abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112129016
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:04 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een tijdje gewerkt in een restaurant. Elke dag hetzelfde eten in een restaurant (ik deed het maar een week) gaat ook je keel uitkomen hoor. En lijkt mij geen goed advies want je hebt afwisseling nodig. verder sterkte.
Alles gratis is nog altijd beter wanneer je zo in de schulden zit..
  maandag 28 mei 2012 @ 16:06:53 #77
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112129064
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:02 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Nee niet doen. Ik heb een paar jaar gegeten uit de magnetron. Tenzij je magnetron ook een grill-functie heeft zou ik het je heel sterk afraden.. Aardappelen koken duurt een eeuwigheid, eieren bakken gaat niet, dingen als patat en kroket al helemaal niet. Groente koken is ook een ramp.

Ik heb nu een electrische kookplaat, twee pits. met daarbij een RVS stalen koekepan (zonder anti-aanbaklaag dus want anders duurt koken nog een eeuwigheid). En dat gaat goed!

Zo'n electrische kookplaat is 20-25 euro bij de kijkshop.

PS. dit is alleen als je geen gasaansluiting hebt zoals mij natuurlijk.
TS heeft wel een magnetron maar geen fornuis.
Dat het handiger is om op een fornuis een maaltijd te koken lijkt me (over het algemeen) logisch, maar gezien hij nu geen fornuis heeft, maar wel een magnetron, lijkt me beperkt in de magnetron koken iig goedkoper (en waarschijnlijk gezonder) dan dagelijks eten bestellen via thuisbezorgd.

En als hij eenmaal een kookplaat heeft dan is het natuurlijk prima mogelijk om een voordeelverpakking macaronigroenten te kopen en een grote pan macaroni te maken, waar hij nog X porties van kan eten, en voor het opwarmen kan hij dan prima de magnetron gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112129111
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:05 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Alles gratis is nog altijd beter wanneer je zo in de schulden zit..
Wat niet wil zeggen dat afwisseling best belangrijk is en ook goedkoop kan.
TS komt "maar" 175 euro per maand te kort en thuisbezorgd.nl is blijkbaar de grootste kostenpost.
Als ts zelf gaat koken houdt ie gewoon geld over elke maand én kan gevarieerd eten.
  maandag 28 mei 2012 @ 16:11:45 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112129259
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 16:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat niet wil zeggen dat afwisseling best belangrijk is en ook goedkoop kan.
TS komt "maar" 175 euro per maand te kort en thuisbezorgd.nl is blijkbaar de grootste kostenpost.
Als ts zelf gaat koken houdt ie gewoon geld over elke maand én kan gevarieerd eten.
Z'n variatie is nu afwisselen van kapsalon en patat met 2 frikandellen... ik voorzie al snel meer variatie bij een willekeurig restaurant.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112129358
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:37 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ook :@
Het was ook als tip bedoeld, he? Dus dan weet je het nu.

Ik vind het wel een beetje laks van je dat je de makkelijke en dure weg van thuisbezorgd hebt verkozen boven uitzoeken wat je allemaal met de magnetron kan, dat wel. Ik kan daar zelf met mijn gedachten ook echt niet bij. Maar goed, dat is vast een gebrek van mij en aan verwijten heb je natuurlijk helemaal niks :)

Er staan op Fok trouwens veel topics over goedkoop koken en koken met de magnetron en als je daarmee niet uit de voeten kan, maak dan een nieuwe, toegespitst op jouw situatie. Er zijn echt veel mensen die je tips kunnen geven op dat gebied.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  maandag 28 mei 2012 @ 16:16:39 #81
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112129436
even tussendoor hoor, wat heb je nog meer nodig?

Een koelkast is handig ja, maar verder heb je het minimale toch al?
  maandag 28 mei 2012 @ 16:21:32 #82
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112129611
quote:

[..]

Ja maar dat moet je maar net weten he? Misschien heb je mn andere topic ook gelezen, misschien niet, maar daarin vertelde ik dat er bij ons thuis weinig werd gekookt sinds de scheiding van mn ouders, dus een prakkie koken op gas kan ik wel, maar daar houdt t bij op ook :@
Je hebt internet, ik had voor in op mijzelf ging wonen nog nooit gekookt, nu kook ik beter dan de meeste mensen die ik ken :D
pi_112130038
Ik heb nog wel 'het basiskookboek' van de AH voor je (heb ik dubbel), staan alle basisbereidingen heel duidelijk in :Y.
dag
  maandag 28 mei 2012 @ 17:59:02 #84
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133038
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 15:06 schreef Ireth het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een idee hoe je dat tekort van 175 pm iig kan terugbrengen naar 0......
Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.
pi_112133083
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Hij heeft ook gewoon een smartphone enz, dus echt veel medelijden heb ik niet met TS.
Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.
pi_112133113
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 17:59 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Ik geloof ook niet dat hij om medelijden vraagt maar om hulp.
En als die smartphone jou opvalt zou je als tip kunnen geven dat ding weg te doen en je uitspraak te onderbouwen.
Wat je nu doet is afzeiken en dat is nergens voor nodig.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:05:05 #87
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133192
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat snap je niet? Hij is in zeer korte tijd gegaan van een situatie waar een smartphone prima was naar een financiële noodtoestand. Dan kun je je smartphone wel verkopen voor drie tientjes maar dat draagt niet structureel bij aan een oplossing voor je probleem.
En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?

Komop zeg, als je echt DIEP in de shit zit heb je echt geen geld voor zoiets.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:06:17 #88
244933 trovey
Nachtoele
pi_112133237
quote:

[..]

Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112133287
TS zit niet voor niets in de schuldsanering :P

Maar iedere dag eten bestellen op thuisbezorgd.nl :')
pi_112133292
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:05 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

En op thuisbezorgd.nl bestellen en een abbo betalen voor je smartphone kost ook geen geld natuurlijk?

Als hij aan een abo vast zit -wat we niet weten- kost bijna net zo veel om dat contract te ontbinden. En hij heeft ook geen geld voor die shit, daar komen de schulden van. Je leest de helft van het topic en de rest verzin je er bij :')
  maandag 28 mei 2012 @ 18:10:10 #91
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133375
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:07 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als hij aan een abo vast zit -wat we niet weten- kost bijna net zo veel om dat contract te ontbinden. En hij heeft ook geen geld voor die shit, daar komen de schulden van. Je leest de helft van het topic en de rest verzin je er bij :')
Ik verzin niets....

Maar goed, blijf maar geloven. :')
pi_112133426
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:10 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Ik verzin niets....

Maar goed, blijf maar geloven. :')
Nee, je verzint niets? Waar haal je vandaan dat hij een abo heeft dan? :)
  maandag 28 mei 2012 @ 18:14:31 #93
244933 trovey
Nachtoele
pi_112133523
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:05 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

En je opmerkingen hebben hier ook geen zin. TS heeft nu wel door dat dat eten bestellen niet handig was maar blijkbaar wist hij niet beter....zijn fouten blijven herhalen heeft dan ook geen zin meer behalve als je wilt trollen in dit topic.
Optimist tot in de kist
pi_112133549
5000 euro kan je trouwens wegwerken in 1 jaar als je werkt studeert en daarnaast kan je ook nog gewoon je P halen.

Kost alleen een beetje doorzettingsvermogen en vrijwel alle spullen zijn wel gratis/goedkoop te krijgen bij het goed/rommelmarkt etc.
pi_112133551
TS, waarom heb je een vaste lijn? Als je mobiel bereikbaar bent en weinig zelf belt is dat ook zonde..
dag
pi_112133570
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:15 schreef Kandijfijn het volgende:
5000 euro kan je trouwens wegwerken in 1 jaar als je werkt studeert en daarnaast kan je ook nog gewoon je P halen.

Ware het niet dat TS niet kan werken ivm zijn gezondheid.
dag
pi_112133663
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:16 schreef Peter het volgende:

[..]

Ware het niet dat TS niet kan werken ivm zijn gezondheid.
175e per maand tekort blijft van de gekke.

Maar anywhays ik houdt mezelf wel even uit dit topic.
  maandag 28 mei 2012 @ 18:28:20 #98
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_112133997
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

175e per maand tekort blijft van de gekke.

Maar anywhays ik houdt mezelf wel even uit dit topic.
Ik doe hetzelfde en denk er het mijne van :)
pi_112134328
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:06 schreef trovey het volgende:

[..]

Rijs/pasta is trouwens ook kant en klaar gekookt te koop, uiteraard duurder dan de droge versie maar altijd nog goedkoper dan eten laten bezorgen. Blikje hache/goulash erbij en wat sla/potje of blikje groente en je hebt een prima maaltijd...om maar een voorbeeld te noemen.
Nou, om het een prima maaltijd te noemen gaat ook wat ver maar je kunt je maag er mee vullen hè.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 28 mei 2012 @ 18:56:14 #100
244933 trovey
Nachtoele
pi_112134978
quote:
0s.gif Op maandag 28 mei 2012 18:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nou, om het een prima maaltijd te noemen gaat ook wat ver maar je kunt je maag er mee vullen hè.
Beter dan elke dag patat in ieder geval....de meeste FOK!ers buiten culinair(zeker de studenten) zullen zullen in dezelfde sfeer blijven hangen buiten dan dat ze het klaarmaken op een fornuis. ;)
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')