abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112586586

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2011 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi

FM 2011 Patch 3

PC
OS - Windows XP | Vista | Windows7
Processor - XP - 1.4GHz of sneller | Vista/W7 - 2.0GHz of sneller
Memory - XP - 512MB RAM | Vista/W7 - 1GB RAM
Video Card - 128MB minimum. Nvidia FX 5900 Ultra of hoger | ATI Radeon 9800 of hoger | Intel 82915G/82910GL of hoger.
Oudere videkaarten kunnen alleen 2D aan en worden niet ondersteund. Laptop versies van deze chipsets kunnen werken, maar worden niet ondersteund.

Mac
Intel Processor | OS X 10.5 | NVidia Geforce 7300 GT | ATI X1600 Radeon

Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
© donroyco

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html

Met zonder. :')
-nee-
pi_112586719
Ik wou net openen en toen kon het niet meer :{

Hoe kan ik mijn reputatie verhogen na twee seizoenen spelen met Las Parmas?

Ik heb trouwens een heel erg lage balkje bij competitie bij het bestuurtabel.. Omdat ik 12e of 13e werd in de Liga BBVA terwijl ik in het eerste seizoen promoveerde van de Liga Adelante... Dus vind raar dat het balkje ''competitie'' erg laag is.
pi_112586780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:56 schreef Andijvie_ het volgende:

Hoe kan ik mijn reputatie verhogen na twee seizoenen spelen met Las Parmas?

Ik heb trouwens een heel erg lage balkje bij competitie bij het bestuurtabel.. Omdat ik 12e of 13e werd in de Liga BBVA terwijl ik in het eerste seizoen promoveerde van de Liga Adelante... Dus vind raar dat het balkje ''competitie'' erg laag is.
Wat heb je als doelstelling gezet op het begin van het seizoen dan?
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_112586787
Reputatie gaat geleidelijk omhoog, gepaard met resultaten en goede spelers etc
pi_112586870
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:57 schreef Silv het volgende:

[..]

Wat heb je als doelstelling gezet op het begin van het seizoen dan?
Kwalificatie EURO cup (europa league). Ik had het team hoog ingeschat.. Ik keek naar de speler stats en ze zagen er goed uit.. Had 30+ spelers gehaald met hoge pass ratings etc.
pi_112586940
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:59 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Kwalificatie EURO cup (europa league)
Daar moet je dus ook hoger voor staan dan 12e of 13e. Als je een lagere doelstelling had gekozen (mid-table ofzo) was het bestuur waarschijnlijk wel blij geweest.
pi_112587374
Hoe zou ik mijn reputatie kunnen verhogen? Duurt dat langer dan twee seizoenen en wat zou ik moeten doen voor een BOOST voor mijn reputatie, zodat ik gelijk aan de slag kan bij een nationaal elftal of een sterke ploeg. Iets als Chelsea ofzo.
pi_112587386
Ze zijn de promotie wel heel vlug vergeten dan. :P
-nee-
pi_112587412
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:07 schreef Marsenal het volgende:
Ze zijn de promotie wel heel vlug vergeten dan. :P
hahaha ja :P
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:11:06 #10
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112587638
Maar eens een game begonnen met Rotherham United (alleen de naam al, lijkt er al zo op he :P ), startend in de League One. Heb de database aangepast, flink wat topploegen naar League 2 of Schotland gepleurt, daarvoor weer wat teams weggehaalt. Meesten ook een schuld gegeven, ben eigenlijk wel benieuwd naar een game waar nieuwe grootmachten opstaan, dus wie weet werkt dat zo.

Laatste tijd veel games gestart, hopenlijk lukt het hier wel om het plezier in te houden. Heb mijn succesvolle tacktiek uit FM 08 letterlijk gekopiëerd, t zal me benieuwen of hij hier ook zo werkt.

-------
Als jullie een club kiezen, letten jullie dan ook op Logo/clubkleuren als voornaamste reden, of ben ik die zonderling :D
pi_112587730
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:11 schreef Grifte het volgende:
Maar eens een game begonnen met Rotherham United (alleen de naam al, lijkt er al zo op he :P ), startend in de League One. Heb de database aangepast, flink wat topploegen naar League 2 of Schotland gepleurt, daarvoor weer wat teams weggehaalt. Meesten ook een schuld gegeven, ben eigenlijk wel benieuwd naar een game waar nieuwe grootmachten opstaan, dus wie weet werkt dat zo.

Laatste tijd veel games gestart, hopenlijk lukt het hier wel om het plezier in te houden. Heb mijn succesvolle tacktiek uit FM 08 letterlijk gekopiëerd, t zal me benieuwen of hij hier ook zo werkt.

-------
Als jullie een club kiezen, letten jullie dan ook op Logo/clubkleuren als voornaamste reden, of ben ik die zonderling :D
Het logo maakt de club. _O_
Maar serieus, ik let daar ook altijd op. Tenzij het een echte topclub is.
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:13:31 #12
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112587780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Silv het volgende:

[..]

Het logo maakt de club. _O_
Maar serieus, ik let daar ook altijd op. Tenzij het een echte topclub is.
Zeker, in Engeland heb je zoveel prachtige logo's, echt niet te bevatten. En dan kijk je hier in de Nederlandse competitie ;(
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:14:21 #13
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_112587835
Ik gebruik al 4 versie's van FM een variant op 4-5-1.
In het kort:
Verdedigers redelijk standaard.
1 DMC
1 ML (forward arrow) speed, stamina en voorzetten
1 MR (forward arrow) speed, stamina en voorzetten
2 AMC (swap position)
1 spits (lang, sterk, goede kopper (Dzeko, Carroll dat soort spelers)

Ga nu met Genoa iets proberen met 2 spitsen (4-4-2 Diamond-achtig)
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_112587941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:14 schreef PirE het volgende:
Ik gebruik al 4 versie's van FM een variant op 4-5-1.
In het kort:
Verdedigers redelijk standaard.
1 DMC
1 ML (forward arrow) speed, stamina en voorzetten
1 MR (forward arrow) speed, stamina en voorzetten
2 AMC (swap position)
1 spits (lang, sterk, goede kopper (Dzeko, Carroll dat soort spelers)

Ga nu met Genoa iets proberen met 2 spitsen (4-4-2 Diamond-achtig)
Zou jij mij die tactiek kunnen sturen .TAC ? Ergens uploaden ofso? Zoiets heb ik al geprobeerd precies dezelfde tactiek, maar het is mij niet gelukt :(
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:40:35 #15
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_112589549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:11 schreef Grifte het volgende:
-------
Logo/clubkleuren/shirts zijn belangrijk _O_.

Het heeft me een paar avonden gekost maar ik ben eindelijk klaar voor de voorbereiding van mijn 1e seizoen bij Genoa :D.

Volgende opdracht, de tactiek leren.

[ Bericht 1% gewijzigd door PirE op 07-06-2012 22:47:21 ]
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_112591306
Mooie transfers.
-nee-
pi_112594041
Die Kara van Tromso is ook zo'n baas. Kost ook echt helemaal niets. _O_
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:14:27 #18
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_112602796
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:40 schreef PirE het volgende:

[..]

Logo/clubkleuren/shirts zijn belangrijk _O_.

Het heeft me een paar avonden gekost maar ik ben eindelijk klaar voor de voorbereiding van mijn 1e seizoen bij Genoa :D.
[ afbeelding ]
Volgende opdracht, de tactiek leren.
Yiadom Boakye heb je netjes gedaan, voor 1 k. _O_ Geweldige speler vind ik dat. ^O^
Feyenoord-
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:15:17 #19
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_112602830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:56 schreef Andijvie_ het volgende:
Degene met de laatste post moet de nieuwe openen, dus in dit geval Marsenal. ;)
Feyenoord-
pi_112604461
Na een seizoen bij Rostock en Belenenses ben ik nu aangenomen bij Shakhtar. Wat een spelers hebben die mensen zeg. Ik wist dat ze goede aanvallers hadden, maar dat hele team is geweldig. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Silv op 08-06-2012 11:17:33 ]
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:17:32 #21
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_112607678
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:00 schreef Silv het volgende:
Na een seizoen bij Rostock en Belenenses ben ik nu aangenomen bij Shakhtar. Wat een spelers hebben die mensen zeg. Ik wist dat ze goede aanvallers hadden, maar dat hele team is geweldig. _O_
Zeker weten. _O_ Is Jádson bij jou nog aanwezig? Zo ja, zet hem als Advanced Playmaker. Die jongen is net Xavi, strooit met passjes alsof het niets is. _O_
Feyenoord-
pi_112609275
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:17 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Zeker weten. _O_ Is Jádson bij jou nog aanwezig? Zo ja, zet hem als Advanced Playmaker. Die jongen is net Xavi, strooit met passjes alsof het niets is. _O_
Die speelt bij ManU. Zieke stats heeft die man. _O_
Ik zoek alleen nog een goede Fullback op links. Kan alleen niemand vinden die ook wil komen. ;(
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:38:33 #23
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_112611147
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:54 schreef Silv het volgende:

[..]

Die speelt bij ManU. Zieke stats heeft die man. _O_
Ik zoek alleen nog een goede Fullback op links. Kan alleen niemand vinden die ook wil komen. ;(
Welk seizoen zit je? Misschien is Artem Sukhotskyi al vergeten dat hij bij Dynamo Kyiv heeft gespeeld goede speler dat. :)
Feyenoord-
pi_112611320
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:38 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Welk seizoen zit je? Misschien is Artem Sukhotskyi al vergeten dat hij bij Dynamo Kyiv heeft gespeeld goede speler dat. :)
Zit nu in 2013/2014. Ben vooral op zoek naar een 24+ speler. Zit hier waarschijnlijk maar een jaartje, dus talentjes heb ik iets minder aan. ;)
pi_112614001
Ik kan het niet langer dan twee seizoenen volhouden bij Las Palmas. Het werd zo vreselijk saai dat ik alles begon te simuleren.. Ook niks aan de club deed of nieuws ging lezen of persconferenties.

Uiteindelijk een nieuw savegame begonnen. In plaats van werkloos beginnen, ben ik maar bij Fenerbahçe begonnen te coachen.

Het is zo eentonig en irritant om met een slechte tweede divisie club te spelen, omdat je geen ander keus heb, vanwege dat je werkloos begon en dat je dan bijna 80% van de wedstrijden te verliezen..
pi_112614547
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:40 schreef Andijvie_ het volgende:
Ik kan het niet langer dan twee seizoenen volhouden bij Las Palmas. Het werd zo vreselijk saai dat ik alles begon te simuleren.. Ook niks aan de club deed of nieuws ging lezen of persconferenties.

Uiteindelijk een nieuw savegame begonnen. In plaats van werkloos beginnen, ben ik maar bij Fenerbahçe begonnen te coachen.

Het is zo eentonig en irritant om met een slechte tweede divisie club te spelen, omdat je geen ander keus heb, vanwege dat je werkloos begon en dat je dan bijna 80% van de wedstrijden te verliezen..
De kunst is juist om dan geen 80% van de wedstrijden te verliezen. Ik heb niet meer de tijd om me echt te geven voor LLM. Ik begin meestal in Engeland in de Championship of League One. Dan ben ik snel genoeg op het hoogste niveau en kan ik ook het Europose podium toevoegen om het voor mezelf interessant te houden.

Ben nu bezig om met een club uit Wales kampioen te worden in Engeland. Na het eerste seizoen gepromoveerd met Cardiff en ga nu een zwaar seizoen tegemoet in de Premier League vermoed ik.
pi_112614737
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

De kunst is juist om dan geen 80% van de wedstrijden te verliezen. Ik heb niet meer de tijd om me echt te geven voor LLM. Ik begin meestal in Engeland in de Championship of League One. Dan ben ik snel genoeg op het hoogste niveau en kan ik ook het Europose podium toevoegen om het voor mezelf interessant te houden.

Ben nu bezig om met een club uit Wales kampioen te worden in Engeland. Na het eerste seizoen gepromoveerd met Cardiff en ga nu een zwaar seizoen tegemoet in de Premier League vermoed ik.
Wat is LLM? In principe heb je gelijk, daar is de kunst, maar als het niet meer leuk wordt, dan wordt het erg saai.

Ben inmiddels opnieuw begonnen met een savegame en ben i.p.v. werkloos te worden, gelijk maar begonnen bij Fenerbahçe. Ik ga proberen om dit keer heel mijn carriere af te maken tot mijn pensioen, voordat ik een nieuw save-game begin.
pi_112616378
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:40 schreef Andijvie_ het volgende:

Jij vind het eentonig en irritant om met een slechte club te spelen, andere mensen vinden dat nou juist de uitdaging.
Persoonlijk hou ik er niet van om in de top te beginnen. Vind het niks als je gelijk in je 1e jaar de Champion's League wint. Met een kleine club is die weg veel langer. Het gaat mij niet om de prijs (CL/WK) maar meer om de weg die ik heb afgelegd om die prijs eenmaal te winnen.

De strijd tegen degradatie kan overigens net zo spannend (misschien wel spannender) zijn als de strijd om het kampioenschap. Niks zo mooi als op de laatste dag ontsnappen en degradatie op de laatste speeldag komt helemaal hard aan. Een 2e plaats in de competitie is in de meeste landen ook nog goed voor Champion's League voetbal, degradatie kost je gewoon een jaar in een lagere divisie en je moet een flink stap terugdoen omdat je ineens terugvalt in inkomsten.
Get it and Bet it
pi_112617040
Tot nu toe ben ik na al mijn degradaties ontslagen :P
  vrijdag 8 juni 2012 @ 16:06:48 #30
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_112617935
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:56 schreef Andijvie_ het volgende:

[..]

Wat is LLM?
Lower League Management. Ben ik nu ook mee bezig met Airdrie United in Schotland, net gepromoveerd naar de Jupiler League van Schotland. :P
Feyenoord-
pi_112623426
Nederland staat 24e. ;( En ze laten die Jan Jans ook gewoon lekker doorgaan.
pi_112627571
Ik begin eindelijk wat punten te sprokkelen, het is niet om aan te zien en ik heb al tijden niet gewonnen, maar beter gelijkspel dan verliezen. Net gelijkgespeeld tegen Ajax, dat dan weer wel :)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 19:40:10 #33
277865 Sejt
Ondertitel
pi_112628768
Haha Twente Twente toch...

Jaar ervoor voor 2,6mln verkocht aan Betis, en nu koopt Twente hem voor 2,2mln:

Door m'n goede jeugd trek ik maar weinig nieuwe spelers aan. Komende zomer 2 ex-Feyenoord spelers:

En de andere is een talent van Sparta:

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 08-06-2012 20:00:21 ]
I love my mispoken words.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:34:59 #34
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_112631620
Ik probeer met Roda ook weer wat te vernederlandsen. :) Heb Adam Maher en Karim Rekik vastgelegd in Juli 2015.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_112632514
Geert den Ouden. _O_ Eindbaas bij mijn Telstar.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 20:58:33 #36
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_112632911
Ik heb nu dit:

indien Salvio niet echt bevalt maak ik 'm zo:

:)
pi_112633811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 18:09 schreef Silv het volgende:
Nederland staat 24e. ;( En ze laten die Jan Jans ook gewoon lekker doorgaan.
Wie is Jan Jans nou weer? Nooit van gehoord
pi_112633882
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 20:58 schreef Lindgren. het volgende:
Ik heb nu dit:
[ afbeelding ]

indien Salvio niet echt bevalt maak ik 'm zo:

[ afbeelding ]

:)
verkeerde topic Lind :D
pi_112640332
Seizoen 1 met Hartlepool United.

De prognose is 13e. Ik start uitstekend. Ik begin met een 1-1 tegen Preston, waarna 5 overwinningen volgen. Tussendoor wel verloren in de 1e rondes van de League Cup en de JP Trophy.
Na de 5 overwinningen volgen een nederlaag, gelijkspel, winst, nederlaag en 2 winst volgde een periode waarin ik 4x op rij verloor. Door deze 2 "mindere periodes" verloor ik de 1e plaats en zakte ik naar de 4e plaats. De slechte serie werd afgesloten met 2 winsten op Chesterfield, beide thuis.. 1 in de competitie en 1 in de FA Cup(ronde 1).
Een wisselende periode volgt, redelijk wat winst, maar ook een aantal gelijke spelen en een paar nederlagen.
Tussentijds wordt met 5-0 van Burton gewonnen in de 2e ronde FA Cup en 1-0 van Tranmere in de 3e ronde FA Cup.
Een slechte periode volgt, 1 punt in 4 duels, die serie wordt afgesloten met een 3-0 nederlaag in de 4e ronde FA Cup tegen Blackburn.
Op dat moment zijn we afgezakt naar de 10e plaats.

Verrassend genoeg bleek de nederlaag tegen Blackburn op 29 januari de laatste nederlaag van het seizoen. In 10 duels werd er 6 maal gewonnen en 4 maal gelijkgespeeld. We stonden inmiddels weer in de play-off posities. In de laatste 8 duels werd er alleen maar gewonnen en steeg ik langzamerhand richting de nummer 1. 4 duels voor het einde pakte ik de 2e plaats, 2 duels voor het einde pakte ik een promotieticket. In het laatste duel van het seizoen pakte ik zelfs de titel door nummer 1 Huddersfield met 2-1 te verslaan.

Volgend seizoen kom ik in de Championship onder andere Blackburn tegen.

In de PL werd Liverpool kampioen :') City werd 2e.. Spurs 3e en United 4e. Stoke werd 5e.. Chelsea 7e, Arsenal 9e(stonden tot 3 duels voor eind nog buiten top 10).. Swansea werd knap 10e.

Manchester United pakte de CL.
pi_112642115
Waar kan ik ontslag nemen? Helemaal gehad met RKC, verlies alles :r
pi_112642896
Uhm, Speel FMH2012 psp versie op de Vita...misschien wel de simpele versie maaar wil toch me progressie meedelen in dit topic als dat mag! :D

Ben begonnen bij AFC Telford,een club die in 2012 net naar de BSP is gepromoveerd

2011/2012 BSP 7de kwam 1 punt tekort om mee te doen voor play-offs.

2012/2013 BSP 5de Play offs bereikt,en promotie bereikt!

2013/2014 L2 Winnaar, Zowaar door het aantrekken van de transfer vrije Kevin Rose een Ierse spits die in 47 duels er 53 in weet te knallen. En de jongeling Ross Foster die er 48 in tikt.

2014/2015 L1 Wederom Winnaar! Kevin Rose blijkt wederom het verschil te maken voor mijn team,Met zowaar minder doelpunten(35 uit 54 duels) maar wel met 27 Assists! Ook de Johnstone's Paint Trophy weet ik te veroveren. Door dit resultaat is het bestuur eindelijk om,om het stadion uit te breiden van 6300 plaatsen naar 11000! Ook krijg ik een aanbieding van FC emmen die net naar de Eredivisie is gepromoveerd maar dat weiger ik,omdat ik wil kijken of ik AFC Telford naar de Premier League kan brengen.

2015/2016 na 4 duels sta ik 2de met evenveel punten als Leicester City(maar minder doelsaldo) De voor 80k aangeschafte Luke Hunt van Ebbsfleet en de voor 55k Martin Britton van Wycombe zijn tot nu toe de sterren. Kevin Rose lijkt op dit moment een dip mee te maken,mja het seizoen is nog vroeg!

Tot zover! Ookal is FMH een stuk makkelijker,met een laag elftal blijft het toch uitdagend en vooral als je met weinig middelen moet werken blijft het leuk voor tussendoor!
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_112646211
nou ontslag genomen bij RKC, kreeg een baantje aangeboden bij Cuibaia, in de derde nationale divisie van Brazilië. Heb ik maar gedaan en het bleek het allerslechtste team uit die league te zijn. Win ik gewoon mijn eerste twee wedstrijden met 2-0 en 5-0 :')
pi_112656239
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:55 schreef DirtyDaniel het volgende:
Uhm, Speel FMH2012 psp versie op de Vita...misschien wel de simpele versie maaar wil toch me progressie meedelen in dit topic als dat mag! :D

Ben begonnen bij AFC Telford,een club die in 2012 net naar de BSP is gepromoveerd

2013/2014 L2 Winnaar, Zowaar door het aantrekken van de transfer vrije Kevin Rose een Ierse spits die in 47 duels er 53 in weet te knallen. En de jongeling Ross Foster die er 48 in tikt.

2014/2015 L1 Wederom Winnaar! Kevin Rose blijkt wederom het verschil te maken voor mijn team,Met zowaar minder doelpunten(35 uit 54 duels) maar wel met 27 Assists! Ook de Johnstone's Paint Trophy weet ik te veroveren. Door dit resultaat is het bestuur eindelijk om,om het stadion uit te breiden van 6300 plaatsen naar 11000! Ook krijg ik een aanbieding van FC emmen die net naar de Eredivisie is gepromoveerd maar dat weiger ik,omdat ik wil kijken of ik AFC Telford naar de Premier League kan brengen.

2015/2016 na 4 duels sta ik 2de met evenveel punten als Leicester City(maar minder doelsaldo) De voor 80k aangeschafte Luke Hunt van Ebbsfleet en de voor 55k Martin Britton van Wycombe zijn tot nu toe de sterren. Kevin Rose lijkt op dit moment een dip mee te maken,mja het seizoen is nog vroeg!

Tot zover! Ookal is FMH een stuk makkelijker,met een laag elftal blijft het toch uitdagend en vooral als je met weinig middelen moet werken blijft het leuk voor tussendoor!
Gaat lekker! Ik weet niet of het volledig aan de Handheld versie ligt dat het makkelijker is. Zelf heb ik er ook meerdere lower league games op zitten en merk altijd dat het redelijk makkelijk is om omhoog te komen.

In de onderste klassen kan het al doorslaggevend zijn als je gewoon de spelers op hun juiste positie zet.
pi_112656422
Hoeveel pech kun je eigenlijk wel niet hebben? Na 3 jaar op rij kampioen te worden met in jaar 3 met 88 punten had ik mijzelf als doel gesteld om weer kampioen te worden met meer dan 88 punten.

Echter heb ik na 5 wedstrijden al 9 geblesseerden van mijn 21 spelers. De geblesseerden zijn Rasmus Elm (geniale ondersteunende balveroverende middenvelder met een goed afstandschot) Ola Toivonen, Wilfried Bony, Vukojevic (top verdedigende middenvelder), Willems, Marcelo, Papadopoulos, Dwight Tiendalli (Manolev was kut) en Dries Mertens.

Niet de minsten voor mij elftal en vooral de hele verdediging ligt eruit. Nu alweer 3 keer gelijk gespeeld. Ik speel juist vaak met kleine elftallen, zodat ik minder gezeur krijg over speeltijd en het levert mij een flinke besparing op in de salariskosten. Dit lijkt mij echter nu op te breken.
pi_112682654
Ik snap t wel, schipper zelf ook een beetje op die dunne lijn 'brede selectie-tevreden selectie' :P
-nee-
  zondag 10 juni 2012 @ 01:38:02 #46
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112683062
Engeland League One (3e niveau):

Doelstelling is linkerrijtje, dus gaat aardig. Wie weet nog wel een mooi eindsprintje voor play-off plek. Nog wel ontevreden over aantal doelpunten, normaal compenseer ik mijn hoge aantal tegentreffers altijd makkelijk, alleen peren me spitsen er te weinig in.

Man U/Chelsea etc is omdat ik database heb aangepast, wat clubs lager ingedeeld, en bijna alle toendertijd PL clubs/goede clubs dikke schulden heb gegeven. Die hebben nu bijna allemaal hun beste spelers verkocht, ben is benieuwd naar wat voor clubs nu Engeland zullen beheersen, en of zo'n gevallen club weer kan opkrabbelen ondanks een miljard schuld :P
  zondag 10 juni 2012 @ 13:22:42 #47
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_112690238
FM :(. 2 centrale middenvelders kwijtraken door blessures waardoor je nog snel een nieuwe middenvelder moet halen vlak voor het einde van de transferperiode (dat is dan nog de enige mazzel).
  zondag 10 juni 2012 @ 16:28:08 #48
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112696522

Juist ja, binnen 1 minuut 2 penalties missen, wat een gozer

Verder gaat het heerlijk, sta nu 3e, nrs 1/2 zijn te ver weg, maar 3-6 is play-off, dus hopelijk haal ik dat. Het verschil met nr 7 en 8 is 4-5 punten, dus nog 9 wedstrijden volhouden, en dan met wat geluk promoveren.
  zondag 10 juni 2012 @ 17:29:53 #49
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_112698970
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 21:13 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

verkeerde topic Lind :D
Wtf deed ik. _O-
pi_112700080
Godverredomme.

Niet opgeslagen vorige keer, besef ik net. Anderhalf uur werk. :')
-nee-
pi_112701351
quote:
14s.gif Op zondag 10 juni 2012 17:56 schreef Marsenal het volgende:
Godverredomme.

Niet opgeslagen vorige keer, besef ik net. Anderhalf uur werk. :')
Kut is dat ja. :') Ik had ook een keer dat m'n stroom uitviel na bijna een hele middag spelen. Toen heb ik het spel een paar maanden niet meer aangeraakt.
pi_112702377
Dat gevoel ken ik, ik moest moed verzamelen zojuist.

Had ook net 1-1 gelijk gespeeld uit bij madrid, nu is dat 2-0 verlies godverdegodver.. :')

Nu wil ik weer opnieuw beginnen, uit pure ergernis. :(
-nee-
  zondag 10 juni 2012 @ 19:56:17 #53
277865 Sejt
Ondertitel
pi_112705715
Gaat lekker!

Champions League, halve finale, 2014/2015.
Voornamelijk jeugd en (Nederlandse) talenten met een enkele buitenlandse topper.
  zondag 10 juni 2012 @ 20:38:20 #54
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112708077
Godverdomme zeg, wat een wedstrijd net. 3e geworden in de competitie, play off tegen de nr 6. Uit 2-1 verloren, kom ik thuis 3-0 voor, niets aan het handje zou je zeggen. Maarja zoals altijd naait FM je hard in je reet, 3-2 vlak voor tijd.

Ik hier al ragen tegen me moeder, komt er opeens een verlenging. Gebeurt niets, dus penalties:

Hun hebben 3x de aanloop 'als ze scoren winnen ze', en missen elke keer, en uiteindelijk win ik _O- _O-

Na Ierland maar is de play-off finale spelen.
pi_112710159
Noo. Met Shakhtar in de kwartfinale tegen ManU gespeeld. De uitwedstrijd met 3-2 verloren, dus ik zou thuis nog kunnen winnen. Maar dat is uiteindelijk 4-3 geworden. ;(
  maandag 11 juni 2012 @ 01:00:03 #56
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112722960
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Gepromoveerd in de beslissende play-off op Wembley, 3-3 eindstand en wederom de penalties die mijn kant op vielen. Sowieso op FM altijd wel veel geluk gehad met penalty series, weegt weer op tegen alle andere naaistreken :P

Maar is kijken of ik middenmootplekkie kan behalen volgend seizoen.
pi_112723935
Heb besloten om als werkloze trainer aan de slag te gaan, lijkt me leuk.

Maar eerst even geëxperimenteerd met het zijn van bondscoach.. Geen fuck aan vind ik, anderhalve maand wachten op een oefenpotje, en wedstrijden bijwonen. :P

Maar dat aanvoerder Clarence Seedorf er twee intikt in mijn eerste oefenpotje tegen Engeland.. Ja. Da's wel lekker. :D _O-
-nee-
  maandag 11 juni 2012 @ 14:59:54 #58
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_112738530
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 23:55 schreef DirtyDaniel het volgende:

Wat voor tactiek gebruik jij? Met FM op de pc heb ik geen problemen met tactieken maken, maar met FMH wil het maar niet lukken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zenit- op 11-06-2012 15:13:59 ]
Feyenoord-
pi_112743789
Hahah. Aangenomen als coach van Spanje, terwijl Nederland mij uit zat te lachen toen ik daar ging solliciteren. Hopen dat ik Nederland in kan maken.
pi_112789709
Eerste duel dat Hartlepool United ooit in de Championship speelde eenvoudig met 0-3 uit bij Watford gewonnen.

Heb een aardige vernieuwing gedaan in mijn elftal.

Jeroen Verhoeven is mijn nieuwe keeper verder onder andere linksback Jan Tauer en spits Charlton Vicento aangetrokken.
Voor de breedte onder andere Jari Litmanen aangetrokken.
pi_112793281
Gepromoveerd met Telstar in mijn eerste seizoen. :') Nu overleven met een transferbudget van 30k.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_112797752
Mag zometeen tegen Blackburn... Vorig seizoen gedegradeerd uit Premier League.. Al mijn spelers bij elkaar verdienen per maand 263509 euro.
Bij Blackburn zijn er 3 spelers die 200k of meer verdienen..

De eerste selectie van Blackburn verdient ruim 1,8m.. Dat is dus 7x mijn salaris huishouding, alleen is het van mij al mijn spelers en van Blackburn maar 19.. :')

De dwerg verslaat, of beter gezegd vernederd het grote geld.. 5-2. Charlton Vicento(3x), Tommy Miller en Scott Wootton waren de doelpuntenmakers.

[ Bericht 14% gewijzigd door MMUFC op 12-06-2012 18:57:32 ]
pi_112809755
quote:
3s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:59 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Wat voor tactiek gebruik jij? Met FM op de pc heb ik geen problemen met tactieken maken, maar met FMH wil het maar niet lukken.
Over het algemeen probeer ik eens in de zoveel tijden te wisselen van Taktiek
Het meest gebruik ik 4-1-2-1-2 een zelf ge-edit formatie. heb nu in het jaar 2016 een 17 jarige Frank de Boer op AMC positie en hij speelt als een baas :D en voor de afwisseling ga ik welleens naar een 4-3-3!

Ben inmiddels 28 wedstrijden verder en sta 8ste met 7 punten achterstand op 6(play-offs) en sta in de FA cup tegen Liverpool (4de ronde).

wat ik wel minder vind is dat,ik heb het bestuur zover gekregen voor een uitbreiding van me stadion..maar er komen maar amper 2000 mensen kijken.terwijl telford een gebied is waar toch een dik 140k mensen wonen...snap dat niet.
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_112818101
Zeven wedstrijden op rij ongeslagen met Cuiabá, 22 voor en 2 tegen _O_
pi_112818703
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 23:51 schreef Dudeweiser het volgende:
Zeven wedstrijden op rij ongeslagen met Cuiabá, 22 voor en 2 tegen _O_
Wie? :D Als ik naar de naam van de club kijk denk ik iets Braziliaans oid. :P
Feyenoord-
pi_112819908
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juni 2012 00:00 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Wie? :D Als ik naar de naam van de club kijk denk ik iets Braziliaans oid. :P
ging verschrikkelijk slecht bij RKC, dus heb maar ontslag genomen. Kreeg een aanbieding van Cuiaba, promovendus in de derde braziliaanse divisie, dus dat heb ik maar geaccepteerd. :P gaat lekker nu.
pi_112822564
"Ajax-speler Siem de Jong heeft zijn handtekening onder een nieuw contract voor 4 jaar gezet.

Hij verkondigde dat zijn liefde voor de club de doorslag heeft gegeven."
_O- _O-

Nee lul, dat is omdat ik per ongeluk toegaf aan je salarisverhoging van 10 ruggen per week. _O-
-nee-
  woensdag 13 juni 2012 @ 09:14:56 #68
277865 Sejt
Ondertitel
pi_112824242
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juni 2012 04:29 schreef Marsenal het volgende:
"Ajax-speler Siem de Jong heeft zijn handtekening onder een nieuw contract voor 4 jaar gezet.

Hij verkondigde dat zijn liefde voor de club de doorslag heeft gegeven."
_O- _O-

Nee lul, dat is omdat ik per ongeluk toegaf aan je salarisverhoging van 10 ruggen per week. _O-
Ach, standaard gezwets van voetballers - best realistisch :') _O-
pi_112879832
Junker topscorer met 38 doelpunten hier..
Seizoen 1 bij Roda, hij heeft zelfs de gouden schoen van Europa gewonnen :D
pi_112889847
Zo City, en nu weer oprotten met je oneindige geldstromen!

Deze keer maar 4 spelers uit de eigen jeugd in het veld, er zitten er 9 in m'n selectie. Bovendien zit er nog een heel talentvolle centrale verdediger in het tweede elftal, maar die is nog te jong voor het eerste. Zal vanaf komend seizoen waarschijnlijk gebracht worden, dus dan gaat er een andere verdediger weg.

Hopen dat er weer eens een keer talentvolle buitenspelers bij komen, want de rechtsbuiten (Nick van Oeveren) is ondertussen al bijna 30 en dus moet hij over een jaar of 3 vervangen worden. Nick van Oeveren is trouwens al 4x Wereldspeler van het Jaar geworden!
  donderdag 14 juni 2012 @ 21:10:54 #71
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_112903425
Het is nog vroeg in het seizoen, maar dit is wel een bemoedigende uitslag :).
pi_112906279
Welke tactiek gebruiken jullie meestal dan?
En wat zeg je in godsnaam in de rust tegen die jongens?
  donderdag 14 juni 2012 @ 22:48:54 #73
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_112908879
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:56 schreef Niek92 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze keer maar 4 spelers uit de eigen jeugd in het veld, er zitten er 9 in m'n selectie. Bovendien zit er nog een heel talentvolle centrale verdediger in het tweede elftal, maar die is nog te jong voor het eerste. Zal vanaf komend seizoen waarschijnlijk gebracht worden, dus dan gaat er een andere verdediger weg.

Hopen dat er weer eens een keer talentvolle buitenspelers bij komen, want de rechtsbuiten (Nick van Oeveren) is ondertussen al bijna 30 en dus moet hij over een jaar of 3 vervangen worden. Nick van Oeveren is trouwens al 4x Wereldspeler van het Jaar geworden!
Wuttttt?! 2026?? :{
En dat met Gert-jan Smits :') !
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_112909303
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:04 schreef Nozem. het volgende:
ik speelde altijd 4231 met RKC maar dat ging niet geweldig :') toen de stap gemaakt naar Cuiaba in brazilië waar ik 3412 speel en dat gaat goed. 7 van de 7 gewonnen _O-
  donderdag 14 juni 2012 @ 23:04:21 #75
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_112909767
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:04 schreef Nozem. het volgende:
Gewoon een 4-4-2.
Pre-match team-talk voor deze wedstrijd als underdog:
- No pressure (Calm)
Half-time team-talk
- Pleased. (Calm)
Post-game
- Geweldige prestatie (beat-the-odds ofzo) (Passionate)
pi_112910106
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:56 schreef Niek92 het volgende:
[ afbeelding ]

Ron schaap :D
Feyenoord Rotterdam
pi_112911021
quote:
19s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:11 schreef Fuszy het volgende:

[..]

Ron schaap :D
Enorme held! Nu 28 jaar, 101 interlands en al 48 doelpunten, als linksbuiten. Daarnaast dit seizoen in 25 wedstrijden al 18 doelpunten en 27 assists. Doet het wel vrij goed dus :)

quote:
11s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:48 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Wuttttt?! 2026?? :{
En dat met Gert-jan Smits :') !
Ja, doe nu ook al een maand of 6 denk ik met deze game. Maar de game is leuk, dus ik ga lekker door :P Smits is trouwens een afmaker pur-sang, in 224 competitiewedstrijden al 250 keer gescoord. Net als Schaap zelf opgeleid :)

Edit: Smits maakt net z'n 400ste doelpunt in dienst van Ajax!

[ Bericht 1% gewijzigd door Niek92 op 15-06-2012 00:13:31 ]
pi_112911401

Onderste jochie heeft op zijn 14e al zijn debuut gemaakt.

Trezza wilde ik huren van Everton maar ze liepen te zaniken over de huursom. Toen dacht ik who cares en heb ik mijn volledige transferbudget uitgegeven om hem te contracteren.
Denk dat je daarmee hoe dan ook hoge ogen gooit de komende 10 seizoenen in de Eredivisie dus zijn investering meer dan waard.

Mijn talenten bij PSV.

[ Bericht 52% gewijzigd door Nozem. op 15-06-2012 00:23:43 ]
pi_112915545
Heeft iemand ook dat het nationale team van Duitsland uit allemaal niet bestaande spelers bestaat?
Er worden geen echte spelers opgeroepen. Heel vreemd
pi_112916563
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 08:30 schreef Kingleon het volgende:
Heeft iemand ook dat het nationale team van Duitsland uit allemaal niet bestaande spelers bestaat?
Er worden geen echte spelers opgeroepen. Heel vreemd
Heeft met die fake bestandjes te maken..

Hartlepool staat nu rond de 10e plaats in de Championship. Begon goed en draaide bovenin mee.. Maar een 1-5 thuis nederlaag tegen Hull wierp me naar de 10e plaats.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:10:03 #81
357045 Grifte
Feijenoord
pi_112924769

Gaat weer lekker halverwege. Begon erg stroef aan het seizoen, met 3 nederlagen en 4 gelijke spelen in mijn eerste 8 duels, daarna kwamen we op dreef. Verwacht wel een play-off plek aan het eind van het seizoen, zou helemaal lachen zijn om 2x op rij te promoveren met een ruk team. De counter-tacktiek slaat heerlijk aan, alleen is mijn keeper een enorme grabbelaar, die ondanks prima stats, steeds de bal pareert recht voor de aanvallers voet.

Stadion ook uitgebreid van 8k naar 10k capaciteit, jaja :D
pi_112928470
Ook maar weer eens aan het FM'en geslagen. En hoe kan het ook anders in deze tijd: ik ben maar eens als bondscoach begonnen. Iets wat ik normaliter nooit doe, want ik vind daar niet zoveel aan. Maar goed, zo met het EK op de buis leek me dat wel eens leuk.
Dus: Bertje mocht zijn biezen pakken en ik nam het van hem over.
In een notendop: de kwalificatiereeks naar het EK2012 toe verliep prima, ik won alle duels. Op het EK zelf won ik, in tegenstelling tot collega Bert, wél mijn eerste wedstrijd. Oranje versloeg Turkije met 2-0. En ook Duitsland(2-0) en Wit-Rusland(2-1) gingen op de slachtbank.
In de kwartfinale trof ik de grote titelfavoriet Spanje. Na een werkelijk schitterende pot voetbal stond er na 90 minuten 4-2 op het scorebord. Voor het Nederlands Elftal, wel te verstaan!
In de halve finale wist ik na verlenging Italië te verslaan met 4-3, dus na 1988 kon Nederland dan voor de 2e keer Europees Kampioen worden. Moest alleen nog wel even de verrassende finalist Turkije worden verslagen. In de pool versloeg ik ze redelijk simpel met 2-0, maar in de finale wist ik het net maar niet te vinden. Pas in de verlenging schoot Huntelaar(wie anders?) de winnende treffer tegen de touwen. Nederland Europees Kampioen!

Gebeurde dat maar in 't echt...

Na het EK heb ik nog een paar kwalificatieduels gespeeld voor het WK2014, maar na een beschamende nederlaag tegen Duitsland in een oefenwedstrijd(1-5) heb ik mijn biezen gepakt. Wat ik ook zonder die nederlaag had gedaan, want de lol was er eigenlijk alweer af na het winnen van het EK.

Mijn reputatie kreeg een enórme vlucht door de EK winst, dus binnen een paar dagen stond Sevilla al op de stoep. Die hadden net hun trainer ontslagen, omdat de ploeg na 10 wedstrijden vlak boven de degradatiestreep stond.
Wel, ik ben nu 12 wedstrijden verder. De eerste wedstrijd tegen Atletico Madrid verloor ik met 2-4, maar daarna won ik echt alle wedstrijden. Op de laatst gespeelde na dan, want die verloor ik van Real Madrid met 2-3, een duel om de Copa Del Rey(waar mijn ploeg in de halve finale staat).
Ik ben inmiddels opgeklommen naar de 4e plek in de competitie, dus ik ben hoopvol gestemd.

De grote man in mijn team is overigens Negredo, die scoort echt aan de lopende band. Reyes en Navas als ideale aangevers en daarachter nog o.a. Rakitic en Hugo Viana. Sevilla heeft echt een heel leuk elftal :Y
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:19:19 #83
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_112944607
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:33 schreef Winski05 het volgende:
Ook maar weer eens aan het FM'en geslagen. En hoe kan het ook anders in deze tijd: ik ben maar eens als bondscoach begonnen. Iets wat ik normaliter nooit doe, want ik vind daar niet zoveel aan. Maar goed, zo met het EK op de buis leek me dat wel eens leuk.
In een notendop: de kwalificatiereeks naar het EK2012 toe verliep prima, ik won alle duels. Op het EK zelf won ik, in tegenstelling tot collega Bert, wél mijn eerste wedstrijd. Oranje versloeg Turkije met 2-0. En ook Duitsland(2-0) en Wit-Rusland(2-1) gingen op de slachtbank.
In de kwartfinale trof ik de grote titelfavoriet Spanje. Na een werkelijk schitterende pot voetbal stond er na 90 minuten 4-2 op het scorebord. Voor het Nederlands Elftal, wel te verstaan!
In de halve finale wist ik na verlenging Italië te verslaan met 4-3, dus na 1988 kon Nederland dan voor de 2e keer Europees Kampioen worden. Moest alleen nog wel even de verrassende finalist Turkije worden verslagen. In de pool versloeg ik ze redelijk simpel met 2-0, maar in de finale wist ik het net maar niet te vinden. Pas in de verlenging schoot Huntelaar(wie anders?) de winnende treffer tegen de touwen. Nederland Europees Kampioen!

Na het EK heb ik nog een paar kwalificatieduels gespeeld voor het WK2014, maar na een beschamende nederlaag tegen Duitsland in een oefenwedstrijd(1-5) heb ik mijn biezen gepakt. Wat ik ook zonder die nederlaag had gedaan, want de lol was er eigenlijk alweer af na het winnen van het EK.

Mijn reputatie kreeg een enórme vlucht door de EK winst, dus binnen een paar dagen stond Sevilla al op de stoep. Die hadden net hun trainer ontslagen, omdat de ploeg na 10 wedstrijden vlak boven de degradatiestreep stond.
Wel, ik ben nu 12 wedstrijden verder. De eerste wedstrijd tegen Atletico Madrid verloor ik met 2-4, maar daarna won ik echt alle wedstrijden. Op de laatst gespeelde na dan, want die verloor ik van Real Madrid met 2-3, een duel om de Copa Del Rey(waar mijn ploeg in de halve finale staat).
Ik ben inmiddels opgeklommen naar de 4e plek in de competitie, dus ik ben hoopvol gestemd.

De grote man in mijn team is overigens Negredo, die scoort echt aan de lopende band. Reyes en Navas als ideale aangevers en daarachter nog o.a. Rakitic en Hugo Viana. Sevilla heeft echt een heel leuk elftal :Y
Klinkt idd als een leuk spel ^O^
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:21:06 #84
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_112944678
Ik ga ook maar weer eens mijn spel onder het stof vandaan halen :D
pi_112944911
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:33 schreef Winski05 het volgende:

Goed verhaal. :Y Ik vond zelf bondscoachen ook niet zoveel aan, misschien als ik er eens voor gevraagd word om dan Israel te gaan doen ofzo, is wel een uitdaging.

Nederlands elftal heeft gewoon lekker materiaal, natuurlijk. Had je Seedorf er in? Is bij mij nuttig geweest. :P

Ik wil graag El Hamdaoui er uit knikkeren, gewoon omdat ik die grafmongool niet in mijn selectie wil, maar hij scoort echt letterlijk iedere wedstrijd. :')
-nee-
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:41:22 #86
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_112945351
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Goed verhaal. :Y Ik vond zelf bondscoachen ook niet zoveel aan, misschien als ik er eens voor gevraagd word om dan Israel te gaan doen ofzo, is wel een uitdaging.

Nederlands elftal heeft gewoon lekker materiaal, natuurlijk. Had je Seedorf er in? Is bij mij nuttig geweest. :P

Ik wil graag El Hamdaoui er uit knikkeren, gewoon omdat ik die grafmongool niet in mijn selectie wil, maar hij scoort echt letterlijk iedere wedstrijd. :')
Ik verkoop El Hamdaoui ook altijd na het 1e seizoen, vaak krijg je er dan zo'n 9 miljoen voor en meestal gaat hij naar Milan :)
pi_112972633
Sinds het begin van mijn carriere ben ik coach bij Fenerbahçe. Ik heb bijna seizoen 2013/2014 afgesloten en ben waarschijnlijk alweer kampioen geworden..

Dus alle drie de seizoenen ben ik kampioen geworden, ben alleen na de knock-out fase in de champions league eruit geknikkerd.

Hoe zit het alleen met de reputatie in het spel? Mijn reputatie staat op nationaal niveau. Ik vraag me af wanneer ik echt doorbreek in Europa, zodat clubs als Chelsea, Barcelona, Real Madrid etc willen..
pi_112974641
Begonnen als werkloze, zodat ik na een tijdje in Canada werd aangenomen bij een club die eennalaatste stond. Competitie stelde werkelijk geen ruk voor, dus 2 transfervrij Amerikanen en een Argentijnse spits zorgde ervoor dat ik mij nog wist te plaatsten voor de play-offs. Uiteindelijk zelfs de play-offs gewonnen, doordat in de finale van de play-offs de veel sterkere tegenstander in de eerste wedstrijd een rode kaart kreeg. En zelfs mijn team wist in de return een 4-1 overwinning vast te houden.

In de hele lange winterstop, van november ofzo tot mei, heb ik het team kunnen aanvullen met wat leuke Canadese talenten die eruit waren gegooid bij de Amerikaanse teams. Nu stond er wel echt een competitief elftal op het veld. Zodoende wist ik uiteindelijk de play-offs weer te winnen en ook de Canadese Open Cup leverde een zege op. Helaas slaat FM de finale van de play-offs niet bij de mijpalen(tot de finale wel) op, dus die twee kampioenschappen staan niet op mijn conto, enkel in de historie van de competitie zelf. :(

Rukcompetitie dus, en je kan ook geen continentaal voetbal spelen want de Canadese club die de Noord-Amerikaanse CL ingaat is een van de Canadese teams uit de MLS. Dus na 2 seizoenen had ik wel weer gezien, hoe erg mijn spelers ook smeekten.

Daarna een jaartje werkloos geweest. Werd in maart nog wel benaderd door MVV en Telstar, maar ik ben nog lang niet klaar voor een terugkeer naar Nederland. Nog even in gesprek geweest met wat pauper teams in Hongarije, maar dat vond ik uiteindelijk niets. En toen kwam er een baantje vrij bij Shenhua Shanghai in China. Anelka speelt er irl nu en Stan Valckx is er TD geweest, maar zo up-to-date was mijn FM niet. Dus zonder Anelka waren ze gedegradeerd en nadat ze 3e werden het jaar erna in de eerste divisie werd de trainer eruit gemikt. Een club met ambitie en geld.

Maar er stond al een goed elftal, waar maar weinig aan hoefde te gebeuren. Enkele Afrikaanse talenten(sommige zelfs met een Chinees paspoort, wtf?) en redelijke Chinese spelers. Dit heb ik zelf nog aangevuld met 2 Noord-Koreaanse talentjes met 43 nationaliteiten en een Chinese buitenspeler(topspeler voor eerste divisie begrippen) die bij de grote rivaal uit de Superliga op de transferlijst stond. Dat laatste vonden de supporters niet leuk. (Maar dat is allemaal relatief, want hij speelde daarvoor te goed en nadat ik hem een jaar later wegdeed vonden ze het allemaal zo erg dat hij wegging).

Maar er volgde eigenlijk een makkelijke promotie met een heel jong team, aangezien ik de meeste ouderen eruit had gegooid. En het team speelde zo lekker, ook in de beker tegen teams van het hoogste niveau dat ik besloot niet al teveel te veranderen in de nieuwe jaargang. Alleen mijn Chinese top buitenspeler vertrok voor een leuk bedrag. Team had vooral ervaring nodig en dat kwam er met Sun Xiang(Chinese linksback die ooit voor PSV heeft gespeeld) en Jong Tae-Se(wie kent hem niet, de Noord-Koreaanse Wayne Rooney). De laatste was een regelrechte stunt, want via Bochum was hij via Leverkusen bij AS Roma aanbeland. Inmiddels al wat ouder en hij mocht weg. Het kostte me enkele maanden, maar vlak voor de competitiestart had ik hem eindelijk binnen. Daarnaast nog een duo Franse Chinezen gehaald die gedumpt waren door hun Franse clubs en een enkel Afrikaans talentje voor de toekomst.

Inmiddels 13 wedstrijden ver en ik sta bovenaan, voornamelijk door de goede prestaties van Jong Tae-Se als rechtsbuiten. Helaas is het juni en begint overal de transferperiode. Zodoende heb ik mijn spits uit Zimbabwe, die in zijn tijd bij Shenhua bijna 1 op 1 liep moeten laten gaan naar een topclub uit Saudie Arabie en mijn aanvallende middenvelder met de meeste assists is vertrokken naar Heerenveen. Gelukkig heb ik beide opvolgers al meer dan genoeg speeltijd gegeven, dus ik hoop dat ze belofte kunnen waarmaken. Af en toe is het een beetje puzzelen omdat je maar 3 buitenlanders in je basis mag hebben staan.

Ik heb nog een contract voor 3,5 jaar. Vrij lang dus en dat wil ik opzich wel uitzitten. Kampioen worden is het doel en zou ook graag de Aziatisch CL winnen voordat ik terug naar Europa ga.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112995893
heeft het eigenlijk nut om spelers uit lenen? Ik heb vaak spelers als Mats Rits en Virgil van DIjk uitgeleend aan clubs als Volendam, maar heb ze nooit echt beter zien worden van die uitleenperiode. Ook niet wanneer ze elke wedstrijd speelde met een gemiddelde hoger dan een 7. Ontwikkelen ze zich niet gewoon beter in je eigen jeugdelftal?
  zondag 17 juni 2012 @ 11:01:04 #90
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_112997207
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 09:24 schreef deuk.in.een.pakje.boter het volgende:
heeft het eigenlijk nut om spelers uit lenen? Ik heb vaak spelers als Mats Rits en Virgil van DIjk uitgeleend aan clubs als Volendam, maar heb ze nooit echt beter zien worden van die uitleenperiode. Ook niet wanneer ze elke wedstrijd speelde met een gemiddelde hoger dan een 7. Ontwikkelen ze zich niet gewoon beter in je eigen jeugdelftal?
Het enige wat ik beter heb zien worden (ter plekke) is in mentaal opzicht.
Als ze na dat seizoen 2 maanden terug zijn ofzo schieten de technische eigenschappen omhoog.

Al moet ik er wel bij zeggen dat bijv. Rits nooit beter wordt, niet bij mij tenminste.
Groot talent maar daar blijft het bij..
  zondag 17 juni 2012 @ 12:10:32 #91
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_112998817
Een of andere tycoon heeft net Atletico Madrid overgenomen, eens kijken of het ze lukt om de hegemonie van Real/Barca te doorbreken.
Bij Groningen zit een rijke Fin en die hebben gewoon Krul weggekocht bij Newcastle _O- _O-
pi_113006031
Hop, CL gewonnen! M'n Ajax is nu de beste club in de CL ooit, met tien overwinningen! Daarnaast als persoonlijke prijs gekroond tot beste manager ooit, volgens de Eregalerij, met 1080 punten. Helaas nu wel het grootste deel van de doelstellingen gehaald die ik had bedacht. De enige die nog rest is het kronen van de Eredivisie tot de beste competitie ter wereld, maar dat gaat nog wel even duren ben ik bang :P

We staan nu 6e op de coëfficientenlijst, met 6 punten achterstand op Frankrijk en dat verschil is al jaren hetzelfde. Komt omdat de andere clubs niet bijster goed presteren. Wat me wel opviel, is dat we nu voor het eerst 4 clubs in de CL hebben, ondanks maar 3 kwalificatieplaatsen? Iemand die weet hoe dat kan?

Oh, trouwens, van de selectie van het Nederlands elftal voor het WK 2026 in Mexico, spelen er 7 bij mijn Ajax. Van de overige selectie hebben er nog 7 een verleden bij mij en dat terwijl de sterspeler er wegens een blessure niet eens bij is. Normaal gesproken zijn er dus 15 spelers met een Ajax verleden bij het Nederlands elftal :D
pi_113006571
Begin van carriere t/m het eind van het seizoen 2013/2014 gecoached bij Fenerbahçe en alle twee de seizoenen de competitie gewonnen en de Turkse beker. Eerste seizoen eruitgeknikkerd in de CL en ging dankzij de derde plaats in de groepsfase naar de Europa League Knock Out, en daar ook verloren... :(

Tweede seizoen werd ik met Fenerbahçe tweede in de CL groepsfase. In de groep zat;
*Man Utd
*AC Milan
* Fenerbahçe
*Glasgow Rangers

Manchester united werd uiteindelijk eerste en ik werd tweede. Ik kwam tot de kwart finale, en in de kwart-finale verloor ik met 6-3 (over twee wedstrijden) van Arsenal.

Na twee succesvolle seizoenen met twee gewonnen competities en twee gewonnen bekers(competitie), ben ik aan de slag gegaan bij Turkije als bondscoach. Guus Hiddink werd ontslagen en ik solliciteerde en werd aangenomen.

Kijken hoe het gaat lopen :D
  zondag 17 juni 2012 @ 15:53:19 #94
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113006894
Juventus :r :r. 3 minuten blessuretijd en ze scoren de winnende goal in de 96e minuut. Speler die scoorde stond ook nog buitenspel :{w
  zondag 17 juni 2012 @ 17:07:08 #95
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113009608
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:10 schreef PirE het volgende:
Een of andere tycoon heeft net Atletico Madrid overgenomen, eens kijken of het ze lukt om de hegemonie van Real/Barca te doorbreken.
Bij Groningen zit een rijke Fin en die hebben gewoon Krul weggekocht bij Newcastle _O- _O-
Krul naar Groningen ;(
  zondag 17 juni 2012 @ 17:10:32 #96
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113009743
Heb net de wereldbeker weer gewonnen mer Ajax. 4-0 tegen Santos.
Zal zo wel eens mijn super-regens showen :P
  zondag 17 juni 2012 @ 17:10:32 #97
357045 Grifte
Feijenoord
pi_113009745
Zesde geëindigd in de competitie, dus nipt nog een promotie-playoff plek bemachtigd, wat ook mijn persoonlijke doelstelling was.

Loting tegen de nr 3, Watford. In de competitie daar al 2x zwaar van verloren, tijd voor revanche. Thuis vrij makkelijk 2-1 gewonnen. Uit lang 1-1, en natuurlijk komen ze weer in de 93e minuut op 2-1...

Penalties voor de 3e maal in me 3e play-off match, dit keer weer met veel geluk aan de winnende zijde. Watford heeft 2 maal de winnende op de schoen, maar mist wonderbaarlijk 3x op rij, waardoor ik alsnog de strohalm pak voor de Finale op Wembley, tegen Leicester City.

Finale:

De Finale begon perfect in een volgepakt Wembley (90k), met in de 17e minuut de goal van mijn bazenspits Caggiano. Na ongeveer een half uur zalig uitverdedigen door het midden: 1-1..

In de 73e minuut wordt mijn verdediging opengereten door een briljante steekpass, 1-2. Hierna zet ik nog wat aanvallers erin, maar het mag niet baten... Leicester City naar de PL.

Eindstand:

Mijn bazenspits (topscorer competitie):
  zondag 17 juni 2012 @ 17:28:29 #98
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113010396
Felipe: Mijn superspits :P

Philco: Helaas niet zelf gescout in Brazilië dus heb Deportivo een flinke prijs moeten betalen (20,5m)

Paulo: Net aangesloten, hopen op een stormachtige ontwikkeling :)

Amoroso: Zelfde verhaal als Paulo, momenteel uitgeleend aan Almere City

Dat waren mijn Brazilianen :D
  zondag 17 juni 2012 @ 17:31:20 #99
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113010507
Ik heb er nog een stuk meer, deze is nog wel de moeite waard om te laten zien:

Nu wachten tot er eens een Nederlands wereldtalent doorbreekt :(

De bekende spelers in mijn team zijn:
Mario Götze (heeft me 58 miljoen gekost! :') )
Eden Hazard (heeft me 42 miljoen gekost.. ;( )
Marco Verratti
Papadopoulos (Schalke)
van der Wiel
Eriksen
Jordan Ayew
David Alaba
Phil Jones
Gabriel Silva en Pablo Sarabia

[ Bericht 41% gewijzigd door dion_v_k op 17-06-2012 17:37:14 ]
pi_113086968
quote:
14s.gif Op zondag 17 juni 2012 11:01 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Het enige wat ik beter heb zien worden (ter plekke) is in mentaal opzicht.
Als ze na dat seizoen 2 maanden terug zijn ofzo schieten de technische eigenschappen omhoog.

Al moet ik er wel bij zeggen dat bijv. Rits nooit beter wordt, niet bij mij tenminste.
Groot talent maar daar blijft het bij..

Bij mij is er dus niets verandert door de verhuurperiode. Het is een screen van Virgil van Dijk die een seizoen heeft gespeeld bij almere. 31 gespeeld gemiddeld een 7.14, de screen is een maand of 3 na zijn verhuur gemaakt. -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door deuk.in.een.pakje.boter op 19-06-2012 10:13:17 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:29:43 #101
277865 Sejt
Ondertitel
pi_113088670
M'n game met Feyenoord wordt alleen maar beter. Ik heb voornamelijk eigen jeugd, Nederlandse talenten en een enkel buitenlands talent op posities die ik niet kan vullen met (goede) Nederlandse spelers.

Ondertussen zit ik in het seizoen 2015/2016 en speel ik met de volgende spelers:
Ospina (GK) - transfervrij in 2014, zoveel beter dan Mulder
Mulder (GK) - 2e doelman
Guerrero (WBR) - Hier dus zo'n positie waar ik weinig beters heb, 26 jarige Argentijn, die een verkapte rechtsbuiten is.
Mokotjo (WBR / DM)
Schenkeveld (CB / RB)
Rekik (CB) - Transfervrij, maar komt waarschijnlijk te kort
De Vrij (CB) - Wat een held
Aké (CB / DM) - 20 jaar, maar wordt een grote, kan ook op links
BMI (CB / WBL) - Wat een beest wordt dit!
Woudenberg (WBL) - Fysiek erg sterk
Verratti (CM) - Spelverdeler die ik niet had, al heb ik nu wel een 17 jarig talent die er straks uit de voeten kan
Clasie (DM / CM) - Lage CA, maar speelt wel goed
Neves (DM) - Zwitsers talent (regen), die al op z'n 18e debuteerde in Feyenoord 1, fysiek sterk
Barazite (AM / Winger) - Transfervrij in 2013 en een veelzijdige speler
van La Parra (Winger) - Geen geweldige stats, maar is dodelijk als hij in vorm is
Narsingh (Winger) - Transfervrij in 2014, kent iedereen wel..
Tony Trindade de Vilhena (AM) - Ontwikkelt zich minder goed dan in m'n vorige game, maar nog steeds goede speler
Castaignos (AM / ST) - Speelt bij mij net achter de spitsen en is zeer nuttig
Achahbar (Winger / ST) - Onzichtbaar goed, ontwikkelt zich prima, maar ik heb hem nooit vol benut
Kakuta (Winger) - Transfervrij in 2015, koos voor Feyenoord ipv andere grote clubs zoals OM, Schalke, HSV etc. Revelatie net zoals in m'n 1e game
Wouters (Winger) - Groot Nederlands talent (regen), voor 2mln gekocht van Sparta (!!)
Tafer (ST) - Voor 1,3mln gehaald uit Frankrijk en scoort al 2 seizoenen 1 op 1
Sylla (ST) - Nederlandse Fransman, backup voor Tafer en scoort ook heel makkelijk

En dan heb ik nog veel talenten rondlopen in de jeugd en bij andere clubs, zoals een spits van 17 jaar (17 in versnelling en snelheid) die 2 op 1 loopt na 10 wedstrijden.

Verkocht:
Leerdam (2,6mln), Biseswar (3mln), Cissé (1,9mln), Schaken (3mln), Kongolo (1mln), van Haaren (900k), Cabral (6,5mln), Vlaar (5mln).
Ik heb dan ook rond de 35mln aan transferbudget :P

Ik ben ook bondscoach voor NL en de Nederlandse elftallen puilen uit met Feyenoorders :) Soms moet ik me inhouden om geen wereldsterren in wording uit Brazilië te kopen, maar het is wel leuker om zo'n "bekend" team op te bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sejt op 19-06-2012 13:59:54 ]
  dinsdag 19 juni 2012 @ 10:59:01 #102
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113089639
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 10:29 schreef Sejt het volgende:
M'n game met Feyenoord wordt alleen maar beter. Ik heb voornamelijk eigen jeugd, Nederlandse talenten en een enkel buitenlands talent op posities die ik niet kan vullen met (goede) Nederlandse spelers.

Ondertussen zit ik in het seizoen 2015/2016 en speel ik met de volgende spelers:
Ospina (GK) - transfervrij in 2014, zoveel beter dan Mulder
Mulder (GK) - 2e doelman
Guerrero (WBR) - Hier dus zo'n positie waar ik weinig beters heb, 26 jarige Argentijn, die een verkapte rechtsbuiten is.
Mokotjo (WBR / DM)
Schenkeveld (CB / RB)
Rekik (CB) - Transfervrij, maar komt waarschijnlijk te kort
De Vrij (CB) - Wat een held
Aké (CB / DM) - 20 jaar, maar wordt een grote, kan ook op links
BMI (CB / WBL) - Wat een beest wordt dit!
Woudenberg (WBL) - Fysiek erg sterk
Verratti (CM) - Spelverdeler die ik niet had, al heb ik nu wel een 17 jarig talent die er straks uit de voeten kan
Clasie (DM / CM) - Lage CA, maar speelt wel goed
Neves (DM) - Zwitsers talent (regen), die al op z'n 18e debuteerde in Feyenoord 1, fysiek sterk
Barazite (AM / Winger) - Transfervrij in 2013 en een veelzijdige speler
van La Parra (Winger) - Geen geweldige stats, maar is dodelijk als hij in vorm is
Narsingh (Winger) - Transfervrij in 2014, kent iedereen wel..
Tony Trindade de Vilhena (AM) - Ontwikkelt zich minder goed dan in m'n vorige game, maar nog steeds goede speler
Castaignos (AM / ST) - Speelt bij mij net achter de spitsen en is zeer nuttig
Achahbar (Winger / ST) - Onzichtbaar goed, ontwikkelt zich prima, maar ik heb hem nooit vol benut
Kakuta (Winger) - Transfervrij in 2015, koos voor Feyenoord ipv andere grote clubs zoals OM, Schalke, HSV etc. Revelatie net zoals in m'n 1e game
Wouters (Winger) - Groot Nederlands talent, voor 2mln gekocht van Sparta (!!)
Tafer (ST) - Voor 1,3mln gehaald uit Frankrijk en scoort al 2 seizoenen 1 op 1
Sylla (ST) - Nederlandse Fransman, backup voor Tafer en scoort ook heel makkelijk

En dan heb ik nog veel talenten rondlopen in de jeugd en bij andere clubs, zoals een spits van 17 jaar (17 in versnelling en snelheid) die 2 op 1 loopt na 10 wedstrijden.

Verkocht:
Leerdam (2,6mln), Biseswar (3mln), Cissé (1,9mln), Schaken (3mln), Kongolo (1mln), van Haaren (900k), Cabral (6,5mln), Vlaar (5mln).
Ik heb dan ook rond de 35mln aan transferbudget :P

Ik ben ook bondscoach voor NL en de Nederlandse elftallen puilen uit met Feyenoorders :) Soms moet ik me inhouden om geen wereldsterren in wording uit Brazilië te kopen, maar het is wel leuker om zo'n "bekend" team op te bouwen.
Lekker team hoor. ^O^
Feyenoord-
pi_113153800
Side game gestart met PSV, komt PSG in november van het eerste seizoen navraag doen naar Strootman. Ik doe een tegenbod van 10 miljoen ineens + 15 miljoen over 36 maanden + 50% bij doorverkoop. Komen ze terug met 1,5 miljoen ineens + 15 miljoen over 36 maanden + 50% bij dooverkoop.

Nu slaat de twijfel toe! Eens zien of ze nog hoger willen gaan, tot 20 miljoen ongeveer. Koop ik daarna wel een nieuwe CM.

Edit: niet dus. Ze gingen zelfs lager! Nadat ik tot 22 miljoen was gezakt en ze maar 16 miljoen bleven bieden is de deal afgeblazen.
pi_113156812
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:28 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ja, die heeft nog vrijwel iedere wedstrijd gespeeld. Was best belangrijk nog voor mijn team. In de finale had 'ie weliswaar geen basisplaats, maar hij gaf als invaller wél de assist op Huntelaar. Hij speelt nu bij FC Twente trouwens :P
  woensdag 20 juni 2012 @ 22:02:29 #105
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113163409
Airdrie United naar de Premier League in Schotland geloodst. ^O^ Eens kijken waar ik dit seizoen eindig en daarna kijken voor een mooie buitenlandse club. :)
Feyenoord-
pi_113181216
Welke club is leuk om mee te beginnen en FM2012 onder de knie te krijgen? :)
  donderdag 21 juni 2012 @ 11:59:48 #107
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113182291
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:30 schreef Topiek het volgende:
Welke club is leuk om mee te beginnen en FM2012 onder de knie te krijgen? :)
Een niet al te moeilijke club, eentje waar al een beetje een basis ligt voor succes in eigen land, maar dat het in Europa moeilijker is. Ik was bij Shakhtar gestart, 3 seizoenen achter elkaar kampioen geworden en de halve finale CL gehaald. :)
Feyenoord-
pi_113182731
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:59 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Een niet al te moeilijke club, eentje waar al een beetje een basis ligt voor succes in eigen land, maar dat het in Europa moeilijker is. Ik was bij Shakhtar gestart, 3 seizoenen achter elkaar kampioen geworden en de halve finale CL gehaald. :)
Ik snap er nu al niks meer van :P
  donderdag 21 juni 2012 @ 12:18:48 #109
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113183049
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:11 schreef Topiek het volgende:

[..]

Ik snap er nu al niks meer van :P
Kort gezegd gewoon een club waar je in eigen land makkelijk successen mee kan boeken maar dat Europees spelen meer een uitdaging is. Ongeveer. :P
Feyenoord-
pi_113183386
Ik ben met Sparta begonnen, nu Sparta A tegen Sparta B en sta 0-1 achter :'(
pi_113183819
Wat speelde ik dramatisch :') 4-1 verloren. Snap er nog niets van :P
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:01:37 #112
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113184752
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 12:38 schreef Topiek het volgende:
Wat speelde ik dramatisch :') 4-1 verloren. Snap er nog niets van :P
Dat leer je vanzelf wel, ga lekker aan de slag, verken het spel een beetje, het zal vast niet teleurstellen! ^O^
Feyenoord-
  donderdag 21 juni 2012 @ 13:20:34 #113
277865 Sejt
Ondertitel
pi_113185552
Gebruik de Ingame Tutorial en hier een paar snelle tips:

• Het menu onder 'Team Policy' heeft opties om je assistent een hoop te laten doen, zoals teamtalk, friendlies organiseren, contracten vernieuwen, etc.
• In je taktieken scherm heb je de mogelijkheid om je assistent een opstelling te laten maken... ergens rechtsbovenin in een menuutje, zo even uit m'n hoofd.
• Verander niet teveel en niet te vaak. Spelers moeten zich kunnen inspelen en maar een enkele nieuwe speler zal optimaal spelen vanaf het begin. Dus als het even niet loopt moet je niet meteen gaan veranderen in je systeem. Wel kun je een kwalitatief mindere speler inzetten i.p.v. een goede speler die in slechte vorm verkeerd.
• Begin met een goed team, zoals Barca / ManCity of andere goede teams in landen, zoals PSG of Bayern. Hierdoor kun je rustig dingen uitzoeken en hoef je je minder zorgen te maken over slechte resultaten, moraal, e.d.
• Geef niet op! Dit spel heeft tijd nodig en je boekt niet zomaar een CL overwinning met een klein team binnen 2 jaar gametijd. Daarom: begin makkelijk en maak het jezelf moeilijker als je er klaar voor bent.
pi_113201846
Nooit eerder gezien deze:

pi_113208492
Waarom moet ik bij Barca eerst 32 dagen doorklikken zonder dat ik wat nuttigs kan doen? :P
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:41:21 #116
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113209288
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:29 schreef Topiek het volgende:
Waarom moet ik bij Barca eerst 32 dagen doorklikken zonder dat ik wat nuttigs kan doen? :P
Dat heet voorbereiding, meestal speel je dan nog wat oefenwedstrijden om wedstrijdritme op te bouwen.
pi_113209330
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef PirE het volgende:

[..]

Dat heet voorbereiding, meestal speel je dan nog wat oefenwedstrijden om wedstrijdritme op te bouwen.
Mijn eerste vriendschappelijke wedstrijd was na die 32 dagen :O
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:44:22 #118
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113209482
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef Topiek het volgende:

[..]

Mijn eerste vriendschappelijke wedstrijd was na die 32 dagen :O
Je kan ook scouten en spelers aan- of verkopen in die periode. Al hoef je niet echt iemand te kopen als je Barcelona bent.
pi_113209646
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:44 schreef PirE het volgende:

[..]

Je kan ook scouten en spelers aan- of verkopen in die periode. Al hoef je niet echt iemand te kopen als je Barcelona bent.
Ja daarom, is er een manier om het een beetje te verkorten? :o
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:50:43 #120
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113209933
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:46 schreef Topiek het volgende:

[..]

Ja daarom, is er een manier om het een beetje te verkorten? :o
Je kan 2 weken, of langer, op vakantie gaan.
pi_113210668
Ik begin nu eens met FC Twente en ik zie het wel :P Nog tips voor eventuele transfers ofzo?
  donderdag 21 juni 2012 @ 22:36:31 #122
357211 mar456
Is fan van Chloë Grace Moretz
pi_113213206
Nou ging weer lekker zeg..

Verloren van Udi '19 met telstar..
Is trouwens ook fan van Taylor Swift
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:31:04 #123
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113216775
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 22:00 schreef Topiek het volgende:
Ik begin nu eens met FC Twente en ik zie het wel :P Nog tips voor eventuele transfers ofzo?
Ligt eraan, wat heb je nodig?
Feyenoord-
  vrijdag 22 juni 2012 @ 00:17:59 #124
328763 Alovenac
NAC Breda
pi_113218904
Winterstop seizoen 1 Heracles Almelo

Met de volgende transfers was de selectie voor het komende seizoen rond. Ligeon voor de basis, Ebecilio kwam aanvankelijk als stand-in maar speelde zich al heel snel in de basis. Onze Ijslander naast Quansah op VMC in de verdedigende rol en Hartmann als goede stand-in. Zij brachten tevens de nodige ervaring met zich mee.

De volgende taktiek kwam hieruit, Quansah op de positie van Overtoom en Overtoom hoort op AMR.

Met als resultaat in de winterstop, een hele mooie positie. Helaas vlak voor het einde van deze jaargang uitgeschakeld in de beker door Roda JC.

En aangezien Armenteros echt als een beest draait en ik hem nog minimaal tot het einde van dit seizoen hoop te kunnen behouden, toch al op de toekomst gefocused.
pi_113219546
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 19:50 schreef Winski05 het volgende:

[..]

Ja, die heeft nog vrijwel iedere wedstrijd gespeeld. Was best belangrijk nog voor mijn team. In de finale had 'ie weliswaar geen basisplaats, maar hij gaf als invaller wél de assist op Huntelaar. Hij speelt nu bij FC Twente trouwens :P
Twente? :D Da's nog eens wat anders dan cashen in Brazilië.
Bij mij heeft ie in de eerste pot als aanvoerder twee keer gescoord, kon het niet droog houden. _O- Wel gauw gestopt als bondscoach, vind clubcoach toch leuker, toch weer Ajax aan het doen.

Te makkelijk, natuurlijk, Ajax is voor een beginner (wat ik ook ben) een peuleschil. Behoorlijk overpowered, en El Hamdaoui is veeels te goed voor de eredivisie. Hij was een tijdje geblesseerd, en toen scoorde die getergde Sightorsson meteen een hattrick, dus no problemo. :P
Ben nu ergens in maart, heb de JC al binnen, moet straks halve finale KNVB doen tegen Feyenoord, en daarna de finale tegen Willem II of Almere. :P Zodra Feyenoord aan de kant is kan ik al beginnen met vieren dus. In de competitie sta ik 1ste, met een voorsprong van 12 punten op PSV. Daarna komt Roda(!) op nog eens drie punten.

Champions League lag ik al gauw uit. Laatste pot tegen Lyon moest ik winnen, stond 1-1 gelijk tot de laatste minuut. Toen mistte Sulejmani een penalty. Die traint zich nu helemaal de ziektes, voor straf. :')
-nee-
pi_113222485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 00:17 schreef Alovenac het volgende:
Winterstop seizoen 1 Heracles Almelo

Met de volgende transfers was de selectie voor het komende seizoen rond. Ligeon voor de basis, Ebecilio kwam aanvankelijk als stand-in maar speelde zich al heel snel in de basis. Onze Ijslander naast Quansah op VMC in de verdedigende rol en Hartmann als goede stand-in. Zij brachten tevens de nodige ervaring met zich mee.

[ afbeelding ]

De volgende taktiek kwam hieruit, Quansah op de positie van Overtoom en Overtoom hoort op AMR.
[ afbeelding ]

Met als resultaat in de winterstop, een hele mooie positie. Helaas vlak voor het einde van deze jaargang uitgeschakeld in de beker door Roda JC.
[ afbeelding ]

En aangezien Armenteros echt als een beest draait en ik hem nog minimaal tot het einde van dit seizoen hoop te kunnen behouden, toch al op de toekomst gefocused.
[ afbeelding ]
Wist niet dat er nog mensen waren die van die 'klassieke' tactieken maakten :o Afgezien van de 'pro's' natuurlijk.
pi_113227913
Heb Vennegoor of Hesselink binnen kunnen halen voor Twente, Tranfervrij ^O^
  vrijdag 22 juni 2012 @ 11:37:12 #128
328763 Alovenac
NAC Breda
pi_113228424
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 07:32 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Wist niet dat er nog mensen waren die van die 'klassieke' tactieken maakten :o Afgezien van de 'pro's' natuurlijk.
Ik heb nooit kunnen wennen aan dat nieuwe taktiek systeem, er liep bijna geen enkele game soepel mee. Was al vrij snel overgestapt naar 'klassieke' taktieken haha.
pi_113229231
quote:
6s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:29 schreef Topiek het volgende:
Je kan zelf ook oefenwedstrijden regelen. :P
  vrijdag 22 juni 2012 @ 12:32:00 #130
357045 Grifte
Feijenoord
pi_113230959

Eindelijk promotie naar PL _O_

2 keer Europees halen, en dan weer ergens in League 2 een clubje omhoog helpen ^O^
pi_113231087
quote:
6s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:25 schreef Topiek het volgende:
Heb Vennegoor of Hesselink binnen kunnen halen voor Twente, Tranfervrij ^O^
Zou ik niet zo blij mee zijn als ik jou was. Matige speler in deze game.
Heeft het in mijn game niet kunnen maken bij ADO.
pi_113233894
Waar kan ik ontslag nemen bij m'n club? Ken het echt nergens vinden.
pi_113233900
Eerste seizoen met PSV afgerond. Aan transfers slechts drie spelers gehaald: Kara, Bony en Janmaat, voor in totaal 5.75 miljoen. Daar tegenover stonden het vertrek van Engelaar, Isaksson en Cassio Ramos, voor hetzelfde bedrag. Verder gingen Ojo en Tamata op huurbasis weg. Om de eerste selectie compleet te maken werden Willems, Ritzmaier en Depay naar het eerste gehaald. In eerste instantie zijn zij back-ups, maar zij hebben mede door blessures zich goed kunnen laten zien.

De tactiek is een 4-5-1, zoals Nederland die ook speelt. Mertens, de linksbuiten, neemt alle hoekschoppen en vrije trappen en had daardoor aan het einde van het seizoen 35 assists achter zijn naam. Verder is ook de aanvallende middenvelder belangrijk, omdat deze de afvallende bal op goal mag schieten.

De resultaten waren goed te noemen. Het kampioenschap werd eenvoudig binnengehaald, in de beker werd de kwartfinale gehaald (met een half B-team). In de Europa League werd de groepsronde eenvoudig overleefd, waarna we AC Milan tegen kwamen. Dit waren een stel bijzondere wedstrijden! De eerste wedstrijd, in Milan, werd compleet onverwacht 1-1. Dries Mertens schoot een strafschop erin en we domineerden apart genoeg. De thuiswedstrijd in Eindhoven was nog aparter, want die werd met 2-0 gewonnen.. Bony pakte in de 4e minuut een rode kaart, waardoor we dus vrijwel de hele wedstrijd met een man minder stonden. Kara, Strootman en Mertens gaven de moed echter niet op en besloten er dan maar het beste van te maken, wat resulteerde in 24 kansen, waarvan 14 op doel! Eindresultaat was dus 2-0, met doelpunten van Kara en Strootman.

In de volgende ronde kwam Lazio langs, waar we in de thuiswedstrijd nog met 2-1 wonnen, verloren we uit met 1-0. Op uitdoelpunten eruit dus. Jammer, maar niets aan te doen.

Gevolg van deze resultaten is wel dat vrijwel iedere speler gevolgd wordt door buitenlandse clubs en dat er dus met een beetje pech een compleet andere selectie staat volgend seizoen..
pi_113233925
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:48 schreef Silv het volgende:
Waar kan ik ontslag nemen bij m'n club? Ken het echt nergens vinden.
Op je naam klikken en dan bij acties.
pi_113234076
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 13:48 schreef Niek92 het volgende:

[..]

Op je naam klikken en dan bij acties.
Nice. Dank u.
pi_113236073
Mijn baan bij Anji (wat een kutclub :') en Spanje opgezegd om aan de slag te gaan bij... Carlisle!
Nummer 21 in de npower League 1. Eens zien of ik de PL kan halen binnen een paar jaar.
pi_113237292
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 12:34 schreef alf89 het volgende:

[..]

Zou ik niet zo blij mee zijn als ik jou was. Matige speler in deze game.
Heeft het in mijn game niet kunnen maken bij ADO.
Is nog minder dan Plet. Ik zou dan nog eerder hengelen naar Poepon :Y)
pi_113239005
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 07:32 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik doe ook niet anders. Met die nieuwe tactieken haal ik nooit resultaten. Met die ouwe wel.
  vrijdag 22 juni 2012 @ 21:11:58 #139
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113251945
Godverdomme, wat is dat toch telkens, ik was met Airdrie verder dan ik ooit was geweest met FM, krijg je weer zo'n kut crash dump. Weg save game. :( :'( Hoppa, weer nieuwe game. :r
Feyenoord-
pi_113254760
quote:
8s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 21:11 schreef Zenit- het volgende:
Godverdomme, wat is dat toch telkens, ik was met Airdrie verder dan ik ooit was geweest met FM, krijg je weer zo'n kut crash dump. Weg save game. :( :'( Hoppa, weer nieuwe game. :r
Even melden op het forum van SI, soms laten ze je dan je savegame uploaden zodat zij m kunnen maken.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 22 juni 2012 @ 22:28:09 #141
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113256199
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 22:04 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Even melden op het forum van SI, soms laten ze je dan je savegame uploaden zodat zij m kunnen maken.
Ik heb hem al verwijderd. :') Niet zo slim dus.

Nou ja, iig een game met Spurs nu, proberen met alleen regens te spelen vanaf het begin.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zenit- op 22-06-2012 22:44:45 ]
Feyenoord-
pi_113258299
Kampioen. *O* 15 punten voorsprong op de nummer 2. :')

Heb bijna de triple binnen, moet alleen nog de finale tegen Willem 2. Ik won de halve finale tegen Feyenoord met 5-1, dus moet lukken. :P

Ajax is echt veels te makkelijk, niks aan. Ik denk dat ik mijn geluk ga beproeven in Engeland.
-nee-
pi_113262495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juni 2012 11:51 schreef Silv het volgende:

[..]

Je kan zelf ook oefenwedstrijden regelen. :P
Hoe dan? :D
pi_113262964
Ben begonnen met het Nederlands elftal, maar ik heb alleen maar geblesseerden :')
Het lijstje van afwezigen voor de duels met San Marino en Finland:
Stekelenburg
Krul
Vorm
van der Wiel
Heitinga
Vlaar
Mathijsen
Huntelaar

Verder nog een zooitje reserves, waardoor ik met een erg fijne selectie zit :')
Doelmannen voor deze wedstrijden zijn Vermeer, Waterman en Mulder, de verdediging zal bestaan uit Braafheid, Bouhlarouz, de Vrij en Zuiverloon :')
pi_113263122
Ah, gelukkig, Robben en Sneijder raken geblesseerd tijdens de wedstrijd :')
pi_113263293
:D Nou lekker dan. Drie keepers ook meteen. Achterlijk. Maar Vermeer is een prima vervanger. Je verdediging is zorgwekkend. Wat worden je tegenstanders? Blijven ze lang geblesseerd?

Robben blesseerde zich bij mij ook steeds, blijkbaar heeft FM 2012 een soort 'injury-prone' algoritme ingebouwd. :P

Ik heb wel eens vijf(!) geblesseerde linksachters tegelijk gehad. Hartstikke leuk voor die puber uit de jeugd die dan opeens Hulk moet afstoppen. :')
-nee-
pi_113263685
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:44 schreef Marsenal het volgende:
:D Nou lekker dan. Drie keepers ook meteen. Achterlijk. Maar Vermeer is een prima vervanger. Je verdediging is zorgwekkend. Wat worden je tegenstanders? Blijven ze lang geblesseerd?

Robben blesseerde zich bij mij ook steeds, blijkbaar heeft FM 2012 een soort 'injury-prone' algoritme ingebouwd. :P

Ik heb wel eens vijf(!) geblesseerde linksachters tegelijk gehad. Hartstikke leuk voor die puber uit de jeugd die dan opeens Hulk moet afstoppen. :')
Alleen van der Wiel ligt er lang uit, 3 maanden. Rest allemaal kleine blessures, maar wel zodanig dat ze Finland en San Marino moesten missen. Niet problematisch verder, allebei gewonnen, maar toch :P

Braafheid is trouwens mijn vaste linksback, ik vind hem beter dan Pieters. Over van der Wiel ga ik ook twijfelen, Zuiverloon heeft het erg goed gedaan in deze wedstrijden, maar het zijn natuurlijk maar zwakke tegenstanders. Zuiverloon was sowieso al mijn vaste reserve voor rechtsback (achter van der Wiel heb je echt nauwelijks iets fatsoenlijks), dus in de selectie blijft hij sowieso, maar het zal nog lastig worden om te kiezen tussen die 2.

Basje Dost heeft ook gedebuteerd, als vervanger van Huntelaar geselecteerd en ingevallen voor de geblesseerde Robben (van Persie naar links gezet), meteen gescoord :D Wijnaldum debuteerde als vervanger van Sneijder en legde er 2 in tegen Finland :P

Ik speel (als iedereen fit is, oftewel nooit :') ) met 4-2-3-1.
GK: Stekelenburg
VL: Braafheid
VC: Mathijsen/Heitinga
VR: van der Wiel
MC: van Bommel/Sneijder
AML: Robben
AMC: Seedorf
AMR: van der Vaart
S: van Persie

Mijn debuut was een oefenwedstrijd tegen Peru, toen speelde ik met VdV naast van Bommel, Sneijder op 10, van Persie op AMR, Huntelaar in de spits en Seedorf op de bank, maar in de tweede helft stond het zo en liep het veel en veel beter dus voorlopig laat ik het zo staan.
pi_113263744
Wie is je aanvoerder? Eigenlijk wil ik weten wie je gepasseerd hebt. Seedorf of v. Bommel. :P
-nee-
pi_113263879
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:57 schreef Marsenal het volgende:
Wie is je aanvoerder? Eigenlijk wil ik weten wie je gepasseerd hebt. Seedorf of v. Bommel. :P
Gelaten hoe het was, dus van Bommel is aanvoerder.
pi_113264315
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:27 schreef Topiek het volgende:

[..]

Hoe dan? :D
In het scherm met de fixtures.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:27:03 #151
357045 Grifte
Feijenoord
pi_113268232
Hmm, in Engeland mag ik maar 5 wissels mee. Zou ik het moeten wagen gewoon geen keeper mee te nemen? Weer een extra optie die ik in kan zetten, en volgens mij heb ik nog geen keeperblessure of rode kaart in all mijn games ooit gehad...

Maarja die gok, als het dan wel gebeurt, flink de lul
  zaterdag 23 juni 2012 @ 10:35:50 #152
277865 Sejt
Ondertitel
pi_113268364
Ik neem al tijden geen keeper meer mee.
pi_113268721

Mijn elftalletje bij Shenhua Shanghai, nadat ik in mijn eerste seizoen in op het hoogste niveau gelijk kampioen werd. Al was dat wel te danken aan het feit dat de twee grootste concurrenten ver kwamen in de Aziatisch CL en daardoor nogal wat puntjes lieten liggen.

Grootste transfer binnengehaald is Stephen Ireland, die zonder club zat nadat hij door Aston Villa eruit was gegooid. Heb half jaar moeten slijmen om hem uberhaupt in onderhandeling te laten gaan, maar uiteindelijk gelukt *)

Helaas vertrok wel mijn hele voorhoede naar Europa, maar gelukkig kon ik de linksbuiten positie en de spits positie invullen met wat jonge spelers die ik al had gehaald als opvolging(Park Sang-Hyun heerst trouwens echt als linksbuiten). Santos uiteindelijk van een klein Chinees clubje gehaald en blijkt verrassend doeltreffend te zijn, 10 goals in 18 wedstrijden.

Grootste nadeel is dat geen enkele speler die ooit bij een rivaal heeft gespeeld wil komen en helaas zijn dat de 4 grootste clubs met de grootste talenten, dus af en toe is het even zoeken naar Chinees talent.

Inmiddels in 3e seizoen heb ik de groepsronde van de Aziatische CL overleeft en sta ik 2e in competitie(ziek trouwens dat de nummer 1 alle 15 wedstrijden tot nu toe winnend heeft afgesloten en slechts 3 goals tegen heeft gehad). En ik zal nog wel wat spelers kwijtraken, want van de basiself staan er al 6 in serieuze belangfstelling van Europese clubs en een paar wissels ook.
pi_113268745
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:35 schreef Sejt het volgende:
Dit. Hoogstens 1x per 2 seizoenen dat een keeper uitvalt. Ik neem hoogstens voor de CL of een andere belangrijke beker een keeper mee, omdat ik anders het verlies niet meer kan goedmaken.
Maar voor de competitie nooit een keeper in de selectie.

Overigens heb ik sinds dit seizoen wel een keeper op de bank. Ik heb een 16-jarige keeper die van vergelijkbaar niveau wordt als Stekelenburg, Vorm, Krul enzo. Alleen is dit jochie 2 meter en 8 centimeter. Deze jeugdspeler wordt dus bij elke 3-0 of meer er in gegooid.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 14:01:13 #155
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113273827
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:35 schreef Sejt het volgende:
Ik neem altijd een keeper mee. Ik weet gewoon dat FM mij gaat trollen met een blessure/rode kaart voor mijn doelman als ik geen reservekeeper meeneem. :')
pi_113274307
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 10:54 schreef Steven184 het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn elftalletje bij Shenhua Shanghai, nadat ik in mijn eerste seizoen in op het hoogste niveau gelijk kampioen werd. Al was dat wel te danken aan het feit dat de twee grootste concurrenten ver kwamen in de Aziatisch CL en daardoor nogal wat puntjes lieten liggen.

Grootste transfer binnengehaald is Stephen Ireland, die zonder club zat nadat hij door Aston Villa eruit was gegooid. Heb half jaar moeten slijmen om hem uberhaupt in onderhandeling te laten gaan, maar uiteindelijk gelukt *)

Helaas vertrok wel mijn hele voorhoede naar Europa, maar gelukkig kon ik de linksbuiten positie en de spits positie invullen met wat jonge spelers die ik al had gehaald als opvolging(Park Sang-Hyun heerst trouwens echt als linksbuiten). Santos uiteindelijk van een klein Chinees clubje gehaald en blijkt verrassend doeltreffend te zijn, 10 goals in 18 wedstrijden.

Grootste nadeel is dat geen enkele speler die ooit bij een rivaal heeft gespeeld wil komen en helaas zijn dat de 4 grootste clubs met de grootste talenten, dus af en toe is het even zoeken naar Chinees talent.

Inmiddels in 3e seizoen heb ik de groepsronde van de Aziatische CL overleeft en sta ik 2e in competitie(ziek trouwens dat de nummer 1 alle 15 wedstrijden tot nu toe winnend heeft afgesloten en slechts 3 goals tegen heeft gehad). En ik zal nog wel wat spelers kwijtraken, want van de basiself staan er al 6 in serieuze belangfstelling van Europese clubs en een paar wissels ook.
Lol, ik herken die keeper van je nog van een stageperiode bij PSV.

Edit: Die linksback waarschijnlijk ook.
pi_113275344
Ik heb nou een oefenwedstrijd tegen Spanje gefixed. Alleen er staat nogsteeds dat de eerst volgende wedstrijd tegen Engeland is?
pi_113275822
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:17 schreef alf89 het volgende:

[..]

Lol, ik herken die keeper van je nog van een stageperiode bij PSV.

Edit: Die linksback waarschijnlijk ook.
Klopt, linksbacvk heeft er zelfs nog onder contract gestaan. De keeper was vroeger nog een megatalentje in FM.

Twee minuten na mijn post was ik al mijn centrale verdediger(Babalola) en verdedigende middenvelder kwijt :(
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:15:34 #159
308998 Fenomeno
Wearing sunglasses at night
pi_113284805
Ik heb nog 2,5 mln in kas (m'n wagebill is zo'n 600k per maand), er komt een bod van 4m binnen op een van m'n grootste talenten die nog een 3 jarig contract heeft en de voorzitter accepteert meteen, wat kan ik doen om dit te voorkomen :?
pi_113303536
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:15 schreef Fenomeno het volgende:
Ik heb nog 2,5 mln in kas (m'n wagebill is zo'n 600k per maand), er komt een bod van 4m binnen op een van m'n grootste talenten die nog een 3 jarig contract heeft en de voorzitter accepteert meteen, wat kan ik doen om dit te voorkomen :?
Nieuw contract aanbieden direct! Zo heeft je speler nog een keuze.
Om dit in de toekomst te voorkomen, zul je de speler een belangrijkere rol in je elftal kunnen geven (talent/groot talent/wisselspeler/roulatiesysteem/eerste elftal/bepalende speler). Hoe belangrijker de speler hoe minder groot de kans is dat je voorzitter niet op de lage boden in gaat.
  zondag 24 juni 2012 @ 11:15:17 #161
308998 Fenomeno
pi_113305031
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:46 schreef alf89 het volgende:

[..]

Nieuw contract aanbieden direct! Zo heeft je speler nog een keuze.
Om dit in de toekomst te voorkomen, zul je de speler een belangrijkere rol in je elftal kunnen geven (talent/groot talent/wisselspeler/roulatiesysteem/eerste elftal/bepalende speler). Hoe belangrijker de speler hoe minder groot de kans is dat je voorzitter niet op de lage boden in gaat.
Duidelijk, thanks
  zondag 24 juni 2012 @ 12:51:45 #162
357045 Grifte
Feijenoord
pi_113308137

Doelstelling is degradatie ontlopen, dus so far so good. Eerste 10 speelronden stond ik stijf onderaan, toen gingen me nieuwe aankopen en het team eindelijk is presteren, dus als ik de reeks zo doorzet haal ik het wel.

@Steven ik heb ook Ireland op AMC, gekocht voor iets van 5m, dikke baas die vent. Miste alleen wel 2/2 penalties, maar ok ;(
pi_113309408
quote:
14s.gif Op zondag 24 juni 2012 11:15 schreef Fenomeno het volgende:

[..]

Duidelijk, thanks
Graag gedaan. Heb je je speler nog kunnen behouden?
pi_113314389
Seizoen 2012/2013 zit er op met Sevilla.

Zoals ik eerder al schreef was de start met Sevilla echt uitstekend. Maar zoals dat vaak gaat na een reeks goede wedstrijden: er komt altijd een mindere periode. Op een gegeven moment verloor ik een paar wedstrijden achter elkaar en het leek even alsof mijn team niet meer kon voetballen. Toen mijn topspits Negredo ook nog eens geblesseerd raakte voor een paar maanden, zag ik de bui al hangen. Ik stond op de 4e plek(die recht geeft op voorronde CL), maar op een gegeven moment stond ik zelfs 8e.
Maar plotseling was daar dan tóch de wederopstanding van Sevilla, onder aanvoering van reservespits Baba. Wat. Een. Held! Ik speel in mijn tactiek met één spits dus Baba kwam maar amper aan de bak. Maar door de blessure van Negredo kreeg hij een kans, boven mijn eigen aankoop Jelle Vossen, die overkwam van Ajax. Baba liet zich direct gelden door 7(!!!) keer te scoren in de met 10-1(!!) gewonnen wedstrijd tegen Osasuna. Uiteindelijk heeft hij er 22 gemaakt in 19 wedstrijden, wat gewoon érg goed is.

Uiteindelijk wist ik, op de allerlaatste speeldag, zelfs 3e te worden achter kampioen Barcelona en Real Madrid. Best of the rest in Spanje met Sevilla! Dat had ik eigenlijk niet verwacht toen ik aan deze klus begon.

Zoals gezegd: met afstand de beste man van mijn team is Alvaro Negredo. Hij werd topscorer van Spanje met maar liefst 40 goals en in totaal heeft hij er zelfs 59 gemaakt. Maar ook Ivan Rakitic was zéér belangrijk met zijn 38 assists.

Volgend jaar dus Champions League voetbal met Sevilla. Ben heel benieuwd of ik nóg beter kan presteren met dit team. Want hoger eindigen dan Real Madrid of Barcelona is vrijwel onmogelijk als je naar hun selecties kijkt. We zullen het zien!
  zondag 24 juni 2012 @ 16:34:09 #165
308998 Fenomeno
pi_113318205
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:21 schreef alf89 het volgende:

[..]

Graag gedaan. Heb je je speler nog kunnen behouden?
Yup *O*
Hij tekende nieuwe contract en speler bleef :)
pi_113319816
Ik zit in 2025 en heb er 14 seizoenen met Sollihul moors opzitten. Ik heb zojuist een zoon gekregen. Is dit normaal?

Ik heb trouwens 5 keer de CL gewonnen achter elkaar en 6 keer de PL, dus begint een beetje saai te worden. Was wel leuk om op te klimmen vanuit de laagste divisie. Misschien dat ik ontslag neem en opnieuw begin met een laag geklasseerd team.
  zondag 24 juni 2012 @ 20:12:15 #167
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113327915
1e jaar bij Genoa zit erop.

Doelstelling was handhaving en het is een 3e plaats geworden. Palermo ging lang gelijk op voor de 3e plek maar het ging daar helemaal mis. Ze pakten 1 heel punt uit de laatste 6 wedstrijden van het seizoen waardoor Napoli 4e kon worden.

Heb ook de TIM Cup gewonnen dus de 1e prijs is al binnen *O*

Topscorer/beste speler/ wonderkid

Volgens mijn scouts wordt dit een hele grote, kon hem kopen voor 1.3 miljoen dat heb ik maar gedaan:

Volgend seizoen CL-voetbal in Genoa *O*. Qua versterkingen ga ik op zoek naar spitsen en wat centrale middenvelders. Ik wou Balotelli halen maar die koos in de winterstop voor Valencia :( :(.
  zondag 24 juni 2012 @ 21:26:38 #168
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113332591
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:09 schreef zeedrager het volgende:
Ik zit in 2025 en heb er 14 seizoenen met Sollihul moors opzitten. Ik heb zojuist een zoon gekregen. Is dit normaal?

Ik heb trouwens 5 keer de CL gewonnen achter elkaar en 6 keer de PL, dus begint een beetje saai te worden. Was wel leuk om op te klimmen vanuit de laagste divisie. Misschien dat ik ontslag neem en opnieuw begin met een laag geklasseerd team.
Wut?! :D
Feyenoord-
  zondag 24 juni 2012 @ 21:50:14 #169
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113334468
quote:

Het gebeurd weleens, heb het zelf nog nooit gehad :'(
  zondag 24 juni 2012 @ 21:56:10 #170
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113334953
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:50 schreef PirE het volgende:

[..]

Het gebeurd weleens, heb het zelf nog nooit gehad :'(
Lijkt mij wel grappig. :P
Feyenoord-
pi_113335812
Ik zit met ARC in 2024, ben succesvol in de nationale competitie en in Europa tot aan de CL finale. Ga nu maar een masterplan ontwikkelen om Nederland qua niveau omhoog te krikken door alle talentvolle Jeugdspelertjes in mijn trainingskamp op te nemen om zodoende een hoog niveau te halen.
pi_113335840
En een zoon, DAFUQ?
  zondag 24 juni 2012 @ 23:43:02 #173
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113344150
quote:

Door wie ben je genomen in de kleedkamer?! :') :') _O-

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord, en speel dit spel toch al flink wat jaartjes..
  zondag 24 juni 2012 @ 23:50:48 #175
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113344567
  maandag 25 juni 2012 @ 11:04:08 #176
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113354966
Jammer dat de kans dan maar 1 op de 1000 of 10000 is. _O-
Feyenoord-
pi_113355275
Is het ooit bevestigd dat het wel zo de bedoeling is? Ik bedoel je krijgt wel vaker spelers in de jeugd die jou als favoriet personeel hebben en zeker als je een achternaam als de Vries oid hebt genomen is het niet gek dat je ooit een keer een jeugdspeler krijgt met die combinatie..
pi_113355858
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:14 schreef Jorwol het volgende:
Is het ooit bevestigd dat het wel zo de bedoeling is? Ik bedoel je krijgt wel vaker spelers in de jeugd die jou als favoriet personeel hebben en zeker als je een achternaam als de Vries oid hebt genomen is het niet gek dat je ooit een keer een jeugdspeler krijgt met die combinatie..
http://community.sigames.(...)ewfull=1#post2677923
Get it and Bet it
pi_113356157
quote:
Ah dus toch! Leuk! Zelf nog nooit gezien trouwens.
  maandag 25 juni 2012 @ 14:31:13 #180
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113363738
Nou ik zit momenteel in 2019, kijken of ik binnenkort ook plotseling een 16-jarige zoon heb :')
pi_113368449
Nee er stond echt van: omdat er ondanks een oude speler afscheid heeft genomen blabla, het bestuur heeft gekozen om uit respect ofzo Jordi Best aan de selectie toe te voegen (Ik speel als George Best). Jammer alleen dat zn stats een beetje shitty zijn vergeleken met de rest van mn spelers.

De supporters hoopten dat hij geen voorkeursbehandeling zou krijgen. Vervelende is alleen dat ik over mn safegame heen heb gesaved gisteravond en ik nu 1 seizoen verloren heb :X:X
pi_113385293
spelen jullie ook wel eens de football manager app? Heb hem sinds kort gedownload, maar het lukt me echt niet om een elftal aan het draaien te krijgen. Terwijl dit op de pc geen enkel probleem is -O-
pi_113399629
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 11:42 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ah dus toch! Leuk! Zelf nog nooit gezien trouwens.
Leuk een zoon in het spel.
Dan wordt het vast net zoon baas als mij bij Man City :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 17:27:04 #184
357045 Grifte
Feijenoord
pi_113419655

Uiteindelijk makkelijk erin gebleven, al was mijn verdediging weer zo lek als een mandje. M'n contract loopt deze zomer af, ik denk dat ik weer een L2 (laagste competitie die ik heb geselecteerd) club omhoog weer ga helpen.

Heb flink wat aankopen al voor Rotherham gedaan, heerlijke talentjes, dus met een beetje geluk blijven ze erin.
pi_113433510
quote:
Zo scoort de Fernando van Cuiaba dagelijks bij mij, evenals Juliano :7 22 goals in 10 wedstrijden _O-
pi_113433739
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 22:25 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Zo scoort de Fernando van Cuiaba dagelijks bij mij, evenals Juliano :7 22 goals in 10 wedstrijden _O-
Klassiekertje werd met 6-1 gewonnen :D :9
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:20:25 #188
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_113437165

:')
Oh.
  woensdag 27 juni 2012 @ 12:17:35 #189
378699 Mav.
VLAMING
pi_113454094
Ondertussen al in mijn 6e seizoen met Lokomotiv Leipzig, een team dat begint in de Oberliga (5e divisie) van Duitsland

Seizoen 1 : Oberliga NOFV-Süd

Seizoen 2 : Regionalliga Nordost

Seizoen 3 : Regionalliga Nordost

Promotie gemist op doelsaldo dankzij een 1-1 tegen Trier in de laatste wedstrijd.

Seizoen 4 : Regionalliga Nordost

Promotie naar 3e divisie.

Seizoen 5 : 3. Liga

Dadelijke promotie ondanks dat de prognose gewoon 20e en laatste was. Volgend jaar in 2. Bundesliga dus :)

De held die de laatste 3 seizoenen 78 wedstrijden voor de club speelde en hierin 69 maal wist te scoren en 18 assists wist af te leveren. Hoofdverantwoordelijke voor het succes.
Bruges till I die, I know I am, I'm sure I am, I'm Bruges till I die.
  woensdag 27 juni 2012 @ 13:17:03 #190
127999 Mavcovic
2016/2017 & 2018/2019 WOW
pi_113456188
Ik zou toch zweren dat er een data editor meegeleverd zit met het spel? Ik wil een keer een game spelen met een Nederlands team met alleen Nederlandse talenten en dan alle buitenlanders/24+ers er uit gooien.

Ik kan de data editor alleen niet vinden?

Of moet je die apart downloaden?

EDIT: Laat maar, al gevonden, bij de toolz op steam.
pi_113457268
Mooi overzichtje Mav, succes in 2. Bundesliga.
pi_113460380
Damn, koop ik een keer een spel (wel 2e hands) werkt het niet omdat de steam code al een keer is gebruikt...

Had net zo'n zin om dit spel uit te proberen
pi_113461866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 14:50 schreef koenie95 het volgende:
Damn, koop ik een keer een spel (wel 2e hands) werkt het niet omdat de steam code al een keer is gebruikt...

:') Had je kunnen weten
pi_113462093
quote:

Piraten dan maar.
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:11:21 #195
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113464581
quote:

Dit spel 2e hands kopen? In de winkel ligt hij nu al voor 15,- :') :')
pi_113464864
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:18 schreef Jorwol het volgende:

[..]

:') Had je kunnen weten
Nee, wist ik serieus niet :')

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:11 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Dit spel 2e hands kopen? In de winkel ligt hij nu al voor 15,- :') :')
Wist ik ook niet :')

quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:22 schreef Typisch het volgende:

[..]

Piraten dan maar.
Werkte niet, vandaar dat ik het spel maar kocht wat dus ook niet werkt :')

Heel veel :')
  woensdag 27 juni 2012 @ 16:31:48 #197
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113465478
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:17 schreef koenie95 het volgende:

[..]

Nee, wist ik serieus niet :')

[..]

Wist ik ook niet :')

[..]

Werkte niet, vandaar dat ik het spel maar kocht wat dus ook niet werkt :')

Heel veel :')
:') :') :') ....

Ga het in de winkel kopen, het is een erg leuk spel dat zijn centen zeker waard is :Y
pi_113465495
Zo, begonnen met Fiorentina. Veel leuke talentjes, nu nog een goede tactiek verzinnen om Ljajic en Jovetic optimaal te gebruiken.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_113465616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:31 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

:') :') :') ....

Ga het in de winkel kopen, het is een erg leuk spel dat zijn centen zeker waard is :Y
Dat zal zeker! Eerst even kijken wat ik met die gast kan regelen, mss kan ik het nog activeren via zijn steam account.
pi_113465767
Gisteren voor het eerst CL gewonnen, de beker en kampioen _O_

Nu is de uitdaging een beetje weg, alleen in de faciliteiten moet nog flink geinvesteerd worden aangezien er een niet-bestaand jeugdopleiding is.
Overigens zijn NL talenten echt dramatisch. Breekt niks door na 2022, Nederland dondert omlaag in de lijst en op EK/WK`s zijn ze dramatisch.
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:42:38 #201
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113472196
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 16:37 schreef Scorpie het volgende:
Gisteren voor het eerst CL gewonnen, de beker en kampioen _O_

Nu is de uitdaging een beetje weg, alleen in de faciliteiten moet nog flink geinvesteerd worden aangezien er een niet-bestaand jeugdopleiding is.
Overigens zijn NL talenten echt dramatisch. Breekt niks door na 2022, Nederland dondert omlaag in de lijst en op EK/WK`s zijn ze dramatisch.
Ik zit nu in 2019, had in 2017/2018 het Nederlands elftal als bijbaan. Met heel veel geluk de finale van het WK gehaald en daarin een flink pak slaag gekregen van Argentinië; 6-1 ;(
Er zijn nu wel enkele supertalenten op komst, metname uit mijn eigen jeugdopleiding van Ajax :)
  woensdag 27 juni 2012 @ 18:43:34 #202
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113472250
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 18:42 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik zit nu in 2019, had in 2017/2018 het Nederlands elftal als bijbaan. Met heel veel geluk de finale van het WK gehaald en daarin een flink pak slaag gekregen van Argentinië; 6-1 ;(
De smaakmaker van dat WK was Jerson Cabral.. zegt wel genoeg denk ik.. _O- Er zijn nu wel enkele supertalenten op komst, metname uit mijn eigen jeugdopleiding van Ajax :)
Edit
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:11:06 #203
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_113476926
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:52 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Cardiff _O_ die hebben een ongelooflijk stadion!
  woensdag 27 juni 2012 @ 20:49:02 #204
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113479077
Dit seizoen verloopt zoals ik het graag zie *)

[ Bericht 5% gewijzigd door dion_v_k op 27-06-2012 21:40:55 ]
pi_113479571
Negredo in de basis bij Spanje! Als ie het net zo goed doet als in mijn Sevilla-game gaat 'ie veel scoren :Y
pi_113479758
quote:
14s.gif Op woensdag 27 juni 2012 20:49 schreef dion_v_k het volgende:
Dit seizoen verloopt zoals ik het graag zie *)

(...)
Je weet dat je naam zichtbaar is?
  woensdag 27 juni 2012 @ 21:35:25 #207
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113482018
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:01 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Ik heb niks te verbergen ;)

Edit: Edit :')

[ Bericht 9% gewijzigd door dion_v_k op 27-06-2012 21:41:28 ]
pi_113491740
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 21:01 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Zolang niemand namen gaat quoten, is dat niet zo erg. Dion heeft dat al wel vaker gedaan.
pi_113538426
Als ik een speler toe wil voegen bij een transferbod die niet op de transferlijst staat, hoe moet ik dat doen? Ik kan wel op andere drukken maar ik kan niet ontdekken hoe ik dan een speler toevoeg.
pi_113540019
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 23:27 schreef koenie95 het volgende:
Als ik een speler toe wil voegen bij een transferbod die niet op de transferlijst staat, hoe moet ik dat doen? Ik kan wel op andere drukken maar ik kan niet ontdekken hoe ik dan een speler toevoeg.
Via rechtermuisknop kun je iets uit die lijst kiezen.
pi_113540453

Mijn baasje.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:17:33 #212
127999 Mavcovic
pi_113551967
Ik wil graag de taktieken van mijn Reserves en U18 team aanpassen zodat hun spel beter aansluit op het Eerste. Weet iemand hoe dit kan? Ik kan me van vorige versies herinneren dat dit wel mogelijk was, ik vind de optie nu alleen niet.
pi_113552623
Jongens ik heb een probleem met FM 12.
Als ik hem opstart gaat hij laden tot het begin scherm waar je je game kan laden maar net daarvoor sluit FM automatisch af.
Weet iemand hoe dit komt ??

Fixed.
Steam herstart

[ Bericht 12% gewijzigd door dennis3d op 29-06-2012 13:14:39 ]
  vrijdag 29 juni 2012 @ 12:51:46 #214
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113553243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:17 schreef Mavcovic het volgende:
Ik wil graag de taktieken van mijn Reserves en U18 team aanpassen zodat hun spel beter aansluit op het Eerste. Weet iemand hoe dit kan? Ik kan me van vorige versies herinneren dat dit wel mogelijk was, ik vind de optie nu alleen niet.
Ik speel in het engels en bij mij staat het onder "Team Policy"
  vrijdag 29 juni 2012 @ 13:30:26 #215
127999 Mavcovic
pi_113554879
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 12:51 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik speel in het engels en bij mij staat het onder "Team Policy"
ja inderdaad, thanks!
pi_113556147
Iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat het seizoen wat sneller gaat? Ik ben nu al ongeveer 3 uur aan het spelen en ik ben nu pas oktober van het eerste seizoen.

Het spel is wel erg verslavend moet ik zeggen :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:17:08 #217
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113556992
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:59 schreef koenie95 het volgende:
Iemand tips hoe ik er voor kan zorgen dat het seizoen wat sneller gaat? Ik ben nu al ongeveer 3 uur aan het spelen en ik ben nu pas oktober van het eerste seizoen.

Het spel is wel erg verslavend moet ik zeggen :P
Dat is juist het leuke aan Football Manager, dat het niet zo snel gaat anders ben je het ook zo beu denk ik..
Kan je nagaan dat de zomerstop zelfs sneller gaat dan bijv. Oktober tot Januari :P
  vrijdag 29 juni 2012 @ 14:24:57 #218
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113557383
Bert van Marwijk is eindelijk gestopt (2016) en ik ben nu de nieuwe bondscoach.

Eerst even de FIFA World Cup 2018 qualifying overleven in een groep met Servië, Wales, Georgië en Azerbeidjan. Ik denk dat dat al lastig gaat worden met dit Oranje.
  vrijdag 29 juni 2012 @ 15:16:27 #219
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113559613
Gisteravond lag het internet hier in huis plat, kwam ik er ook meteen achter dat FM niet werkt zonder steam (Offline dus) -O-
Bij 10 en 11 kon dit wel toch?
pi_113563412

Lol in oktober was G-J Verbeek al ontslagen en nu hebben ze villas-boas
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:37:07 #221
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113565420
Een nieuw Eredivisie record :D

Topscorer:

Kijk die doelpunten in de CL: 15 wedstrijden en 22 doelpunten.
Net heb ik Bayern uitgeschakeld en zometeen de (zoveelste ;( ) finale tegen Barcelona..
Kan niet wachten tot Messi met pensioen gaat :W
pi_113569227

vrijdag 29 juni 2012 @ 19:52:39 #223
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113569677
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 19:37 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]

_O- Die moet wel heel goed zijn!

Net mijn CL finale verloren 4-3 (4x Messi op zijn 31e ;( )
  vrijdag 29 juni 2012 @ 20:04:10 #224
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113570092
En voor de eerste keer in jaren dat ik dit spel speel zet Ajax de Amsterdam Arena te koop en bouwt het een nieuw stadion met een capaciteit van 70,200 :D Bovendien krijgt deze Veste de naam van de allerbeste manager ooit van Ajax, mij! :D :D

Wel 2 jaar wachten tot het klaar is -O-
  vrijdag 29 juni 2012 @ 21:35:47 #225
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113573574
Nou heb ik het weer, met Vauxhall Motors kampioen en dus promotie in de Blue Square North, krijg ik crash-dump 2 van vandaag en hij wil niet meer laden. :( Tijd voor FM 13 denk ik. :(
Feyenoord-
pi_113573883
Ik had even een vraagje.

Ik speel met Hajduk Split, zit in middels aan het begin van seizoen 2016/17. Elk jaar kampioen geworden. In mijn 2e seizoen weten door te dringen tot kwartfinale CL. Elk seizoen daarna groepsfase CL gehaald, 3e geworden en steeds de 2e knockout ronde van de EL gehaald. Heb dus behoorlijk wat coëfficiënt binnen gehaald. Hierdoor was ik ook steeds in de voorronden van de CL reekshoofd en was plaatsen niet heel lastig (tegen teams als Sparta Praag, Linfield, Slovan Bratislava, FC Zurich etc).

Dit jaar stroomde ik in de 4e voorronde in door de goede prestaties van de voorgaande jaren, en in plaats van dat ik nu bij de kampioenen zat ingedeeld was ik nu bij de 'hoogst geplaatst' ingedeeld, en ik was geen reekshoofd. Weet iemand hoe dit kan? Heb nu AS Roma geloot, da's andere koek dan de kampioen van Tsjechie...
pi_113588248
Kijk, dit zijn nog eens leuke dingen! Sevilla is overgenomen door één of andere rijke Spanjaard en die vent blijft maar geld pompen in de club. Hij zette het transferbudget op 34 miljoen euro. Leuk, dacht ik. Dus ik gaf direct de helft uit om Sergio Busquets los te weken bij Barcelona, waar hij weg kwijnde op de reservebank. Met de rest wilde ik wat talenten aanschaffen. Maar tot mijn grote verbazing vulde de nieuwe voorzitter het budget doodleuk weer aan tot 34 miljoen euro!
Ha, dat is nog eens leuk zaken doen.
Ik besloot eens te kijken naar Andrea Pirlo. Die speelt de sterren van de hemel op het huidige EK, en ik was eigenlijk wel benieuwd hoe goed 'ie in mijn game nog zou zijn. Nou, nog altijd een wereldster! Zijn fysiek is wat minder geworden en hij kwam eigenlijk nog maar amper aan de bak bij Juventus. Maar die man kan nog gewéldige stats overleggen. Dus voor een habbekrats(lees: 725k) heb ik de 34-jarige spelmaker gekocht. En uiteraard staat hij bij mij onomstreden in de basis. Die kan nog makkelijk een jaar mee op topniveau.

Verder heb ik het grootste talent van Spanje aangetrokken: de pas 17-jarige Óscar López. De 'regen' speelde in de jeugd van Osasuna, waar één van mijn scouts hem ontdekte. En ik wilde kostte wat het kost deze speler kopen. Barcelona dacht hetzelfde, dus die kwamen op een gegeven moment met een bod van 10 miljoen euro. Ik ging daar met 11.25 miljoen nog even dunnetjes overheen, en ik bood hem een niet te weigeren goed contract aan. En dat bleek ook wel, want Lopez wist niet hoe snel hij bij mij moest tekenen. Da's nu het grote voordeel van zo'n rijk figuur op de achtergrond bij je club, je hoeft je even niet druk te maken om transferbedragen of salariskosten. Ideaal! Overkomt me niet zo vaak in FM, trouwens.

Daarnaast heb ik Ruud van Nistelrooij overgenomen van Palermo. Ja, kijk: als je de kans krijgt om Van Nistelrooij aan je selectie toe te voegen, dan moet je dat gewoon doen, vind ik. Dus hij gaat dit seizoen als backup van Negredo fungeren. Paul Robinson(gratis) en Luca Antonelli(8.25 miljoen euro van Bologna) zijn andere in het oog springende transfers. Verder heb ik nog een hele bups aan jeugdspelers aangetrokken. In mijn basisteam verandert en dus niet zo heel veel. Een nieuwe keeper, een nieuwe back en een nieuwe middenvelder. De rest blijft precies hetzelfde.
Ik ga dit seizoen proberen om te strijden om de 2e plek in de competitie, want ik denk niet dat ik Barcelona van de troon kan stoten. En ik hoop daarnaast op een leuk avontuur in de Champions League.
  zondag 1 juli 2012 @ 11:29:00 #228
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113622767
1 maand geleden een game gestart.
Zit nu lekker in 2025.
Ik speel niet snel, maar ik kan wel 1 seizoen in een dag doen.
Ik | Megan Fox
  zondag 1 juli 2012 @ 13:06:58 #229
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113625283
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:29 schreef WeHD het volgende:
Zit nu lekker in 2025.
Hoeveel uur per dag speel jij wel niet?? :')
pi_113626584
quote:
Zit nu lekker in 2025.
WTF! Ik speel een seizoen in 2 weken a 3 weken. Hoezo ga jij er even snel door heen!
  zondag 1 juli 2012 @ 14:05:08 #231
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113627264
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:47 schreef alf89 het volgende:

[..]

WTF! Ik speel een seizoen in 2 weken a 3 weken. Hoezo ga jij er even snel door heen!
Op het gemak jonge spelers zoeken/scouten, spelers die verhuurd zijn volgen, uiteraard wedstrijden spelen dan haal je dat nooit in 1 dag :N
pi_113627569
Naast mn unemployed MVV game besloten om nog een unemployed (experience op sunday league) game te starten, dit keer met een stuk meer competities geladen. Uiteindelijk kwam ik bij het Poolse Pogon Szczecin, in het verleden een middenmoter in de Poolse Eredivisie, maar afgegleden (zelfs een jaartje in de 3e divisie gespeeld). Wel promotiekandidaat in de Poolse jupiler league, maar toen ik de baan aangeboden kreeg stonden ze 14e van de 18.

Door een paar goede vrije transfers die ik in de (ziek lange) winter break kon doen, toch 2e kunnen worden (promotie), en dat terwijl ik belachelijk veel blessures heb gehad. Meer geluk dan wijsheid dus... Nu maar proberen te overleven hogerop :).
  zondag 1 juli 2012 @ 14:35:00 #233
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113628376
Net voor het eerst in 81 (!) wedstrijden weer eens verloren, uit tegen Twente ;(
3-1 en mijn supporters zijn helemaal overstuur. Mijn winning streak van 38 wedstrijden is ten einde :'( :'(
  zondag 1 juli 2012 @ 16:24:20 #234
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113632280
quote:
Zit nu lekker in 2025.
Ik haal net een maand per dag :D.
  zondag 1 juli 2012 @ 16:45:31 #235
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113633166
Maar jullie zijn vast veel bezig met tactiek etc.
Ik | Megan Fox
pi_113636741
Nu voor de eerste keer eens met een topclub (Arsenal) begonnen. Wil ik hier en daar wat spelers halen, vragen ze echt belachelijk veel. 105 miljoen voor Gotze etc. :')
  zondag 1 juli 2012 @ 18:56:30 #237
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113638231
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:07 schreef Silv het volgende:
Nu voor de eerste keer eens met een topclub (Arsenal) begonnen. Wil ik hier en daar wat spelers halen, vragen ze echt belachelijk veel. 105 miljoen voor Gotze etc. :')
Ik heb hem in 2015 met Ajax gekocht voor 58 miljoen :P
pi_113638957

Dat gaat nog spannend worden in mijn eerste seizoen, de laatste wedstrijd is Ajax - Twente dus hopen dat ik de titel kan pakken!

Dit is mijn eerste seizoen maar ik ben niet tevreden, na een sterke beginreeks waarin ik ruim 10 wedstrijden ongeslagen was (incl voorbereiding tegen oa. liverpool) kwam het team in een dipje maar in de laatste 7/8 wedstrijden ben ik alsnog 6 punten ingelopen op Twente.
  zondag 1 juli 2012 @ 19:25:35 #239
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113639213
En wat is het geworden?
Ik | Megan Fox
  zondag 1 juli 2012 @ 19:31:41 #240
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113639451
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:45 schreef WeHD het volgende:
Maar jullie zijn vast veel bezig met tactiek etc.
Tactiek niet zozeer, meer met scouten, satellietsclubs volgen etc.
Daar draait het spel toch ook om? :)
pi_113639495
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:25 schreef WeHD het volgende:
En wat is het geworden?
Begin nu met de wedstrijd, had 2 weken rust door bekerfinale enz.

Edit: een zwaarbevochten 3-1 overwinning :) een herhaling van 2010-2011 :P

[ Bericht 22% gewijzigd door koenie95 op 01-07-2012 19:41:39 ]
  zondag 1 juli 2012 @ 19:42:35 #242
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113639882
Mooi !
Ik | Megan Fox
  zondag 1 juli 2012 @ 19:43:29 #243
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113639925
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:32 schreef koenie95 het volgende:

[..]

Begin nu met de wedstrijd, had 2 weken rust door bekerfinale enz.

Edit: een zwaarbevochten 3-1 overwinning :) een herhaling van 2010-2011 :P
Netjes! *O*
  zondag 1 juli 2012 @ 19:46:03 #244
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113640047
Twente had gewoon recht om te winnen,
bij mij doen ze het al slecht in 2025. Regens zijn niet geweldig.
Ik | Megan Fox
pi_113642821
Ik heb als manager van AFC Wimbledon al 3 seizoenen Everton als moederclub, ik kon altijd spelers gratis huren maar sinds ik ben gepromoveerd naar de nPower Championship moet ik betalen om deze spelers te huren. Is dit een bug of gebeurt het vaker dat je de moederclub moet betalen om spelers te huren?
76.000.000 2009-12-24 01:28 Semmm
pi_113646643
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:40 schreef Semmm het volgende:
Ik heb als manager van AFC Wimbledon al 3 seizoenen Everton als moederclub, ik kon altijd spelers gratis huren maar sinds ik ben gepromoveerd naar de nPower Championship moet ik betalen om deze spelers te huren. Is dit een bug of gebeurt het vaker dat je de moederclub moet betalen om spelers te huren?
In principe moet je betalen voor spelers die je zelf probeert te huren, alleen spelers die de club zelf aan jou aanbiedt zijn vaak gratis. Eerder was het gratis omdat er meerdere divisies tussen de clubs zaten gok ik :).
pi_113654509

zondag 1 juli 2012 @ 23:56:53 #248
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_113655152
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[ link | afbeelding ]

Holy! :D _O- DOEN!
  maandag 2 juli 2012 @ 01:26:58 #249
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113658706
quote:
[ link | afbeelding ]

55k per week is niet echt veel :{w. Ik krijg al 35k bij Genoa.

Ik ben altijd bang dat ik er niks meer aan ga vinden als ik alles kan kopen :').
pi_113664399
quote:
[ link | afbeelding ]

Plaatje doet het niet bij mij.
pi_113665097
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:00 schreef Silv het volgende:

[..]

Plaatje doet het niet bij mij.
Aanbod van Real Madrid:
Transferbudget: 782 miljoen
Salarisbudget: 25 miljoen per maand
Totale Salariskosten: 10 miljoen per maand
Get it and Bet it
  maandag 2 juli 2012 @ 13:45:26 #252
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113669786
quote:
[ link | afbeelding ]

WUTTTT?!! :{
pi_113671026
Nu werkt ie wel. Zieke shit gast. Kan je een elftal vol Cristiano's kopen.
pi_113671756
Zojuist met PSV de CL finale 2016 verloren van FC Porto. We waren gelijkwaardig, maar toch zag het er geen moment naar uit dat ik de wedstrijd zou winnen.
Erg jammer, want ik had al het sterkere geachte Real Madrid en Manchester United verslagen.

Nu verder gaan met mijn idee om PSV te vernederlandsen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:52:42 #255
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113672593
Zo jammer dat bijna alle goede regens in mijn game CM of CAM zijn, in mijn Ajax-jeugd lopen 6 verschillende wereldtalenten elkaar in de weg ;( ;(
  maandag 2 juli 2012 @ 16:08:16 #256
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113675838
;(
Ik | Megan Fox
pi_113676476
Winterstop, seizoen 2013/2014 met Sevilla. Althans, voor wat daarvoor moet doorgaan. Het is in ieder geval januari 2014.
Tussenstand: 1e in de competitie, de 2e ronde behaald van de Champions League en de kwartfinale van de Copa del Rey. Het gaat dus gewoon héél goed!
Grote man dit seizoen is, hoe kan het ook anders, Alvaro Negredo. Hij heeft nu verdeeld over alle competities alweer 41 goals gemaakt in 25 wedstrijden. Die vent is echt een fenomeen! Ik heb hem dan ook laten bijtekenen tot 2018, het liefst houd ik hem tot 'ie met pensioen gaat. Als backup voor Negredo heb ik Wilfried Bony gehaald, al een paar jaar achtereen topscorer van Nederland bij Vitesse. Jelle Vossen voldeed niet en was constant aan het zeuren dat 'ie weg wilde. Nou, dat was dan ook gauw geregeld. Met Bony heb ik bovendien een veel betere spits ervoor teruggekregen. Verder heb ik Tim Krul gehaald, die de strijd nu aangaat met Paul Robinson. Jose Angel is mijn nieuwe linksback, want Antonelli bevalt me niet én is vaak geblesseerd. En last but not least heb ik Christian Eriksen gehaald. Hij zal de plaats gaan innemen van Rakitic. Vorig jaar nog goed voor weet-ik-veel-hoeveel assists, dit jaar speelt hij gewoon slecht. Eriksen had een clausule in zijn contract dat 'ie voor 4.9 miljoen euro naar een buitenlandse club mocht vertrekken. Ja, da's een koopje natuurlijk.

Eens kijken hoelang mijn team deze goede reeks weet vol te houden :)
pi_113676746
quote:
2s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:56 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Holy! :D _O- DOEN!
Haha niet gedaan natuurlijk, is een soort God-cheat dan, ook niet leuk :P
  maandag 2 juli 2012 @ 19:34:39 #259
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113684574
Kijk die leeftijden bij Arsenal en de stand in de competitie... ziet er niet echt rooskleurig uit :')

maandag 2 juli 2012 @ 21:39:53 #260
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113691284
Ik hoop maar dat ik nu geen crash-dump krijg, begonnen met Cercle Brugge. Vond het wel een mooi logo, prognose is 11e én ze spelen Europa League! :D
Feyenoord-
  maandag 2 juli 2012 @ 21:48:04 #261
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113691794
Mijn spits Felipe, te goed gewoon...
In 15 Eredivisiewedstrijden 32 doelpunten en 9 assists, een gemiddelde van 8.75 :')
  maandag 2 juli 2012 @ 21:48:29 #262
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113691825
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:39 schreef Zenit- het volgende:
Ik hoop maar dat ik nu geen crash-dump krijg, begonnen met Cercle Brugge. Vond het wel een mooi logo, prognose is 11e én ze spelen Europa League! :D
Die heb ik net als satellietclub gekozen :D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:26:57 #263
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113708526
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:34 schreef dion_v_k het volgende:
Kijk die leeftijden bij Arsenal en de stand in de competitie... ziet er niet echt rooskleurig uit :')

[ afbeelding ]
Wenger is er zeker niet meer daar, er zitten zo weinig Fransen :P
Feyenoord-
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:16:10 #264
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113710138
Lastige groep met Cercle in de EL, heb Feyenoord, Liverpool en Braga geloot. Oftewel hopen op een klein wonder. :)
Feyenoord-
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:25:40 #265
328763 Alovenac
NAC Breda
pi_113714643
Heel het seizoen eigenlijk op plaats 4/5/6 gestaan. Maar door ellendige reeks, leek het erop dat we de play-offs weg zouden gaan geven.

Laatste wedstrijd was erop of eronder thuis tegen NEC. Vitesse op beter doelsaldo op de 8e plaats, AZ op 10e plaats met 1 punt minder. Er moest dus gewonnen worden en hopen dat Vitesse niet wist te winnen bij FC Groningen, om ook nog eens niet afhankelijk te zijn van AZ.

Iedereen klapte er ineens op, NEC na een klein uur door de wissels heen en een manke op het veld.

Met de volgende eindstand als gevolg:

NAC werd de eerste tegenstander in de play-offs, echt een absurd duel. Waar we in de blessuretijd nog gelijk wisten te maken, waren 3 minuten aangegeven en in de 94e minuut wordt de winnende gescoord door NAC. In de rust had ik alle wissels al gebruikt, dus na de blessure van Antoine van de Linden stond ik nog maar met 8 man.

Het extreem late doelpunt van NAC leek ons fataal te worden, thuis speelde we ze weg en wonnen we met 2-1. Hun doelpunt kwam uit een standaard situatie.
In het beslissingsduel hadden we ook de overhand, maar verloren we met 3-1.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:26:06 #266
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113714658
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:26 schreef Zenit- het volgende:

[..]

Wenger is er zeker niet meer daar, er zitten zo weinig Fransen :P
Nee, Frank Rijkaard heeft er net een contract getekend :)
pi_113714896
Mijn superspits van de wereld zal ik vanavond ff screenie van posten, zijn nu twee jaar verder en meneer is een heel baasje _O_
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:48:33 #268
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113717773
Ik ga zo veel mogelijk van club wisselen een keer. _O- Ik kan nu naar Anderlecht en misschien ook Club Brugge. We zullen zien. :P
Feyenoord-
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:09:53 #269
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113718644
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:48 schreef Zenit- het volgende:
Ik ga zo veel mogelijk van club wisselen een keer. _O- Ik kan nu naar Anderlecht en misschien ook Club Brugge. We zullen zien. :P
Wat is daar leuk aan :?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:37:03 #270
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113719879
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:09 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik wil een keer echt heeeeel veel clubs hebben gemanaged, het is een beetje uitproberen.
Feyenoord-
pi_113719937
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:09 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Heb ik ook een keer gedaan. Vond het behoorlijk leuk.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:39:04 #272
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113719971
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:38 schreef Silv het volgende:

[..]

Daarom, leek mij ook wel wat. Ik zit nu bij Anderlecht. :P
Feyenoord-
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:41:46 #273
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113720103
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:38 schreef Silv het volgende:

[..]

Oké, smaken verschillen ;)
pi_113728173
Ik twijfel echt om hem voor 20 mil te kopen, inter hebben ze ook al geaccepteerd

dinsdag 3 juli 2012 @ 19:58:59 #275
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113728771
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:47 schreef Doublepain het volgende:
Ik twijfel echt om hem voor 20 mil te kopen, inter hebben ze ook al geaccepteerd

[ afbeelding ]
Is niet echt slecht, maar geweldig is anders..
Hij is een spits toch?
pi_113729460
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:58 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Is niet echt slecht, maar geweldig is anders..
Hij is een spits toch?
Ja maar ik heb hem al afgewezen, mijn topscout zei 2,5 ster en mijn spits is al 3,5
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:18:01 #277
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113729825
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:11 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Ja maar ik heb hem al afgewezen, mijn topscout zei 2,5 ster en mijn spits is al 3,5
Oke, met welk team speel je?
pi_113730409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 20:18 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Oke, met welk team speel je?
PSV
pi_113743740
Carlao is de man van ARC, al jaren. Een topspits die op bizarre wijze eigenlijk nooit verkocht is aan een *echte* topclub, niet eens interesse. Terwijl hij toch gemiddeld 1.5 doelpunten per wedstrijd maakt en eigenlijk altijd > 8.00 scored. Heel apart.

En de geschiedenis van deze geweldenaar, die ook nog eens modelprof is, nooit zeurt dat hij hogerop wil, altijd klaarstaat, weinig geblesseerd is en gewoonweg de man is.

pi_113749478
Goedemorgen :W

ik speel FM nu alweer een tijdje, en van Brisbane Roar (3x kampioen, 3x ACL en 1x wereldkampioen voor Clubs) naar Greuther Furth gegaan. zit daar nu ook al weer 6 jaar (3x kampioen 1x Beker, 1x CL, 1x wereldkampioen voor Clubs).

nu is het geval dat 1 van mijn topspelers weg wil omdat hij een nieuwe uitdaging wil.
is er een manier om hem toch te behouden, of wordt het een gevalletje op de TL zetten en voor een flinke zak met geld wegdoen, om daar lekker iemand anders voor te kopen?

dit is hem:
pi_113750012
Ik koop dan meestal 1 van zijn aanbevelingen, ook al is dat een dramatische speler :') houdt hem nog wel een seizoen vast, daarna kan je hem altijd verkopen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:31:28 #282
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113760414
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 08:25 schreef Rubeo38 het volgende:
Goedemorgen :W

ik speel FM nu alweer een tijdje, en van Brisbane Roar (3x kampioen, 3x ACL en 1x wereldkampioen voor Clubs) naar Greuther Furth gegaan. zit daar nu ook al weer 6 jaar (3x kampioen 1x Beker, 1x CL, 1x wereldkampioen voor Clubs).

nu is het geval dat 1 van mijn topspelers weg wil omdat hij een nieuwe uitdaging wil.
is er een manier om hem toch te behouden, of wordt het een gevalletje op de TL zetten en voor een flinke zak met geld wegdoen, om daar lekker iemand anders voor te kopen?

dit is hem:
[ afbeelding ]
Wegdoen. Sowieso zou ik bij een Duitse club alle Duitsers verkopen en een mooi buitenlands team bouwen. Vervolgens een hoop prijzen pakken en Duitsland laten zien wat nou ècht voetbal is! :% :D
pi_113763682

woensdag 4 juli 2012 @ 16:06:10 #284
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113764598
quote:
_O- _O-
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:51:10 #285
127999 Mavcovic
pi_113766607
Ik speel met Middlesbrough, in eerste seizoen 7e geworden in de Championship met maar 1 aankoop in de winterstop (De Laet).

Net de seizoensvoorbereiding begonnen voor mijn 2e seizoen. Van een paar spelers met hoge weeklasten afscheid genomen voor leuke bedragen aangezien de club er financieel er erg slecht voor staat. Daarvoor in de plek een aantal geweldige talenten transfervrij of zeer goedkoop kunnen binnenhalen.

Net als ik denk klaar te zijn met het aantrekken van staf en spelers gebeurd er iets verschikkelijks. Football Manager 2012 crashed :X. Ik denk.. Oooww maakt niet uit, hij saved toch automatisch na elke week. Dus ik de laatste savegame pakken: 6 juni. :|. Dat is een maand terug in de tijd :|. Blijkbaar had ik de save instellingen niet goed staan. Nu kan ik alle transfers weer overnieuw gaan doen, en ik denk niet dat ik het zo goed ga doen als afgelopen keer. :(.

Tip aan iedereen, check je save instellingen! Doe het NU voor het te laat is!
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:06:49 #286
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_113767249
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 16:51 schreef Mavcovic het volgende:
Ik speel met Middlesbrough, in eerste seizoen 7e geworden in de Championship met maar 1 aankoop in de winterstop (De Laet).

Net de seizoensvoorbereiding begonnen voor mijn 2e seizoen. Van een paar spelers met hoge weeklasten afscheid genomen voor leuke bedragen aangezien de club er financieel er erg slecht voor staat. Daarvoor in de plek een aantal geweldige talenten transfervrij of zeer goedkoop kunnen binnenhalen.

Net als ik denk klaar te zijn met het aantrekken van staf en spelers gebeurd er iets verschikkelijks. Football Manager 2012 crashed :X. Ik denk.. Oooww maakt niet uit, hij saved toch automatisch na elke week. Dus ik de laatste savegame pakken: 6 juni. :|. Dat is een maand terug in de tijd :|. Blijkbaar had ik de save instellingen niet goed staan. Nu kan ik alle transfers weer overnieuw gaan doen, en ik denk niet dat ik het zo goed ga doen als afgelopen keer. :(.

Tip aan iedereen, check je save instellingen! Doe het NU voor het te laat is!
Ik save mijn game automatisch voor elke wedstrijd

Speeltijd: 14 dagen, 11 uur en 40 minuten :@
615 keer opgeslagen :') ;(

Graad van verslaving: Ik denk dat ik Football Manager maar op mijn CV ga zetten _O-
pi_113770871
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 00:23 schreef Scorpie het volgende:
Carlao is de man van ARC, al jaren. Een topspits die op bizarre wijze eigenlijk nooit verkocht is aan een *echte* topclub, niet eens interesse. Terwijl hij toch gemiddeld 1.5 doelpunten per wedstrijd maakt en eigenlijk altijd > 8.00 scored. Heel apart.

[ link | afbeelding ]

En de geschiedenis van deze geweldenaar, die ook nog eens modelprof is, nooit zeurt dat hij hogerop wil, altijd klaarstaat, weinig geblesseerd is en gewoonweg de man is.

[ link | afbeelding ]
lijkt op urby
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:57:30 #288
318457 CrazyAces
Chipleader
pi_113771886
Sta nu 4de met Stuttgart in november van het eerste jaar, jammer dat Leverkussen eerste staat met mijn beste keeper :')
pi_113828280
Kan iemand mij die quoteringen uitleggen?
Ik krijg nu al bijna 2 seizoenen elke wedstrijd zo'n berichtje maar ik snap er nog steeds vrij weinig van :P
pi_113865324
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 22:58 schreef koenie95 het volgende:
Kan iemand mij die quoteringen uitleggen?
Ik krijg nu al bijna 2 seizoenen elke wedstrijd zo'n berichtje maar ik snap er nog steeds vrij weinig van :P
Die odds bedoel je?
pi_113886585
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juli 2012 20:19 schreef Silv het volgende:

[..]

Die odds bedoel je?
Ja die ja
pi_113889074
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 11:56 schreef koenie95 het volgende:

[..]

Ja die ja
Je kunt de odds op twee manieren instellen:

1.15 - 3.45
of
15-1 - 12-1

De tweede kan ik je niet uitleggen omdat ik die ook niet snap.
De eerste echter wel.

Het is noteringen zijn afgeleid van het gokcircuit.
Stel de notering is: PSV - Ajax 1.65 - 2.05
Als je 1 euro op PSV inzet, krijg je bij winst 1 euro en vijfenzestig cent terug.
Als je 1 euro op Ajax inzet, krijg je 2.05 terug.

Hopelijk heb ik het voor je kunnen verhelderen.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 23:20:04 #293
357045 Grifte
Feijenoord
pi_113908692
  zondag 8 juli 2012 @ 15:39:59 #294
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113928091
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:20 schreef Grifte het volgende:
[ afbeelding ]
14.gif
Feyenoord-
  zondag 8 juli 2012 @ 16:23:23 #295
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_113929821
Altijd leuk, je wordt groepswinnaar in de Champion's League en dan loot je Real Madrid :{w.
pi_113930225
Heeft iemand enig idee waarom een vriend van mij een netwerkgame niet kan joinen? We hebben beide dezelfde patch en gebruiken hamachi. Eerst kon hij gewoon meedoen, maar sinds vandaag kan hij opeens niet meer joinen. Hij krijgt een melding met; ''kan niet verbinden met het netwerkspel'' (zoiets).

Heeft iemand hier een oplossing voor?
  zondag 8 juli 2012 @ 19:58:31 #297
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113939300
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 23:20 schreef Grifte het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hoor :)
Ik | Megan Fox
  zondag 8 juli 2012 @ 22:47:07 #298
350674 Zenit-
Shakhtar-
pi_113948817
Het gaat lekker nu met Lorient. Het doel is minimaal Europees halen. In het begin twijfelde ik of ik dat zou gaan halen, maar het ziet er goed uit nu.

Met als hoogtepunt de 5-2 zege over PSG, waarbij Kévin Gameiro, mijn topschutter, 3 keer de netten vond. PSG is nog wel zonder de Qatarese geldschieters, maar toch vind ik het een mooie overwinning. :)
Feyenoord-
  zondag 8 juli 2012 @ 22:49:47 #299
371091 WeHD
Ik | Megan Fox
pi_113948944
Mooi seizoen !
Ik | Megan Fox
pi_113955586
Ik snap nogsteeds niets van FM
pi_113955596
Lapo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo