abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112551173
De evolutieleer is een filosofie die mensen waardigheid, hoop en een moreel kompas ontneemt.
pi_112551201
ok :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_112551211
Is dat je huiswerk of wil je er nog een mooi betoog van maken waar we serieus op kunnen reageren?
pi_112551229
Weer een huiswerktopic, yeah.
pi_112551309
Oneens.
Extremistisch gematigd.
pi_112551382
Kan je dat ook onderbouwen?
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_112551420
Jawel.
Extremistisch gematigd.
pi_112551447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:10 schreef P8 het volgende:
Jawel.
Ik had het tegen TS. :6
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_112551472
ik sluit me weer aan bij mijn parochie
pi_112551579
wat is een parochie?
pi_112551612
Oneens, want het voegt juist vele onderwerpen toe waar meer in gefilosofeerd kan worden :)
Google is your friend, abuse your friends
pi_112551625
quote:
4s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:14 schreef gogosweden het volgende:
wat is een parochie?
Ammerstol & Co.
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:18:47 #14
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112551751
Evolutie is een mechanisme, geen filosofie.

TS is duidelijk minder geëvolueerd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:23:07 #15
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_112551925
Ik vind geloof over het algemeen een slecht moreel kompas hebben. Het kompas van gelovigen staat vastgeroest in teksten die in een bepaalde tijdsgeest zijn geschreven terwijl je moraal en empatie gewoon als evolutionair product kunt zien. Sociaal Darwinisme heeft afgelopen eeuw een vieze bijsmaak gegeven aan evolutieleer, echter is dat een hele eenzijdige platte interpretatie van de menselijke aard en evolutie. Mens en mensaap hebben naast het vermogen tot verregaande agressie zeker ook het vermogen tot verregaande sociale contacten met empathie en liefde en een verlangen naar vrede. Al hebben we het over apen kijken we doorgaans alleen naar die duistere zijde terwijl mensapen net als ons bijna evenveel positieve sociale eigenschappen hebben.
Inter faeces et urinam nascimur,
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:23:32 #16
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_112551939
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Evolutie is een mechanisme, geen filosofie.
En daarmee is de stelling weerlegt.
The view from nowhere.
pi_112552063
TS, van wie ben jij een kloon?
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_112553789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:23 schreef deelnemer het volgende:

[..]

En daarmee is de stelling weerlegt.
weerlegd (voltooid deelwoord)
Eigenlijk vooral tvp
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112553897
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:10 schreef P8 het volgende:
Jawel.
Christenheid is een leer die de niet-christenen hun menselijkheid en waardigheid ontneemt.
Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.
pi_112554368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:05 schreef michaelservet het volgende:
De evolutieleer is een filosofie die mensen waardigheid, hoop en een moreel kompas ontneemt.
Wie stelt, dient te bewijzen.
Dus geef maar argumenten die je stelling ondersteunen.
Want nu kom je niet verder dan: Mijn witte muur ontneemt de mensen waardigheid etc....
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 7 juni 2012 @ 02:52:38 #21
pi_112554608
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 01:42 schreef OproerKracht het volgende:

[..]

Christenheid is een leer die de niet-christenen hun menselijkheid en waardigheid ontneemt.
Iedere religie is een belediging voor mijn intelligentie.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_112554636
evolutie een filosofie :')
pi_112554677
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 02:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Iedere religie is een belediging voor mijn intelligentie.
QFT
Liefde… Het is een tweede leven; Het groeit in de ziel; Verwarmt elke ader en slaat in elke hartenklop.
  donderdag 7 juni 2012 @ 03:19:20 #24
1238 SlamD
That's all Folks!
pi_112554743
Ik heb wel hoop op een fijne verjaardag, dat heb jij dan weer niet. Of de waardigheid om te besluiten wat ik zelf wil drinken. Of het moreel om niet de juiste keuzes te maken omdat dat gedicteerd wordt in een boek, maar om de juiste keuzes te maken omdat ik het wil.
  donderdag 7 juni 2012 @ 03:29:48 #25
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_112554783
Ik heb eens docu gezien over hoe een dolfijn zich in de buik ontwikkeld , en dat ze eerst snorharen krijgen die later weer afvallen. maar zal wel met geloof te maken hebben
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_112555001
De evolutieleer is een sport waarvan de hoogte in water zeer smakelijk kan vallen. 8)7
pi_112555008
Mislukte apen hebben de wereld overgenomen.
pi_112556171
De evolutionist William B. Provine zegt: "Wat we over het evolutieproces te weten zijn gekomen, heeft enorme consequenties voor ons en heeft invloed op de zingeving van ons leven" Hij concludeerde dat er geen kosmische of ultieme betekenis is voor het menselijk leven.
Als hij gelijk zou hebben en het leven geen ultieme betekenis heeft, zou u geen ander doel in het leven hebben dan te proberen enkele goede daden te doen en misschien uw genen door te geven aan de volgende generatie. Bij uw dood zou u voor altijd ophouden te bestaan. Uw brein, waarmee u kunt denken, redeneren en u met de zin van het leven bezig houden, zou domweg een toevalstreffer van de natuur zijn.
pi_112556577
Volgens mij was het moreel van de mens bar weinig veranderd sinds het ontstaan van de cro-magnon t/m de vele eeuwen onder het gezag van het geloof van het jodendom/christendom/islam. Wel werd discriminatie geïntroduceerd, een goed excuus om mensen te veroordelen tot de dood.
pi_112556713
Die William B Provine snapt hoe de wereld in elkaar zit.
pi_112557481
Evolutie is geen filosofie , maar een poging om de oorsprong van het leven te ontcijferen :Y
Nee
pi_112557618
quote:
de evolutieleer is geen filosofie dus kan het ook geen filosofie zijn die de mensen hun waardigheid afneemt
pi_112557731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:53 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

de evolutieleer is geen filosofie dus kan het ook geen filosofie zijn die de mensen hun waardigheid afneemt
En deze logica heb ik al duidelijk in mijn bovenstaande post weergegeven. Even duidelijk niet ? :)
pi_112557791
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:44 schreef michaelservet het volgende:
De evolutionist William B. Provine zegt: "Wat we over het evolutieproces te weten zijn gekomen, heeft enorme consequenties voor ons en heeft invloed op de zingeving van ons leven" Hij concludeerde dat er geen kosmische of ultieme betekenis is voor het menselijk leven.
Als hij gelijk zou hebben en het leven geen ultieme betekenis heeft, zou u geen ander doel in het leven hebben dan te proberen enkele goede daden te doen en misschien uw genen door te geven aan de volgende generatie. Bij uw dood zou u voor altijd ophouden te bestaan. Uw brein, waarmee u kunt denken, redeneren en u met de zin van het leven bezig houden, zou domweg een toevalstreffer van de natuur zijn.
Dat is het ook. Dus?
We're slowly approaching inevitable death.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:17:38 #35
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112558275
Hier drop je de bom

quote:
Hier negeer je compleet iedereens antwoord en deponeert nog wat meer irrelevant materiaal + ongegronde conclusies.

quote:
Mijn conclusie:

[ Bericht 12% gewijzigd door SpecialK op 07-06-2012 10:29:22 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:32:22 #36
pi_112558701
quote:
Dat lijkt me logisch. Maar jij geloofd liever dat je te bijzonder bent om dood te mogen gaan?
pi_112559135
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:17 schreef SpecialK het volgende:
Hier drop je de bom

[..]

Hier negeer je compleet iedereens antwoord en deponeert nog wat meer irrelevant materiaal + ongegronde conclusies.

[..]

Mijn conclusie:

[ afbeelding ]
Dat komt aardig in de buurt.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:54:06 #38
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_112559384
Nou ik moet zeggen dat ik me niet meer waardig voel sinds ik geloof dat ik van apen afstam. En alle hoop is daarmee ook vervlogen dat ik iets kan bereiken, want wat bereiken apen nou eigenlijk helemaal? En nou ja als aapachtige weet ik niet eens wat moreel betekent, laat staan een kompas maken die de juiste richting aangeeft naar moreel (dat doet een moreel kompas denk ik?).

Dus ik moet het met de TS eens zijn denk ik
we dan
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:54:50 #39
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_112559414
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:06 schreef Scorpie het volgende:
Weer een huiswerktopic, yeah.
Ze zouden fok moeten hernoemen naar VMBO ofzo......
pi_112559544
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:54 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Ze zouden fok moeten hernoemen naar VMBO ofzo......
Nee man. Iedereen hier heeft een IQ van 143 of hoger.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:10:35 #41
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112560047
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:47 schreef Excellent het volgende:
Evolutie is geen filosofie , maar een poging om de oorsprong van het leven te ontcijferen :Y algemeen geaccepteerde wetenschappelijke theorie die de diversiteit van het leven verklaart
;)
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112562461
Je morele compas ontneemt? Juist niet. De evolutietheorie vertelt nergens hoe je je leven moet leven.
Conscience do cost.
pi_112562569
quote:
Je had net zo goed kunnen zeggen:

De zwaartekrachttheorie is een filosofie die mensen waardigheid, hoop en een moreel kompas ontneemt.

Totaal betekenisloos en getuigt van een compleet gebrek aan kennis.
pi_112562706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:16 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Je had net zo goed kunnen zeggen:

De zwaartekrachttheorie is een filosofie die mensen waardigheid, hoop en een moreel kompas ontneemt.

Totaal betekenisloos en getuigt van een compleet gebrek aan kennis.
Desalniettemin weten we wat TS bedoelt met zijn stelling.
Extremistisch gematigd.
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:35:41 #45
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112563262
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:19 schreef P8 het volgende:

[..]

Desalniettemin weten we wat TS bedoelt met zijn stelling.
Alleen maar omdat die bizarre verbinding eerder gemaakt is door duizenden andere verwarde mensen die er niks van snappen doordat ze hun realiteit bekijken door de zwaar verstoorde lachspiegel die hun religie is.

Dat maakt de stelling niet kloppender.
pi_112563294
quote:
Deze William B. Provine koppelt zijn eigen filosofie aan evolutie. Dit heeft dus niets te maken met evolutie maar met deze meneer zijn eigen filosofie. Je kan prima een evolutionist zijn en een andere filosofie aanhangen dan deze meneer.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:40:51 #47
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_112563410
Oh leuk, weer iemand die zich niet laat weerhouden door gebrek aan kennis en niet verder komt dat one-liners en uitspraken van anderen. :O

Dit topic gaat me toch een partijtje boeiend worden, ik kijk er nu al, vol van verwachting of het was m'n lunch...kan ook natuurlijk, naar uit. ;(
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:43:54 #48
12221 Tijn