ach dankzij werk van die man is iemand als Knevel van creationisme naar ID naar theïstische evolutie gegaan.quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat die man nog aan het werk is op een universiteit is ronduit lachwekkend. Gelukkig een extreem zeldzame uitzondering.
Zelfs onder evolutieleeraanhangers heb je intelligente mensen.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:09 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik altijd het idee heb alsof ik met kinderen zit te praten bij de christenen op dit forum. Het is vreemd want ik ben 19 en mensen als Bianconeri en Man1986 zijn boven de 20, maar ik heb altijd het idee alsof ik met 12-jarigen zit te praten.
Toch jammer, want intelligentie en religieus zijn kunnen best samen gaan, zolang je wetenschappelijke feiten maar gescheiden houdt van je persoonlijke godsdienst.
Inderdaad.quote:Op woensdag 20 juni 2012 22:21 schreef michaelservet het volgende:
[..]
Zelfs onder evolutieleeraanhangers heb je intelligente mensen.
ems, niet zenuwachtig worden.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Toch eerlijk om te beseffen dat ik iemand als jij daarvoor nodig heb. Mijn kleine neefje zegt een stuk intelligentere en doordachte dingen en hij kan nog geeneens praten
Je pogingen om me te kwetsen halen niets uit, integendeel ik ben je hiervoor zelfs dankbaar. Jij en de meeste andere posters verhogen vanuit hun superioriteisgevoel, door hun denigrerende opmerkingen, de geloofwaardigheid van mijn stelling dat de evolutieleer mensen waardigheid ontneemt.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:07 schreef ems. het volgende:
[..]
Toch eerlijk om te beseffen dat ik iemand als jij daarvoor nodig heb. Mijn kleine neefje zegt een stuk intelligentere en doordachte dingen en hij kan nog geeneens praten
Deze lijn ga ik inkaderen en op het toilet hangen.quote:Zelfs onder evolutieleeraanhangers heb je intelligente mensen.
en hoe oud denk jij dat de aarde is?quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef michaelservet het volgende:
Het verbaast me dat zovelen op dit forum vol houden dat macro-evolutie een feit is. Waarschijnlijk omdat bepaalde wetenschappers deze filosofie, dit 'geloof' hebben omhelst. Richard Lewontin, een gezaghebbende evolutionist, schreef openhartig dat veel wetenschappers bereid zijn onbewezen wetenschappelijke beweringen te aanvaarden omdat ze "a priorie het materialisme zijn toegedaan" Materialisme duidt in deze betekenis op de theorie dat alles in het universum, inclusief al het leven, tot bestaan is gekomen zonder bovennatuurlijke inmenging. Veel wetenschappers weigeren de mogelijkheid van een intelligente Ontwerper zelfs maar te overwegen omdat, zoals Lewontin schrijft, "we geen Goddelijke Voet tussen de deur kunnen toelaten" In dit verband zegt socioloog Rodney Stark: "Al tweehonderd jaar wordt het denkbeeld gepromoot dat je als wetenschapper je geest moet vrij houden van de ketenen van religie."
Als u de leer van macro-evolutie als waar wilt aanvaarden, moet u geloven dat agnostische of atheïstische wetenschappers hun interpretatie van wetenschappelijke bevindingen niet door hun persoonlijke overtuiging laten beïnvloeden. U moet geloven dat alle complexe levensvormen door mutaties en natuurlijke selectie zijn ontstaan, ondanks het feit dat zo'n 100 jaar research aantoont dat mutaties zelfs niet één correct gedefinieerde soort tot iets volledig nieuws hebben omgevormd. U moet geloven dat alle levensvormen geleidelijk geëvolueerd zijn uit een gemeenschappelijke voorouder, ondanks het feit dat de fossielen duidelijk aangeven dat de hoofdsoorten van planten en dieren abrupt verschenen en niet tot andere soorten zijn geëvolueerd, zelfs niet gedurende miljarden jaren. Klinkt zo'n geloof alsof het gebaseerd is op feiten of op mythen? Om evolutie te aanvaarden is dus veel, heel veel 'geloof' nodig. Zo goed als alle posters zijn hier dan ook bijzonder gelovige mensen!
Leuk, copy-paste.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef michaelservet het volgende:
Het verbaast me dat zovelen op dit forum vol houden dat macro-evolutie een feit is. Waarschijnlijk omdat bepaalde wetenschappers deze filosofie, dit 'geloof' hebben omhelst. Richard Lewontin, een gezaghebbende evolutionist, schreef openhartig dat veel wetenschappers bereid zijn onbewezen wetenschappelijke beweringen te aanvaarden omdat ze "a priorie het materialisme zijn toegedaan" Materialisme duidt in deze betekenis op de theorie dat alles in het universum, inclusief al het leven, tot bestaan is gekomen zonder bovennatuurlijke inmenging. Veel wetenschappers weigeren de mogelijkheid van een intelligente Ontwerper zelfs maar te overwegen omdat, zoals Lewontin schrijft, "we geen Goddelijke Voet tussen de deur kunnen toelaten" In dit verband zegt socioloog Rodney Stark: "Al tweehonderd jaar wordt het denkbeeld gepromoot dat je als wetenschapper je geest moet vrij houden van de ketenen van religie."
Als u de leer van macro-evolutie als waar wilt aanvaarden, moet u geloven dat agnostische of atheïstische wetenschappers hun interpretatie van wetenschappelijke bevindingen niet door hun persoonlijke overtuiging laten beïnvloeden. U moet geloven dat alle complexe levensvormen door mutaties en natuurlijke selectie zijn ontstaan, ondanks het feit dat zo'n 100 jaar research aantoont dat mutaties zelfs niet één correct gedefinieerde soort tot iets volledig nieuws hebben omgevormd. U moet geloven dat alle levensvormen geleidelijk geëvolueerd zijn uit een gemeenschappelijke voorouder, ondanks het feit dat de fossielen duidelijk aangeven dat de hoofdsoorten van planten en dieren abrupt verschenen en niet tot andere soorten zijn geëvolueerd, zelfs niet gedurende miljarden jaren. Klinkt zo'n geloof alsof het gebaseerd is op feiten of op mythen? Om evolutie te aanvaarden is dus veel, heel veel 'geloof' nodig. Zo goed als alle posters zijn hier dan ook bijzonder gelovige mensen!
quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Het verbaast mij dat er mensen in Nederland zijn die het woord macro-evolutie gebruiken.
Oh wacht creationisten heb je niet alleen maar in the USA.
Tip:
alinea's dit is gewoon kut lezen...
Nog iemand die door zijn 'waardige' reactie bewijst dat de evolutieleer mensen van waardigheid berooft. Voor alle duidelijkheid ik ben geen creationist, integendeel zelfs.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef t4rt4rus het volgende:
Het verbaast mij dat er mensen in Nederland zijn die het woord macro-evolutie gebruiken.
Oh wacht creationisten heb je niet alleen maar in the USA.
Tip:
alinea's dit is gewoon kut lezen...
maar je redaktiestijl is inderdaad belabberdquote:Op donderdag 21 juni 2012 00:01 schreef michaelservet het volgende:
[..]
[..]
Nog iemand die door zijn 'waardige' reactie bewijst dat de evolutieleer mensen van waardigheid berooft. Voor alle duidelijkheid ik ben geen creationist, integendeel zelfs.
Geologen schatten dat de aarde vier miljard oud is, volgens astronomen zou het universum misschien zelfs vijftien milard jaar bestaan. Dus, ik weet het niet, maar ze kunnen gelijk hebben.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:55 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
en hoe oud denk jij dat de aarde is?
Als je inhoudelijk geen weerwerk kunt bieden dan kun je het inderdaad over de stijl hebben.quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:06 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
maar je redaktiestijl is inderdaad belabberd
Hoezo kunnen ze geen gelijk hebben?quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:12 schreef michaelservet het volgende:
[..]
Geologen schatten dat de aarde vier miljard oud is, volgens astronomen zou het universum misschien zelfs vijftien milard jaar bestaan. Dus, ik weet het niet, maar ze kunnen gelijk hebben.
Of Haushofer zelf gelooft in een god weet ik niet heel zeker, maar hij is zeer goed ingevoerd in het oude testament en kent zelfs Hebreeuws. Dus over Genesis kan hij zeker meepraten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:34 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Haushofer heeft christelijke collega's, toch vreemd dat daar hoge natuurkunde en geloof samen lijken te gaan?
Het enige verschil tussen micro- en macro-evolutie zit in de hoofden van evolutionisten.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef michaelservet het volgende:
Het verbaast me dat zovelen op dit forum vol houden dat macro-evolutie een feit is.
Vet van mij.quote:Op woensdag 20 juni 2012 15:52 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
niet iedere christen gelooft in de letterlijke waarheid van de bijbel.
zeker de top van alle grote christelijke kerken accepteren evolutie en big bang
en zelfs voor bepaalde vakgebieden binnen de wetenschap hoeft een letterlijke interpretatie en je wetenschappelijke vakgebied niet te botsen.
Tenzij iemand in geologie, evolutietheorie of kosmologie zit.
Mwa, als hij bijvoorbeeld topologie of wegenbouw doceert is zijn geloofsovertuiging toch niet belangrijk?quote:Op woensdag 20 juni 2012 16:09 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat die man nog aan het werk is op een universiteit is ronduit lachwekkend. Gelukkig een extreem zeldzame uitzondering.
Ik heb geprobeerd om je stuk een beetje te redigeren. De vorm kan wel degelijk beìnvloeden of iets gelezen wordt of niet.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:48 schreef michaelservet het volgende:
Het verbaast me dat zovelen op dit forum vol houden dat macro-evolutie een feit is.
Waarschijnlijk omdat bepaalde wetenschappers deze filosofie, dit 'geloof' hebben omhelstd. Richard Lewontin, een gezaghebbende evolutionist, schreef openhartig dat veel wetenschappers bereid zijn onbewezen wetenschappelijke beweringen te aanvaarden omdat ze "a priorie het materialisme zijn toegedaan"
Materialisme duidt in deze betekenis op de theorie dat alles in het universum, inclusief al het leven, tot bestaan is gekomen zonder bovennatuurlijke inmenging. Veel wetenschappers weigeren de mogelijkheid van een intelligente Ontwerper zelfs maar te overwegen omdat, zoals Lewontin schrijft, "we geen Goddelijke Voet tussen de deur kunnen toelaten" In dit verband zegt socioloog Rodney Stark: "Al tweehonderd jaar wordt het denkbeeld gepromoot dat je als wetenschapper je geest moet vrij houden van de ketenen van religie."
Als u de leer van macro-evolutie als waar wilt aanvaarden, moet u geloven dat agnostische of atheïstische wetenschappers hun interpretatie van wetenschappelijke bevindingen niet door hun persoonlijke overtuiging laten beïnvloeden. U moet geloven dat alle complexe levensvormen door mutaties en natuurlijke selectie zijn ontstaan, ondanks het feit dat zo'n 100 jaar research aantoont dat mutaties zelfs niet één correct gedefinieerde soort tot iets volledig nieuws hebben omgevormd. U moet geloven dat alle levensvormen geleidelijk geëvolueerd zijn uit een gemeenschappelijke voorouder, ondanks het feit dat de fossielen duidelijk aangeven dat de hoofdsoorten van planten en dieren abrupt verschenen en niet tot andere soorten zijn geëvolueerd, zelfs niet gedurende miljarden jaren.
Klinkt zo'n geloof alsof het gebaseerd is op feiten of op mythen? Om evolutie te aanvaarden is dus veel, heel veel 'geloof' nodig. Zo goed als alle posters zijn hier dan ook bijzonder gelovige mensen!
Ik ben zelf geen geoloog en geen astronoom. Ik moet voort gaan op hun bevindingen en beweringen die eventueel toekomstige verfijningen kunnen ondergaan. Het is verstandig om niet al te zelfverzekerd te zijn.quote:
God heeft hier deze wegen aangelegd...quote:Op donderdag 21 juni 2012 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Mwa, als hij bijvoorbeeld topologie of wegenbouw
Je zou van economie docenten toch wel willen weten op welke partij ze stemmen.quote:doceert is zijn geloofsovertuiging toch niet belangrijk?
Ja: 1 + 1 = 2 als god het wil.quote:Op donderdag 21 juni 2012 01:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
God heeft hier deze wegen aangelegd...
[..]
Je zou van economie docenten toch wel willen weten op welke partij ze stemmen.
Bedankt voor het redigeren van mijn stuk. Blijkbaar zijn er ook vriendelijke evolutionisten.quote:Op donderdag 21 juni 2012 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd om je stuk een beetje te redigeren. De vorm kan wel degelijk beìnvloeden of iets gelezen wordt of niet.
Wat je beweert blijft onzin, daar doet redactie niks aan af.
De citaten van Lewontin en Stark zeggen me niks.
En je serie beweringen over wat ik moet geloven klopt ook niet. Ik heb helemaal niks te maken met de geloven van de onderzoekende wetenschappers, om je eerste bewering maar te nemen. En je weerleggingen van de andere dingen die ik moet geloven, geloof ik niet.
De laatste alinea is al helemaal een parade van 3 uitermate bestrijdbare zinnen.
Men kan dan ook van een Albert Hein-evolutie spreken.quote:Op woensdag 20 juni 2012 23:51 schreef t4rt4rus het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |