Is de gebonden versie, mag je iets meer ekkies neerleggen volgend jaarquote:Op maandag 28 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Ik wil ook die kekke kartonnen hoes om m'n kluwers
Die gebonden Kluwers zijn belachelijk duurquote:Op maandag 28 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Ik wil ook die kekke kartonnen hoes om m'n kluwers
Nou waar wacht je op! Volgend jaar kun je er gelikt bij lopenquote:Op maandag 28 mei 2012 18:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dacht ook dat ze duurder waren, ik schatte het meer richting de 100!
Koop liever andere dingen om er gelikt bij te lopenquote:Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou waar wacht je op! Volgend jaar kun je er gelikt bij lopen
Menig tentamen is zo verneuktquote:Op maandag 28 mei 2012 20:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Een terras en bestuursrecht gaan niet samen en dan heb ik het niet over een vergunning
12 juni pas. Sterkte !quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Dus , morgen contractenrecht, overmorgen dga.
Nog meer mensen die op moeten deze week?
IB-DGA in je eerste jaar?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Nee hoor je hebt bij IPR ook veel ruimte om, naar mijn mening interessante, dogmatische discussies op te zetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:32 schreef Speedy_T het volgende:
IPR is 100% alleen maar regeltjes aflopen, ik vind er weinig aan
Ja maar kerel kom op een vak bestaat toch uit meer dan alleen het tentamen en het antwoordmodelquote:Op maandag 28 mei 2012 20:36 schreef Speedy_T het volgende:
Ja, in je werkgroep misschien maar daar denkt het antwoordmodel toch heel anders over
Zonder enige fiscale voorkennis? Dapper.quote:
Ja maar kerel, mijn tentamen is over 2 dagen. Dus aan dat pretentieuze gezwam heb ik niet zo veelquote:Op maandag 28 mei 2012 20:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar kerel kom op een vak bestaat toch uit meer dan alleen het tentamen en het antwoordmodelhet gaat toch ook om dat je nieuwe inzichten verwerft en eventueel een zinnige legal opinion kan vormen en verdedigen over een bepaald onderwerp/casus
Nou heb ik die "opzich" wel, maar ik ga wel merken hoeveel ik eraan heb. Dat vak komt in de master toch weer terug, dus een 5.5 is voldoende.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zonder enige fiscale voorkennis? Dapper.
Je deed toch de bachelor fiscaal?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou heb ik die "opzich" wel, maar ik ga wel merken hoeveel ik eraan heb. Dat vak komt in de master toch weer terug, dus een 5.5 is voldoende.
Dan zit hij in je bachelor en niet in je master.quote:
Dat moet als het goed is het resultaat van het volgen van het vak zijn? Als jij fatsoenlijke IPR redeneringen kan opzetten beheers je ook de stof op minstens tentamenwaardig niveau.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja maar kerel, mijn tentamen is over 2 dagen. Dus aan dat pretentieuze gezwam heb ik niet zo veel
Hoe zit het nou precies met die 2 verschillende trajecten voor de fiscale master?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan zit hij in je bachelor en niet in je master.
Bachelor fiscaal en master internationaal omvatten ook alle vakken van de master Nederlands fiscaal verspreid over de bachelor en master, maar geven geen recht op het masterdiploma Nederlands fiscaal, omdat je enkele vakken al in je bachelor hebt zitten die verplicht onderdeel zijn van de master Nederlands fiscaal en je binnen een ba-ma traject niet dubbel in kan zetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zit het nou precies met die 2 verschillende trajecten voor de fiscale master?
Natuurlijk snap ik dat. Ik doe dat echter alleen bij vakken die mij interesseren. Bij de rest beperk ik mijn inspanning tot het minimale dat nodig is om een 6,5-7,5 te halenquote:Op maandag 28 mei 2012 20:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat moet als het goed is het resultaat van het volgen van het vak zijn? Als jij fatsoenlijke IPR redeneringen kan opzetten beheers je ook de stof op minstens tentamenwaardig niveau.
Dat jij het pretentieus gezwam vindt om meer te kunnen dan alleen wat tentamenantwoorden uit je hoofd leren is verder jouw goed recht natuurlijk. Hoop alleen grondig dat je wel beseft dat het zinnig is als je wel iets meer kan dan dat. En dat je studie dan waarschijnlijk ook leuker wordt.
Wat de grap van Nederlands belastingrecht dan is is mij nog nooit helemaal duidelijk geworden.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bachelor fiscaal en master internationaal omvatten ook alle vakken van de master Nederlands fiscaal verspreid over de bachelor en master, maar geven geen recht op het masterdiploma Nederlands fiscaal, omdat je enkele vakken al in je bachelor hebt zitten die verplicht onderdeel zijn van de master Nederlands fiscaal en je binnen een ba-ma traject niet dubbel in kan zetten.
Je bent nu dus een verplicht bachelorvak aan het volgen, waar je in jaar 3 opnieuw mee te maken krijgt.
Succes danquote:Op maandag 28 mei 2012 20:50 schreef Jorwol het volgende:
Morgen Rechtsgeschiedenis, heb 'm al drie keer niet gehaald
Wat jij wilt.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:51 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat. Ik doe dat echter alleen bij vakken die mij interesseren. Bij de rest beperk ik mijn inspanning tot het minimale dat nodig is om een 6,5-7,5 te halen
Haha heb het zo belachelijk goed geleerd nu (denk ikquote:
Wij hadden hier Romeins recht. Vond wel heel leuk toen.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:58 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha heb het zo belachelijk goed geleerd nu (denk ik) dat als ik het nu niet haal, ik het nooit zal halen. Het is ook zo'n stom stampvak, je hoeft eigenlijk niks te kunnen of snappen, alleen maar feitjes leren. Des te triester dat ik het nog niet heb gehaald eigenlijk..
Ja dit gaat voornamelijk over de Lex Aquilia, law of torts en gewoon een beetje de tendens van de rechtsontwikkeling in Europa. Maar nu ik het beter leer is het meteen ook wel interessanter.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Wij hadden hier Romeins recht. Vond wel heel leuk toen.
Lex Aquilia was wel baas. Maar vond vooral Romeins goederenrecht leuk.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:02 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja dit gaat voornamelijk over de Lex Aquilia, law of torts en gewoon een beetje de tendens van de rechtsontwikkeling in Europa. Maar nu ik het beter leer is het meteen ook wel interessanter.
Daar ging het vorig jaar ook over, nu is de invulling veranderd, dus nu gaat het over de Anglo-Amerikaanse rechtsontwikkeling, niet echt héél leuk.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Lex Aquilia was wel baas. Maar vond vooral Romeins goederenrecht leuk.
Nja wel horizon verbredendquote:Op maandag 28 mei 2012 21:05 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Daar ging het vorig jaar ook over, nu is de invulling veranderd, dus nu gaat het over de Anglo-Amerikaanse rechtsontwikkeling, niet echt héél leuk.
Ach horizon verbredendquote:Op maandag 28 mei 2012 21:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja wel horizon verbredendmaargoed rechtsvergelijking was ook nooit mijn favo dingxD liever Romeins recht dan.
Daarom blij dat ik nooit vergelijkend staatsrecht hoefde te doen![]()
Oh maar Romeins recht vind ik best interessant en het is inderdaad helemaal niet gek om eens in te zien hoe het Nederlands recht nu eigenlijk gevormd is als het ware. Maar de law of torts, tja, dat heeft echt héél weinig met het Nederlands recht te maken. Of het nu praktisch toepasbaar is of niet.. Tja.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:14 schreef Ryon het volgende:
Niet alles in een academische studie hoort praktisch toepasbaar zijn. Puur voor het inzicht helpt het heel erg om bijvoorbeeld het Romeins recht door te werken. Het is een stuk leerzamer dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt.
Wat Ryon zegt is waar, het helpt je inzicht. Niet alles wat je leert is praktisch even toepasbaar. Daarom is het een academische studie. Je moet ook leren nadenken over het waarom. En zelf zinnige standpunten daarover kunnen innemen en verdedigen.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:10 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ach horizon verbredendDat is gewoon een ander woord voor dat de docent het wél interessant vindt, ook al weet hij dat je er geen bal aan hebt.
OMG we zijn het weer eensquote:Op maandag 28 mei 2012 21:14 schreef Ryon het volgende:
Niet alles in een academische studie hoort praktisch toepasbaar zijn. Puur voor het inzicht helpt het heel erg om bijvoorbeeld het Romeins recht door te werken. Het is een stuk leerzamer dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt.
Maar enige kennis van Tort Law maakt je wel een beter jurist. Zonder twijfel. En het geeft je meer bagage om te reflecteren op bepalingen van ons aansprakelijkheidsrecht.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:17 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Oh maar Romeins recht vind ik best interessant en het is inderdaad helemaal niet gek om eens in te zien hoe het Nederlands recht nu eigenlijk gevormd is als het ware. Maar de law of torts, tja, dat heeft echt héél weinig met het Nederlands recht te maken. Of het nu praktisch toepasbaar is of niet.. Tja.
Ja oke, ik zei het wel heel kort door de bocht.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar enige kennis van Tort Law maakt je wel een beter jurist. Zonder twijfel. En het geeft je meer bagage om te reflecteren op bepalingen van ons aansprakelijkheidsrecht.
Volgend jaar zit ik niet meer in de collegebanken, ben niet van plan om dan weer een collegebundel aan te gaan schaffen.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef Tchock het volgende:
Nou waar wacht je op! Volgend jaar kun je er gelikt bij lopen
Morgen Internationaal & Europees strafrechtquote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Hoezo doe je eigenlijk een 3e jaars vak in je eerste jaar?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
For the lulz, vanwege de langstudeerdersboete en vanwege mijn voorkennis vanuit het hboquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:43 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Hoezo doe je eigenlijk een 3e jaars vak in je eerste jaar?
Stukken beter te doen dan de tussentoets iddquote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:21 schreef Tchock het volgende:
Contractenrecht viel mee zegWat een eitje.
Donderdag Inl Burgerlijk recht. Zie er echt tegen op.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Burgerlijk recht is baasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:44 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Donderdag Inl Burgerlijk recht. Zie er echt tegen op.
Dat ik al die uitzonderingen niet meer weet..Beetje lastig uitleggen. Heel veel mensen zakken ook voor dit vak. En moet em halen gewoon, anders mag je volgend jaar 3 vakken niet doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Burgerlijk recht is baas
Waar ben je bang voor?
Uitzonderingen als in...? Bij OD ofzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:54 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Dat ik al die uitzonderingen niet meer weet..Beetje lastig uitleggen. Heel veel mensen zakken ook voor dit vak. En moet em halen gewoon, anders mag je volgend jaar 3 vakken niet doen.
Levering CP: Ik koop iets van jou, jij houdt het nog even in je bezit, ik haal het bijvoorbeeld over een week op. Stel het is gestolen, dan kan het nog gevindiceerd worden!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Nailpolish het volgende:
Bijvoorbeeld bij vereisten voor levering. Je hebt dan een aantal vereisten en een (aantal) 'tenzij's'. Ben bang dat ik het allemaal niet onthoud gewoon. Oh en CP levering, brevi manu en longa manu begrijp ik gewoon niet.
Meh nog twee tentamens en daarna eigenlijk nog Sociaal Recht, maar dat tentamen was verplaatst naar de dag dat ik dus op vakantie gaquote:
Mega bedankt!!! Kort en helder :-)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:28 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Levering CP: Ik koop iets van jou, jij houdt het nog even in je bezit, ik haal het bijvoorbeeld over een week op. Stel het is gestolen, dan kan het nog gevindiceerd worden!
Brevi manu: Ik ben houder van bijvoorbeeld een boek van jou. Ik wil het kopen, jij gaat akkoord, levering brevi manu houdt dus in dat ik het dan gewoon houd en eigenaar wordt.
Longa manu: Persoon C is houder van bijvoorbeeld een boek, ik wil het kopen, jij gaat akkoord. Jij laat aan persoon C weten dat ik nu eigenaar ben van het boek.
Als ik donderdag het tentamen haal wel ja!quote:
Levering door bezitsverschaffing 3:90 tenzij registergoed dan not. akte 3:89...lekker basic toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Nailpolish het volgende:
Bijvoorbeeld bij vereisten voor levering. Je hebt dan een aantal vereisten en een (aantal) 'tenzij's'. Ben bang dat ik het allemaal niet onthoud gewoon. Oh en CP levering, brevi manu en longa manu begrijp ik gewoon niet.
Gerevindiceerd. En de term houden is ongelukkig want die impliceert dat je houder zou zijn terwijl je van houder juist opgewaardeerd wordt naar bezitterquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:28 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Levering CP: Ik koop iets van jou, jij houdt het nog even in je bezit, ik haal het bijvoorbeeld over een week op. Stel het is gestolen, dan kan het nog gevindiceerd worden!
Brevi manu: Ik ben houder van bijvoorbeeld een boek van jou. Ik wil het kopen, jij gaat akkoord, levering brevi manu houdt dus in dat ik het dan gewoon houd en eigenaar wordt.
Longa manu: Persoon C is houder van bijvoorbeeld een boek, ik wil het kopen, jij gaat akkoord. Jij laat aan persoon C weten dat ik nu eigenaar ben van het boek.
Hahaha ja die tweede houd is ongelukkig in deze zin ja. En heb ik serieus gevindiceerd getypt?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:35 schreef H-D het volgende:
[..]
Gerevindiceerd. En de term houden is ongelukkig want die impliceert dat je houder zou zijn terwijl je van houder juist opgewaardeerd wordt naar bezitteren je kan nooit houder en bezitter zijn.
Ja kan gebeurenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:36 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Hahaha ja die tweede houd is ongelukkig in deze zin ja. En heb ik serieus gevindiceerd getypt?Tijd om te gaan pitten zo, ik zie het al.
Haha succes :dquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Meh nog twee tentamens en daarna eigenlijk nog Sociaal Recht, maar dat tentamen was verplaatst naar de dag dat ik dus op vakantie gaAch ja, eind augustus weer een kans.
Kort, maar eigenlijk te beknopt hehe, maar had geen zin om al die artikelen op te zoeken, ken ze niet uit m'n hoofd. Maar om het even snel duidelijk te maken was het goed genoeg. Ben hier om te ouwehoeren, niet om tentamens te makenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja kan gebeurenik moet ook zo slapen
Je uitleg was overigens wel lekker kort in vergelijking met mijne
Nou zelfs ik als scholier vond jou uitleg wel erg begrijpelijk, weer wat geleerd dus :- )quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Kort, maar eigenlijk te beknopt hehe, maar had geen zin om al die artikelen op te zoeken, ken ze niet uit m'n hoofd. Maar om het even snel duidelijk te maken was het goed genoeg. Ben hier om te ouwehoeren, niet om tentamens te maken
Ah, je bent een aanstaande student? Wat ga je doen? En waar?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:41 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Nou zelfs ik als scholier vond jou uitleg wel erg begrijpelijk, weer wat geleerd dus :- )
Sowieso waar. Het is maar een artikel eigenlijk..3:115quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:40 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Kort, maar eigenlijk te beknopt hehe, maar had geen zin om al die artikelen op te zoeken, ken ze niet uit m'n hoofd. Maar om het even snel duidelijk te maken was het goed genoeg. Ben hier om te ouwehoeren, niet om tentamens te maken
Atheneum 5 & 6, waar ik erg naar uitkijk :-) vanochtend laatste havo examen afgerond. Als atheneum beetje lekker loopt ga ik op veel uni's kijken voor bijvoorkeur fiscaal recht, maar ook zeker notarieel & Nederlands.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:42 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ah, je bent een aanstaande student? Wat ga je doen? En waar?
Haha oké! Fiscaal recht lijkt mij ook wel interessant, wil sowieso die minor doen volgend jaar. Toen ik in de vijfde zat had ik nog geen flauw idee wat ik wildequote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:44 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Atheneum 5 & 6, waar ik erg naar uitkijk :-) vanochtend laatste havo examen afgerond. Als atheneum beetje lekker loopt ga ik op veel uni's kijken voor bijvoorkeur fiscaal recht, maar ook zeker notarieel & Nederlands.
Ik tot een heel eind de zomervakantie in nietquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha oké! Fiscaal recht lijkt mij ook wel interessant, wil sowieso die minor doen volgend jaar. Toen ik in de vijfde zat had ik nog geen flauw idee wat ik wilde
Deze is een beetje ongelukkig, bezitter is nou juist net houder geworden.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:28 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Levering CP: Ik koop iets van jou, jij houdt het nog even in je bezit, ik haal het bijvoorbeeld over een week op.
Haha, als ik vertel dat ik Rechten doe zeggen mensen ook altijd: 'oh, je wist zeker niet wat je wilde?'quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik tot een heel eind de zomervakantie in niet
Ik ook nietquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:48 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha oké! Fiscaal recht lijkt mij ook wel interessant, wil sowieso die minor doen volgend jaar. Toen ik in de vijfde zat had ik nog geen flauw idee wat ik wilde
Haha, volgende keer zal ik het nog een keertje nalezen voordat Nailpolish straks een onvoldoende haalt door mijquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Deze is een beetje ongelukkig, bezitter is nou juist net houder geworden.
Zal wel niet. Je kalkt geen onwaarheden neerquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:52 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha, volgende keer zal ik het nog een keertje nalezen voordat Nailpolish straks een onvoldoende haalt door mij
Ja bij mij ook! Wat heel stom is, want het was een zeer goed overdachte keuze en ik vind het ook heel leuk.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:50 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha, als ik vertel dat ik Rechten doe zeggen mensen ook altijd: 'oh, je wist zeker niet wat je wilde?'
Ja hier wel. Idd oefenrechtbank en mondelinge tentamens.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:56 schreef DanielBackward het volgende:
Worden er eigenlijk nog wel eens verbale vaardigheden getoetst? De sites van verschillende universiteiten propageren vaak vol enthousiasme over de oefen-rechtbank e.d.
Op de VU amper. In het tweede jaar één keer een presentatie moeten doen en in het derde jaar krijg ik Pleitoefening, maar verder niet volgens mij. Als je het leuk vindt kun je natuurlijk wel bij een debatclub of een pleitvereniging ofzoquote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:56 schreef DanielBackward het volgende:
Worden er eigenlijk nog wel eens verbale vaardigheden getoetst? De sites van verschillende universiteiten propageren vaak vol enthousiasme over de oefen-rechtbank e.d.
Hier behalve bij notarieel elk jaarquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Op de VU amper. In het tweede jaar één keer een presentatie moeten doen en in het derde jaar krijg ik Pleitoefening, maar verder niet volgens mij. Als je het leuk vindt kun je natuurlijk wel bij een debatclub of een pleitvereniging ofzo
Ja een informatiepakket van de JOVD is momenteel onderweg naar mijn huisquote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:00 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Op de VU amper. In het tweede jaar één keer een presentatie moeten doen en in het derde jaar krijg ik Pleitoefening, maar verder niet volgens mij. Als je het leuk vindt kun je natuurlijk wel bij een debatclub of een pleitvereniging ofzo
Ik heb tot nu toe in één jaar UvA één (niet verplichte) presentatie gegeven.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:56 schreef DanielBackward het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |