Wat Ryon zegt is waar, het helpt je inzicht. Niet alles wat je leert is praktisch even toepasbaar. Daarom is het een academische studie. Je moet ook leren nadenken over het waarom. En zelf zinnige standpunten daarover kunnen innemen en verdedigen.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:10 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ach horizon verbredendDat is gewoon een ander woord voor dat de docent het wél interessant vindt, ook al weet hij dat je er geen bal aan hebt.
OMG we zijn het weer eensquote:Op maandag 28 mei 2012 21:14 schreef Ryon het volgende:
Niet alles in een academische studie hoort praktisch toepasbaar zijn. Puur voor het inzicht helpt het heel erg om bijvoorbeeld het Romeins recht door te werken. Het is een stuk leerzamer dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt.
Maar enige kennis van Tort Law maakt je wel een beter jurist. Zonder twijfel. En het geeft je meer bagage om te reflecteren op bepalingen van ons aansprakelijkheidsrecht.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:17 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Oh maar Romeins recht vind ik best interessant en het is inderdaad helemaal niet gek om eens in te zien hoe het Nederlands recht nu eigenlijk gevormd is als het ware. Maar de law of torts, tja, dat heeft echt héél weinig met het Nederlands recht te maken. Of het nu praktisch toepasbaar is of niet.. Tja.
Ja oke, ik zei het wel heel kort door de bocht.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar enige kennis van Tort Law maakt je wel een beter jurist. Zonder twijfel. En het geeft je meer bagage om te reflecteren op bepalingen van ons aansprakelijkheidsrecht.
Volgend jaar zit ik niet meer in de collegebanken, ben niet van plan om dan weer een collegebundel aan te gaan schaffen.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef Tchock het volgende:
Nou waar wacht je op! Volgend jaar kun je er gelikt bij lopen
Morgen Internationaal & Europees strafrechtquote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Dus , morgen contractenrecht, overmorgen dga.
Nog meer mensen die op moeten deze week?
Hoezo doe je eigenlijk een 3e jaars vak in je eerste jaar?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
For the lulz, vanwege de langstudeerdersboete en vanwege mijn voorkennis vanuit het hboquote:Op dinsdag 29 mei 2012 13:43 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Hoezo doe je eigenlijk een 3e jaars vak in je eerste jaar?
Stukken beter te doen dan de tussentoets iddquote:Op dinsdag 29 mei 2012 20:21 schreef Tchock het volgende:
Contractenrecht viel mee zegWat een eitje.
Donderdag Inl Burgerlijk recht. Zie er echt tegen op.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Burgerlijk recht is baasquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:44 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Donderdag Inl Burgerlijk recht. Zie er echt tegen op.
Dat ik al die uitzonderingen niet meer weet..Beetje lastig uitleggen. Heel veel mensen zakken ook voor dit vak. En moet em halen gewoon, anders mag je volgend jaar 3 vakken niet doen.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Burgerlijk recht is baas
Waar ben je bang voor?
Uitzonderingen als in...? Bij OD ofzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:54 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Dat ik al die uitzonderingen niet meer weet..Beetje lastig uitleggen. Heel veel mensen zakken ook voor dit vak. En moet em halen gewoon, anders mag je volgend jaar 3 vakken niet doen.
Levering CP: Ik koop iets van jou, jij houdt het nog even in je bezit, ik haal het bijvoorbeeld over een week op. Stel het is gestolen, dan kan het nog gevindiceerd worden!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Nailpolish het volgende:
Bijvoorbeeld bij vereisten voor levering. Je hebt dan een aantal vereisten en een (aantal) 'tenzij's'. Ben bang dat ik het allemaal niet onthoud gewoon. Oh en CP levering, brevi manu en longa manu begrijp ik gewoon niet.
Meh nog twee tentamens en daarna eigenlijk nog Sociaal Recht, maar dat tentamen was verplaatst naar de dag dat ik dus op vakantie gaquote:
Mega bedankt!!! Kort en helder :-)quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:28 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Levering CP: Ik koop iets van jou, jij houdt het nog even in je bezit, ik haal het bijvoorbeeld over een week op. Stel het is gestolen, dan kan het nog gevindiceerd worden!
Brevi manu: Ik ben houder van bijvoorbeeld een boek van jou. Ik wil het kopen, jij gaat akkoord, levering brevi manu houdt dus in dat ik het dan gewoon houd en eigenaar wordt.
Longa manu: Persoon C is houder van bijvoorbeeld een boek, ik wil het kopen, jij gaat akkoord. Jij laat aan persoon C weten dat ik nu eigenaar ben van het boek.
Als ik donderdag het tentamen haal wel ja!quote:
Levering door bezitsverschaffing 3:90 tenzij registergoed dan not. akte 3:89...lekker basic toch?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 22:20 schreef Nailpolish het volgende:
Bijvoorbeeld bij vereisten voor levering. Je hebt dan een aantal vereisten en een (aantal) 'tenzij's'. Ben bang dat ik het allemaal niet onthoud gewoon. Oh en CP levering, brevi manu en longa manu begrijp ik gewoon niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |