abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112795928
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:56 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Veel mensen bóeit het gewoon niet. Net als voetbal mij geen bal boeit, hoeveel vlaggetjes er ook komen te hangen in Nederland. Je kunt nog zo veel doen, maar als iets iemand echt niet boeit, dan zal dat niet veranderen.

edit:
Voetbal geen bal boeien.. hehe.. :')
Als het ze geen ruk boeit, waarom dan wel helemaal naar de stembus lopen?
Rustig aan.
pi_112796045
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Als het ze geen ruk boeit, waarom dan wel helemaal naar de stembus lopen?
Gelukkig doet lang niet iedereen dat, maar ook genoeg die dat wel doen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:05:41 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_112796142
Elk volk krijgt de volksvertegenwoordiging die het verdient.
Vrolijk stemt het me niet, maar het moet maar.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_112796831
Iedereen rechten
Iedereen stemmen
Ja
D66

? O-)
dag
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:28:02 #55
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_112797143
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:42 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Dit ik het over selectief stemmen heb hoeft nog niet in te houden dat jij ook selectief gaat lezen :')

[..]

Nogmaals:
Dit ik het over selectief stemmen heb hoeft nog niet in te houden dat jij ook selectief gaat lezen :')

[..]

Ik kan me hier wel voor een groot deel in vinden. Je zou niet moeten willen als land dat je slechte keuzes maakt. Echter kiest het overgrote deel voor het eigenbelang en dit kan soms resulteren in dat het land kansen laat liggen om zichzelf te verbeteren.
zelfs met zo'n testje is het dom plan, democratie is nu eenmaal zo mooi dat iedereen kan en mag stemmen als je een bepaalde leeftijd hebt, vooral niets aan veranderen :)
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:33:44 #56
375279 Comandante
Niet vergeten suiker halen hih
pi_112797370
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:18 schreef DeRakker. het volgende:
Ja = democratie
Nee = communisme

Dus als je selectief wilt zijn is het geen democratie meer... dat kan maar is een keuze.
:')
Hoiii
pi_112798824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:03 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Gelukkig doet lang niet iedereen dat, maar ook genoeg die dat wel doen.
Dan kan je die mensen best wel beinvloeden die wel gaan, daar ben ik van overtuigd.
Laat mensen die binnenkomen meedoen met ''kieswijzer'' ofzo? :P
Rustig aan.
pi_112800031
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:42 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals:

Nee dat maakt een verschil, één of ander lullig testje. In principe zeg jij gewoon dat men een IQ van 120 moet hebben. Nou niet terug gaan krabbelen hè, je lijkt de gemiddelde politieke partij wel! :{w En je mag dan wel zeggen dat het 'puur voor de discussie is', de disclaimer erboven luidt: 'hieronder mijn mening'.
pi_112803937
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:22 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Nee dat maakt een verschil, één of ander lullig testje. In principe zeg jij gewoon dat men een IQ van 120 moet hebben. Nou niet terug gaan krabbelen hè, je lijkt de gemiddelde politieke partij wel! :{w En je mag dan wel zeggen dat het 'puur voor de discussie is', de disclaimer erboven luidt: 'hieronder mijn mening'.
Nee, ik vind het goed dat mensen die politieke interesse hebben maar geen iq van 120 hebben ook mogen stemmen. Het is gewoon zo dat ergens de grens moet worden getrokken. Nogmaals laat je mensen met het iq van een aardappel mee beslissen in wat er in een land moet gebeuren? Het is voor de discussie ja, ook ik mag daar mijn mening in geven :{w
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_112807042
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:27 schreef Klonk het volgende:
Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en die hoor ik soms slimmere dingen zeggen dan je zou verwachten. Eentje is heel erg met de politiek bezig, is zelfs lid van een partij, zet zich daar ook met hart en ziel voor in.

Als je een bepaalde grens zou trekken qua iq zou je hem (en vele anderen) ook het stemrecht ontnemen, weinig democratisch dus...
Ik heb met verstandelijk gehandicapten gewerkt waarbij het IQ zo laag was, dat het niet eens te meten was. Deze mensen (zo'n 80 op het terrein) kregen allemaal een stembiljet opgestuurd.

Ik weet overigens niet meer wat er mee werd gedaan en of er (bv dmv een machtiging) mee gestemd kon worden.
Oh I'm sorry, did I break your concentration?
pi_112808085
Hmm, een IQ-test lijkt me overdreven. Censuskiesrecht lijkt me veel beter. Als je meer belasting betaald hoor je eigenlijk ook meer inspraak te hebben.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:34:03 #62
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_112808576
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:11 schreef Kentoet het volgende:

[..]

Ik heb met verstandelijk gehandicapten gewerkt waarbij het IQ zo laag was, dat het niet eens te meten was. Deze mensen (zo'n 80 op het terrein) kregen allemaal een stembiljet opgestuurd.

Ik weet overigens niet meer wat er mee werd gedaan en of er (bv dmv een machtiging) mee gestemd kon worden.
ja, dat klopt, en vaak genoeg wordt er door de ouders in overleg met begeleiding die stembiljetten ook weggegooid, maar binnen die groep ken ik gewoon mensen die politiek betrokken zijn en graag hun zegje willen doen over hun wereld en die kans ontneem je die groep mensen zodra je met allerlei testen het stemrecht gaat beperken
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:40:48 #63
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112813323
Ik las dat vroeger (heel vroeger vraag mij niet wanneer precies) alleen de gegoeden stemrecht hadden. Tov. nu hadden deze gegoede mensen echter meer kennis over politieke structuren en filosofiën die tegenwoordig niemand meer lijkt te bezitten. Hele belangrijke kennis die nu ook actueel blijkt maar vrijwel niemand zich realiseert. Over het begrip collectivisme bijvoorbeeld. De rechtse lui van nu zijn niet meer de rechtse lui van toen. Je kunt dus niet meer zeggen dat alleen vermogenden van nu meer stemrecht zouden mogen hebben. Omdat zij kortweg veel kennis niet meer bezitten. En enkelt kranten nalullen en armeren in een verdomhoekje gooien.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:53:41 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_112814339
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:40 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik las dat vroeger (heel vroeger vraag mij niet wanneer precies) alleen de gegoeden stemrecht hadden. Tov. nu hadden deze gegoede mensen echter meer kennis over politieke structuren en filosofiën die tegenwoordig niemand meer lijkt te bezitten. Hele belangrijke kennis die nu ook actueel blijkt maar vrijwel niemand zich realiseert. Over het begrip collectivisme bijvoorbeeld. De rechtse lui van nu zijn niet meer de rechtse lui van toen. Je kunt dus niet meer zeggen dat alleen vermogenden van nu meer stemrecht zouden mogen hebben. Omdat zij kortweg veel kennis niet meer bezitten. En enkelt kranten nalullen en armeren in een verdomhoekje gooien.
Enkel stemrecht voor links, bedoel je :')?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:56:08 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112814527
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Enkel stemrecht voor links, bedoel je :')?
Waar heb jij het over.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  dinsdag 12 juni 2012 @ 22:58:19 #66
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_112814686
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:56 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Waar heb jij het over.
Ik vond het frappant dat je toevalligerwijs je mening over rechts in een stukje wilde proppen waarvan de conclusie niet veel meer hoefde te zijn dan: “mensen van nu weten dingen niet die men vroeger wel wist.”
  dinsdag 12 juni 2012 @ 23:02:26 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112814962
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:27 schreef Klonk het volgende:
Ik werk met mensen met een verstandelijke beperking en die hoor ik soms slimmere dingen zeggen dan je zou verwachten. Eentje is heel erg met de politiek bezig, is zelfs lid van een partij, zet zich daar ook met hart en ziel voor in.
Zo iemand was ook de reden dat de Grondwet werd gewijzigd zodat ook onder curatele gestelden stemrecht kregen. Het trof namelijk slechts een beperkte groep verstandelijk gehandicapten, degenen die niet al te zwaar beperkt zijn. Zwaardere gevallen waren over het algemeen niet onder curatele gesteld, maar hadden andere vormen van onder toezicht stelling, en dus kiesgerechtigd.
pi_112842965
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:21 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Nee, ik vind het goed dat mensen die politieke interesse hebben maar geen iq van 120 hebben ook mogen stemmen. Het is gewoon zo dat ergens de grens moet worden getrokken. Nogmaals laat je mensen met het iq van een aardappel mee beslissen in wat er in een land moet gebeuren? Het is voor de discussie ja, ook ik mag daar mijn mening in geven :{w
Ja en de grens is dus een IQ van 120? Volgens mij is het gemiddelde hier in Nederland 100 :')
  woensdag 13 juni 2012 @ 16:45:26 #69
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112843532
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:17 schreef Drommeldaris het volgende:

Hieronder mijn mening:
Het is toch schandalig dat mensen met het iq van een aardappel mogen stemmen in dit land. Er kijkt bijna niemand naar de verkiezingsprogramma's en er wordt voor het grote deel gewoon gestemd op de persoon die ze sympathiek vinden en welke de meeste populistische uitspraken kan maken.
En hogeropgeleiden doen dat wel? Ik ben WO-opgeleid, maar ik lees echt niet alle verkiezingsprogramma's door. Ik stem óf CDA óf VVD, dus van beide scan ik het verkiezingsprogramma in sneltreinvaart, vervolgens stem ik op de partij waar ik de minste afkeer van heb. Daarna nog beslissen op welke kandidaat ik stem. Daarbij is het heel simpel: als ik het een lul vind, stem ik niet op hem, ook al heeft hij nog zulke briljante standpunten. Meestal stem ik op iemand die ik sympathiek vind. Afkomstig zijn uit het oosten des lands is ook een pre. En anders wordt het de lijsttrekker.
pi_112844650
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:35 schreef TheHappyPrince het volgende:

[..]

Ja en de grens is dus een IQ van 120? Volgens mij is het gemiddelde hier in Nederland 100 :')
Ik dacht 108 of 109

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 16:45 schreef freako het volgende:

[..]

En hogeropgeleiden doen dat wel? Ik ben WO-opgeleid, maar ik lees echt niet alle verkiezingsprogramma's door. Ik stem óf CDA óf VVD, dus van beide scan ik het verkiezingsprogramma in sneltreinvaart, vervolgens stem ik op de partij waar ik de minste afkeer van heb. Daarna nog beslissen op welke kandidaat ik stem. Daarbij is het heel simpel: als ik het een lul vind, stem ik niet op hem, ook al heeft hij nog zulke briljante standpunten. Meestal stem ik op iemand die ik sympathiek vind. Afkomstig zijn uit het oosten des lands is ook een pre. En anders wordt het de lijsttrekker.
Ik heb wel het idee dat ze zich over het algemeen meer met politiek bezig houden. Überhaupt een programma in sneltreinvaart doornemen is al meer wat de gemiddelde stemmer doet :')
pi_112846313
(gemiddelde IQ is altijd 100, of het nou stijgt in de loop der tijd of niet, wordt namelijk geindexeerd naar 100 waarbij 100 het gemiddelde van een standaardverdeling is met een standaarddeviatie van 15)
pi_112849507
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:47 schreef Kaas- het volgende:
(gemiddelde IQ is altijd 100, of het nou stijgt in de loop der tijd of niet, wordt namelijk geindexeerd naar 100 waarbij 100 het gemiddelde van een standaardverdeling is met een standaarddeviatie van 15)
Voor de wereld ja
pi_112918896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:17 schreef Drommeldaris het volgende:
Geachte verkiezingstijgers,

Naar aanleiding van dit filmpje welke door een vrouw op facebook werd gepost heb ik dit topic geopend.
Hij heeft het vooral over vrouwen maar ik wil de discussie graag wat breder trekken. Zijn jullie voor of tegen selectief stemrecht? En indien je voor bent hoe selectief zou je het maken?
Dan zou alleen ik mogen stemmen.

quote:
Aan welke eisen moeten de stemgerechtigden voldoen?
Zie boven, anderen is het maken een selectie of het stellen van eisen niet toevertrouwd.

quote:
Hieronder mijn mening:
Het is toch schandalig dat mensen met het iq van een aardappel mogen stemmen in dit land.
Nee.

quote:
Er kijkt bijna niemand naar de verkiezingsprogramma's en er wordt voor het grote deel gewoon gestemd op de persoon die ze sympathiek vinden en welke de meeste populistische uitspraken kan maken.
En waarom zou je naar een verkiezingsprogramma moeten kijken?

quote:
Zelf stel ik voor om alleen mensen met een iq van 120 of hoger te laten stemmen.
IQ zegt vooral wat over je vermogen om punten te scoren op een IQ-test.

quote:
Uiteraard kan je ook gewoon stemmen met een iq onder de 120 wanneer je interesse hebt voor de politiek.
Waarom? Welke probleem wordt opgelost door interesse? Mijn buurjongen is ook erg geinteresseerd in auto's, maar die laat ik ook niet mijn auto rijden.

quote:
Laat deze mensen even een klein testje doen en als ze slagen mogen ze alsnog stemmen.
Wat voor testje en waarom klein? Waarop ga je ze testen?

quote:
Disclaimer:
Zelf snap ik ook wel dat dit niet de realiteit gaat worden omdat er dan mensen in opstand komen maar puur even voor de discussie.
Ik zou mensen als jij uitselecteren. Je denkt niet na en je roept maar wat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_112922328
Naarmate de complexiteit van een samenleving toeneemt is het niet zo 'logisch' dat iedereen hetzelfde stemrecht heeft. Het is meer een traditie dan een in steen gekerfde waarheid.

De aanname die wordt gemaakt is immers dat iedereen voor zijn eigen belang op kan komen. En hoewel dit in de dagelijkse leven zelfs al niet klopt, klopte het enigszins wel toen de beslissingen die gemaakt moesten worden door de volksvertegenwoordiging van veel simpeler aard waren.

Vandaag zijn die beslissingen (vooral op landelijk of Europees niveau) helemaal niet meer zo makkelijk of inzichtelijk. Om dat te doorgronden is enig moeite en kennis nodig. Bij gebrek daaraan kan makkelijk (onbewust) tegen eigen belang worden gekozen. En wat is de zin van democratie dan nog? Dan wordt het een speelbal van andere partijen die de 'domme kiezer' voor hun karretje willen spannen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:58:58 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112943768
Nee ik vind dat gelijkheid van stemrecht gewoon moet. Je kunt niet zeggen dat mensen met een hogere opleiding betere keuzen kunnen maken. Ik lees welleens mee op de facebook van fok!kers. En dan zieje (HBO, VWO, WO) echt hun haren uit de kop trekken en serieus een afweging maken tussen D66, GL, PvdA, CDA.... (was een tijd geleden). Komop mensen wat is nou het verschil tussen die partijen?
pi_112943896
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:57 schreef Kaas- het volgende:
Voor 1917 mocht je in Nederland alleen stemmen als je een minimumbedrag een belastingen betaalde, dat waren nog eens tijden. Nu mogen mensen die niet meedoen aan de samenleving wel stemmen en kiezen dan uiteraard voor behoud dan wel verhoging van hun uitkering, waarmee de parasitaire sector zichzelf in stand houdt.
Zelfs als alle bijstandsgerechtigden in Nederland naar de stembus gaan, kan dat maximaal 4,5 zetels opleveren.
pi_112946409
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:01 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zelfs als alle bijstandsgerechtigden in Nederland naar de stembus gaan, kan dat maximaal 4,5 zetels opleveren.
Allemaal naar de SP en de PVV :')
  zondag 17 juni 2012 @ 11:55:47 #78
253383 Partyboy1991
Trollin' down the river
pi_112998475
Mogen joden stemmen?
Vrouwen?
Mensen met rood haar?
Als ik "nee" zeg moet je eens zien wat voor shit ik dan over me heen krijg terwijl de vraagstelling in de Op enigszins vergelijkbaar is.
pi_112998627
Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n topic als deze relevanter is voor ontwikkelingslanden waarin een groot deel van de bevolking analfabeet is.

Dit vanwege het feit dat analfabeten veel te makkelijk te manipuleren zijn dmv catchy reclame spotjes en gladde praatjes van politici die gouden bergen beloven maar hun beloften gezien het overheidsbudget nooit kunnen waarmaken.

Iemand die geschoold en dus geletterd is kan zelf op onderzoek uit gaan en partij programma's naast elkaar leggen en een beslissing maken op basis van welke partij het dichtst bij hem/haar staat.
pi_113000171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:27 schreef RM-rf het volgende:

welke verlichtte politici kenden als Thorbecke, Tak van Poortvliet, Kappeyne, Roell en Samuel Van Houten....
Thorbecke, die organiseerde toch dat alleen de rijkste mannen zouden stemmen ? Nog geen 6% van de bevolking. Zo'n dictatuurbouwer kun je niet verlicht noemen.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:04:39 #81
373942 LeNoble
Laisse tomber tes problèmes.
pi_113074705
Het tot nadenken verheven volk moet stemmen, het gepeupel niet.
pi_113134810
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 21:08 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Allemaal naar de SP en de PVV :')
Bullshit!
pi_113134898
Misschien een idee om van onderop (het onderwijs) mensen meer bij te brengen over politiek, en dan niet alleen de suffe standaard info die je bij maatschappijleer krijgt. Laat mensen zich eens verdiepen in verkiezingsprogramma's, of uitrekenen wat het voor hun betekend als bepaalde maatregelen worden doorgevoerd. Dat zou een stuk ander stemgedrag opleveren. (oa 0 zetels voor de PVV en veel minder rechtse zetels)
pi_113135676
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:18 schreef DeRakker. het volgende:
Ja = democratie
Nee = communisme

Dus als je selectief wilt zijn is het geen democratie meer... dat kan maar is een keuze.
communisme staat democratie niet in de weg.
  woensdag 20 juni 2012 @ 11:32:02 #85
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_113135743
Iedereen heeft stemrecht. Vind ik dat terecht of niet? Natuurlijk is dat terecht omdat in het verleden alleen bepaalde groepen mensen mochten stemmen. Denk bijvoorbeeld aan mensen die genoeg belasting betaalde en man waren. Het stemrecht is een recht waar hard voor gevochten is. Ik vind daarom dat iedereen het recht heeft om wel of niet te stemmen. Wie niet stemt, moet niet zeuren.
pi_113135789
maar goed. Ik ben voor.

Niet verbinden aan IQ, Inkomen, piemellengte of wat dan ook. Je stemgerechtigdheid moet je verdienen. Je moet je in de politiek hebben verdient, en dat kan je al laten zien met een simpel testje. Van mijn part krijg je 5 lijsttrekkers te zien en moet je er van 3 de partij kunnen noemen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:56:29 #87
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_113143925
Ik vind het een beetje jammer dat ik als 14 jarige niet mag stemmen terwijl ik echt alles volg wat met politiek te maken heeft. Terwijl mensen die er niks van af weten het wel mogen.
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:14:13 #88
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_113147529
De rechtsen stemmen de wereld in ieder geval naar de klote. Zij zijn altijd voor minder vrijheid, meer Europa, meer bailouts voor banken en buitenland, meer oorlogen, meer gegraai, meer corporatisme, meer onzin wat de belastingen verhoogd, meer monopolies. Dit vinden zij altijd en allemaal best.
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:18:34 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113147736
quote:
4s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:14 schreef Schenkstroop het volgende:
De rechtsen stemmen de wereld in ieder geval naar de klote. Zij zijn altijd voor minder vrijheid, meer Europa, meer bailouts voor banken en buitenland, meer oorlogen, meer gegraai, meer corporatisme, meer onzin wat de belastingen verhoogd, meer monopolies. Dit vinden zij altijd en allemaal best.
Nee, het zijn de linksen, die maken alles kapot en schuiven de rekening door naar de toekomst :(

woensdag 20 juni 2012 @ 16:19:59 #90
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113147799
quote:
4s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:14 schreef Schenkstroop het volgende:
http://www.libertarischepartij.nl/

De meest rechtse partij, is voor vrijheid, overheid verkleining, geen bailouts, want dat is een schande voor het kapitalistische systeem. Lage belastingen, minder overheidssubsidieregelingen en minder regulering.

Wat jij beschrijft is een vuile mix tussen vrije-markt kapitalisme en socialistisch wanbeleid van de overheid.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:21:19 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_113147860
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:18 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, het zijn de linksen, die maken alles kapot en schuiven de rekening door naar de toekomst :(

Al die beslissingen waar rechts voor is, oorlogen starten/steunen en bailouts voor banken en monopolies opzetten is niet het doorschuiven van te hoge kosten en te hoge rekeningen naar de volgende generatie?
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:22:55 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_113147941
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:19 schreef monkyyy het volgende:

[..]

http://www.libertarischepartij.nl/

De meest rechtse partij, is voor vrijheid, overheid verkleining, geen bailouts, want dat is een schande voor het kapitalistische systeem. Lage belastingen, minder overheidssubsidieregelingen en minder regulering.

Wat jij beschrijft is een vuile mix tussen vrije-markt kapitalisme en socialistisch wanbeleid van de overheid.
SP is links, en ik heb alleen de overige partijen al die dure onzin zien steunen en die zijn toch echt rechts. Wat zegt dat dan?
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:22:58 #93
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113147945
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:21 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Al die beslissingen waar rechts voor is over oorlogen starten/steunen en bailouts voor banken en monopolies opzetten is niet het doorschuiven van te hoge kosten en te hoge rekeningen naar de volgende generatie?

Mafkees!
Die rekening van rechts, is die niet nog altijd lager dan het potverterende links die de geldmachines laat draaien en voor megainflaties zorgt?

Flippo!
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:23:36 #94
344884 monkyyy
pi_113147977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:22 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

SP is links, en ik heb alleen de overige partijen al die dure onzin zien steunen en die zijn toch echt rechts. Wat zegt dat dan?
Omdat dat dus niet écht rechts beleid is.
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:24:08 #95
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_113148018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:22 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die rekening van rechts, is die niet nog altijd lager dan het potverterende links die de geldmachines laat draaien en voor megainflaties zorgt?

Flippo!
Je kletst uit je nek!
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:24:45 #96
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113148054
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Je kletst uit je nek!
Je nekt uit je klets!
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:25:45 #97
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_113148109
quote:
14s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:23 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Omdat dat dus niet écht rechts beleid is.
Hoe wil je al die partijen behalve SP noemen dan die voor al die ellende hebben gezorgd, Europa, ESM, bailouts, zorgverzekeringswet?
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:26:17 #98
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_113148147
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Hoe wil je al die partijen behalve SP noemen dan die voor al die ellende hebben gezorgd, Europa, ESM, bailouts, zorgverzekeringswet?
De SP zorgt voor ellende!
Kijk naar Oss, de bedrijvigheid trekt weg, dankzij die vieze socialisten!
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:28:54 #99
165633 eriksd
The grand facade...
pi_113148271
Schenkstroop, gedraag je eens.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 20 juni 2012 @ 16:29:57 #100
344884 monkyyy
pi_113148320
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:25 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Dat zijn niet echt rechtse partijen. |:(

Bailouts en overheidsregulering en overheden die zich bemoeien met de economie is per definitie een socialistisch/links economisch beleid waar ik van walg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')