Kijk dat is een interessant gegevenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Koop dan Heijmans. Die hebben meer cash op de balans staan dan hun marketcap
Niet dat Heijmans helemaal koek en ei is, maar ze hebben wel wat meer armslag om deze periode te overleven, imhoquote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:48 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Kijk dat is een interessant gegeven
Maar dit gaat niet echt over AF, maar over de Euro-crisis. En ja dit heeft effect op het aandeel, en ook alle andere aandelen.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:25 schreef Taciho het volgende:
Hier trouwens ook nog een stuk over Air France-KLM vandaag: http://www.belegger.nl/ni(...)-van-vertrouwen.html
Zou dit ook effect hebben op het aandeel?
ja klopt, ik zal morgen even uitgebreid posten waarom ik voor BAM heb gekozen.quote:Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef Taciho het volgende:
Toch wel leuk stukje over BAM op belegger.nl, Bij de serie 'kopen of verkopen' is BAM er vrijdag bij gedaan i.p.v Unilever omdat ze ondergewaardeerd zijn terwijl hun order portefeuille nog redelijk stabiel is,
Link naar desbetreffende artikel: http://www.belegger.nl/nieuws/2618991/bam-kopen-kov-2012.html
edit: Er staat ook dat ze naar de 3 euro kunnen gaan als dat zo zou zijn dan heb ik al me verlies teruggewonnen.
Ja had het gelezen en heeft inmiddels ook de beurs bereikt *zucht*quote:Op maandag 11 juni 2012 08:48 schreef Apollon het volgende:
Wat overigens wel interessant is voor AF is dit en dit.
Tja, over het algemeen worden werknemers niet ontslagen omdat het fantastisch gaatquote:Op maandag 11 juni 2012 15:59 schreef Taciho het volgende:
Hehe, elk aandeel dat ik koop zakt gelijk weg.
Nu ook weer met BAM met die werknemers ontslaan. Is dit negatief of positief?
Nou waar blijft je uitleg danquote:Op maandag 11 juni 2012 00:28 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja klopt, ik zal morgen even uitgebreid posten waarom ik voor BAM heb gekozen.
Boy & Hold low-cost index-fondsen zoals VTSAX, SPY en VTI.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:45 schreef Leegte het volgende:
''Welke kennis heb ik nodig om te beleggen?''
Wellicht de belangrijkste vraag. Wetenschappelijk bewezen strategien die op lange termijn houdbaar zijn.
Enkel als je maandgrafieken als uitgangspunt neemt en een flinke dosis geduld met een bescheiden winstje.quote:Op maandag 11 juni 2012 22:47 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Boy & Hold low-cost index-fondsen zoals VTSAX, SPY en VTI.
?quote:Op maandag 11 juni 2012 23:44 schreef Leegte het volgende:
[..]
Enkel als je maandgrafieken als uitgangspunt neemt en een flinke dosis geduld met een bescheiden winstje.
Verschillende noteringen aan verschilende beurzen en wellicht ook verschillende soorten aandelen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:10 schreef ohjajohh het volgende:
Ik wil me ook bezig gaan houden met beleggen, daarom dus maar een accountje geopend bij Brinck, maar nog wel een hoop vragen. Hoop dat ik er hier antwoord op kan krijgen.
[ afbeelding ]
Stel ik wil aandelen van Samsung kopen, dan krijg ik een hele lijst wat is het verschil?
Bestens en limiet zijn de manier waarop je ze wilt kopen. Is dat tegen elke prijs ('bestens') of heb je een limiet van dat je zegt tot hier wil ik ze hebben maar als ze duurder zijn dan hoef ik ze niet ('limiet')quote:[ afbeelding ]
Bij dit plaatje even Facebook als voorbeeld gepakt. Stel ik wil aandelen van Facebook kopen, dan is 1 aandeel 27 euro?
Wat houdt bestens, limiet, stoploss-order en stoplimiet-order in en wat in te vullen bij stopprijs en orderduur?
Zoals ik eerder al zei, een optie heeft een intrinsieke waarde en een extrinsieke waarde. De intrinsieke waarde kun je makkelijk berekenen door te doen alsof de uitoefendatum vandaag is.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:03 schreef jdel het volgende:
Heeft iemand ook zo'n duidelijke uitleg incl. fictief rekenvoorbeeldje hoe een optie werkt?
5k, is m.i. ook nodig wil je nog een beetje kunnen spreiden zonder dat je meteen relatief veel kosten hebt...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:12 schreef Duderd het volgende:
Met wat voor kapitaal wordt hier zo ongeveer gestart? Een vraag uit nieuwsgierigheid. Ik heb binnenkort een xduizend euro beschikbaar.. waarschijnlijk gaat het in aandelen
Hoe zou jij 5k spreiden? 2,2,1 of 1,1,1,1,1? Offf.....?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:38 schreef Apollon het volgende:
[..]
5k, is m.i. ook nodig wil je nog een beetje kunnen spreiden zonder dat je meteen relatief veel kosten hebt...
Ik probeer mijn transactiekosten voor zover mogelijk onder de 1% per aandeel te houden, dus dan ga je richting de 2k per aandeel (enkele transactie). Alleen met slechts 2 aandelen zit je nog net even te geconcentreerd, dan zou ik toch gaan voor minstens 3 (verschillende sectoren, risico weegt toch wat zwaarder dan kostenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:02 schreef Duderd het volgende:
[..]
Hoe zou jij 5k spreiden? 2,2,1 of 1,1,1,1,1? Offf.....?
Okequote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:26 schreef Apollon het volgende:
[..]
Ik probeer mijn transactiekosten voor zover mogelijk onder de 1% per aandeel te houden, dus dan ga je richting de 2k per aandeel (enkele transactie). Alleen met slechts 2 aandelen zit je nog net even te geconcentreerd, dan zou ik toch gaan voor minstens 3 (verschillende sectoren, risico weegt toch wat zwaarder dan kosten). En dan natuurlijk gewoon proberen het zo goed mogelijk te verdelen, 1.667 per aandeel. Dan zit je ook niet aan relatief hogere kosten vast als je er later nog eens een wilt vervangen.
Je hebt nu een verlies van ongeveer 20% sinds je begonnen bent?quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:22 schreef Taciho het volgende:
Zo hé, gaat snel zo als die BAM en KLM zo door gaan.
Het is ook elke keer hetzelfde deze week; hoog beginnen en door de dag heen helemaal weer inzakken.
Beter komen die verkiezingen wel goed anders ben ik alles kwijt
Zo, weet je ook weer wat die columns waard zijnquote:Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef Taciho het volgende:
Toch wel leuk stukje over BAM op belegger.nl, Bij de serie 'kopen of verkopen' is BAM er vrijdag bij gedaan i.p.v Unilever omdat ze ondergewaardeerd zijn terwijl hun order portefeuille nog redelijk stabiel is,
Link naar desbetreffende artikel: http://www.belegger.nl/nieuws/2618991/bam-kopen-kov-2012.html
edit: Er staat ook dat ze naar de 3 euro kunnen gaan als dat zo zou zijn dan heb ik al me verlies teruggewonnen.
En?quote:Op maandag 11 juni 2012 00:28 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ja klopt, ik zal morgen even uitgebreid posten waarom ik voor BAM heb gekozen.
Niet alleen zwak op dit moment hoor, BAM is al sinds mensenheugenis superlink gefinancieerd, en AF-KLM heeft een veel te hoge kostenvoet en kan niet concurreren - al tig jaar niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 20:48 schreef Apollon het volgende:
Je zit met die twee bedrijven met enorm veel specifiek risico bovenop het macro-economisch risico. In principe zijn beide bedrijven enorm zwak op dit moment.
Dat is ook zo. Ik wil het ook niet brengen alsof het een specifiek probleem van nu is; meer als een constant probleem wat in deze tijden helemaal fataal is.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Niet alleen zwak op dit moment hoor, BAM is al sinds mensenheugenis superlink gefinancieerd, en AF-KLM heeft een veel te hoge kostenvoet en kan niet concurreren - al tig jaar niet.
Wat niet wil zeggen dat je er niks aan kan verdienen (BAM kan zo weer 20% hoger staan), maar beide bedrijven waren niet zo door het putje gegaan als ze niet structureel kapot waren, imho.
De verkiezingsuitslag met een winst voor de pro-Euro partijen is in ieder geval een mooi beginquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:48 schreef Apollon het volgende:
[..]
Let er wel op dat het na een positieve verkiezingsuitslag in Griekenland nog niet meteen alles voorbij is. Sterker nog, de échte klapper komt mogelijk met de Euro-top aan het einde van de maand. Bankenunie, politieke unie, Eurobonds? Of blijft het weer bij mooie woorden en weinig actie, dit kunnen ze zich niet meer veroorloven..
Vreemd genoeg was een negatieve uitslag en wereldwijde banken die vervolgens strooien met liquiditeit ws. positiever geweest voor aandelenquote:Op maandag 18 juni 2012 08:16 schreef Apollon het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag met een winst voor de pro-Euro partijen is in ieder geval een mooi begin
Wellicht, want in feite hebben we nu nog net zoveel als vrijdag. Maar toch biedt dit meer ruimte om tot een oplossing te komen, dus op de iets langere termijn zou het gunstig kunnen zijn...quote:Op maandag 18 juni 2012 08:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Vreemd genoeg was een negatieve uitslag en wereldwijde banken die vervolgens strooien met liquiditeit ws. positiever geweest voor aandelen
Ja was vanochtend 9 uur wakker zag opening en stond nog maar 99 euro verlies en toen viel ik weer in slaap en om half elf stond ik opeens weer 160 in de min -_-.quote:Op maandag 18 juni 2012 10:18 schreef Apollon het volgende:
[..]
Wellicht, want in feite hebben we nu nog net zoveel als vrijdag. Maar toch biedt dit meer ruimte om tot een oplossing te komen, dus op de iets langere termijn zou het gunstig kunnen zijn...
De onzekerheid is sowieso nog lang niet weg.
Dat ligt er maar net aan wat je doel en strategie is. Wil je gewoon rustig "sparen" in de hoop dat je een hoger rendement haalt dan op de bank door een index ETF aanteschaffen en deze tot in de lengte van dagen vast te houden kan het al met een klein bedrag van een paar honderd euro wat mij betreft. Wil je wat actiever gaan handelen moet je toch grotere bedragen op tafel gaan leggen omdat anders de transactie kosten een te groot deel van je rendement opeten, ikzelf koop niet voor minder dan 5k aandelen.quote:Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef SkryZx het volgende:
Met wat voor een startkapitaal kun je een beetje gaan beleggen?
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef SkryZx het volgende:
Ik hou niet zo van boeken lezen. Is het niet meer allemaal geluk/pech.
Als je boeken al saai vind zullen de jaarverslagen van bedrijven jou al helemaal niet aanspreken, en dat zijn toch wel erg belangrijke informatiebronnen bij het investeren.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef SkryZx het volgende:
Ik hou niet zo van boeken lezen. Is het niet meer allemaal geluk/pech.
Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:47 schreef Duderd het volgende:
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
jupquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?
Ik was meer nieuwsgierig hoe de kosten zich verhouden tot de realiteitquote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?
Dan is het representatief.quote:
Niet representatief.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 20:47 schreef Duderd het volgende:
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |