Onbillijkheid zou ik weglaten als er van te voren is vastgesteld wat de duur van de vervangende hechtenis zal zijn. Er is blijkbaar al een vonnis gewezen, dus de belangenafweging is al gemaakt door de rechter. Het is egocentrisch om te denken dat de straf louter gericht is op het je doen laten inzien dat je niet goed bezig bent - naast dit doel is er ook nog de generale preventie en vergelding.quote:Bij dezen ontvangt u mijn bezwaarschrift dat opgesteld is op |DATUM INVULLEN|. Ik maak bezwaar aan tegen deze omzetting, omdat het mij onmogelijk gemaakt werd aan de verplichting te voldoen door derden. Dit komt, omdat ik in het verleden al slechte ervaringen heb gehad met een bepaalde bedrijf/instelling waar ik de mij toen opgelegde taakstraf moest verrichten. De taakstraf die mij nu is opgelegd zou ik moet verrichten in hetzelfde bedrijf. Ik heb hierover mijn bezwaar gedaan bij |naam invullen| en het verhaal toegelicht. Hierop werd mij medegedeeld dat ik mijn taakstraf elders kon verrichten. Mij is echter niet duidelijk gemaakt hoe, wat, waar en wanneer. Door deze communicatiefout heb ik niet voldaan aan de mij opgedragen plicht. Dit is niet te wijten aan het niet willen doen van de verplichting, maar niet aan het kunnen doen van de verplichting. Gaarne zou ik daarom alsnog graag aan de eerste opgelegde verplichting willen voldoen.
Tenslotte, vind ik de nu opgestelde verplichting onbillijk van aard. Hierbij valt de oorspronkelijke eis in het niet en staat ook niet in verhouding met de overtreding. Mij werd verweten onvoldoende op school aanwezig te zijn, maar door de nu opgelegde hechtenis zal de achterstand die ik heb opgelopen nog groter worden dan deze reeds is. Het lijkt mij dat de straf gericht is om mij dit in te doen zien in plaats van dat de straf gericht is op louter het voldoen aan de strafmaat. Een corrigerende tik kan ik begrijpen, een verlammende mokerslag niet.
Hoogachtend,
Je komt in een Opsporings Register (OPS) van de politie te staan.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:03 schreef admiraal_anaal het volgende:
Sowieso ben je het haasje want ze blijven je zoeken, ook thuis en overal waar ze maar enig idee hebben dat je kan zitten
Als dit werkt heb jij je lesje in ieder geval wel geleerd. Als ik het zelf verneuk, dan nog eens, ga ik gewoon naar FOK! voor juridisch adviesquote:Op maandag 4 juni 2012 02:28 schreef gameboypapier het volgende:
[..]
wow echt, ik weet niet hoe ik je moet bedanken![]()
De meeste van die mensen hebben 1 hersencel en doe je oudere geen plezier mee.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:16 schreef eQuaL het volgende:
40 dagen zitten voor spijbelen, nee echt heel nuttig ook, dat zal ze leren, blijven ze meteen zitten dat jaar
Gewoon sociale dienstplicht invoeren zou ik zeggen. 8 uur in de week tegen een zakgeld loontje meehelpen in zorginstellingen, hoeft niet ten koste te gaan van school/studie![]()
quote:Op maandag 4 juni 2012 00:08 schreef gameboypapier het volgende:
dus het aanvechten is het best?
desnoods verstop ik me in het buitenland tot het verjaard is
Dat mag de TS aanpassenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:25 schreef breapbreap het volgende:
[..]
Onbillijkheid zou ik weglaten als er van te voren is vastgesteld wat de duur van de vervangende hechtenis zal zijn. Er is blijkbaar al een vonnis gewezen, dus de belangenafweging is al gemaakt door de rechter. Het is egocentrisch om te denken dat de straf louter gericht is op het je doen laten inzien dat je niet goed bezig bent - naast dit doel is er ook nog de generale preventie en vergelding.
Verder zou ik veel dieper ingaan op de 'slechte ervaringen' die je gehad hebt bij het bedrijf waar je geweest bent. Zonder nadere specificering zou je kunnen denken aan futiliteiten als een keertje ruzie over te laat komen of een te korte pauze; je moet laten zien dat je daar echt onmogelijk terug zou kunnen keren.
Ten slotte denk ik dat je advocaat het klaagschrift moet schrijven, er zitten in de (mooie) brief hierboven een aantal formuleringen die net niet lekker lopen en juridisch is het onvoldoende gemotiveerd om tot heroverweging te leiden.
Dan zetten ze toch fijn het vuilnis buiten? Er is genoeg werk voor iedereen hoor, je hebt alleen bekwame mensen nodig die deze kids opvangen en 'drillen'. Lijkt me een prima baan voor een hoop drillsergeanten uit het leger, hebben we toch nergens voor nodigquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:47 schreef -Datdus- het volgende:
[..]
De meeste van die mensen hebben 1 hersencel en doe je oudere geen plezier mee.
Ik ben blij voor je .. maar ga toch gewoon je school afmaken man .. komop zonder diploma komt je nergens .. je wilt toch wel een leven na ja 20 jaren?quote:Op donderdag 14 juni 2012 07:42 schreef gameboypapier het volgende:
Nou.. ik loop nog steeds op vrije voeten. Me advocaat zegt dat het een fout van hun was... het moet niet veel gekker worden. Met andere woorden, als ik geen actie ondernomen had zat ik 40 dagen voor niks.. Maar ik heb verder nog geen brief ofzo gehad hier over, dus 100% zekerheid heb ik niet. Thanks iedereen voor jullie posts jullie hebben me echt geholpen(vooral De_Kardinaal!!) Thaaaankksss
Die dus, laat het hele gebeuren je ogen laten opengaan TS.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:04 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ik ben blij voor je .. maar ga toch gewoon je school afmaken man .. komop zonder diploma komt je nergens .. je wilt toch wel een leven na ja 20 jaren?
@ TSquote:Op donderdag 14 juni 2012 22:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Die dus, laat het hele gebeuren je ogen laten opengaan TS.Je hebt nou eenmaal een diploma nodig wil je maar een beetje wat doen in je leven dus schouders eronder en doorbijten.
Ik denk niet dat ts daar van zou opknappen, ik denk dat daar helemaal niemand van zal opknappen beter gezegd.quote:En volgens mij zijn die jeugdgevangenissen lang zo slecht niet.
daarom. dit is troll!quote:Op maandag 4 juni 2012 00:01 schreef bambino het volgende:
[..]
Dus 80 UUR is omgezet in 40 DAGEN?
Dat zou ik persoonlijk aanvechten.
40 uur detentie is namelijk makkelijk te doen. 40 dagen een ander verhaal.
Ja.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:59 schreef gameboypapier het volgende:
Viel best mee hoeveel schoolverzuim het was, ik kreeg 80 uur omdat het me 4x ofso is dat ik teveel absenties open heb staan aan het eind van het jaar :S
gaan ze me huis niet doorzoeken ofso?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |