Wat is er zo phising aan?quote:Op maandag 4 juni 2012 23:16 schreef Marvelous het volgende:
Ik kan net een phishing mail van paypal, Dat er $50,10 naar Dealextreme is overgemaakt en de items worden verzonden naar =.
Na enig zoeken kwam ik er achter dat er op dat adres een bedrijf zit (jdec porche parts).
Mail maar verder gestuurd naar spoof@paypal.nl en de beste = een belletje gegeven. Gelukkig werd hij al de hele dag gebeld, en alles is al door gegeven!
Nu ben ik alleen benieuwd waarom ik de mail binnen krijg (laatste dealextreme bestelling 7 maart).
Zijn er meer mensen die deze mail hebben gehad?
Als je mijn tekst leest, is het een phishing.. En de mail leek precies op de bevestiging van paypal! (ik heb mijn account automatisch aan mijn bankrekening gekoppeld). Ik ken het het verschil wel tussen echt en nep, ze proberen dat je via de link in de mail, dat je gaat inloggen en dus je wachtwoord krijgen. -EDIT- Natuurlijk om de order ongedaan te maken! er staat ook bij dat je 24 uuur de tijd hebt om dit te doenquote:Op maandag 4 juni 2012 23:19 schreef Downstar het volgende:
[..]
Wat is er zo phising aan?
er word toch niet om ene betaling dan wel wachtwoord gevraagd??
zoals ik uit jou tekst haal heb jij gewoon een orderbevesteging gekregen van DX/PP?
mogelijk een foutje in hun servers?
Goed dat je het meld, blijkbaar dus een DX database gekraakt? (ik zou de namen even uit je posts verwijderen wel zo netjes voor die mensenquote:Op maandag 4 juni 2012 23:24 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Als je mijn tekst leest, is het een phishing.. En de mail leek precies op de bevestiging van paypal! (ik heb mijn account automatisch aan mijn bankrekening gekoppeld). Ik ken het het verschil wel tussen echt en nep, ze proberen dat je via de link in de mail, dat je gaat inloggen en dus je wachtwoord krijgen.
Dit is dus een waarschuwing,...
Ik wilde dit juist laten staan zodat mensen na enig googlen weten dat ze deze meneer niet op zijn zaken telefoon lastig vallenquote:Op maandag 4 juni 2012 23:26 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Goed dat je het meld, blijkbaar dus een DX database gekraakt? (ik zou de namen even uit je posts verwijderen wel zo netjes voor die mensen)
oh wacht ik begreep het even verkeerd, je bedoelt dat ze zeiden dat die 50 dollar al van jou account afwas geschreven zeker..quote:Op maandag 4 juni 2012 23:24 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Als je mijn tekst leest, is het een phishing.. En de mail leek precies op de bevestiging van paypal! (ik heb mijn account automatisch aan mijn bankrekening gekoppeld). Ik ken het het verschil wel tussen echt en nep, ze proberen dat je via de link in de mail, dat je gaat inloggen en dus je wachtwoord krijgen. -EDIT- Natuurlijk om de order ongedaan te maken! er staat ook bij dat je 24 uuur de tijd hebt om dit te doen
Dit is dus een waarschuwing,...
Must... Not... Have... To... Resist...quote:
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 01:14 schreef DobbelSteen200 het volgende:
Was zo hoopvol dat er toch wel chinese Raspberry Pi behuizingen alternatieven te verkrijgen zouden zijn. Helaas nog (even) wachten
Hahaha! Heb ik inderdaad ook naar gekeken. Alleen nog pre-order toch? of nu alweer beschikbaar?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 02:51 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
![]()
Allwinner A10 stick + XBMC =
Heb nog steeds geen antwoord over de es800m dopjes van de EBay verkoper; dat wordt dus wéér nieuwe kopen
ik wil er wel 1quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:46 schreef revpolen het volgende:
vandaag mailtje gehad van de scooterchinees
120 USD voor een scootertje.. bezorgkosten DHL 650 USD!!
of
120 USD voor scootertje bezorgkosten per containerschip 250 USD
dan kon ik er ook 10 nemen omdat de bezorgkosten van 1 tot 10 stuks 250 USD is..
ff verder zoeken dus..want wil der gewoon 1 voor de fun
Ik weet niet hoe de zaken nu precies staan; maar de sticks zijn geloof ik al wel te koop. Pre-order zou ook kunnen; maar ze staan o.a. op DealExtreme en AliExpress.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:44 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Hahaha! Heb ik inderdaad ook naar gekeken. Alleen nog pre-order toch? of nu alweer beschikbaar?
Vooral na een claim, onvoldoende saldo of aan het begin van je rekening gaat het vaak nog een paar keer met uitgestelde betaling (logisch).quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef MacorgaZ het volgende:
Ja, je eigen bankrekening toevoegen en door de bijbehorende verificatie gaan.
Dan schiet PayPal het geld eerst voor en haalt het later van je bankrekening af.
Denk dat de meeste mensen hier dat al wel jaren voor elkaar hebben, ik al vanaf het begin, 4 jaar ofzo, werkt nog steeds perfect.
Ik ga hier zo'n spijt van krijgenquote:Hartelijk dank voor uw bestelling
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:36 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Vooral na een claim, onvoldoende saldo of aan het begin van je rekening gaat het vaak nog een paar keer met uitgestelde betaling (logisch).
PS: Nieuwe dure bag @ DX offers
[..]
Ik ga hier zo'n spijt van krijgen
Lijkt me dat je dan gewoon de invoice kan laten zien? Je weet het toch echt nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:46 schreef shiznuts het volgende:
[..]DaMn you... nu mag ik al twee van die krengen verwachten.
Deze is wel wat exclusiever zo aan de vorige verkoopcijfers te zien. En 20 prulletjes doen ze niet aan dus 2 a 5 artikelen moeten wel wat kunnen zijn zou je denken. Ben benieuwd of de douane er zich mee zou gaan bemoeien... 'meneer, wat zit er in dit pakketje?! Anders vernietigen we het!' - "Ik heb echt geen flauw idee... meh".
Fijn is datquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:47 schreef ElmoFan het volgende:
Eindelijk een refund terug van dealextreme na 4 maand zo'n beetje
Paypalquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:50 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Fijn is datook nog - paypal fee? of via CC betaald?
Pakketje wat de 18 verzonden is is nog niet te traceren (een andere al wel, 20e verzonden). Vraag me af wat er mis is
Zal vast wel komen, we zijn ongeduldig denk ik hahaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:08 schreef davedavy het volgende:
Wacht als sinds 18/5 op me pakje van TinyDeal , is dit raar? Bij BIC heb ik ze altijd in 10 dagen.
Heb jij toevallig ook 2 emails gekregen dat het verzonden was? Volgens mij is er wat fout gegaanquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:11 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Zal vast wel komen, we zijn ongeduldig denk ik haha
Dat. Soms duurt het nu eenmaal haast een maand. Stel je daarop in, komt het vroeger kan het alleen maar meevallen, verwacht je dat iets er in een week is en komt het altijd nog niet, brengt dat alleen maar onnodige frustratie.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:11 schreef DobbelSteen200 het volgende:
[..]
Zal vast wel komen, we zijn ongeduldig denk ik haha
Klopt, Had het pakje nodig voor een verjaardag , verwacht je dat het komt , komt het nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:12 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Dat. Soms duurt het nu eenmaal haast een maand. Stel je daarop in, komt het vroeger kan het alleen maar meevallen, verwacht je dat iets er in een week is en komt het altijd nog niet, brengt dat alleen maar onnodige frustratie.Patience is a virtue.
Nee dat dan weer nietquote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:12 schreef davedavy het volgende:
[..]
Heb jij toevallig ook 2 emails gekregen dat het verzonden was? Volgens mij is er wat fout gegaan
Ik heb al een bankrekening toegevoegd, al sinds het begin.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:11 schreef MacorgaZ het volgende:
Ja, je eigen bankrekening toevoegen en door de bijbehorende verificatie gaan.
Dan schiet PayPal het geld eerst voor en haalt het later van je bankrekening af.
Denk dat de meeste mensen hier dat al wel jaren voor elkaar hebben, ik al vanaf het begin, 4 jaar ofzo, werkt nog steeds perfect.
Dat is nou het risico van chinashopping..als je dingen op tijd moet hebben moet je ze niet uit china halen..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 15:14 schreef davedavy het volgende:
[..]
Klopt, Had het pakje nodig voor een verjaardag , verwacht je dat het komt , komt het nietVorige pakje kwam binnen 10 dagen al
Nee.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:42 schreef Goddelijker het volgende:
Is het mogelijk om een pakket dat vandaag verstuurd is te annuleren en terug naar de verkoper te sturen?
Dus? Het antwoord blijft neequote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, de vraag is niet persé voor mij bedoelt hoor.
Ik heb geen probleem, maar een kennis wel.
voor t eerst eens een mooie reactie van je, je leert t nog welquote:
dank jequote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:00 schreef Downstar het volgende:
[..]
voor t eerst eens een mooie reactie van je, je leert t nog wel![]()
![]()
Daarnaast kan die gene t wel retourneren door als het een pakketje is te weigeren aan de deur,
dan word hij naar mijn weten weer terug gestuurd..
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:29 schreef pazara het volgende:
Aangezien we hier op tweakers.net zijn vond ik dat dat beter moest kunnen.
www.chinaprices.usquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:29 schreef pazara het volgende:
Na diverse bestellingen in china te hebben gedaan bij vele winkels ergerde ik mij kappot dat je elke site liep af te zoeken voor hetzelfde artikel.
Dus ik heb een website gemaakt die automatisch vele chinese webshops indexeerd en meerdere malen per dag de nieuwste artikelen ophaalt.
De website is natuurlijk nog in aanbouw (er worden nog steeds nieuwe webshops toegevoegd) dus als jullie op en/of aanmerkingen hebben zeg het gerust.
De URL van de website is: http://www.chinapricefinder.com
Wat verwacht je dat het oplevert zo'n site?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:29 schreef pazara het volgende:
Na diverse bestellingen in china te hebben gedaan bij vele winkels ergerde ik mij kappot dat je elke site liep af te zoeken voor hetzelfde artikel.
Dus ik heb een website gemaakt die automatisch vele chinese webshops indexeerd en meerdere malen per dag de nieuwste artikelen ophaalt.
De website is natuurlijk nog in aanbouw (er worden nog steeds nieuwe webshops toegevoegd) dus als jullie op en/of aanmerkingen hebben zeg het gerust.
De URL van de website is: http://www.chinapricefinder.com
CP heeft ook nog eens meer shops ookquote:Op dinsdag 5 juni 2012 18:45 schreef Downstar het volgende:
[..]
www.chinaprices.us![]()
Dus niet echt een gat in de markt helaas..
Ik heb een Ramos w17 pro aangeschaft voor exact 100 euro. Prima ding en draait alles soepel. Heeft alleen geen hdmi of bluetooth of 3g ofzo, mocht je daar echt naar zoeken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:51 schreef Ryan93 het volgende:
Zie redelijk vaak tablets van bic langs komen , ben totaal niet thuis in het tablet gebiedje en al die spec's zeggen me ook vrij weinigMaar zit er nu toch aan te denken om een tabletje aan te schaffen ipad is weer iets te prijzig dus dan maar naar een android kijken , iemand wat leuke tips , leuke tablets voor rond de 100 / 150,- ?
Zo'n quads hebben ze bij Heuts ook gewoon voor 1499 euro....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik ga me maar eens scheren in James Bond stijl.....![]()
Ben helemaal klaar met die plastic scheertroep.. te veel irritatie en het is ook nogal goedkoper![]()
Nu maar afwachten of het bevalt of dat ik binnenkort zelf mn eerste huidtransplantatie doe..
Bob Ross legt je wel even uit hoe double edge / safety razor scheren werkt... kijk vanaf 4:00 min (hoe ik tot aan die 4:00 min heb kunnen kijken is mij ook een raadsel..)
![]()
Review van de weishi:
(Ik zat echt naar een scherende kerel te kijken...)![]()
![]()
En over die scooters invoeren gesproken..
Die hebben een (erg lullig soort van CE) IGC certificaat nodig van de fabriek of importeur,
anders word het invoeren en keuren voor een kenteken bewijs nogal moeilijk gemaakt (krijg je een individuele keuring) en dit wil je echt niet.. en vind je portemonnee ook niet erg fijn...
Zorg dus dat er een papieren IGC (of een typegoedkeuring van een ander EU land) bij zit en dat ie ook daadwerkelijk klopt met het framenr. op de scooter, dan is het een kwestie van papieren, scooter en zak geld mee naar rdw en stelt het keuren zelf stelt niets meer voor...
Voor chinese scooters met IGC of typegoedkeuring uit duitsland klik hier
Die quads zijn ook erg leuk...![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |