abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112150264

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
  maandag 28 mei 2012 @ 23:34:11 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112150346
beter duur dan niet te koop...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 28 mei 2012 @ 23:35:31 #3
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112150452
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:26 schreef DJMO het volgende:
nog een vraag... ik denk er over om voor kracht/core dumbells aan te schaffen. Maar welke kan dan het beste doen? 1, 1,5 of 2 kg ?
Koop dan dumbells waar je zelf schijven aan kan toevoegen.

http://www.helisports.nl/dumbbells.html
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112150655
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:26 schreef DJMO het volgende:
nog een vraag... ik denk er over om voor kracht/core dumbells aan te schaffen. Maar welke kan dan het beste doen? 1, 1,5 of 2 kg ?
Om nog even serieus te reageren: Overweeg eens een kettlebell! Mega goede core/kracht/conditie training in een.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:38:56 #5
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112150708
ik heb nu deze voor m'n enkels. die kan ik ook in het begin wel gebruiken voor m'n polsen, maar ik zal op den duur naar iets zwaarders moeten, ik vraag me alleen of ik continu moet blijven verhogen qua gewicht, of dat een bepaald gewicht volstaan om op niveau te blijven als jullie snappen wat ik bedoel ?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_112150712
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:27 schreef Dr.Sexy het volgende:
SPOILER
Heb ik al eens gehad, behalve dat het slechte kwaliteit was en ik niet goed uit die flesjes kon drinken, klotste het nogal en schoof die hele belt telkens omhoog.
Ben nu naar gel belts aan het kijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:40:02 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112150787
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:38 schreef Dr.Sexy het volgende:

[..]

Om nog even serieus te reageren: Overweeg eens een kettlebell! Mega goede core/kracht/conditie training in een.
is dat zo'n evenwichtsbal? zo'n ding heb ik nl al (gewoon de kindervariant, maar voldoet prima met mijn gammele gewicht :') )
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 28 mei 2012 @ 23:40:20 #8
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112150806
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:38 schreef DJMO het volgende:
ik heb nu deze voor m'n enkels. die kan ik ook in het begin wel gebruiken voor m'n polsen, maar ik zal op den duur naar iets zwaarders moeten, ik vraag me alleen of ik continu moet blijven verhogen qua gewicht, of dat een bepaald gewicht volstaan om op niveau te blijven als jullie snappen wat ik bedoel ?
Zou die dingen laten voor wat het zijn. Ga je serieus verdiepen in krachttraining, of pak bodyrock.tv erbij en ga volgen wat zij doen. Je gaat dood, I shit you not.

quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef DJMO het volgende:

[..]

is dat zo'n evenwichtsbal? zo'n ding heb ik nl al (gewoon de kindervariant, maar voldoet prima met mijn gammele gewicht :') )
Google kettlebelt of check de helisport link, zie je snel genoeg wat het is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112150819
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:38 schreef DJMO het volgende:
ik vraag me alleen of ik continu moet blijven verhogen qua gewicht, of dat een bepaald gewicht volstaan om op niveau te blijven als jullie snappen wat ik bedoel ?
Je hoeft niet steeds maar meer, sneller en hoger.
Je lijkt de volwassen versie van Datisstom wel. :D
  maandag 28 mei 2012 @ 23:41:04 #10
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112150848
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef wyccie het volgende:

[..]

Je hoeft niet steeds maar meer, sneller en hoger.
Je lijkt de volwassen versie van Datisstom wel. :D
aaauuuwwwwww
maar er zit een kern van waarheid in je post Wyccie... we zijn hardlopers geen bodybuilders en een marathontraining is voornamelijk kilometers maken tot dat je er bij neer val..

Maar af en toe lijkt dat wel een beetje moeilijk door te dringen bij DJMO
  maandag 28 mei 2012 @ 23:41:37 #11
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112150878
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_112150916
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:40 schreef slacker_nl het volgende:
Je gaat dood, I shit you not.
Mooie uitdaging.
pi_112151006
Nou ja, niet vervelend bedoeld. Maar ze heeft ook weer dat te veel in één keer willen en alsmaar meer en sneller. Dat herken ik erin.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:44:03 #14
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112151021
lol. Ja ik jaag mezelf over de top heen .. i know :') maar daar zit een reden achter. en daarnaast zal ik toch voor een marathon in april volgend jaar toch echt sneller en harder moeten gaan. Daarnaast wil ik gewoon serieus aan m'n doel werken. Ik kom niet voor niets, eigenwijs stuk vreten dat ik ben, braaf om advies vragen hier. Ik heb genoeg geleerd van m'n vorige blessure ;)

maandag 28 mei 2012 @ 23:46:51 #15
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112151183
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:44 schreef DJMO het volgende:
lol. Ja ik jaag mezelf over de top heen .. i know :') maar daar zit een reden achter. en daarnaast zal ik toch voor een marathon in april volgend jaar toch echt sneller en harder moeten gaan. Daarnaast wil ik gewoon serieus aan m'n doel werken. Ik kom niet voor niets, eigenwijs stuk vreten dat ik ben, braaf om advies vragen hier. Ik heb genoeg geleerd van m'n vorige blessure ;)
snelheid is niet het hoofddoel...afstand in de benen krijgen is veel belangrijker en dan komt de snelheid vanzelf zonder dat je jezelf over de kop werk want daar schiet je niets mee op
pi_112151198
quote:
en daarnaast zal ik toch voor een marathon in april volgend jaar toch echt sneller en harder moeten gaan.
Dat moet niet. Het blijft moeilijk, hè. :P

Trouwens wel goed dat je nu aan het begin van je training je hoogmoedblessure hebt gehad, als dat over een half jaar gebeurt, is het niet meer zo om te lachen.

Ik ga ook aan de krachttraining. Voor Mudmasters, niet voor het lopen.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:48:21 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112151275
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Trouwens wel goed dat je nu aan het begin van je training je hoogmoedblessure hebt gehad, als dat over een half jaar gebeurt, is het niet meer zo om te lachen.

Dat is ook mijn grootste angst... tussen nu en de marathon zelf geblesseerd raken
pi_112151276
Boh die dames van bodyrock :$ so sexy

En een kettlebell is in feite een kanonskogel met een handvat. Je lichaam moet met elke kettlebell oefening harder werken om stabiel te blijven, e voila.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:48:34 #19
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151292
Gewoon rustig aan doen, als je core oefeningen wilt doen:

Pushups, planks, side planks, slow bicycles, en nog wat ander spul, maar ik zou eigenlijk een sportschool willen adviseren en dan daar met free weights aan de gang gaan.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:53:07 #20
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151509
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:47 schreef wyccie het volgende:
Ik ga ook aan de krachttraining. Voor Mudmasters, niet voor het lopen.
Ik ga morgen me voor 3 wedstrijden inschrijven:
Almere City Run, 14km, 17 jun
BtB, 10EM, 9 sept
Mudmasters, 12km, 6 okt

En een Garmin?!
pi_112151521
Ik kiep altijd om met die (semi)side planks. :D

quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:48 schreef Dr.Sexy het volgende:
Boh die dames van bodyrock :$ so sexy
Oh bah, die spieren en dan van die kanonskogels erboven. ;)
Wat een site. Jammer dat het allemaal weer zo ge-erotiseerd moet worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 28 mei 2012 @ 23:53:52 #22
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112151542
http://www.blueblizz.com/(...)tle-bal/a17218/0002/
2,5 kilo lijkt me zwaar genoeg voor me ?

pi_112151585
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:53 schreef wyccie het volgende:
Ik kiep altijd om met die (semi)side planks. :D

[..]

Oh bah, die spieren en dan van die kanonskogels erboven. ;)
Wat een site. Jammer dat het allemaal weer zo ge-erotiseerd moet worden.
Ja dat is dan wel weer jammer idd. Die thumbnails altijd :')

En die yoga chick is ook zo heerlijk!
pi_112151623
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:53 schreef slacker_nl het volgende:
Ik ga morgen me voor 3 wedstrijden inschrijven:
Almere City Run, 14km, 17 jun
BtB, 10EM, 9 sept
Mudmasters, 12km, 6 okt

En een Garmin?!
Goed zo. Ik vermijd runs in juni. Dan ga ik van mijn stokkie.

Heb jij je ingeschreven met een team voor Mudmasters?
quote:
12s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:53 schreef DJMO het volgende:
http://www.blueblizz.com/(...)tle-bal/a17218/0002/
2,5 kilo lijkt me zwaar genoeg voor me ?
Als ik jou was zou ik gewoon met 1-1,5 beginnen.
Je bent toch gewoon beginner én niet zo zwaar. Op het sportcentrum pakken wij ook altijd 1,5, en dat zijn meiden (sorry, Vik) die vaker workouts doen.
  maandag 28 mei 2012 @ 23:59:22 #25
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151773
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 23:55 schreef wyccie het volgende:
Goed zo. Ik vermijd runs in juni. Dan ga ik van mijn stokkie.
Ik loop hoe dan ook, past gewoon in m'n schema (en had er al rekening mee gehouden dat ik 'm ging lopen).

quote:
Heb jij je ingeschreven met een team voor Mudmasters?
Nope, maar er gaan iets van 3-5 bekenden van me ook meedoen, als het goed is. Weet niet of ze ook de 12km gaan doen of voor de 6km gaan.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:02:44 #26
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112151904
LEuke oefening met een kettlebelt: Turkish get up.
pi_112152010
En als je geen Kettlebell bij de hand hebt, doe je het toch gewoon zo:
pi_112152229
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:02 schreef slacker_nl het volgende:
LEuke oefening met een kettlebelt: Turkish get up.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:05 schreef wyccie het volgende:
En als je geen Kettlebell bij de hand hebt, doe je het toch gewoon zo:
Lolwut :D :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:11:25 #29
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_112152278
Vandaag na een week blessure-leed te hebben gehad weer mijn training opgepakt.

Wat zou de les moeten inhouden? Een zogenoemde "climaxloop" telkens een stapje harder lopen, van joggen tot uiteindelijk wedstrijdtempo. Maar ik heb duidelijk moeite met mijn tempo's.. Wel uitgelopen, maar te hard begonnen en uiteindelijk gewoon niet "steady" gelopen ;(

Helaas heeft RK mijn loop niet goed kunnen tracken, maar weet gewoon zeker dat ik mijn tempo's niet goed onder controle had...
pi_112152547
Als ik met een wedstrijd start, dan ren ik altijd twee tandjes lager dan ik zou willen om te voorkomen dat ik me kapot loop.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 00:18:25 #31
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112152570
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:17 schreef wyccie het volgende:
Als ik met een wedstrijd start, dan ren ik altijd twee tandjes lager dan ik zou willen om te voorkomen dat ik me kapot loop.
dat doe ik ook, na een paar kilometer versnel je over het algemeen toch vanzelf
ik zie de eerste 3-4km gewoon als warming up
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 29 mei 2012 @ 00:48:49 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_112153529
trustih schatties :W

dinsdag 29 mei 2012 @ 00:50:31 #33
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112153567
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 00:48 schreef DJMO het volgende:
trustih schatties :W
:W truste DJMO
  dinsdag 29 mei 2012 @ 03:22:28 #34
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112155098
We schrijven allemaal wel eens over een pijntje of een lichte blessure die we voelen maar ik vraag me wel eens af, wanneer stop je met hardlopen...

We voelen allemaal wel eens een krampje o.i.d., zelfs toen we nog niet liepen dus bij deze de volgende vraag:

als op een schaal van een tot tien, een 'n krampje is wat je waarschijnlijk zonder hard te lopen ook gevoeld had, vijf een pijntje of steken zijn die om de zo veel tijd terug komen (paar keer per dag) maar snel weer verdwijnen en meer irritant zijn dan echt zeer en tien een pijn is die je bij elke stap voel...
wanneer zeg je tegen jezelf, he het is misschien beter om niet te gaan hardlopen?

ik denk dat ik dat moment bereik rond de vier of vijf...mijn eigen ervaring is dat het mij aardig lukt om pijntjes etc. lost te lopen.

jullie?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:42:16 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112155394
quote:
Maar ondertussen blijf je harder/sneller willen, wat iedereen hier ook zegt.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:43:25 #36
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_112155397
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 03:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
We schrijven allemaal wel eens over een pijntje of een lichte blessure die we voelen maar ik vraag me wel eens af, wanneer stop je met hardlopen...

We voelen allemaal wel eens een krampje o.i.d., zelfs toen we nog niet liepen dus bij deze de volgende vraag:

als op een schaal van een tot tien, een 'n krampje is wat je waarschijnlijk zonder hard te lopen ook gevoeld had, vijf een pijntje of steken zijn die om de zo veel tijd terug komen (paar keer per dag) maar snel weer verdwijnen en meer irritant zijn dan echt zeer en tien een pijn is die je bij elke stap voel...
wanneer zeg je tegen jezelf, he het is misschien beter om niet te gaan hardlopen?

ik denk dat ik dat moment bereik rond de vier of vijf...mijn eigen ervaring is dat het mij aardig lukt om pijntjes etc. lost te lopen.

jullie?
Moeilijk te zeggen... Ik sport al mn hele leven (ook op behoorlijk niveau), dus ik weet wat mijn "normale" pijntjes zijn. Bij die pijntjes kan ik wat verder doorgaan.
Bij nieuwe pijntjes stop ik vrij snel, zeg bij 3 of 4. Even een stapje terug, aankijken hoe het zich ontwikkelt. En als het me niet bevalt, ga ik naar de fysio.

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 29-05-2012 06:50:27 ]
F means you're fucked
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:45:27 #37
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112155404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 06:43 schreef YUR het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen... Ik sport al mn hele leven, dus ik weet wat mijn "normale" pijntjes zijn. Bij die pijntjes kan ik wat verder doorgaan.
Bij nieuwe pijntjes stop ik vrij snel, zeg bij 3 of 4. Even een stapje terug, aankijken hoe het zich ontwikkelt. En als het me niet bevalt, ga ik naar de fysio.
Dit dus :) Plus, ik kom al om de week bij de fysio, dus vragen is dan vrij makkelijk. Ik ben liever iets te voorzichtig dan 'Pijn is fijn, DOORGAAN :D' :P
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:48:03 #38
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_112155413
Goedemorgen :O Les 6 van Evy achter de rug. Wekker om 5:30 gezet.. in slaap gevallen :@ en toen om 6 uur maar gaan rennen :+ Stond echt half wakker buiten met mijn hardloopkleding aan _O-

Maar ben wel trots op mezelf dat ik het heb gedaan. Nu even opfrissen en omkleden en maar eens een ontbijt zien te regelen voordat ik naar werk ga :o Denk dat het yoghurt met honing en walnoten gaat worden :9
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:48:49 #39
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112155417
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 06:48 schreef Maraca het volgende:
Goedemorgen :O Les 6 van Evy achter de rug. Wekker om 5:30 gezet.. in slaap gevallen :@ en toen om 6 uur maar gaan rennen :+ Stond echt half wakker buiten met mijn hardloopkleding aan _O-

Maar ben wel trots op mezelf dat ik het heb gedaan. Nu even opfrissen en omkleden en maar eens een ontbijt zien te regelen voordat ik naar werk ga :o Denk dat het yoghurt met honing en walnoten gaat worden :9
Goed bezig hoor! *O* Geniet van je ontbijt :)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 06:49:38 #40
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_112155421
quote:

_O_
F means you're fucked
pi_112155422
En ik ben weer bij met lezen.
Ik wil 1 ding echt kwijt:
RD, Mensen in een ( soortgelijke) beroep als jou, daar heb ik veel respect voor!

Keep up the good work!!!
pi_112155479
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 06:42 schreef GotC het volgende:

Maar ondertussen blijf je harder/sneller willen, wat iedereen hier ook zegt.
Terwijl snelheid niets zegt, km's moet je maken.

Maar goed, mensen moeten t zelf weten.

Qua pijntjes, ik weet wat normaal is voor mijn lijf en wat ik los kan lopen, twijfel ik? Dan neem ik een dagje of 2 extra rust en kijk hoe het dan voelt.

Voelt t echt raar? 1x gehad in 2 jaar. Dan even naar de sportfysio geweest waar ik na 3x klaar was en sindsdien weet ik waar ik qua hamstrings op moet letten.

Better safe than sorry en maar simpel rücksichtslos doorlopen want ' je moet door pijn heen om verder te komen!' geloof ik absolúút niet in.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_112155551
BTW waar kijken jullie om te zien waar er wedstrijden zijn? Heb nu een paar gezien maar op beiden staan wedstrijden die de andere niet heeft.
Is er een soort hoofdsite die alles heeft?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:25:45 #44
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112155559
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:24 schreef streamnl het volgende:
BTW waar kijken jullie om te zien waar er wedstrijden zijn? Heb nu een paar gezien maar op beiden staan wedstrijden die de andere niet heeft.
Is er een soort hoofdsite die alles heeft?
www.hardloopkalender.nl
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:26:43 #45
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112155567
Maar moet zeggen dat de meeste wedstrijden per ongeluk tegenkom, of via wedstrijden :+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:27:47 #46
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_112155572
quote:
Mijn chronische aandoening versterkt de spierpijn en krampen enkel en het duurt langer eer ik herstel van die zaken die me voorheen een dag of 2 kostte, nu duurt het een week. :')
Ik loop dus wel gewoon met die 'klachten', waar ik in het verleden gewoon rust had gepakt puur omdat ik anders maar éen keer zou kunnen sporten in de week.
Ik voel het wel tijdens het lopen en het is niet prettig, maar het is niet anders, anderzijds nog geen 'side-effects' van gekregen.

Ik stop nu pas wanneer het echt anders voelt, trekkerig, bepaalde spieren, wanneer het er echt verkeerd inschiet of bij oude blessure-plekken die opspelen. :+

Heb enkele jaren geleden voor 'de lol' een keer de Nacht van Gulpen, Kennedymars én vierdaagse van Nijmegen in éen jaar gelopen terwijl m'n voeten echt voor geen meter meer wilden, vierkante blokjes met blaren en losse vellen zeg maar en tóch maar op wilskracht uitgelopen, maar zoiets zou ik niet nogmaals doen wanneer ik er hetzelfde bij gelopen had. _O-
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:29:45 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112155587
Goeiemorgen :W.

W.b. pijntjes: door de meeste pijntjes loop ik gewoon heen. Ik heb zelfs eens gehad dat m'n knie zo'n pijn deed dat ik niet kon stilstaan bij een stoplicht, maar zo veel mogelijk moest doorlopen :X. Dat ging ook gewoon weer over. Ik weet niet of ik door dit topic sensitiever ben geworden voor pijntjes, maar als ik een pijntje in het dagelijks leven ook voel, dan is dat voor mij op zich wel een teken om het in de gaten te houden. Ik vertrouw m'n scheenbeen ook nog steeds niet, hoor. Ben nog steeds heel voorzichtig en bang om een misstap te maken en dan alsnog een flinke pijnscheut te voelen. Ik wacht af hoe het zich de komende twee weken ontwikkelt. Het moet immers wel minder worden en helemaal overgaan, uiteindelijk. Maar goed, het is een week geleden pas gebeurd, dus moet geduld hebben ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_112155597
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:26 schreef GotC het volgende:
Maar moet zeggen dat de meeste wedstrijden per ongeluk tegenkom, of via wedstrijden :+
Dank u!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:36:38 #49
50430 Yuki
Student Midwife
pi_112155621
quote:

_O_ respect dat je zo vroeg opstaat!

Goed dat ik een rustdag heb vandaag. Beetje last van m'n linker onderbeen, van m'n enkel naar boven toe zeg maar. Hopelijk is dat morgenavond weg en kan ik dan weer lekker lopen. Extra rustdag wordt moeilijk voor me, als ik m'n schema voor 30 juni vol wil houden...
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:37:22 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112155626
Idd goed dat je bent gaan lopen Maraca. Alle begin is moeilijk. Maar ik prefereer toch 's middags lopen :+. Was wel erg vroeg en donker en koud soms :+.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:38:10 #51
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112155630
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:36 schreef Yuki het volgende:

[..]

_O_ respect dat je zo vroeg opstaat!

Goed dat ik een rustdag heb vandaag. Beetje last van m'n linker onderbeen, van m'n enkel naar boven toe zeg maar. Hopelijk is dat morgenavond weg en kan ik dan weer lekker lopen. Extra rustdag wordt moeilijk voor me, als ik m'n schema voor 30 juni vol wil houden...
Oi, last van je scheenbeen? Wat voel je dan? Afwijken van schema is geen ramp: je moet luisteren naar je lichaam, niet naar je schema ;).
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:41:25 #52
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_112155652
quote:

jullie?
ik ben de laatste weken uitgevallen vanwege een blessure met pijn die ik niet kan thuisbrengen.
bij het lopen is het wel irritant en zorgt het ervoor dat ik niet meer kan hardlopen maar ik heb geen helse pijnen. maar ik weet wel dat doorlopen geen optie meer is dat heb ik 1 keer gedaan en dat zorgde ervoor dat ik de rest van de dag ook niet meer normaal kon lopen...

goed naar je lichaam luisteren blijft het advies geloof ik ;) nog een weekje en ik ga het weer proberen.
pi_112155658
Iemand die een Android telefoon heeft die je gebruikt voor Endomondo of insgelijks en nog geen hartslagmonitor?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:44:04 #54
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_112155674
Goedemorgen! :W

Wow, goed dat je bent wezen lopen Maraca! Dat doe ik je niet na!

Mijn vaste pijntjes ken ik ook wel. Gelukkig zijn het er niet zo veel. Maar ik enk dat het bij 4 ligt.
Maar vorige week had ik plots heel erg veel last van een steek in m'n zij doordat ik net iets te laat een appel had gezeten. Aan het begin lukte het me door te bijten, daarna misten eens kilometer gewandeld en toen heel rustig tot thuis gelopen.

Hopelijk vanmiddag na een dutje en goed op weg te zijn met m'n paper weer lopen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:44:29 #55
50430 Yuki
Student Midwife
pi_112155676
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:38 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oi, last van je scheenbeen? Wat voel je dan? Afwijken van schema is geen ramp: je moet luisteren naar je lichaam, niet naar je schema ;).
Het zit meer aan de zijkant/buitenkant.
Afwijken van m'n schema doe ik wel als het echt niet anders kan; als het morgen echt pijn doet (en dus niet alleen een beetje gevoelig is) dan loop ik gewoon niet. Maar het zou fijn zijn als ik gewoon kan lopen. Hoe eerder ik door Evy heen ben, hoe meer km's ik in de benen kan hebben voor de loop op 30 juni... En dat geeft dan weer hoop op makkelijker uitlopen en een iets betere tijd ;)
♥ || Baby catcher in training || ♥
  dinsdag 29 mei 2012 @ 07:56:52 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112155804
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 07:42 schreef Wiehoe het volgende:
Iemand die een Android telefoon heeft die je gebruikt voor Endomondo of insgelijks en nog geen hartslagmonitor?
Wat wil je weten daarover?

Ow, en ik zag in 101 DJMO praten over sub4 op de hele, persoonlijk denk ik dat sub6 al een hele opgave zal zijn. sub4 is snel, SNEL, dat is/was mijn doel voor een 5km, en tis niet gelukt. Nu is ieder mens anders, maar laten we het wel een beetje realistisch houden.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:01:17 #57
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112155836
quote:

jullie?
Afhankelijk van het type pijn, acute steken == stoppen. De rest is afhankelijk van gemoedstoestand, als ik moeig ben ben ik eerder geneigd om te stoppen vanwege het besef dat ik dan eerder geblesseerd raak dan als ik fris en fruitig ben.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:12:45 #58
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_112155928
quote:
Ik gebruik mijn Android telefoon voor Endomondo ja en gebruik geen hartslagmonitor...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:14:11 #59
300082 roos85
JUICHEN!
pi_112155946
quote:
ja, hoezo?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 29 mei 2012 @ 08:48:23 #60
236410 MaleDuck
pi_112156274
*O* zowaar een keer de nummer 1 op het leaderboard :P
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_112156335
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 08:48 schreef MaleDuck het volgende:
*O* zowaar een keer de nummer 1 op het leaderboard :P
Proficiat!!!

(ik sta gewoon 9de :( )
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:17:00 #62
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112156723
Oh my lord :') Een foto v/d Royal Ten, waar we met zn 5en over de finish gaan, is te zien op de digitale bulletin boards. En die hangen OVERAL in het bedrijf. :D
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:17:27 #63
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112156732
Maar nog VEEL belangrijker: *O* *G* *O* Yur is jarig! *O* *G* *O*
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:21:15 #64
236410 MaleDuck
pi_112156793
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:17 schreef GotC het volgende:
Maar nog VEEL belangrijker: *O* *G* *O* Yur is jarig! *O* *G* *O*
Gefeliciteerd! ^O^

En wat (voor hardloopspullen) heeft hij gekregen voor zn verjaardag?
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:22:03 #65
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112156808
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:21 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! ^O^

En wat (voor hardloopspullen) heeft hij gekregen voor zn verjaardag?
Z'n Garmin Forerunner 210 :) Maar heeft hij in maart al gekregen, omdat hij de CPC er dan mee kon lopen.
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:23:43 #66
236410 MaleDuck
pi_112156843
quote:
17s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:22 schreef GotC het volgende:

[..]

Z'n Garmin Forerunner 210 :) Maar heeft hij in maart al gekregen, omdat hij de CPC er dan mee kon lopen.
^O^ Dat klinkt goed :Y Dus die is al wel flink in gebruik genomen :D

Mn lijf reageert goed op het uur hardlopen van gister :Y Wel wat gevoelige spieren, maar dat hoort er wel een beetje bij ;)
  dinsdag 29 mei 2012 @ 09:28:08 #67
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_112156913
Wauw wat een complimentjes :@ :D Geeft wel motivatie om overmorgen weer zo vroeg op te staan (en dat zal ik nodig hebben want.. Justin Bieber :'( )

En gefeliciteerd YUR :* Dat je gezond en fit mag blijven zodat je samen met GotC rondjes kunt rennen rond het bejaardentehuis *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_112156963
@YUR

Een fijne dag gewenst.
pi_112157378
Gefeliciteerd Yur!

En Gotc, niet jezelf laten aanpraten door dit topic dat het steeds harder moet en meer en weet ik allemaal. Zelf vind ik dat ook minder belangrijk, tuurlijk is het wel leuk maar ik loop om te genieten en te ontspannen, niet om mezelf continue te pushen.

Onder andere een reden waarom ik niet te vaak meepost hier, ik wil het graag ontspannen houden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:01:46 #70
236410 MaleDuck
pi_112157504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:55 schreef DarkElf het volgende:
Gefeliciteerd Yur!

En Gotc, niet jezelf laten aanpraten door dit topic dat het steeds harder moet en meer en weet ik allemaal. Zelf vind ik dat ook minder belangrijk, tuurlijk is het wel leuk maar ik loop om te genieten en te ontspannen, niet om mezelf continue te pushen.

Onder andere een reden waarom ik niet te vaak meepost hier, ik wil het graag ontspannen houden.
Ik ben ook beetje los aan het komen van het steeds sneller moeten, ik leer steeds meer te genieten van de kilometers die ik maak, dat 'rustige' lopen op de training is ook heerlijk. Pieken doe ik dan wel op die paar wedstrijden in een jaar die ik loop ;)

En ik ben me ook juist aan het focussen op meer km's om een keer de HM te kunnen lopen en volgend jaar mee te doen aan de Roparun :Y
pi_112157510
Mooie doelen, vooral de roparun. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_112157568
Moggel :W :W :W

Temperatuur zakt in 1 dag met ongeveer 8 graden :{

Naja zal zometeen wel lekker fris zijn om hard te lopen dan.
pi_112157601
Begin april was ik nog aan het klooien met hoe ik mijzelf het beste kan trainen voor de HM volgend jaar. Ik deed maar wat totdat ik dit forum echt leerde kennen. Hier heb ik kennis met Evy gemaakt en andere tips en trucs geleerd van jullie. Nogmaals mijn dank hiervoor _O_ _O_
In april liep ik de 5 km in 26.53. Na 8 minuten is mijn hartslag boven de 170 gekomen en daar gebleven. Ik was kei kapot toen ik over "de lijn" kwam.
Daarom ben ik begonnen met les 13 van Evy. Ik dacht dat het niet veel meerwaarde had om met les 1 te beginnen. Morgen ben ik bij les 28 aangekomen. Dus mag ik weer eens proberen om de 5km te lopen. Ik ben er best wel nieuwsgierig naar hoe ik het morgen doe.Het hoeft niet sneller te zijn maar ik hoop toch wel dat mijn hartslag een stuk lager is. Of in ieder in een latere stadium boven de 170 komt. Vind het toch spannend. Voelt een beetje toen ik twaalf was en wist dat ik morgen een cadeau krijg maar niet weet of het tegen gaat vallen ;)
pi_112157713
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 10:06 schreef streamnl het volgende:
Begin april was ik nog aan het klooien met hoe ik mijzelf het beste kan trainen voor de HM volgend jaar. Ik deed maar wat totdat ik dit forum echt leerde kennen. Hier heb ik kennis met Evy gemaakt en andere tips en trucs geleerd van jullie. Nogmaals mijn dank hiervoor _O_ _O_
In april liep ik de 5 km in 26.53. Na 8 minuten is mijn hartslag boven de 170 gekomen en daar gebleven. Ik was kei kapot toen ik over "de lijn" kwam.
Daarom ben ik begonnen met les 13 van Evy. Ik dacht dat het niet veel meerwaarde had om met les 1 te beginnen. Morgen ben ik bij les 28 aangekomen. Dus mag ik weer eens proberen om de 5km te lopen. Ik ben er best wel nieuwsgierig naar hoe ik het morgen doe.Het hoeft niet sneller te zijn maar ik hoop toch wel dat mijn hartslag een stuk lager is. Of in ieder in een latere stadium boven de 170 komt. Vind het toch spannend. Voelt een beetje toen ik twaalf was en wist dat ik morgen een cadeau krijg maar niet weet of het tegen gaat vallen ;)
Gewoon rustig blijven ademhalen. Komt alles goed :+
  dinsdag 29 mei 2012 @ 10:14:33 #75
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_112157777
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 09:55 schreef DarkElf het volgende:
Gefeliciteerd Yur!

Is absoluut waar :) Ik vind het ook een leukere uitdaging om zo ver mogelijk te kunnen lopen. Gelukkig heeft iedereen z'n eigen uitdaging!

En dankzij RD wil ik nu een HM kunnen lopen. :'(!

Zet m op streamnl, komt helemaal goed *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')