Wat is het nou?quote:Op zondag 3 juni 2012 23:56 schreef gameboypapier het volgende:
40 uur jeugd detentie
40 dagen in detentie
Dus 80 UUR is omgezet in 40 DAGEN?quote:
Zeker wel. 1x meegemaakt bij een broertje van een vriend.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:57 schreef Jahr00n het volgende:
Gewoon niet opdagen. Ze komen je echt niet halen hoor.
En uiteindelijk moet je toch.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sowieso ben je het haasje want ze blijven je zoeken, ook thuis en overal waar ze maar enig idee hebben dat je kan zitten
Dus wegens schoolverzuim ga je in wezen 40 dagen de bak in tegenwoordigquote:Op maandag 4 juni 2012 00:03 schreef gameboypapier het volgende:
ja alleen als ik het aanvecht, en het verlies zit ik tog 40 dagen. persoonlijk vind ik dit belachelijk. 80 uur taakstraf in 40 dagen detentie veranderen, het is ook geen misdrijf, alleen voor absenties
Als je niet aanvecht zit je 40 dagen.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:03 schreef gameboypapier het volgende:
ja alleen als ik het aanvecht, en het verlies zit ik tog 40 dagen. persoonlijk vind ik dit belachelijk. 80 uur taakstraf in 40 dagen detentie veranderen, het is ook geen misdrijf, alleen voor absenties
Tja, wie zich brandt..quote:Op maandag 4 juni 2012 00:03 schreef gameboypapier het volgende:
Ik heb best veel verzuimd, maar gewoon op tijd en met uitstekende cijfers mijn vwo diploma gehaald.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:05 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hopelijk ben je een voorbeeld voor alle scholieren die leerplicht dus graag dit bericht groots verspreiden
Toen ik nog op school zat was deze onzin nog niet.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb best veel verzuimd, maar gewoon op tijd en met uitstekende cijfers mijn vwo diploma gehaald.
Ik denk dat dat anders was afgelopen als ik in detentie was gezet
Dat is allemaal best onrealistischquote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef gameboypapier het volgende:
dus het aanvechten is het best?
desnoods verstop ik me in het buitenland tot het verjaard is
Tuurlijk aanvechten, en uitleggen waarom het mis is gegaan met taakstraf.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef gameboypapier het volgende:
Belgie kunnen ze je ook nog wel vinden.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:09 schreef gameboypapier het volgende:
helaas wel :p
maar denken jullie dat als ik naar duitsland of belgie zou gaan ik daar ook achtervolgd word ?
quote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef bambino het volgende:
Toen ik nog op school zat was deze onzin nog niet.
Alleen als je meer als 15% voor een bepaald vak niet aanwezig was mocht je examens niet maken en kostte dat een herkansing, thats it.
Ja je moet naar Zuid-Amerika, sommige landen daar hebben namelijk geen uitleveringsverdrag met Nederland.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef gameboypapier het volgende:
quote:Op maandag 4 juni 2012 00:10 schreef 78rt21 het volgende:
Ja je moet naar Zuid-Amerika, sommige landen daar hebben namelijk geen uitleveringsverdrag met Nederland.
naja eigenlijk wel terecht het is maar 1 keer verkrachten en herhaaldelijk spijbelen vandaar waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:12 schreef borbit het volgende:
paar keer spijbelen 40 dagen detentie. Verkrachting 200 uur schoffelen.
Moet je eens nagaan dat hij niet gaat schoffelen, dan zit hij alsnog honderd dagen.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:12 schreef borbit het volgende:
paar keer spijbelen 40 dagen detentie. Verkrachting 200 uur schoffelen.
Die twee zaken zijn ook echt met elkaar te vergelijken.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:13 schreef borbit het volgende:
naja eigenlijk wel terecht het is maar 1 keer verkrachten en herhaaldelijk spijbelen vandaar waarschijnlijk.
naja als je niet op komt dagen voor je 200 uur schoffelen is 100 dagen detentie wel terecht. Mits meisje minderjarig was en niet uitdagen gekleed natuurlijkquote:Op maandag 4 juni 2012 00:14 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Moet je eens nagaan dat hij niet gaat schoffelen, dan zit hij alsnog honderd dagen.
het zijn beiden misdaden tegen de rechtstaat die door de rechter bestraft worden. Dus wel redelijk vergelijkbaar.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die twee zaken zijn ook echt met elkaar te vergelijken.
precies vooral niet naar die gasten luisteren. Het beste kun je gewoon een tijdje onder duiken. Gewoon bij vrienden ofzo, land uit is overbodig. Je kan ook jezelf dood verklaren. (gewoon overlijdingsbericht in de krant plaatsen) Maandje onderduiken en iedereen is alles vergeten. Je dossier is dan gewoon niet meer in behandeling heb ik 8 jaar terug gedaan met spijbelamtenaar. Nooit meer wat van gehoord.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:19 schreef gameboypapier het volgende:
naena mijn begeleider maakt het denk ik alleen maar erger..
Dat vind ik erg om te horen. Hij/zij hoort jou te ondersteunen. Als het goed is heb je wel een advocaat die jou kan helpen bij je bezwaarschrift en samen met je advocaat bereid je de zitting voor. Je kunt ook aan jou Coördinator Taakstaffen vragen bij hulp om een bezwaarschrift in te dienen.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:19 schreef gameboypapier het volgende:
naena mijn begeleider maakt het denk ik alleen maar erger..
quote:Op maandag 4 juni 2012 00:17 schreef gameboypapier het volgende:
ik heb even de brief er bij gepakt:
"de opgeledge taakstraf bedraagt 80 uren werk/leerstraf, bij het niet verrichten te vervangen door 40 dagen hechtenis."
"ik heb vernomen dat je de taakstraf niet (goed) hebt gedaan of afgemaakt."
"ik heb daarom de taakstraf omgezet in vervangende jeugddetentie. de vervangende jeugddetentie bedraagt 40 dagen, waarbij ik rekening heb gehouden met eventueel voorarrest en hetgeen over eventueel wel gewerkte uren en/of bijgewoonde leerstraf is gerapporteerd."
"tegen deze omzetting kun je binnen 14 dagen na betekning een bezwaarschrift indienen bij de griffie van de rechtbank"
quote:Geachte |Naam hier invullen|,
Bij dezen ontvangt u mijn bezwaarschrift dat opgesteld is op |DATUM INVULLEN|. Ik maak bezwaar aan tegen deze omzetting, omdat het mij onmogelijk gemaakt werd aan de verplichting te voldoen door derden. Dit komt, omdat ik in het verleden al slechte ervaringen heb gehad met een bepaalde bedrijf/instelling waar ik de mij toen opgelegde taakstraf moest verrichten. De taakstraf die mij nu is opgelegd zou ik moet verrichten in hetzelfde bedrijf. Ik heb hierover mijn bezwaar gedaan bij |naam invullen| en het verhaal toegelicht. Hierop werd mij medegedeeld dat ik mijn taakstraf elders kon verrichten. Mij is echter niet duidelijk gemaakt hoe, wat, waar en wanneer. Door deze communicatiefout heb ik niet voldaan aan de mij opgedragen plicht. Dit is niet te wijten aan het niet willen doen van de verplichting, maar niet aan het kunnen doen van de verplichting. Gaarne zou ik daarom alsnog graag aan de eerste opgelegde verplichting willen voldoen.
Tenslotte, vind ik de nu opgestelde verplichting onbillijk van aard. Hierbij valt de oorspronkelijke eis in het niet en staat ook niet in verhouding met de overtreding. Mij werd verweten onvoldoende op school aanwezig te zijn, maar door de nu opgelegde hechtenis zal de achterstand die ik heb opgelopen nog groter worden dan deze reeds is. Het lijkt mij dat de straf gericht is om mij dit in te doen zien in plaats van dat de straf gericht is op louter het voldoen aan de strafmaat. Een corrigerende tik kan ik begrijpen, een verlammende mokerslag niet.
Hoogachtend,
|Naam invullen|
Nee 80 uur taakstraf wegens schoolverzuim (vind ik trouwens ook overdreven, maar dat terzijde).quote:Op maandag 4 juni 2012 00:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus wegens schoolverzuim ga je in wezen 40 dagen de bak in tegenwoordig
Hoeveel schoolverzuim was dat wel niet joh
quote:
quote:Mij werd verweten onvoldoende op school aanwezig te zijn, maar door de nu opgelegde hechtenis zal de achterstand die ik heb opgelopen nog groter worden dan deze reeds is.
wow echt, ik weet niet hoe ik je moet bedankenquote:Geachte |Naam hier invullen|,
Bij dezen ontvangt u mijn bezwaarschrift dat opgesteld is op |DATUM INVULLEN|. Ik maak bezwaar aan tegen deze omzetting, omdat het mij onmogelijk gemaakt werd aan de verplichting te voldoen door derden. Dit komt, omdat ik in het verleden al slechte ervaringen heb gehad met een bepaalde bedrijf/instelling waar ik de mij toen opgelegde taakstraf moest verrichten. De taakstraf die mij nu is opgelegd zou ik moet verrichten in hetzelfde bedrijf. Ik heb hierover mijn bezwaar gedaan bij |naam invullen| en het verhaal toegelicht. Hierop werd mij medegedeeld dat ik mijn taakstraf elders kon verrichten. Mij is echter niet duidelijk gemaakt hoe, wat, waar en wanneer. Door deze communicatiefout heb ik niet voldaan aan de mij opgedragen plicht. Dit is niet te wijten aan het niet willen doen van de verplichting, maar niet aan het kunnen doen van de verplichting. Gaarne zou ik daarom alsnog graag aan de eerste opgelegde verplichting willen voldoen.
Tenslotte, vind ik de nu opgestelde verplichting onbillijk van aard. Hierbij valt de oorspronkelijke eis in het niet en staat ook niet in verhouding met de overtreding. Mij werd verweten onvoldoende op school aanwezig te zijn, maar door de nu opgelegde hechtenis zal de achterstand die ik heb opgelopen nog groter worden dan deze reeds is. Het lijkt mij dat de straf gericht is om mij dit in te doen zien in plaats van dat de straf gericht is op louter het voldoen aan de strafmaat. Een corrigerende tik kan ik begrijpen, een verlammende mokerslag niet.
Hoogachtend,
|Naam invullen|
quote:Dit is niet te wijten aan het niet willen doen van deze verplichting, maar aan het niet kunnen doen van de verplichting
En niet uitstellen. Maak er meteen werk van, tijd gaat namelijk erg snel voorbij. En bezwaarschrift liefst aangetekend versturen zou ik zeggen.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:28 schreef gameboypapier het volgende:
[..]
wow echt, ik weet niet hoe ik je moet bedanken![]()
Het is wel wegens schoolverzuim. Het uitvoeren van een taakstraf haalt zeg maar als het ware de jeugddetentie van tafel. Als de taakstraf niet goed wordt uitgevoerd, dan wordt het echter alsnog jeugddetentie.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:59 schreef KreKkeR het volgende:
Nee 80 uur taakstraf wegens schoolverzuim (vind ik trouwens ook overdreven, maar dat terzijde).
De 40 dagen jeugddetentie hebben in feite weinig meer te maken met het schoolverzuim. De jeugddetentie is zover ik het begrijp de straf voor het niet voldoen en/of niet meewerken aan de taakstraf.
Man wees een vent, je hebt je kans gehad met een taakstraf nu is het omgezet naar detentie ga het uitzitten. En ga verder met je leven.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef gameboypapier het volgende:
De omzetting 2uur taakstraf =1dag detentie is standaard in het strafrechtquote:Op maandag 4 juni 2012 01:05 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zo leuk is dat dwang beleid niet. En we zijn het normaal gaan vinden. Luisteren of wegduwen.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:24 schreef CoolStoryBro het volgende:
Hahaha 40 dagen brommen, voor spijbelen? Moet niet veel gekker worden in dit land.
Neemt niet weg dat je altijd een verzoek mag doen om het onbillijk te verklaren. Zoveel uurtaakstraf voor een zwaar misdruif (hasj kweek etc.) is anders dan zoveel uur taakstraf vanwege spijbelen.quote:Op maandag 4 juni 2012 14:14 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
De omzetting 2uur taakstraf =1dag detentie is standaard in het strafrecht. Ik geloof zelfs bij wet vastgelegd.
Verder is het natuurlijk een beetje sneu om de schuld bij een ander te leggen terwijl deze toch overduidelijk bij TS ligt. Bij een verzoek (of bezwaar) waarbij je hoopt op de coulance van de (kinder)rechter kun je beter een verhaal houden waarin je uitlegt wat je beter gaat doen om je wel aan de regels te houden i.p.v. je te verschuilen achter een zogenaamde communicatiefout. Maar goed, dat is misschien meer mijn persoonlijke mening.
Die tactiek zal de zaak niet ten goede komenquote:Op maandag 4 juni 2012 14:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
En maar bezwaarschriften blijven schrijven. Krijg je een reactie terug dan staat daarin dat je bezwaarschrift ongegrond is verklaard, maar tegen die beslissing mag je vaak dan nog via een andere stap bezwaar maken. Nee heb je, ja kan je soms krijgen.
Onbillijkheid zou ik weglaten als er van te voren is vastgesteld wat de duur van de vervangende hechtenis zal zijn. Er is blijkbaar al een vonnis gewezen, dus de belangenafweging is al gemaakt door de rechter. Het is egocentrisch om te denken dat de straf louter gericht is op het je doen laten inzien dat je niet goed bezig bent - naast dit doel is er ook nog de generale preventie en vergelding.quote:Bij dezen ontvangt u mijn bezwaarschrift dat opgesteld is op |DATUM INVULLEN|. Ik maak bezwaar aan tegen deze omzetting, omdat het mij onmogelijk gemaakt werd aan de verplichting te voldoen door derden. Dit komt, omdat ik in het verleden al slechte ervaringen heb gehad met een bepaalde bedrijf/instelling waar ik de mij toen opgelegde taakstraf moest verrichten. De taakstraf die mij nu is opgelegd zou ik moet verrichten in hetzelfde bedrijf. Ik heb hierover mijn bezwaar gedaan bij |naam invullen| en het verhaal toegelicht. Hierop werd mij medegedeeld dat ik mijn taakstraf elders kon verrichten. Mij is echter niet duidelijk gemaakt hoe, wat, waar en wanneer. Door deze communicatiefout heb ik niet voldaan aan de mij opgedragen plicht. Dit is niet te wijten aan het niet willen doen van de verplichting, maar niet aan het kunnen doen van de verplichting. Gaarne zou ik daarom alsnog graag aan de eerste opgelegde verplichting willen voldoen.
Hoogachtend,
Je komt in een Opsporings Register (OPS) van de politie te staan.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sowieso ben je het haasje want ze blijven je zoeken, ook thuis en overal waar ze maar enig idee hebben dat je kan zitten
Als dit werkt heb jij je lesje in ieder geval wel geleerd. Als ik het zelf verneuk, dan nog eens, ga ik gewoon naar FOK! voor juridisch adviesquote:Op maandag 4 juni 2012 02:28 schreef gameboypapier het volgende:
[..]
wow echt, ik weet niet hoe ik je moet bedanken![]()
De meeste van die mensen hebben 1 hersencel en doe je oudere geen plezier mee.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:16 schreef eQuaL het volgende:
40 dagen zitten voor spijbelen, nee echt heel nuttig ook, dat zal ze leren, blijven ze meteen zitten dat jaar
Gewoon sociale dienstplicht invoeren zou ik zeggen. 8 uur in de week tegen een zakgeld loontje meehelpen in zorginstellingen, hoeft niet ten koste te gaan van school/studie![]()
quote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef gameboypapier het volgende:
Dat mag de TS aanpassenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:25 schreef breapbreap het volgende:
[..]
Onbillijkheid zou ik weglaten als er van te voren is vastgesteld wat de duur van de vervangende hechtenis zal zijn. Er is blijkbaar al een vonnis gewezen, dus de belangenafweging is al gemaakt door de rechter. Het is egocentrisch om te denken dat de straf louter gericht is op het je doen laten inzien dat je niet goed bezig bent - naast dit doel is er ook nog de generale preventie en vergelding.
Verder zou ik veel dieper ingaan op de 'slechte ervaringen' die je gehad hebt bij het bedrijf waar je geweest bent. Zonder nadere specificering zou je kunnen denken aan futiliteiten als een keertje ruzie over te laat komen of een te korte pauze; je moet laten zien dat je daar echt onmogelijk terug zou kunnen keren.
Ten slotte denk ik dat je advocaat het klaagschrift moet schrijven, er zitten in de (mooie) brief hierboven een aantal formuleringen die net niet lekker lopen en juridisch is het onvoldoende gemotiveerd om tot heroverweging te leiden.
Dan zetten ze toch fijn het vuilnis buiten? Er is genoeg werk voor iedereen hoor, je hebt alleen bekwame mensen nodig die deze kids opvangen en 'drillen'. Lijkt me een prima baan voor een hoop drillsergeanten uit het leger, hebben we toch nergens voor nodigquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:47 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
De meeste van die mensen hebben 1 hersencel en doe je oudere geen plezier mee.
Ik ben blij voor je .. maar ga toch gewoon je school afmaken man .. komop zonder diploma komt je nergens .. je wilt toch wel een leven na ja 20 jaren?quote:Op donderdag 14 juni 2012 07:42 schreef gameboypapier het volgende:
Nou.. ik loop nog steeds op vrije voeten. Me advocaat zegt dat het een fout van hun was... het moet niet veel gekker worden. Met andere woorden, als ik geen actie ondernomen had zat ik 40 dagen voor niks.. Maar ik heb verder nog geen brief ofzo gehad hier over, dus 100% zekerheid heb ik niet. Thanks iedereen voor jullie posts jullie hebben me echt geholpen(vooral De_Kardinaal!!) Thaaaankksss
Die dus, laat het hele gebeuren je ogen laten opengaan TS.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:04 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je .. maar ga toch gewoon je school afmaken man .. komop zonder diploma komt je nergens .. je wilt toch wel een leven na ja 20 jaren?
@ TSquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Die dus, laat het hele gebeuren je ogen laten opengaan TS.Je hebt nou eenmaal een diploma nodig wil je maar een beetje wat doen in je leven dus schouders eronder en doorbijten.
Ik denk niet dat ts daar van zou opknappen, ik denk dat daar helemaal niemand van zal opknappen beter gezegd.quote:En volgens mij zijn die jeugdgevangenissen lang zo slecht niet.
daarom. dit is troll!quote:Op maandag 4 juni 2012 00:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Dus 80 UUR is omgezet in 40 DAGEN?
Dat zou ik persoonlijk aanvechten.
40 uur detentie is namelijk makkelijk te doen. 40 dagen een ander verhaal.
Ja.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:59 schreef gameboypapier het volgende:
Viel best mee hoeveel schoolverzuim het was, ik kreeg 80 uur omdat het me 4x ofso is dat ik teveel absenties open heb staan aan het eind van het jaar :S
gaan ze me huis niet doorzoeken ofso?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |