Is de gebonden versie, mag je iets meer ekkies neerleggen volgend jaarquote:Op maandag 28 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Ik wil ook die kekke kartonnen hoes om m'n kluwers
Die gebonden Kluwers zijn belachelijk duurquote:Op maandag 28 mei 2012 17:19 schreef Tchock het volgende:
Ik wil ook die kekke kartonnen hoes om m'n kluwers
Nou waar wacht je op! Volgend jaar kun je er gelikt bij lopenquote:Op maandag 28 mei 2012 18:49 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Dacht ook dat ze duurder waren, ik schatte het meer richting de 100!
Koop liever andere dingen om er gelikt bij te lopenquote:Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou waar wacht je op! Volgend jaar kun je er gelikt bij lopen
Menig tentamen is zo verneuktquote:Op maandag 28 mei 2012 20:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Een terras en bestuursrecht gaan niet samen en dan heb ik het niet over een vergunning
12 juni pas. Sterkte !quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Dus , morgen contractenrecht, overmorgen dga.
Nog meer mensen die op moeten deze week?
IB-DGA in je eerste jaar?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:28 schreef Yreal het volgende:
Dus , morgen contractenrecht, overmorgen dga.
Nog meer mensen die op moeten deze week?
Nee hoor je hebt bij IPR ook veel ruimte om, naar mijn mening interessante, dogmatische discussies op te zetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:32 schreef Speedy_T het volgende:
IPR is 100% alleen maar regeltjes aflopen, ik vind er weinig aan
Ja maar kerel kom op een vak bestaat toch uit meer dan alleen het tentamen en het antwoordmodelquote:Op maandag 28 mei 2012 20:36 schreef Speedy_T het volgende:
Ja, in je werkgroep misschien maar daar denkt het antwoordmodel toch heel anders over
Zonder enige fiscale voorkennis? Dapper.quote:
Ja maar kerel, mijn tentamen is over 2 dagen. Dus aan dat pretentieuze gezwam heb ik niet zo veelquote:Op maandag 28 mei 2012 20:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar kerel kom op een vak bestaat toch uit meer dan alleen het tentamen en het antwoordmodelhet gaat toch ook om dat je nieuwe inzichten verwerft en eventueel een zinnige legal opinion kan vormen en verdedigen over een bepaald onderwerp/casus
Nou heb ik die "opzich" wel, maar ik ga wel merken hoeveel ik eraan heb. Dat vak komt in de master toch weer terug, dus een 5.5 is voldoende.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zonder enige fiscale voorkennis? Dapper.
Je deed toch de bachelor fiscaal?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nou heb ik die "opzich" wel, maar ik ga wel merken hoeveel ik eraan heb. Dat vak komt in de master toch weer terug, dus een 5.5 is voldoende.
Dan zit hij in je bachelor en niet in je master.quote:
Dat moet als het goed is het resultaat van het volgen van het vak zijn? Als jij fatsoenlijke IPR redeneringen kan opzetten beheers je ook de stof op minstens tentamenwaardig niveau.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ja maar kerel, mijn tentamen is over 2 dagen. Dus aan dat pretentieuze gezwam heb ik niet zo veel
Hoe zit het nou precies met die 2 verschillende trajecten voor de fiscale master?quote:Op maandag 28 mei 2012 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dan zit hij in je bachelor en niet in je master.
Bachelor fiscaal en master internationaal omvatten ook alle vakken van de master Nederlands fiscaal verspreid over de bachelor en master, maar geven geen recht op het masterdiploma Nederlands fiscaal, omdat je enkele vakken al in je bachelor hebt zitten die verplicht onderdeel zijn van de master Nederlands fiscaal en je binnen een ba-ma traject niet dubbel in kan zetten.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe zit het nou precies met die 2 verschillende trajecten voor de fiscale master?
Natuurlijk snap ik dat. Ik doe dat echter alleen bij vakken die mij interesseren. Bij de rest beperk ik mijn inspanning tot het minimale dat nodig is om een 6,5-7,5 te halenquote:Op maandag 28 mei 2012 20:44 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat moet als het goed is het resultaat van het volgen van het vak zijn? Als jij fatsoenlijke IPR redeneringen kan opzetten beheers je ook de stof op minstens tentamenwaardig niveau.
Dat jij het pretentieus gezwam vindt om meer te kunnen dan alleen wat tentamenantwoorden uit je hoofd leren is verder jouw goed recht natuurlijk. Hoop alleen grondig dat je wel beseft dat het zinnig is als je wel iets meer kan dan dat. En dat je studie dan waarschijnlijk ook leuker wordt.
Wat de grap van Nederlands belastingrecht dan is is mij nog nooit helemaal duidelijk geworden.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bachelor fiscaal en master internationaal omvatten ook alle vakken van de master Nederlands fiscaal verspreid over de bachelor en master, maar geven geen recht op het masterdiploma Nederlands fiscaal, omdat je enkele vakken al in je bachelor hebt zitten die verplicht onderdeel zijn van de master Nederlands fiscaal en je binnen een ba-ma traject niet dubbel in kan zetten.
Je bent nu dus een verplicht bachelorvak aan het volgen, waar je in jaar 3 opnieuw mee te maken krijgt.
Succes danquote:Op maandag 28 mei 2012 20:50 schreef Jorwol het volgende:
Morgen Rechtsgeschiedenis, heb 'm al drie keer niet gehaald
Wat jij wilt.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:51 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat. Ik doe dat echter alleen bij vakken die mij interesseren. Bij de rest beperk ik mijn inspanning tot het minimale dat nodig is om een 6,5-7,5 te halen
Haha heb het zo belachelijk goed geleerd nu (denk ikquote:
Wij hadden hier Romeins recht. Vond wel heel leuk toen.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:58 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Haha heb het zo belachelijk goed geleerd nu (denk ik) dat als ik het nu niet haal, ik het nooit zal halen. Het is ook zo'n stom stampvak, je hoeft eigenlijk niks te kunnen of snappen, alleen maar feitjes leren. Des te triester dat ik het nog niet heb gehaald eigenlijk..
Ja dit gaat voornamelijk over de Lex Aquilia, law of torts en gewoon een beetje de tendens van de rechtsontwikkeling in Europa. Maar nu ik het beter leer is het meteen ook wel interessanter.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Wij hadden hier Romeins recht. Vond wel heel leuk toen.
Lex Aquilia was wel baas. Maar vond vooral Romeins goederenrecht leuk.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:02 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja dit gaat voornamelijk over de Lex Aquilia, law of torts en gewoon een beetje de tendens van de rechtsontwikkeling in Europa. Maar nu ik het beter leer is het meteen ook wel interessanter.
Daar ging het vorig jaar ook over, nu is de invulling veranderd, dus nu gaat het over de Anglo-Amerikaanse rechtsontwikkeling, niet echt héél leuk.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Lex Aquilia was wel baas. Maar vond vooral Romeins goederenrecht leuk.
Nja wel horizon verbredendquote:Op maandag 28 mei 2012 21:05 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Daar ging het vorig jaar ook over, nu is de invulling veranderd, dus nu gaat het over de Anglo-Amerikaanse rechtsontwikkeling, niet echt héél leuk.
Ach horizon verbredendquote:Op maandag 28 mei 2012 21:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja wel horizon verbredendmaargoed rechtsvergelijking was ook nooit mijn favo dingxD liever Romeins recht dan.
Daarom blij dat ik nooit vergelijkend staatsrecht hoefde te doen![]()
Oh maar Romeins recht vind ik best interessant en het is inderdaad helemaal niet gek om eens in te zien hoe het Nederlands recht nu eigenlijk gevormd is als het ware. Maar de law of torts, tja, dat heeft echt héél weinig met het Nederlands recht te maken. Of het nu praktisch toepasbaar is of niet.. Tja.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:14 schreef Ryon het volgende:
Niet alles in een academische studie hoort praktisch toepasbaar zijn. Puur voor het inzicht helpt het heel erg om bijvoorbeeld het Romeins recht door te werken. Het is een stuk leerzamer dan het wellicht op het eerste gezicht lijkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |