Chemische medicatie dien je natuurlijk wel zo vriendelijk mogelijk verpakken en zo jong mogelijk misleiden.quote:Merck's deceptive new entertainment product campaign pushes drugs like candy on young children
The same multinational drug company responsible for thrusting the Gardasil vaccine on masses of young boys and girls is now targeting children with a deceptive new advertising campaign that likens allergy medication to candy.
Adweek and others are reporting that Merck & Co. has leeched itself onto a promotional campaign for the upcoming Pixar film Madagascar 3: Europe's Most Wanted, a move that has prompted the Public Health Advocacy Institute (PHAI) and several other advocacy groups to file a complaint with the U.S. Federal Trade Commission (FTC).
Packaging for Claritin allergy medication apparently now features characters from the Madagascar 3 movie emblazoned right on the label. The labels also entice children with offers of free stickers, downloadable Madagascar 3 interactive games, popcorn containers, and other knick-knacks.
Merck has also created interactive Facebook ads featuring bright displays of cartoon animals alongside boxes of Claritin, which also clearly target children. Merck is also pitching free movie passes for Madagascar 3 as an incentive to purchase Claritin.
Such ads are interspersed with unrelated ads for fruit-flavored candies and gummy snacks, according to reports, a marketing tactic that deliberately confuses children into thinking Claritin is a sweet treat rather than a drug.
"Marketing materials designed to appeal to children, like those used in Merck's Madagascar 3 campaign for its Children's Claritin products, violate the (FTC) commission's longstanding precedent in this area and are inherently unfair and deceptive," says the PHAI complaint.
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 12:00 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Denk jij nou eens buiten je eigen doosje/comfort zone!
Laat ik het zo verwoorden. Je gaat een groep mensen met zieke gevaccineerde kinderen vragen of ze zieke kinderen hebben. Denk je dat je dan een eerlijke steekproef hebt?
ja doe eens een bron joh, je stukje en conclusie zijn te veel overboard.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Chemische medicatie dien je natuurlijk wel zo vriendelijk mogelijk verpakken en zo jong mogelijk misleiden.
Het valt met tegen dat een pakje peuken nog geen Donald Duck plaatjes bevat.
Wat op zichzelf al schandalig zat is. Absurd eigenlijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:57 schreef Re het volgende:
[..]
grootste klacht is dat de verpakking lijkt alsof er snoep inzit
kinderen kopen geen medicatie... dus ik snap de zorgen niet echt over misleiding, of de ouder moet denken, nou zeg zal ik dan ook maar het medicijn kopen want ja dat slikken ze in Afrika ookquote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:08 schreef Gray het volgende:
[..]
Wat op zichzelf al schandalig zat is. Absurd eigenlijk.
Het simpelweg een klacht noemen is gewauwel van het zelfde soort als het misleiding noemen, al dan de andere kant van het spectrum.
Ik zie het punt van misleiding ook niet. Of ik zou moeten redeneren dat nu een associatie met medicatie en speels plezier wordt gemaakt bij een doelgroep met een makkelijk beïnvloedbare leeftijd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:12 schreef Re het volgende:
[..]
kinderen kopen geen medicatie... dus ik snap de zorgen niet echt over misleiding,
Whu-?quote:of de ouder moet denken, nou zeg zal ik dan ook maar het medicijn kopen want ja dat slikken ze in Afrika ook
Dat is bizar natuurlijk, maar niet aan de orde hier.quote:maar ok, als ouders het als snoepje gaan aanbieden aan hun kinderen is er ook iets mis ja...
http://www.niburu.nl/gezo(...)geschiedenis-vs.htmlquote:De Britse geneesmiddelenreus GlaxoSmithKline (GSK) heeft voor 2,4 miljard dollar een schikking getroffen na schuld te hebben bekend in de ‘allergrootste fraudezaak in de Amerikaanse farmaceutische sector’.
Het farmacieconcern betaalde Amerikaanse artsen om mogelijk gevaarlijke medicijnen voor te schrijven aan jongvolwassenen en kinderen.
GSK deelde naast geld ook kaarten uit voor concerten van Madonna en nodigde medisch personeel uit om op fazantenjacht te gaan.
Seroxat
De autoriteiten hebben GSK bestempeld als een 'valsspeler die dacht gemakkelijk geld te verdienen ten koste van de volksgezondheid, belastingbetalers en miljoenen Amerikanen'.
De megaschikking is naar verluidt de grootste ooit voor een medicijnproducent en heeft betrekking op enkele van de best verkochte medicijnen van GSK tussen 1997 en 2004.
GlaxoSmithKline betaalde artsen riante sommen geld om Paxil voor te schrijven aan kinderen alhoewel het middel niet was bedoeld voor kinderen jonger dan 18 jaar. Het controversiële antidepressivum dat in Europa wordt verkocht als Seroxat is zowel hier als in de Verenigde Staten in verband gebracht met een verhoogd risico op zelfmoord.
3 miljard zelfs volgens nu.nl:quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:41 schreef Summers het volgende:
GlaxoSmithKline schikt 'grootste farmafraude in geschiedenis VS'
[..]
http://www.niburu.nl/gezo(...)geschiedenis-vs.html
quote:GlaxoSmithKline krijgt miljardenboete
NEW YORK - Het farmaceutisch bedrijf GlaxoSmithKline (GSK) heeft voor 3 miljard dollar een schikking getroffen in een van de grootste fraudezaken in de Amerikaanse farmaceutische sector. Dat is maandag bekend geworden.
GSK zou onder meer de antidepressiva Paxil en Wellbutrin hebben aanbevolen aan patiënten voor wie de medicijnen oorspronkelijk niet waren bedoeld, onder meer kinderen en pubers. Daarnaast zou de onderneming frauduleus hebben gehandeld rond het diabetesmedicijn Avandia.
Mainstream media neutraal. Dat is echt een facepalm.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 09:57 schreef Re het volgende:
[..]
ja doe eens een bron joh, je stukje en conclusie zijn te veel overboard.
zie bijvoorbeeld een wat neutralere bron NYTimes
Maar wat is het idee er achter dat medicatie als snoep er uit ziet?! Verslaafd en verslingerd raken aan bigpharma rommel.quote:http://www.nytimes.com/20(...)ritin-marketing.html
grootste klacht is dat de verpakking lijkt alsof er snoep inzit, niet dat gewauwel van jou
Als een ouder het heeft gekocht en het slingert ergens thuis rond. Dan kunnen de kinderen als nog er bij en als het als snoep er uit ziet is de verleiding om 't in je mond stoppen wel erg groot.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 10:12 schreef Re het volgende:
[..]
kinderen kopen geen medicatie... dus ik snap de zorgen niet echt over misleiding, of de ouder moet denken, nou zeg zal ik dan ook maar het medicijn kopen want ja dat slikken ze in Afrika ook
maar ok, als ouders het als snoepje gaan aanbieden aan hun kinderen is er ook iets mis ja...
Het is een allergie medicijn, wat je neemt als je... Ja, goed zo...., een allergie hebt, niet omdat het eruitziet als een smartie...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mainstream media neutraal. Dat is echt een facepalm.
[..]
Maar wat is het idee er achter dat medicatie als snoep er uit ziet?! Verslaafd en verslingerd raken aan bigpharma rommel.
Net zoals sigaretten met aardbeien smaak. dat is puur en alleen om jonge tieners te misleiden.
Het lijkt een hoge boete maar in vergelijk tot de winst en de schade wat berokkend is is het natuurlijk absurd laag. Er had op zijn minst een factor 1000 hoger gemoeten. Dan was het een statement geweest. Voor de schoften is dit bedrag van 3 miljard een lachertje.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:41 schreef Summers het volgende:
GlaxoSmithKline schikt 'grootste farmafraude in geschiedenis VS'
[..]
http://www.niburu.nl/gezo(...)geschiedenis-vs.html
En waarom dacht je dat zo veel kinderen een allergie hebben ?!!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:42 schreef Re het volgende:
[..]
Het is een allergie medicijn, wat je neemt als je... Ja, goed zo...., een allergie hebt, niet omdat het eruitziet als een smartie...
Je bedoelt dat kinderen door de allergiemedicijnen een allergie krijgenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat zo veel kinderen een allergie hebben ?!!
omdat GSK onze kindjes van jongsafaan bestookt met gif? zal je antwoord wel zijn denk ik, anders weet ik het ook niet... maar als je kijkt naar hoeveel mensen bv hooikoorts hebben lijkt het wel mee te vallen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:47 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En waarom dacht je dat zo veel kinderen een allergie hebben ?!!
juist ja en de vaccincoctails als een baby een paar weken oud is. GM-voedsel, toxische rommel in cosmetica.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt dat kinderen door de allergiemedicijnen een allergie krijgen
Zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Ik begrijp dat je bedoelt dat we ons te schoon houden? Of bedoel je het anders?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
juist ja en de vaccincoctails als een baby een paar weken oud is. GM-voedsel, toxische rommel in cosmetica.
Straling etc. En uiteraard de misplaatste hygiene van de afgelopen jaren.
Die 3 miljard is meer dan de helft van hun netto jaarwinst, wel wat een andere verhouding dan je 100 euro boete voor een miljonair hoor. Een factor duizend zou ~20% van de Amerikaanse staatsschuld af kunnen lossen..quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het lijkt een hoge boete maar in vergelijk tot de winst en de schade wat berokkend is is het natuurlijk absurd laag. Er had op zijn minst een factor 1000 hoger gemoeten. Dan was het een statement geweest. Voor de schoften is dit bedrag van 3 miljard een lachertje.
Nu is het net een miljoenair een boete van 100 euro geven. Daar gaat de crimineel echt niet wakker van liggen. De straf maakt het ook niet dat ze er mee stoppen. Die gasten zullen het volgend jaar echt niet nalaten om weer een nieuw soort HPVrommel verzinnen om 12jarige te steriliseren.
Deze zaal is natuurlijk nog maar het het is eerst stipje van top van de ijsberg.
Hoi Lambiekje!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 11:42 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik denk dat het getal nog aan de lage kant is.
Je snapt toch wel dat alles wat verondersteld wordt en verkondigd in colleges over vaccins en medicijnen Stapeliaans gebiasd is! Men gaat er maar klakkeloos van uit dat de gegevens over vaccins deugdelijk zijn!? Denk nu eens out-of-the-box en stel jezelfde vraag van zijn de basisgegevens waarmee ik die claim maak over dat gevaccineerd kinderen zieker, zwakker en vatbaarder zijn op onzin berust,wel klopt. >> Waarheidstabel.
... overigens heeft men vorige week het TV-item voorbij zien kom over onze meest vooruitstrevende (ex)wetenschapper Stapel. Ongelooflijk dat het zo lang heeft kunnen door etteren zonder dat er ook iets of iemand maar twijfelt. Wat is een peer-review nu waard. Naar mij idee is het minder dat niets. Formele flauwe kul. Gewichtige gedoe met verstrekkende en kwalijke gevolgen.
Ik wil niet altijd te diep gaan in complot gedachten.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je bedoelt dat kinderen door de allergiemedicijnen een allergie krijgen
Ik denk niet dat hij na zijn vakantie opeens aan antwoorden is gaan doenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoi Lambiekje!
Puur uit nieuwsgierigheid, wat vind je eigenlijk van die anonieme klokkenluiders bij Stapel? Zijn dat ook corrupte wetenschappers of zijn dat meer van die dappere galliers die niet mee gaan in de corruptie?
Nou ja dit is dan geen inhoudelijke vraag, misschien dat hij dat soort vragen wel wil beantwoordenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:03 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij na zijn vakantie opeens aan antwoorden is gaan doenIk heb ook nog steeds een vraag open staan over 1 van zijn bronnen. Het was dan ook een nogal domme fout die hij maakte. Dat kan er wel wat mee te maken hebben.
Hun geweten zal wel groter zijn imo.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:21 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Hoi Lambiekje!
Puur uit nieuwsgierigheid, wat vind je eigenlijk van die anonieme klokkenluiders bij Stapel? Zijn dat ook corrupte wetenschappers of zijn dat meer van die dappere galliers die niet mee gaan in de corruptie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |