Mja, ik heb er totaal geen ervaring mee, dus ja, dan weet ik ook weinig te zeggenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:35 schreef Fok-it het volgende:
Jammer dat er nog geen reactie op mijn post is gekomen. Ik zal het wel op een ander forum proberen
Het was ook niet kattig bedoelt hoorquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Mja, ik heb er totaal geen ervaring mee, dus ja, dan weet ik ook weinig te zeggen
Wellicht, maargoed ik had gewoon pijnscheuten in mijn hart op een gegeven moment en ging na een avond stappen gewoon ergens op mijn rug in het gras liggen als ik alleen was ergens... Niet heel logisch allemaal dat dat onopgemerkt blijft aan jezelf.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:25 schreef emmyemmy het volgende:
Jarenlange depressie, bestaat dat? Dat je niet weet of het wel zo is omdat je er aan gewend bent geraakt?
Geen controle over gedachtes en gevoel.... -> anti depressiva, naar mijn mening.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Het was ook niet kattig bedoelt hoorMaar had gehoopt dat er wel wat ervaringsdeskundige hier aanwezig waren ghehe,
En op mezelf inpraten dat het niks ergs is en zo weer weg gaat lukt niet; ik ben dan al in een zo ver stadium van paniek dat ik geen controle heb over mijn gedachtes en gevoel
Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk..vooral omdat het niet elke dag voorkomt, en je kan ook depressieve en zelfs suïcidale gedachten opwekken met AD toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:14 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Geen controle over gedachtes en gevoel.... -> anti depressiva, naar mijn mening.
Ga even naar de huisarts.
In het begin denk ik, maar je bent jezelf er nog wel bewust van dat je dat absoluut niet moet doen uiteraard.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:16 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Daar zit ik ook niet echt op te wachten eigenlijk..vooral omdat het niet elke dag voorkomt, en je kan ook depressieve en zelfs suïcidale gedachten opwekken met AD toch?
Ik snap wat je wil zeggen, maar ik ga na de zomer een nieuwe opleiding beginnen, ergens anders gewoon fresh start. en ik heb dan geen behoefte dat ik op dat moment `weer'' bij een psych loop met evt medicatie..quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:18 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
In het begin denk ik, maar je bent jezelf er nog wel bewust van dat je dat absoluut niet moet doen uiteraard.
Maar weetje wat het meer is... Het komt niet iedere dag voor, dat heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik er 1.5 jaar mee bleef lopen tegen de tijd dat ik naar de dokter ging.
Ontwijk het maar lekker, maar ik hoop alleen dat jij jezelf niet 1.5 jaar lang gaat kwellen voordat je de knop omzet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik snap wat je wil zeggen, maar ik ga na de zomer een nieuwe opleiding beginnen, ergens anders gewoon fresh start. en ik heb dan geen behoefte dat ik op dat moment `weer'' bij een psych loop met evt medicatie..
Ik ontwijk het niet, het is alleen geen probleem waar ik systematisch elke dag last van heb, of elke week. En jij zegt meteen als eerste advies: aan de anti-depressiva, ik hoop gewoon dat er wat meer natuurlijke middelen zijn hoe ik het kan oplossen,quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ontwijk het maar lekker, maar ik hoop alleen dat jij jezelf niet 1.5 jaar lang gaat kwellen voordat je de knop omzet.
Denk je werkelijk dat het automatisch weggaat of moet je misschien toch wel aan jezelf gaan werken en de middelen aanpakken?
Ja, dat heeft mij in eigen ervaring enorm geholpen, ik zit niet met ''problemen'' (problemen in je leven) die ik niet zelf kan oplossen, ik zit met fouten in mijn eigen wereldvisie waar ik op het moment waar ik daar last van heb geen controle over heb. Hoe wil je die controle terug gaan krijgen als je je kwaal niet volledig erkent en het zo sterk is dat je niks anders doet dan in dat gevoel meegaan?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik ontwijk het niet, het is alleen geen probleem waar ik systematisch elke dag last van heb, of elke week. En jij zegt meteen als eerste advies: aan de anti-depressiva, ik hoop gewoon dat er wat meer natuurlijke middelen zijn hoe ik het kan oplossen,
Hoe fris is je frisse start als je nog steeds met dezelfde angsten blijft rondlopen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik snap wat je wil zeggen, maar ik ga na de zomer een nieuwe opleiding beginnen, ergens anders gewoon fresh start. en ik heb dan geen behoefte dat ik op dat moment `weer'' bij een psych loop met evt medicatie..
Het schijnt dat bij depressieve mensen het CO2 gehalte in het bloed hoger is / 02 gehalte lager.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:16 schreef Maartel het volgende:
Pff, geen idee of er echt een chemisch verband is, maar ben ik de enige die met benauwd weer standaard futloos en dus somber word?
Als het benauwd is wordt ik wel futloos, maar dat heeft iedereen wel een beetje denk ik, Somber wordt ik van de regen! Als de zon schijnt ben ik vaak veel vrolijker!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Het schijnt dat bij depressieve mensen het CO2 gehalte in het bloed hoger is / 02 gehalte lager.
Misschien werkt het ook andersom?..
+1 Dus komt goed volgende weekquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als het benauwd is wordt ik wel futloos, maar dat heeft iedereen wel een beetje denk ik, Somber wordt ik van de regen! Als de zon schijnt ben ik vaak veel vrolijker!
Ieder mens is anders, Mijn vriend wordt bijvoorbeeld ook niet vrolijker van de zon, Hij is echt een avondmens, en leeft weer op als de zon onder is. Dus alleen omdat je anders bent, ben je niet gelijk mafquote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:06 schreef Maartel het volgende:
Hmm, ik weet niet wat ik heb. Voelde de somberheid ineens opkomen, en bijna als een soort hoofdpijn gewoon mijn hoofd overnemen.. maar ik heb verder geen concrete sombere gedachten ofzo, wat ik normaal als ik wat dieper zit wel altijd heb.. 't is gewoon alsof al mijn positieve energie ineens wegebteEn nou blijft dat sombere gevoel zonder reden maar doorzeuren.
Begin gelijk weer te twijfelen aan mijn medicatie etc, maar zal ws toch wel weer het advies krijgen het niet te proberen te verklaren maar het gevoel er 'te laten zijn'
Ik gebruik dit nu een paar weken en het lijkt zowaar echt te helpen.quote:It has long been a happy alternative for those reluctant to pop pills for depression.
But the herbal extract St John's Wort now has more than just cheerful converts to testify to its mood-lifting powers.
In what is billed as the most thorough study of the plant, scientists have found it is just as effective as Prozac at treating depression.
It also had fewer side effects than many standard drugs used to help those battling despair.
En hoe duur?quote:Op maandag 23 juli 2012 02:00 schreef Sterrenstof86 het volgende:
'St John's Wort plant as effective as Prozac for treating depression', say scientists
[..]
Ik gebruik dit nu een paar weken en het lijkt zowaar echt te helpen.
Klinkt boeddhistisch.quote:Op zondag 22 juli 2012 05:15 schreef kingtoppie het volgende:
Ah fuck it, wat moet ik nou weer aan met het leven, wat valt er te bereiken....
Uiteindelijk is het hoogste wat je kan bereiken iets van innerlijke rust denk ik ofzo.
Hehe, denk dat ik maar een keer naar tibet moet verhuizen.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Klinkt boeddhistisch.Misschien is het wat voor je.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |