abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113141164
Iedereen heeft het telkens over Lynx en Binck en ING om te beleggen. Ik zit zelf vanaf het begin bij Binck, maar ben begin dit jaar tot de conclusie gekomen dat SNS een stuk voordeliger is qua beleggingen in aandelen/fondsen/sprinters.

Je betaalt namelijk een vast bedrag van: ¤ 10,- tevens hanteren ze geen provisiekosten en bewaarloon en al die andere (onzichtbare) kosten.

Sinds ik bij de SNS beleg, kun je ook op kleine aandeeltjes toch winst behalen omdat je transactiekosten altijd een vast bedrag van: ¤ 10,- zijn.

Beleg je niet al je geld of hou je wat over ? dan ontvang je ook nog wat rente op de beleggers rekening. (dit heeft Binck niet, wat ik erg vervelend vind.)

Misschien dat het voor de jongeren onder ons, voordeliger is om Binck te vervangen voor SNS ? (de zaken die bij Binck lopen, heb ik daar gelaten i.v.m. een boete bij overstap. de nieuwe aandelen laat ik via SNS lopen. systeem ligt er nooit uit en ze hebben dezelfde functies maar dan in makkelijkere taal, zodat je ook zonder boek voor dummies kunt begrijpen waar ze het over hebben. tevens gratis telefonisch advies.. Binck verwijst je naar een handleiding op de website.. erg fijn ja maar niet heus.)

Iemand anders ook ervaringen met zowel Binck als SNS ? hoe Lynx en o.a. ING werken weet ik niet. voor Fondsen werkt ALEX & ROBECO erg gemakkelijk. (of het ook goedkoper is, dat weet ik niet..)

[ Bericht 0% gewijzigd door adriaan1989 op 20-06-2012 14:04:12 ]
  woensdag 20 juni 2012 @ 13:59:57 #2
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113141568
Over SNS bewaarloon:

Je betaalt geen bewaarloon bij SNS, ze noemen het gewoon all-in tarief, wat in principe op hetzelfde neer komt.

Bij SNS betaal je meer voor buitenlandse aandelen.

Dat met die rente is een goed punt, dat heeft binck niet.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:01:46 #3
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_113141633
SNS? Is dat niet die bank die zijn kapitaal het meest geleveraged heeft?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_113141654
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:49 schreef adriaan1989 het volgende:
Iedereen heeft het telkens over Lynx en Binck en ING om te bellen.
Bij sommige typo's vraag ik me echt af hoe ze gemaakt (kunnen) worden.
pi_113141681
quote:
7s.gif Op woensdag 20 juni 2012 13:59 schreef monkyyy het volgende:
Over SNS bewaarloon:
[ afbeelding ]

Je betaalt geen bewaarloon bij SNS, ze noemen het gewoon all-in tarief, wat in principe op hetzelfde neer komt.

Bij SNS betaal je meer voor buitenlandse aandelen.

Dat met die rente is een goed punt, dat heeft binck niet.
Als ik dit zo zie, is dan de "bewaarloon" bij SNS lager dan bij Binck bank. (zei rekenen namelijk wel maandelijks af als ik mij niet vergis..)

Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed gelezen, voor zover ik het begreep rekenen ze voor een koop van een aandeel/fonds/sprinter etc. ¤ 10,- ongeacht of het de AEX of een andere beurs is..
pi_113141748
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Bij sommige typo's vraag ik me echt af hoe ze gemaakt (kunnen) worden.
excuses, heb het direct veranderd:)
  woensdag 20 juni 2012 @ 14:07:23 #7
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_113141855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:03 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

Als ik dit zo zie, is dan de "bewaarloon" bij SNS lager dan bij Binck bank. (zei rekenen namelijk wel maandelijks af als ik mij niet vergis..)

Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed gelezen, voor zover ik het begreep rekenen ze voor een koop van een aandeel/fonds/sprinter etc. ¤ 10,- ongeacht of het de AEX of een andere beurs is..
http://www.brokertarieven.nl/Vergelijker/Stap1/

Hier kun je snel vergelijken. Ikzelf koop vrijwel uitsluitend buitenlandse aandelen, zag dat ik een stuk duurder uitwas bij SNS dan bij Binck. :o Voor beleggers die vooral op de AEX handelen is het waarschijnlijk wel goedkoper. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_113141892
dankjewel voor de tip! ik beleg zelf nog niet in buitenlandse aandelen. (heb er maar 1, via Binck lopen) maar wil dit t.z.t. wel gaan doen in de toekomst.
pi_113142025
Tarieven

NYSE Euronext Amsterdam, Brussel, Lissabon en Parijs

Transacties per kwartaal

Tarief

1 – 24

¤ 6,50 + 0,1 %

25 – 99

¤ 6,25 + 0,09 %

100 – 249

¤ 6,00 + 0,08 %

250 – 499

¤ 5,75 + 0,07 %

meer dan 500 transacties

¤ 5,50 + 0,06 %

Bovenstaand tarief geldt voor aandelen, Turbo’s, beleggingsfondsen, trackers en obligaties.

Voor deze transacties geldt een minimum van ¤ 10 en een maximum van ¤ 150 per transactie.

Site: binck.nl

Als ik het goed begrijp is hiermee de SNS dus wel goedkoper. Je betaalt minimaal en maximaal: ¤ 10,- bij de koop van een aandeel. (of je er nu 1 of 10.000 tegelijkertijd koop!)

Bewaarloon is dus vrijwel gelijk, alleen de gratis rente is mooi!

Denk inderdaad dat de SNS voor de kleinere spelers misschien wel goedkoper is.
pi_113142233
Voor de goede orde: SNS heeft alles uitbesteed aan Binck :)

Dus als je zaken bij SNS doet, doe je dat via Binck.
De interface die ertussen zit is buggy as hell, met nog steeds een lading javascript fouten.
Pre-Binck was hun handelssysteem erg stabiel, tegenwoordig is het grote troep.

Als jou was zou ik het lekker bij Binck houden, krijg je exact hetzelfde minus de buggy interface van SNS.

Interactive Brokers een stuk beter, maar dan moet je wel het equivalent van minimaal $10k kunnen storten. En die hebben geen Europese obligaties, daarvoor moet je nou steeds een broker hier te landen hebben.
pi_113142353
Over die bewaarkosten, de bewaarkosten voor aandelen genoteerd aan Euronext Brussel en Lissabon zijn het dubbele van Amsterdam. Echrter de kosten voor SNS zijn exact hetzelfde. Heb ik zwart op wit van ze, met daarbij hun eigen toevoeging dat ze dan zelf ook niet begrepen waarom de kosten die ze aan hun klanten twee keer zou hoog zijn :)

Is onder review.

Raar bedrijf, sinds ze hun eigen effectenafdeling de nek om gedraaid hebben, en alleen nog maar doorgeefluik zijn :)
pi_113142406
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Over die bewaarkosten, de bewaarkosten voor aandelen genoteerd aan Euronext Brussel en Lissabon zijn het dubbele van Amsterdam. Echrter de kosten voor SNS zijn exact hetzelfde. Heb ik zwart op wit van ze, met daarbij hun eigen toevoeging dat ze dan zelf ook niet begrepen waarom de kosten die ze aan hun klanten twee keer zou hoog zijn :)

Is onder review.

Raar bedrijf :)
dat begrijp ik niet helemaal, er is toch een all-in tarief ? zie een stuk hierboven bij een ander topic ?
pi_113142489
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Voor de goede orde: SNS heeft alles uitbesteed aan Binck :)

Dus als je zaken bij SNS doet, doe je dat via Binck.
De interface die ertussen zit is buggy as hell, met nog steeds een lading javascript fouten.
Pre-Binck was hun handelssysteem erg stabiel, tegenwoordig is het grote troep.

Als jou was zou ik het lekker bij Binck houden, krijg je exact hetzelfde minus de buggy interface van SNS.

Interactive Brokers een stuk beter, maar dan moet je wel het equivalent van minimaal $10k kunnen storten. En die hebben geen Europese obligaties, daarvoor moet je nou steeds een broker hier te landen hebben.
Javascript fouten.. het kan aan mij liggen, maar ik heb ze nog niet gezien. Als ik dit zo lees, ben jij in ieder geval geen voorstander van SNS.. dat kan.. (wel vreemd, omdat ze blijkbaar hetzelfde gebruiken als Binck.. dat dus wel beter is ?)
pi_113142888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:21 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

dat begrijp ik niet helemaal, er is toch een all-in tarief ? zie een stuk hierboven bij een ander topic ?
yep, maar dubbel zo hoog van Euronext Brussel, Lissabon, Parijs, terwijl ze zelf aangeven dat de kosten evenhoog als Euronext Amsterdam zijn, en dat er geen enkele reden is om hogere kosten aan hun klant aan te rekenen. Maar niet aanpassen hoor :)

Ze hebben voorheen wel wat meer fouten in hun provisietabel gehad, heb ook al eens een flinke som van ze teruggekregen. Maar ook niet universeel voor al hun klanten aanpassen hoor :)

quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:23 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

Javascript fouten.. het kan aan mij liggen, maar ik heb ze nog niet gezien. Als ik dit zo lees, ben jij in ieder geval geen voorstander van SNS.. dat kan.. (wel vreemd, omdat ze blijkbaar hetzelfde gebruiken als Binck.. dat dus wel beter is ?)
Drie pc's hier en een apple hier, getest met verschillende browers :)

Officieel werkt het perfect hoor, maar inofficieel geven ze zelf ook toe dat het niet goed getest geimplementeerd is. Er is echt een groot verschil tussen SNS voorheen, en SNS als doorgeefluik.

Wel een paar pluspunten:
- goede, duidelijke en deskundige helpdesk
- voorwaarden voor effectenkrediet zijn erg gunstig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_113143013
quote:
Wel een paar pluspunten:
- goede, duidelijke en deskundige helpdesk
- voorwaarden voor effectenkrediet zijn erg gunstig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De helpdesk bij Binck vind ik gewoon slecht.. ze verwijzen je bij alles naar een document op de website. Ook als je als beginnende belegger een bepaalde term etc. niet weet ? dan zeggen ze dat je een boek moet kopen. Bel SNS (ookal zijn ze een doorgeef luik) ze geven wel advies en rekenen ook financieel met je mee, hoeveel een aandeel zal kosten als je een put/call neemt etc.

Ik heb nog geen haperingen ontvangen met het SNS systeem (misschien omdat ik een zeer snelle verbinding heb) en ben daarom tevreden.

Ik denk dat als je alleen in NL aandelen koopt en als starter bezig bent, de SNS misschien een betere keus is dan Binck, met name ook vanwege de geboden rente.. als je dividend in cash ontvangt en het staat op je rekening ? dan ontvang je rente.. dit heeft Binck helaas niet.. verder moet je bij Binck altijd overboeken naar een externe rekening. als je onder de 25 bent en een gratis jongerenrekening bij de SNS opent, kunt je hier vanuit je beleggingen ook geld op storten, perfect.
pi_113143119
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:35 schreef adriaan1989 het volgende:

[..]

En ze bieden rente.. als je dividend in cash ontvangt en het staat op je rekening ? dan ontvang je tevens rente.. dit heeft Binck helaas niet!!
Klopt, maar dat is (al het goed is :) ) gerommel in de marge. 2.4% voor de periode dat je het niet belegd hebt.

Vroeger was dat wel leuk (begin jaren '00). Toen klopte hun rentestructuur aan de betalende kant van geen meter, kreeg je veel en veel meer dan op een kortlopende deposito of spaarrekening. Toen was de opslag op de vergoeding driekeer te hoog :D

Dus het is goed oppassen met die jongens :)
pi_113143227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Klopt, maar dat is (al het goed is :) ) gerommel in de marge. 2.4% voor de periode dat je het niet belegd hebt.

Is toch logisch ? ze gaan geen rente geven op geld wat in aandelen zit, dit begrijp ik ook! maar als je het geld op de rekening hebt staan (bijvoorbeeld dividend) waar je nog geen aandelen van hebt gekocht ? dan ontvang je gewoon de rente die regelmatig wordt bijgeschreven.. ook al staat het er 1 dag op ? dan ontvang je toch een klein percentage.. dit is beter dan niks zoals bij Binck, daar ontvang je 0,0%
pi_113143426
Owja, en verder pr@fok.nl :)

Maar misschien eerst eens bij je collega's van de Rabo informeren naar de ervaringen :)
pi_113143626
Hoe bedoel je ? ik zit op dit moment bij:

- Binck (jammer geen rente)
- SNS (wel rente over saldo)
- ALEX (vind dit erg onhandig!)
- ROBECO (erg makkelijk)

Met de ING, ABN-AMRO & Rabobank heb ik qua beleggingen nog geen zaken gedaan.
pi_113144136
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juni 2012 14:11 schreef adriaan1989 het volgende:
T
Als ik het goed begrijp is hiermee de SNS dus wel goedkoper. Je betaalt minimaal en maximaal: ¤ 10,- bij de koop van een aandeel. (of je er nu 1 of 10.000 tegelijkertijd koop!)

Dit is trouwens onjuist, er geldt een minimum tarief van 10 euro, het maximum tarief is veel hoger, nl. 150 euro

http://www.snsbank.nl/par(...)s-zelf-beleggen.html

Koop je bijv. 1000 stuks Philips a 15 euro, dan betaal je
8 euro + 0.1% x 15.000 is 23 euro, niet 10 euro.

Koop je 50 stuks Philips a 15 euro, dan betaal je
8 euro + 0.1% x 750 is 8.75, dat wordt dan het minimum tarief van 10 euro

Koop je 10000 stuks Philips a 15 euro, dan betaal je
8 euro + 0.1% x 150.000 is 158 euro, dat wordt dan het maximum tarief van 150 euro.

Er is enkel een vast minimumtarief van 10 euro.

Tip: voor je beleggingen wat nauwgezettere research doen, anders zal het snel afgelopen zijn met de avonturen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')