abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 14:53:37 #1
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_114565979
Tot ergens in oktober vorig jaar (ik heb het niet precies bijgehouden) heb ik een paar jaar fluoxetine geslikt. Sinds ik gestopt ben en dan vooral de laatste paar maanden begin ik steeds meer en meer te merken hoe goed het hielp nu ik het niet meer inneem. Toen nam ik het allemaal voor lief maar nu besef ik pas dat het goed werkte. Als je er eenmaal mee begint gaat het zo geleidelijk aan dat je het allemaal maar voor lief neemt. Ook als je ermee stopt gaat het geleidelijk aan. Toen ik er net vanaf was dacht ik nog: 'Goh, dit valt mee. Ik voel me nog helemaal niet slechter ofzo.' Maar daar denk ik nu wel anders over.

De laatste tijd heb ik voortdurend last van een permanent angstgevoel en misselijkheid en voel ik me vaak neerslachtig. Als ik wakker word is het het ergst. Niet dat ik dan specifiek ergens angst voor heb maar dat gevoel 'is' er gewoon. Ik voel me ook voortdurend huilerig en zou elk moment spontaan kunnen gaan janken. Gisteren voelde ik me zo down en eenzaam en verdrietig (dat ik er zelfs van moest overgeven) dat ik besloten heb om vandaag weer aan de fluoxetine te beginnen. (Om precies te zijn, ik heb vanmorgen om 10:47 weer de eerste ingenomen. *O* :') )

Ik woon nog thuis ( :') ) en mijn moeder merkt ook héél erg verschil. Ik erger me aan alles thuis en kan niet wachten tot ik op mezelf woon.

Maar er is 1 reden waarom ik er mee gestopt ben vorig jaar: namelijk mijn haar. Nu had ik altijd al meer last van haaruitval maar tijdens de fluoxetine was mijn haar gestopt met groeien en zag je het echt minder en korter worden. Het zag er niet uit en ik was het zo zat dat ik van de ene op de andere dag het medicijn niet meer innam. Mijn haar is overigens wel behoorlijk aangetast, het is wel weer wat gaan groeien maar vooral aan de linkerkant ziet het er erg raar uit. Ik zit er serieus over te denken om extensions te nemen. Ik moet het steeds stijlen om het weer recht te krijgen en al gauw schiet het links weer in rare krullen (terwijl ik die niet eens heb van mezelf).
Nu moet ik wel zeggen dat als ik mijn haar waste, ik dat ook heel erg ruw deed :X (automatisch met mijn hoofd naar links) , misschien dat dat ook een beetje meetelde.

Verder had ik helemaal niet zo veel meer bijwerkingen voor zover ik het merkte. Oké, wel tanden knarsen en helder dromen (maar dat laatste vond ik juist leuk! :D ). Nu had ik vorig jaar wel voor het eerst een gaatje (in een kies), ik weet alleen niet of dat door het medicijn kwam. En volgens mij was ik ook veel meer slaperiger/suffer.

De reden dat ik toen juist dít medicijn heb genomen is omdat dit de enige was waar je niet dik van zou worden.

Waarom stel ik nou ook altijd alles uit? Ik had er gewoon maanden terug alweer mee moeten beginnen. Het duurt ook nog eens 4 tot 6 weken voordat het eventueel begint te werken.

Nu vraag ik me af – voor degene die ook ervaringen hebben met fluoxetine – welke bijwerkingen hebben/hadden jullie en hoe merk(t)en jullie dat het medicijn helpt/hielp? En wat doet/deed het met jullie haar?
pi_114566532
Heb je wel al eens goeie therapie geprobeerd? Het zijn me nogal een bijwerkingen die je noemt en ook je symptomen zonder de medicatie zijn kloten.
Medicijnen zijn in mijn ogen nooit meer dan een tijdelijk hulpmiddel om je door je therapie heen te krijgen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 23 juli 2012 @ 15:20:17 #3
157031 roosjeroosje1988
pi_114566642
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:15 schreef Deetch het volgende:
Heb je wel al eens goeie therapie geprobeerd? Het zijn me nogal een bijwerkingen die je noemt en ook je symptomen zonder de medicatie zijn kloten.
Medicijnen zijn in mijn ogen nooit meer dan een tijdelijk hulpmiddel om je door je therapie heen te krijgen.
Nee ik heb nooit 'echte' therapie gehad eigenlijk.
pi_114566737
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:20 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nee ik heb nooit 'echte' therapie gehad eigenlijk.
Misschien helpt dat beter dan die nare medicijnen? Ook wel een beetje raar dat je huisarts je dat niet adviseert. Ook het abrupt stoppen met dit soort medicatie is niet verstandig, afkickverschijnselen kunnen zeer ernstig zijn.
Koop je die medicijnen soms op internet ofzo?
Supra Groningam Nihil
  maandag 23 juli 2012 @ 15:32:07 #5
157031 roosjeroosje1988
pi_114566942
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:23 schreef Deetch het volgende:

[..]

Misschien helpt dat beter dan die nare medicijnen? Ook wel een beetje raar dat je huisarts je dat niet adviseert. Ook het abrupt stoppen met dit soort medicatie is niet verstandig, afkickverschijnselen kunnen zeer ernstig zijn.
Koop je die medicijnen soms op internet ofzo?
Nee ik was een paar maanden geleden toevallig bij de huisarts voor iets anders (met mijn moeder :@ ) en toen kwam het ter sprake en had ze ze weer voorgeschreven. (Toen ik ze destijds voor het eerst haalde was ik bij een andere huisarts maar in dezelfde praktijk.) Vandaag pas ben ik er dus weer mee begonnen.
pi_114567041
Ik heb gehoord dat je er oudere mannen aantrekkelijk van gaat vinden. ;)

[ Bericht 41% gewijzigd door Polarcat op 23-07-2012 15:42:00 ]
  maandag 23 juli 2012 @ 18:26:39 #7
157031 roosjeroosje1988
pi_114572325
Ik ben zojuist weer over mijn nek gegaan (tijdens het eten), snel naar de wc gerent. :') Nu hoop ik maar dat mijn medicijn van vanmorgen al was 'ingewerkt'. :P
pi_114572687
Ik zou toch echt eens kijken voor therapie. Je kan niet levenslang aan zulke medicijnen zitten, en ik denk dat je daar zelf ook niet vrolijk van wordt.
pi_114576368
Dat van vanmorgen zal inmiddels wel ingewerkt zijn.

Ik heb lang fluoxetine geslikt, weinig bijwerkingen van gehad. Weet niet zo goed of het echt wat deed, ik denk wel een beetje, maar het was geen verschil van dag en nacht voor mijn gevoel.
Overigens met therapie ernaast...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_114578244
Volgens mij werkt AD het beste als je er therapie naast hebt, Tenminste dat is wel wat ik in mijn opmgeving en ook bij mezelf ondervind, De AD vlakt het 1 en ander af, maar het probleem zelf wordt niet aangepakt, Dus misschien is therapie zo gek nog niet!
S. 2014
J. 2016
  maandag 23 juli 2012 @ 23:24:58 #11
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114586118
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Volgens mij werkt AD het beste als je er therapie naast hebt, Tenminste dat is wel wat ik in mijn opmgeving en ook bij mezelf ondervind, De AD vlakt het 1 en ander af, maar het probleem zelf wordt niet aangepakt, Dus misschien is therapie zo gek nog niet!
Dit

Verder verschillen de bijwerkingen heel erg per persoon.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 25 juli 2012 @ 23:22:52 #12
364068 Nerys
Pew. Pew.
pi_114663457
Geen bijwerkingen hier, maar na een jaar werkte het gewoon niet meer. Of ik werd depressiever, dat kan ook. Ik zat in ieder geval al aan de maximale dosis, dus voor mij deed het niet zo veel meer.
  donderdag 26 juli 2012 @ 09:26:49 #13
157031 roosjeroosje1988
pi_114672496
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 23:22 schreef Nerys het volgende:
Geen bijwerkingen hier, maar na een jaar werkte het gewoon niet meer. Of ik werd depressiever, dat kan ook. Ik zat in ieder geval al aan de maximale dosis, dus voor mij deed het niet zo veel meer.
Huh maar hoe kan je er dan depressiever van worden? Bij mij gebeurde dat juist pas toen ik er een tijdje mee gestopt was. En wat is eigenlijk de maximale dosis? Ik ben destijds begonnen met een halve en overgegaan op een hele (per dag).
pi_114673389
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Huh maar hoe kan je er dan depressiever van worden? Bij mij gebeurde dat juist pas toen ik er een tijdje mee gestopt was. En wat is eigenlijk de maximale dosis? Ik ben destijds begonnen met een halve en overgegaan op een hele (per dag).
Tja het menselijk lichaam stelt ons soms voor verrassingen. Inmiddels al met je huisarts gesproken over eventueel therapie? Medicijnen zijn geen oplossing maar een hulpmiddel.
Supra Groningam Nihil
pi_114700839
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 09:26 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Daarmee bedoel ik te zeggen dat je niet kan weten of de werking afneemt na verloopt van tijd, of dat er iets anders veranderd. Bij mij sloeg de depressie na een jaar in ieder geval weer toe. Ik slikte er drie per dag, maar ik kan me even de dosering in mg niet meer herinneren. De maximale dosering staat ook in de bijsluiter als het goed is.
pi_114702732
Ik vind het jammer dat zo een meisje aangetast word
pi_114709806
Hoewel ik veel lees over goede ervaringen hiermee heb ik persoonlijke geen goede ervaringen met serotonine heropname remmers.
Heb er 3 geprobeerd, Fluoxetine , Paroxetine en Citalopram voor depressie en angsten.
Mijn depressie en vooral angsten verergerden, vooral in het begin maar dat schijnt normaal te zijn, ik stompte compleet af, kon wel heel onredelijk kwaad worden over triviale dingen maar verdere emoties waren vlak en kwam in korte tijd kilo's aan, ook met de fluoxetine maar geen effecten op mijn haar trouwens.

Geen interesse in mijn gezin/werk, libodo heel laag dus al met al werd ik er echt niet vrolijker van (cirkeltje), en kreeg geen voet aan de grond bij mijn toenmalige psychiater ... ik moest maar gewoon doorslikken en het zou moeten verbeteren, zo ben ik bijna 5 jaar aan het rommelen geweest.
Citalopram was wel het minst heftig trouwens.
Het afbouwen was verschrikkelijk, vooral met de paroxetine.
Slikte trouwens de normale dosis, niet het maximale.

Mijn (persoonlijke) conclusie is een beetje dat het bij veel mensen goed helpt voor depressies maar dat het voor angsten niet het ideale medicijn was voor mij. Ook de bijwerkingen verschillen erg per persoon Maar zeg even met klem, ik ben geen psychiater dus kan alleen maar oordelen vanuit mijn eigen ervaring.

Ik ken mensen die zweren bij serotonine remmers, dus dat bewijst dat het echt per persoon verschilt.

Mijn advies is wel kijk naar therapie of andere niet met medicijnen gerelateerde behandel methoden, het zijn wel dingen waar je voor open moet staan natuurlijk. Maar ik heb een beetje een aversie gekregen tegen psychische klachten oplappen met chemicaliën. Het is vaak alleen maar een tijdelijk lapmiddel zodat je kunt blijven functioneren, de echte oorzaak of bron van de klachten worden niet of nauwelijks aangepakt.

[ Bericht 12% gewijzigd door geregistreerd op 27-07-2012 08:57:25 (aanvulling) ]
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:53:19 #18
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114714358
Klinkt alsof je verslaafd bent aan de fluoxetine.
"Step into the light to see the darkness"
"If you talk to God you're religious. If God talks to you, you're psychotic."
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:11:13 #19
157031 roosjeroosje1988
pi_114716978
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:52 schreef geregistreerd het volgende:
Hoewel ik veel lees over goede ervaringen hiermee heb ik persoonlijke geen goede ervaringen met serotonine heropname remmers.
Heb er 3 geprobeerd, Fluoxetine , Paroxetine en Citalopram voor depressie en angsten.
Mijn depressie en vooral angsten verergerden, vooral in het begin maar dat schijnt normaal te zijn, ik stompte compleet af, kon wel heel onredelijk kwaad worden over triviale dingen maar verdere emoties waren vlak en kwam in korte tijd kilo's aan, ook met de fluoxetine maar geen effecten op mijn haar trouwens.

Geen interesse in mijn gezin/werk, libodo heel laag dus al met al werd ik er echt niet vrolijker van (cirkeltje), en kreeg geen voet aan de grond bij mijn toenmalige psychiater ... ik moest maar gewoon doorslikken en het zou moeten verbeteren, zo ben ik bijna 5 jaar aan het rommelen geweest.
Citalopram was wel het minst heftig trouwens.
Het afbouwen was verschrikkelijk, vooral met de paroxetine.
Slikte trouwens de normale dosis, niet het maximale.

Mijn (persoonlijke) conclusie is een beetje dat het bij veel mensen goed helpt voor depressies maar dat het voor angsten niet het ideale medicijn was voor mij. Ook de bijwerkingen verschillen erg per persoon Maar zeg even met klem, ik ben geen psychiater dus kan alleen maar oordelen vanuit mijn eigen ervaring.

Ik ken mensen die zweren bij serotonine remmers, dus dat bewijst dat het echt per persoon verschilt.

Mijn advies is wel kijk naar therapie of andere niet met medicijnen gerelateerde behandel methoden, het zijn wel dingen waar je voor open moet staan natuurlijk. Maar ik heb een beetje een aversie gekregen tegen psychische klachten oplappen met chemicaliën. Het is vaak alleen maar een tijdelijk lapmiddel zodat je kunt blijven functioneren, de echte oorzaak of bron van de klachten worden niet of nauwelijks aangepakt.
Kwam je echt aan met fluoxetine??? Maar hoe kan dat eigenlijk? Ging je er meer van eten dan? Je zegt dat het geen effect had op je haar, had je ook niet dat het niet meer of langzamer groeide?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:13:35 #20
157031 roosjeroosje1988
pi_114717036
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 11:53 schreef locutus51 het volgende:
Klinkt alsof je verslaafd bent aan de fluoxetine.
Nee joh :P , het smaakt ontzettend vies en ik denk echt niet van mmm lekker, ik neem er weer één. Het is alleen dat ik me er beter door voelde toen ik het nog nam.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:14:57 #21
157031 roosjeroosje1988
pi_114717073
quote:
3s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:11 schreef Deetch het volgende:

[..]

Tja het menselijk lichaam stelt ons soms voor verrassingen. Inmiddels al met je huisarts gesproken over eventueel therapie? Medicijnen zijn geen oplossing maar een hulpmiddel.
Maar wat houdt die therapie dan precies in?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:16:39 #22
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114717121
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:13 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Nee joh :P , het smaakt ontzettend vies en ik denk echt niet van mmm lekker, ik neem er weer één. Het is alleen dat ik me er beter door voelde toen ik het nog nam.
Als ik coke snuif dan doet mijn neus zeer, en denk echt niet van mmm lekker, ik neem nog een snuif. Het is alleen dat ik me er beter door voel wanneer ik het neem.
pi_114717408
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:14 schreef roosjeroosje1988 het volgende:

[..]

Maar wat houdt die therapie dan precies in?
Dat ligt eraan welke therapie je gaat volgen, daarover kun je beter met je huisarts gaan overleggen.
Het doel van therapie is om de oorzaken en gevolgen van je angsten etc aan te pakken zodat je zonder medicijnen normaal door het leven kunt.
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:43:38 #24
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114718061
Soms is aanleg voor angst of depressie genetisch. Therapie werkt dan maar tot zover maar een fysiek medicijn kan de lichamelijke oorzaak wegnemen. Als een diabetes patient niet zonder zijn insuline kan, noem je hem dan ook verslaafd?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:52:55 #25
28372 locutus51
Nil Volentibus Arduum
pi_114718468
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:43 schreef Mishu het volgende:
Soms is aanleg voor angst of depressie genetisch. Therapie werkt dan maar tot zover maar een fysiek medicijn kan de lichamelijke oorzaak wegnemen. Als een diabetes patient niet zonder zijn insuline kan, noem je hem dan ook verslaafd?
Insuline is een stof die door het lichaam zelf wordt aangemaakt, wanneer te weinig dat moet dit toevoegd worden. Dit noem ik geen verslaving, het lichaam kan niet zonder namelijk.

Medicijnen nemen geen lichamelijk oorzaak weg bij depressies etc. Die passen het lichaam aan zodat je er geen/minder last van hebt. In mijn ogen geen oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')