Dat levert misschien 2-300 euro op ( neem aan dat het geen nieuw spul is) en daarna een sociaal isolement. Lijkt me niet helemaal het beste om te doen, als zou je 1 van beide natuurlijk zonder problemen kunnen missen..quote:Op maandag 28 mei 2012 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zou eens beginnen met de laptop en computer verkopen, en de tv of de radio. Het lijkt me dat uit het rijtje tv/radio en PC/laptop je er bij beide minstens één kan missen?
Klopt, maar je kan via je tv ook wel muziek kijken/luisteren, en een PC én laptop lijkt me ook ietwat overbodig als je in de schuldsanering zit.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat levert misschien 2-300 euro op ( neem aan dat het geen nieuw spul is) en daarna een sociaal isolement. Lijkt me niet helemaal het beste om te doen, als zou je 1 van beide natuurlijk zonder problemen kunnen missen..
Wat heeft TS aan een kapotte koelkast precies?quote:Verder zijn er zat plekken om een kapotte koelkast te halen, kringloop ofzo.
Pcies, ik vond het dan ook domme opmerkingen...quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Brentmeister het volgende:
Verkoop pc/tv levert geen drol op, zeker niet als het een oude crt is, dan mag je er geld op toeleggen!
Tevens raakt TS dan z'n communicatiemogelijkheden kwijt die hij nu juist hard nodig heeft.
Iets NIET koud zettenquote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat heeft TS aan een kapotte koelkast precies?![]()
Ik ook, maar ik had ze eigenlijk wel verwacht.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Pcies, ik vond het dan ook domme opmerkingen...
Ja daar heb je dus geen kapotte koelkast voor nodig. Me dunktquote:
Ik ga er dan wel even vanuit dat TS niet de nieuwste Sony Bravia 120cm heeft staan, wat geloof ik ook niet het geval isquote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Serieus, waarom heb je EN/EN nodig, en niet of/of.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Sorry er moest half-kapotte koelkast staanquote:Op maandag 28 mei 2012 14:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja daar heb je dus geen kapotte koelkast voor nodig. Me dunkt
Dit heb ik al:quote:Op maandag 28 mei 2012 14:11 schreef billie1985 het volgende:
N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.
Situatie:
Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.
Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.
Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).
Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!
Voor vragen kun je me altijd PM-en!
5000 euro ongeveerquote:Op maandag 28 mei 2012 14:36 schreef LazyDave het volgende:
Ik zal eens kijken of ik nog wat over heb, hoeveel zijn je schulden precies billie?
Nee ik heb zelf ook geen auto, maar laten we hopen dat er een hele aardige FOK!ker is die in jouw of mijn buurt woont en onze kanten op moet voor woon-werk verkeer?quote:Op maandag 28 mei 2012 14:33 schreef FredvZ het volgende:
Eind van de maand heb ik een halfwerkend gasfornuis over, dat wil zeggen: Het gasfornuis werkt prima, maar de oven werkt niet.
Ik heb zelf geen geschikte auto om hem te vervoeren, maar als je hem wil kan je hem zo op komen halen op 30 juni. Hij staat in Gouda.
Ik vrees dat dat lastig gaat wordenquote:Op maandag 28 mei 2012 14:47 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb nog wat Ikea pannentjes over, Noord-Limburg.
Nee hoor, het gewicht is het niet dus dat kan prima per pakketpost.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:53 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat lastig gaat worden
quote:
Ik heb een idee hoe je dat tekort van 175 pm iig kan terugbrengen naar 0......quote:Op maandag 28 mei 2012 14:11 schreef billie1985 het volgende:
Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro.
Stoppen met eten?quote:Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ireth het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een idee hoe je dat tekort van 175 pm iig kan terugbrengen naar 0......
Dat ook.quote:Op maandag 28 mei 2012 14:57 schreef hugsy33 het volgende:
Kijk eens op sites als gratisaftehalen.nl en idd de kringloop dan heb je zo een halve inboedel bij elkaar
Nee slimpie, zodra je een fornuis enzo hebt zelf kokenquote:
Weet ik, daarom plaats ik nu ook een oproepje hier op aanraden van andere FOK!kers in mn andere topic, dan kun je ineens een heel stuk goedkoper leven (maar vooral ook gezonder). Dus laat ik me daar eerst even op focussenquote:Op maandag 28 mei 2012 15:12 schreef Ireth het volgende:
[..]
Nee slimpie, zodra je een fornuis enzo hebt zelf kokenDan breng je dat tekort naar beneden!
(enne... een boterham beleggen lukt ook op het aanrecht, thuisbezorgd.nl is gewoon een hele grote uitgavepost!)
Zou een goed plan zijn idd.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Weet ik, daarom plaats ik nu ook een oproepje hier op aanraden van andere FOK!kers in mn andere topic, dan kun je ineens een heel stuk goedkoper leven (maar vooral ook gezonder). Dus laat ik me daar eerst even op focussen
Zit trouwens je OP nog eens te lezen, maar soep uit blik kan je ook in je bord opwrmen in je magnetron! Dat thuisbezorgd is zo onwijs duur... en 9 van de 10 keer heb je 's avonds gewoon weer honger...quote:
Supertof van je! Echt, ik weet niet wat ik er op moet zeggenquote:Op maandag 28 mei 2012 15:17 schreef Scorpie het volgende:
En jammer dat je niet echt in de buurt woont, anders had je hier mogen aanschuiven voor een goede oud-Hollandse aardappelen-groenten-vlees maaltijd. Vanavond nog.
Das een goeie! Morgen meteen even een paar blikken inslaan!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:20 schreef Ireth het volgende:
[..]
Zit trouwens je OP nog eens te lezen, maar soep uit blik kan je ook in je bord opwrmen in je magnetron! Dat thuisbezorgd is zo onwijs duur... en 9 van de 10 keer heb je 's avonds gewoon weer honger...
Zelfde geldt trouwens voor een blik goulash of hachee. Die blikken kosten volgens mij 1,50 en kun je 2x van eten. Dan zo'n pakje magnetron rijst erbij en klaar.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:20 schreef Ireth het volgende:
[..]
Zit trouwens je OP nog eens te lezen, maar soep uit blik kan je ook in je bord opwrmen in je magnetron! Dat thuisbezorgd is zo onwijs duur... en 9 van de 10 keer heb je 's avonds gewoon weer honger...
NIET JE BLIK IN DE MAGNETRON ZETTEN!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:25 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Das een goeie! Morgen meteen even een paar blikken inslaan!
Ja ik ga er morgen ook meteen mee beginnen!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Zelfde geldt trouwens voor een blik goulash of hachee. Die blikken kosten volgens mij 1,50 en kun je 2x van eten. Dan zo'n pakje magnetron rijst erbij en klaar.
Ja dat ook idd! Bordje vullen en warm maken!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:25 schreef mirannie het volgende:
[..]
Zelfde geldt trouwens voor een blik goulash of hachee. Die blikken kosten volgens mij 1,50 en kun je 2x van eten. Dan zo'n pakje magnetron rijst erbij en klaar.
Haha nee zo ver was ik alquote:Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef Ireth het volgende:
[..]
NIET JE BLIK IN DE MAGNETRON ZETTEN!
Wellicht overbodige waarschuwing, maar metaal en een magnetron gaan niet goed samen
Top!!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja ik ga er morgen ook meteen mee beginnen!
Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:28 schreef mirannie het volgende:
[..]
Top!!Daarmee ga je in ieder geval veel geld besparen. Thuisbezorgd.nl is al gauw een tientje per maaltijd, dus 300 euro per maand! Ik doe voor mijn dochter en mij samen voor ongeveer 150-160 euro aan boodschappen per maand, dus dan heb je die 175 per maand aan te kort zo terug.
Niet dat dat nu je eerste prioriteit is, maar nu ga je ook nog veertig keer zo gezond levenquote:Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!
Jullie zijn goeie mensen, had dit nooit verwacht al die positieve berichten
Dagelijks aan de kapsalon, schijf van vijf ftw!quote:Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!
Heb zelf geen spullen over, anders had ik je wel wat gestuurd. Ik koop altijd pas nieuwe spullen als het oude kapot is, dus kan je verder nergens aan helpen. Mocht je straks nog meer tips willen voor goedkope maar gezonde maaltijden, mag je altijd pm'en. Veel meer dan dat kan ik niet voor je doen.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ookquote:Op maandag 28 mei 2012 15:34 schreef Naamah het volgende:
Aardappels koken gaat ook prima in de magnetron. Gewoon in een schaal (of diep bord) met een beetje water en afdekken. Rijst koken moet op dezelfde manier te doen zijn.
En bij de Lidl heb je ook blikken kant en klare nasi en zo. Of gewoon magnetronmaaltijden etc. is nog steeds goedkoper dan dingen laten bezorgen.
Soms kunnen tips alleen al minstens zo waardevol zijnquote:Op maandag 28 mei 2012 15:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
Heb zelf geen spullen over, anders had ik je wel wat gestuurd. Ik koop altijd pas nieuwe spullen als het oude kapot is, dus kan je verder nergens aan helpen. Mocht je straks nog meer tips willen voor goedkope maar gezonde maaltijden, mag je altijd pm'en. Veel meer dan dat kan ik niet voor je doen.
Niets dat je tegen hoeft te houden om een topic aan te maken en om bepaalde goederen te vragen waar mogelijk zal men helpen dat weet ik inmiddels wel.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik woon al 13 jaar op mijzelf en heb eind 2011 pas een bed. Daarvoor sliep ik op een tweezits-bank. Het plafond bladdert nogsteeds (afentoe een lap verf op de vloer als een zuchtje wind binnenwaait). En mijn vloer is ook al naar de knoppen (wil binnenkort laminaat gaan leggen met een vriend - als dta maar goed gaat)
Het spijt me ik dacht dat dit in r&p stond.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:43 schreef billie1985 het volgende:
Schenkstroop, ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen?
Dat zou een hele goeie tip zijn, maar ik ben afgekeurd wegens psychische problemen. Vandaar dat ik nu in een reintegratietraject zit (waar eind juni de stekker uit wordt getrokken wegens plannen van de regering) waar ik 8 uur per week werkzaam ben bij een automatiseringsbedrijf als vrijwilliger.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:46 schreef Franknfurter het volgende:
Overigens, misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je een baantje? Anders zou je kunnen proberen in een restaurantje te gaan werken, dan kun je daar gratis eten.
Nee niet doen. Ik heb een paar jaar gegeten uit de magnetron. Tenzij je magnetron ook een grill-functie heeft zou ik het je heel sterk afraden.. Aardappelen koken duurt een eeuwigheid, eieren bakken gaat niet, dingen als patat en kroket al helemaal niet. Groente koken is ook een ramp.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:57 schreef Lonaa het volgende:
Je kunt heel veel eten bereiden in alleen de magnetron.Ook complete gezonde maaltijden.
Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt in een restaurant. Elke dag hetzelfde eten in een restaurant (ik deed het maar een week) gaat ook je keel uitkomen hoor. En lijkt mij geen goed advies want je hebt afwisseling nodig. verder sterkte.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:54 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Dat zou een hele goeie tip zijn, maar ik ben afgekeurd wegens psychische problemen.
Alles gratis is nog altijd beter wanneer je zo in de schulden zit..quote:Op maandag 28 mei 2012 16:04 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt in een restaurant. Elke dag hetzelfde eten in een restaurant (ik deed het maar een week) gaat ook je keel uitkomen hoor. En lijkt mij geen goed advies want je hebt afwisseling nodig. verder sterkte.
TS heeft wel een magnetron maar geen fornuis.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nee niet doen. Ik heb een paar jaar gegeten uit de magnetron. Tenzij je magnetron ook een grill-functie heeft zou ik het je heel sterk afraden.. Aardappelen koken duurt een eeuwigheid, eieren bakken gaat niet, dingen als patat en kroket al helemaal niet. Groente koken is ook een ramp.
Ik heb nu een electrische kookplaat, twee pits. met daarbij een RVS stalen koekepan (zonder anti-aanbaklaag dus want anders duurt koken nog een eeuwigheid). En dat gaat goed!
Zo'n electrische kookplaat is 20-25 euro bij de kijkshop.
PS. dit is alleen als je geen gasaansluiting hebt zoals mij natuurlijk.
Wat niet wil zeggen dat afwisseling best belangrijk is en ook goedkoop kan.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:05 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Alles gratis is nog altijd beter wanneer je zo in de schulden zit..
Z'n variatie is nu afwisselen van kapsalon en patat met 2 frikandellen... ik voorzie al snel meer variatie bij een willekeurig restaurant.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:07 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat niet wil zeggen dat afwisseling best belangrijk is en ook goedkoop kan.
TS komt "maar" 175 euro per maand te kort en thuisbezorgd.nl is blijkbaar de grootste kostenpost.
Als ts zelf gaat koken houdt ie gewoon geld over elke maand én kan gevarieerd eten.
Het was ook als tip bedoeld, he? Dus dan weet je het nu.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:37 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ook
Je hebt internet, ik had voor in op mijzelf ging wonen nog nooit gekookt, nu kook ik beter dan de meeste mensen die ik kenquote:Op maandag 28 mei 2012 15:37 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ook
Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ireth het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een idee hoe je dat tekort van 175 pm iig kan terugbrengen naar 0......
Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.
Ik geloof ook niet dat hij om medelijden vraagt maar om hulp.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.
En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?quote:Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.
Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op maandag 28 mei 2012 15:37 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Als hij aan een abo vast zit -wat we niet weten- kost bijna net zo veel om dat contract te ontbinden. En hij heeft ook geen geld voor die shit, daar komen de schulden van. Je leest de helft van het topic en de rest verzin je er bijquote:Op maandag 28 mei 2012 18:05 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?
Komop zeg, als je echt DIEP in de shit zit heb je echt geen geld voor zoiets.
Ik verzin niets....quote:Op maandag 28 mei 2012 18:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als hij aan een abo vast zit -wat we niet weten- kost bijna net zo veel om dat contract te ontbinden. En hij heeft ook geen geld voor die shit, daar komen de schulden van. Je leest de helft van het topic en de rest verzin je er bij
Nee, je verzint niets? Waar haal je vandaan dat hij een abo heeft dan?quote:Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Ik verzin niets....
Maar goed, blijf maar geloven.
En je opmerkingen hebben hier ook geen zin. TS heeft nu wel door dat dat eten bestellen niet handig was maar blijkbaar wist hij niet beter....zijn fouten blijven herhalen heeft dan ook geen zin meer behalve als je wilt trollen in dit topic.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:05 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?
Ware het niet dat TS niet kan werken ivm zijn gezondheid.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:15 schreef Kandijfijn het volgende:
5000 euro kan je trouwens wegwerken in 1 jaar als je werkt studeert en daarnaast kan je ook nog gewoon je P halen.
175e per maand tekort blijft van de gekke.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:16 schreef Peter het volgende:
[..]
Ware het niet dat TS niet kan werken ivm zijn gezondheid.
Ik doe hetzelfde en denk er het mijne vanquote:Op maandag 28 mei 2012 18:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
175e per maand tekort blijft van de gekke.
Maar anywhays ik houdt mezelf wel even uit dit topic.
Nou, om het een prima maaltijd te noemen gaat ook wat ver maar je kunt je maag er mee vullen hè.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.
Beter dan elke dag patat in ieder geval....de meeste FOK!ers buiten culinair(zeker de studenten) zullen zullen in dezelfde sfeer blijven hangen buiten dan dat ze het klaarmaken op een fornuis.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nou, om het een prima maaltijd te noemen gaat ook wat ver maar je kunt je maag er mee vullen hè.
Klinkt als een zekering die vervangen moet worden?quote:Op maandag 28 mei 2012 14:33 schreef FredvZ het volgende:
Eind van de maand heb ik een halfwerkend gasfornuis over, dat wil zeggen: Het gasfornuis werkt prima, maar de oven werkt niet.
Ik heb zelf geen geschikte auto om hem te vervoeren, maar als je hem wil kan je hem zo op komen halen op 30 juni. Hij staat in Gouda.
Zonde van de energie.quote:Op maandag 28 mei 2012 19:38 schreef billie1985 het volgende:
Goed. Ik zat er vanmiddag eventjes doorheen, had even een terugval en nog steeds maar dat is dus de reden waarom het wat langer duurde voordat ik terugkwam. Ik weet niet waarom, maar ik heb hier constant de neiging om mezelf te gaan verdedigen als ik zo lees wat bepaalde users hier zo roepen. Ik had mezellf voorgenomen om er niet op in te gaan, maar sommige opmerkingen zijn ZO DOM en frustrerend dat ik er wel op in MOET gaan
En dat ga ik nu doen.
Voor het geval mensen denken dat ik noooit een magnetron maaltijd gemaakt heb, dat hebben jullie fout want dat heb ik een tijd geleden wel gedaan. Alleen, wat ik dan deed, dan kocht ik die stamppotten van de albert heijn bijvoorbeeld boerenkool. Die zijn 3 euro per stuk, maar als je 1 zo'n maaltijd opheb, ik weet niet hoe het met de rest zit maar ik heb dannog steeds honger. Dus koop ik er 2. En wat ben je dan kwijt? Precies. Net zo veeel als 1 kapsalon laten bezorgen waarna je wel meteen vol zit.quote:Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nee niet doen. Ik heb een paar jaar gegeten uit de magnetron. Tenzij je magnetron ook een grill-functie heeft zou ik het je heel sterk afraden.. Aardappelen koken duurt een eeuwigheid, eieren bakken gaat niet, dingen als patat en kroket al helemaal niet. Groente koken is ook een ramp.
Ik heb nu een electrische kookplaat, twee pits. met daarbij een RVS stalen koekepan (zonder anti-aanbaklaag dus want anders duurt koken nog een eeuwigheid). En dat gaat goed!
Zo'n electrische kookplaat is 20-25 euro bij de kijkshop.
PS. dit is alleen als je geen gasaansluiting hebt zoals mij natuurlijk.
Hier moet ik je gelijk geven... Ik ben inderdaad wat laks geweest over het uitzoeken wat je allemaal met een magnetron kunt doen. Aan verwijten achteraf heb ik inderdaad niks maar, toch bedankt voor de tipquote:Op maandag 28 mei 2012 16:14 schreef Naamah het volgende:
[..]
Het was ook als tip bedoeld, he? Dus dan weet je het nu.
Ik vind het wel een beetje laks van je dat je de makkelijke en dure weg van thuisbezorgd hebt verkozen boven uitzoeken wat je allemaal met de magnetron kan, dat wel. Ik kan daar zelf met mijn gedachten ook echt niet bij. Maar goed, dat is vast een gebrek van mij en aan verwijten heb je natuurlijk helemaal niks
Er staan op Fok trouwens veel topics over goedkoop koken en koken met de magnetron en als je daarmee niet uit de voeten kan, maak dan een nieuwe, toegespitst op jouw situatie. Er zijn echt veel mensen die je tips kunnen geven op dat gebied.
Uhm een koelkast is handig ja, een wasmachine zou ik goed kunnen gebruiken maar zelf eten koken lijkt me ook best wel een keer lekker. Een kast om kleding in te bewaren lijkt me ook praktischer dan over de verwaming laten slingeren en komop... Je kunt de rest toch zelf ook wel verzinnen?quote:Op maandag 28 mei 2012 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
even tussendoor hoor, wat heb je nog meer nodig?
Een koelkast is handig ja, maar verder heb je het minimale toch al?
Nou, goed om te horen!quote:Op maandag 28 mei 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Je hebt internet, ik had voor in op mijzelf ging wonen nog nooit gekookt, nu kook ik beter dan de meeste mensen die ik ken
Oke! Niet verkeerdquote:Op maandag 28 mei 2012 16:33 schreef Peter het volgende:
Ik heb nog wel 'het basiskookboek' van de AH voor je (heb ik dubbel), staan alle basisbereidingen heel duidelijk in.
Ja want een smartphone kost je altijd geld en krijg je ook nooit voor 0 euro bij een abo cadeau.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Tevens vraag ik niet om jouw medelijden.quote:Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Dit dus.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.
En dit.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik geloof ook niet dat hij om medelijden vraagt maar om hulp.
En als die smartphone jou opvalt zou je als tip kunnen geven dat ding weg te doen en je uitspraak te onderbouwen.
Wat je nu doet is afzeiken en dat is nergens voor nodig.
Wie zegt dan dat ik mijn abo voor mn smartphone kan betalen? Ik loop nu dik 200 euro achter, mn in en uitgaande oproepen worden geblokkeerd. Oh en voor het geval je nu gaat zeggen " Ja je kan ook op whatsapp" -> Dat gaat via wireless .quote:Op maandag 28 mei 2012 18:05 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
*schrijft op*quote:Op maandag 28 mei 2012 18:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.
Uhh... Waar lees jij dat ik in de schuldsanering zit? Ik heb de 31ste een afspraak voor schuldhulpverlening.quote:Op maandag 28 mei 2012 18:07 schreef Wokkel1982 het volgende:
TS zit niet voor niets in de schuldsanering
Maar iedere dag eten bestellen op thuisbezorgd.nl
Echt jongen, echt...quote:Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Ik verzin niets....
Maar goed, blijf maar geloven.
In het begin zal je ineens inderdaad wat meer kwijt zijn(om voorraad op te bouwen) maar daarna is het altijd goedkoper en ook belangrijk gezonder. Gewoon veel aanbiedingen kopen in de goedkopere winkels en tevreden zijn met B en C merken en je komt een heel eind. Pannetjes e.d. kun je altijd ook kopen bij zaken als de Action of zelfs de Kringloop, ben je lekker goedkoop uit.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:03 schreef billie1985 het volgende:
Ja weet je wat het ook is, kijk die 50 euro voor dat fornuis dat is mn grootste zorg niet. Kijk als je rekent 180 euro per maand aan avondeten alleen al. Maar daar komen nog andere kosten bij, je potjes, je pannetjes. Lijkt me dat je dat niet met een tientje redt. En dan moet je ook nog het eten wat je wil koken kopen. Aardappels, groenten, vlees...
Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen om naar de schuldhulpverlening te moeten gaan... Heb het zo lang mogelijk geprobeerd zelf op te lossen, hopend op een wonder... Hopend op een potje van de Sociale Dienst Drechtsteden, dat het nu niet meer uit te stellen valt. Ik loop nu al 1 maand achter met de huur, de huurstichting weet van mn situatie maar kan me ook niet het hand boven mn hoofd blij-ven houden
Prima pannen voor de kleine beurs, ik heb er kortgeleden nog een steelpannetje gekocht die het prima doet.quote:Op maandag 28 mei 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
Volgens mij heeft de action regelmatig pannen setten voor wat kleingeld ook
Daar ga ik me ook in verdiepenquote:Op maandag 28 mei 2012 20:27 schreef YskaFredriksson het volgende:
Naast dat je al meerdere fornuizen zijn aangeboden in het topic kan je ook altijd op gratis zoeken bij marktplaats. Je hebt ook nog gratisaftehalen.nl, gratisoptehalen.nl etc
Bijvoorbeeld: http://witgoed-apparatuur(...)gXtdB&fta_ind=2&fs=1
Ik werk toevallig zelf bij een budgetwinkel en wij verkopen bakpannen voor 2,95 en een set van 3 voor 4,95. We hadden ook kookpannen van 3,95 en 4,95. Dat soort prijzen zie je ook bij de action...
En echt, als je zelf kookt dan ben je een stuk minder geld kwijt. Ik heb ook weken gehad dat ik voor 7 avondmaaltijden 10/15 euro had. En dat kan echt, als je maar creatief bent en het wil.. Dus schiet nu niet weer in de verdediging maar bekijk de mogelijkheden en pak even door! Het kan echt!!!
Ja, en voor iedereen die me helpt en heeft geholpen, enorm bedankt alvast mensen!quote:Op maandag 28 mei 2012 20:46 schreef vannelle het volgende:
Kijk, en dezelfde dag nog heb je tips, trucs, aanbiedingen en steun gekregen hier.
Laat het allemaal even bezinken, is best veel informatie bij elkaar.
Er zijn iig zat mensen die met je meedenken zie je wel.
quote:Op maandag 28 mei 2012 19:50 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Ja want een smartphone kost je altijd geld en krijg je ook nooit voor 0 euro bij een abo cadeau.
Nah ga buiten spelen als je niks zinnigs kan toevoegen. Die smartphone kan hij ook 'aangeschaft' hebben met een abbo in betere tijden. Nu abbo verbreken en smartphone verkopen levert waarschijnlijk hogere kosten op dan behouden. Ksst.. naar buiten, het is nog lekker weerquote:
Daar moet ik ook nog even naartoe, bedankt voor de reminderquote:Op maandag 28 mei 2012 21:23 schreef spoor4 het volgende:
Kom je niet in aanmerking voor de voedselbank? Dat kan natuurlijk ook enorm schelen in kosten.
Nee. Omdat ik al een paar maanden achter loop met mn mobiele abo zijn mn in en uitgaande oproepen geblokkeerd. Mn vaste telefonie maakt deel uit van een 3 in 1 pakket dat ik een paar maanden geleden heb afgesloten, omdat ik hier een tv en radio had staan maar er niks mee kon. En omdat de muren op me af begonnen te komen. En elke keer bellen met mn mobiel en internetten via een kabeltje vanaf mn mobiel ging ook elke keer buiten mn bundel. Stervensduur dusquote:Op maandag 28 mei 2012 21:26 schreef Prospera het volgende:
Kan je überhaupt je vaste telefonie opzeggen, omdat je een smartphone hebt, als je een 3-in-1 pakket, internet,telefonie, tv, hebt?
Zit er geen WiFi in de buurt waar je op mee kunt liften?quote:Op maandag 28 mei 2012 21:35 schreef billie1985 het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik al een paar maanden achter loop met mn mobiele abo zijn mn in en uitgaande oproepen geblokkeerd. Mn vaste telefonie maakt deel uit van een 3 in 1 pakket dat ik een paar maanden geleden heb afgesloten, omdat ik hier een tv en radio had staan maar er niks mee kon. En omdat de muren op me af begonnen te komen. En elke keer bellen met mn mobiel en internetten via een kabeltje vanaf mn mobiel ging ook elke keer buiten mn bundel. Stervensduur dus
Nee, dat was 1 van de eerste dingen waar ik naar keek juistquote:Op maandag 28 mei 2012 21:44 schreef cvboer het volgende:
[..]
Zit er geen WiFi in de buurt waar je op mee kunt liften?
Ja, ben al overgestapt naar een andere leverancierquote:Op maandag 28 mei 2012 21:44 schreef Green1 het volgende:
Heb je ook al eens naar je energie leverancier gekeken? Als je overstapt kan dat soms ook wat geld schelen..
En waarom zeg je je mobiele telefonie abonnement niet op, en neem je niet een prepaid kaartje van Simyo? (De goedkoopste die ik zo 123 kon vinden) Dan kan je iig bellen/gebeld worden in noodgevallen. En je schuld loopt niet verder op bij je abonnement.
Maar volgens deze website: http://www.rechtopbijstand.nl/quote:Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen.
Voor 12en wil ik in mijn nest liggen, dus hou me niet te lang in spanningquote:Op maandag 28 mei 2012 22:05 schreef billie1985 het volgende:
Even kort, ik zal komende paar uur even niet reageren, waarom dat zo is leg ik straks uit als ik terug ben. Wil wel vast 1 ding verklappen: Goed nieuws!
Dat ga je niet redden, over een paar uur is het al na middernacht.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:06 schreef Ireth het volgende:
[..]
Voor 12en wil ik in mijn nest liggen, dus hou me niet te lang in spanning
TS ontvangt al (algemene) bijstand. Hij komt dus alleen nog in aanmerking voor bijzondere bijstand. De gemeente heeft redelijk veel vrijheid in wanneer zij deze toekennen (*noodzakelijk kan je ruim opvatten*). Helaas voor TS heeft hij te maken met sociale dienst Drechtsteden. Een samenwerkingsverband van verschillende gemeentes (en sociale diensten) die een zeer ruime ervaring hebben met armoedzaaiers. Zij staan niet bepaald bekend om hun coulante beleid. Gewoon lekker doorblijven aanvragen en in bezwaar gaan kan echter altijd.quote:Op maandag 28 mei 2012 21:57 schreef Green1 het volgende:
Je zegt trouwens dit:
[..]
Maar volgens deze website: http://www.rechtopbijstand.nl/
Zijn er nog twee soort bijstand. Misschien kun je die ook nog proberen aan te vragen?
En misschien kun je nog eens wat meer klachten indienen? Bij de ombudsman ofzo, of een advocaat via het juridisch loket.
Ik heb altijd zoiets van, zij willen ons altijd zo nodig met bureaucratisch geneuzel opzadelen; dat kan ik ook..![]()
Precies, opschieten TS, om 12 uur lig ik er in.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:06 schreef Ireth het volgende:
[..]
Voor 12en wil ik in mijn nest liggen, dus hou me niet te lang in spanning
Dat trek ik zelfs nu even niet, heftige dag gehad dus ik lees het allemaal morgen wel.quote:Op maandag 28 mei 2012 22:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Precies, opschieten TS, om 12 uur lig ik er in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |