abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 juni 2012 @ 00:08:30 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_113261636
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:07 schreef Radegast het volgende:

[..]

Kilo's boter op het hoofd. Afkeurend naar Rusland wijzen als die drie helikoptertjes naar Syrie willen brengen (waar niets illegaals aan is want er is geen wapenembargo)
De EU heeft een wapenembargo ingesteld.
quote:
omdat het de situatie alleen maar zou verergeren en dan zelf de oppositie voorzien van allerlei spul.
De situatie verergeren? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_113263827
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 00:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De EU heeft een wapenembargo ingesteld.
Wat maakt dat Rusland nou uit?

[..]
quote:
De situatie verergeren? :')
Clinton was bang voor een ernstige escalatie van het geweld als Syrie zou kunnen beschikken over die drie helikopters. Terwijl ze er al tientallen van hebben..
pi_113264306
Rusland wilde die wapens helemaal niet leveren, dan waren ze echt niet via de Noordzee gegaan, dan hadden ze het echt niet opgegeven en daarna rustig bekend.
pi_113264345
De Syrische strijdkrachten hebben zaterdagochtend toegegeven dat zij een Turks gevechtsvliegtuig hebben neergeschoten. Dat zou zijn gebeurd "boven Syrische territoriale wateren".

Syrië geeft neerschieten Turks vliegtuig toe
pi_113264842
  zaterdag 23 juni 2012 @ 09:05:19 #81
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_113267254
Weet je wat ik me regelmatig afvraag, waar haalt iedereen die ervan overtuigt is dat het Syrische regime in een verkeerde daglicht wordt gezet en dat de opstandelingen een stel terroristen zijn die vreselijke dingen aanrichten onder de bevolking hun informatie vandaan?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
pi_113276550
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 09:05 schreef Ugjerke het volgende:
Weet je wat ik me regelmatig afvraag, waar haalt iedereen die ervan overtuigt is dat het Syrische regime in een verkeerde daglicht wordt gezet en dat de opstandelingen een stel terroristen zijn die vreselijke dingen aanrichten onder de bevolking hun informatie vandaan?
Mijn plaatje was gericht op de Syrische staatstelevisie.
pi_113276616
quote:
Exact. Het 'normale' volk wordt uitgelachen omdat ze de mainstream media geloven maar als ze zelf met bronnen moeten komen.. :')
pi_113277979
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Exact. Het 'normale' volk wordt uitgelachen omdat ze de mainstream media geloven maar als ze zelf met bronnen moeten komen.. :')
Niet dat ik aanneem dat de vraag tot mij gericht was, maar ik - ook omdat ik vrijwel niks met het conflict te maken heb - zou enkel wat meer nuancering in de mainstreammedia willen. Het is zeker niet zo dat ik denk dat Assad zo'n fijne heerser zou vinden (al is het misschien wel mogelijk dat de ergste eerder in de kringen rond hem zitten)
pi_113279063
http://www.chicagotribune(...)0623,0,7626281.story

Syria forms new government, keeps top ministers

Syrian President Bashar al-Assad issued a decree to form a new government on Saturday, shaking up many cabinet posts but keeping the heads of the interior, defense and foreign ministries, state television reported.

----

Hij blijft lastig doen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 20:31:40 #86
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_113285459
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Mijn plaatje was gericht op de Syrische staatstelevisie.
Oh het was niet een reactie op een specifieke post. Meer op posts en geluiden die ik her en der tegen kom.

quote:
10s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 15:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad wel erg nieuwsgierig naar die bronnen. Ik besef me best dat de mainstream media de neiging heeft een draai te geven aan de werkelijkheid, maar er zijn altijd nog vrijzinnige journalisten met een goede reputatie die daar maling aan hebben en laten zien wat zij zien. Alleen zie ik die niet bij deze issues. Dus mijn vraag aan de mensen die niet het verhaal van de mainstream media volgen is of ze mij kunnen wijzen op de bron van het andere geluid.

Overigens vind ik het prima als een dictator verdwijnt en er democratie voor in de plaats komt als er vraag naar is vanuit de bevolking. Tsja, en als die mensen dan op politici stemmen die wij niet fijn vinden, is dat hun eigen keuze. Bijvoorbeeld streng islamitische partijen.

[ Bericht 29% gewijzigd door Ugjerke op 23-06-2012 20:37:40 ]
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:31:55 #87
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113309857
Nu zul je zien dat art 5 van de NAVO misbruikt gaat worden om militaire acties uit te voeren in Syrie. Dat vliegtuig is bewust gebruikt als lokmiddel. Nu zal men zeggen dat Syrie de Turken heeft aangevallen, dus dat grootschalig militair ingrijpen gerechtvaardigd is.. Lachwekkend hoe doorzichtig! Wel een duur foutje van Syrie om hier in te trappen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_113311760
quote:
13s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:31 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Nu zul je zien dat art 5 van de NAVO misbruikt gaat worden om militaire acties uit te voeren in Syrie. Dat vliegtuig is bewust gebruikt als lokmiddel. Nu zal men zeggen dat Syrie de Turken heeft aangevallen, dus dat grootschalig militair ingrijpen gerechtvaardigd is.. Lachwekkend hoe doorzichtig! Wel een duur foutje van Syrie om hier in te trappen.
hoever had Syrië ze moeten laten gaan dan? De volgende stap is 2 vliegtuigen, daarna grondtroepen, daarna weer wat meer grondtroepen de grens over en zo verder. Het is gewoon grenzen opzoeken
  zondag 24 juni 2012 @ 14:24:08 #89
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_113312111
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:15 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

hoever had Syrië ze moeten laten gaan dan? De volgende stap is 2 vliegtuigen, daarna grondtroepen, daarna weer wat meer grondtroepen de grens over en zo verder. Het is gewoon grenzen opzoeken
De Turken hebben dat vliegtuig bewust laten neerschieten, om een alibi te genereren voor militair ingrijpen. Het is de vraag hoe proportioneel de nu komende acties zullen zijn. Ik vrees weer een vergelijkbaar spelletje als in Libie... :N
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_113312402
quote:
13s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

De Turken hebben dat vliegtuig bewust laten neerschieten, om een alibi te genereren voor militair ingrijpen. Het is de vraag hoe proportioneel de nu komende acties zullen zijn. Ik vrees weer een vergelijkbaar spelletje als in Libie... :N
Libië had 15.000 huurlingen, syrië een kwart miljoen goed bewapende profs + datzelfde aantal als reserve. Wie heeft er zin in een volledige oorlog?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113312841
quote:
1s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Libië had 15.000 huurlingen, syrië een kwart miljoen goed bewapende profs + datzelfde aantal als reserve. Wie heeft er zin in een volledige oorlog?
hoe kom je bij huurlingen? Volgens mij neemt iedereen gewoon aan dat zwarte militairen in Libië huurlingen zijn, niet in rekening nemend dat 1/3 van de bevolking zwart is. Dat Qadaffi huurlingen inzetten is een van de vele leugens.

Maar ja je hebt gelijk, Libië had slechts een klein leger (beetje vreemd dat zo'n wrede dictator maar zo'n klein leger had om zijn volk 'in bedwang' te houden he), maar Syrië heeft een sterk leger onder andere door de russen die daar hun wapens verkopen. Niet meteen met de vinger naar de russen gaan wijzen, want de Amerikanen verkopen 30miljard aan wapens aan Saoedi Arabië dit jaar.

Het is enkel een balans opmaken voor de partijen die profijt hebben bij een oorlog, hoeveel verdienen we? Is het het waard? Zo niet, dan zal de respons wel meevallen.

Bij Libië bleek de balans heel veel profijt te hebben als je kijkt naar hoe snel daar is ingegrepen. Alsof de NATO of de VN die mensenrechten wat boeien. Kijk maar eens hoe het in huidig Libië is.
pi_113320711
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 23:11 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Het is uitstekend dat Rusland en China alle openingen naar ingrijpen blokkeren. Het misbruik van de VN resolutie door de NAVO in Libië mag nooit meer voorkomen. Verder worden die 'rebellen' massaal bewapend via de VAE en Saoudi Arabie , door de VS en Frankrijk, die landen zijn net zo goed schuldig aan de escalatie die nu plaats vindt. Tevens zijn er verschillende terroristische organisaties die baat hebben bij het vallen van het Assad regime. De bevolking is echt niet beter af , als Assad verdwijnt, integendeel!! Dat we dat nu nog niet geleerd hebben... Er is maar 1 goede oplossing mogelijk en dat is dat Assad, of anders zijn regime met een andere leider deze opstand, desnoods met bruut geweld onder controle krijgt en dmv concessies aan bepaalde bevolkingsgroepen de rust kan wederkeren. Dit dcenario wordt steeds lastiger naarmate het bloedvergieten voortduurt.

Het bewapenen van de strijdgroepen door het westen zorgt er alleen maar voor dat de impasse voortduurt en ook niet door het regime opgelost kan worden. Men zou Assad juist moeten steunen, als men inderdaad wil dat het bloedvergieten stopt.
Waarom is er maar één goede oplossing en waarom is dat Assad?
pi_113321314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 18:43 schreef zuiderbuur het volgende:
Doet me denken aan die christen uit Irak die naar Israel vloog in 1966... maar die had wel zaakjes geregeld voor zijn familie.Ik vraag me af wat Jordanië zal doen met deze piloot en dat vliegtuig.

Hoe komt het eigenlijk dat Assad zijn luchtmacht eigenlijk niet inzet (betrouwt hij de piloten niet?)
Omdat dan de vlam in de pan staat en zijn land dichterbij een buitenlandse interventie brengt.

Hij is ongetwijfeld niet dom. Als hij een deel van het verzet achter zich kan krijgen door tegemoet te komen aan hun eisen kan hij het gewoon redden. Zoveel rebellen die echt vechten voor de zaak zijn er niet.

In tegenstelling tot Libië, gezien men die vergelijking hier prachtig vindt, heeft Assad nog voldoende aanzien bij een groot deel van mensen buiten Syrië. Ook is hij bij lange na niet zo wereldvreemd als G.
  zondag 24 juni 2012 @ 19:49:04 #94
pi_113326672
quote:
Tientallen doden door geweld in Syrië

Syrische activisten melden dat door geweld in verschillende delen van Syrië vandaag weer bijna veertig mensen om het leven zijn gekomen.

Zeven doden vielen in de noordelijke plaats Ariha, waar zeven leden van een gezin om het leven kwamen toen een granaat een woonhuis trof, aldus het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten, een vanuit Londen opererende organisatie van de oppositie die het geweld in Syrië probeert te monitoren.

Beschietingen tussen regeringstroepen en gewapende opstandelingen deden zich ook voor in de oostelijke stad Deir el-Zour en het centraal gelegen Homs. Volgens activisten veroverden rebellen vanochtend een legerbasis in de noordelijke stad Aleppo, waarbij grote hoeveelheden munitie zijn buitgemaakt. Zestien regeringssoldaten zouden zijn gedood.

Ook vielen er meerdere doden in Daret Azzeh, waar volgens de Syrische staatsmedia afgelopen vrijdag 25 mensen door ‘terroristen’ waren ontvoerd en vermoord. Het regeringsleger reageerde daar vandaag met beschietingen vanuit helikopters.

Het Syrische staatspersbureau SUNA berichtte dat grenswachters in Rabiah, bij Latakia aan de kust, slaags waren geraakt met gewapende infiltranten uit Turkije. Verscheidene infiltranten zouden daarbij zijn gedood.

Syrische oppositiegroepen zijn het niet eens

Syrische oppositiegroepen vergaderden vandaag in Brussel om onderlinge meningsverschillen op te lossen en een democratische overgang voor te bereiden. De zeer diverse groepen zijn verdeeld over de vraag of militaire interventie van buitenaf wel of niet goed is voor hun zaak en of zij wel of niet een dialoog moeten aangaan met het regime van president Bashar Assad. De bijeenkomst wordt morgen voortgezet.

NAVO-leiders dinsdag bij elkaar

NAVO-leiders ontmoeten elkaar dinsdag om te overleggen of en hoe ze reageren op het incident waarbij een Turks vliegtuig door Syrië in internationaal luchtruim werd neergehaald. Het overleg vindt op verzoek van Turkije plaats in het kader van artikel 4 van het NAVO-handvest, zei Lungescu. Daarin staat dat lidstaten ‘gezamenlijk zullen overleggen wanneer, in de ogen van een van hen, de territoriale integriteit, politieke onafhankelijkheid of veiligheid van een van de partijen wordt bedreigd’.

De Turkse minister van buitenlandse zaken Ahmet Davutoglu zei zondag dat de F-4 van de Turkse luchtmacht in het internationale luchtruim was neergehaald nadat het toestel per ongeluk kort het Syrische luchtruim was binnengegaan. Het vliegtuig was niet op een spionagemissie, aldus Davutoglu. Het wrak is inmiddels in de Middellandse Zee aangetroffen op een diepte van dertienhonderd meter. De twee bemanningsleden worden vermist.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_113328902
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:01 schreef rakotto het volgende:
Oeh. Spelletje gaat hard in Syrie. De vrije leger heeft de hoofd van de inlichtingendienst gedood van Syrie na een aanval.
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:02 schreef rakotto het volgende:
En minister van Defensie
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 12:09 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Dawoud Rajiha? Vind ik voorlopig nog niks over??
Dit recent artikel suggereert dan weer dat Dawoud Rajiha slachtoffer zou zijn van een recenter complot met gif:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-syrisch-regime.html

Dit artikel zegt dan weer dat in Assad's kersverse regering, Dawoud Rajiha nog steeds minister van defensie is.
http://www.islamicinvitat(...)w-syrian-government/
pi_113330025
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 17:41 schreef boyv het volgende:

[..]

Omdat dan de vlam in de pan staat en zijn land dichterbij een buitenlandse interventie brengt.

Hij is ongetwijfeld niet dom. Als hij een deel van het verzet achter zich kan krijgen door tegemoet te komen aan hun eisen kan hij het gewoon redden. Zoveel rebellen die echt vechten voor de zaak zijn er niet.

In tegenstelling tot Libië, gezien men die vergelijking hier prachtig vindt, heeft Assad nog voldoende aanzien bij een groot deel van mensen buiten Syrië. Ook is hij bij lange na niet zo wereldvreemd als G.
In Libië had Qadaffi heel veel aanzien, in ieder geval veel meer dan in Syrië. Daar hebben ze gewoon zo snel mogelijk de oorlog verklaard toen de opstanden begonnen, zo snel mogelijk leugens verspreid om ervoor te zorgen dat Qadaffi niet het land weer stabiel krijgt.
Vrijwel heel Tripoli, waar meer dan de helft van de bevolking van Libië woont, was voor Qadaffi.

Als de NATO niet 7 maanden lang daar heeft gebombardeerd dan was de gewapende opstand binnen 1 maand beëindigd.

Want dat is wat het was, een gewapende opstand. Niks vredelievend. Binnen 2 weken na de eerste demonstratie zaten de zwaar bewapende rebellen daar al steden over te nemen en gebouwen te verwoesten. Toen het leger daar kwam, begonnen de rebellen rap terrein te verliezen en te huilen om NATO dat Qadaffi genocide ging plegen in Benghazi.
Dit terwijl in de andere steden die het leger heroverd heeft dit ook niet is gebeurd en Qadaffi zelf heeft gezegd dat de mensen die de wapens neerleggen eerlijk behandeld zullen worden.
Maar nee, NATO moest ingrijpen en zelfs terugtrekkende! columns bombarderen. En wat is daar nu? Nu is daar daadwerkelijk genocide gaande tegen de zwarte bevolking.
  zondag 24 juni 2012 @ 20:54:38 #97
pi_113330367
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:49 schreef JaJammerJan het volgende:

Want dat is wat het was, een gewapende opstand. Niks vredelievend.
Zonder Ghaddafi die ongewapende demonstranten met luchtafweer van de weg af schoot was er helemaal geen gewapende opstand geweest.

Alle regimes maken dezelfde fouten en gaan ten onder.

quote:
en Qadaffi zelf heeft gezegd
:')
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 11:41:35 #98
8781 crew  Frutsel
pi_113356123
quote:
More Syrian top officers defect and arrive in Turkey
A host of top Syrian army officers have defected from President Bashar Assad's forces and arrived in Turkey.

A general, two colonels, two majors, one lieutenant and 33 soldiers have turned up, with their families, Turkish state television has said.

A total of 224 individuals are seeking asylum in the neighbouring country, also reported by private news channel CNN Turk.

It follows the defection of four high-placed Syrian military officials - two brigadier-generals and two colonels who are all brothers - on Saturday.

And on Thursday a MiG fighter pilot, the first aircraft defection, flew to Jordan and was given political asylum.

The latest defections come as European Union foreign ministers today called for a calm response after Turkey accused Syria of shooting down one of its military reconnaissance jets on Friday.
pi_113385875
quote:
Genoeg vage sites te vinden. Het heeft veel te maken met politieke belangen denk ik. Het is misschien niet leuk om te zeggen, maar ik denk dat Assad nog wel op redelijk wat support kan rekenen van de Syriërs in zowel binnen en buitenland. Tel daarbij op dat hij ook kan rekenen op steun van sjiieten en Russen vanwege de politieke en strategische belangen. En die proberen natuurlijk hun eigen versie van het verhaal te verkopen. Intussen zit het regime natuurlijk ook niet stil. Het sprookje dat de Syrische oppositie alleen uit moslimterroristen en Al-Qaida bestaat heeft dan ook een duidelijk doel, namelijk de Westerse steun en sympathie aan hen weg te nemen in het westen. Die media is heel duidelijk naar ons gericht, ookal zegt Assad dat hij ons niet nodig heeft.
Dezelfde onzin zag ik min of meer ook in Libië, hoewel Khadaffi daarbij nauwelijks op zijn eigen bevolking kon rekenen. Ook uit andere Arabische landen niet. Daar kwam de support vooral uit de Servische en Russiche hoek waarin deze zelfverklaarde 'anti-imperialisten' in Khadaffi een bondgenoot zagen. Maar dat heeft ook genoeg schade aangericht. Leuk om te zien is dan wel dat uit deze hoek vollop support komt voor de opstand in Bahrain. Heerlijk hypocriet. Het grappigste aan dit alles vind ik dan dat het regime in Bahrain precies dezelfde propaganda hanteert als Assad en Khadaffi doen/deden alleen dan vervangen ze Al-Qaida door Iran :')

Ondersom is het trouwens ook het geval hoor, ik heb ook mensen gezien die hun support uitspraken voor de opstand in Libië en Syrië en de oppositie in Bahrain bestempelde als pro-Iraanse terroristen. Maar die zie je op fok niet zo...
Incelfrikandel
pi_113407645
quote:
Syria a 'clear and present danger' for Turkey: Erdoğan

Syria has come to constitute a "clear and present danger" for Turkey, Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan said, adding that all military elements approaching the Turkish border from Syria would be considered "a threat" from now on.

The Turkish Armed Forces has changed its rules of engagement in the wake of the crisis, Erdoğan said. "The Turkish military will retaliate against border violations by Syria."

Everyone should know Turkey's wrath will "furious" over Syria’s downing of a Turkish jet last week, Erdoğan warned in his party's meeting today.

"Turkey's friendship is valuable, but everyone should know Turkey's wrath is equally furious," Erdoğan said.

Erdoğan "underlined" that the Turkish plane was shot down in international air space and crashed into Syrian waters.

"The downed jet was on a peaceful mission to test renewed radar systems," Erdoğan said.

Turkey's decision to act with common sense should not be understood as a state of weakness, Erdoğan said.

Turkish airspace was violated 114 times this year alone, Erdoğan said, added that all of the instances were resolved peacefully.

Syrian helicopters violated Turkey's airspace five times, but were peacefully warned to leave.

Syria's rulers did not represent the "brotherly" people of Syria, Erdoğan also said, noting the oppressive regime of Hafez al-Assad, the father of current President Bashar al-Assad. Turkey had hoped Bashar al-Assad would enact reforms to democratize his country, but the hopes were in vain, Erdoğan said.

"The current Syrian administration is a tyrannical regime that murders its own people," Erdoğan said, repeating that the al-Assad regime had "lost all legitimacy."

The jet was downed at noon on June 22.
http://www.hurriyetdailynews.com/
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')