Maar zouden die extra rpm dan een merkbare prestatie geven in games? Of kan ik dan alsnog beter de SSD nemen?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:07 schreef Estolan het volgende:
[..]
Goedkoper, groter
SSD erbij zou eeder leuk zijn dan dat alleen
Dat heeft meer met andere dingen dan je HD te makenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:16 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Maar zouden die extra rpm dan een merkbare prestatie geven in games? Of kan ik dan alsnog beter de SSD nemen?
Zoals? Aan mijn processor of grafische kaart zal het i.i.g. niet liggen - en toch duurt het laden van verschillende patronen e.d. aanzienlijk langer dan op mijn iMac.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dat heeft meer met andere dingen dan je HD te maken
So?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:21 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Zoals? Aan mijn processor of grafische kaart zal het i.i.g. niet liggen - en toch duurt het laden van verschillende patronen e.d. aanzienlijk langer dan op mijn iMac.
iMac: 2.4 GHz Intel Core 2 Duo, ATI Radeon HD2400 XT 128 MB, 6 GB DDR2 800 MHz RAM, 250 GB 7200 RPM.
MacBook: 2.4 GHz Intel Core i5, Intel HD 3000 512 MB, 8 GB DDR3 1333 MHz RAM, 500 GB 5400 RPM.
Grafisch en RAM geheugen. Verschil in processor, wattage voeding, koeling etcquote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Jij zegt dat 't meer aan andere dingen ligt. Welke dan?
quote:
Niet als je software draait die meer nodig heeft. Dan merk je dat welquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het wattage van de voeding en de koeling beïnvloeden de prestaties niet, zolang ze aan de minimumvereisten voor de computer voldoen. En dat doen ze als je een Mac in de winkel koopt.
Welnee. Het is onmogelijk dat een spel sneller opstart door alleen een betere voeding en koeling te plaatsen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niet als je software draait die meer nodig heeft. Dan merk je dat wel
It all dependsquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Welnee. Het is onmogelijk dat een spel sneller opstart door alleen een betere voeding en koeling te plaatsen.
Huh? Je kloksnelheid verandert er nietmee hoor als je op lagere temp draait.. En voeding is genoeg OF te WEINIG. Daar gaat niets sneller van draaienquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:51 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niet als je software draait die meer nodig heeft. Dan merk je dat wel
Dit is al eerder voorbij gekomen...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:19 schreef Estolan het volgende:
[..]
Dat heeft meer met andere dingen dan je HD te maken
Dat is precies wat ik eerst ook al zei. Mijn iMac had een mindere processor, geheugen etc. maar toch ging het daar een stuk vlotter als op de MacBook. Waarschijnlijk door de HDD dus.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
Grafisch en RAM geheugen. Verschil in processor, wattage voeding, koeling etc
Werkt hier altijd perfectquote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:41 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet, het is onmogelijk. De sort code is niet te vinden en het IBAN-nummer zoals mijn bank (ING) dat opgeeft accepteert ie niet.
Dit was de eerste en laatste keer dat ik ooit iets via de Apple Store heb besteld, wat een prutsers.
Als je met creditcard betaalt misschien, maar dat wil ik niet als het niet hoeft.quote:
Bestaat iDeal dan in de VS?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Als je met creditcard betaalt misschien, maar dat wil ik niet als het niet hoeft.
En waar is de iDeal-optie bij de Apple-store?
Op de iMac draaide 'ie in Mac OS, op de MacBook in Windows. Ik ben nu bezig 'm in Mac OS te installeren dus ik zal eens kijken of het verschil maakt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:16 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Prijs/kwaliteitverhouding kunnen wij niet voor je bepalen, want het hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht aan opslagruimte. Altijd een SSD kopen als de opslagruimte die je nodig hebt verkrijgbaar is binnen je budget, dat is alles wat we kunnen zeggen.
Maar ik sluit niet uit dat je problemen met de Sims 3 niet aan de harddisk te wijten zijn. Draai je het onder OS X of Windows? Draai je het onder dezelfde resolutie? Hoeveel vrije schuifruimte heb je op beide computers? Wat bedoel je precies met "het laden van patronen?"
Bovendien is de vergelijking niet eerlijk: laptop-harde schijven zijn sowieso al langzamer dan desktop-harde schijven, ook bij gelijk toerental.
Waar heb je een Iban voor nodig?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:41 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]
Dus niet, het is onmogelijk. De sort code is niet te vinden en het IBAN-nummer zoals mijn bank (ING) dat opgeeft accepteert ie niet.
Dit was de eerste en laatste keer dat ik ooit iets via de Apple Store heb besteld, wat een prutsers.
Geen idee, maar je moet al deze gegevens invullen:quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:01 schreef nelisb het volgende:
[..]
Waar heb je een Iban voor nodig?
Ze hebben toch gewoon een Nederlandse rekening bij de Rabobank.
Vast houden aan het 'in de VS' principe vind ik zo'n onzin hè? Ze bieden toch een Nederlandse versie van hun webshop aan, laat ze dan ook fatsoenlijke Nederlandse betaalmethodes hanteren.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 15:54 schreef Estolan het volgende:
[..]
Bestaat iDeal dan in de VS?
iDeal is gewoon een dure onzinnige oplossing
CreditCard is the way. Makkelijk en kost geen drol
Niet met een CC. En dat zal ook de reden zijn waarom ze het zo doenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:20 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vast houden aan het 'in de VS' principe vind ik zo'n onzin hè? Ze bieden toch een Nederlandse versie van hun webshop aan, laat ze dan ook fatsoenlijke Nederlandse betaalmethodes hanteren.
Creditcard en 'overboeking'. In deze tijd, waar je om 19.00 nog iets kunt bestellen en het de volgende dag om 11.00 in huis hebt, hanteert Apple nog zo'n belachelijke manier van betalen, waardoor alleen het 'geld versturen en ontvangen' al drie dagen duurt.
Voor een groot bedrijf als Apple vind ik het niet meer dan normaal om die service te bieden. En wat maakt het uit dat meer bedrijven het zonder dan met doen?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:21 schreef Estolan het volgende:
[..]
Niet met een CC. En dat zal ook de reden zijn waarom ze het zo doen
Ze zijn niet de enige, meer bedrijven doen het zonder iDeal dan met
Omdat het juist om de makkelijkheid gaat van het bedrijf. Niet andersomquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:23 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Voor een groot bedrijf als Apple vind ik het niet meer dan normaal om die service te bieden. En wat maakt het uit dat meer bedrijven het zonder dan met doen?
Wat?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:26 schreef Estolan het volgende:
[..]
Omdat het juist om de makkelijkheid gaat van het bedrijf. Niet andersom
Simple as that
Sorry maar dat is nou eenmaal zoquote:
En wat bedoel je nu precies met de 'makkelijkheid' van het bedrijf?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Sorry maar dat is nou eenmaal zo
Een hoop NL bedrijven doen niet aan iDeal omdat dat meer kost dan andere manieren
Geloof me, een hoop bedrijven zorgen er echt wel voor dat ze daardoor niet in financiële moeilijkheden komen hoor.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Een hoop NL bedrijven doen niet aan iDeal omdat dat meer kost dan andere manieren
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:28 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuurlijkquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Bullshit. iDeal is goedkoper dan CC.
Daarnaast biedt je als bedrijf zoveel mogelijk gangbare opties aan de klant. iDeal is de meest gangbare optie voor online betalen in Nederland. En zelfs dusdanig populair dat nu aan een Europese variant gewerkt wordt.
Bullshit. Ik implementeer ideal. ideal is goedkoper dan CC.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuurlijk
En zeker voor internationale bedrijven
Tuuuuurlijk
Zelfs de klant moet bij sommige vedrijven nog ¤1 betalen als je iDeal gebruikt
Dus nee is niet goedkoper
Ik noem thuisbezorgdquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Bullshit. Ik implementeer ideal. ideal is goedkoper dan CC.
Je bent nu een pizza bestellen aan het vergelijken met iets bij Amazon bestellen... dafuq?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik noem thuisbezorgd
Eten bestellen
iDeal kiezen
¤1 extra kosten voor betaling met iDeal
Goh klantvriendelijk zeg
Not....
Voor CC betalingen bij bv Amazon.com is gratis
iDeal is per transactie goedkoper dan CC, is gewoon een feit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:34 schreef Estolan het volgende:
[..]
Tuuuurlijk
En zeker voor internationale bedrijven
Tuuuuurlijk
Zelfs de klant moet bij sommige vedrijven nog ¤1 betalen als je iDeal gebruikt
Dus nee is niet goedkoper
Het is een betalings vergelijking jaquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:41 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je bent nu een pizza bestellen aan het vergelijken met iets bij Amazon bestellen... dafuq?
quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:37 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ik noem thuisbezorgd
Eten bestellen
iDeal kiezen
¤1 extra kosten voor betaling met iDeal
Goh klantvriendelijk zeg
Not....
Voor CC betalingen bij bv Amazon.com is gratis
Je kunt daar überhaupt niks over zeggen, want ik verkies bijvoorbeeld een webshop die iDeal aanbiedt boven één die dat niet doet. Als meer mensen er ook zo over denken loop je klanten mis door dat stukje service wat je niet biedt. En doordat je klanten mist, mis je omzet. En dat stukje service kan toch makkelijk uit als je juist daardoor meer klanten trekt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:33 schreef Estolan het volgende:
financiële moeilijkheden???
Uhm je kosten zo laag mogelijk houden hoort daarbij toch? Dus niet betalen voor een service is dan de 1e keuze die je maakt
En waar staat dat?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
iDeal is per transactie goedkoper dan CC, is gewoon een feit.
En de klant betaalt die kosten niet??quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:44 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Je kunt daar überhaupt niks over zeggen, want ik verkies bijvoorbeeld een webshop die iDeal aanbiedt boven één die dat niet doet. Als meer mensen er ook zo over denken loop je klanten mis door dat stukje service wat je niet biedt. En doordat je klanten mist, mis je omzet. En dat stukje service kan toch makkelijk uit als je juist daardoor meer klanten trekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |