quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Mijn eerste echte liefde met bijbehorende hevige puberale verliefdheid (ik was 16) herinner ik me nog heel goed.
Ik ben ruim 1,5 jaar ontzettend, tot over mijn oren, stotterend, blozend en wanhopig verliefd op hem geweest, terwijl hij met twee vriendinnen van me verkering kreeg. Gelukkig duurde dat beide keren niet zo lang, maar de kwelling (hij zat in de pauzes van school bij mij en m'n vriendinnen, ik kon geen hap door m'n keel krijgen en geen woord uitbrengen) was behoorlijk erg. Menig tussenuur (en menig lesuur, en menig gespijbeld uur...) heb ik zwijmelend over hem tegen mijn beste vriendin doorgebracht. Ook buiten school kwam ik met hem in aanraking omdat hij met die vriendinnen van me verkering had en ook toen het uit was vriendschappelijk met hen bleef omgaan. Alle dingen die hij deed ten opzichte van mij analyseerde ik helemaal kapot. We keken met z'n allen een film en ik zat/lag tegen hem aan (omg, gespreksstof voor twee volle weken met mijn bff). We waren met een groep uit gegaan en bij het afscheid gaf hij me twee zoenen op m'n wangen (pfff, ik bleef er bijna in!), etc. etc.
Na een jaar kreeg ik zelf (uit wanhoop) een ander vriendje wat de aandacht een beetje afleidde. Dat was een behoorlijke sukkel, en omdat er van mijn kant eigenlijk totaal geen sprake was van verliefdheid/liefde op hem was het heel vlot over. Ondertussen smachtte ik nog steeds naar die onbereikbare jongen, die op dat moment ook geen relatie had. Ik kwam hem nog wel eens tegen ook al was hij al van school en sprak hem vrij vaak op msn. Uiteindelijk heb ik hem uitgenodigd voor een feestje bij een gezamenlijke kennis, waarna we allebei na afloop bij mijn bff konden blijven slapen. Ik had uiteraard met haar geregeld dat hij en ik één tweepersoons matras zouden delen, samen op zolder. En toen na dat feestje, EINDELIJK! gefaciliteerd door de nodige alcohol, mijn eerste echte zoen van hem... Vlinders! op de achterbank van de auto op weg naar het huis van mijn bff. Die nacht was het erg gezellig, de volgende ochtend tamelijk ongemakkelijk. Uiteindelijk na twee maanden wel/geen verkering vroeg hij me, en zei ik (uiteraard) ja. Daarna volgende de eerste 'ik hou van je', de eerste keer echte sex, de eerste ruzie, voor het eerst samen wonen, samen een puppy kopen, en nu ruim 8 jaar later zijn we getrouwd
Ook een fokker dusquote:Op zaterdag 2 juni 2012 15:51 schreef Casie het volgende:
Mijn eerste liefde zal ik nooit vergeten, maar dat komt ook deels omdat ik altijd spijt heb gehad van hoe het gelopen is. Na drie jaar wordt het steeds duidelijker dat ik toen iets heel moois heb laten lopen en tot nu toe nooit meer heb gevoeld. Zal nu in ieder geval niet meer voor mijn gevoelens weglopen (hoop ik). Ik denk dat ik mijn hopelijk toekomstige liefde(s) nog zal gaan herinneren maar de eerste is toch wel speciaal. Ben je nog zo heerlijk onschuldig,
Extra:
Geloof het of niet maar ik kreeg een halfuur geleden een berichtje van de jongen waar ik het over heb na meer dan een halfjaar geen contact. Net alles opgerakeld door dit topic en dan opeens dit.
Dat dus, ik zie hem nog wel eens lopen maar wat ik daar toch ooit in gezien heb? Echt geen idee wat me bezielde.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:27 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, dat herinner ik me nog welen als ik er aan terug denk is dat altijd met een '
' gezicht.
Ach, ik was nog jong, en dan maak je fouten
Is een eerste liefde, dan een échte liefde, als in serieuze (volwassen of tiener-) relatie? Of zoiets als kleine kinderen in een zandbak en handjes vasthouden, met ook verliefdheid?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 12:24 schreef Karina het volgende:
Vanmorgen hoorde ik op een radio een interview waarbij de geïnterviewde (een schrijver) vertelde over zijn eerste liefde en hoe hij deze nooit meer had vergeten en er zelfs af en toe nog aan dacht.
Hoe zit dat bij jullie? Denken jullie nog vaak aan je eerste liefde?
Eerlijk gezegd weet ik zelf niet eens meer wie dat was
Als je de naam niet eens meer weet dan was het echt geen serieuze relatie...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 14:49 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Zo "speciaal" zijn ze anders voor jou ook niet geweest, aangezien het nooit wederzijds was. Toevallig dat ik het meisje waar ik voor het eerst verliefd op was nog ken, maar er zijn ook een hoop exen waar ik dus echt de naam niet meer van weet.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Miss_Isis het volgende:
Mijn eerste echte liefde met bijbehorende hevige puberale verliefdheid (ik was 16) herinner ik me nog heel goed.
Ik ben ruim 1,5 jaar ontzettend, tot over mijn oren, stotterend, blozend en wanhopig verliefd op hem geweest, terwijl hij met twee vriendinnen van me verkering kreeg. Gelukkig duurde dat beide keren niet zo lang, maar de kwelling (hij zat in de pauzes van school bij mij en m'n vriendinnen, ik kon geen hap door m'n keel krijgen en geen woord uitbrengen) was behoorlijk erg. Menig tussenuur (en menig lesuur, en menig gespijbeld uur...) heb ik zwijmelend over hem tegen mijn beste vriendin doorgebracht. Ook buiten school kwam ik met hem in aanraking omdat hij met die vriendinnen van me verkering had en ook toen het uit was vriendschappelijk met hen bleef omgaan. Alle dingen die hij deed ten opzichte van mij analyseerde ik helemaal kapot. We keken met z'n allen een film en ik zat/lag tegen hem aan (omg, gespreksstof voor twee volle weken met mijn bff). We waren met een groep uit gegaan en bij het afscheid gaf hij me twee zoenen op m'n wangen (pfff, ik bleef er bijna in!), etc. etc.
Na een jaar kreeg ik zelf (uit wanhoop) een ander vriendje wat de aandacht een beetje afleidde. Dat was een behoorlijke sukkel, en omdat er van mijn kant eigenlijk totaal geen sprake was van verliefdheid/liefde op hem was het heel vlot over. Ondertussen smachtte ik nog steeds naar die onbereikbare jongen, die op dat moment ook geen relatie had. Ik kwam hem nog wel eens tegen ook al was hij al van school en sprak hem vrij vaak op msn. Uiteindelijk heb ik hem uitgenodigd voor een feestje bij een gezamenlijke kennis, waarna we allebei na afloop bij mijn bff konden blijven slapen. Ik had uiteraard met haar geregeld dat hij en ik één tweepersoons matras zouden delen, samen op zolder. En toen na dat feestje, EINDELIJK! gefaciliteerd door de nodige alcohol, mijn eerste echte zoen van hem... Vlinders! op de achterbank van de auto op weg naar het huis van mijn bff. Die nacht was het erg gezellig, de volgende ochtend tamelijk ongemakkelijk. Uiteindelijk na twee maanden wel/geen verkering vroeg hij me, en zei ik (uiteraard) ja. Daarna volgende de eerste 'ik hou van je', de eerste keer echte sex, de eerste ruzie, voor het eerst samen wonen, samen een puppy kopen, en nu ruim 8 jaar later zijn we getrouwd
Haha dat kan bijna niet andersquote:
Zelf had ik in de OP gedacht een eerste "verliefdheid" genoemd. Maar echte liefde is dat natuurlijk inderdaad niet (anders had ik zijn naam vast nog wel gewetenquote:Op zondag 3 juni 2012 13:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is een eerste liefde, dan een échte liefde, als in serieuze (volwassen of tiener-) relatie? Of zoiets als kleine kinderen in een zandbak en handjes vasthouden, met ook verliefdheid?
Ik denk aan bijna iedereen van vroeger nog wel eensDe paar vriendjes die ik heb gehad. Ik vind het altijd wel leuk, en heb ook nog spulletjes van vroeger. Brings back memories
Geen goede indruk gemaakt dusquote:
quote:Op zondag 3 juni 2012 14:20 schreef mascara-klodder het volgende:
Als 11-jarige bakvisje stilletjes verliefd op mijn achterbuurjongen, dagboeken vol over hem geschreven.
20 jaar later kwam ik hem weer tegen en hebben inmiddels alweer bijna 5 jaar een relatie
was een grapje ...quote:Op zondag 3 juni 2012 14:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Lang geleden en het was van korte duur.
Jaloezie? Waarvoor precies?quote:Op zondag 3 juni 2012 02:01 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik lijk wel een wijf, het eerste wat ik voel is jaloezie
Mijn PM staat aan.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Jaloezie? Waarvoor precies?
Het is wel een zoetsappig en lief verhaal ja, maar het is vooral een kwestie van toeval/geluk geweest. Ik ben er zelf heel erg gelukkig mee en mijn man ook, maar wij zijn denk ik ook niet zo heel veeleisendEn het heeft ook mindere kanten hoor, om al vanaf je 17e een vaste relatie te hebben die (dat is althans de intentie) de rest van je leven gaat duren. Ik voel me soms een behoorlijke uitzondering omdat ik nu 25 ben maar alleen maar seks heb gehad met mijn man. Ik heb dus zo goed als geen ervaring met andere mannen en de kans dat ik dat nog krijg is vrijwel nul (we zijn beide niet zo van de open relaties, te jaloers, en ik ben niet voornemens ooit vreemd te gaan).
Dat is denk ik iets wat je altijd blijft houden, een soort nieuwsgierigheid naar hoe het anders was geweest of had kunnen zijn. Op een gegeven moment al vrij aan het begin van onze relatie heb ik de keuze gemaakt om daar gewoon mee te leren leven en daarvoor niet mijn relatie op te geven. Een kwestie van waarderen wat je hebt en niet op het eventuele groenere gras bij de buren letten. Ik hou veel te veel van mijn man om alleen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen op zoek te gaan naar iets anders. Maar goed, uiteraard denk ik soms nog wel eens hoe het zou zijn met een andere man, en wat als ik de mijne gewoon een paar jaar later had kunnen ontmoeten
wow dat sucks wel :/quote:Op zondag 3 juni 2012 17:01 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn PM staat aan.![]()
Nee geintje, ik ben ook jaloers op datgene wat jij heb. Ik dacht dat ik ook oud zou worden met mijn eerste liefde.
Toen ik haar op mijn 19e () ten huwelijk vroeg dacht ik: "Dit is het; zij is enige vrouw waar ik ooit seks mee zou willen hebben"
Zij zei ja, maar dacht iets anders over de huwelijke voorwaarden dan ik. Tot een huwelijk is het uiteindelijk dus ook niet gekomen.
3 kerels (en 1 dame) waar ik het in ieder geval van weet, en God knows met hoeveel ze er daadwerkelijk vreemd mee is gegaan.
Op mijn 19e had ik sex met alles wat er op mijn pad kwam en was mijn motor belangrijker.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:01 schreef FireFox1 het volgende:
Toen ik haar op mijn 19e () ten huwelijk vroeg dacht ik: "Dit is het; zij is enige vrouw waar ik ooit seks mee zou willen hebben"
Zeker als je 2 van de 3 goed(?) kent en tot je vriendengroep rekent.quote:
Vrienden en vrouwen zijn niet te vertrouwen.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zeker als je 2 van de 3 goed(?) kent en tot je vriendengroep rekent.
Dat was een hele harde les jaquote:Op zondag 3 juni 2012 17:09 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vrienden en vrouwen zijn niet te vertrouwen.
Ah ja dat heb ik ook wel gehad (niet dat ik met die vriendin van toen wou trouwen, maar ongeveer hetzelfde idd, en het is al meer al 5 jaar geleden)quote:Op zondag 3 juni 2012 17:07 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Zeker als je 2 van de 3 goed(?) kent en tot je vriendengroep rekent.
Arme jijquote:Op zondag 3 juni 2012 17:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Uiteindelijk ben ik nu al 30 jaar met vrouw die mij versierde.
Mooi triootje danquote:Op zondag 3 juni 2012 17:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
*btw ze was toen samen met een "vriend"
Lekker aso dan.quote:
Volgens mij weet ik het beter.quote:Op zondag 3 juni 2012 17:24 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lekker aso dan.Dan weet ik wel wat voor figuur zij is.
Mooi niet.quote:
*checkt fobo*quote:Op zondag 3 juni 2012 17:01 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Mijn PM staat aan.![]()
Nee geintje, ik ben ook jaloers op datgene wat jij heb. Ik dacht dat ik ook oud zou worden met mijn eerste liefde.
Zij zei ja, maar dacht iets anders over de huwelijke voorwaarden dan ik. Tot een huwelijk is het uiteindelijk dus ook niet gekomen.
3 kerels (en 1 dame) waar ik het in ieder geval van weet, en God knows met hoeveel ze er daadwerkelijk vreemd mee is gegaan.
Het was op zijn 19e, lijkt me niet gezond om dan al zo serieus een relatie te hebben.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:53 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
*checkt fobo*
Hmm, knappe kerel en met kat, pluspunten voor jou! Maar helaas, mijn vent is ook knap en heeft drie katten
Behoorlijk kut trouwens de deceptie van jouw eerste liefdeHet lijkt me echt één van de ergste dingen die je kan gebeuren in een relatie, dat je zó belazerd wordt door degene waarvan je dacht dat hij/zij van je hield... Ik denk dat ik als het mij zou gebeuren daar erg bitter van zou worden en niet heel classy mee om zou kunnen gaan
Ja dit. Vraag mezelf meestal af waarom ik niet eerder de knoop doorhakte, maarja.. liefde maakt blind toch?quote:Op zondag 3 juni 2012 19:04 schreef Meteoric het volgende:
Ik denk er wel eens aan terug nog, maar snap ik niet dat ik dat ooit heb volgehouden haha. En sommige mensen zeggen dat je bepaalde dingen nooit meer vergeet, maar ik kennelijk welIk denk dat je complete serieuze relaties trouwens sowieso niet snel vergeet die wat langer hebben geduurd.
Tja, of het gezond is weet ik niet. Ik was zelf 17 toen ik verkering kreeg met mijn vriend, en hij is nu (ik ben 25) mijn echtgenoot. Ook best een serieuze relatie dus op jonge leeftijd, en gelukkig ging niemand vreemd. Als dat wel was gebeurd was ik naar alle waarschijnlijkheid nu niet met hem getrouwd.quote:Op zondag 3 juni 2012 18:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het was op zijn 19e, lijkt me niet gezond om dan al zo serieus een relatie te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |