half uurtje achter elkaar zijn), film kijken en meer dingen voor m'n werk (beetje fotoshop, maar stelt niet veel voor).
Jullie enig idee wat beste zou zijn? Heb nog niet eerder met Mac os gewerkt.
In dat geval zou ik nu op zeker voor de MBA gaan ivm de resolutie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:35 schreef Arquero het volgende:
Hmm, zit nu toch wel erg te twijfelen tussen mba of mbp 13"
Grotere macs zijn geen optie vanwege de prijs, zoveel wil ik niet uitgeven aan een laptop. Daarnaast blijf ik pc gebruiken om te gamen, laptop is dus voor erbij.
Ga hem gebruiken voor office, af en toe wat gamen (mag op lage settings, zal max. half uurtje achter elkaar zijn), film kijken en meer dingen voor m'n werk (beetje fotoshop, maar stelt niet veel voor).
Jullie enig idee wat beste zou zijn? Heb nog niet eerder met Mac os gewerkt.
Want 160x100 pixels meer maakt nu echt een wereld van verschil tegenover een kwalitatief beter beeldscherm, meer prestaties en meer toekomstmogelijkheden?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In dat geval zou ik nu op zeker voor de MBA gaan ivm de resolutie.
Ja, want hij heeft geen prestaties nodig. Dus heeft hij een lichtere, zeer draagbare latop met een razend snelle SSD en hogere schermresolutie waardoor je makkelijker kan multitasken en dus de ideal casual laptop.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:53 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Want 160x100 pixels meer maakt nu echt een wereld van verschil tegenover een kwalitatief beter beeldscherm, meer prestaties en meer toekomstmogelijkheden?
Oh, en ca. 2 uur meer batterijduur Never mind, alleen bij 11"
Klopt. Heeft wel een nieuwe ivy bridge CPU en nieuwe graphics.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:01 schreef Borizzz het volgende:
Heb ik nu goed gezien dat de oude MacBook Pro's in de verkoop blijven en de nieuwe ernaast?
Die oude 13 inch is nu wel van 1149 naar 1249 gegaan.....
Hij wil er tevens op gamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want hij heeft geen prestaties nodig. Dus heeft hij een lichtere, zeer draagbare latop met een razend snelle SSD en hogere schermresolutie waardoor je makkelijker kan multitasken en dus de ideal casual laptop.
In tegenstelling tot de 13" welke een SSD ontbeert, lagere schermresolutie heeft en zwaarder en groter is, voor wat horsepower die hij niet gaat gebruiken.
Klopt inderdaad, maar ze hebben wel een update gekregen, net als de Macbook Air.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:01 schreef Borizzz het volgende:
Heb ik nu goed gezien dat de oude MacBook Pro's in de verkoop blijven en de nieuwe ernaast?
Die oude 13 inch is nu wel van 1149 naar 1249 gegaan.....
Gamen op een mac is sowieso een dikke faal en hij houdt zijn PC er specifiek naast voor gamen. Dus óók op die MBP zal hij hooguit 1 keer gamen en wanneer hij opstijgt zichzelf realiseren dat hij niet op zijn macbook moet gamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij wil er tevens op gamen.
Zal dit beter gaan op een MBA (4 GB RAM, 348 MB VRAM (op Intel 3000, geen idee voor 4000) dan op een MBP (8 GB RAM, 512 MB VRAM)?
Een beetje basis gamen gaat op een MBP best. Mijn entry-level late-2011 MacBook Pro kan GTA:IV verrassend aardig draaien met 8 GB RAM.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gamen op een mac is sowieso een dikke faal en hij houdt zijn PC er specifiek naast voor gamen. Dus óók op die MBP zal hij hooguit 1 keer gamen en wanneer hij opstijgt zichzelf realiseren dat hij niet op zijn macbook moet gamen.
Die MBA met ivy bridge is sneller dan mijn core2duo waarop GTA OOK draait. Dus I call bullshit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:09 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Een beetje basis gamen gaat op een MBP best. Mijn entry-level late-2011 MacBook Pro kan GTA:IV verrassend aardig draaien met 8 GB RAM.
Op een MBA moet je dat niet proberen
Daarvoor is de MBP, zeker voor het occasionele gamen, toch beter.
Maar dat is geen 13" met integrated graphicsquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn MBP 15" quad-core i7, 4gb ram en met dedicated kaart draait spellen best goed. Sowieso Diablo 3 op max (alhoewel dat volgens mij echt een grafisch zwaar spel is).
Welke chip zit er in? M'n 330 GT begint moeite te tonen, alhoewel ik de cpu ook wel eens verdenk van bottlenecking.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Mijn MBP 15" quad-core i7, 4gb ram en met dedicated kaart draait spellen best goed. Sowieso Diablo 3 op max (alhoewel dat volgens mij echt een grafisch zwaar spel is).
Hehe, dat verwacht ik ook niet, gamen is misschien ook een groot woord, als het evt zou kunnen is het mooi meegenomen, maar daar blijft m'n pc voor. Neig nu naar de air inderdaad,quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Gamen op een mac is sowieso een dikke faal en hij houdt zijn PC er specifiek naast voor gamen. Dus óók op die MBP zal hij hooguit 1 keer gamen en wanneer hij opstijgt zichzelf realiseren dat hij niet op zijn macbook moet gamen.
Of het nou de air of pro wordt, ik ga in beide gevallen voor 8gb geheugen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:04 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Hij wil er tevens op gamen.
Zal dit beter gaan op een MBA (4 GB RAM, 348 MB VRAM (op Intel 3000, geen idee voor 4000) dan op een MBP (8 GB RAM, 512 MB VRAM)?
Ja leuk, maar dat neemt niet weg dat er voor Windows simpelweg meer spellen uitkomen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:59 schreef Scrummie het volgende:
Wat een bullshit van hierboven ergens (dus niet Arquero) dat je op een Mac niet moet gamen. Echt de grootste mogelijke onzin ooit. Vooral Blizzard games draaien meestal perfect op een Mac (dat hele team daar is Mac/Apple gek).
Klopt, maar dat neemt niet weg dat je op een Mac wel kan gamen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:05 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja leuk, maar dat neemt niet weg dat er voor Windows simpelweg meer spellen uitkomen.
quote:Pogue writes:
Many Apple observers also wonder if Apple thinks that desktop computers are dead, since not a word was said about the iMac and Mac Pro. An executive did assure me, however, that new models and new designs are under way, probably for release in 2013.
Our pro customers are really important to us...don't worry as we're working on something really great for later next year.
hoezo niet? ik vind iOS 6 wel chill.. Het zit 'm wel vooral in de kleine dingen en de nieuwe styling update. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik me werkelijk totaal niet met iOS 6 bezig heb gehouden voor de keynote, dus ik had totaal geen verwachtingen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:00 schreef Studiotje het volgende:
iOS6 maar eens op m'n iPad en iPhone gezet, ben niet echt onder de indruk helaas.Maarja, 't is nog een beta.
Welke specs en hoe vind je Photoshop werken? Werk je toevallig ook wel eens met After Effects?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:59 schreef Scrummie het volgende:
Ik heb een Macbook Air en gebruik hem als werkstation voor op het werk, neem hem mee naar huis voor het werk (front end developer), gebruik hem als internet/office/doejeding ding, en Diablo 3, speel ik, met niet eens alles op low, als een gek. Ik ben dolgelukkig dat ik een half jaar terug voor een Macbook Air gekozen heb, hij is zoooo dun, en zoooo snel.. Heerlijk!
Wat een bullshit van hierboven ergens (dus niet Arquero) dat je op een Mac niet moet gamen. Echt de grootste mogelijke onzin ooit. Vooral Blizzard games draaien meestal perfect op een Mac (dat hele team daar is Mac/Apple gek).
Photoshop draait perfect zonder dat je last hebt van vertragingen. Af en toe duurt het wel wat langer als je een effect op een hoge resolutie toepast maar dat ervaar ik ook op een desktop met i5.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:32 schreef LeNick het volgende:
[..]
Welke specs en hoe vind je Photoshop werken? Werk je toevallig ook wel eens met After Effects?
Nieuwe stijl iPod app vind ik ook wel een verbetering, maar hier en voelt 't gewoon niet lekker naar mijn gevoel. Ik heb een 4s dus turn by turn en 3d werkt wel, maar het is nou niet dat je zegt iets wat je elke dag wilt gebruiken. En m'n iPad lijkt nu wel heel sloomquote:Op woensdag 13 juni 2012 00:31 schreef LeNick het volgende:
[..]
hoezo niet? ik vind iOS 6 wel chill.. Het zit 'm wel vooral in de kleine dingen en de nieuwe styling update. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat ik me werkelijk totaal niet met iOS 6 bezig heb gehouden voor de keynote, dus ik had totaal geen verwachtingen.
Apple Maps vind ik stuk fijner dan Google Maps, alleen balen dat je op de iPhone 4 geen flyover en turn by turn navigation hebt.. Denk dat dit zeker had moeten kunnen erop..
Nieuwe stijl van de iPod app vind ik ook wel een verbetering..
Ik zou maar een back up draaien als ik jou wasquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:53 schreef Koopsie het volgende:
Kutmijn Macbook is nogal kapot, ik kan alleen nogmaar Safari openen zonder dat hij vastloopt.
ik krijg via SMART reporter een kernel[0]: disk0s2: I/O error.
Nu probeer ik een hardware test te doen via de bijgeleverde DVD alleen spuugt mijn macbook de cd's na 20 sec er weer uit.
Vanmiddag maar even naar de Maxme vragen of hun er naar kunnen kijken, ik heb nog wel AppleCare dus ik hoop dat ik niet veel hoef te betalen.
Dan loopt hij vastquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:15 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik zou maar een back up draaien als ik jou was
Hang je drive als slave aan een andere pc.. of boot vanaf een boot cdquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:17 schreef Koopsie het volgende:
[..]
Dan loopt hij vastik heb mijn school werk nog kunnen redden door naar een usb te slepen
Frustrerend dat ze niet gewoon mSATA gebruiken zeg. Ten eerste makkelijker upgraden, ten tweede qua afmetingen de helft kleiner.quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:42 schreef Arquero het volgende:
Heb deze pagina net gevonden; wordt een nieuwe air uit elkaar gehaald.
Blijkbaar is de aansluiting van de ssd veranderd, waardoor de huidige modellen van externe leveranciers niet meer passen.
Of iemand vinden die 't gratis voor je doetquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:07 schreef nelisb het volgende:
Heeft er nog iemand een website waar ik mijn udid als dev. kan registeren?
Heb met mijn Iphone 4 ooit ergens 5 dollar betaald, zodat ik beta versies kon installeren.
Zou ik nu weer willen doen voor mijn 4S.
8,23 euro hier.
http://www.ios6activate.com/styled/index.html
Updaten, niet restoren, is m'n tip. In laatste geval kwam ie niet door activatie, in eerste geval welquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:43 schreef nelisb het volgende:
Ach die 8 euro.
Hij is al geactiveerd.
Vanavond even IOS 6 installeren.
Nee, met Updaten ook. Alt-Update en ook ispw kiezen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:51 schreef nelisb het volgende:
Ik hang hem in Itunes en dan op updaten klikken?
Met restore moet ik zelf de ispw kiezen toch?
ja dat krijg je he, als het allemaal klein moet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe MacBook Pro: vastgeplakte accu's, vastgesoldeerd RAM.
http://www.ifixit.com/Tea(...)id=HEAD#.T9iZYY4ii-8
[ afbeelding ]
Dat is nog geen excuus voor het vastlijmen van de batterij. Binnenkort mogelijk zelfs verboden in de EU:quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:50 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ja dat krijg je he, als het allemaal klein moet.
quote:The Directive sets out minimum rules for producer responsibility and provisions with regard to labelling of batteries and their removability from equipment.
Ja stel je voor dat men zelf goedkoop en accutje of wat extra ram regelt. Dat loopt apple dan mis en dat kan niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:49 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Nieuwe MacBook Pro: vastgeplakte accu's, vastgesoldeerd RAM.
http://www.ifixit.com/Tea(...)id=HEAD#.T9iZYY4ii-8
[ afbeelding ]
Ik ook niet zo, je kiepert er 16GB aan RAM in. Opgelostquote:
ik dacht dat dit een moederbord was van een pcquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat men zelf goedkoop en accutje of wat extra ram regelt. Dat loopt apple dan mis en dat kan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |