Hardcore spelen, dan kom je er met de AH niet én daar wordt geen RMAH ingevoerdquote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:18 schreef jankaas020 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel uitgekeken op D3, naar mijn idee is de hele speelervaring verpest door die AH..
Tsja, dat moeten ze natuurlijk zelf weten dan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:08 schreef Cornelis83 het volgende:
Lijkt mij een slechte zaak als ze dat doen. Geld in gear geïnvesteerd is volgens mij echt weg als je hardcore char die die gear draagt sterft, toch?
Vanaf dichtbij kiten, ze hebben een minimum range op die mortar. En je kan die mortars trouwens vrij goed ontwijken hoor, gewoon op het moment dat hij schiet de andere kant oplopenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:31 schreef totalvamp het volgende:
Molten, minion immunity, arcane enchanted, mortar.
Konden niks doen... elke keer als je spawnt en probeert iets te doen, raken de mortieren je altijd.. zelfs met DH vaults heen en weer. Hij schiet al naar waar je neer gaat komen en dan ben je gelijk dood =/
Dat is een passive die langzaam je crit chance (en dus je "damage") verhoogt, maar dat verdwijnt op het moment dat ze de eerste keer critten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:57 schreef kensei het volgende:
Ik zie DHs altijd met vrij gare gear al 50k+ dps hebben, zal wel een skill zijn oid. Mijn mage heeft 40k dps buffed en mijn monk 30k unbuffed.
Balans tussen defence en offence vinden is best lastig, ben bang dat ik ook veel dps moet gaan inleveren op mn monk voor A3quote:
Jammer dat wapens 99,99% van de tijd waardeloos zijn, alleen armor heb je nog weleens kans dat het te sellen isquote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:45 schreef Stranger het volgende:
[ afbeelding ]
Houden jullie ook zo van alles opsparen
Cadeautjes uitpakken
Neequote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:45 schreef Stranger het volgende:
[ afbeelding ]
Houden jullie ook zo van alles opsparen
Cadeautjes uitpakken
Geen last van. Ik merk wel dat ik er meer last van heb als ik programma's die bandbreedte nodig hebben heb aanstaan. Daarom zet ik alles uit behalve de mail.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:56 schreef Seamonkey- het volgende:
Nog meer mensen die verschrikkelijke lag hebben? Kan gewoon niet spelen. Inloggen duurde ook een uur. Word er nu onderhand wel een beetje moe van
Ik zat net zo'n goud baasje te slachten, maar het ging niet dood terwijl de levensbalk leeg was (dus geen rare item drop). Maar wel damage terug doen hè..quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:56 schreef Seamonkey- het volgende:
Nog meer mensen die verschrikkelijke lag hebben? Kan gewoon niet spelen. Inloggen duurde ook een uur. Word er nu onderhand wel een beetje moe van
Bij vlagen. Mijn ping schommelt tussen de 50 en 1200 ms. Andere spellen hebben een betere ping.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:56 schreef Seamonkey- het volgende:
Nog meer mensen die verschrikkelijke lag hebben? Kan gewoon niet spelen. Inloggen duurde ook een uur. Word er nu onderhand wel een beetje moe van
quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:57 schreef Katsumi het volgende:
Ik heb net mijn US server character gemaxed voor 2453 dollar. De beste items uit de RMAH gekocht en vervolgens door Inferno difficulty geraast.
Dit jaar dus helaas niet meer op vakantie maar nochtans een goede investering
quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:57 schreef Katsumi het volgende:
Ik heb net mijn US server character gemaxed voor 2453 dollar. De beste items uit de RMAH gekocht en vervolgens door Inferno difficulty geraast.
Dit jaar dus helaas niet meer op vakantie maar nochtans een goede investering
Obvious troll is obvious.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:57 schreef Katsumi het volgende:
Ik heb net mijn US server character gemaxed voor 2453 dollar. De beste items uit de RMAH gekocht en vervolgens door Inferno difficulty geraast.
Dit jaar dus helaas niet meer op vakantie maar nochtans een goede investering
Ik moet alleen nog een amulet hebben, die kostte 370$, gelukkig.nog een weekje wachten en dan blaas ik mijn studiefinanciering er ook ff doorheen!
Dat vind ik opzich niet erg, maar iets betere balans als nu mag dan wel. Ik heb een barb die Act II inferno nog niet aankan en ik heb ongeveer 100 uur gespeeld en welgeteld 1 (!) bruikbaar item zelf gevonden. Als de AH er niet was, zat ik nu nog halverwege Hell Azmodan runs te doen in de hoop wat gear bij elkaar te sprokkelen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 08:51 schreef Pheno het volgende:
Mooi, dan moet men weer spelen ipv steeds maar in de AH spullen kopen
dat bestand wat word aangegeven even verwijderen. En dan weer starten. Als het goed is download ie dan dat bestand opnieuw en is het opgelostquote:Op woensdag 13 juni 2012 09:47 schreef Disorder het volgende:
Ik kan Diablo III niet meer spelen. De update geeft telkens een melding over een bestand. Het bestand is corrupt en ik moet 'm opnieuw downloaden.
Hoezo betere balans dan? Er zijn mensen die die items wel vinden, dus die items zijn wel in het spel en droppen wel. Dat jij ze niet vindt is meer een stukje bad luck...quote:Op woensdag 13 juni 2012 09:50 schreef splendor het volgende:
[..]
Dat vind ik opzich niet erg, maar iets betere balans als nu mag dan wel. Ik heb een barb die Act II inferno nog niet aankan en ik heb ongeveer 100 uur gespeeld en welgeteld 1 (!) bruikbaar item zelf gevonden. Als de AH er niet was, zat ik nu nog halverwege Hell Azmodan runs te doen in de hoop wat gear bij elkaar te sprokkelen.
@Disorder
Dat doet ie bij mij altijd de eerste keer bij een update, maar daarna pikt ie hem wel.
Gewoon spelen zoals jij dat fijn vind. Je niet laten opjutten door anderen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:27 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
pff eindelijk Act 3 op normal bereikt. Ga ik nou zo langzaam of duurt het echt zo lang dat spel haha.
Ben nu denk uur of 30 bezig. Monk is level 25.
Merk dat ik nog best wat moeite heb met sommige stukken. Wellicht dat ik niet de juiste gear heb of skills heb aan staan?
RNHA? Als je rmha bedoelt: komt niet op hc.quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:58 schreef sorcees het volgende:
Inferno en RNAH zijn nog heel ver weg, ik denk dat als ik mijn monk op 60 krijg dat ik dan niet verder ga, dus geen inferno voor mij (of toch op SC stiekum oefenen).
Real money House of Auctions?quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
RNHA? Als je rmha bedoelt: komt niet op hc.
Ach, mobiel, dan heb je dat.quote:
Maar ze denken er wel over om het misschien te gaan doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:34 schreef Pheno het volgende:
[..]
RNHA? Als je rmha bedoelt: komt niet op hc.
Niets over gehoord. Zal leuk worden qua klachten als je doodgaat aan lagspike.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:51 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Maar ze denken er wel over om het misschien te gaan doen.
quote:Auction House
Blizzard are considering adding the RMAH to Hardcore mode.
Patatgeneratie... En ik herken het ook wel bij mezelf hoorquote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Pheno het volgende:
Spelers willen niet meer echt farmen voor items, het moet allemaal snel beschikbaar zijn. Het spel lijkt wel om de AH te draaien als ik het overal zo lees
Vergelijk de droprate van D3 eens met D2?quote:Op woensdag 13 juni 2012 10:51 schreef Pheno het volgende:
Spelers willen niet meer echt farmen voor items, het moet allemaal snel beschikbaar zijn. Het spel lijkt wel om de AH te draaien als ik het overal zo lees
AH bestaat om gold te rouleren in tegenstelling tot D2 waarin gold echt niets waard wasquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Vergelijk de droprate van D3 eens met D2?
Het lijkt er teveel op dat ze de AH verplicht hebben gemaakt, omdat je zelf gewoon amper genoeg items kan vinden.
quote:DEBATE: Auction House, reward system, drop rates
Gepost door Patrik "Raistlin" Hellstrand 5 days ago
A blog post by Alex Curelea that was picked up in the recent Diablo 3 game design Q&A session at Reddit once again stirred up the discussion on the Auction House and the "no real reward loop".
"The Power of Habit"
- "First, he saw a shape on the screen. Over time, Julio learned that the appearance of the shape meant it was time to execute a routine. So he touched the lever: As a result, Julio received a drop of blackberry juice.
That’s basic learning. The habit only emerges once Julio begins craving the juice when he sees the cue. Once that craving exists, Julio will act automatically. He’ll follow the habit: This is how new habits are created: by putting together a cue, a routine, and a reward, and then cultivating a craving that drives the loop."
The monkey's brain will, once the habit is formed, show reward activity even before the juice arrives, which, in Curelea's post, relates back to Diablo 2.
"Diablo 2’s brilliance was in how the rewards were designed and spaced out"
- "The parallel to Diablo 2 is obvious to anyone who’s ever played it: see monster on screen, kill monster, receive reward in the form of an item that makes your character stronger. Diablo 2’s brilliance was in how the rewards were designed and spaced out – just powerful and rare enough to be meaningful, just frequent enough to enforce the loop described above throughout the game,"
He establish the cycle in Diablo 3 as very different. He implied that the reward comes from playing the game itself.
- "Eventually the game becomes more difficult, and the only way to progress without being frustrated is to open the Auction House, buy new equipment, and proceed to enjoy the game again as your character is now significantly stronger - until the next time you get stuck and have to buy more equipment," writes Curelea.
"There is only a frustration loop, which can be temporarily alleviated by using the Auction House"
- "Diablo 3 has no real reward loop – there is only a frustration loop, which can be temporarily alleviated by using the Auction House. As the game progresses in the hardest difficulty (Inferno), the frustration part of the loop gets longer and longer, as upgrades become more and more difficult to buy."
The monkey, Julio, would ge angry and make unhappy noises when the juice didn't arrive or was late: he craved.
Curelea ends his first blog entry by saying the reward system in Diablo 3 has to account for the Auction House.
- "Equipment is never destroyed, in-game rewards can never be too frequent or powerful or they will flood the Auction House, eventually trivializing game difficulty."
Wyatt Cheng, senior technical game designer of Diablo 3, responded to this in the mentioned Q&A session on Reddit, ensuring that "the drop rates were carefully tuned for a single player playing through from 1 to 60 without ever using the AH."
See the full reply in the box to the right.
quote:Wyatt Cheng, senior technical game designer of Diablo 3:
"As mentioned in a different thread, the drop rates were carefully tuned for a single player playing through from 1 to 60 without ever using the AH.
All of our items are randomly generated, and so follow a distribution curve in power. Let's say for the sake of argument that you were to somehow distill an item down to it's "power level" and created a distribution graph of drop rate vs. power level. This graph would probably be normally distributed with outliers at high power levels dropping at a lower rate.
Looking at this graph, an average item drops every 5 minutes, a higher power item drops every 15 minutes, even higher power drops every hour. etc. As you move up the curve to ever more powerful items, the amount of time it takes to find such an item increases. This is what makes certain items more desirable, this is how things worked in D2.
What happens for a standard player who is playing solo when they first hit level 60 is they see an item upgrade every 30 minutes or so. Pretty quickly it becomes every hour, then every 2 hours. The higher the power level of your gear, the longer it takes to find your next upgrade, that's just the underlying math of this distribution. It's not really anything we set either. If we magically made all drops rates 10x higher, all it would do is shift the power curve left or right, it would not change the fundamental property that the higher up in power you go, the longer (statistically) it is going to take until you find your next drop.
So then let's say you visit the Auction House and get infusion of power that hurls you forward on that power curve. So whereas at one point your gear may be at a point that you are statistically speaking probably going to get an upgrade every 2 hours. After visiting the Auction House you hurl yourself forward on the power curve so far that now you are statistically going to get a drop every 8 hours.
To further illustrate the point, let's talk about the coming changes in 1.0.3. In 1.0.3 we're going to start dropping level 63 items in Act I of Inferno. We're also reducing incoming damage. What do I expect to happen? I expect that there will be a rapid increase in power across the entire community as all of these items become more widely accessible. It's like we took the distribution curve of items and made everything drop more. That item that used to take 10 hours to find is now a 2 hour item. An item that used to be a 2 day item is now an 8 hour item. After the initial frenzy of power increase, things are just going to settle again. People who think drop rates are too low now will probably still think drop rates are too low a week later when they move to the new point on the curve. I've spent a long time on this question so I'm going to move on but hopefully somebody who gets what I'm saying will be able to expand on it more, maybe draw some graphs to better illustrate the point.
tl;dr we could make drops 100x what they are now and it would just cause everybody to settle at a new equilibrium point. Anything you can farm in a few hours you'll already have, anything that takes longer you'll wish you could get faster."
Curelea started by nailing down why Diablo 3 is less addictive than Diablo 2. He brings up "The Power of Habit", an experiment where a monkey was placed in front of a computer screen showing shapes with a lever, and a reward in the form of a tube with juice.
http://www.gosugamers.net(...)rd-system-drop-ratesquote:"It provides a great explanation for why the reward pacing feels so different from Diablo 2"
After the response from Cheng, Alex Curelea sent his thanks and explained his further theories behind it.
Alex Curelea:
- Thank you, Wyatt, for a very thoughtful response. I hadn’t really considered this: the effect of buying powerful gear from the Auction House is really to skip a lot of the “reward spikes” from Diablo 2, which makes it feel like they’re not really there at all. I think it provides a great explanation for why the reward pacing feels so different from Diablo 2, even if the mechanism behind it may not have changed.
I will stick to my guns on one point, which I now realize I didn’t really make originally: I maintain that, Auction House aside, the items in Diablo 3 “feel” less rewarding than in Diablo 2, particularly throughout the levelling process. This partly comes down to uniqueness and variety, as opposed to just raw “power”. Magefist? Chanceguards? Goldwrap? Sigon’s? Tarnhelm? I’m sure those ring a bell - sure, they don’t matter at end-game, but I still remember being so excited to find one. That’s a pretty powerful reward long before end-game, and there is currently no equivalent in Diablo 3, where all items just blend together until level 60.
Alsof dat bij D2 zo rap ging. Hoeveel legit SoJs heb je gevondenquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:24 schreef Murdera het volgende:
[..]
Vergelijk de droprate van D3 eens met D2?
Het lijkt er teveel op dat ze de AH verplicht hebben gemaakt, omdat je zelf gewoon amper genoeg items kan vinden.
Ik verwacht rechtszaken als het eens niet aan de speler ligt maar aan de servers.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:55 schreef Cornelis83 het volgende:
Hier staat het:
http://www.diablofans.com(...)rity-alert-linkedin/
[..]
Ja, dat 1e allerbeste item is altijd lastig.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof dat bij D2 zo rap ging. Hoeveel legit SoJs heb je gevonden
ikke 2quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Alsof dat bij D2 zo rap ging. Hoeveel legit SoJs heb je gevonden
In tien jaar tijd? En dan na twee weken mauwen over droprates in D3quote:
SoJ was verre van het beste qua ring.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:54 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ja, dat 1e allerbeste item is altijd lastig.
Verandert niets aan mijn punt.
sorry maar ik mauw niet over drop rates ^_^quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
In tien jaar tijd? En dan na twee weken mauwen over droprates in D3
Dat was hell in D2 ook. Het werd pas appeltje eitje toen de hoge items beter te verkrijgen waren. Inferno is bedoeld als lastig, superlastig. En dan gaan mensen klagen dat ze daar niet doorheen komen. Farm dan op hellquote:Op woensdag 13 juni 2012 13:04 schreef kovenant het volgende:
[..]
sorry maar ik mauw niet over drop rates ^_^
van mij hoeft het niet aangepast te worden , je moet wel wat waarde steken in je item verzameling.
alleen ik heb wel zoiets van : het is iets te zwaar om inferno op een relatief normale manier te farmen.
Op hell farmen levert je geen enkel voordeel op als je wil spelen op inferno.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:07 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat was hell in D2 ook. Het werd pas appeltje eitje toen de hoge items beter te verkrijgen waren. Inferno is bedoeld als lastig, superlastig. En dan gaan mensen klagen dat ze daar niet doorheen komen. Farm dan op hellNu wordt inferno weer generfd, jammer is dat.
Daar ben ik ook niet blij mee. Ik vrees ook een beetje voor de attack speed nerve de komende patch.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:07 schreef Pheno het volgende:
Nu wordt inferno weer generfd, jammer is dat.
Als je hoopt dat een goed item na vier runs gaat droppen: nee, dan niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Op hell farmen levert je geen enkel voordeel op als je wil spelen op inferno.
Nouja, als je gold gaat grinden, om via de AH wat te kopen wel.
Valt wel mee, gezien ze gaan nerfen, dus de damage van vijanden een stuk minder wordt. is er eens iets insane moeilijk, gaan mensen piepen. Christ, speel dan normal tot hell en kap er dan meequote:Op woensdag 13 juni 2012 13:13 schreef Masyl het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet blij mee. Ik vrees ook een beetje voor de attack speed nerve de komende patch.
Mijn monk leeft van attack speed en life on hit, act 2 inferno lukt nu nog redelijk maar ik ben bang dat het voor monks straks een stuk lastiger gaat worden.
Nee, ik houd wel van een uitdaging. De economie is net begonnen, maar mensen verwachten meteen einditems als in D2 lijkt het. Inferno-cakewalk en zulcks. Als ik dat wil speel ik wel weer D2.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:07 schreef jackson het volgende:
[..]
Patatgeneratie... En ik herken het ook wel bij mezelf hoor
Ik heb act 2 redelijk makkelijk uit kunnen spelen met 0 LOH als monkquote:Op woensdag 13 juni 2012 13:13 schreef Masyl het volgende:
[..]
Daar ben ik ook niet blij mee. Ik vrees ook een beetje voor de attack speed nerve de komende patch.
Mijn monk leeft van attack speed en life on hit, act 2 inferno lukt nu nog redelijk maar ik ben bang dat het voor monks straks een stuk lastiger gaat worden.
Dat snap ik. Maar voor die all res alleen al wordt flink betaald inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:23 schreef Baszh het volgende:
redelijke str en vit (weet niet meer precies hoeveel, kan niet meer linken nu verkocht), all resis (55), 201 armor, socket
ik heb wel veeeeeel meer gevonden ,quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:26 schreef sorcees het volgende:
Ooit 1 Soj gevonden, 3x Shako, 5x Stormshield in inderdaad 10 jaar, waarvan ik er maar 6 effectief gespeeld heb, maar mij hoor je niet klagen, het blijft een spelletje, ofwel aangenaam tijdverdrijf.
Ligt er gewoon een beetje aan hoe jezelf erin zit.
Niet echt wat je onder "legit" verstaat.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:27 schreef kovenant het volgende:
[..]
ik heb wel veeeeeel meer gevonden ,
deed dan ook wel soms 100 mephisto runns op hell op een avond met mousepad maphack
hoe?quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:13 schreef totalvamp het volgende:
Ik heb gister ff Act 1 chest farm gedaan, ben nu 2.4miljoen gold rijker xD
Met magic/gold find items?quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:07 schreef totalvamp het volgende:
[..]
20 seconden runs vanaf old ruinsper run ongeveer 5/6k gold
why not , ik had sorc met wizardspike en ontiegelijk veel mana,quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:54 schreef sorcees het volgende:
[..]
Niet echt wat je onder "legit" verstaat.
dank cellar ja, het is ong 50% kans dat hij er is.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:22 schreef kensei het volgende:
[..]
Bij die treasure goblin in die dark cellar? Ik heb het 6 keer geprobeerd maar geen goblin...
Dus ff ctrl-c ctrl-v zit er niet meer inquote:"When logging into Diablo III, the "Cancel" button which appears in the login checkbox will now be grayed out for 30 seconds after a Battle.net account name and password are entered. This is to reduce server load during the login process."
Dan hebben ze die goblin met de patch vanochtend weggehaald, hij komt niet meer in die cellarquote:Op woensdag 13 juni 2012 15:24 schreef totalvamp het volgende:
[..]
dank cellar ja, het is ong 50% kans dat hij er is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |