abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112124924
N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.

Situatie:

Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.

Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.

Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).

Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!

Voor vragen kun je me altijd PM-en!

Dit heb ik al:

Bank (dank aan stagebegeleider)
Radio
Televisie
Computer
Laptop
Bureautje (dank aan marktplaats)
Bureaustoel
Huistelefoon
Mobiele telefoon
Magnetron (met dank aan mn oude buren)
Luchtbed (geleend van een oudcollega)
Normaal bed (dank aan bovenbuurman) (inmiddels compleet!)
Stoelen (gevonden toen het grof vuil werd buiten gezet)
Bestekla (dank aan marktplaats)
Prullenbak (gevonden toen het grof vuil werd buiten gezet)
Bestek (2 vorken, 2 messen en een lepel uit mn vorige huis meegenomen)
Borden (dank aan buren verderop)
Glazen (dank aan buren verderop)
Sinds afgelopen donderdagavond: complete laminaatvloer (dank aan stagebegeleider)
Kledingkast (dank aan bovenbuurman)
Lamellen aan de achterkant van de woonkamer
Curver boxen
Strijkijzer
Klok
Zeeppompje
Handdoeken
Theedoeken
Washandjes
Badmat
Douchegordijntje

Wat heb ik nog niet:
Wasmachine
Koelkast met vriezer
Droger
Gasfornuis / Kookplaat
Oven
Salontafel
Gordijnen
TV meubel
Theelepels
Gebaksvorkjes en schaaltjes
Messenset
Pollepel
Garde
Mixer
Soepkom
Blikopener
Lampen
Kapstok / Kapstokhaakjes
Bezem
Stofzuiger
Pannen en potjes
Broodrooster
Tosti ijzer
Kookwekker
Wasknijpers
Normale vuilnisbak (geen kapotte)
Normaal formaat glazen
Waterkoker
Verbanddoos
Normale stoelen die niet van plastic zijn of waar het kussen niet van stuk is
Strijkplank

Welke mensen wil ik (alvast) bedanken:

Peter (voor het basiskookboek)
mrspoeZ (voor de gordijnen, de rails, dekbed, lamp en spiegels en mogelijk een salontafel
SLBMG (voor de financiele steun)
Nerys (voor mogelijk een gasfornuis als er iemand van Zeist naar Alblasserdam wil rijden?)
Ridocar (voor de koelkast)
Boris_Karloff (voor het gasfornuis)
nectarientje (voor de stofzuiger + zakken)
scrub_nurse (voor meerdere staande lampjes van hema, met bruine dan wel rode lampekapjes, rode accessoires (kussenhoesjes/theelichthouders ed), 2 staande lampen eenvoudige van IKEA , side table off white geschilderd, keukentafel (dient geschuurd en geverfd te worden) 2 schoenenrekjes, bestek en servies)
zwartedoos (voor kookboek, fauteuil, 2 sierkussens een olie en azijnstel)

[ Bericht 3% gewijzigd door billie1985 op 30-05-2012 23:03:04 ]
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
pi_112125038
Ik heb 2 rode bureaustoelen en een tafellampje over.

edit: Rotterdam centrum. Ik zal zo ook wel even de zolder induiken.
pi_112125048
Goedzo Bil ;)
pi_112125076
OMG wat zielig al een half jaar op een luchtbedje slapen :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 28 mei 2012 @ 14:15:41 #5
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112125089
gezien het -ingrid- topic zou dit aardig moeten kunnen lukken toch?!
pi_112125173
Ik zou eens beginnen met de laptop en computer verkopen, en de tv of de radio. Het lijkt me dat uit het rijtje tv/radio en PC/laptop je er bij beide minstens één kan missen?
pi_112125265
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:17 schreef Loveless85 het volgende:
Ik zou eens beginnen met de laptop en computer verkopen, en de tv of de radio. Het lijkt me dat uit het rijtje tv/radio en PC/laptop je er bij beide minstens één kan missen?
Dat levert misschien 2-300 euro op ( neem aan dat het geen nieuw spul is) en daarna een sociaal isolement. Lijkt me niet helemaal het beste om te doen, als zou je 1 van beide natuurlijk zonder problemen kunnen missen..
dag
  maandag 28 mei 2012 @ 14:19:51 #8
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112125270
Verkoop je computer/laptop en tv of radio idd, allemaal overbodige luxe.

Verder zijn er zat plekken om een kapotte koelkast te halen, kringloop ofzo.
pi_112125350
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat levert misschien 2-300 euro op ( neem aan dat het geen nieuw spul is) en daarna een sociaal isolement. Lijkt me niet helemaal het beste om te doen, als zou je 1 van beide natuurlijk zonder problemen kunnen missen..
Klopt, maar je kan via je tv ook wel muziek kijken/luisteren, en een PC én laptop lijkt me ook ietwat overbodig als je in de schuldsanering zit.

Ik gun het TS hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is toch vaak ook schrijnend te zien hoe het geld wat er is (of te maken is, door verkoop) verkeerd besteed wordt.

Voor 200 á 300 euro heb je 2e hands een prima kookplaat én koelkast.
pi_112125445
quote:
Verder zijn er zat plekken om een kapotte koelkast te halen, kringloop ofzo.
Wat heeft TS aan een kapotte koelkast precies? :@ 8)7
vosss is de naam,
pi_112125449
Verkoop pc/tv levert geen drol op, zeker niet als het een oude crt is, dan mag je er geld op toeleggen!
Tevens raakt TS dan z'n communicatiemogelijkheden kwijt die hij nu juist hard nodig heeft.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 28 mei 2012 @ 14:24:40 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_112125473
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Brentmeister het volgende:
Verkoop pc/tv levert geen drol op, zeker niet als het een oude crt is, dan mag je er geld op toeleggen!
Tevens raakt TS dan z'n communicatiemogelijkheden kwijt die hij nu juist hard nodig heeft.
Pcies, ik vond het dan ook domme opmerkingen...
pi_112125481
quote:
5s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef vosss het volgende:

[..]

Wat heeft TS aan een kapotte koelkast precies? :@ 8)7
Iets NIET koud zetten ^O^
pi_112125519
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik had ze eigenlijk wel verwacht.
pi_112125533
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:24 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Iets NIET koud zetten ^O^
Ja daar heb je dus geen kapotte koelkast voor nodig. Me dunkt _O-
vosss is de naam,
pi_112125565
quote:

[..]

Ik ga er dan wel even vanuit dat TS niet de nieuwste Sony Bravia 120cm heeft staan, wat geloof ik ook niet het geval is ;)
Anders, verkopen en een el cheapo gratis model halen.
Oh, and that's a bad miss!
pi_112125599
quote:

[..]

Serieus, waarom heb je EN/EN nodig, en niet of/of. :{

Je kan toch je pc OF je laptop houden, of je TV OF je radio?

Ik zie de noodzaak van beide niet in, als je krap bij kas zit. Met bv. een TV en een laptop raak je echt niet in een sociaal isolement, daar heb je die radio en desktop dan weer niet voor nodig.

Maar goed, als het tweede hands is, en al wat ouder dan levert het alsnog weinig op dus schiet je er per saldo niet veel mee op.

Helaas heb ik alle oude meuk van de verbouwing (complete keukeninrichting zo'n beetje :') wel jaren 70 allemaal, maar koelkast/kookplaat/oven werkte nog) al weggedaan.
  maandag 28 mei 2012 @ 14:28:13 #18
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112125620
quote:
7s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:26 schreef vosss het volgende:

[..]

Ja daar heb je dus geen kapotte koelkast voor nodig. Me dunkt _O-
Sorry er moest half-kapotte koelkast staan *O*
pi_112125650
Ik vind het dapper van TS dat hij dit topic heeft geopend.
Kritiek kun je altijd verwachten en is in dit geval het negeren waard, aanbiedingen zullen er echt wel komen. :)
pi_112125784
Er staat bij ons in het studentenhuis nog een tvmeubel, maar dat is wel omgeving Utrecht..
  maandag 28 mei 2012 @ 14:33:05 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_112125847
Eind van de maand heb ik een halfwerkend gasfornuis over, dat wil zeggen: Het gasfornuis werkt prima, maar de oven werkt niet.

Ik heb zelf geen geschikte auto om hem te vervoeren, maar als je hem wil kan je hem zo op komen halen op 30 juni. Hij staat in Gouda.
So we just called him Fred
pi_112125918
Wij hebben hier nog een stofzuiger over en vast ook nog wel wat serviesgoed. Ik wil best een treinreisje maken met stofzuiger, soort aldo maar wat is voor jou een handig station ts?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_112125991
Ik zal eens kijken of ik nog wat over heb, hoeveel zijn je schulden precies billie?
ADHD-C
pi_112126133
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:11 schreef billie1985 het volgende:
N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.

Situatie:

Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.

Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.

Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).

Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!

Voor vragen kun je me altijd PM-en!
Dit heb ik al:

Bank
Radio
Televisie
Huistelefoon
Mobiele telefoon
Magnetron
Luchtbed
Normaal bed
pi_112126152
Shit verkeerd
  maandag 28 mei 2012 @ 14:41:26 #26
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112126184
^O^ Top dat je een topic hebt geopend! Er zullen idd reacties komen waar je weinig tot niets aan hebt, maar FhF kennende blijven de reacties waar je wel wat aan hebt veel meer hangen!

Ik ga eens kijken of ik iets heb, indien ja, staat het wel in Utrecht en ik heb geen vervoer, maar dat zien we dan wel weer!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_112126391
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:36 schreef LazyDave het volgende:
Ik zal eens kijken of ik nog wat over heb, hoeveel zijn je schulden precies billie?
5000 euro ongeveer
  maandag 28 mei 2012 @ 14:47:22 #28
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_112126398
Ik heb nog wat Ikea pannentjes over, Noord-Limburg.
pi_112126453
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:33 schreef FredvZ het volgende:
Eind van de maand heb ik een halfwerkend gasfornuis over, dat wil zeggen: Het gasfornuis werkt prima, maar de oven werkt niet.

Ik heb zelf geen geschikte auto om hem te vervoeren, maar als je hem wil kan je hem zo op komen halen op 30 juni. Hij staat in Gouda.
Nee ik heb zelf ook geen auto, maar laten we hopen dat er een hele aardige FOK!ker is die in jouw of mijn buurt woont en onze kanten op moet voor woon-werk verkeer? :)
pi_112126600
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:47 schreef mime_negert het volgende:
Ik heb nog wat Ikea pannentjes over, Noord-Limburg.
Ik vrees dat dat lastig gaat worden :@
pi_112126642
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:53 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ik vrees dat dat lastig gaat worden :@
Nee hoor, het gewicht is het niet dus dat kan prima per pakketpost.
Als mime_negert dat wil doen betaal ik de verzendkosten. ;)
pi_112126690
Kijk eens op sites als gratisaftehalen.nl en idd de kringloop dan heb je zo een halve inboedel bij elkaar ^O^
pi_112126724
Hoe eet je nu dan?
dag
  maandag 28 mei 2012 @ 14:58:47 #34
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_112126749
Ik zal vanavond eens precies kijken welke pannen ik over heb en deze specificeren.
pi_112126808
Stofzuiger is geregeld!
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_112126840
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:58 schreef Peter het volgende:
Hoe eet je nu dan?
ken je de site thuisbezorgd.nl?
  maandag 28 mei 2012 @ 15:06:56 #37
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112127021
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:01 schreef billie1985 het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:11 schreef billie1985 het volgende:
Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro.
Ik heb een idee hoe je dat tekort van 175 pm iig kan terugbrengen naar 0......
pi_112127027
Ik heb nog een oventje voor je, een gasfornuis, een kast, een tafel en een kapstok. Oude spullen maar wel bruikbaar, ik heb alleen geen vervoer, je kan het ophalen in Rotterdam-Zuid, PM maar als je interesse hebt. Heb ook nog wel wat pannen en borden, glazen, bekers, bestek.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_112127114
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ireth het volgende:

[..]

[..]

Stoppen met eten?
  maandag 28 mei 2012 @ 15:09:47 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112127117
quote:

[..]

Dat meen je niet? Als er iets duur eten is.... :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112127143
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:57 schreef hugsy33 het volgende:
Kijk eens op sites als gratisaftehalen.nl en idd de kringloop dan heb je zo een halve inboedel bij elkaar ^O^
Dat ook.
pi_112127201
Mag ik jullie allemaal alvast even bedanken voor de lieve, steunende, leuke, positieve berichten die ik van jullie binnenkrijg via PM? Doet me enorm goed :@
  maandag 28 mei 2012 @ 15:12:22 #43
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112127203
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:09 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Stoppen met eten?
Nee slimpie, zodra je een fornuis enzo hebt zelf koken :D Dan breng je dat tekort naar beneden!

(enne... een boterham beleggen lukt ook op het aanrecht, thuisbezorgd.nl is gewoon een hele grote uitgavepost!)
pi_112127298
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:12 schreef Ireth het volgende:

[..]

Nee slimpie, zodra je een fornuis enzo hebt zelf koken :D Dan breng je dat tekort naar beneden!

(enne... een boterham beleggen lukt ook op het aanrecht, thuisbezorgd.nl is gewoon een hele grote uitgavepost!)
Weet ik, daarom plaats ik nu ook een oproepje hier op aanraden van andere FOK!kers in mn andere topic, dan kun je ineens een heel stuk goedkoper leven (maar vooral ook gezonder). Dus laat ik me daar eerst even op focussen :)
pi_112127325
Idd met één pan en een gasbrander zijn er al zat veel goedkopere wokmaaltijden te maken.
pi_112127359
quote:

[..]

Stop daar zo snel mogelijk mee.
pi_112127392
En jammer dat je niet echt in de buurt woont, anders had je hier mogen aanschuiven voor een goede oud-Hollandse aardappelen-groenten-vlees maaltijd. Vanavond nog.
pi_112127448
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:14 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Weet ik, daarom plaats ik nu ook een oproepje hier op aanraden van andere FOK!kers in mn andere topic, dan kun je ineens een heel stuk goedkoper leven (maar vooral ook gezonder). Dus laat ik me daar eerst even op focussen :)
Zou een goed plan zijn idd.
Het bedrag wat je overhoudt van schuldsanering is namelijk over nagedacht. Makkelijk is het niet natuurlijk maar je wordt geacht er van rond te kunnen komen.
Als je dan 175 per maand te kort komt doe je echt iets fout.
In dit topic krijg je ongetwijfeld te maken met grappenmakers die zich boven jou verheven voelen omdat ze het iets beter hebben.
Aan jou de taak om de reacties die wel nuttig zijn er uit te filteren en er iets mee te doen. ;)
  maandag 28 mei 2012 @ 15:20:19 #49
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112127465
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:09 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Stoppen met eten?
Zit trouwens je OP nog eens te lezen, maar soep uit blik kan je ook in je bord opwrmen in je magnetron! Dat thuisbezorgd is zo onwijs duur... en 9 van de 10 keer heb je 's avonds gewoon weer honger...
pi_112127565
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:17 schreef Scorpie het volgende:
En jammer dat je niet echt in de buurt woont, anders had je hier mogen aanschuiven voor een goede oud-Hollandse aardappelen-groenten-vlees maaltijd. Vanavond nog.
Supertof van je! Echt, ik weet niet wat ik er op moet zeggen :@
pi_112127631
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:20 schreef Ireth het volgende:

[..]

Zit trouwens je OP nog eens te lezen, maar soep uit blik kan je ook in je bord opwrmen in je magnetron! Dat thuisbezorgd is zo onwijs duur... en 9 van de 10 keer heb je 's avonds gewoon weer honger...
Das een goeie! Morgen meteen even een paar blikken inslaan!
pi_112127653
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:20 schreef Ireth het volgende:

[..]

Zelfde geldt trouwens voor een blik goulash of hachee. Die blikken kosten volgens mij 1,50 en kun je 2x van eten. Dan zo'n pakje magnetron rijst erbij en klaar.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:26:25 #53
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112127669
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:25 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Das een goeie! Morgen meteen even een paar blikken inslaan!
NIET JE BLIK IN DE MAGNETRON ZETTEN!

Wellicht overbodige waarschuwing, maar metaal en een magnetron gaan niet goed samen :N
pi_112127676
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Zelfde geldt trouwens voor een blik goulash of hachee. Die blikken kosten volgens mij 1,50 en kun je 2x van eten. Dan zo'n pakje magnetron rijst erbij en klaar.
Ja ik ga er morgen ook meteen mee beginnen! :)
  maandag 28 mei 2012 @ 15:26:49 #55
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112127683
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:25 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ja dat ook idd! Bordje vullen en warm maken!
pi_112127690
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef Ireth het volgende:

[..]

NIET JE BLIK IN DE MAGNETRON ZETTEN!

Wellicht overbodige waarschuwing, maar metaal en een magnetron gaan niet goed samen :N
Haha nee zo ver was ik al :P
pi_112127742
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:26 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ja ik ga er morgen ook meteen mee beginnen! :)
Top!! ^O^ Daarmee ga je in ieder geval veel geld besparen. Thuisbezorgd.nl is al gauw een tientje per maaltijd, dus 300 euro per maand! Ik doe voor mijn dochter en mij samen voor ongeveer 150-160 euro aan boodschappen per maand, dus dan heb je die 175 per maand aan te kort zo terug.
pi_112127833
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:28 schreef mirannie het volgende:

[..]

Top!! ^O^ Daarmee ga je in ieder geval veel geld besparen. Thuisbezorgd.nl is al gauw een tientje per maaltijd, dus 300 euro per maand! Ik doe voor mijn dochter en mij samen voor ongeveer 150-160 euro aan boodschappen per maand, dus dan heb je die 175 per maand aan te kort zo terug.
Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!

Jullie zijn goeie mensen, had dit nooit verwacht al die positieve berichten :@
pi_112127860
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:31 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ja ik doe dagelijks ongeveer met zo'n 6 euro per kapsalon of patatje met 2 frikandellen maar je hebt gelijk, uiteindelijk bespaar je wel zo en flink ook!

Niet dat dat nu je eerste prioriteit is, maar nu ga je ook nog veertig keer zo gezond leven :')
pi_112127923
quote:

[..]

Dagelijks aan de kapsalon, schijf van vijf ftw! _O_
pi_112127931
Aardappels koken gaat ook prima in de magnetron. Gewoon in een schaal (of diep bord) met een beetje water en afdekken. Rijst koken moet op dezelfde manier te doen zijn.

En bij de Lidl heb je ook blikken kant en klare nasi en zo. Of gewoon magnetronmaaltijden etc. is nog steeds goedkoper dan dingen laten bezorgen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_112127985
quote:

[..]

Heb zelf geen spullen over, anders had ik je wel wat gestuurd. Ik koop altijd pas nieuwe spullen als het oude kapot is, dus kan je verder nergens aan helpen. Mocht je straks nog meer tips willen voor goedkope maar gezonde maaltijden, mag je altijd pm'en. Veel meer dan dat kan ik niet voor je doen.
pi_112128031
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:34 schreef Naamah het volgende:
Aardappels koken gaat ook prima in de magnetron. Gewoon in een schaal (of diep bord) met een beetje water en afdekken. Rijst koken moet op dezelfde manier te doen zijn.

En bij de Lidl heb je ook blikken kant en klare nasi en zo. Of gewoon magnetronmaaltijden etc. is nog steeds goedkoper dan dingen laten bezorgen.
Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ook :@
  maandag 28 mei 2012 @ 15:37:31 #64
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_112128032
Nou ik vermoed dat er voor het weekend wel een fornuis staat. Voor 7 euro heb je ook een waterkoker bij de action (maar met een fornuis straks is dat niet noodzakelijk) en dan kan je met heet water van die maaltijd maken waar je alleen heet water aan hoeft toe te voegen. Noedels (30 cent per verpakking + zo'n zakje bami/nasi van inproba van 29 cent), van die zakken pasta waar alles al bij zit.

Je kan straks goedkoop pasta maken door voor 30 cent een pakje spaghetti te kopen. Maak saus met een bakje roomkaas van 35 cent die je voor zo'n pasta 2 keer kan gebruiken. Gooi er een half bakje champignons doorheen (89 cent) wat paprika (3 voor 1,50) diepvriesspinazie (3 a 4 porties voor 50 cent) je kan ook couscous maken door wat heet water eroverheen te gooien. Doe er wat paprika, uitje en knoflook doorheen.
Als je straks een fornuis hebt kan je avond maaltijden in elkaar draaien tussen de 1 en 2 euro p.p. Nou ben ik vegetarier en scheelt dat ook al een dure kostenpost. Maar ook spekreepjes hoeven niet duur te zijn end ie kan je ook zo door de pasta heen doen.
Salades van mozarrela, tomaat en basilicum. Je koopt 1 keer een plant van 1,99 en als je die lekker een beetje in een zonnetje zet en regelmatig water geeft dan zijn ze best sterk. Kan je een behoorlijke tijd mee doen en is een lekkere smaakmaker.
Er is ook een topic in CUL heet volgens mij het grote knierten en krenten topic. Staan ook veel goedkope recepten in!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_112128088
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:36 schreef mirannie het volgende:

[..]

Heb zelf geen spullen over, anders had ik je wel wat gestuurd. Ik koop altijd pas nieuwe spullen als het oude kapot is, dus kan je verder nergens aan helpen. Mocht je straks nog meer tips willen voor goedkope maar gezonde maaltijden, mag je altijd pm'en. Veel meer dan dat kan ik niet voor je doen.
Soms kunnen tips alleen al minstens zo waardevol zijn :*
  maandag 28 mei 2012 @ 15:39:01 #66
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112128089
Ik woon al 13 jaar op mijzelf en heb eind 2011 pas een bed. Daarvoor sliep ik op een tweezits-bank. Het plafond bladdert nogsteeds (afentoe een lap verf op de vloer als een zuchtje wind binnenwaait). En mijn vloer is ook al naar de knoppen (wil binnenkort laminaat gaan leggen met een vriend - als dat maar goed gaat)

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 28-05-2012 15:44:15 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112128224
Schenkstroop, ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen?
  maandag 28 mei 2012 @ 15:43:47 #68
374569 Hanako
Russian car imports BV.
pi_112128247
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:39 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik woon al 13 jaar op mijzelf en heb eind 2011 pas een bed. Daarvoor sliep ik op een tweezits-bank. Het plafond bladdert nogsteeds (afentoe een lap verf op de vloer als een zuchtje wind binnenwaait). En mijn vloer is ook al naar de knoppen (wil binnenkort laminaat gaan leggen met een vriend - als dta maar goed gaat)
Niets dat je tegen hoeft te houden om een topic aan te maken en om bepaalde goederen te vragen waar mogelijk zal men helpen dat weet ik inmiddels wel.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:44:38 #69
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112128285
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:43 schreef billie1985 het volgende:
Schenkstroop, ik snap niet zo goed wat je probeert te zeggen?
Het spijt me ik dacht dat dit in r&p stond.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_112128355
Overigens, misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je een baantje? Anders zou je kunnen proberen in een restaurantje te gaan werken, dan kun je daar gratis eten.
  maandag 28 mei 2012 @ 15:53:39 #71
242204 YskaFredriksson
pi_112128586
Bij de IKEA kan je ook 's avonds eten als je van 1 tot half 10 werkt :) of van 9 tot 6 ;) bij de IKEA heb je ook mensen die de hele dag karretjes halen. Dat heb ik ook 2 weken via het uitzendbureau gedaan en dat is gewoon simpel werk. Gewoon lekker als je voor jezelf dingen op een rijtje wil zetten in je hoofd en je werk niet mee naar huis wil nemen. En soms ook hard door pezen waardoor je sowieso even niet met je hoofd bij je eigen probs zit. Ik had altijd leuke collega's!
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_112128621
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:46 schreef Franknfurter het volgende:
Overigens, misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je een baantje? Anders zou je kunnen proberen in een restaurantje te gaan werken, dan kun je daar gratis eten.
Dat zou een hele goeie tip zijn, maar ik ben afgekeurd wegens psychische problemen. Vandaar dat ik nu in een reintegratietraject zit (waar eind juni de stekker uit wordt getrokken wegens plannen van de regering) waar ik 8 uur per week werkzaam ben bij een automatiseringsbedrijf als vrijwilliger.

Tevens wil ik even vermelden dat ik even een stuk ga lopen en daarom niet direct zal reageren in dit topic. Vanavond na het eten ben ik weer terug en zal ik op iedereen antwoord geven :)

En tot die tijd wil ik jullie nogmaals stuk voor stuk bedanken voor alles :@
pi_112128732
Je kunt heel veel eten bereiden in alleen de magnetron. :) Ook complete gezonde maaltijden.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:02:18 #74
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112128911
quote:
2s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:57 schreef Lonaa het volgende:
Je kunt heel veel eten bereiden in alleen de magnetron. :) Ook complete gezonde maaltijden.
Nee niet doen. Ik heb een paar jaar gegeten uit de magnetron. Tenzij je magnetron ook een grill-functie heeft zou ik het je heel sterk afraden.. Aardappelen koken duurt een eeuwigheid, eieren bakken gaat niet, dingen als patat en kroket al helemaal niet. Groente koken is ook een ramp.

Ik heb nu een electrische kookplaat, twee pits. met daarbij een RVS stalen koekepan (zonder anti-aanbaklaag dus want anders duurt koken nog een eeuwigheid). En dat gaat goed!

Zo'n electrische kookplaat is 20-25 euro bij de kijkshop.

PS. dit is alleen als je geen gasaansluiting hebt zoals mij natuurlijk.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:04:19 #75
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_112128976
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:54 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Dat zou een hele goeie tip zijn, maar ik ben afgekeurd wegens psychische problemen.
Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt in een restaurant. Elke dag hetzelfde eten in een restaurant (ik deed het maar een week) gaat ook je keel uitkomen hoor. En lijkt mij geen goed advies want je hebt afwisseling nodig. verder sterkte.
pi_112129016
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:04 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt in een restaurant. Elke dag hetzelfde eten in een restaurant (ik deed het maar een week) gaat ook je keel uitkomen hoor. En lijkt mij geen goed advies want je hebt afwisseling nodig. verder sterkte.
Alles gratis is nog altijd beter wanneer je zo in de schulden zit..
  maandag 28 mei 2012 @ 16:06:53 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112129064
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nee niet doen. Ik heb een paar jaar gegeten uit de magnetron. Tenzij je magnetron ook een grill-functie heeft zou ik het je heel sterk afraden.. Aardappelen koken duurt een eeuwigheid, eieren bakken gaat niet, dingen als patat en kroket al helemaal niet. Groente koken is ook een ramp.

Ik heb nu een electrische kookplaat, twee pits. met daarbij een RVS stalen koekepan (zonder anti-aanbaklaag dus want anders duurt koken nog een eeuwigheid). En dat gaat goed!

TS heeft wel een magnetron maar geen fornuis.
Dat het handiger is om op een fornuis een maaltijd te koken lijkt me (over het algemeen) logisch, maar gezien hij nu geen fornuis heeft, maar wel een magnetron, lijkt me beperkt in de magnetron koken iig goedkoper (en waarschijnlijk gezonder) dan dagelijks eten bestellen via thuisbezorgd.

En als hij eenmaal een kookplaat heeft dan is het natuurlijk prima mogelijk om een voordeelverpakking macaronigroenten te kopen en een grote pan macaroni te maken, waar hij nog X porties van kan eten, en voor het opwarmen kan hij dan prima de magnetron gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112129111
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:05 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Alles gratis is nog altijd beter wanneer je zo in de schulden zit..
Wat niet wil zeggen dat afwisseling best belangrijk is en ook goedkoop kan.
TS komt "maar" 175 euro per maand te kort en thuisbezorgd.nl is blijkbaar de grootste kostenpost.
Als ts zelf gaat koken houdt ie gewoon geld over elke maand én kan gevarieerd eten.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:11:45 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112129259
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat niet wil zeggen dat afwisseling best belangrijk is en ook goedkoop kan.
TS komt "maar" 175 euro per maand te kort en thuisbezorgd.nl is blijkbaar de grootste kostenpost.
Als ts zelf gaat koken houdt ie gewoon geld over elke maand én kan gevarieerd eten.
Z'n variatie is nu afwisselen van kapsalon en patat met 2 frikandellen... ik voorzie al snel meer variatie bij een willekeurig restaurant.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_112129358
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:37 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ook :@
Het was ook als tip bedoeld, he? Dus dan weet je het nu.

Ik vind het wel een beetje laks van je dat je de makkelijke en dure weg van thuisbezorgd hebt verkozen boven uitzoeken wat je allemaal met de magnetron kan, dat wel. Ik kan daar zelf met mijn gedachten ook echt niet bij. Maar goed, dat is vast een gebrek van mij en aan verwijten heb je natuurlijk helemaal niks :)

Er staan op Fok trouwens veel topics over goedkoop koken en koken met de magnetron en als je daarmee niet uit de voeten kan, maak dan een nieuwe, toegespitst op jouw situatie. Er zijn echt veel mensen die je tips kunnen geven op dat gebied.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 28 mei 2012 @ 16:16:39 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112129436
even tussendoor hoor, wat heb je nog meer nodig?

Een koelkast is handig ja, maar verder heb je het minimale toch al?
  maandag 28 mei 2012 @ 16:21:32 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112129611
quote:

[..]

Je hebt internet, ik had voor in op mijzelf ging wonen nog nooit gekookt, nu kook ik beter dan de meeste mensen die ik ken :D
pi_112130038
Ik heb nog wel 'het basiskookboek' van de AH voor je (heb ik dubbel), staan alle basisbereidingen heel duidelijk in :Y.
dag
  maandag 28 mei 2012 @ 17:59:02 #84
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133038
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ireth het volgende:

[..]

[..]

Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.
pi_112133083
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.
Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.
pi_112133113
quote:

[..]

Ik geloof ook niet dat hij om medelijden vraagt maar om hulp.
En als die smartphone jou opvalt zou je als tip kunnen geven dat ding weg te doen en je uitspraak te onderbouwen.
Wat je nu doet is afzeiken en dat is nergens voor nodig.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:05:05 #87
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133192
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.
En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?

Komop zeg, als je echt DIEP in de shit zit heb je echt geen geld voor zoiets.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:06:17 #88
244933 trovey
Nachtoele
pi_112133237
quote:

[..]

Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112133287
TS zit niet voor niets in de schuldsanering :P

Maar iedere dag eten bestellen op thuisbezorgd.nl :')
pi_112133292
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:05 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?

Als hij aan een abo vast zit -wat we niet weten- kost bijna net zo veel om dat contract te ontbinden. En hij heeft ook geen geld voor die shit, daar komen de schulden van. Je leest de helft van het topic en de rest verzin je er bij :')
  maandag 28 mei 2012 @ 18:10:10 #91
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133375
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als hij aan een abo vast zit -wat we niet weten- kost bijna net zo veel om dat contract te ontbinden. En hij heeft ook geen geld voor die shit, daar komen de schulden van. Je leest de helft van het topic en de rest verzin je er bij :')
Ik verzin niets....

Maar goed, blijf maar geloven. :')
pi_112133426
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Ik verzin niets....

Nee, je verzint niets? Waar haal je vandaan dat hij een abo heeft dan? :)
  maandag 28 mei 2012 @ 18:14:31 #93
244933 trovey
Nachtoele
pi_112133523
quote:

[..]

En je opmerkingen hebben hier ook geen zin. TS heeft nu wel door dat dat eten bestellen niet handig was maar blijkbaar wist hij niet beter....zijn fouten blijven herhalen heeft dan ook geen zin meer behalve als je wilt trollen in dit topic.
Optimist tot in de kist
pi_112133549
5000 euro kan je trouwens wegwerken in 1 jaar als je werkt studeert en daarnaast kan je ook nog gewoon je P halen.

Kost alleen een beetje doorzettingsvermogen en vrijwel alle spullen zijn wel gratis/goedkoop te krijgen bij het goed/rommelmarkt etc.
pi_112133551
TS, waarom heb je een vaste lijn? Als je mobiel bereikbaar bent en weinig zelf belt is dat ook zonde..
dag
pi_112133570
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:15 schreef Kandijfijn het volgende:
5000 euro kan je trouwens wegwerken in 1 jaar als je werkt studeert en daarnaast kan je ook nog gewoon je P halen.

Ware het niet dat TS niet kan werken ivm zijn gezondheid.
dag
pi_112133663
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Ware het niet dat TS niet kan werken ivm zijn gezondheid.
175e per maand tekort blijft van de gekke.

Maar anywhays ik houdt mezelf wel even uit dit topic.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:28:20 #98
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133997
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

175e per maand tekort blijft van de gekke.

Maar anywhays ik houdt mezelf wel even uit dit topic.
Ik doe hetzelfde en denk er het mijne van :)
pi_112134328
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.
Nou, om het een prima maaltijd te noemen gaat ook wat ver maar je kunt je maag er mee vullen hè.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:56:14 #100
244933 trovey
Nachtoele
pi_112134978
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou, om het een prima maaltijd te noemen gaat ook wat ver maar je kunt je maag er mee vullen hè.
Beter dan elke dag patat in ieder geval....de meeste FOK!ers buiten culinair(zeker de studenten) zullen zullen in dezelfde sfeer blijven hangen buiten dan dat ze het klaarmaken op een fornuis. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 28 mei 2012 @ 19:05:51 #101
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_112135354
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 14:33 schreef FredvZ het volgende:

Klinkt als een zekering die vervangen moet worden?
Ook hoi !
pi_112135629
ik heb een gasstel staan in Weesp, ik kan m eventueel 18 (of 19) juni mee naar de Parade nemen en dat je 'm zelf ophaalt in het museumpark?
pi_112136681
Goed. Ik zat er vanmiddag eventjes doorheen, had even een terugval en nog steeds maar dat is dus de reden waarom het wat langer duurde voordat ik terugkwam. Ik weet niet waarom, maar ik heb hier constant de neiging om mezelf te gaan verdedigen als ik zo lees wat bepaalde users hier zo roepen. Ik had mezellf voorgenomen om er niet op in te gaan, maar sommige opmerkingen zijn ZO DOM en frustrerend dat ik er wel op in MOET gaan :(

En dat ga ik nu doen.
pi_112136710
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:38 schreef billie1985 het volgende:
Goed. Ik zat er vanmiddag eventjes doorheen, had even een terugval en nog steeds maar dat is dus de reden waarom het wat langer duurde voordat ik terugkwam. Ik weet niet waarom, maar ik heb hier constant de neiging om mezelf te gaan verdedigen als ik zo lees wat bepaalde users hier zo roepen. Ik had mezellf voorgenomen om er niet op in te gaan, maar sommige opmerkingen zijn ZO DOM en frustrerend dat ik er wel op in MOET gaan :(

En dat ga ik nu doen.
Zonde van de energie.
Stop die energie in de nuttige reacties. ;)
pi_112136838
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Voor het geval mensen denken dat ik noooit een magnetron maaltijd gemaakt heb, dat hebben jullie fout want dat heb ik een tijd geleden wel gedaan. Alleen, wat ik dan deed, dan kocht ik die stamppotten van de albert heijn bijvoorbeeld boerenkool. Die zijn 3 euro per stuk, maar als je 1 zo'n maaltijd opheb, ik weet niet hoe het met de rest zit maar ik heb dannog steeds honger. Dus koop ik er 2. En wat ben je dan kwijt? Precies. Net zo veeel als 1 kapsalon laten bezorgen waarna je wel meteen vol zit.
pi_112136927
Ik wil er nog even bij vermelden, je hebt het over "maar" 20-25 euro bij de kijkshop maar als je goed gelezen had, zie je dat ik elke maand een tekort heb van 175 euro. Een tekort. Dat houd ik niet over om spullen van te kopen, maar dat kom ik te kort
pi_112137070
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:14 schreef Naamah het volgende:

[..]

Het was ook als tip bedoeld, he? Dus dan weet je het nu.

Ik vind het wel een beetje laks van je dat je de makkelijke en dure weg van thuisbezorgd hebt verkozen boven uitzoeken wat je allemaal met de magnetron kan, dat wel. Ik kan daar zelf met mijn gedachten ook echt niet bij. Maar goed, dat is vast een gebrek van mij en aan verwijten heb je natuurlijk helemaal niks :)

Er staan op Fok trouwens veel topics over goedkoop koken en koken met de magnetron en als je daarmee niet uit de voeten kan, maak dan een nieuwe, toegespitst op jouw situatie. Er zijn echt veel mensen die je tips kunnen geven op dat gebied.
Hier moet ik je gelijk geven... Ik ben inderdaad wat laks geweest over het uitzoeken wat je allemaal met een magnetron kunt doen. Aan verwijten achteraf heb ik inderdaad niks maar, toch bedankt voor de tip :) Elke tip die ik krijg (mits waardevol, zoals bijvoorbeeld de jouwe) onthoud ik en ga ik zeker gebruiken!
pi_112137182
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
even tussendoor hoor, wat heb je nog meer nodig?

Een koelkast is handig ja, maar verder heb je het minimale toch al?
Uhm een koelkast is handig ja, een wasmachine zou ik goed kunnen gebruiken maar zelf eten koken lijkt me ook best wel een keer lekker. Een kast om kleding in te bewaren lijkt me ook praktischer dan over de verwaming laten slingeren en komop... Je kunt de rest toch zelf ook wel verzinnen?
pi_112137208
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Je hebt internet, ik had voor in op mijzelf ging wonen nog nooit gekookt, nu kook ik beter dan de meeste mensen die ik ken :D
Nou, goed om te horen! ^O^
pi_112137232
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:33 schreef Peter het volgende:
Ik heb nog wel 'het basiskookboek' van de AH voor je (heb ik dubbel), staan alle basisbereidingen heel duidelijk in :Y.
Oke! Niet verkeerd :)
pi_112137259
quote:

[..]

Ja want een smartphone kost je altijd geld en krijg je ook nooit voor 0 euro bij een abo cadeau.
pi_112137264
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:49 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Oke! Niet verkeerd :)
PM je adres maar :Y
dag
pi_112137278
quote:

[..]

Tevens vraag ik niet om jouw medelijden.
pi_112137285
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit dus.
pi_112137301
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat hij om medelijden vraagt maar om hulp.
En als die smartphone jou opvalt zou je als tip kunnen geven dat ding weg te doen en je uitspraak te onderbouwen.
Wat je nu doet is afzeiken en dat is nergens voor nodig.
En dit.
pi_112137378
quote:

[..]

Wie zegt dan dat ik mijn abo voor mn smartphone kan betalen? Ik loop nu dik 200 euro achter, mn in en uitgaande oproepen worden geblokkeerd. Oh en voor het geval je nu gaat zeggen " Ja je kan ook op whatsapp" -> Dat gaat via wireless .
pi_112137408
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:06 schreef trovey het volgende:

[..]

*schrijft op* :)
pi_112137442
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:07 schreef Wokkel1982 het volgende:
TS zit niet voor niets in de schuldsanering :P

Maar iedere dag eten bestellen op thuisbezorgd.nl :')
Uhh... Waar lees jij dat ik in de schuldsanering zit? Ik heb de 31ste een afspraak voor schuldhulpverlening.
pi_112137486
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Ik verzin niets....

Echt jongen, echt... :|W
  maandag 28 mei 2012 @ 19:54:26 #120
242204 YskaFredriksson
pi_112137520
Billie, shit happens, leer van je fouten maar probeer niet in de verdediging te schieten... En ik denk dat er bedoelt wordt dat als je 6 euro per dag aan eten bezorgen kan uitgeven (6 x 30 = 180 euro en dan doe je daarnaast vast ook nog wel eens extra boodschappen) dat je voor 50 euro een fornuis aanschaft dat je met de rest van het geld sowieso goedkoper je avond eten op tafel hebt.
pi_112137991
Ja weet je wat het ook is, kijk die 50 euro voor dat fornuis dat is mn grootste zorg niet. Kijk als je rekent 180 euro per maand aan avondeten alleen al. Maar daar komen nog andere kosten bij, je potjes, je pannetjes. Lijkt me dat je dat niet met een tientje redt. En dan moet je ook nog het eten wat je wil koken kopen. Aardappels, groenten, vlees...

Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen om naar de schuldhulpverlening te moeten gaan... Heb het zo lang mogelijk geprobeerd zelf op te lossen, hopend op een wonder... Hopend op een potje van de Sociale Dienst Drechtsteden, dat het nu niet meer uit te stellen valt. Ik loop nu al 1 maand achter met de huur, de huurstichting weet van mn situatie maar kan me ook niet het hand boven mn hoofd blij-ven houden
pi_112138075
En voor de mensen die straks gaan roepen: "ja straks krijg je je vakantiegeld, kun je daar toch inkopen van doen?" Tegen die mensen wil ik zeggen: Nee daar ga ik mn achterstand en betalingsregelingen van proberen in te lossen.

En tot zo ver het mezelf moeten verdedigen :(
  maandag 28 mei 2012 @ 20:08:23 #123
244933 trovey
Nachtoele
pi_112138268
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:03 schreef billie1985 het volgende:
Ja weet je wat het ook is, kijk die 50 euro voor dat fornuis dat is mn grootste zorg niet. Kijk als je rekent 180 euro per maand aan avondeten alleen al. Maar daar komen nog andere kosten bij, je potjes, je pannetjes. Lijkt me dat je dat niet met een tientje redt. En dan moet je ook nog het eten wat je wil koken kopen. Aardappels, groenten, vlees...

Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen om naar de schuldhulpverlening te moeten gaan... Heb het zo lang mogelijk geprobeerd zelf op te lossen, hopend op een wonder... Hopend op een potje van de Sociale Dienst Drechtsteden, dat het nu niet meer uit te stellen valt. Ik loop nu al 1 maand achter met de huur, de huurstichting weet van mn situatie maar kan me ook niet het hand boven mn hoofd blij-ven houden
In het begin zal je ineens inderdaad wat meer kwijt zijn(om voorraad op te bouwen) maar daarna is het altijd goedkoper en ook belangrijk gezonder. Gewoon veel aanbiedingen kopen in de goedkopere winkels en tevreden zijn met B en C merken en je komt een heel eind. Pannetjes e.d. kun je altijd ook kopen bij zaken als de Action of zelfs de Kringloop, ben je lekker goedkoop uit. ;)
Optimist tot in de kist
pi_112138482
Ja dat tevreden zijn met B en C merken, daar hecht ik niet zo veel waarde aan (of het nou een A of B merk is bedoel ik :) ) maar ik zal eerst m'n maandelijkse tekort moeten wegwerken voordat ik uberhaupt iets nieuws in huis kan halen.

Maar bedankt voor het meedenken :)
  maandag 28 mei 2012 @ 20:14:55 #125
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112138563
Een gastel kost een tietje ofzo men :{

Vaak nog gratis op internet ook, kun je elke dag eten voor nog geen euro
  maandag 28 mei 2012 @ 20:15:30 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112138590
Volgens mij heeft de action regelmatig pannen setten voor wat kleingeld ook
  maandag 28 mei 2012 @ 20:17:20 #127
244933 trovey
Nachtoele
pi_112138678
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:15 schreef Life2.0 het volgende:
Volgens mij heeft de action regelmatig pannen setten voor wat kleingeld ook
Prima pannen voor de kleine beurs, ik heb er kortgeleden nog een steelpannetje gekocht die het prima doet. ;) Eigen merk(die met oranje/wit label) van Blokker werkt ook prima.
Optimist tot in de kist
  maandag 28 mei 2012 @ 20:27:39 #128
242204 YskaFredriksson
pi_112139249
Naast dat je al meerdere fornuizen zijn aangeboden in het topic kan je ook altijd op gratis zoeken bij marktplaats. Je hebt ook nog gratisaftehalen.nl, gratisoptehalen.nl etc

Bijvoorbeeld: http://witgoed-apparatuur(...)gXtdB&fta_ind=2&fs=1

Ik werk toevallig zelf bij een budgetwinkel en wij verkopen bakpannen voor 2,95 en een set van 3 voor 4,95. We hadden ook kookpannen van 3,95 en 4,95. Dat soort prijzen zie je ook bij de action...

En echt, als je zelf kookt dan ben je een stuk minder geld kwijt. Ik heb ook weken gehad dat ik voor 7 avondmaaltijden 10/15 euro had. En dat kan echt, als je maar creatief bent en het wil.. Dus schiet nu niet weer in de verdediging maar bekijk de mogelijkheden en pak even door! Het kan echt!!!
pi_112140080
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:27 schreef YskaFredriksson het volgende:
Naast dat je al meerdere fornuizen zijn aangeboden in het topic kan je ook altijd op gratis zoeken bij marktplaats. Je hebt ook nog gratisaftehalen.nl, gratisoptehalen.nl etc

Bijvoorbeeld: http://witgoed-apparatuur(...)gXtdB&fta_ind=2&fs=1

Ik werk toevallig zelf bij een budgetwinkel en wij verkopen bakpannen voor 2,95 en een set van 3 voor 4,95. We hadden ook kookpannen van 3,95 en 4,95. Dat soort prijzen zie je ook bij de action...

En echt, als je zelf kookt dan ben je een stuk minder geld kwijt. Ik heb ook weken gehad dat ik voor 7 avondmaaltijden 10/15 euro had. En dat kan echt, als je maar creatief bent en het wil.. Dus schiet nu niet weer in de verdediging maar bekijk de mogelijkheden en pak even door! Het kan echt!!!
Daar ga ik me ook in verdiepen :)
pi_112140297
Kijk, en dezelfde dag nog heb je tips, trucs, aanbiedingen en steun gekregen hier. :)
Laat het allemaal even bezinken, is best veel informatie bij elkaar.
Er zijn iig zat mensen die met je meedenken zie je wel. :)
pi_112140465
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 20:46 schreef vannelle het volgende:
Kijk, en dezelfde dag nog heb je tips, trucs, aanbiedingen en steun gekregen hier. :)
Laat het allemaal even bezinken, is best veel informatie bij elkaar.
Er zijn iig zat mensen die met je meedenken zie je wel. :)
Ja, en voor iedereen die me helpt en heeft geholpen, enorm bedankt alvast mensen! :)
  maandag 28 mei 2012 @ 20:57:56 #132
143001 Prospera
Verfrissend
pi_112140890
Die link van Yskja is een goed voorbeeld van hoe je gratis spullen kan krijgen.

Je kunt als je eenmaal een fornuis hebt ook 2x per week koken en
dan bv. met aardappelen, uien en winterwortelen =hutspot.

Doe er voor de verzadiging (vet verzadigt het hongergevoel) er een scheut zonnebloemolie door
en een scheutje koffiemelk. Eventueel als je vlees wilt van die spekblokjes.
Het kost nog geen euro, als je 2 borden op kan.

Het kan echt geen kwaad als je 3 of 4 dagen hetzelfde eet :)
Zoet verzadigt niet; je krijgt er alleen maar sneller meer trek van.
Sterkte!
Alles wordt tussen de regels bepaald.
pi_112141107
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 19:50 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ja want een smartphone kost je altijd geld en krijg je ook nooit voor 0 euro bij een abo cadeau.
:')
  maandag 28 mei 2012 @ 21:12:10 #134
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112141647
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:02 schreef Wokkel1982 het volgende:

[..]

:')
Nah ga buiten spelen als je niks zinnigs kan toevoegen. Die smartphone kan hij ook 'aangeschaft' hebben met een abbo in betere tijden. Nu abbo verbreken en smartphone verkopen levert waarschijnlijk hogere kosten op dan behouden. Ksst.. naar buiten, het is nog lekker weer :P
  maandag 28 mei 2012 @ 21:23:50 #135
154952 spoor4
Spoort niet
pi_112142325
Kom je niet in aanmerking voor de voedselbank? Dat kan natuurlijk ook enorm schelen in kosten.
  maandag 28 mei 2012 @ 21:26:04 #136
143001 Prospera
Verfrissend
pi_112142431
Kan je überhaupt je vaste telefonie opzeggen, omdat je een smartphone hebt, als je een 3-in-1 pakket, internet,telefonie, tv, hebt?
pi_112142775
quote:
3s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:23 schreef spoor4 het volgende:
Kom je niet in aanmerking voor de voedselbank? Dat kan natuurlijk ook enorm schelen in kosten.
Daar moet ik ook nog even naartoe, bedankt voor de reminder :) Was het vorige week al van plan, maar er kwam (zoals je misschien in mn andere topic hebt gelezen) iets tussen
pi_112142889
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:26 schreef Prospera het volgende:
Kan je überhaupt je vaste telefonie opzeggen, omdat je een smartphone hebt, als je een 3-in-1 pakket, internet,telefonie, tv, hebt?
Nee. Omdat ik al een paar maanden achter loop met mn mobiele abo zijn mn in en uitgaande oproepen geblokkeerd. Mn vaste telefonie maakt deel uit van een 3 in 1 pakket dat ik een paar maanden geleden heb afgesloten, omdat ik hier een tv en radio had staan maar er niks mee kon. En omdat de muren op me af begonnen te komen. En elke keer bellen met mn mobiel en internetten via een kabeltje vanaf mn mobiel ging ook elke keer buiten mn bundel. Stervensduur dus
  maandag 28 mei 2012 @ 21:44:17 #139
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_112143323
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:35 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Nee. Omdat ik al een paar maanden achter loop met mn mobiele abo zijn mn in en uitgaande oproepen geblokkeerd. Mn vaste telefonie maakt deel uit van een 3 in 1 pakket dat ik een paar maanden geleden heb afgesloten, omdat ik hier een tv en radio had staan maar er niks mee kon. En omdat de muren op me af begonnen te komen. En elke keer bellen met mn mobiel en internetten via een kabeltje vanaf mn mobiel ging ook elke keer buiten mn bundel. Stervensduur dus
Zit er geen WiFi in de buurt waar je op mee kunt liften?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_112143348
Heb je ook al eens naar je energie leverancier gekeken? Als je overstapt kan dat soms ook wat geld schelen..
En waarom zeg je je mobiele telefonie abonnement niet op, en neem je niet een prepaid kaartje van Simyo? (De goedkoopste die ik zo 123 kon vinden) Dan kan je iig bellen/gebeld worden in noodgevallen. En je schuld loopt niet verder op bij je abonnement.
pi_112143428
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:44 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zit er geen WiFi in de buurt waar je op mee kunt liften?
Nee, dat was 1 van de eerste dingen waar ik naar keek juist
pi_112143500
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:44 schreef Green1 het volgende:
Heb je ook al eens naar je energie leverancier gekeken? Als je overstapt kan dat soms ook wat geld schelen..
En waarom zeg je je mobiele telefonie abonnement niet op, en neem je niet een prepaid kaartje van Simyo? (De goedkoopste die ik zo 123 kon vinden) Dan kan je iig bellen/gebeld worden in noodgevallen. En je schuld loopt niet verder op bij je abonnement.
Ja, ben al overgestapt naar een andere leverancier :) en mijn mobiele abo loopt voorlopig nog wel even door helaas
  maandag 28 mei 2012 @ 21:47:40 #143
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_112143513
Ik ben als het goed is de 24ste in Rotterdam. En anders zie ik iemand van fok die in de buurt van Rotterdam woont de 16de. Zal eens kijken of ik nog bruikbare shizzle op zolder heb liggen. Indien ja, gooi ik dat in een doos en dan kun je dat vast wel als ik zelf de 24ste niet in R'dam ben, vast wel afhalen bij die andere fokker.

Ik zal wel eens ff gluren.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_112144137
Je zegt trouwens dit:

quote:
Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen.
Maar volgens deze website: http://www.rechtopbijstand.nl/

Zijn er nog twee soort bijstand. Misschien kun je die ook nog proberen aan te vragen?

En misschien kun je nog eens wat meer klachten indienen? Bij de ombudsman ofzo, of een advocaat via het juridisch loket.

Ik heb altijd zoiets van, zij willen ons altijd zo nodig met bureaucratisch geneuzel opzadelen; dat kan ik ook.. })
  maandag 28 mei 2012 @ 21:59:38 #145
143001 Prospera
Verfrissend
pi_112144248
Kijk een logeerbed, of extra loungebank :)
pi_112144620
Even kort, ik zal komende paar uur even niet reageren, waarom dat zo is leg ik straks uit als ik terug ben. Wil wel vast 1 ding verklappen: Goed nieuws! :)
  maandag 28 mei 2012 @ 22:06:27 #147
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112144676
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:05 schreef billie1985 het volgende:
Even kort, ik zal komende paar uur even niet reageren, waarom dat zo is leg ik straks uit als ik terug ben. Wil wel vast 1 ding verklappen: Goed nieuws! :)
Voor 12en wil ik in mijn nest liggen, dus hou me niet te lang in spanning :P
  maandag 28 mei 2012 @ 22:09:12 #148
143001 Prospera
Verfrissend
pi_112144848
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:06 schreef Ireth het volgende:

[..]

Dat ga je niet redden, over een paar uur is het al na middernacht.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:12:34 #149
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_112145028
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 21:57 schreef Green1 het volgende:
Je zegt trouwens dit:

[..]

Maar volgens deze website: http://www.rechtopbijstand.nl/

Zijn er nog twee soort bijstand. Misschien kun je die ook nog proberen aan te vragen?

En misschien kun je nog eens wat meer klachten indienen? Bij de ombudsman ofzo, of een advocaat via het juridisch loket.

Ik heb altijd zoiets van, zij willen ons altijd zo nodig met bureaucratisch geneuzel opzadelen; dat kan ik ook.. })
TS ontvangt al (algemene) bijstand. Hij komt dus alleen nog in aanmerking voor bijzondere bijstand. De gemeente heeft redelijk veel vrijheid in wanneer zij deze toekennen (*noodzakelijk kan je ruim opvatten*). Helaas voor TS heeft hij te maken met sociale dienst Drechtsteden. Een samenwerkingsverband van verschillende gemeentes (en sociale diensten) die een zeer ruime ervaring hebben met armoedzaaiers. Zij staan niet bepaald bekend om hun coulante beleid. Gewoon lekker doorblijven aanvragen en in bezwaar gaan kan echter altijd.

Voor TS geldt wel - en is al een paar keer gezegd - investeren is profiteren. Eenmalige uitgaves aan standaard artikelen kunnen op de lange termijn centen besparen. Elk tientje dat besteed is aan thuisbezorgd.nl of Patat van Joop om de hoek is weggegooid en slecht besteed geld. Meubels haal je op bij gratisophalen.nl, eten koop je bij de lidl, werken doe je bij de Ikea en sparen doe je door de dag nadat de bijstand is binnen gekomen alle openstaande rekeningen te betalen en vervolgens door met een afgepast budget de rest van de maand door te komen. Na 2 a 3 maanden lig je dan op schema en krijg je weer ruimte om te ademen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 28 mei 2012 @ 22:19:11 #150
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_112145395
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:06 schreef Ireth het volgende:

[..]

Precies, opschieten TS, om 12 uur lig ik er in.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 28 mei 2012 @ 22:33:10 #151
244933 trovey
Nachtoele
pi_112146212
quote:
10s.gif Op maandag 28 mei 2012 22:19 schreef cvboer het volgende:

[..]

Precies, opschieten TS, om 12 uur lig ik er in.
Dat trek ik zelfs nu even niet, heftige dag gehad dus ik lees het allemaal morgen wel. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')