Het is dan ook een vergelijking die nergens op slaatquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dus omdat er ooit een eend uit komt is bevrucht ei gelijk aan een eend?
Tjah, kvind het maar een zinloze discussie...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In een bevrucht eitje zit gewoon een eend hoor. Het wezentje ontwikkelt wel, maar het is gewoon eentje van dezelfde soort als zijn ouders. Het is niet alsof een embryo van een andere soort is dan de ouders en poef ineens magisch van soort verandert nadat het uit het ei is gekropen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
In een bevruchte menselijke eicel zit nog geen mens, het is een vrucht, een mens in wording.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In een bevrucht eitje zit gewoon een eend hoor. Het wezentje ontwikkelt wel, maar het is gewoon eentje van dezelfde soort als zijn ouders. Het is niet alsof een embryo van een andere soort is dan de ouders en poef ineens magisch van soort verandert nadat het uit het ei is gekropen.
Je gaat nu even een aantal eeuwen terug in de tijd. In een bevrucht ei zit geen mini-mensje hoor.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
In een bevrucht eitje zit gewoon een eend hoor. Het wezentje ontwikkelt wel, maar het is gewoon eentje van dezelfde soort als zijn ouders. Het is niet alsof een embryo van een andere soort is dan de ouders en poef ineens magisch van soort verandert nadat het uit het ei is gekropen.
Volgens mij heb jij haar net een schuldgevoel aangepraat ten opzichte van het kind zelf als ze het houdt?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tjah, kvind het maar een zinloze discussie...
Het lijkt me erg makkelijk om in te spelen op schuldgevoel bij TS... Maar die gevoelens zijn niet eerlijk, echt niet....
En dan kan je daar een hele discussie over houden dat ze zich wel schuldig zou moeten voelen want het is moord oid...
Dat is christelijk gezeik...
natuurlijk wel het gaat door het zelfde procesquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:51 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het is dan ook een vergelijking die nergens op slaat
preciesquote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In een bevruchte menselijke eicel zit nog geen mens, het is een vrucht, een mens in wording.
Daarin zit gewoon een mens hoor. Niets geen mens in wording. 100% puur Homo sapiens of Mens. Het is niet alsof het DNA moet rijpen en men vooraf soort-loos is.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:55 schreef Deisyy het volgende:
[..]
In een bevruchte menselijke eicel zit nog geen mens, het is een vrucht, een mens in wording.
Aantonen dat hij niet draagkrachtig genoeg is...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 18:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe kan vader dan onder de alimentatie uitkomen?
Is het zo?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij haar net een schuldgevoel aangepraat ten opzichte van het kind zelf als ze het houdt?
als je haar zegt dat het kind een kut leven gaat krijgen dan praat je haar een schuldgevoel aan voor als ze het houdt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:59 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Is het zo?
Ik heb daar in ieder geval geprobeerd rationeel te zijn, met termen smijten als moord is emotioneel gebrabbel.
Meh...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daarin zit gewoon een mens hoor. Niets geen mens in wording. 100% puur Homo sapiens of Mens. Het is niet alsof het DNA moet rijpen en men vooraf soort-loos is.![]()
De mens als soort is toch net even wat anders dan wat je verstaat onder de connotatie mens als zelfstandig functionerend sociaal wezen.
Vanaf het stadium van zygote beschikt het klompje cellen al over de volledig DNA structuur die het kenmerkt als mens. Doe eens een biologieboek open zeg.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Je gaat nu even een aantal eeuwen terug in de tijd. In een bevrucht ei zit geen mini-mensje hoor.
Dus volgens jou is abortus moord?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Daarin zit gewoon een mens hoor. Niets geen mens in wording. 100% puur Homo sapiens of Mens. Het is niet alsof het DNA moet rijpen en men vooraf soort-loos is.![]()
De mens als soort is toch net even wat anders dan wat je verstaat onder de connotatie mens als zelfstandig functionerend sociaal wezen.
Praten we hier haar nu een schuldgevoel aan? Hop weg met die klont en verder gaan met je leven.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:57 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
natuurlijk wel het gaat door het zelfde proces
maar een embryo lijkt nou eenmaal meer op een mens dan een ei dus kennen wij het allerlei eigenschappen toe die het niet heeft zoals een identiteit en bewustzijn
Je snapt het verschil gewoon echt niet is het wel?quote:
Nouja, het kind gaat vast geen kut leven krijgen... Maar ik zou een kind een stabiel leven willen bieden met een vader figuur in het gezin. Ook zou ik solo helemaal niet aan die missie willen beginnen en ten derde zou ik ik geen kind willen van een overspelig persoon.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:00 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als je haar zegt dat het kind een kut leven gaat krijgen dan praat je haar een schuldgevoel aan voor als ze het houdt.
als je iets dat leeft doodmaakt dan is dat toch gewoon moord? al is het een vlieg. laten we elkaar geen mietje noemen.
Geen sex hebben dus. Je zult de eerste niet zijn die ongewenst vader wordt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:02 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nouja, het kind gaat vast geen kut leven krijgen... Maar ik zou een kind een stabiel leven willen bieden met een vader figuur in het gezin. Ook zou ik solo helemaal niet aan die missie willen beginnen en ten derde zou ik ik geen kind willen van een overspelig persoon.
Je stelt DNA gelijk aan diersoort. Prima.... Maar een haar is ook geen mens... Een mens is een functionerend organisme dat opzichzelfstaat naar mijn mening.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vanaf het stadium van zygote beschikt het klompje cellen al over de volledig DNA structuur die het kenmerkt als mens. Doe eens een biologieboek open zeg.
Ik denk dat ik daar wat meer van af weet dan jij. Een volledige DNA structuur wil niet zeggen dat het een mens is? Een huidcel bevat ook ons volledig DNA maar is toch ook geen mens?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:01 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Vanaf het stadium van zygote beschikt het klompje cellen al over de volledig DNA structuur die het kenmerkt als mens. Doe eens een biologieboek open zeg.
...quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen sex hebben dus. Je zult de eerste niet zijn die ongewenst vader wordt.
Vast wel,quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:05 schreef Maanvis het volgende:
kun je aan de hand van een haar een compleet mensje reconstrueren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |