quote:Op zaterdag 4 juni 2011 17:00 schreef borisz het volgende:
GSMC Na LI winnares Roland Garros 2011
64 76(0)
quote:Op zondag 5 juni 2011 19:06 schreef borisz het volgende:
GSMC Rafael Nadal, winnaar Roland Garros 2011
![]()
75 76(3) 57 61
Dit vind ik een vreemde opmerking. Nadal speelt Ferrer compleet zoek. Hij slaat de ene winner na de andere. Zelfs vanuit de meest onwaarschijnlijk posities wint Nadal het punt, zoals net zittend op de grond maar ook eerder al waar hij de rally opeens aan het net overneemt van Ferrer.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:20 schreef TheGeneral het volgende:
.
Zelfs die ene leuke set die we toch wel verwacht hadden komt er niet. Het wordt maar weer eens een partij van Nadal met alleen maar fouten van de tegenstander.
Fan van Federer en Nadal zijn is een beetje hetzelfde als zeggen dat je op het EK voor Nederland, Duitsland en Spanje bentquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit vind ik een vreemde opmerking. Nadal speelt Ferrer compleet zoek. Hij slaat de ene winner na de andere. Zelfs vanuit de meest onwaarschijnlijk posities wint Nadal het punt, zoals net zittend op de grond maar ook eerder al waar hij de rally opeens aan het net overneemt van Ferrer.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Fan van Federer en Nadal zijn is een beetje hetzelfde als zeggen dat je op het EK voor Nederland, Duitsland en Spanje bent
Ja sommige haters willen gewoon niet toegeven dat Nadal die fouten afdwingt door gewoon alles terug te slaan.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dit vind ik een vreemde opmerking. Nadal speelt Ferrer compleet zoek. Hij slaat de ene winner na de andere. Zelfs vanuit de meest onwaarschijnlijk posities wint Nadal het punt, zoals net zittend op de grond maar ook eerder al waar hij de rally opeens aan het net overneemt van Ferrer.
Je mag maar fan zijn van één speler?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Fan van Federer en Nadal zijn is een beetje hetzelfde als zeggen dat je op het EK voor Nederland, Duitsland en Spanje bent
Het is wel makkelijk inderdaad. Maar fan zijn van Murray is ook niet allesquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
ben je fan van iemand als je hem goed vindt spelen?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Een fan is een enthousiaste aanhanger.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:37 schreef knijn1985 het volgende:
[..]
ben je fan van iemand als je hem goed vindt spelen?
Vind ik niet, je kan fan zijn van iemand zijn manier van spelen, en daar bewondering voor hebben. 99% van de supporters van het nederlands elftal, zijn dat omdat ze zelf nederlander zijn.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
dat bedoelde ik dus ookquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:38 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Een fan is een enthousiaste aanhanger.
Ik ben met voetbal eigenlijk altijd voor Zweden geweest. Ik heb in het algemeen weinig met Nederlandse sporters.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:38 schreef tja77 het volgende:
[..]
Vind ik niet, je kan fan zijn van iemand zijn manier van spelen, en daar bewondering voor hebben. 99% van de supporters van het nederlands elftal, zijn dat omdat ze zelf nederlander zijn.
Ik ben ook nooit voor het Nederlands Elftal geweestquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben met voetbal eigenlijk altijd voor Zweden geweest. Ik heb in het algemeen weinig met Nederlandse sporters.
Het ziet er goed uit. De plu's zijn weg en het zeil wordt nu drooggedweild.quote:
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:40 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik ben met voetbal eigenlijk altijd voor Zweden geweest. Ik heb in het algemeen weinig met Nederlandse sporters.
Ik zeg toch ook niet dat 99% van de nederlanders voor Nederland is. Ik zeg dat 99% van de supporters van Nederland, voor Nederland is omdat ze nederlander zijn. Niet omdat oranje zo mooi kleurt bij het behang, of vanwege het fantastische voetbal.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben ook nooit voor het Nederlands Elftal geweest
Ik ben fan van Murray en verder gaat met mij alles goed!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:37 schreef luckass het volgende:
[..]
Het is wel makkelijk inderdaad. Maar fan zijn van Murray is ook niet alles.
Met mij niet hoorquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:47 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ben fan van Murray en verder gaat met mij alles goed!
Dan vind je dit ook vast mooi:quote:
Zien ze dan niet aankomen dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:59 schreef Mercurial het volgende:
Net de hele baan gedaan begint het weer te regenen.
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:07 schreef Ambrosius het volgende:
Uurtje, dan zijn we klaar voor de echte wedstrijd.
Nou ja, ik zie met name de laatste games Ferrer alleen maar fouten maken. Natuurlijk stuurt Nadal hem ook wel eens heen en weer en maakt hij zelf de winner. Dit gebeurd alleen veel minder dan dat Ferrer zelf de fout maakt. En ik weet ook dat dit komt omdat Nadal alles terugspeelt. En dat maakt Nadal juist vreselijk om naar te kijken vaak. Zelf niks afdwingen (wat een Federer/Djokovic/Berdych/Del Potro etc wel proberen te doen. ) en de punten 'ontvangen' (iets overdreven gezegd).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:34 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat zal iedereen juist toegeven. En dat maakt Nadal zijn spel gewoon niet leuk om naar te kijken. Die keren daarbuiten gelaten dat hij weleens een fantastisch verdedigend punt maakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:36 schreef alors het volgende:
[..]
Ja sommige haters willen gewoon niet toegeven dat Nadal die fouten afdwingt door gewoon alles terug te slaan.
Maar dat links-rechts spelen wat hij doet vind ik wel afdwingen. Of mis jij in Nadals spel dat hij eerder in de rally voor een winner gaat? Dat kan ik me wel voorstellen. Maar dat links-rechts spelen vind ik wel leuk en een teken van initiatief.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:13 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nou ja, ik zie met name de laatste games Ferrer alleen maar fouten maken. Natuurlijk stuurt Nadal hem ook wel eens heen en weer en maakt hij zelf de winner. Dit gebeurd alleen veel minder dan dat Ferrer zelf de fout maakt. En ik weet ook dat dit komt omdat Nadal alles terugspeelt. En dat maakt Nadal juist vreselijk om naar te kijken vaak. Zelf niks afdwingen (wat een Federer/Djokovic/Berdych/Del Potro etc wel proberen te doen. ) en de punten 'ontvangen' (iets overdreven gezegd).
[..]
Dat mis ik ook zeker. Daarnaast is Ferrer hier de aanvallende speler. De meeste rallys zal hij ook zo aan willen gaan. Nadal brengt gewoon terug tot de fout meestal gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:16 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar dat links-rechts spelen wat hij doet vind ik wel afdwingen. Of mis jij in Nadals spel dat hij eerder in de rally voor een winner gaat? Dat kan ik me wel voorstellen. Maar dat links-rechts spelen vind ik wel leuk en een teken van initiatief.
Hoe is Ferrer aanvalender dan Nadal? Ik heb het idee dat ze ongeveer hetzelfde spelen. Ze proberen hun tegenstander te laten lopen en wachten op een opening.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:19 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat mis ik ook zeker. Daarnaast is Ferrer hier de aanvallende speler. De meeste rallys zal hij ook zo aan willen gaan. Nadal brengt gewoon terug tot de fout meestal gemaakt wordt.
[...]
Hij heeft er tot op dit moment 34 tegen. Nog maar 2 games verliezen tot en met de finale lijkt me zelfs voor Nadal niet reëel.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:20 schreef alors het volgende:
Hij heeft nu 28 games tegen en het record was 37 ofzo?, dat zal em wel niet worden.
Ferrer is degene die meestal het punt wil maken. Die de bal langs Nadal wil slaan voor de winner. Andersom heeft Nadal dat veel minder. Die spreid veel, meestal met uitkomst dat Ferrer een winnend punt wil maken uit een moeilijke positie, met als gevolg... een error. Soms gedwongen, soms ongedwongen, maar toch een fout.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:21 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Hoe is Ferrer aanvalender dan Nadal? Ik heb het idee dat ze ongeveer hetzelfde spelen. Ze proberen hun tegenstander te laten lopen en wachten op een opening.
Ik geloof dat ik begin te snappen wat je bedoelt. Nadal stuurt zijn tegenstander van links naar rechts maar zijn doel is niet om een winner te slaan terwijl het dat bij Ferrer wel is?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:25 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Ferrer is degene die meestal het punt wil maken. Die de bal langs Nadal wil slaan voor de winner. Andersom heeft Nadal dat veel minder. Die spreid veel, meestal met uitkomst dat Ferrer een winnend punt wil maken uit een moeilijke positie, met als gevolg... een error. Soms gedwongen, soms ongedwongen, maar toch een fout.
Dat was echt het NadalTM-shot inderdaad!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:27 schreef Steven184 het volgende:
Fantastisch punt inderdaad, typisch Nadal.
Inderdaad. En ook met die punten erbij is het meestal een fout van de tegenstander door het constant terugbrengen van Nadal. Buiten dat dat ook een kwaliteit is en erg knap.. , maakt het voor mij ´spelaantrekklijkheid´ gewoon veel minder leuk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:27 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik begin te snappen wat je bedoelt. Nadal stuurt zijn tegenstander van links naar rechts maar zijn doel is niet om een winner te slaan terwijl het dat bij Ferrer wel is?
31 is het record.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:20 schreef alors het volgende:
Hij heeft nu 28 games tegen en het record was 37 ofzo?, dat zal em wel niet worden.
Okee, ben straks wel benieuwd naar de statistieken, want ik vind het moeilijk om in te schatten wat de verhouding is van de punten die Nadal wint met winners en de punten die hij wint met fouten van Ferrer.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:29 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Inderdaad. En ook met die punten erbij is het meestal een fout van de tegenstander door het constant terugbrengen van Nadal. Buiten dat dat ook een kwaliteit is en erg knap.. , maakt het voor mij ´spelaantrekklijkheid´ gewoon veel minder leuk.
Ja, dat gepluk en dat tijdrekken vind ik ook niks.quote:En dat is nog buiten alle irritante eigenschappen om..
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:30 schreef Angelof9 het volgende:
Eerlijk gezegd is de gemiddelde dames partij interessanter dan dit.
Borg.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:31 schreef alors het volgende:
[..]
wow wtf in welke tijd was dat nog mogelijk?
Ja, als die morgen moeten spelen wordt het zondag helemaal niks.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:31 schreef TheGeneral het volgende:
Laat Federer - Djokovic maar snel beginnen. Dan kunnen die in ieder geval vandaag klaar zijn.
een slecht spelende Ferrer en een ongenaakbare Nadal is niet echt boeiend om te zienquote:
41 volgens mij.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:33 schreef luckass het volgende:
Nadal zat op 40 in 2008 als ik goed telde?
Nou ja, wat is er nu leuk aan zo´n wedstrijd? Waar zit je nu van te genieten? Buiten het feit dat je het fijn vindt dat Nadal wint en dat je fan van hem bent. Dat snap ik en dat is natuurlijk prima. Federer heeft soms ook wedstrijden die niet best zijn die hij wint waarbij ik het prima vind omdat ik fan ben, maar wat is er leuk aan deze pot?quote:
Je vraagt het niet aan mij maar wat ik er leuk aan vind, is dat het wel glorieus graveltennis is van Nadal. Wat ik er minder aan vind, is dat Ferrer weinig kan terugdoen en dat het 0,0 spannend is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:34 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Nou ja, wat is er nu leuk aan zo´n wedstrijd? Waar zit je nu van te genieten? Buiten het feit dat je het fijn vindt dat Nadal wint en dat je fan van hem bent. Dat snap ik en dat is natuurlijk prima. Federer heeft soms ook wedstrijden die niet best zijn die hij wint waarbij ik het prima vind omdat ik fan ben, maar wat is er leuk aan deze pot?
Omdat er geen andere boeiende partijen meer zijnquote:
Dat bestrijd ik toch niet. Ik zeg alleen dat Murray een heel andere wedstrijd tegen Nadal zou spelen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:40 schreef Morthill het volgende:
Nou, zo geweldig is Murray niet op gravel en zo slecht is Ferrer niet. Het is echt geen wonder dat hij won, dat is gewoon een 50/50-wedstrijd op gravel.
Heeft iemand hier gezegd dat zijn tegenstanders een 'slechte dag' zouden hebben?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:42 schreef jojomen4 het volgende:
Rafa is gewoon veel beter op gravel dan de rest. Het is niet zo dat z'n tegenstanders zwak zijn of juist tegen Nadal slecht spelen. Zondag wordt de volgende eraf geblazen, die dan weer een "slechte" dag zou hebben.
dit dusquote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:45 schreef alors het volgende:
Ik kijk liever dit, een wedstrijd waarbij in iig iemand de ander overklast ook al is het met minder spanning, dan een dameswedstrijd waarbij de helft van de ballen in het net wordt gemept en waar het dubbele fouten regent en ik me afvraag hoe ze in godsnaam op dit niveau terecht zijn gekomen.
Wat is het verschil met een partij waarbij de helft van de ballen in het net gaan, voorbij de baseline of langs de lijn? Het blijven fouten. Er komt vrijwel geen mooi spel aan deze partij te pas. Nadal is inderdaad veel beter. Maar het maakt het spel niet leuker.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:45 schreef alors het volgende:
Ik kijk liever dit, een wedstrijd waarbij in iig iemand de ander overklast ook al is het met minder spanning, dan een dameswedstrijd waarbij de helft van de ballen in het net wordt gemept en waar het dubbele fouten regent en ik me afvraag hoe ze in godsnaam op dit niveau terecht zijn gekomen.
Hij is bijna weer weg... nog 2 gamesquote:
In het vorige topic, ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Heeft iemand hier gezegd dat zijn tegenstanders een 'slechte dag' zouden hebben?
Niet altijd, als de tegenstander het initiatief niet neemt, zal Nadal dat wel doen, en zijn tegenstander alle kanten op sturenquote:
Meh, hij heeft zijn service weer beter gemaakt, zet echt druk vanuit zijn eigen spel nu hoor.quote:
Dat dus, hij zou sowieso wel verliezen, maar nu is het gewoon totaal kansloos.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:49 schreef Norrage het volgende:
Ferrer speelt volledig ongeinspireerd. Die had de wedstrijd opgegeven toen ie de baan opliep....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |