- Was die delirium tijdelijk? Of heeft hij er daarna altijd last van blijven hebben? (tot ie stierf)quote:Op zondag 10 juni 2012 18:02 schreef Belsezar het volgende:
Mijn vader heeft vrijwel hetzelfde meegemaakt. Ook kanker, ook een jaar of 3 er tegen gevochten door chemo en straling, uitzaaingen door zijn hele lichaam, ook een delirium gehad. Aan de morfine, later ook de haldol, oxycontin, morfine pleisters, morfinepomp etc.
Ik wil niet het slechte nieuws brengen maar de arts heeft gelijk, het is bergafwaarts. Tenminste dat is mijn ervaring..
Mijn vader is 11 maanden geleden overleden.
Sterkte
Edit: Zie het als een opleving, niet een weg naar een betere gezondheid. Het nadeel van een delirium is ook dat hij erna geen euthanasie document meer kan/mag tekenen. Dat vonden wij naderhand heel erg, het was beter geweest voor hem als hij dat wel had gedaan. Wij hebben hem tot overlijden thuis verzorgd en de laatste maanden waren mens onterend...
Gewoon even minder bot zijn.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:10 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Jezus man. Ik zeg toch niets raars? Iedereen gaat dood, dus stellen dat je niet weet hoe iets af gaat lopen is gewoon naïef. En onwaar. Iedereen weet hoe het uiteindelijk afloopt.
Hoe lang het duurt valt weinig over te zeggen. Bij mijn vader ging het in stappen en de laatste stap kwam voor iedereen (zelfs de doktoren) onverwacht. Ik zou niet rekenen op jaren als ik je verhaal zo lees, eerder op maximaal weken, als het heel goed gaat een paar maanden.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
- Was die delirium tijdelijk? Of heeft hij er daarna altijd last van blijven hebben? (tot ie stierf)
- Mijn vader heeft enkel uitzaaiïngen in zijn longen, elders (nog) niet (Klemtoon op NOG NIET)
- Ik weet ook wél dat zijn gezondheid nooit echt meer goed zal komen. Na deze complicaties schat ik, dat hij nog maximaal twee jaar zal hebben.
Echter wat ik bedoel met frustrerend is: gaat hij binnen enkele dagen dood? Binnen enkele weken? Maanden? Of na 2-3 jaar? Op dat vlak zitten we op dit ogenblik dus ook in het ongewisse hé?
Het delirium was permanent, hij herkende op het laatst niemand meer, zijn huis niet meer, mijn moeder niet meer, alleen nog mijn stem herkende hij nog.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:15 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
- Was die delirium tijdelijk? Of heeft hij er daarna altijd last van blijven hebben? (tot ie stierf)
- Mijn vader heeft enkel uitzaaiïngen in zijn longen, elders (nog) niet (Klemtoon op NOG NIET)
- Ik weet ook wél dat zijn gezondheid nooit echt meer goed zal komen. Na deze complicaties schat ik, dat hij nog maximaal twee tot drie jaar zal hebben.
Echter wat ik bedoel met frustrerend is: gaat hij binnen enkele dagen dood? Binnen enkele weken? Maanden? Of na 2-3 jaar? Op dat vlak zitten we op dit ogenblik dus ook in het ongewisse hé?
Ik heb mezelf beloofd, dat als mijn vader toch nog 'deels' herstelt én toch nog opnieuw naar huis mag, dat ik hem dan elke dag (al is het maar 1 minuut) ga bezoeken. Denk je dat het nog mogelijk is dat hij nog even naar huis mag of is het gewoon hopeloos?quote:Op zondag 10 juni 2012 18:43 schreef Tayu het volgende:
Probeer iig van deze goede momenten te genieten, samen!
Naar huis kan eigenlijk vrijwel altijd nog. Of dat nu is omdat hij sterker is geworden of omdat hij uitbehandeld is.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:46 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb mezelf beloofd, dat als mijn vader toch nog 'deels' herstelt én toch nog opnieuw naar huis mag, dat ik hem dan elke dag (al is het maar 1 minuut) ga bezoeken. Denk je dat het nog mogelijk is dat hij nog even naar huis mag of is het gewoon hopeloos?
Ik besef nu maar pas dat het bijna afgelopen was (of IS) met mijn vader. Daarvoor was hij wel hard ziekjes, maar hij liet het niet merken als ik in de buurt was (het is een harde hé?) en ik dacht dat het wel OK was.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn vader, alweer lang geleden. Het is allemaal niet in te schatten. Maar als er uitzaaiingen zijn, dan is het toch echt vrij uitzichtloos. Probeer daarom niet te ver vooruit te denken, maar pak het moment van nu. En probeer daar ook van te genieten.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:46 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb mezelf beloofd, dat als mijn vader toch nog 'deels' herstelt én toch nog opnieuw naar huis mag, dat ik hem dan elke dag (al is het maar 1 minuut) ga bezoeken. Denk je dat het nog mogelijk is dat hij nog even naar huis mag of is het gewoon hopeloos?
Ik besef nu maar pas dat het bijna afgelopen was (of IS) met mijn vader. Daarvoor was hij wel hard ziekjes, maar hij liet het niet merken als ik in de buurt was (het is een harde hé?) en ik dacht dat het wel OK was.
Ik heb een job en het ziekenhuis is nu ook niet meteen bij de deur hé? Mijn moeder is daar wel elke dag.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:06 schreef Tayu het volgende:
[..]
Ik heb dit zelf ook meegemaakt met mijn vader, alweer lang geleden. Het is allemaal niet in te schatten. Maar als er uitzaaiingen zijn, dan is het toch echt vrij uitzichtloos. Probeer daarom niet te ver vooruit te denken, maar pak het moment van nu. En probeer daar ook van te genieten.
Waarom bezoek je hem nu niet iedere dag?
In die tijd had ik ook een baan, en het ziekenhuis was op ruim anderhalf uur reizen met de trein, en nog een kwartiertje met de bus. Ik vond dat geen enkel probleem destijds.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:23 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb een job en het ziekenhuis is nu ook niet meteen bij de deur hé? Mijn moeder is daar wel elke dag.
Hier is het wel lichtjes anders. Mijn vader is momenteel helemaal niet kritiek vanwege zijn uitzaaiïngen. Die zijn (tijdelijk) onder controle. Hij ligt in kritieke toestand wegens die schimmel en longinfectie. Maar goed, kritiek is nog altijd kritiek.quote:Op zondag 10 juni 2012 19:34 schreef Remnant het volgende:
Sterkte. Weet wat je meemaakt, aangezien volgens de artsen mijn vader ook nog maar enkele weken te leven heeft door uitgezaaide kanker. Probeer het in ieder geval zo snel mogelijk te accepteren en koester de tijd die er nog is. Het "mooie" van dit alles is is dat je die kans nu nog hebt.
Sorry hoor, maar nee.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:39 schreef Nonverbaal het volgende:
je kan meerdere dingen gebruiken als het niet in een ver gevorderd stadium is waaronder luchtgedroogde abrikozenpitten hier meer info :
http://boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/
gebruik zelf MMS wat ook zeer effectief is :
http://www.miraclemineralsupplement.nl/forums/index.php
Mijn vader heeft dit een tijdje geslikt ten tijde dat hij longkanker had en was toen gestopt omdat het niks uithaalde. Verder heb ik toendertijd uit wetenschappelijke artikelen begrepen dat het vrijwel niks uithaald. Hoewel er natuurlijk mensen zijn die er wel iets aan hebben. Er zijn grootschalige onderzoeken geweest naar de effectiviteit hiervan, onder andere terug te vinden in:quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:39 schreef Nonverbaal het volgende:
je kan meerdere dingen gebruiken als het niet in een ver gevorderd stadium is waaronder luchtgedroogde abrikozenpitten hier meer info :
http://boinnk.nl/blog/abrikozenpitten-met-vit-b17/
gebruik zelf MMS wat ook zeer effectief is :
http://www.miraclemineralsupplement.nl/forums/index.php
Was oprecht bedoeld!quote:
Inderdaad. Die schimmel alleen al, is in 85-90% van de gevallen dodelijk (volgens de statistieken). Maar hij heeft véél méér gezondheidsproblemen hé? Dus bij hem was de overlijdenskans normaal gezien nog véél hoger. Dat hij nog leeft (en we kunnen nu ook zeggen dat hij de schimmelaanval overleeft heeft) is dus inderdaad bijna een wonder. Maar goed, des té beter natuurlijkquote:Op dinsdag 3 juli 2012 18:56 schreef heiden6 het volgende:
Na het lezen van de OP klinken je latere posts als een wonder. Geniet er maar van dat hij er nog is.
Fijn dat de operatie goed gegaan isquote:Op woensdag 11 juli 2012 12:59 schreef makila_avatar het volgende:
Mijn vader heeft de riskante operatie (riskant omdat zijn hart en longen niet goed zijn), vrij goed doorstaan. Ze hebben het ganse gat geplakt.
Hij heeft nu wel véél pijn én hij moet nu vooral rusten. Hopelijk is het gat volledig toe, en kan hij wéér naar huis volgende week.
Tja als hij erdoor komt, valt hier nog weinig aan te doen denk ik. Maar als hij daaraan gestorven was, dan hadden ze misschien wel een probleem gehad hé?quote:Op maandag 16 juli 2012 14:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik snap dat je behoorlijk boos bent, ik vraag me af als je actie tot zoiets wilt ondernemen wat je dan moet doen. Behoorlijke misser al zeg ik het zelf. Het had inderdaad zijn dood kunnen zijn.
Ik verbaas er nog elke dag van, dat hij nog altijd onder ons is, want dat lijkt me toch niet evident. Alles wat tegen kon vallen, is ook effectief tegengevallen. (Behalve dat hij nog steeds leeft natuurlijk ..) Hij heeft zowat alle complicaties gehad die je effectief kan krijgen van een longontsteking. Sinds eind mei is hij elke dag wél in het ziekenhuis geweest of er gelegen, met uitzondering van één dag. Hijzelf begint dat ook pokkebeu te worden.quote:Op maandag 16 juli 2012 14:49 schreef CantFazeMe het volgende:
Verder respect dat je vader zo kan knokken. Zijn er niet veel van.
Ongeloofelijk nieuws!quote:Op maandag 16 juli 2012 18:34 schreef makila_avatar het volgende:
Het gat is dus volledig dicht (net van m'n moeder gehoord). Ten laatste gisteren (zondag) moest de long dan normaal terug open geweest zijn. Evenwel gisteren hebben ze platen genomen van de longen van mijn vader. De arts had héél slecht nieuws. De long ging niet meer open en bleef dichtgeklapt. Het langste dat de arts ***ooit*** in zijn 30 jaar ervaring, geweten had dat een long nog opnieuw open ging na de operatie was (5-correctie) 4 dagen. Vermits het reeds (6-correctie) 5 dagen was, besloot hij, dat het praktisch gezien, nog onmogelijk was dat mijn vader zijn long nog zou herstellen.
Omdat het zondag was én ze maandag (vandaag dus) nog finaal een laatste scan zouden doen voor absoluut zekerheid te hebben, heeft mijn moeder dit gisteren niet aan mij verteld. Ze hebben deze morgen dan alles afgekoppeld en mijn vader ***alweer*** opgegeven. Boven boven wonder, nét op dat moment komt de longarts binnen. Goed nieuws én nog nooit meegemaakt in zijn praktijk. Maar de long van mijn vader is plots na 6 dagen toch nog opengegaan.
Dit is toch echt van de gekke !! Mijn vader is toch echt géne normale? Maar ja, toch maar voorzichtig zijn, voor hetzelfde geld is de long morgen wéér dichtgeklapt en dan kunnen de boeken vooralsnog dicht. Maar hoe dan ook, m'n vader lijkt echt wel een ongelofelijke vechter te zijn.
Tja strijden, maar voor wie en wat? Uiteindelijk heeft hij niks anders dan afgezien van zijn chemo. Hij heeft echt héél hard afgezien en waarom. Helemaal voor niks, want hij is de strijd aan het verliezen. Dus dan vraag ik me af. Als je de harde diagnose kanker ongeneesbaar te horen krijgt, waarom dan nog vechten?quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:06 schreef Isabeau het volgende:
Hij heeft echt gestreden, makila, maar soms wil het dan toch echt niet meer.Het is niet vreemd dat je het gewoon even niet meer weet, woorden schieten hier tekort.
Heel veel sterkte, voor jou, je vader en iedereen die om hem geeft.
Kanker is meestal rot ja, chemo is levensverlengend tegen een prijs, maar soms is het geen ijdele hoop. Maar hier was het zo niet, maar koester de goede momentenquote:Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Tja strijden, maar voor wie en wat? Uiteindelijk heeft hij niks anders dan afgezien van zijn chemo. Hij heeft echt héél hard afgezien en waarom. Helemaal voor niks, want hij is de strijd aan het verliezen. Dus dan vraag ik me af. Als je de harde diagnose kanker ongeneesbaar te horen krijgt, waarom dan nog vechten?
Je naasten worden mentaal moe en zien je uiteindelijk toch sterven. Jijzelf ziet niks dan af, zonder dat je geneest (is gewoon ijdele hoop). In tegendeel de chemo verkort je leven nog ook en de kwaliteit is waarschijnlijk ook nog eens minder ook.
Denk ik nu té negatief? Of is kanker gewoon die rotte ziekte die alles verwoest binnen een familie?
Ik heb zo de indruk dat die fout zijn leven inderdaad gekost heeft. Omdat mijn vader nét voor de operatie wél vrij goed kon ademen. Sinds de operatie is zijn adem niet meer goed gekomen en ineens heeft die schimmel zogezegd de helft van zijn long kapot gemaakt ??quote:Op maandag 16 juli 2012 14:48 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik snap dat je behoorlijk boos bent, ik vraag me af als je actie tot zoiets wilt ondernemen wat je dan moet doen. Behoorlijke misser al zeg ik het zelf. Het had inderdaad zijn dood kunnen zijn.
Oh boy, je beschrijft hoe ik me voelde. Ik vroeg me ook altijd tijdens zijn ziekte af hoe ik dat moest doen. De dag dat hij overleed in het ziekenhuis ben ik bij het moment zelf ook niet geweest. Ik heb letterlijk om de hoek van de deur gezeten, maar er letterlijk bij zijn kon ik niet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:18 schreef makila_avatar het volgende:
Ze zeiden dat ze mijn vader nog maanden in leven kunnen houden dmv machines. Maar mijn vader wil dat niet, hij heeft dat zo afgetekend. En ik zou dat ook niet willen. Wat voor leven heb je dan nog? Ik blijf er ook bij, dat er zware fouten zijn begaan tijdens of na zijn laatste operatie (een routineoperatie voor een klaplong) die hem uiteindelijk fataal zullen worden.
Maar goed, stel nu dat de operatie wél gelukt was, dan lag hij vermoedelijk binnen enkele dagen of weken gewoon terug in het ziekenhuis. Dat zou dan gewoon uitstel dan executie geweest zijn. Het is gewoon op, dat besef ik gewoon. Zijn lichaam wil niet meer mee. Nu is het nog enkel afwachten op dat laatste telefoontje. De tijd gaat nu wel erg traag vooruit hé?
Enerzijds wil ik hem nog een laatste keer zien, zodat hij zich niet alleen zou voelen? Anderzijds, .. is dat wel een goed idee? Hij reageert naar het schijnt nog amper en ziet er niet meer uit. Misschien wil ik gewoon mijn vader herinneren als die sterke man en als ik hem dan daar zou zien liggen xxx
Tijdens de dag heeft hij nog nét voldoende adem. Zijn laatste adem zal hij bijna zeker in het midden van de nacht uitblazen. Dus dan kan ik er zowiezo niet bij zijn hé, want ik heb ook nog een job. Ik hoop wel dat ik hem nog te pakken krijg, vooraleer die nacht eraan komt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:25 schreef vincm het volgende:
Ik heb geen ervaring met de situatie (ik heb wel je topic met veel medeleven gelezen) maar als mijn vader in het ziekenhuis zijn laatste adems aan het uitblazen is zou ik niet thuis bij de telefoon zitten wachten!Ga er heen, niet omdat jij hem beter wil herinneren maar voor hem!
Niet over nadenken want hoe cru het ook klinkt het was een kwestie van tijd. Je moet er niet over nadenken of hij wellicht een paar dagen langer zou hebben gehad als dingen anders waren gedaan, schiet je niets mee op en verpest alleen maar de tijd die jullie nog hebben.quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:44 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik heb zo de indruk dat die fout zijn leven inderdaad gekost heeft. Omdat mijn vader nét voor de operatie wél vrij goed kon ademen. Sinds de operatie is zijn adem niet meer goed gekomen en ineens heeft die schimmel zogezegd de helft van zijn long kapot gemaakt ??
Volgens mij doordat de lucht twee dagen na de operatie niet werd afgezogen, is zijn halve long stuk gegaan. Zijn long heeft twee dagen lang géén zuurstof gekregen hé? Maar ja, met een vingertje wijzen, daar koop ik nu niks meer mee. Dat helpt noch mijn vader, noch mezelf vooruit. Ik kan me er nu beter bij neerleggen en die laatste momenten nog proberen te beleven.
Als het ziekenhuispersoneel merkt dat de patiënt met zijn laatste uren bezig is (als hij tenminste geleidelijk aan wegzakt) dan krijg je bericht om te komen. Natuurlijk kunnen ze plotseling sterven niet voor zijn maar zodra ze merken dat de laatste uren zijn aangebroken dan zal men er alles aan doen om familieleden te informeren om ze zo de kans te geven om er bij te zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 10:25 schreef vincm het volgende:
Ik heb geen ervaring met de situatie (ik heb wel je topic met veel medeleven gelezen) maar als mijn vader in het ziekenhuis zijn laatste adems aan het uitblazen is zou ik niet thuis bij de telefoon zitten wachten!Ga er heen, niet omdat jij hem beter wil herinneren maar voor hem!
Had deze operatie gelukt, dan had hij nog een paar extra weken/maanden gehad. Maar het was een tikkende tijdbom. Je hebt gelijk. Vroeg of laat had hij wéér iets gekregen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 11:42 schreef trovey het volgende:
[..]
Niet over nadenken want hoe cru het ook klinkt het was een kwestie van tijd. Je moet er niet over nadenken of hij wellicht een paar dagen langer zou hebben gehad als dingen anders waren gedaan, schiet je niets mee op en verpest alleen maar de tijd die jullie nog hebben.
Ze kunnen heel veel doen om pijn te verminderen en comfort te verhogen,. Mochten jullie (je vader en/of je familie) merken dat het onaangenaam wordt is dat altijd bespreekbaar. Bij mijn vader hebben we er ook voor gezorgd dat zijn laatste momenten zo aangenaam als mogelijk waren en dat het uiteindelijke sterven zelf heel snel en zonder ellende voor mijn vader ging. Gewoon bespreken met de artsen en verpleegkundigen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:39 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Had deze operatie gelukt, dan had hij nog een paar extra weken/maanden gehad. Maar het was een tikkende tijdbom. Je hebt gelijk. Vroeg of laat had hij wéér iets gekregen.
Het belangrijkste is dat hij comfortabel dood gaat (als je het comfortabel kunt noemen?) en géén pijnen lijdt.
Wonden genezen uiteindelijk wel, maar echt helen zullen ze nooit doen. Maar ja, ik moet verder blijven gaan, al is het maar om zijn herinnering levende te houden.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 07:57 schreef Faithz het volgende:
Kinderen brengen je iets heel moois. En ook al lijkt het voor jou nu niet zo, dit gevoel wordt minder. Je komt hier echt wel doorheen, daar ben je sterk genoeg voor.
Heel veel sterkte met alles.
Totdat ze een spuit gaven om hem in coma te brengen, enkele uren voor zijn dood. Daarna is enkel mijn moeder er tot de laatste seconde bijgebleven.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:46 schreef Oognip het volgende:
Gecondoleerd en heel veel sterkte gewenst
Ben je erbij geweest toen je vader stierf?
Ik wilde het toen niet toegeven. Omdat je ergens toch gelooft in dat mirakel. Maar uiteindelijk had je gelijk dat het slechts een kortstondige opleving was. (Maar dat heeft hij dan toch nog gehad) In feite was die opleving op zich, al een half-mirakel. Hij heeft na zijn doodsverklaring, het toch nog een dikke maand kunnen rekken én buiten de laatste week, was zijn levenskwaliteit tevens ook nog menswaardig.quote:Op zondag 10 juni 2012 18:02 schreef Belsezar het volgende:
Edit: Zie het als een opleving, niet een weg naar een betere gezondheid. Het nadeel van een delirium is ook dat hij erna geen euthanasie document meer kan/mag tekenen. Dat vonden wij naderhand heel erg, het was beter geweest voor hem als hij dat wel had gedaan. Wij hebben hem tot overlijden thuis verzorgd en de laatste maanden waren mens onterend...
De laatste blik die ik gezien heb van mijn vader, was ééntje met een gemeende glimlach van hier tot in Keulen. Ik heb donderdag, een paar uur voor hij stierf, afscheid genomen en gezegd tot ziens. Ik keek naar hem, hij keek naar mij en hij lachte - echt zéér gemeend. Daarna heb ik de deur dichtgetrokken van zijn ziekenhuiskamer. Het is de laatste keer dat ik hem gezien heb.quote:Op zondag 22 juli 2012 09:43 schreef Remnant het volgende:
Gecondoleerd. Mijn vader is een maand geleden ook bezweken aan kanker, dus ik weet (denk ik) hoe je je voelt. Sterkte de komende tijd.
Wat mij in ieder geval helpt is de gedachte dat hij het afscheid heeft gekregen wat hij wou en dat hij beter af is zo. De laatste week was namelijk niet meer om aan te zien.
Het staat hier nu een beetje kil, maar ik denk wel dat je begrijpt wat ik bedoel.
Dat klinkt helemaal niet erg, beter een nog waardig afscheid dan als een kasplantje je laatste maanden/weken/dagen door te brengen.quote:Op zondag 22 juli 2012 08:58 schreef makila_avatar het volgende:
[..]
Ik wilde het toen niet toegeven. Omdat je ergens toch gelooft in dat mirakel. Maar uiteindelijk had je gelijk dat het slechts een kortstondige opleving was. (Maar dat heeft hij dan toch nog gehad) In feite was die opleving op zich, al een half-mirakel. Hij heeft na zijn doodsverklaring, het toch nog een dikke maand kunnen rekken én buiten de laatste week, was zijn levenskwaliteit tevens ook nog menswaardig.
Opmerking ivm euthanasie. Omdat zijn delirium door medicijnen veroorzaakt werd, heeft hij achteraf toch nog de papieren voor euthanasie kunnen tekenen. Daar ben ik wel blij om. Want anders had hij daar nog maanden kunnen liggen, continue naar zijn adem sleuren. Daar had niemand nog beter van geworden.
Uiteindelijk is mijn vader gestorven door morfine en vergif in zijn bloedbanen te pompen. Zijn hart was ondanks drie hartaanvallen nog véél te sterk dus hij kon daar nog maanden liggen creperen in feite. Maar ja, hij was permanent en onomkeerbaar invalide door de mislukte operatie ivm klaplong.
Nu hebben ze dus gewoon aan mijn moeder gevraagd - toen dat er niks meer aan te doen was- ofdat ze de euthanasie procedure die mijn vader getekend had, mochten opstarten. Mijn moeder heeft toen meteen ja gezegd. En dat was volgens mij de juiste beslissing voor mijn vader, hoe erg dat dit ook mag klinken.
Kijk even naar de data van de posts.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:21 schreef cpanker het volgende:
En ik maar zeuren dat m'n pa COPD heeft in fase 4... Sterkte gozer, vooral de geestelijke achteruitgang lijkt me heel lastig om mee om te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |