Nostalgie met tongquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:10 schreef tong80 het volgende:
In mijn Disco-periode stonden de jongens en meisje in een rij tegenover elkaar. Dansten we op de Bee Gees en de Les Humpreysingers. Bij intieme zwoele nummers gingen we schuivelen. En hoopte je dat je geen stijve kreeg. In het westen noemden ze dat slijpen. Bijvoorbeeld bij Serge Gainsbourg en Jane Birkin.
We droegen zogenaamde soulbroeken. Strak van boven en wijd beneden. Daar onder het liefst cowboy laarzen.
Daarna kwam de punk/New Wave periode. We stonden nog steeds in rijtjes tegenover elkaar maar dansten anders. Ik noem het altijd kwartjes op de vloer zoeken.
De kleding was ook anders. Het liefste zwart. Sommigen droegen een colbertje met buttons.
Mannen schaamden zich niet om hun ogen op te maken en puntlaarsjes te dragen.
We gingen in groepen stappen. En lapten dan. Iedereen gooide geld in een pot en de jongen die we het meest vertrouwde beheerde de pot. Dat noemden we lappen. Een pilsje kostte één gulden 25.
In een rij tegenover elkaarquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:10 schreef tong80 het volgende:
In mijn Disco-periode stonden de jongens en meisje in een rij tegenover elkaar. Dansten we op de Bee Gees en de Les Humpreysingers. Bij intieme zwoele nummers gingen we schuivelen. En hoopte je dat je geen stijve kreeg. In het westen noemden ze dat slijpen. Bijvoorbeeld bij Serge Gainsbourg en Jane Birkin.
We droegen zogenaamde soulbroeken. Strak van boven en wijd beneden. Daar onder het liefst cowboy laarzen.
Daarna kwam de punk/New Wave periode. We stonden nog steeds in rijtjes tegenover elkaar maar dansten anders. Ik noem het altijd kwartjes op de vloer zoeken.
De kleding was ook anders. Het liefste zwart. Sommigen droegen een colbertje met buttons.
We gingen in groepen stappen. En lapten dan. Iedereen gooide geld in een pot en de jongen die we het meest vertrouwde beheerde de pot. Dat noemden we lappen. Een pilsje kostte één gulden 25.
Jongens aan de ene kant meisjes er tegenover. Gezicht naar gezicht. Je vroeg dan eerst zullen we dansen ?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:21 schreef Paul het volgende:
[..]
In een rij tegenover elkaar![]()
![]()
Hoe moet ik me dat voorstellen. Dat lijkt me wel heel raar
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jongens aan de ene kant meisjes er tegenover. Gezicht naar gezicht. Je vroeg dan eerst zullen we dansen ? Als het klikte deed je nog een nummertje. En vroeg : 'Ga je mee naar buiten ?'
En dan maakte je nog een nummertje in de hooiberg.
Wat bedoel jequote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:33 schreef boem-dikkie het volgende:
Bach denk ik. En dansen deden ze niet. Slappe verhalen en kuthumor was wat de avond vulde.
OMGquote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:10 schreef tong80 het volgende:
He admit it, tong is best een held. Ik dacht dat modjes pas als ze ex mod waren verzuurd dedenquote:
Saturday Night Hayfeverquote:
Dacht dat ze klaarkwam.quote:
Tong is de grootste treurpiet van heel Fok! die de hand boven het hoofd wordt gehouden door de heren en dames FA's. Gelijkwaardige topics van anderen worden gesloten, maar die van Tong mogen blijven staan. Pure vriendjespolitiek en dat zeggen ze ook gewoon.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
He admit it, tong is best een held. Ik dacht dat modjes pas als ze ex mod waren verzuurd deden
Gut wat erg zeg. wat zeiden je ouders ervan toen je dit verhaal met betraande ogen vertelde?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Tong is de grootste treurpiet van heel Fok! die de hand boven het hoofd wordt gehouden door de heren en dames FA's. Gelijkwaardige topics van anderen worden gesloten, maar die van Tong mogen blijven staan. Pure vriendjespolitiek en dat zeggen ze ook gewoon.
"ff pissen"quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:54 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Gut wat erg zeg. wat zeiden je ouders ervan toen je dit verhaal met betraande ogen vertelde?
Yes.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:54 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Gut wat erg zeg. wat zeiden je ouders ervan toen je dit verhaal met betraande ogen vertelde?
Ik zal eens aan een FA vragen hoevewel bans ik heb gehad. Meer dan 10 denk ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Tong is de grootste treurpiet van heel Fok! die de hand boven het hoofd wordt gehouden door de heren en dames FA's. Gelijkwaardige topics van anderen worden gesloten, maar die van Tong mogen blijven staan. Pure vriendjespolitiek en dat zeggen ze ook gewoon.
had ze een beetje goeie FA-cup?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zal eens aan een FA vragen hoevewel bans ik heb gehad. Meer dan 10 denk ik.
Heb die FA als ouwe zak wel geneukt trouwens.
Ja. En goed in de mandekking.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
had ze een beetje goeie FA-cup?
Zij was nog steeds aan het zoeken naar de speld in de hooiberg.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dacht dat ze klaarkwam.
Maar ze had hooikoorts.
Nee, naar de juiste spelling.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:10 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Zij was nog steeds aan het zoeken naar de speld in de hooiberg.
le faal xD!!!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 11:36 schreef Black-beauty-babe het volgende:
tong aanspreken met u..., faal!
Niet overdrijven er zijn al verschillende topics van tong gesloten door een modje.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik reken nog steeds omquote:
klopt helemaal maar toch tong80quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven, liep tong er in ieder geval ongeveer zo bij tijdens het kwartjes zoeken:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waren de mensen uitgedost als leven van Japan?
Korsakov in Amsterdam, De Swing in Den Bosch en Nijmegen, Simplon in Groningen.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat waren de hippe new wave plekken dan tong?
Beiden homo's.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en was ome tong ook van de maidens ? Of meer van Judas priest of was u stiekem voor Pantera?
nou nouquote:Op zaterdag 2 juni 2012 23:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Beiden homo's.
Tong was van The Ramones, The Clash en Eddy Wally.
de magnificen 7 was een top tien hit die tijdquote:
Sandinistaquote:Op zondag 3 juni 2012 00:30 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
de magnificen 7 was een top tien hit die tijd
De Veraquote:Op zondag 3 juni 2012 00:36 schreef Dance99Vv het volgende:
Ik ken alleen vera in gronningen en de bunker uit die tijd
ik zal wel even antwoorden:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:58 schreef Paul het volgende:
Toen u vroeger jong was, hoe danste toen de jongens met de meisjes? En welke muziek werd er gedraaid? En welke drankjes dronk u dan? En wat voor kleding had u aan?
Baajquote:Op zondag 3 juni 2012 00:58 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik zal wel even antwoorden:
vroeger dansten we niet met de meisjes, dat mocht niet van de opzichter die overal op toe zag of het wel christelijk verliep. als je meisjes vroeg te dansen lachten ze je overigens uit en zeiden dat je homo was en dan moest je maar met een jongen dansen en dat deed je dan ook omdat het niet anders ging. Er werd voornamelijk matige disco en house met een zachte bass gedraaid. We dronken taksi en seven up van fido dido, die was wel gaaf ook.
we droegen spijkerbroek en een eensgekleurd t shirt zonder opdruk. zeer cool.
np.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:10 schreef tong80 het volgende:
Jammer dat je nu op de man gaat spelen>quote:Op zondag 3 juni 2012 10:34 schreef BaajGuardian het volgende:
overigens had tong ook veel make up op en ging hij doorgaans door het leven als mevrouw tong in de disco, hij had veel vrienden, en ging ook geregeld met deze vrienden leuke dingne doen.
Zij hadden destijds zelfs een discotheek in Amsterdam, de Zorba de Buddha. Ik ben er zelf nooit geweest, het leek mij echt helemaal niets.quote:Op zondag 3 juni 2012 11:40 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jammer dat je nu op de man gaat spelen>![]()
Nog een leuke wetenswaardigheid uit die tijd was een groepje dat in oranje kleren liep nee geen hara krisna's maar bahgwanezen,
(De faam van Rajneesh, die zich nu Bhagwan (Gezegende, God) liet noemen, verbreidde zich als een lopend vuurtje in deze kringen. Rajneesh begon discipelen te initiëren, die hij een nieuwe naam gaf en een mala (kralenketting) met een fotootje van hemzelf eraan. Hij droeg hen op dagelijks te mediteren en voortaan alleen maar oranjerode kleding te dragen, de traditionele kleur van de sannyasins of asceten in India. Om de initiatie te ontvangen hoefde men niet aan bepaalde voorwaarden te voldoen, zoals gebruikelijk was bij de traditionele vorm van sannyas. Evenmin eiste Rajneesh een ascetische levenswijze, integendeel: hij moedigde zijn sannyasins aan om het leven te omhelzen en vrij te experimenteren met seks. Dat viel zeer in de smaak bij de westerlingen, maar riep veel weerstand op bij de plaatselijke bevolking, zodat Rajneesh Bombay moest verlaten. )
bron:http://www.skepsis.nl/bhagwan.html
quote:Op zondag 3 juni 2012 11:40 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jammer dat je nu op de man gaat spelen>![]()
ja sorry maar bedankt sluit mooi aan , is dus geen onzin allemaalquote:Op zondag 3 juni 2012 11:43 schreef Karina het volgende:
[..]
Zij hadden destijds zelfs een discotheek in Amsterdam, de Zorba de Buddha. Ik ben er zelf nooit geweest, het leek mij echt helemaal niets.
[ afbeelding ]Oh ik zie nu je edit. Nou ja, plaatje erbij is ook leuk.
Puch:quote:Op zondag 3 juni 2012 11:50 schreef Dance99Vv het volgende:
scooters zag je niet, we reden op brommers zundapps en kreidlers, ook was een thomas erg populair.
quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dacht dat ze klaarkwam.
Maar ze had hooikoorts.
strövelsquote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:44 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Als ik de verhalen mag geloven, liep tong er in ieder geval ongeveer zo bij tijdens het kwartjes zoeken:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 juni 2012 00:42 schreef Dance99Vv het volgende:
Ah die goede ouwe tijd , geen leeftijdgrenzen voor tabak en alcohol , geen id -plicht, geen school tot je 23 ste, de energiebedrijven vielen onder de gemeente GEWB, de kabel was van ons allemaal geen ziggo of upc. Ja vertel daar de jongeren over zij kennen dat totaal niet .
Met bromfietsen kon je ook nog echt fietsen.quote:Op zondag 3 juni 2012 13:26 schreef Dance99Vv het volgende:
bedankt voor de foto's , die onderste roept echt wel jeugdherrinneringen op (zoeen had ik dus)
alhoewel ik het idee heb dat het stuur niet orgineel is
Op zo'n puchje fietsen? dat was verdomd zwaar trappen dan, dat deed je niet voor je lol ,op zo'n ding fietsen. Maar op de zundap en kreidler kon je niet fietsen volgens mijn wetenquote:Op zondag 3 juni 2012 14:11 schreef EinzSomer het volgende:
[..]
Met bromfietsen kon je ook nog echt fietsen.
Jawel hoor, dat was verplicht. Je moest dan wel eerst een trapper goedzetten.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:24 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar op de zundap en kreidler kon je niet fietsen volgens mijn weten
Beter wil ik niet zeggen, eerder anders, dat die tijd door onze oudere generatie geidialiseerd wordt is niet geheel onterechtquote:Op zondag 3 juni 2012 14:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vroeger was alles beter herrr
Ok ,sorry is al zo lang geledenquote:Op zondag 3 juni 2012 14:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat was verplicht. Je moest dan wel eerst een trapper goedzetten.
Ja zeker dat je op een Kreidler kon fietsen, zwaarte viel wel mee ging alleen niet erg snel, kleine tandverhouding.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:24 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Op zo'n puchje fietsen? dat was verdomd zwaar trappen dan, dat deed je niet voor je lol ,op zo'n ding fietsen. Maar op de zundap en kreidler kon je niet fietsen volgens mijn weten
Er is nog ergens een Jiskefet filmje waarop hij zijn Kreidler is aan het aantrappen, zal eens proberen op te zoeken(of als iemand anders die weet). Gaat gepaard met veel rook hilarisch filmje.quote:
Dus......Vijf keer een rondje op de dansvloer, was 1 gratis pilsje..quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:10 schreef tong80 het volgende:
Ik noem het altijd kwartjes op de vloer zoeken.
Een pilsje kostte één gulden 25.
quote:Op zondag 3 juni 2012 21:24 schreef Tism het volgende:
[..]
Dus......Vijf keer een rondje op de dansvloer, was 1 gratis pilsje..![]()
Wat een tijd..
Dan gaat ie nu meteen uit MyAT..quote:Op zondag 3 juni 2012 21:09 schreef rubbereend het volgende:
deze gaat mooi mee naar MLN waar we nog lang kunnen genieten van dit topic.
Is dat het archief ofzo?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:09 schreef rubbereend het volgende:
deze gaat mooi mee naar MLN waar we nog lang kunnen genieten van dit topic.
Memory Lanequote:
Jaquote:Op maandag 4 juni 2012 09:24 schreef WethouderHekking het volgende:
Dit is dus waar ome tong80 op danste in soortgelijke kledij :
in de d.i.s.c.o
Ik ken wel de Korsakoff.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Korsakov in Amsterdam, De Swing in Den Bosch en Nijmegen, Simplon in Groningen.
De Stip. Nog vóór de tijd van Korsakov was echt tof.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:53 schreef tong80 het volgende:
[..]
Korsakov in Amsterdam, De Swing in Den Bosch en Nijmegen, Simplon in Groningen.
Die ken ik niet.quote:Op zondag 24 juni 2012 14:05 schreef Knip het volgende:
[..]
De Stip. Nog vóór de tijd van Korsakov was echt tof.
Dat noem ik altijd kwartjes op de dansvloer zoekenquote:Op maandag 25 juni 2012 03:12 schreef rechtsedirecte het volgende:
RD zijn eerste jaar op de dansvloer...
voornamelijk in de Stadsherberg in Enkhuizen
quote:Op maandag 25 juni 2012 18:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat noem ik altijd kwartjes op de dansvloer zoeken
quote:
Leningradquote:
quote:
quote:
Ik mis ook het vraagteken in de TT.quote:
In de tijd dat ik nog wel eens op een verschraald punkvloertje stond, deden we wel eens voor de gein zo'n move dat je als een mongool voorovergebukt stond, en dan met gebalde vuisten je rechterhand naar je linkervoet brengen, en je linkerhand naar je rechtervoet, en dat dan razendsnel afwisselen, lekker agressieve kop erbij.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 10:10 schreef tong80 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |