NU heel consequent blijven dus als jij zit bent hij en weigert.. Hem toch dwingen te gaan zitten enzo. Dan heb je er na de puberteit geen kind meer aan.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:32 schreef StampertjeX het volgende:
Dat met meerdere baasjes hebben wij thuis ook Oscar ziet mij en mijn moeder als baas en mijn vader niet zo dat is meer een stoeimaatje. En volgens mij zit Oscar in de puberteit luisteren en comando's opvolgen ho maar
Puppycursus is inderdaad echt heel goed om te doen met een hond en ik snap eigenlijk niet waarom het nog niet verplicht is in Nederland... (Sommige fokkers stellen het voorop in hun contract als je een pup bij ze koopt en ik vind dat eigenlijk best terecht). Als pup is alle tijd zo belangrijk! En dan kun je ze gewoon superveel dingen meegeven die later goed van pas kan komen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:20 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Over de puppycursus Bienelien, hoezo is jou moeder daar zo tegen? Het is heel erg leuk voor jezelf en voor de pup, je hond word een stuk socialer door de omgang met andere honden en je krijgt echt een nog hechtere band met je hond.
Verder heb ik precies hetzelfde ''probleem'', ik ga over 3 á 4 jaar ook het huis uit en dan zou ik Koda dolgraag meenemen, maar dat kan ik niet maken tegenover mijn ouders en mijn zusje, dus krijg ik hem in de weekenden waarschijnlijk. Mijn moeder is ook erg eigenwijs en ze heeft zich wel goed ingelezen, maar op sommige gebieden ook totaal niet, en dat heb ik dan wel weer gedaan en dan wil ze soms iets niet van mij aannemen. Als we dan bij de DA komen stel ik die vraag en dan legt de DA het uit en dan is mijn moeder het er wel mee eens.
Dat is 1 van de nadelen als de pup/hond meerdere baasjes heeft in een gezin, tenzij je dat vanaf het begin duidelijk laat merken. Mijn moeder en ik zijn echt de baasjes, en mijn vader en zusje iets minder, en dat weet Koda maar al te goed. Probeer je moeder toch eens mee te nemen naar een lesje puppycursus, zodat ze kan zien wat het is. Je bent op een speelse, leuke en educatieve manier met je hond bezig en alleen dat al is voor mij reden genoeg toch puppy cursus te doen.
Mijn eigen hond is destijds volgens mij in Spanje gechipt en die is nu gewoon geregistreerd in NLquote:Op zondag 17 juni 2012 23:52 schreef cafpow het volgende:
goedenavond, een vraagje(vind het nutteloos om een topic te openen hiervoor) maar weet iemand hier of een spaanse chip ook hier in Nederland gelezen kan worden? We doen oppas voor de hond tot ze geschikte ruimte hebben maar ze wilden weten of het verstandig is om de hond hier in NL weer te laten chippen?
Ik zou even een telefoontje naar de plaatselijke DA doen. Die weten dat vast wel.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:52 schreef cafpow het volgende:
goedenavond, een vraagje(vind het nutteloos om een topic te openen hiervoor) maar weet iemand hier of een spaanse chip ook hier in Nederland gelezen kan worden? We doen oppas voor de hond tot ze geschikte ruimte hebben maar ze wilden weten of het verstandig is om de hond hier in NL weer te laten chippen?
Hij kan zeker gelezen worden. Dus chippen hoeft niet opnieuw, je moet de hond alleen ook in NL laten registreren met dat chipnummer.quote:Op zondag 17 juni 2012 23:52 schreef cafpow het volgende:
Ik denk niet dat Yous zo actief is als Chico hequote:Op maandag 18 juni 2012 14:43 schreef moussy het volgende:
Chico![]()
Yous heeft altijd maandagmorgendipjes
quote:Op maandag 18 juni 2012 14:46 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Yous zo actief is als Chico he
quote:Op maandag 18 juni 2012 14:48 schreef moussy het volgende:
[..]
Nee! Die moet je uit dr dekbed schudden om naar buiten te gaan, behalve als er iets te eten is, dan komt ze met dekbed op dr rug bij je staan
quote:Op maandag 18 juni 2012 15:49 schreef moussy het volgende:
Ik had hier de boel ook al op zn kop gezet om te zoeken naar regenjassen van de kinderen, ik vond alleen een stommeen de rest zal ik al wel weggegeven hebben
Lijkt mij dat ze dan juist een stuk onrustiger zijn en op alles proberen te bijtenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:43 schreef Bienelientjee het volgende:
Denk dat ik weet waarom onze pup de laatste paar dagen wat rustiger is! We zien nieuwe tandjes doorkomen!
Wat een snoesjequote:Op maandag 18 juni 2012 16:04 schreef K.Weenie het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn drol die net uit een dutje ontwaakt.
Wat een leuk stofje Moussyquote:Op maandag 18 juni 2012 17:34 schreef moussy het volgende:
Als ik straks een hoop gevloek hoor heeft ze een scheet gelaten![]()
[ afbeelding ]
oohhhh die blik doet me erg denken aan ons jack russeltje. (Helaas nu al een aantal jaar overleden vanwege ouderdom). Ik had ergens zo'n foto waar die van ons ongeveer hetzelfde op stond...quote:Op maandag 18 juni 2012 16:04 schreef K.Weenie het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn drol die net uit een dutje ontwaakt.
Jep hoe oud is hij nu? Heb je een tetanus prik gehad trouwens?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:54 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Lijkt mij dat ze dan juist een stuk onrustiger zijn en op alles proberen te bijten
Over bijten gesproken, Koda heeft me tijdens het uitlaten, toen ik zijn poep aan het opruimen was, gewoon gebeten. Stuk van mijn vel en nagel van mijn ringvinger is er gewoon af, en hij is ook gekneusd. Ben zo vreselijk boos geweest, heb hem op de grond gelegd, en hem daar wel 3 minuten laten liggen tot die helemaal gekalmeerd was. Wat een onbenul is het nu zeg.. Puberteit is in volle gang, en het is precies zoals iedereen zei; je kan hem wel schieten, zo vervelend is die (buiten, dan.)
Over een weekje is hij 10 maand. Heb de huisarts gebeld en die zei dat die prik niet nodig was, gewoon met de vinger in sodawater en goed ontsmetten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jep hoe oud is hij nu? Heb je een tetanus prik gehad trouwens?
Oké:) sterkte met je boef iigquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:19 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Over een weekje is hij 10 maand. Heb de huisarts gebeld en die zei dat die prik niet nodig was, gewoon met de vinger in sodawater en goed ontsmetten.
Moet wel lukken, zo onbenullig als die buiten is, zo rustig ligt die nu op zijn zitzak te maffen hahaquote:
Heb je nog een geldige prik dan?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:19 schreef Mauskoekwaus het volgende:
[..]
Over een weekje is hij 10 maand. Heb de huisarts gebeld en die zei dat die prik niet nodig was, gewoon met de vinger in sodawater en goed ontsmetten.
Lijkt me ook niet hoor, is hier nog met geen enkele hond ooit voorgekomen. Dat ze als puber eigenwijs zijn en rotzooi maken oke, maar bijten is toch wel van een heeeeel andere orde.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heb je nog een geldige prik dan?
Zo niet, zeker even ervoor gaan hoor...
Ik vind het echt zwaar niet normaal dat een hond uithaalt en tot bloedens toe bijt, dat is toch geen "normaal" pubergedrag?
Oh ja dat iddquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben ook nog nooit gebeten. Door m'n eigen honden moet ik erbij zeggen.
quote:
Ok, er zijn situaties waarin je het mss echt zelf een beetje schuld bent, zoals als je hem onderbreekt in de jacht of als je bv tussen twee vechtende honden springt, maar dan nog.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:26 schreef K.Weenie het volgende:
Toen Punkie een keer de tuin aan het molesteren was door tijdens muizenjacht gaten te graven heb ik haar aan haar staart uit die kuil moeten trekken omdat ze met haar kop als een bezetene in de grond zat te snuiven. Ze dacht dat het de jack russell van mijn zus was en hapte, bij de aanblik van mij is ze toen met de oren naar achter en de staart tussen de benen op haar rug gaan liggen. Tot zover mijn enige hapincident.
Soulmatties, onze tweelinghondjesquote:
Nou, zwaar uithalen wou ik het niet noemen. Hij greep gewoon naar mijn hand/vinger, en zodra ik het voelde trok ik uit reflex mijn hand weg, dat zal ook wel hebben meegespeeld, maar, en dit is het smoesje wat iedereen gebruikt natuurlijkquote:Op dinsdag 19 juni 2012 14:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heb je nog een geldige prik dan?
Zo niet, zeker even ervoor gaan hoor...
Ik vind het echt zwaar niet normaal dat een hond uithaalt en tot bloedens toe bijt, dat is toch geen "normaal" pubergedrag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |