Ieder mens is anders, Mijn vriend wordt bijvoorbeeld ook niet vrolijker van de zon, Hij is echt een avondmens, en leeft weer op als de zon onder is. Dus alleen omdat je anders bent, ben je niet gelijk mafquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:06 schreef Maartel het volgende:
Hmm, ik weet niet wat ik heb. Voelde de somberheid ineens opkomen, en bijna als een soort hoofdpijn gewoon mijn hoofd overnemen.. maar ik heb verder geen concrete sombere gedachten ofzo, wat ik normaal als ik wat dieper zit wel altijd heb.. 't is gewoon alsof al mijn positieve energie ineens wegebteEn nou blijft dat sombere gevoel zonder reden maar doorzeuren.
Begin gelijk weer te twijfelen aan mijn medicatie etc, maar zal ws toch wel weer het advies krijgen het niet te proberen te verklaren maar het gevoel er 'te laten zijn'
Ik gebruik dit nu een paar weken en het lijkt zowaar echt te helpen.quote:It has long been a happy alternative for those reluctant to pop pills for depression.
But the herbal extract St John's Wort now has more than just cheerful converts to testify to its mood-lifting powers.
In what is billed as the most thorough study of the plant, scientists have found it is just as effective as Prozac at treating depression.
It also had fewer side effects than many standard drugs used to help those battling despair.
En hoe duur?quote:Op maandag 23 juli 2012 02:00 schreef Sterrenstof86 het volgende:
'St John's Wort plant as effective as Prozac for treating depression', say scientists
[..]
Ik gebruik dit nu een paar weken en het lijkt zowaar echt te helpen.
Klinkt boeddhistisch.quote:Op zondag 22 juli 2012 05:15 schreef kingtoppie het volgende:
Ah fuck it, wat moet ik nou weer aan met het leven, wat valt er te bereiken....
Uiteindelijk is het hoogste wat je kan bereiken iets van innerlijke rust denk ik ofzo.
Hehe, denk dat ik maar een keer naar tibet moet verhuizen.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klinkt boeddhistisch.Misschien is het wat voor je.
Ik weet niet of je je opmerking zo bedoelde, maar het kan best frustrerend zijn om je doelloos te voelen (waar men soms onterecht een link met nutteloos legt). Het doel van het leven, hoe moeilijk kun je het jezelf makenquote:Op maandag 23 juli 2012 14:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hehe, denk dat ik maar een keer naar tibet moet verhuizen.
Kan het iets in de richting zijn van de angst om controle over jezelf te verliezen wat je (onbewust) hebt gekoppeld aan de kwetsbaarheid van het menselijk lichaam?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:13 schreef Fok-it het volgende:
Het was ook niet kattig bedoelt hoorMaar had gehoopt dat er wel wat ervaringsdeskundige hier aanwezig waren ghehe,
En op mezelf inpraten dat het niks ergs is en zo weer weg gaat lukt niet; ik ben dan al in een zo ver stadium van paniek dat ik geen controle heb over mijn gedachtes en gevoel
Nee maar ik heb vroeger wel lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht vanwege mijn ogen, ook 4 operaties gehad enzo. dus misschien daardoor wel..quote:Op maandag 23 juli 2012 16:55 schreef Canillas het volgende:
[..]
Kan het iets in de richting zijn van de angst om controle over jezelf te verliezen wat je (onbewust) hebt gekoppeld aan de kwetsbaarheid van het menselijk lichaam?
Ben je vroeger ooit getuige geweest van een ongeluk of heb je dat zelf gehad? Iets waarbij iemand er lichamelijk slecht aan toe was en jij dat zag?
Dat kan voor een jong kind erg beangstigend zijn, weet niet hoe jong je was? Kreeg je voldoende steun van je omgeving in die tijd?quote:Op maandag 23 juli 2012 16:56 schreef Fok-it het volgende:
Nee maar ik heb vroeger wel lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht vanwege mijn ogen, ook 4 operaties gehad enzo. dus misschien daardoor wel..
Het begon al bij mijn geboorte tot een jaar of 5-6, ja ik heb wel veel steun gehad van mijn ouders, maar het heeft me later wel veel *vooral mentale* problemen opgeleverd.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:57 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat kan voor een jong kind erg beangstigend zijn, weet niet hoe jong je was? Kreeg je voldoende steun van je omgeving in die tijd?
Paniek ontstaat bij situaties waarin iets zit wat geïnterpreteerd wordt als iets wat je teveel zou kunnen worden, wat je niet aan kan en je daar dus weg moet. Angst, hoe heftig die ook is, is in die zin een afleiding; het is een signaal wat afgaat wanneer je dingen tegen komt waarbij je een (onbewuste) overtuiging hebt dat dat voor jou ''gevaarlijk'' is. Het is geconditioneerd.quote:Op maandag 23 juli 2012 16:58 schreef Fok-it het volgende:
Het begon al bij mijn geboorte tot een jaar of 5-6, ja ik heb wel veel steun gehad van mijn ouders, maar het heeft me later wel veel *vooral mentale* problemen opgeleverd.
Zoals?quote:Op maandag 23 juli 2012 16:14 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Ik weet niet of je je opmerking zo bedoelde, maar het kan best frustrerend zijn om je doelloos te voelen (waar men soms onterecht een link met nutteloos legt). Het doel van het leven, hoe moeilijk kun je het jezelf maken.
Soms is het al een opgave de week door te komen misschien, dan zou ik me zeker niet richten op iets zo groot dat totaal niet te overzien is. Probeer uit kleinere dingen, wat meer op korte termijn iets te halen.
Day zero project (wat sylvana doet) misschien wat voor jou?quote:
want??quote:Op maandag 23 juli 2012 18:21 schreef kingtoppie het volgende:
Dat is een duur grapje waar ik geen geld voor heb Maanvis
Goed zo!quote:Op maandag 23 juli 2012 18:20 schreef kingtoppie het volgende:
Thx Riddler86.
Ik hou het op 3x week sporten.. Ga vanavond wel
Gezonder eten houdt voor mij in, meer eten.
Op tijd naar bed.... Voor 1 uur vind ik een prima streven, afgezien van uitgaan etc.
Maar thx, ik ga er wat mee doen
quote:Op maandag 23 juli 2012 08:42 schreef Maanvis het volgende:
Hoe moeten we dat in het nederlands verkrijgen? Sint janskruid?
Het is bij de drogist en apotheek te koop. Zelf heb ik het op internet besteld, was ¤15 voor een maandvoorraad (3*300mg per dag). Ik heb geen bijwerkingen maar slaap wel beter, kan me beter concentreren, stemming is beter etc. Het effect is niet extreem sterk maar het helpt vrij aardig.quote:
Mwah wat in het verleden goed ging hoeft nou niet weer goed te gaan. Ik zou toch gewoon wachten tot hij terug is hoor. Dat ene maandje wachten overleef je ook welquote:Op maandag 23 juli 2012 21:00 schreef kingtoppie het volgende:
Ik bedoel gewoon, lagere dosering gaan gebruiken dan he... Heb al een keer 37.5 mg eraf gehaald onder zijn supervisie zegmaar... Maar daar had ik ook nauwelijks hinder van... Ik wil nu hetzelfde doen.
Wat nu stort er precies boven mijn huis een vliegtuig neer?quote:Op maandag 23 juli 2012 21:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mwah wat in het verleden goed ging hoeft nou niet weer goed te gaan. Ik zou toch gewoon wachten tot hij terug is hoor. Dat ene maandje wachten overleef je ook wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |