abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:27:26 #1
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112498377

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Laat je niet afschrikken door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt. ;)

Anime(aa-ni-mee) is de Japanse variant (dus Japanse uitspraak op het Engels animation) op onze Westerse tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet. Hetzelfde geldt voor Manga (wat o.a. "onbeheerste of willekeurige kwaststreken" betekend).
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte onderwerpen(hentai, wat eigenlijk pervers betekent in het Japans) of onze (kinderlijke, dus kodomo) series.
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende leeftijd categorie. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jonge jongens (Shonen,leeftijd ~12-20/25 jaar): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series Bleach, Naruto en Fullmetal Alchemist vallen bijvoorbeeld in dit gedeelte.

Gericht op jonge meisjes (Shoujo,leeftijd ~12-20/25 jaar): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn Sailor Moon, Cardcaptor Sakura en Fruits Basket.

Gericht op de volwassen vrouw (Josei,leeftijd ~20/23/25-70/80+ jaar): deze bevatten globaal dezelfde thema's als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series Nana, Paradise Kiss en Honey and Clover zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de volwassen man (Seinen,leeftijd ~20/23/25-70/80+ jaar): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn Elfen Lied, Ghost in the Shell en Black Lagoon.

Gericht op jonge kinderen (Kodomo,leeftijd 0-12 jaar): Hello Kitty, Pokemon en Hamtaro - dit spreekt voor zich.

Gericht op de jong volwassen vrouw (Yaoi/shounen-ai): dit genre gaat over homoseksuele relaties tussen mannelijke figuren. Een aantal voorbeelden hiervan zijn Junjou Romantica en Gravitation.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in hebt (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de Japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische Japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "quality-subbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Het verschil tussen speedsubbers en qualitysubbers wordt steeds kleiner. Vaak hebben de meeste speedsubbers ook kwaliteit die niet onder doet voor die van qualitysubbers. Dit onderscheid is eigenlijk meer iets van vroeger en wordt tegenwoordig niet meer zo gemaakt.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Ook kun je via IRC downloaden. Een guide daarvoor is gemaakt door Robin007bond en kun je hier vinden.

Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM/DM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Anime worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen. Het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer deze eerst te downloaden.
VLC speelt ook nog eens alles af(ook Blu-Ray Disk/BD)! :D
Let er wel op dat deze speler achterloopt op het CCCP Codec Pack en niet speciaal is ontwikkeld met anime in het achterhoofd.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

Lente 2012

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall
2011 | Winter | Spring | Summer | Fall
2012 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #24
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Het grote anime/manga Meet topic 2012
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #9: Bankai. Senbonzakura Kageyoshi
[Anime&Manga] Naruto #17
[ANIME] One Piece

Animees
Nederlandstalig blog met reviews over lopende animeseries en (soms) meer!

Anime News Network (ANN)
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

Animeinfo.com
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

Anidb.net
De anime-database.

Anime Planet
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

Anime Recommendations
Een wiki vol met aanraders. Er zit altijd wel wat tussen!

My Anime List (MAL)
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga! Er is zelfs een FOK! groep op MAL, deze vind je hier!

Sommige topicmeubels hebben hun eigen MyAnimeLists (MALs), waar je kunt zien wat zij gekeken hebben en wat ze leuk vinden! De links staan hieronder:
.Cake.
Bakakame
Qunix
Xaryna
Strawberry/Aardbei
ArcticBlizzard
SleepSub
Denninho
Mschol
NeeEcht
Gaddle
Robin007bond
Sinterklaaskapoentje
Lithia
Klipnap
Samael
De_Ilias
RedBoyke
Blue_Panther_Ninja
AnimeFan
gniffie
Easymodo
DrNick
cablegunmaster
Charlea
PaRoDiUzZ
Key.
Repelsteeltju
smitjew
Arashimashou
Wil jij je eigen MAL er ook bij? Verander de wiki of post het even in het topic, er is vast wel iemand die het voor je kan doen :)

Voorgaande delen

Topicreeks: Het grote anime/manga topic

------------------------------------------------------------

Veel mensen plaatsen lukraak afbeeldingen en illustraties in dit topic om hun powerlevel te tonen. Aangezien dit de laatste tijd nogal wat problemen oplevert hier een kleine guide, waarvan de basis is ontsprongen aan het intellect van outcast_within.

1. Plak niet zomaar lukraak de directe URL van de afbeelding. Dit heet hotlinking en kost bandbreedte aan de kant van de host. Sommige sites als Random Curiosity worden veel gehotlinked en hebben besloten om dit tegen te gaan. Het gevolg voor jouw afbeelding is dat wij slechts een placeholder te zien krijgen met de boodschap dat hotlinken niet toegestaan is.

2. Om ons wel jouw gevatheid te tonen is het beter om de afbeelding te rehosten. Dat wil zoveel zeggen als upload jouw afbeelding naar een andere site of database en link vanaf die locatie. Kost de originele host van de afbeelding minder bandbreedte en garandeert dat wij jouw afbeelding kunnen zien. Er bestaan een aantal van dergelijke sites, zoals Imgur of Photobucket. Als je een eigen site hebt kan je natuurlijk ook vanaf die locatie rehosten.

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
pi_112498400
Nap...gewoon bah :(
pi_112498437
Registreer Klapnip :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:28:41 #4
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112498555
Gundam Unicorn is OK.
pi_112498571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:18 schreef Arashimashou het volgende:

[..]

Zei hij... zonder een verklaring te geven.

Oh, en aan iedereen in deze topic: Ik wil SPECS zien. :Y)
Hmm.

PC:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Processor: Intel Core 2 Quad Q8300 (2,50 ghz)
Ram: 4 GB ddr3 @ 531 Mhz
Beeldscherm: Acer S243HL(1920x1080 59 hz)
Videokaart: Ati Radeon HD 4650
HDD: WD 1 TB SATA-II
Dvd-drive: Standaard ding in mijn HP. Werkt perfect.
Audio: onboard
Speakers: M-Audio Studiophile AV 40
Toetsenbord: Standaard HP-toetsenbord
Muis: Logitech Cordless Click! Plus

Laptop:

1
2
3
4
5
6
Processor: Intel Core i7 2630QM
Ram: 8 GB DDR3 @ 665MHz
Videokaart: Nvidia Geforce GT540M (2GB)
HDD: Western Digital 750 GB 5400 rpm
Optische drives: Gewoon een standaard dvd-brand ding.
Geluidskaart: onboard
pi_112498627
TT déjà vu
“An interesting thing is a good thing.”
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:32:04 #8
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112498668
-knip-.. ofzo... weet ik veel
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:33:23 #10
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112498760
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:32 schreef Arashimashou het volgende:
Gohan ha tashikani sugoi kedo... kono TT no imi yoku wakaranai.... ofzo... weet ik veel
[ afbeelding ]
De TT is wel leuk!
Rot op met je chuchuchu :6
pi_112498792
Is er in linux een command wat m'n specs print?
pi_112498799
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:30 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm.

PC:
[ code verwijderd ]

Laptop:
[ code verwijderd ]

Je laptop heeft een snellere proc?
pi_112498960
Hoe dan ook. Dit is nu een Gohan thread.... SON Gohan that is.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:39:10 #14
268911 Repelsteeltju
Sousou da ze.
pi_112499140
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:32 schreef Klipnap het volgende:

[..]

Vertel :P
Misschien was het geen TT maar ik kan me nog herinneren dat ik dacht dat Gohan Goku's zoon (en grootvader) was, jij dacht dat gohan rijst was en wdn deelde mede dat het ontbijt is.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:39:46 #15
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112499181
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:33 schreef Arashimashou het volgende:

[..]

Je laptop heeft een snellere proc?
Jup.
pi_112499202
Tja, gohan is toch echt gekookte rijst... maar het is geen slechte naam opzich :P
pi_112499660
CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5530
HDD 3 * 320GB HDD + 500GB exthdd
Videokaart Quadro FX 3800
RAM 4GB DDR3

Kan ff niet meer vinden. Wel ok voor een gratis pc imo
pi_112499836
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:47 schreef AnimeFan het volgende:
CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5530
HDD 3 * 320GB HDD + 500GB exthdd
Videokaart Quadro FX 3800
RAM 4GB DDR3

Kan ff niet meer vinden. Wel ok voor een gratis pc imo
O-M-G :')
Begrijp met niet verkeerd... dat is een hele respectabele computer... maar... _O- _O- Robin zeg er eens iets van
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:52:59 #21
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_112499995
Wat is er dan mis met zijn computer?
pi_112500185
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:50 schreef Arashimashou het volgende:

[..]

O-M-G :')
Begrijp met niet verkeerd... dat is een hele respectabele computer... maar... _O- _O- Robin zeg er eens iets van
Er valt weinig op aan te merken. Behalve dat het meer een server dan een desktop is :P
pi_112500196
Dat is echt een developersysteem, voor zover ik kan zien. Quadro grafische kaarten zijn bedoeld om 3d rendering applicaties mee te draaien. Ze zijn niet geschikt voor 3d games, maar voor alle andere 3d toepassingen zijn ze uitermate geschikt. Tweakers leert ons dat deze specifieke kaart bij launch zo'n 800 euro gekost moet hebben. Zelfs de duurste grafische kaarten in het 'normale' segment zijn nauwelijks zo duur. Je processor lijkt me een typische server processor inderdaad, en een hele goede ook, eerste generatie i7. Alleen vreemd vind ik dat er in een dergelijk systeem niet meer dan 4gb ram zit. Op welke manier zijn die drie 320gb schijven geconfigureerd?

Het is een hele mooie, goede pc hoor! Alleen had ik niet verwacht dat zoiets hier op zou duiken :P
pi_112500281
Hehe. Ik snap je vooroordeel over Quadro kaarten, dat heb ik meer gehoord.
Kan echter vloeiend Battlefield 3 / GTA IV etc. draaien :P
pi_112500337
Ooh? Dat is wel eens anders geweest.
pi_112500362
Die kaarten zijn inderdaad minimaal ¤800. Prijs jezelf gelukkig dat je dat ding gratis hebt gekregen. :P
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:59:28 #27
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_112500400
Heeft ook een Quadro. Laptop had wel fikse korting, though.
pi_112500526
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:59 schreef Easymodo het volgende:
Heeft ook een Quadro. Laptop had wel fikse korting, though.
Nice. :)
pi_112500539
Ja ik kan er niet zo even wat RAM bijprikken, het is namelijk ECC :')
https://en.wikipedia.org/wiki/ECC_memory
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:02:16 #30
333374 Lithia
Too serious
pi_112500589
Gohan sugoi? Nande?
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_112500700
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef Lithia het volgende:
Gohan sugoi? Nande?
Omdat zijn powerlevel aan het einde van dbz ~10.000.000.000 is.
pi_112500915
DBZ :')
pi_112501321
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:07 schreef robin007bond het volgende:
DBZ :')
:') Wat nou...
pi_112501402
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:14 schreef Arashimashou het volgende:

[..]

:') Wat nou...
Shonenshit.

Gevechten die niets toevoegen aan het plot. Zo ver er van een plot te spreken is.
pi_112501542
Alsof ik dat erg vind.
Gevechten: super slomo ultra yay
plot: vecht, train, vecht MEER, train MEER, doe een wens....filler....VECHT MEER, TRAIN MEER.
edit: maar GT was gay
pi_112501591
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:17 schreef Arashimashou het volgende:
Alsof ik dat erg vind.
Gevechten: super slomo ultra yay
plot: vecht, train, vecht MEER, train MEER, doe een wens....filler....VECHT MEER, TRAIN MEER.
edit: maar GT was gay
;(
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:22:50 #38
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_112501879
Van alle genres zijn wel goede en shit anime. Als ik niet zoveel wil nadenken en gewoon wil genieten van violence, dan kijk ik gewoon Dragonball Z. Fairy Tail kan trouwens best leuk zijn, imo.
pi_112501926
Zoveel violence heeft Z nou ook weer niet vind ik zo.
pi_112501932
quote:
Haha, geniaal. _O-

En een beetje probleem. Ik haat DBZ-achtige series. ;(
pi_112501979
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:23 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Haha, geniaal. _O-

En een beetje probleem. Ik haat DBZ-achtige series. ;(
Wees blij. nu hoef je geen ~444 episodes tellende DB/DBZ serie te kijken.
edit: 40 daarvan zijn garlic junior saga... dat was ZOOO KUT. Die kun je overslaan.
pi_112502078
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:24 schreef Arashimashou het volgende:

[..]

Wees blij. nu hoef je geen ~444 episodes tellende DB/DBZ serie te kijken.
edit: 40 daarvan zijn garlic junior saga... dat was ZOOO KUT. Die kun je overslaan.
Ik ben sowieso vaak niet zo'n fan van hele lange series. One Piece ga ik gewoon niet aan beginnen om die reden.
pi_112502467
quote:
7 MINUTEN? tl;dw
Morgen misschien :')
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:47:38 #46
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112503161
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:02 schreef Lithia het volgende:
Gohan sugoi? Nande?
Omdat Yui het zegt.
Oriko Magica is trouwens saai :O fuck off, Kirika, je bent niet zo cool als Kyouko!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:56:56 #47
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_112503645
Na een Google-search vond ik dat Monster aan te raden was als je Death Note en Code Geass mooi vond, zouden jullie dat ook aanraden of zijn er inmiddels betere aanraders of series die beter bij Death Note passen?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_112505215
Het hangt er helemaal van af waarom Code Geass en Death Note mooi vond. Monster lijkt op lijkt op Death Note en Code Geass in dat de serie ons probeert te overtuigen dat de hoofdpersoon en de hoofdantagonist hele slimme mensen zijn. Monster slaagt daar beter in dan Code Geass en omdat de gedachtesprongen (in Monster) realistischer lijken zou je kunnen zeggen dat Monster dat minder goed doet dan Death Note (of je zou kunnen zeggen dat de gedachtesprongen in Death Note onzinnig zijn), de kijker ervan te overtuigen dat de personages super slim zijn bedoel ik. Wat Monster dan weer wel heeft, is een wijder web van charismatische personages en de daarbij komende intriges.
  woensdag 6 juni 2012 @ 01:14:58 #49
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_112505925
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:56 schreef MacorgaZ het volgende:
Na een Google-search vond ik dat Monster aan te raden was als je Death Note en Code Geass mooi vond, zouden jullie dat ook aanraden of zijn er inmiddels betere aanraders of series die beter bij Death Note passen?
Ik vond Code Geass en Death Note geweldig, maar Monster vond ik vreselijk saai.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_112506122
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Ik ben sowieso vaak niet zo'n fan van hele lange series. One Piece ga ik gewoon niet aan beginnen om die reden.
zelf geen probleem met lange series, zolang ze maar eindigen en niet al -te- veel fillers hebben die nergens op slaan (dus echt goed afgewisseld met normale afleveringen
pi_112506367
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:26 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Falggelpoep! De reden dat je One Piece niet gaat kijken is dat One Piece falggelpoep is. Legend of the Galactic Heroes heeft ook een dikke honderd afleveringen en nog wat OVA's en die vindt je prachtig!
pi_112507594
Waarom slaapt iedereen altijd om 4 uur 's nachts!?
pi_112507621
quote:
8s.gif Op woensdag 6 juni 2012 03:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
het is 3.59 ik ben nog wakker

ik had mijn slaapmedicatie uit de doos gepakt en daarna op mijn bed gelegd en ik was nadien een boterham gaan eten en direct op mijn bed gaan liggen en vergeten dat ik mijn pillen nog niet gepakt had. nu snap ik waarom ik nog niet slaap. ik val dus niet in slaap zonder slaappillen

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2012 04:02:13 ]
pi_112507948
Goedemorgen.
Doei.
pi_112507961
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 01:41 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Falggelpoep! De reden dat je One Piece niet gaat kijken is dat One Piece falggelpoep is. Legend of the Galactic Heroes heeft ook een dikke honderd afleveringen en nog wat OVA's en die vindt je prachtig!
110 en 1000 episodes vind ik wel een groot verschil. :P
pi_112507997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:33 schreef Arashimashou het volgende:

[..]

7 MINUTEN? tl;dw
Morgen misschien :')
Hij legt het allemaal wel goed uit. :)
pi_112508416
Oke, dan zal ik es kijken.
pi_112508482
WTF Am I watching :') Nou goed... het is wel een stuk beter zo... misschien een keer opnieuw kijken. Ik heb het filmpje overigens niet helemaal afgekeken, want volgens mij heb ik nog niet alles gezien. Het laatste wat ik gezien heb was dat stukje waar ze lalalalala

[ Bericht 4% gewijzigd door Arashimashou op 06-06-2012 08:36:10 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:22:52 #59
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112508502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 08:20 schreef Arashimashou het volgende:
WTF Am I watching :') Nou goed... het is wel een stuk beter zo... misschien een keer opnieuw kijken. Ik heb het filmpje overigens niet helemaal afgekeken, want volgens mij heb ik nog niet alles gezien. Het laatste wat ik gezien heb was dat stukje waar ze hem feliciteerden oid.
Congratulations! w/
pi_112508516
:') Dank u.
pi_112508629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 08:20 schreef Arashimashou het volgende:
WTF Am I watching :') Nou goed... het is wel een stuk beter zo... misschien een keer opnieuw kijken. Ik heb het filmpje overigens niet helemaal afgekeken, want volgens mij heb ik nog niet alles gezien. Het laatste wat ik gezien heb was dat -knip-.
Spoiler!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2012 08:34:34 ]
pi_112508651
Ik word gek van die spoilers :')
Die films heb ik er wel bij... maar ik dacht van... naaaaah.
pi_112508698
quote:
8s.gif Op woensdag 6 juni 2012 03:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Omdat ik anders rond 4 uur overdag moet gaan slapen. Niet zo goed.
pi_112514884
Ha, ik heb nog een vriend anime laten kijken. Elfen Lied.
pi_112515992
Raadt gij mij dat aan?
pi_112516413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:50 schreef Arashimashou het volgende:
Raadt gij mij dat aan?
JA.
pi_112516433
Oke, ik zal 'm toevoegen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:00:08 #68
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_112516462
Respect voor jou Arash, Elfen Lied is baas.
pi_112519114
Legend of Korra _O_
pi_112519171

Overigens... kijk ik een beetje rond... krijg ik een filmpje met de titel "わんぴーす ナミ" (wanpiisu nami) te zien. Die video gaat snel verwijderd worden zeg...dat is geen H meer. :') niet eens een leeftijdsbeperking.
pi_112521236
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:03 schreef Arashimashou het volgende:

Overigens... kijk ik een beetje rond... krijg ik een filmpje met de titel "わんぴーす ナミ" (wanpiisu nami) te zien. Die video gaat snel verwijderd worden zeg...dat is geen H meer. :') niet eens een leeftijdsbeperking.
hoe kijk jij rond op YT dan? :')
pi_112522179
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:48 schreef mschol het volgende:

[..]

hoe kijk jij rond op YT dan? :')
De recommendations aan de rechterkant gok ik
pi_112522506
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:02 schreef Bakakame het volgende:
Legend of Korra _O_
QFT
pi_112522581
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:15 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

QFT
Niet gerelateerd aan anime.
pi_112523178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:17 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Niet gerelateerd aan anime.
De reden dat ik het noem is omdat het een animatieserie is, net als de series die hier gevolgd worden. In mijn ogen is het een vermakelijke serie, die daarnaast ook nog eens door een aantal mensen, foutief weliswaar, als anime wordt aangemerkt.

Mijn punt is:
Serie die op anime lijkt + vermakelijk = het kijken waard.

Uiteindelijk hoopte ik jullie ook in de serie te interesseren ^O^
pi_112523180
Elfen Lied is trouwens ook wel een guilty pleasure van mij :@
pi_112523201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:32 schreef Bakakame het volgende:

[..]

De reden dat ik het noem is omdat het een animatieserie is, net als de series die hier gevolgd worden. In mijn ogen is het een vermakelijke serie, die daarnaast ook nog eens door een aantal mensen, foutief weliswaar, als anime wordt aangemerkt.

Mijn punt is:

Hmm, ik vind het ook niet zo'n slechte serie hoor. Vroeger volgde ik het een tijdje op Nicklodeon, maar tegenwoordig niet meer. :P
pi_112523279
avatar heb ik op dvd liggen, gewoon een degelijke US animatieserie, en die zie je gewoon niet vaak

het vervolg wordt veel van verwacht, of hij echt zo goed is? dunno nog niet gezien..
pi_112523962
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:33 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hmm, ik vind het ook niet zo'n slechte serie hoor. Vroeger volgde ik het een tijdje op Nicklodeon, maar tegenwoordig niet meer. :P
Dit is een andere serie. Wel een soort vervolg, maar toch. :P
pi_112523988
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dit is een andere serie. Wel een soort vervolg, maar toch. :P
Ik weet het :P
pi_112525130
1:50 in Seitokai no Ichizon en ik lig nu al dubbel.
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:19:54 #85
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_112525392
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:32 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Mijn punt is:

Ik kijk al wekelijks sinds episode 1 :)
pi_112525843
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:35 schreef mschol het volgende:
avatar heb ik op dvd liggen, gewoon een degelijke US animatieserie, en die zie je gewoon niet vaak

Teen Titans, Avatar: De Legende van Aang, Avatar: de Legende van Korra, Scooby Doo Mystery inc en Tundercats. Ben 10 en Genarator Rex zullen wel oke zijn voor Shounen... de Spiderman serie uit jaren negentig is wat mij betreft de Cowboy Bebop van de Amerikaanse animatieseries. Nou --vooruit-- Spongebob Vierkantebroek schijnt ook leuk te zijn en dan heb ik het nog niet eens over de geanimeerde sitcoms die misschien het minst origineel maar het best geschreven zijn.
pi_112527031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:29 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Teen Titans, Avatar: De Legende van Aang, Avatar: de Legende van Korra, Scooby Doo Mystery inc en Tundercats. Ben 10 en Genarator Rex zullen wel oke zijn voor Shounen... de Spiderman serie uit jaren negentig is wat mij betreft de Cowboy Bebop van de Amerikaanse animatieseries. Nou --vooruit-- Spongebob Vierkantebroek schijnt ook leuk te zijn en dan heb ik het nog niet eens over de geanimeerde sitcoms die misschien het minst origineel maar het best geschreven zijn.
geanimeerde sitcoms? zoals southpark en family guy? juist, dat zijn dus voorbeelden hoe het niet moet, beroerde flut series...

echt degelijke (nieuwere) US animatie series zijn er nauwelijks... (imho kwam er vroeger meer kwaliteit uit..)
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:11:07 #88
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_112527683
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:02 schreef Bakakame het volgende:
Legend of Korra _O_
Hup naar het andere topic jij.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:13:23 #89
246140 Klipnap
Petrowh <3
pi_112528562
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:55 schreef mschol het volgende:

[..]

geanimeerde sitcoms? zoals southpark en family guy? juist, dat zijn dus voorbeelden hoe het niet moet, beroerde flut series...

echt degelijke (nieuwere) US animatie series zijn er nauwelijks... (imho kwam er vroeger meer kwaliteit uit..)
South Park is in mijn ogen best geslaagd. Ik vind het altijd wel leuk hoe ze maatschappelijke kwesties op de korrel nemen :P
pi_112528599
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:13 schreef Klipnap het volgende:
Cardcaptor Sakura is voorbij :'( :'( :'( :'(
Gelukkig nog de film!
Zou je hem mij ook aanraden? :P
pi_112528686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:55 schreef mschol het volgende:

[..]

Echt...? Ik vind ze altijd wel grappig...
quote:
Waar doel je op? De Disney/Pixar films? De vroegere Looney Tunes (Merry Melodies) korte tekenfilms? De filnstones/jetsons sitcoms? De stripadaptaties? Scooby-Doo, Where Are You?
pi_112528744
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:11 schreef wdn het volgende:

[..]

Hup naar het andere topic jij.
Welk topic :o
pi_112528764
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:31 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Zou je hem mij ook aanraden? :P
Het is een typische Mahou Shoujo serie. Met aardig wat historische waarde en speelt zich af in het Clamp-multiversum.

quote:
5s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:35 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Welk topic :o
Avatar op Nickelodeon #4 The legend of Korra
pi_112528780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:35 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

Het is een typische Mahou Shoujo serie. Met aardig wat historische waarde en speelt zich af in het Clamp-multiversum.
Hmm. Misschien het proberen waard.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:07:17 #96
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_112529869
Chu-Bra!! was leuk. :@
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_112530029
Xaryna! Hoi! Het voelt bijna alsof ik je al 41 topics niet gezien heb.
pi_112530085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:33 schreef Repelsteeltju het volgende:

Waar doel je op? De Disney/Pixar films? De vroegere Looney Tunes (Merry Melodies) korte tekenfilms? De filnstones/jetsons sitcoms? De stripadaptaties? Scooby-Doo, Where Are You?
de oude looney toones/korte disney's/ scooby doo
e.v.t. kan je de oude disney classics ook meerekenen (tot uiterlijk ~1994 i guess)
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:12:40 #99
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_112530088
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:11 schreef Repelsteeltju het volgende:
Xaryna! Hoi! Het voelt bijna alsof ik je al 41 topics niet gezien heb.
Je hebt dat net opgezocht, of niet? :D
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_112530103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:07 schreef Xaryna het volgende:
Chu-Bra!! was leuk. :@
die was best geinig ja :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')