abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:24:31 #76
326760 Duderd
ik dude, jij dude, wij duden..
pi_112800208
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:26 schreef Apollon het volgende:

[..]

Ik probeer mijn transactiekosten voor zover mogelijk onder de 1% per aandeel te houden, dus dan ga je richting de 2k per aandeel (enkele transactie). Alleen met slechts 2 aandelen zit je nog net even te geconcentreerd, dan zou ik toch gaan voor minstens 3 (verschillende sectoren, risico weegt toch wat zwaarder dan kosten :)). En dan natuurlijk gewoon proberen het zo goed mogelijk te verdelen, 1.667 per aandeel. Dan zit je ook niet aan relatief hogere kosten vast als je er later nog eens een wilt vervangen.
Oke :) bedankt
Doei
pi_112845387
Zo hé, gaat snel zo als die BAM en KLM zo door gaan.

Het is ook elke keer hetzelfde deze week; hoog beginnen en door de dag heen helemaal weer inzakken }:| .

Beter komen die verkiezingen wel goed anders ben ik alles kwijt :o
graag verwijderen
pi_112900621
ben zelf ff aan t kijken haar ahold als ze onder de 9 euri schieten is t weer interesant.
en zowiezo levensmiddelen lopen altijd crises of niet
pi_112902317
quote:
18s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:22 schreef Taciho het volgende:
Zo hé, gaat snel zo als die BAM en KLM zo door gaan.

Het is ook elke keer hetzelfde deze week; hoog beginnen en door de dag heen helemaal weer inzakken }:| .

Beter komen die verkiezingen wel goed anders ben ik alles kwijt :o
Je hebt nu een verlies van ongeveer 20% sinds je begonnen bent? :{

Je zit met die twee bedrijven met enorm veel specifiek risico bovenop het macro-economisch risico. In principe zijn beide bedrijven enorm zwak op dit moment.

Air France doet het qua omzet niet eens zo slecht, maar daarmee is alles ook wel gezegd. De olieprijs daalt maar niet (genoeg), de kerosinerekening gaat dit jaar sowieso al behoorlijk omhoog. Het geld raakt op (het bedrijf moet nog méér schulden maken) en AF kan hierdoor ook zijn belang in Ailitalia niet uitbreiden. Het merendeel van de schulden moet de komende tijd geherfinancierd worden, wat ook tegen aanzienlijk hogere kosten zal zijn in deze toestand. En tot slot neemt concurrentie van prijsvechters alleen maar toe en nu dreigt ook nog eens nieuwe crisis (met tegenvallende boekingen als gevolg). En wat gaan ze dan doen? Een emissie om wat geld op te halen? Dan gaan die aandelen behoorlijk verwateren. Andere opties zijn drastische (succesvolle) bezuinigingen, of een erg sterk herstel van de economie op zeer korte termijn.

Dit laatste geldt ook voor BAM, een net zo kansloos bedrijf. Het ene na het andere bouwbedrijf valt om. Bovendien houdt onze overheid er ook nog eens een stel geniale ideeën op na die de bouw ook niet vooruit gaan helpen. Voor BAM bestaat er dan nog wel de kans dat ze overgenomen worden, want elk bouwbedrijf heeft veel last van die crisis wat de sector zou kunnen dwingen tot een consolidatieslag. Maar goed, wie heeft er nu nog geld over voor een overname als iedereen zelf aan het verzuipen is.

Let er wel op dat het na een positieve verkiezingsuitslag in Griekenland nog niet meteen alles voorbij is. Sterker nog, de échte klapper komt mogelijk met de Euro-top aan het einde van de maand. Bankenunie, politieke unie, Eurobonds? Of blijft het weer bij mooie woorden en weinig actie, dit kunnen ze zich niet meer veroorloven..
pi_112907814
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:21 schreef Taciho het volgende:
Toch wel leuk stukje over BAM op belegger.nl, Bij de serie 'kopen of verkopen' is BAM er vrijdag bij gedaan i.p.v Unilever omdat ze ondergewaardeerd zijn terwijl hun order portefeuille nog redelijk stabiel is,

Link naar desbetreffende artikel: http://www.belegger.nl/nieuws/2618991/bam-kopen-kov-2012.html

edit: Er staat ook dat ze naar de 3 euro kunnen gaan als dat zo zou zijn dan heb ik al me verlies teruggewonnen.
Zo, weet je ook weer wat die columns waard zijn :)

quote:
10s.gif Op maandag 11 juni 2012 00:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ja klopt, ik zal morgen even uitgebreid posten waarom ik voor BAM heb gekozen. ;)
En?

quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:48 schreef Apollon het volgende:

Je zit met die twee bedrijven met enorm veel specifiek risico bovenop het macro-economisch risico. In principe zijn beide bedrijven enorm zwak op dit moment.
Niet alleen zwak op dit moment hoor, BAM is al sinds mensenheugenis superlink gefinancieerd, en AF-KLM heeft een veel te hoge kostenvoet en kan niet concurreren - al tig jaar niet.

Wat niet wil zeggen dat je er niks aan kan verdienen (BAM kan zo weer 20% hoger staan), maar beide bedrijven waren niet zo door het putje gegaan als ze niet structureel kapot waren, imho.
pi_112915246
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 22:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Niet alleen zwak op dit moment hoor, BAM is al sinds mensenheugenis superlink gefinancieerd, en AF-KLM heeft een veel te hoge kostenvoet en kan niet concurreren - al tig jaar niet.

Wat niet wil zeggen dat je er niks aan kan verdienen (BAM kan zo weer 20% hoger staan), maar beide bedrijven waren niet zo door het putje gegaan als ze niet structureel kapot waren, imho.
Dat is ook zo. Ik wil het ook niet brengen alsof het een specifiek probleem van nu is; meer als een constant probleem wat in deze tijden helemaal fataal is.

TomTom heeft net laten zien dat het kan lonen om op zwakke bedrijven in te zetten, maar je moet dan wel behoorlijk geduld en een sterke maag hebben :)
pi_112966426
Hoe denken jullie over aandelen GOOGLE?
Tips: Betaalde linkverkorter Adf.ly Plus500 affilaite program Plus500 affiliate Snel online handelen Plus500 broker Informatiesite Forex Theforexcompass.com
pi_113039033
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:48 schreef Apollon het volgende:

[..]

Let er wel op dat het na een positieve verkiezingsuitslag in Griekenland nog niet meteen alles voorbij is. Sterker nog, de échte klapper komt mogelijk met de Euro-top aan het einde van de maand. Bankenunie, politieke unie, Eurobonds? Of blijft het weer bij mooie woorden en weinig actie, dit kunnen ze zich niet meer veroorloven..
De verkiezingsuitslag met een winst voor de pro-Euro partijen is in ieder geval een mooi begin :D
pi_113039660
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:16 schreef Apollon het volgende:

[..]

De verkiezingsuitslag met een winst voor de pro-Euro partijen is in ieder geval een mooi begin :D
Vreemd genoeg was een negatieve uitslag en wereldwijde banken die vervolgens strooien met liquiditeit ws. positiever geweest voor aandelen :)
pi_113041271
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 08:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Vreemd genoeg was een negatieve uitslag en wereldwijde banken die vervolgens strooien met liquiditeit ws. positiever geweest voor aandelen :)
Wellicht, want in feite hebben we nu nog net zoveel als vrijdag. Maar toch biedt dit meer ruimte om tot een oplossing te komen, dus op de iets langere termijn zou het gunstig kunnen zijn...

De onzekerheid is sowieso nog lang niet weg.
pi_113050266
quote:
1s.gif Op maandag 18 juni 2012 10:18 schreef Apollon het volgende:

[..]

Wellicht, want in feite hebben we nu nog net zoveel als vrijdag. Maar toch biedt dit meer ruimte om tot een oplossing te komen, dus op de iets langere termijn zou het gunstig kunnen zijn...

De onzekerheid is sowieso nog lang niet weg.
Ja was vanochtend 9 uur wakker zag opening en stond nog maar 99 euro verlies en toen viel ik weer in slaap en om half elf stond ik opeens weer 160 in de min -_-.

Money never sleeps

Maar de olieprijzen dalen wel weer hard en dat is dan wel weer positief aan vandaag :) en de meer verkochte woningen ook wel denk ik.
graag verwijderen
pi_113054177
Met wat voor een startkapitaal kun je een beetje gaan beleggen?
pi_113084207
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 15:54 schreef SkryZx het volgende:
Met wat voor een startkapitaal kun je een beetje gaan beleggen?
Dat ligt er maar net aan wat je doel en strategie is. Wil je gewoon rustig "sparen" in de hoop dat je een hoger rendement haalt dan op de bank door een index ETF aanteschaffen en deze tot in de lengte van dagen vast te houden kan het al met een klein bedrag van een paar honderd euro wat mij betreft. Wil je wat actiever gaan handelen moet je toch grotere bedragen op tafel gaan leggen omdat anders de transactie kosten een te groot deel van je rendement opeten, ikzelf koop niet voor minder dan 5k aandelen.
pi_113088234
En zit je in 1 fonds of heb je meerdere fondsen in je portefeuille?
pi_113090443
SkryZx, misschien moet je je wat meer gaan inlezen voordat je naar de beurs gaat! Er zijn veel verschillende strategieën. Als je weinig kapitaal hebt lijkt het me slim om sowieso voor een lange termijn te investeren en in weinig verschillende aandelen/fondsen/obligaties, zo blijven je transactiekosten minimaal.

Als je een beginner bent geen turbo's of dergelijke beleggingsproducten kopen.

Ik adviseer je: Lees de boeken die in de OP staan
pi_113100647
ING stijgt te vroeg :(

Ik had dit nog niet in de planning :P
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113103653
Ik hou niet zo van boeken lezen. Is het niet meer allemaal geluk/pech.
pi_113104245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef SkryZx het volgende:
_O-
Beneath the gold, the bitter steel
pi_113108595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 16:57 schreef SkryZx het volgende:
Als je boeken al saai vind zullen de jaarverslagen van bedrijven jou al helemaal niet aanspreken, en dat zijn toch wel erg belangrijke informatiebronnen bij het investeren.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:47:36 #95
326760 Duderd
pi_113113320
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
Doei
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:25 #96
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113113416
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:47 schreef Duderd het volgende:
Hoe representatief is bijvoorbeeld beleggerspel.nl uitgaand van de winst die je daar maakt en die winst die je zou behalen in de realititeit?
Dat spel volgt gewoon de echte realtime koersen toch?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:49:44 #97
326760 Duderd
pi_113113429
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

jup
Doei
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:50:19 #98
326760 Duderd
pi_113113449
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ik was meer nieuwsgierig hoe de kosten zich verhouden tot de realiteit
Doei
  dinsdag 19 juni 2012 @ 20:51:53 #99
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113113510
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:49 schreef Duderd het volgende:

[..]

jup
Dan is het representatief.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_113129438
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 20:47 schreef Duderd het volgende:
Niet representatief.

In zo'n beursspel beleg je met virtueel geld. Je voelt daarom niet de emoties die je bij het verliezen van echt geld zou voelen. Dit leidt tot laksheid. Je steekt niet genoeg tijd en energie in je strategie en keuzes omdat je in je achterhoofd weet dat het uiteindelijk nergens om gaat.

Verder is zo'n spel op korte termijn beleggen gericht. De leiders van het klassement zijn mensen die met pennystocks of opties op bepaalde trends gokken en het geluk hebben dat die inderdaad optreden. Dit is zeer gevaarlijk omdat deze beleggers vervolgens concluderen dat ze talent hebben en daarna echt geld gaan inzetten met extreem riskante strategieen.

Een belegger in degelijke blue-chips staat ondertussen op nummer 4233 in het klassement en voelt zichzelf een sukkel. Terwijl het goed mogelijk is dat hij over vijf jaar gezien bovenaan zou staan met z'n rendement.

Naar mijn mening leer je vrijwel niets met zo'n spel over echt beleggen. Eventueel zou je het kunnen proberen als je nog helemaal geen beleggingen hebt gedaan en je wilt een idee krijgen over hoe het aankopen en verkopen verloopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')