is een bevrucht eenden ei een eend? Nee het is een ei waar ooit een eend uit komtquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:43 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Een mens die een mens bevrucht daarvan is de vrucht geen mens? Hele aparte biologie dit! Wat is het dan voor soort wezen als het geen mens is? Een fruitvlieg?
Een demente bejaarde heeft ook nog amper bewustzijn naast het verrichten van de basale levensfuncties. Die mogen ook allemaal een spuitje dus? Het zijn immers ook klompjes cellen met amper bewustzijn in het collectief.
Waarom sturen we elkaar überhaupt kaartjes en feliciteren we elkaar überhaupt als iemand zwanger is!?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
is een bevrucht eenden ei een eend? Nee het is een ei waar ooit een eend uit komt
En wat voor wezen zit er dan in dat eitje, domkop? Een kaketoe?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
is een bevrucht eenden ei een eend? Nee het is een ei waar ooit een eend uit komt
dat he ik nooit gezegdquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
voel jij dan helemaal geen liefde voor je toekomstige baby als je zwanger wordt, totdat ie een bewustzijn heeft?
Ik hou van nuchtere vrouwenquote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:25 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Nou dat noem ik een héél andere situatie idd. Dat zijn over het algemeen vrouwen die bewust kiezen voor een kind en waarschijnlijk hun zaakjes op orde hebben. Ik geloof ook best dat een man of vrouw een kind goed alleen kan opvoeden, dat is mijn punt niet.
TS is een vrouw van 24 die een topic moet openen omdat ze zelf niet zo goed weet wat ze moet doen, laat zich min of meer beinvloeden door een eikel van een vent die alleen maar bang is dat zijn overspel uitkomt, en ts denkt dat er ook nog een kansje is dat die eikel bij zijn vriendin weggaat.
Happy parenting
Ja hey, ik nuanceer het niet zo hard, maar voor het kind hoef je het niet te doen... Je moet met jezelf gaan leven als je het wel of niet doet, het kind kan er niks aan doen en het kind groeit liever op in een leuke goede omgeving dan in een slechte omgeving.quote:
Iemand kaartjes sturen als ze zwanger zijn? Wat is dát nou voor een gek gebruik?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom sturen we elkaar überhaupt kaartjes en feliciteren we elkaar überhaupt als iemand zwanger is!?
Dat is helemaal zo vreemd niet hoor, kijk maar eens bij de boekhandel er zijn genoeg kaarten om te feliciteren met een zwangerschap.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Iemand kaartjes sturen als ze zwanger zijn? Wat is dát nou voor een gek gebruik?. Nog nooit gezien..
Het lijkt wel of ze beslissing al voor de zwagerschap heeft genomen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:12 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb even gemist of TS al besloten heeft wat ze gaat doen?
Dat zou ook inderdaad wel een gek kaartje zijn. "Gefeliciteerd met je embryo!".quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:07 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Maar om op de vraag van Maanvis terug te komen, het kaartje is om te feliciteren met het kindje dat komen gaat en niet om te feliciteren dat de embryo al een mens is.
De Hallmark rollator hangt er vol mee!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:04 schreef Detroit het volgende:
[..]
Iemand kaartjes sturen als ze zwanger zijn? Wat is dát nou voor een gek gebruik?. Nog nooit gezien..
Ik zie een gat in de marktquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:28 schreef Detroit het volgende:
[..]
Dat zou ook inderdaad wel een gek kaartje zijn. "Gefeliciteerd met je embryo!".
Was de vriendschap toen over?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De Hallmark rollator hangt er vol mee!
[me=Maanvis]had er ook 1 gekocht voor iemand maar het werd een miskraam[/me]
quote:
nee ik heb het kaartje nooit verstuurd.quote:
Dat heb ik 2 keer gehad, bij dezelfde persoonquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:31 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De Hallmark rollator hangt er vol mee!
[me=Maanvis]had er ook 1 gekocht voor iemand maar het werd een miskraam[/me]
dus omdat er ooit een eend uit komt is bevrucht ei gelijk aan een eend?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
En wat voor wezen zit er dan in dat eitje, domkop? Een kaketoe?
omdat die mensen graag een gezin willen en die droom komt nu uitquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom sturen we elkaar überhaupt kaartjes en feliciteren we elkaar überhaupt als iemand zwanger is!?
Het is dan ook een vergelijking die nergens op slaatquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dus omdat er ooit een eend uit komt is bevrucht ei gelijk aan een eend?
Tjah, kvind het maar een zinloze discussie...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In een bevrucht eitje zit gewoon een eend hoor. Het wezentje ontwikkelt wel, maar het is gewoon eentje van dezelfde soort als zijn ouders. Het is niet alsof een embryo van een andere soort is dan de ouders en poef ineens magisch van soort verandert nadat het uit het ei is gekropen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In een bevruchte menselijke eicel zit nog geen mens, het is een vrucht, een mens in wording.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In een bevrucht eitje zit gewoon een eend hoor. Het wezentje ontwikkelt wel, maar het is gewoon eentje van dezelfde soort als zijn ouders. Het is niet alsof een embryo van een andere soort is dan de ouders en poef ineens magisch van soort verandert nadat het uit het ei is gekropen.
Je gaat nu even een aantal eeuwen terug in de tijd. In een bevrucht ei zit geen mini-mensje hoor.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In een bevrucht eitje zit gewoon een eend hoor. Het wezentje ontwikkelt wel, maar het is gewoon eentje van dezelfde soort als zijn ouders. Het is niet alsof een embryo van een andere soort is dan de ouders en poef ineens magisch van soort verandert nadat het uit het ei is gekropen.
Volgens mij heb jij haar net een schuldgevoel aangepraat ten opzichte van het kind zelf als ze het houdt?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, kvind het maar een zinloze discussie...
Het lijkt me erg makkelijk om in te spelen op schuldgevoel bij TS... Maar die gevoelens zijn niet eerlijk, echt niet....
En dan kan je daar een hele discussie over houden dat ze zich wel schuldig zou moeten voelen want het is moord oid...
Dat is christelijk gezeik...
natuurlijk wel het gaat door het zelfde procesquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is dan ook een vergelijking die nergens op slaat
preciesquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In een bevruchte menselijke eicel zit nog geen mens, het is een vrucht, een mens in wording.
Daarin zit gewoon een mens hoor. Niets geen mens in wording. 100% puur Homo sapiens of Mens. Het is niet alsof het DNA moet rijpen en men vooraf soort-loos is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In een bevruchte menselijke eicel zit nog geen mens, het is een vrucht, een mens in wording.
Aantonen dat hij niet draagkrachtig genoeg is...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe kan vader dan onder de alimentatie uitkomen?
Is het zo?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij haar net een schuldgevoel aangepraat ten opzichte van het kind zelf als ze het houdt?
als je haar zegt dat het kind een kut leven gaat krijgen dan praat je haar een schuldgevoel aan voor als ze het houdt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is het zo?
Ik heb daar in ieder geval geprobeerd rationeel te zijn, met termen smijten als moord is emotioneel gebrabbel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |