abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2012 @ 08:59:28 #151
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_113704986
quote:
Merck's deceptive new entertainment product campaign pushes drugs like candy on young children

The same multinational drug company responsible for thrusting the Gardasil vaccine on masses of young boys and girls is now targeting children with a deceptive new advertising campaign that likens allergy medication to candy.

Adweek and others are reporting that Merck & Co. has leeched itself onto a promotional campaign for the upcoming Pixar film Madagascar 3: Europe's Most Wanted, a move that has prompted the Public Health Advocacy Institute (PHAI) and several other advocacy groups to file a complaint with the U.S. Federal Trade Commission (FTC).

Packaging for Claritin allergy medication apparently now features characters from the Madagascar 3 movie emblazoned right on the label. The labels also entice children with offers of free stickers, downloadable Madagascar 3 interactive games, popcorn containers, and other knick-knacks.

Merck has also created interactive Facebook ads featuring bright displays of cartoon animals alongside boxes of Claritin, which also clearly target children. Merck is also pitching free movie passes for Madagascar 3 as an incentive to purchase Claritin.

Such ads are interspersed with unrelated ads for fruit-flavored candies and gummy snacks, according to reports, a marketing tactic that deliberately confuses children into thinking Claritin is a sweet treat rather than a drug.

"Marketing materials designed to appeal to children, like those used in Merck's Madagascar 3 campaign for its Children's Claritin products, violate the (FTC) commission's longstanding precedent in this area and are inherently unfair and deceptive," says the PHAI complaint.
Chemische medicatie dien je natuurlijk wel zo vriendelijk mogelijk verpakken en zo jong mogelijk misleiden.

Het valt met tegen dat een pakje peuken nog geen Donald Duck plaatjes bevat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:00:07 #152
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_113705001
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Denk jij nou eens buiten je eigen doosje/comfort zone!
Laat ik het zo verwoorden. Je gaat een groep mensen met zieke gevaccineerde kinderen vragen of ze zieke kinderen hebben. Denk je dat je dan een eerlijke steekproef hebt?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 3 juli 2012 @ 09:57:26 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113706121
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 08:59 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Chemische medicatie dien je natuurlijk wel zo vriendelijk mogelijk verpakken en zo jong mogelijk misleiden.

Het valt met tegen dat een pakje peuken nog geen Donald Duck plaatjes bevat.
ja doe eens een bron joh, je stukje en conclusie zijn te veel overboard.

zie bijvoorbeeld een wat neutralere bron NYTimes

http://www.nytimes.com/20(...)ritin-marketing.html

grootste klacht is dat de verpakking lijkt alsof er snoep inzit, niet dat gewauwel van jou :)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_113706387
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

grootste klacht is dat de verpakking lijkt alsof er snoep inzit
Wat op zichzelf al schandalig zat is. Absurd eigenlijk.

Het simpelweg een klacht noemen is gewauwel van het zelfde soort als het misleiding noemen, al dan de andere kant van het spectrum.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 10:12:36 #155
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113706473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:08 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat op zichzelf al schandalig zat is. Absurd eigenlijk.

Het simpelweg een klacht noemen is gewauwel van het zelfde soort als het misleiding noemen, al dan de andere kant van het spectrum.
kinderen kopen geen medicatie... dus ik snap de zorgen niet echt over misleiding, of de ouder moet denken, nou zeg zal ik dan ook maar het medicijn kopen want ja dat slikken ze in Afrika ook

maar ok, als ouders het als snoepje gaan aanbieden aan hun kinderen is er ook iets mis ja...
pi_113707737
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:12 schreef Re het volgende:

[..]

kinderen kopen geen medicatie... dus ik snap de zorgen niet echt over misleiding,
Ik zie het punt van misleiding ook niet. Of ik zou moeten redeneren dat nu een associatie met medicatie en speels plezier wordt gemaakt bij een doelgroep met een makkelijk beïnvloedbare leeftijd.

quote:
of de ouder moet denken, nou zeg zal ik dan ook maar het medicijn kopen want ja dat slikken ze in Afrika ook
Whu-?

quote:
maar ok, als ouders het als snoepje gaan aanbieden aan hun kinderen is er ook iets mis ja...
Dat is bizar natuurlijk, maar niet aan de orde hier.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:41:05 #157
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_113708991
GlaxoSmithKline schikt 'grootste farmafraude in geschiedenis VS'

quote:
De Britse geneesmiddelenreus GlaxoSmithKline (GSK) heeft voor 2,4 miljard dollar een schikking getroffen na schuld te hebben bekend in de ‘allergrootste fraudezaak in de Amerikaanse farmaceutische sector’.

Het farmacieconcern betaalde Amerikaanse artsen om mogelijk gevaarlijke medicijnen voor te schrijven aan jongvolwassenen en kinderen.

GSK deelde naast geld ook kaarten uit voor concerten van Madonna en nodigde medisch personeel uit om op fazantenjacht te gaan.

Seroxat

De autoriteiten hebben GSK bestempeld als een 'valsspeler die dacht gemakkelijk geld te verdienen ten koste van de volksgezondheid, belastingbetalers en miljoenen Amerikanen'.

De megaschikking is naar verluidt de grootste ooit voor een medicijnproducent en heeft betrekking op enkele van de best verkochte medicijnen van GSK tussen 1997 en 2004.

GlaxoSmithKline betaalde artsen riante sommen geld om Paxil voor te schrijven aan kinderen alhoewel het middel niet was bedoeld voor kinderen jonger dan 18 jaar. Het controversiële antidepressivum dat in Europa wordt verkocht als Seroxat is zowel hier als in de Verenigde Staten in verband gebracht met een verhoogd risico op zelfmoord.
http://www.niburu.nl/gezo(...)geschiedenis-vs.html
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_113709664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:41 schreef Summers het volgende:

[..]

3 miljard zelfs volgens nu.nl:
quote:
GlaxoSmithKline krijgt miljardenboete
NEW YORK - Het farmaceutisch bedrijf GlaxoSmithKline (GSK) heeft voor 3 miljard dollar een schikking getroffen in een van de grootste fraudezaken in de Amerikaanse farmaceutische sector. Dat is maandag bekend geworden.

GSK zou onder meer de antidepressiva Paxil en Wellbutrin hebben aanbevolen aan patiënten voor wie de medicijnen oorspronkelijk niet waren bedoeld, onder meer kinderen en pubers. Daarnaast zou de onderneming frauduleus hebben gehandeld rond het diabetesmedicijn Avandia.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:16:49 #159
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113710156
het is nog altijd verhoogd risico op zelfmoordgedachtes... niet op zelfmoord zelf, een wijdverspreide misvatting als het om ADs gaat. Verder natuurlijk een prima bericht, offlabel promotie mag gewoon niet
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:35:23 #160
52357 Lambiekje
pi_113710781
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

ja doe eens een bron joh, je stukje en conclusie zijn te veel overboard.

zie bijvoorbeeld een wat neutralere bron NYTimes

Mainstream media neutraal. Dat is echt een facepalm. :N

quote:
http://www.nytimes.com/20(...)ritin-marketing.html

grootste klacht is dat de verpakking lijkt alsof er snoep inzit, niet dat gewauwel van jou :)
Maar wat is het idee er achter dat medicatie als snoep er uit ziet?! Verslaafd en verslingerd raken aan bigpharma rommel.

Net zoals sigaretten met aardbeien smaak. dat is puur en alleen om jonge tieners te misleiden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:39:18 #161
52357 Lambiekje
pi_113710905
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 10:12 schreef Re het volgende:

[..]

kinderen kopen geen medicatie... dus ik snap de zorgen niet echt over misleiding, of de ouder moet denken, nou zeg zal ik dan ook maar het medicijn kopen want ja dat slikken ze in Afrika ook

Als een ouder het heeft gekocht en het slingert ergens thuis rond. Dan kunnen de kinderen als nog er bij en als het als snoep er uit ziet is de verleiding om 't in je mond stoppen wel erg groot.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:42:24 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113711011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Mainstream media neutraal. Dat is echt een facepalm. :N

[..]

Maar wat is het idee er achter dat medicatie als snoep er uit ziet?! Verslaafd en verslingerd raken aan bigpharma rommel.

Net zoals sigaretten met aardbeien smaak. dat is puur en alleen om jonge tieners te misleiden.
Het is een allergie medicijn, wat je neemt als je... Ja, goed zo...., een allergie hebt, niet omdat het eruitziet als een smartie...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:46:00 #163
52357 Lambiekje
pi_113711096
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:41 schreef Summers het volgende:

[..]

Het lijkt een hoge boete maar in vergelijk tot de winst en de schade wat berokkend is is het natuurlijk absurd laag. Er had op zijn minst een factor 1000 hoger gemoeten. Dan was het een statement geweest. Voor de schoften is dit bedrag van 3 miljard een lachertje.

Nu is het net een miljoenair een boete van 100 euro geven. Daar gaat de crimineel echt niet wakker van liggen. De straf maakt het ook niet dat ze er mee stoppen. Die gasten zullen het volgend jaar echt niet nalaten om weer een nieuw soort HPVrommel verzinnen om 12jarige te steriliseren.

Deze zaal is natuurlijk nog maar het het is eerst stipje van top van de ijsberg.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:47:54 #164
52357 Lambiekje
pi_113711147
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef Re het volgende:

[..]

Het is een allergie medicijn, wat je neemt als je... Ja, goed zo...., een allergie hebt, niet omdat het eruitziet als een smartie...
En waarom dacht je dat zo veel kinderen een allergie hebben ?!!
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 13:10:19 #165
249559 crew  Lavenderr
pi_113711799
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je bedoelt dat kinderen door de allergiemedicijnen een allergie krijgen :?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:27:53 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113712419
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:47 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

omdat GSK onze kindjes van jongsafaan bestookt met gif? zal je antwoord wel zijn denk ik, anders weet ik het ook niet... maar als je kijkt naar hoeveel mensen bv hooikoorts hebben lijkt het wel mee te vallen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:00:04 #167
52357 Lambiekje
pi_113713695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

juist ja en de vaccincoctails als een baby een paar weken oud is. GM-voedsel, toxische rommel in cosmetica.
Straling etc. En uiteraard de misplaatste hygiene van de afgelopen jaren.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 14:14:20 #168
249559 crew  Lavenderr
pi_113714187
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

juist ja en de vaccincoctails als een baby een paar weken oud is. GM-voedsel, toxische rommel in cosmetica.
Straling etc. En uiteraard de misplaatste hygiene van de afgelopen jaren.
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Ik begrijp dat je bedoelt dat we ons te schoon houden? Of bedoel je het anders?
pi_113714207
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het lijkt een hoge boete maar in vergelijk tot de winst en de schade wat berokkend is is het natuurlijk absurd laag. Er had op zijn minst een factor 1000 hoger gemoeten. Dan was het een statement geweest. Voor de schoften is dit bedrag van 3 miljard een lachertje.

Nu is het net een miljoenair een boete van 100 euro geven. Daar gaat de crimineel echt niet wakker van liggen. De straf maakt het ook niet dat ze er mee stoppen. Die gasten zullen het volgend jaar echt niet nalaten om weer een nieuw soort HPVrommel verzinnen om 12jarige te steriliseren.

Deze zaal is natuurlijk nog maar het het is eerst stipje van top van de ijsberg.
Die 3 miljard is meer dan de helft van hun netto jaarwinst, wel wat een andere verhouding dan je 100 euro boete voor een miljonair hoor. Een factor duizend zou ~20% van de Amerikaanse staatsschuld af kunnen lossen.. |:(
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:21:14 #170
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_113714483
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 11:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik denk dat het getal nog aan de lage kant is.

Je snapt toch wel dat alles wat verondersteld wordt en verkondigd in colleges over vaccins en medicijnen Stapeliaans gebiasd is! Men gaat er maar klakkeloos van uit dat de gegevens over vaccins deugdelijk zijn!? Denk nu eens out-of-the-box en stel jezelfde vraag van zijn de basisgegevens waarmee ik die claim maak over dat gevaccineerd kinderen zieker, zwakker en vatbaarder zijn op onzin berust,wel klopt. >> Waarheidstabel.

... overigens heeft men vorige week het TV-item voorbij zien kom over onze meest vooruitstrevende (ex)wetenschapper Stapel. Ongelooflijk dat het zo lang heeft kunnen door etteren zonder dat er ook iets of iemand maar twijfelt. Wat is een peer-review nu waard. Naar mij idee is het minder dat niets. Formele flauwe kul. Gewichtige gedoe met verstrekkende en kwalijke gevolgen.

Hoi Lambiekje!

Puur uit nieuwsgierigheid, wat vind je eigenlijk van die anonieme klokkenluiders bij Stapel? Zijn dat ook corrupte wetenschappers of zijn dat meer van die dappere galliers die niet mee gaan in de corruptie?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_113715049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wil niet altijd te diep gaan in complot gedachten.
Maar hier heeft Lambiekje toch wel een beetje een snaar geraakt.

Als ik kijk naar mijn kleine neefjes en aangetrouwde familie kinders, dan schrik ik toch van al de klachten qua allergie.
Lijkt ook zo of dat de laatste jaren erger is geworden.

Doet mij een beetje denken aan dit scenario:
één of andere kever/tor laten we het op een insect houden, komt ineens uit het niets voor in Nederland, vreet gewassen kapot, tuinbouw heeft problemen.
Maar er gebeurd een wonder, Amerika heeft een middeltje tegen dit beestje, moeten we alleen wel even wat centjes overmaken.
* Dit verhaal is al een paar jaar oud,gaat dus niet over die tor die hier laatst gespot was in Nederland*
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:39:35 #172
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113715163
hmmm dus de DTP prik maakt je allergisch voor graspollen..., weer wat geleerd
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:03:58 #173
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_113716055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoi Lambiekje!

Puur uit nieuwsgierigheid, wat vind je eigenlijk van die anonieme klokkenluiders bij Stapel? Zijn dat ook corrupte wetenschappers of zijn dat meer van die dappere galliers die niet mee gaan in de corruptie?
Ik denk niet dat hij na zijn vakantie opeens aan antwoorden is gaan doen ;) Ik heb ook nog steeds een vraag open staan over 1 van zijn bronnen. Het was dan ook een nogal domme fout die hij maakte. Dat kan er wel wat mee te maken hebben.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:08:34 #174
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_113716227
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij na zijn vakantie opeens aan antwoorden is gaan doen ;) Ik heb ook nog steeds een vraag open staan over 1 van zijn bronnen. Het was dan ook een nogal domme fout die hij maakte. Dat kan er wel wat mee te maken hebben.
Nou ja dit is dan geen inhoudelijke vraag, misschien dat hij dat soort vragen wel wil beantwoorden :)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_113716508
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:21 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Hoi Lambiekje!

Hun geweten zal wel groter zijn imo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')