abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:31:58 #217
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112352010
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:24 schreef WJMW het volgende:
Zijn de mensen hier die tegen abortus zijn ook tegen de morning after pil trouwens? Is in principe ook abortus maar dan wat eerder in het proces.
De morning afterpilzorgt er volgens mij voor dat je niet ovuleert, het is geen abortuspil.
With the stars as her umbrella
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:32:20 #218
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112352031
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

jij zei dat de vader nooit verantwoordelijkheid gaat nemen, dus ik vraag me af hoe ie dan onder de alimentatieverantwoordelijkheid uit komt ;).
Eh niet, want die zal die dus niet nemen.
pi_112352047
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:29 schreef Maanvis het volgende:

[..]

met welke reden mogen wij geen plaatjes posten?
Omdat die plaatjes totaal irrelevant zijn voor de beslissing die zij moet maken. Het is emotionele chantage.
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 18:34:20 #220
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112352109
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:31 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

De morning afterpilzorgt er volgens mij voor dat je niet ovuleert, het is geen abortuspil.
Het voorkomt dat een bevruchte eicel zich kan innestelen in de baarmoeder.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 18:34:53 #221
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112352131
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:32 schreef WJMW het volgende:

[..]

Omdat die plaatjes totaal irrelevant zijn voor de beslissing die zij moet maken. Het is emotionele chantage.
Je mag niet zien wat je weghaalt? Dat is wel een klein beetje heel erg hypocriet.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:36:52 #222
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112352192
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:32 schreef WJMW het volgende:

[..]

Dan is het ook emotionele chantage als je zegt dat het maar een hoopje cellen is (iets wat dus gewoon niet waar is).
Als ze weet wat het kindje nu doet en hoe ver het is kan ze juist een beter geïnformeerde beslissing nemen.

Ik kan echter wel voorstellen dat Re liever niet wil dat deze plaatjes gepost worden, aangezien sommige mensen de aanblik van een embryo of foetus als schokkend ervaren. Tenminste, ik was ooit bij de tentoonstelling bodies en daar heb ik ooit een heel stel van die embryo's en foetussen in diverse stadia van ontwikkeling gezien; er hingen toen briefjes dat dit onderdeel van de tentoonstelling nogal schokkend was (terwijl je even ervoor van het ene opengewerkte lijk naar het andere liep)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112352201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:34 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Je mag niet zien wat je weghaalt? Dat is wel een klein beetje heel erg hypocriet.
Dat zeg ik helemaal niet. Echter, de enige reden waarom het gepost wordt is om TS een emotionele band te laten voelen met het hoopje cellen dat op dit moment in haar lichaam zit. `Kijk toch eens hoeveel het op een schattige baby lijkt! Hoe durf je zoiets weg te halen! Dan moet je wel ijskoud zijn!` Het geeft haar een schuldgevoel dat helemaal niet nodig is. Ook al lijkt het op een mensje, het is dat nog niet.
pi_112352207
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 11:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dom geleuter? Je moest eens weten hoeveel vrouwen expres zwanger raken omdat ze denken dat hun vriend daardoor bij hun blijft :N
Is dit echt?
pi_112352284
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dan is het ook emotionele chantage als je zegt dat het maar een hoopje cellen is (iets wat dus gewoon niet waar is).
Als ze weet wat het kindje nu doet en hoe ver het is kan ze juist een beter geïnformeerde beslissing nemen.

Dat is het wel. Ok het zijn spieren, het is huid, het zijn beginnende organen, beginnende hersenen. Maar het staat nog niet `aan´. Het is daarmee gewoon een hoop cellen. Het kent nog geen bewustzijn, nog geen `Ik`, het is nog een prebewustzijnfase en daarmee is het geen mens. Als je het nu weghaalt is er niemand verloren gegaan, want er is nog geen ´iemand´.
pi_112352290
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:36 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hoezo is dit noet waar? Het heeft geen hersenen, geen bewustzijn, geen gevoel en geen besef
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_112352307
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:37 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Is dit echt?
Ik heb dit MBO leerlingen letterlijk horen zeggen, dat dit een manier is om je vent bij je te houden.
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 18:39:56 #228
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112352308
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:37 schreef WJMW het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Echter, de enige reden waarom het gepost wordt is om TS een emotionele band te laten voelen met het hoopje cellen dat op dit moment in haar lichaam zit. `Kijk toch eens hoeveel het op een schattige baby lijkt! Hoe durf je zoiets weg te halen! Dan moet je wel ijskoud zijn!` Het geeft haar een schuldgevoel dat helemaal niet nodig is. Ook al lijkt het op een mensje, het is dat nog niet.
Het is een mens of je nu wil of niet. Als een mens, een mens bevrucht is de vrucht daarvan gewoon een mens hoor. Of ben je zwanger van een andere soort totdat je de baby hebt gebaard? Ga eens biologielessen volgen. :P
pi_112352340
Als mijn moeder zou weten dat mijn vader er nooit voor mij zou zijn, en toch er voor zou kiezen om mij te houden.. Pff. Dat zou ik haar de rest van mn leven kwalijk nemen.
En zeker als je leven ook niet stabiel is, wat kan jij je kind dan wel bieden.. Liefde ;( Daar koop je toch niks voor.
Ik zou gewoon wachten op iemand die alleen van jou houdt, en daar kindjes mee krijgen.
Peace; it does not mean to be in a place where there is no noise or trouble. It means to be in the midst of those things and still be calm in your heart.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:40:59 #230
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112352342
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:39 schreef WJMW het volgende:

[..]

Dat is het wel. Ok het zijn spieren, het is huid, het zijn beginnende organen, beginnende hersenen. Maar het staat nog niet `aan´. Het is daarmee gewoon een hoop cellen. Het kent nog geen bewustzijn, nog geen `Ik`, het is nog een prebewustzijnfase en daarmee is het geen mens. Als je het nu weghaalt is er niemand verloren gegaan, want er is nog geen ´iemand´.
tja sorry dat vind ik dus niet :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_112352354
quote:

[..]

precies

als ik een realdoll iets aanbreng waardoor het armen kan bewegen is het nog geen mens ookal lijkt het er vaag op en beweegt het een arm

of mag je dan je realdoll ook nooit meer zonder accu laten zitten?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_112352410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:39 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Het is een mens of je nu wil of niet. Als een mens, een mens bevrucht is de vrucht daarvan gewoon een mens hoor. Of ben je zwanger van een andere soort totdat je de baby hebt gebaard? Ga eens biologielessen volgen. :P
Nee het is NOG geen mens. Een mens heeft zelfbewustzijn, kan keuzes maken, observeert en neemt de omgeving in zich op, het leert, het heeft emoties, smaak, voorkeuren. Al met al, het is een zelfbewust intelligent wezen. Dat is dit niet. Dit zijn cellen die de potentie hebben om dat te worden.
pi_112352429
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is geen kwestie van vinden.
pi_112352434
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

prima het heeft alleen niets met vinden te maken

ik vind ook dat mijn kat mij begrijpt :P maar dat maakt het helaas nog niet waar
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:43:18 #235
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112352440
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:41 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

precies

als ik een realdoll iets aanbreng waardoor het armen kan bewegen is het nog geen mens ookal lijkt het er vaag op en beweegt het een arm

of mag je dan je realdoll ook nooit meer zonder accu laten zitten?
voel jij dan helemaal geen liefde voor je toekomstige baby als je zwanger wordt, totdat ie een bewustzijn heeft?
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:43:28 #236
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112352448
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:39 schreef WJMW het volgende:

[..]

Ik heb dit MBO leerlingen letterlijk horen zeggen, dat dit een manier is om je vent bij je te houden.
Ja, hoe triest ;(
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 18:43:29 #237
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112352449
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:42 schreef WJMW het volgende:

[..]

Nee het is NOG geen mens. Een mens heeft zelfbewustzijn, kan keuzes maken, observeert en neemt de omgeving in zich op, het leert, het heeft emoties, smaak, voorkeuren. Al met al, het is een zelfbewust intelligent wezen. Dat is dit niet. Dit zijn cellen die de potentie hebben om dat te worden.
Een mens die een mens bevrucht daarvan is de vrucht geen mens? Hele aparte biologie dit! Wat is het dan voor soort wezen als het geen mens is? Een fruitvlieg?

Een demente bejaarde heeft ook nog amper bewustzijn naast het verrichten van de basale levensfuncties. Die mogen ook allemaal een spuitje dus? Het zijn immers ook klompjes cellen met amper bewustzijn in het collectief. :P
pi_112352468
quote:

[..]

Nee de reden dat het gepost wordt is om een realistisch beeld te geven van 'dat hoopje cellen'. Ik zeg niet dat abortus slecht is maar ik vind niet dat er zo licht over gedacht moet worden. Ik vind het nogal makkelijk om te zeggen dat 'het' nog niets is, terwijl dat toch echt niet waar is.
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
  Moderator zaterdag 2 juni 2012 @ 18:47:20 #239
184769 crew  Deisyy
pi_112352588
Het is wel degelijk iets, het is een mensje in wording, een vrucht, maar nog lang niet volgroeid.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:50:02 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112352689
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:47 schreef Deisyy het volgende:
Het is wel degelijk iets, het is een mensje in wording, een vrucht, maar nog lang niet volgroeid.
Als ik echofoto's van anderen bekijk dan denk ik ook altijd maar 'het is maar een pinda in een bakkie met water', ik voel niets voor die pinda in dat bakkie met water. Pas als hij/zij geboren is dan ga ik er iets voor voelen. Maar voor de vrouw in kwestie betekent die pinda wel heel veel en ook de vader is vaak helemaal in de wolken als ie 'savonds voor het licht uit gaat nog even kijkt naar die pinda. Maar het is en blijft een pinda. Dus het is aan TS om te bepalen wat ze van die pinda vindt.
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:51:43 #241
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112352766
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als ik echofoto's van anderen bekijk dan denk ik ook altijd maar 'het is maar een pinda in een bakkie met water', ik voel niets voor die pinda in dat bakkie met water. Pas als hij/zij geboren is dan ga ik er iets voor voelen. Maar voor de vrouw in kwestie betekent die pinda wel heel veel en ook de vader is vaak helemaal in de wolken als ie 'savonds voor het licht uit gaat nog even kijkt naar die pinda. Maar het is en blijft een pinda. Dus het is aan TS om te bepalen wat ze van die pinda vindt.
Ja maar TS weet het niet en daarom stelt ze hier de vraag wat ze moet doen....
  Moderator zaterdag 2 juni 2012 @ 18:53:25 #242
184769 crew  Deisyy
pi_112352819
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Natuurlijk bepaalt TS dat zelf, maar ze vraagt hier wel om advies, dus dan krijgt ze dat en dan gebeurt het altijd dat niet iedereen het met elkaar eens is.

Maar het is net wat jij zegt, het ligt er ook aan hoeveel feeling TS nu al met het vruchtje in haar buik heeft, dat maakt zo'n beslissing een stuk moeilijker.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_112352854
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:39 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

hoezo is dit noet waar? Het heeft geen hersenen, geen bewustzijn, geen gevoel en geen besef
Hersenen heeft een embryo wel degelijk, bewustzijn daar zijn de meningen over verdeeld, gevoel heeft het wel degelijk het zenuwstelsel ontwikkeld zich al in de eerste weken, besef nee nog niet klopt maar een kindje heeft sowieso de eerste maanden/jaren van zijn leven niet echt besef dus dat is nogal een non-argument.
'ik can not be held responsible for the things that come out of my mouth' (Jackie Burkhart)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:54:22 #244
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112352856
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:51 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja maar TS weet het niet en daarom stelt ze hier de vraag wat ze moet doen....
Dat is geheel aan haar, wij kunnen haar alleen informeren :).
Een gedicht over Maanvis
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:55:05 #245
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_112352882
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat is geheel aan haar, wij kunnen haar alleen informeren :).
|:(
pi_112352883
Abortus is denk ik de beste optie. In je eentje een kind opvoeden is niet onmogelijk, maar toch wel een hele opgave om te doen.

3 redenen:

1. 90% van de vreemdgangers gaat niet weg bij hun partner. Als jouw minnaar jou echt had gewild was ie al weg gegaan. Hij houdt je aan het lijntje voor de aandacht en sex.
2. De meeste affaires zijn tijdelijk. Hij zal geen vader zijn voor je kindje en wanneer je om alimentatie gaat vragen zal ie alles eraan doen om daar vanaf te komen. Geen basis om een kind op te voeden
3. Hij heeft allang gekozen voor zijn kind, dat kind bij zijn vrouw/vriendin. Waarom zou hij anders op abortus aansturen?

Dus abortus en door met je leven, dat is het beste voor iedereen.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:56:24 #247
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_112352925
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:54 schreef mangler_fcu het volgende:

[..]

Hersenen heeft een embryo wel degelijk, bewustzijn daar zijn de meningen over verdeeld, gevoel heeft het wel degelijk het zenuwstelsel ontwikkeld zich al in de eerste weken, besef nee nog niet klopt maar een kindje heeft sowieso de eerste maanden/jaren van zijn leven niet echt besef dus dat is nogal een non-argument.
Klopt. Als ik me vergis werden bij de romeinen dreumessen van onder de 2 niet eens als mens gezien.
Een gedicht over Maanvis
pi_112352934

[ Bericht 100% gewijzigd door mangler_fcu op 02-06-2012 18:57:04 ]
  † In Memoriam † zaterdag 2 juni 2012 @ 19:02:24 #249
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112353105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 18:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Klopt. Als ik me vergis werden bij de romeinen dreumessen van onder de 2 niet eens als mens gezien.
In Nederland telt een persoon als deze redelijkerwijs levensvatbaar wordt geacht buiten de baarmoeder. Dat is geen harde grens, daarom staat er in de wet ook niets over de uiterlijke termijn dat een abortus verricht zou mogen worden. Nu wordt een vrucht redelijkerwijs levensvatbaar geacht na 24 weken en dient de abortus het liefst verricht te worden rond uiterlijk de 22 weken.
pi_112353781
Lijkt me een duidelijk gevalletje abortus ....al is het alleen maar omdat het de genen heeft van een kansloze pa.
pi_112353923
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:21 schreef Moogwai10 het volgende:
Lijkt me een duidelijk gevalletje abortus ....al is het alleen maar omdat het de genen heeft van een kansloze pa.
Ksnap niet dat je een kind het aan kunt doen om zo een pa te hebben inderdaad.
Rustig aan.
pi_112353973
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 19:25 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ksnap niet dat je een kind het aan kunt doen om zo een pa te hebben inderdaad.
kind =/= vader.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')