abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:24:31 #76
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_112800208
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:26 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ik probeer mijn transactiekosten voor zover mogelijk onder de 1% per aandeel te houden, dus dan ga je richting de 2k per aandeel (enkele transactie). Alleen met slechts 2 aandelen zit je nog net even te geconcentreerd, dan zou ik toch gaan voor minstens 3 (verschillende sectoren, risico weegt toch wat zwaarder dan kosten :)). En dan natuurlijk gewoon proberen het zo goed mogelijk te verdelen, 1.667 per aandeel. Dan zit je ook niet aan relatief hogere kosten vast als je er later nog eens een wilt vervangen.
Oke :) bedankt
Doei
pi_112845387
Zo hé, gaat snel zo als die BAM en KLM zo door gaan.

Het is ook elke keer hetzelfde deze week; hoog beginnen en door de dag heen helemaal weer inzakken }:| .

Beter komen die verkiezingen wel goed anders ben ik alles kwijt :o
graag verwijderen
pi_112900621
ben zelf ff aan t kijken haar ahold als ze onder de 9 euri schieten is t weer interesant.
en zowiezo levensmiddelen lopen altijd crises of niet
pi_112902317
quote:
18s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:22 schreef Taciho het volgende:
Zo hé, gaat snel zo als die BAM en KLM zo door gaan.

Het is ook elke keer hetzelfde deze week; hoog beginnen en door de dag heen helemaal weer inzakken }:| .

Beter komen die verkiezingen wel goed anders ben ik alles kwijt :o
Je hebt nu een verlies van ongeveer 20% sinds je begonnen bent? :{

Je zit met die twee bedrijven met enorm veel specifiek risico bovenop het macro-economisch risico. In principe zijn beide bedrijven enorm zwak op dit moment.

Air France doet het qua omzet niet eens zo slecht, maar daarmee is alles ook wel gezegd. De olieprijs daalt maar niet (genoeg), de kerosinerekening gaat dit jaar sowieso al behoorlijk omhoog. Het geld raakt op (het bedrijf moet nog méér schulden maken) en AF kan hierdoor ook zijn belang in Ailitalia niet uitbreiden. Het merendeel van de schulden moet de komende tijd geherfinancierd worden, wat ook tegen aanzienlijk hogere kosten zal zijn in deze toestand. En tot slot neemt concurrentie van prijsvechters alleen maar toe en nu dreigt ook nog eens nieuwe crisis (met tegenvallende boekingen als gevolg). En wat gaan ze dan doen? Een emissie om wat geld op te halen? Dan gaan die aandelen behoorlijk verwateren. Andere opties zijn drastische (succesvolle) bezuinigingen, of een erg sterk herstel van de economie op zeer korte termijn.

Dit laatste geldt ook voor BAM, een net zo kansloos bedrijf. Het ene na het andere bouwbedrijf valt om. Bovendien houdt onze overheid er ook nog eens een stel geniale ideeën op na die de bouw ook niet vooruit gaan helpen. Voor BAM bestaat er dan nog wel de kans dat ze overgenomen worden, want elk bouwbedrijf heeft veel last van die crisis wat de sector zou kunnen dwingen tot een consolidatieslag. Maar goed, wie heeft er nu nog geld over voor een overname als iedereen zelf aan het verzuipen is.

Let er wel op dat het na een positieve verkiezingsuitslag in Griekenland nog niet meteen alles voorbij is. Sterker nog, de échte klapper komt mogelijk met de Euro-top aan het einde van de maand. Bankenunie, politieke unie, Eurobonds? Of blijft het weer bij mooie woorden en weinig actie, dit kunnen ze zich niet meer veroorloven..
pi_112907814
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef Taciho het volgende:
Toch wel leuk stukje over BAM op belegger.nl, Bij de serie 'kopen of verkopen' is BAM er vrijdag bij gedaan i.p.v Unilever omdat ze ondergewaardeerd zijn terwijl hun order portefeuille nog redelijk stabiel is,

Link naar desbetreffende artikel: http://www.belegger.nl/nieuws/2618991/bam-kopen-kov-2012.html

edit: Er staat ook dat ze naar de 3 euro kunnen gaan als dat zo zou zijn dan heb ik al me verlies teruggewonnen.
Zo, weet je ook weer wat die columns waard zijn :)

quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 00:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja klopt, ik zal morgen even uitgebreid posten waarom ik voor BAM heb gekozen. ;)
En?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:48 schreef Apollon het volgende:

Je zit met die twee bedrijven met enorm veel specifiek risico bovenop het macro-economisch risico. In principe zijn beide bedrijven enorm zwak op dit moment.
Niet alleen zwak op dit moment hoor, BAM is al sinds mensenheugenis superlink gefinancieerd, en AF-KLM heeft een veel te hoge kostenvoet en kan niet concurreren - al tig jaar niet.

Wat niet wil zeggen dat je er niks aan kan verdienen (BAM kan zo weer 20% hoger staan), maar beide bedrijven waren niet zo door het putje gegaan als ze niet structureel kapot waren, imho.
pi_112915246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet alleen zwak op dit moment hoor, BAM is al sinds mensenheugenis superlink gefinancieerd, en AF-KLM heeft een veel te hoge kostenvoet en kan niet concurreren - al tig jaar niet.

Wat niet wil zeggen dat je er niks aan kan verdienen (BAM kan zo weer 20% hoger staan), maar beide bedrijven waren niet zo door het putje gegaan als ze niet structureel kapot waren, imho.
Dat is ook zo. Ik wil het ook niet brengen alsof het een specifiek probleem van nu is; meer als een constant probleem wat in deze tijden helemaal fataal is.

TomTom heeft net laten zien dat het kan lonen om op zwakke bedrijven in te zetten, maar je moet dan wel behoorlijk geduld en een sterke maag hebben :)
pi_112966426
Hoe denken jullie over aandelen GOOGLE?
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
pi_113039033
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:48 schreef Apollon het volgende:

[..]

Let er wel op dat het na een positieve verkiezingsuitslag in Griekenland nog niet meteen alles voorbij is. Sterker nog, de échte klapper komt mogelijk met de Euro-top aan het einde van de maand. Bankenunie, politieke unie, Eurobonds? Of blijft het weer bij mooie woorden en weinig actie, dit kunnen ze zich niet meer veroorloven..
De verkiezingsuitslag met een winst voor de pro-Euro partijen is in ieder geval een mooi begin :D
pi_113039660
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:16 schreef Apollon het volgende:

[..]

De verkiezingsuitslag met een winst voor de pro-Euro partijen is in ieder geval een mooi begin :D
Vreemd genoeg was een negatieve uitslag en wereldwijde banken die vervolgens strooien met liquiditeit ws. positiever geweest voor aandelen :)
pi_113041271
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vreemd genoeg was een negatieve uitslag en wereldwijde banken die vervolgens strooien met liquiditeit ws. positiever geweest voor aandelen :)
Wellicht, want in feite hebben we nu nog net zoveel als vrijdag. Maar toch biedt dit meer ruimte om tot een oplossing te komen, dus op de iets langere termijn zou het gunstig kunnen zijn...

De onzekerheid is sowieso nog lang niet weg.
pi_113050266
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:18 schreef Apollon het volgende:

[..]

Wellicht, want in feite hebben we nu nog net zoveel als vrijdag. Maar toch biedt dit meer ruimte om tot een oplossing te komen, dus op de iets langere termijn zou het gunstig kunnen zijn...

De onzekerheid is sowieso nog lang niet weg.
Ja was vanochtend 9 uur wakker zag opening en stond nog maar 99 euro verlies en toen viel ik weer in slaap en om half elf stond ik opeens weer 160 in de min -_-.

Money never sleeps

Maar de olieprijzen dalen wel weer hard en dat is dan wel weer positief aan vandaag :) en de meer verkochte woningen ook wel denk ik.
graag verwijderen
pi_113054177
Met wat voor een startkapitaal kun je een beetje gaan beleggen?
pi_113084207
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef SkryZx het volgende:
Met wat voor een startkapitaal kun je een beetje gaan beleggen?
Dat ligt er maar net aan wat je doel en strategie is. Wil je gewoon rustig "sparen" in de hoop dat je een hoger rendement haalt dan op de bank door een index ETF aanteschaffen en deze tot in de lengte van dagen vast te houden kan het al met een klein bedrag van een paar honderd euro wat mij betreft. Wil je wat actiever gaan handelen moet je toch grotere bedragen op tafel gaan leggen omdat anders de transactie kosten een te groot deel van je rendement opeten, ikzelf koop niet voor minder dan 5k aandelen.
pi_113088234
En zit je in 1 fonds of heb je meerdere fondsen in je portefeuille?
pi_113090443
SkryZx, misschien moet je je wat meer gaan inlezen voordat je naar de beurs gaat! Er zijn veel verschillende strategieën. Als je weinig kapitaal hebt lijkt het me slim om sowieso voor een lange termijn te investeren en in weinig verschillende aandelen/fondsen/obligaties, zo blijven je transactiekosten minimaal.

Als je een beginner bent geen turbo's of dergelijke beleggingsproducten kopen.

Ik adviseer je: Lees de boeken die in de OP staan
pi_113100647
ING stijgt te vroeg :(

Ik had dit nog niet in de planning :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113103653
Ik hou niet zo van boeken lezen. Is het niet meer allemaal geluk/pech.
pi_113104245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef SkryZx het volgende:
Ik hou niet zo van boeken lezen. Is het niet meer allemaal geluk/pech.
_O-
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113108595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef SkryZx het volgende:
Ik hou niet zo van boeken lezen. Is het niet meer allemaal geluk/pech.
Als je boeken al saai vind zullen de jaarverslagen van bedrijven jou al helemaal niet aanspreken, en dat zijn toch wel erg belangrijke informatiebronnen bij het investeren.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:47:36 #95
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_113113320
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
Doei
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:25 #96
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113113416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:47 schreef Duderd het volgende:
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:44 #97
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_113113429
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?
jup
Doei
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:50:19 #98
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_113113449
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?
Ik was meer nieuwsgierig hoe de kosten zich verhouden tot de realiteit
Doei
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:51:53 #99
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113113510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef Duderd het volgende:

[..]

jup
Dan is het representatief.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_113129438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:47 schreef Duderd het volgende:
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
Niet representatief.

In zo'n beursspel beleg je met virtueel geld. Je voelt daarom niet de emoties die je bij het verliezen van echt geld zou voelen. Dit leidt tot laksheid. Je steekt niet genoeg tijd en energie in je strategie en keuzes omdat je in je achterhoofd weet dat het uiteindelijk nergens om gaat.

Verder is zo'n spel op korte termijn beleggen gericht. De leiders van het klassement zijn mensen die met pennystocks of opties op bepaalde trends gokken en het geluk hebben dat die inderdaad optreden. Dit is zeer gevaarlijk omdat deze beleggers vervolgens concluderen dat ze talent hebben en daarna echt geld gaan inzetten met extreem riskante strategieen.

Een belegger in degelijke blue-chips staat ondertussen op nummer 4233 in het klassement en voelt zichzelf een sukkel. Terwijl het goed mogelijk is dat hij over vijf jaar gezien bovenaan zou staan met z'n rendement.

Naar mijn mening leer je vrijwel niets met zo'n spel over echt beleggen. Eventueel zou je het kunnen proberen als je nog helemaal geen beleggingen hebt gedaan en je wilt een idee krijgen over hoe het aankopen en verkopen verloopt.
pi_113139168
Het gaat weer beter met mijn aandelen. Nog steeds niet op punt waar ik ze voor gekocht had maar het scheelt nog weinig.
graag verwijderen
pi_113141288
Iedereen heeft het telkens over Lynx en Binck en ING om te beleggen. Ik zit zelf vanaf het begin bij Binck, maar ben begin dit jaar tot de conclusie gekomen dat SNS een stuk voordeliger is qua beleggingen in aandelen/fondsen/sprinters.

Je betaalt namelijk een vast bedrag van: ¤ 10,- tevens hanteren ze geen provisiekosten en bewaarloon en al die andere (onzichtbare) kosten.

Sinds ik bij de SNS beleg, kun je ook op kleine aandeeltjes toch winst behalen omdat je transactiekosten altijd een vast bedrag van: ¤ 10,- zijn.

Beleg je niet al je geld of hou je wat over ? dan ontvang je ook nog wat rente op de beleggers rekening. (dit heeft Binck niet, wat ik erg vervelend vind.)

Misschien dat het voor de jongeren onder ons, voordeliger is om Binck te vervangen voor SNS ? (de zaken die bij Binck lopen, heb ik daar gelaten i.v.m. een boete bij overstap. de nieuwe aandelen laat ik via SNS lopen. systeem ligt er nooit uit en ze hebben dezelfde functies maar dan in makkelijkere taal, zodat je ook zonder boek voor dummies kunt begrijpen waar ze het over hebben. tevens gratis telefonisch advies.. Binck verwijst je naar een handleiding op de website.. erg fijn ja maar niet heus.)

Iemand anders ook ervaringen met zowel Binck als SNS ? hoe Lynx en o.a. ING werken weet ik niet. voor Fondsen werkt ALEX & ROBECO erg gemakkelijk. (of het ook goedkoper is, dat weet ik niet..)

[ Bericht 0% gewijzigd door adriaan1989 op 20-06-2012 14:05:26 ]
pi_113143169
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:52 schreef adriaan1989 het volgende:
Iedereen heeft het telkens over Lynx en Binck en ING om te beleggen. Ik zit zelf vanaf het begin bij Binck, maar ben begin dit jaar tot de conclusie gekomen dat SNS een stuk voordeliger is qua beleggingen in aandelen/fondsen/sprinters.

Je betaalt namelijk een vast bedrag van: ¤ 10,- tevens hanteren ze geen provisiekosten en bewaarloon en al die andere (onzichtbare) kosten.
Op de SNS website wordt aangegeven dat het tarief voor Euronext ¤ 8 + 0,1% over het effectief orderbedrag (max. ¤ 150) bedraagt. Daarnaast betaal je een all-in tarief van 0,2% per jaar. Aandelen genoteerd in Frankfurt, Londen, Madrid, Milaan, New York (NYSE, Nasdaq, Amex) en/of Zürich kosten nog eens ¤ 20 extra. Vooral dit laatste vind ik duur.

Bron: http://www.snsbank.nl/par(...)s-zelf-beleggen.html

Is de flat-fee van ¤ 10 wellicht een speciale aktieprijs oid? Zou je iets specifieker kunnen aangeven, hoe je bij SNS van dit tarief kunt profiteren?
pi_113143547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:38 schreef jaco het volgende:

[..]

Op de SNS website wordt aangegeven dat het tarief voor Euronext ¤ 8 + 0,1% over het effectief orderbedrag (max. ¤ 150) bedraagt. Daarnaast betaal je een all-in tarief van 0,2% per jaar. Aandelen genoteerd in Frankfurt, Londen, Madrid, Milaan, New York (NYSE, Nasdaq, Amex) en/of Zürich kosten nog eens ¤ 20 extra. Vooral dit laatste vind ik duur.

Bron: http://www.snsbank.nl/par(...)s-zelf-beleggen.html

Is de flat-fee van ¤ 10 wellicht een speciale aktieprijs oid? Zou je iets specifieker kunnen aangeven, hoe je bij SNS van dit tarief kunt profiteren?
minimum van 10 euro :)
pi_113143556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:38 schreef jaco het volgende:

[..]

Op de SNS website wordt aangegeven dat het tarief voor Euronext ¤ 8 + 0,1% over het effectief orderbedrag (max. ¤ 150) bedraagt. Daarnaast betaal je een all-in tarief van 0,2% per jaar. Aandelen genoteerd in Frankfurt, Londen, Madrid, Milaan, New York (NYSE, Nasdaq, Amex) en/of Zürich kosten nog eens ¤ 20 extra. Vooral dit laatste vind ik duur.

Bron: http://www.snsbank.nl/par(...)s-zelf-beleggen.html

Is de flat-fee van ¤ 10 wellicht een speciale aktieprijs oid? Zou je iets specifieker kunnen aangeven, hoe je bij SNS van dit tarief kunt profiteren?
Toen ik begin dit jaar ben begonnen met Zelfbeleggen hebben ze mij telefonisch verteld dat ze een all-in-tarief van: ¤ 10,- hadden. Blijkbaar hebben ze dit nu veranderd, bij mij wordt er in ieder geval nog steeds altijd: ¤ 10,- berekend.

Beleg ik in SNS/ASN fondsen ? dan betaal ik helemaal geen transactiekosten.

Tevens ontvang ik rente over het onbelegde saldo. (dit heeft bijvoorbeeld Binck niet..) moet je telkens geld van je Binck rekening naar je tegenrekening storten als je het wilt gebruiken. (of sparen op je Binck rekening totdat je voldoende hebt om een nieuw aandeel/fonds te kopen.)
pi_113143654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:48 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

Toen ik begin dit jaar ben begonnen met Zelfbeleggen hebben ze mij telefonisch verteld dat ze een all-in-tarief van: ¤ 10,- hadden. Blijkbaar hebben ze dit nu veranderd, bij mij wordt er in ieder geval nog steeds altijd: ¤ 10,- berekend.
minimum van 10 euro.

quote:
Beleg ik in SNS/ASN fondsen ? dan betaal ik helemaal geen transactiekosten.
Klopt, dan wordt je namelijk al geript met de kosten die aan de fondsen in rekening worden gebracht, en die dus ten koste gaan van je rendement. Je betaalt een veelvoud, alleen niet zichtbaar.

Zelfde bij SNS Fundcoach, daar betaal je vaak ook geen aankoopkosten, maar betalen de fondsen die je koopt een kickback fee aan SNS Fundcoach, wat onzichtbaar jouw rendement verlaagd. Nee, dat vertellen ze er niet bij :)
pi_113143712
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

minimum van 10 euro.

[..]

Klopt, dan wordt je namelijk al geript met de kosten die aan de fondsen in rekening worden gebracht, en die dus ten koste gaan van je rendement.
Nog erger bij SNS Fundcoach, daar bepaal je vaak ook geen aankoopkosten, maar betalen de fondsen die je koopt een kickback fee aan SNS Fundcoach, wat onzichtbaar jouw rendement verlaagd. Nee, dat vertellen ze er niet bij :)
Als het zo slecht zou zijn, waarom bestaan ze dan nog ? er zullen vast ook positieve punten zijn...
pi_113143754
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:51 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

Als het zo slecht zou zijn, waarom bestaan ze dan nog ? er zullen vast ook positieve punten zijn...
:D

Ze bestaan ook niet zolang meer

:D

Overigens zijn dit soort fee-structuren vrij gebruikelijk, geen aankoopkosten bestaat niet, alleen de opzetjes waarbij ze zichtbaar of onzichtbaar in rekening worden gebracht verschillen. Doe mij maar zichtbaar, trouwens :)
pi_113143940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:48 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

Toen ik begin dit jaar ben begonnen met Zelfbeleggen hebben ze mij telefonisch verteld dat ze een all-in-tarief van: ¤ 10,- hadden. Blijkbaar hebben ze dit nu veranderd, bij mij wordt er in ieder geval nog steeds altijd: ¤ 10,- berekend.
Binck: ¤ 6,50 + 0,1 % met een minimum van ¤ 10
SNS: ¤ 8 + 0,1% met een minimum van ¤ 10

Dus als je orders onder de ¤ 10 / 0,001 = 10.000 euro blijven, dan betaal je bij beiden hetzelfde. Daarboven is Binck goedkoper.

Het is natuurlijk prima dat je tevreden bent over SNS en niet over Binck. Ieder zijn voorkeur, maar je bewering dat SNS goedkoper zou zijn, klopt gewoon niet.

[ Bericht 15% gewijzigd door jaco op 20-06-2012 14:57:54 (quote ingekort) ]
pi_113144231
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Binck: ¤ 6,50 + 0,1 % met een minimum van ¤ 10
SNS: ¤ 8 + 0,1% met een minimum van ¤ 10

Dus als je orders onder de ¤ 10 / 0,001 = 10.000 euro blijven, dan betaal je bij beiden hetzelfde. Daarboven is Binck goedkoper.

Het is natuurlijk prima dat je tevreden bent over SNS en niet over Binck. Ieder zijn voorkeur, maar je bewering dat SNS goedkoper zou zijn, klopt gewoon niet.
Binck of SNS :)
pi_113144365
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:57 schreef jaco het volgende:

[..]

Binck: ¤ 6,50 + 0,1 % met een minimum van ¤ 10
SNS: ¤ 8 + 0,1% met een minimum van ¤ 10

Dus als je orders onder de ¤ 10 / 0,001 = 10.000 euro blijven, dan betaal je bij beiden hetzelfde. Daarboven is Binck goedkoper.

Het is natuurlijk prima dat je tevreden bent over SNS en niet over Binck. Ieder zijn voorkeur, maar je bewering dat SNS goedkoper zou zijn, klopt gewoon niet.
Dat minimum van 10 euro bij Binck geld toch niet voor aandelen?

Edit: Ik lees niet goed, die komma in hun voorwaarde lijkt net op een punt waardoor het lijkt dat er een scheiding is qua minimum voor aandelen en andere beleggingsproducten :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113145257
Ik maak nu officieel weer winst met me Air France - KLM aandelen *O* *O*

Nu hopen dat de FED nog wat extra geld in de Amerikaanse Staat pompt zodat we morgen weer met een +je openen
graag verwijderen
pi_113149430
quote:
10s.gif Op woensdag 20 juni 2012 15:26 schreef Taciho het volgende:
Ik maak nu officieel weer winst met me Air France - KLM aandelen *O* *O*

Nu hopen dat de FED nog wat extra geld in de Amerikaanse Staat pompt zodat we morgen weer met een +je openen
Ja, want een depreciatie van de dollar ten opzichte van de euro verbetert echt de concurrentiepositie ten opzichte van de amerikaanse concurrenten op termijn. Het wordt voor amerikanen dan alleen maar duurder om met de KLM te vliegen omdat of de tickets in dollars omhoog zullen gaan, of het geld dat KLM ontvangt in euro's zal lager zijn.. Op termijn is dat dus slechter voor KLM/Air-France..
pi_113150025
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 16:56 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:

[..]

Ja, want een depreciatie van de dollar ten opzichte van de euro verbetert echt de concurrentiepositie ten opzichte van de amerikaanse concurrenten op termijn. Het wordt voor amerikanen dan alleen maar duurder om met de KLM te vliegen omdat of de tickets in dollars omhoog zullen gaan, of het geld dat KLM ontvangt in euro's zal lager zijn.. Op termijn is dat dus slechter voor KLM/Air-France..
Nou, kerosine is in US$ geprijsd (een niet onbelangrijke kostenpost voor luchtvaartmij'en), en wordt dus bij een gelijkblijvende prijs in US$ bij een lagere US$ goedkoper in euro gemeten..

Elk nadeel heb ze voordeel.

Niet dat ik ook maar een beetje vrolijk kan worden van AF-KLM hoor. Hebben die al iets geroepen over de impact van IAS19revised op hun pensioenverplchtingen per 01-01-2013?
pi_113172680
Er lijkt ook een tendens te zijn van no-name luchthavens in het MO om de kerosineprijzen kunstmatig laag te houden. Als binnen 30 jaar de petrochemie ook nog eens uit Europa verdwenen is dan lijkt het einde oefening voor AF-KLM als de oliestaten zwaar kunnen concurreren op intercontinentale vluchten. Vooralsnog een leuk aandeel hoor, daar niet van, maar luchtvaart in Europa gaat denk ik het nakijken krijgen op het gebied van voordelige brandstofmarges. Zijn er luchtvaartkenners hier die mijn verhaal kunnen onderschrijven?
One man's trash, another man's treasure.
pi_113175735
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 00:42 schreef Arkai het volgende:
Er lijkt ook een tendens te zijn van no-name luchthavens in het MO om de kerosineprijzen kunstmatig laag te houden. Als binnen 30 jaar de petrochemie ook nog eens uit Europa verdwenen is dan lijkt het einde oefening voor AF-KLM als de oliestaten zwaar kunnen concurreren op intercontinentale vluchten. Vooralsnog een leuk aandeel hoor, daar niet van, maar luchtvaart in Europa gaat denk ik het nakijken krijgen op het gebied van voordelige brandstofmarges. Zijn er luchtvaartkenners hier die mijn verhaal kunnen onderschrijven?
Ik ben geen luchtvaartkenner maar ik heb analyses gelezen dat de winst van een luchtvaartmaatschappij sterk afhangt van hoe de kerosine prijs is gehedged. Dus een maatschappij die voor 3 jaar vooruit heeft ingekocht, zit op rozen als de prijs gedurende die 3 jaar stijgt. Omdat je de kerosine/olie prijs niet kunt voorspellen is het voor jou als belegger dezelfde gok als dat het voor de maatschappijen is.

Als maatschappijen in het midden-oosten dankzij hun kontakten echter structureel goedkope kerosine kunnen inkopen, dan wordt het lastig concurreren daarmee voor Europese maatschappijen. De routes tussen Europa en Noord Amerika zullen echter nooit via het midden-oosten gaan.

Even los van alles: aan luchtvaart transport als industrie in z'n geheel is door beleggers historisch gezien alleen maar geld verloren. Je moet echt een 'edge' hebben in je informatie, wil je die trend kunnen verslaan. Ik blijf dus ver van deze sector vandaan.

Ik vroeg me af waarom je het aandeel AF-KLM nog als 'leuk' kenmerkt? Ik zie alleen maar rampspoed eigenlijk.
pi_113181891
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 06:40 schreef jaco het volgende:

[..]

Ik ben geen luchtvaartkenner maar ik heb analyses gelezen dat de winst van een luchtvaartmaatschappij sterk afhangt van hoe de kerosine prijs is gehedged. Dus een maatschappij die voor 3 jaar vooruit heeft ingekocht, zit op rozen als de prijs gedurende die 3 jaar stijgt. Omdat je de kerosine/olie prijs niet kunt voorspellen is het voor jou als belegger dezelfde gok als dat het voor de maatschappijen is.

Als maatschappijen in het midden-oosten dankzij hun kontakten echter structureel goedkope kerosine kunnen inkopen, dan wordt het lastig concurreren daarmee voor Europese maatschappijen. De routes tussen Europa en Noord Amerika zullen echter nooit via het midden-oosten gaan.

Even los van alles: aan luchtvaart transport als industrie in z'n geheel is door beleggers historisch gezien alleen maar geld verloren. Je moet echt een 'edge' hebben in je informatie, wil je die trend kunnen verslaan. Ik blijf dus ver van deze sector vandaan.

Ik vroeg me af waarom je het aandeel AF-KLM nog als 'leuk' kenmerkt? Ik zie alleen maar rampspoed eigenlijk.
Nou die Rampspoed laat voor nu nog even op zich wachten.

Lange tijd geleden dat ik weer groene cijfers zag bij me rendement op Air France - KLM, maar gaat wel snel zo :)
graag verwijderen
pi_113183329
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 11:47 schreef Taciho het volgende:

[..]

Nou die Rampspoed laat voor nu nog even op zich wachten.

Lange tijd geleden dat ik weer groene cijfers zag bij me rendement op Air France - KLM, maar gaat wel snel zo :)
Scorebord beleggen heet dat :)
Loopt veelal op langere termijn niet zo goed af :)

Wat zie je in Air France - KLM? Wat maakt het dat ze beter dan andere aandelen (binnen en buiten luchtvaart) zullen presteren, naar jouw mening?
pi_113185415


[ Bericht 100% gewijzigd door Taciho op 21-06-2012 13:19:41 ]
graag verwijderen
pi_113185510
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 13:17 schreef Taciho het volgende:

[..]

Had hem eigenlijk gekocht omdat de p/e heel laag was en dat wel een keer omhoog moest. Het was een beetje een gokje maar deze keer pakte het goed uit ( dit kan ik nog niet zeggen van BAM).

Trouwens ik heb nu nog maar 180 euro verlies en als ik DSM had gehouden had ik een min van 130 euro.

We zullen zien of ik DSM kan inhalen :)
graag verwijderen
pi_113188980
Ik wist niet dat Air France KLM de laatste jaren wel eens winst heeft gemaakt eerlijk gezegd (na alle afboekingen etc.) :D
  donderdag 21 juni 2012 @ 15:22:23 #122
305022 benx
Siktigit
pi_113190689
Van welke website of andere informatiebron halen jullie je redenering voor het kopen of verkopen van een aandeel?

[ Bericht 6% gewijzigd door benx op 21-06-2012 15:32:52 ]
'"Nyke Daenerys Jelmāzmo hen Targārio Lentrot, hen Valyrio Uēpo ānogār iksan. Valyrio muño ēngos ñuhys issa."
pi_113197381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 15:22 schreef benx het volgende:
Van welke website of andere informatiebron halen jullie je redenering voor het kopen of verkopen van een aandeel?
Website van het bedrijf (jaarverslagen), kranten (financial times), actueel nieuws (Bloomberg) en gezond verstand.
pi_113198313
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juni 2012 17:56 schreef Apollon het volgende:

[..]

Website van het bedrijf (jaarverslagen), kranten (financial times), actueel nieuws (Bloomberg) en gezond verstand.
Dit zijn voor mij ook de belangrijkste bronnen, maar ik gebruik ook: andere documenten die bedrijven bij de beurs moeten indienen (Sec filings), research verslagen van professionele analisten, blogs van investeerders en forum postings.

Dit is ongeveer in volgorde van betrouwbaarheid. Het is denk ik belangrijk om meerdere bronnen te gebruiken voor informatie over hetzelfde aandeel en dan met gezond verstand je eindconclusie te trekken.
pi_113209310
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 06:40 schreef jaco het volgende:
Ik ben geen luchtvaartkenner maar ik heb analyses gelezen dat de winst van een luchtvaartmaatschappij sterk afhangt van hoe de kerosine prijs is gehedged. Dus een maatschappij die voor 3 jaar vooruit heeft ingekocht, zit op rozen als de prijs gedurende die 3 jaar stijgt. Omdat je de kerosine/olie prijs niet kunt voorspellen is het voor jou als belegger dezelfde gok als dat het voor de maatschappijen is.

Als maatschappijen in het midden-oosten dankzij hun kontakten echter structureel goedkope kerosine kunnen inkopen, dan wordt het lastig concurreren daarmee voor Europese maatschappijen. De routes tussen Europa en Noord Amerika zullen echter nooit via het midden-oosten gaan.
Ik heb hier niets op af te dingen maar momenteel worden die goedkope kerosineprijzen grotendeels gesubsidieerd puur en enkel om vliegverkeer aan te trekken aangezien de Arabieren ook marktprijzen moeten betalen voor de geimporteerde brandstof. De raffinagecapaciteit in het MO is heel beperkt en er wordt flink geinvesteerd om deze uit te breiden. Dit alleen kun je al merken aan het feit dat er in Europa bijna geen nieuwe chemische plants worden gebouwd. In de nabije toekomst wordt de brandstofedge in het MO dus groter omdat de aanvoerroutes van crude oil en kerosine komen te vervallen. Daar kun je dan inderdaad ook nog eens het voordeel van Arabische connecties bij optellen die ongetwijfeld de kerosineprijzen extra drukken.

quote:
Even los van alles: aan luchtvaart transport als industrie in z'n geheel is door beleggers historisch gezien alleen maar geld verloren. Je moet echt een 'edge' hebben in je informatie, wil je die trend kunnen verslaan. Ik blijf dus ver van deze sector vandaan.

Ik vroeg me af waarom je het aandeel AF-KLM nog als 'leuk' kenmerkt? Ik zie alleen maar rampspoed eigenlijk.
Waarom ik AF-KLM nog wel interessant vind is omdat het bedrijf de afgelopen jaren sterk heeft doorgezet op het vernieuwen van de vloot in een tijd waar de meeste andere maatschappijen de riemen aantrokken. In 2020 is de gehele vloot volgens plan vernieuwd en zal de brandstofefficiency tussen de 7 tot 20% gestegen zijn. De vloot zal binnen de sector een gemiddelde leeftijd hebben wat reden is om aan te nemen dat ze op dat vlak dus niet slecht presteren. Daarnaast wordt er ingezet op minder lijnvluchten, hogere bezettingsgraden, lagere kruissnelheden en betere samenwerking met de budgettak Transavia. Al met al maatregelen die de winstmarges kunnen opschroeven.

Er hoeft maar één goed pre-crisisjaar zoals 2008 terug te komen om de moeder der dividenden te kunnen uitkeren op basis van de huidige koersen. Vooralsnog vind ik AF-KLM nog niet goedkoop gezien de P/E10 van ~4.5 en deze in lijn lijkt te liggen met de Europese index en nog ruim is t.o.v. andere airliners. Het is een blijft een slecht presterend bedrijf maar mocht er in een vlaag van wanhoop nog 40-50% (wat gezien de volatiliteit van het aandeel niet eens zo'n gek percentage is) afgaan dan wil ik best inkopen.
One man's trash, another man's treasure.
  donderdag 21 juni 2012 @ 23:06:58 #126
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_113215246
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:41 schreef Arkai het volgende:

[..]

Ik heb hier niets op af te dingen maar momenteel worden die goedkope kerosineprijzen grotendeels gesubsidieerd puur en enkel om vliegverkeer aan te trekken aangezien de Arabieren ook marktprijzen moeten betalen voor de geimporteerde brandstof. De raffinagecapaciteit in het MO is heel beperkt en er wordt flink geinvesteerd om deze uit te breiden. Dit alleen kun je al merken aan het feit dat er in Europa bijna geen nieuwe chemische plants worden gebouwd. In de nabije toekomst wordt de brandstofedge in het MO dus groter omdat de aanvoerroutes van crude oil en kerosine komen te vervallen. Daar kun je dan inderdaad ook nog eens het voordeel van Arabische connecties bij optellen die ongetwijfeld de kerosineprijzen extra drukken.

[..]

Waarom ik AF-KLM nog wel interessant vind is omdat het bedrijf de afgelopen jaren sterk heeft doorgezet op het vernieuwen van de vloot in een tijd waar de meeste andere maatschappijen de riemen aantrokken. In 2020 is de gehele vloot volgens plan vernieuwd en zal de brandstofefficiency tussen de 7 tot 20% gestegen zijn. De vloot zal binnen de sector een gemiddelde leeftijd hebben wat reden is om aan te nemen dat ze op dat vlak dus niet slecht presteren. Daarnaast wordt er ingezet op minder lijnvluchten, hogere bezettingsgraden, lagere kruissnelheden en betere samenwerking met de budgettak Transavia. Al met al maatregelen die de winstmarges kunnen opschroeven.

Er hoeft maar één goed pre-crisisjaar zoals 2008 terug te komen om de moeder der dividenden te kunnen uitkeren op basis van de huidige koersen. Vooralsnog vind ik AF-KLM nog niet goedkoop gezien de P/E10 van ~4.5 en deze in lijn lijkt te liggen met de Europese index en nog ruim is t.o.v. andere airliners. Het is een blijft een slecht presterend bedrijf maar mocht er in een vlaag van wanhoop nog 40-50% (wat gezien de volatiliteit van het aandeel niet eens zo'n gek percentage is) afgaan dan wil ik best inkopen.
...Zelfs in 2008 was CapEx al praktisch genoeg om alle opbrengsten uit de operaties op te slokken.
The more debt, the better
pi_113218439
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 23:06 schreef flyguy het volgende:

[..]

...Zelfs in 2008 was CapEx al praktisch genoeg om alle opbrengsten uit de operaties op te slokken.
Je hebt gelijk, ik refereerde naar het fiscale jaar 2007-2008 toen ze nog niet extreme afschrijvingen deden. In de crisis zijn de winstmarges flink onder druk komen te staan maar de kernactiviteiten zijn gewoon gelijk gebleven. Ik ben dan ook van mening dat dividenden rondom de 60 cent weer terug kunnen keren over 4-5 jaar als de businesscycle zich weer hersteld heeft. Het blijft koffiedik kijken maar juist omdat de luchtvaartsector zo simpel in elkaar steekt is het mogelijk om de tijdlijn erbij te pakken en grof in te zetten op prognoses. Als de winstmarges herstellen dan herstelt het bedrijf maar als belegger ben je dan vaak al veel te laat.
One man's trash, another man's treasure.
pi_113286494
Heb Air France - KLM verkocht voor een mooie winst vrijdag.

Nu ben ik van plan om maandag Arcelor Mittal te kopen omdat deze eigenlijk weer super laag (All time low 10,94) staat terwijl het in 2011 een All time high was in de staalindustrie qua Staalbehoefte . De auto industrie trekt weer een beetje aan en Arcelor Mittal heeft al 24% van hun aandeel in Europa verkocht. De outlook is ook niet al te slecht als je kijkt naar Emerging Markets zoals India en Zuid-Amerika dan blijft de vraag groot. Ook verwacht ik dat de olieprijzen en staalprijzen weer stabiliseren. Ook gaat het beter met de staalindustrie dan in 2008 terwijl het aandeel nu bijna weer tegen een all time low aanzit.

Bron: http://community.nasdaq.c(...).aspx?storyid=150601

Verbeter me als ik fout zit.
graag verwijderen
pi_113350877
Is dit topic nog voor beginners of gaat het hier alleen maar over hoe we EEN persoon van adviezen kunnen voorzien. Hij loopt toch maar een beetje te gokken zonder enige onderbouwing.
pi_113359143
Dat eerste, alleen melden zich er (nog) geen beginners aan de lopende band. ;)
pi_113365674
http://www.dezeen.com/201(...)-by-shing-tat-chung/

Leuke design project wat ongeveer hetzelfde doet als sommige van deze beginnende aandelenhandelaren. :D
pi_113382337
wat zijn jullie meningen over basf ?
vandaag paar aandelen gescored was 1,18 euro gezakt toen ik ze kocht.
had al n paar aandelen en dacht kan nu goedkoop ff uitbouwen.

basf is een van de grootste chemieconcerns en als de economie weer zal aantrekken zal dit zeker een stijger worden.
Verder opereren ze overal behalve australie dus ook veel in opkomende landen (productie) en niet alleen europa of usa georienteerd.

ben benieuwd naar jullie meningen.
  maandag 25 juni 2012 @ 21:41:49 #133
353296 DrSnuggle
Jaaa kerel
pi_113386343
Hier ook iemand die begonnen is met aandelen. Dat wil zeggen, ik ben me eerst aan het inlezen met "beleggen voor dummies". Ik begin met een zeer laag budget maar wil de komende maanden meer geld opzij leggen hiervoor. Ik wil het op dit moment puur doen om het te leren zodat ik later met meer vertrouwen durf in te leggen.

Ook hier vind ik het boek van de dummies-serie zeer handig maar heb liever ook wat meer praktijk-informatie met voorbeelden van bijvoorbeeld 'binck-bank'. Ik wil graag weten hoe nu de obligaties werken met voorbeelden uit binck. Het is mij (nog steeds) niet geheel duidelijk. Misschien dat ik hier later nog op terug kom met plaatjes e.d. om mijn vraag duidelijker te maken.

Ook vroeg ik mij af of hier iemand wel eens bij een aandeelhoudersvergadering is geweest en hoe het er daar aan toe gaat.
  maandag 25 juni 2012 @ 23:16:48 #134
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_113392166
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:00 schreef Kaas- het volgende:
Dat eerste, alleen melden zich er (nog) geen beginners aan de lopende band. ;)
Ik doe het reeds 4 jaar -sinds mijn 17e- (niet heel actief) maar ben nog niet helemaal ingelezen. Ik doe maar wat. Beetje hier beetje daar. Uiteindelijk pak ik altidj wel winst.
  maandag 25 juni 2012 @ 23:18:07 #135
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_113392230
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 21:41 schreef DrSnuggle het volgende:
Hier ook iemand die begonnen is met aandelen. Dat wil zeggen, ik ben me eerst aan het inlezen met "beleggen voor dummies". Ik begin met een zeer laag budget maar wil de komende maanden meer geld opzij leggen hiervoor. Ik wil het op dit moment puur doen om het te leren zodat ik later met meer vertrouwen durf in te leggen.

Ook hier vind ik het boek van de dummies-serie zeer handig maar heb liever ook wat meer praktijk-informatie met voorbeelden van bijvoorbeeld 'binck-bank'. Ik wil graag weten hoe nu de obligaties werken met voorbeelden uit binck. Het is mij (nog steeds) niet geheel duidelijk. Misschien dat ik hier later nog op terug kom met plaatjes e.d. om mijn vraag duidelijker te maken.

Ook vroeg ik mij af of hier iemand wel eens bij een aandeelhoudersvergadering is geweest en hoe het er daar aan toe gaat.
Obligaties zou ik ook wel wat meer van af willen weten, hier miss mensen tips oid?

Ik ben alleen actief in AEX fondsen, om wat meer risicomijdend te handelen lijken obligaties me wel iets.
pi_113397676
Zou iemand ook inderdaad kunnen obligaties kunnen uitleggen en hoe dat nou gaat met het verhandelen?

Kennelijk ben ik niet de enige die er geen bal van snapt. Ik weet niet eens waar ik ze kan kopen itt aandelen
pi_113409032
Ik heb een vraag over jaarverslagen en prospectussen. Wat zijn de belangrijkste dingen die er in staan en moet je alles lezen.

Bij DSM ging er een stuk over alle ongelukken die er in het bedrijf gebeurt waren, best wel veel :o .
graag verwijderen
  woensdag 27 juni 2012 @ 14:21:56 #138
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_113458941
Hoeveel geld verdiend men hier zoal met aandelen? Gaat het echt om bedragen waar je van kan leven? Of meer om eens in de twee jaar een lang weekend centerparcs?
Doei
pi_113459579
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:21 schreef Taciho het volgende:
Ik heb een vraag over jaarverslagen en prospectussen. Wat zijn de belangrijkste dingen die er in staan en moet je alles lezen.

Bij DSM ging er een stuk over alle ongelukken die er in het bedrijf gebeurt waren, best wel veel :o .
Het is wel verstandig om alles te lezen ja, soms pak ik de presentaties over de jaarcijfers e.d. er ook nog een bij maar meestal is dat halve reclame over hoe goed het bedrijf wel niet is.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113461762
Als jaarverslagen doorneuzelen te veel werk kost kun je bijvoorbeeld ook research reports downloaden (tegen betaling). Vaak is dit dan een meerjarig rapport over het bedrijf op basis van jaarverslagen met een sectoranalyse eraan geplakt. Het is niet aan te raden om hier veel geld in te steken maar probeer toch een beetje gevoel te krijgen voor wat betalende klanten over hebben voor dit soort onderzoek. Met wat geluk kun je er zelfs nog wat gratis inzien op scribd en kijk eens op de site van de verschillende onderzoeksbureau's om wat meer te weten te komen over hun onderzoeksaanpak.

Uiteindelijk kun je zelf ook research reports maken en uploaden en zodoende zelf cashflow genereren! Gezien de leeftijd van sommige users lijkt me dat een prima bijbaan en sowieso een goede oefening voor het bestuderen van jaarverslagen.

Hier wat voorbeelden van research reports voor het aandeel Google.
One man's trash, another man's treasure.
pi_113462462
Meh, ik vind het leuk om jaarverslagen te analyseren :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113463064
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 05:12 schreef dieselnoi het volgende:
Is dit topic nog voor beginners of gaat het hier alleen maar over hoe we EEN persoon van adviezen kunnen voorzien. Hij loopt toch maar een beetje te gokken zonder enige onderbouwing.
het maakt niet uit welke stock je pickt als je een beetje spreid, in de zomerrally van juli en augustus stijgen bijna alle aandelen wel 75% van de aandelen stijgt schat ik. een dartbord en gewoon kopen! :Y
pi_113465137
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 05:12 schreef dieselnoi het volgende:
Is dit topic nog voor beginners of gaat het hier alleen maar over hoe we EEN persoon van adviezen kunnen voorzien. Hij loopt toch maar een beetje te gokken zonder enige onderbouwing.
Zelf net een maand bezig. Houd het voorlopig simpel, alleen aandelen.

Vandaag met klein verlies uit ING gestapt. Had gehoopt dat de koers naar 5,50 zou gaan op korte termijn.

Daarna vandaag DSM gekocht tegen 36,83. Ondanks de winstwaarschuwing verwacht ik dat het bedrijf dit jaar alsnog goed zal presteren (weliswaar niet zo goed als in 2011). Verwacht dat het eind deze maand of volgende maand iig richting de 40 zal gaan.

Voor de rest geen advies nodig. Speel met wat geld dat ik toch niet nodig heb, dus leer het gewoon bij trial en error.

Edit:

Wel een een vraag. América Móvil biedt vandaag ¤ 8 per aandeel voor KPN (tot half 6).

Wat ik niet snap is waarom de koers van KPN naar beneden gedonderd is (ipv omhoog richting de ¤ 8), het zal vast wel te maken hebben met de grote spelers die aan de touwtjes trekken, maar zou iemand dit kunnen verklaren?
pi_113468713
quote:
Móvil vergroot belang in KPN

Laatst gewijzigd: 27-06-12 07:05


MEXICO CITY - América Móvil heeft zijn belang in KPN verder uitgebreid. Het Mexicaanse telecombedrijf bezit nu 23,43 procent van de Nederlandse onderneming.

Het concern van multimiljardair Carlos Slim deed een aantal transacties, waarvan 4 buiten de aandelenmarkt, en heeft nu ruim 332 miljoen aandelen KPN in handen.

América Móvil streeft naar een belang van maximaal 27,7 procent in KPN.

KPN herhaalde onlangs nog de oproep aan zijn aandeelhouders om niet in te gaan op het bod van América Móvil. De 8 euro per aandeel die de Mexicanen bieden, weerspiegelt volgens KPN geenszins de waarde van het Nederlandse telecomconcern.

© ANP
Bron: nu.nl
Ik denk dat dit een rede kan zijn, wat ik gelezen heb en in de praktijk met TNT gezien heb is dat als er een overnamebod komt dat de koersprijs omhoog schiet. Dit zal dan wel een uitzondering zijn.
pi_113468746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:21 schreef Taciho het volgende:
Ik heb een vraag over jaarverslagen en prospectussen. Wat zijn de belangrijkste dingen die er in staan en moet je alles lezen.

Bij DSM ging er een stuk over alle ongelukken die er in het bedrijf gebeurt waren, best wel veel :o .
Er zijn boeken geschreven over hoe je jaarverslagen moet moet lezen. En wat belangrijk is in een jaarverslag.
pi_113477567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 15:16 schreef Arkai het volgende:
Als jaarverslagen doorneuzelen te veel werk kost kun je bijvoorbeeld ook research reports downloaden (tegen betaling). Vaak is dit dan een meerjarig rapport over het bedrijf op basis van jaarverslagen met een sectoranalyse eraan geplakt. Het is niet aan te raden om hier veel geld in te steken maar probeer toch een beetje gevoel te krijgen voor wat betalende klanten over hebben voor dit soort onderzoek. Met wat geluk kun je er zelfs nog wat gratis inzien op scribd en kijk eens op de site van de verschillende onderzoeksbureau's om wat meer te weten te komen over hun onderzoeksaanpak.

Uiteindelijk kun je zelf ook research reports maken en uploaden en zodoende zelf cashflow genereren! Gezien de leeftijd van sommige users lijkt me dat een prima bijbaan en sowieso een goede oefening voor het bestuderen van jaarverslagen.

Hier wat voorbeelden van research reports voor het aandeel Google.
Dit lijkt me inderdaad wel leuk om te doen. Mischien kan ik er wel eentje van Douwe Egberts maken, daar zal wel veel vraag naar zijn.

Heeft iemand suggesties van boeken die je hiervoor nodig hebt om een dergelijk research report te maken?
graag verwijderen
  donderdag 28 juni 2012 @ 00:34:49 #147
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_113494999
Het is toch ergens onmogelijk om zeker te zijn van een 'goed' aandeel? Alle verslagen, resultaten, analyses, zijn allemaal gebaseerd op het verleden... Wanneer is een aandeel geschikt om te kopen? De enigste conclusie die ik kan trekken is dat een aandeel vrijwel zeker in waarde toeneemt als de winst van het bedrijf groeit. Maar dat is toch altijd een gok?
Doei
pi_113524044
Wat verwachten jullie precies voor waardevolle informatie uit een jaarverslag te halen wat niet allang verwerkt is in de koers? Ik kan me haast niet voorstellen dat je ook maar iets van waarde uit een jaarverslag gaat halen, wat niet allang door alle professionele spelers ingecalculeerd is. Mijn visie is dan ook vooral om op niet duidelijk kwantificeerbare informatie te letten, en daar mijn beslissingen op te baseren. Ik denk bevoorbeeld dat ik door werkervaring/hobby/studie een goed gevoel heb over de gamemarkt waardoor ik redelijk kan bepalen of een spel kwalitatief goed is, en wat de verkoop potentie is. Iets wat voor porefessionele instellingen een stuk lastiger is, en wat ze niet graag doen (handelen op basis van iets ondefineerbaars als een "goede" game)
pi_113532466
En dan schat jij in dat een game het enorm goed gaat doen. Dan verkoopt het ook daadwerkelijk fantastisch en dan zul je zien dat de koers niet stijgt. Oorzaak? Misschien wel een bedrijf dat zo diep in de schulden zit dat alle winst op die titel op gaat aan rentelasten. Het is een combinatie van alles. Jaarverslagen kun je onmogelijk overslaan.
  donderdag 28 juni 2012 @ 23:31:47 #150
378698 Pietjebruin
Niets is onmogelijk
pi_113538624
Je kan altijd gaan daytraden. Kan met weinig inleg veel geld verdienen, maar ook verliezen. In de demo's ging het goed, 10.000+ winst. Toen ik met het echte geld ging beginnen veel verloren, maar uiteindelijk weer terugverdiend.
Begin met beleggen: http://www.beginbeleggen.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')