In 1976, the Sprint model was launched. The low-slung 3-door hatchback (the car was 1305 mm / 51.4 in high) featured 1287 cc / 78.5 cu in engine which produced up to 75 hp - and a 5-speed gearbox. And finally the 1717 cc / 104.75 cu in version was developed with maximum output of 118 hp – for the special edition Quadrifoglio Verde (Green Cloverleaf). The performance car rode on 185/60HR14 Pirelli P6s and was capable of 0-100 kph sprint in 9 seconds; the “hot” ALFA hatchback attained unbelievable 196 kph / 122 mph top speed.quote:Italian song sounded nicely and not that shortly at all: the compact Alfasud stayed on the conveyor for as long as 1971-83. While the sporty Sprint endured right till 1989 - and nobody got bored.
The story started in the late 60s when the somewhat aristocratic ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) Romeo tried to turn more democratic, and a project of a compact mass car was launched. The government sought then to introduce industry to the backward regions and insisted that the promising project should be implemented in southern Italy. Therefore the modern assembly plant has been bound to the site at Pomigliano d\'Arco, near Naples. Hence the name (Alfa South), while the car was soon dubbed merely ’Sud.
Italian masterstroke
The new car debuted at the Turin Motor Show in 1971 and immediately attracted universal attention. Styled by Giorgetto Giugiaro of ItalDesign, the well-proportioned 4-door Alfasud Berlina (sedan) looked plain yet irresistible. With low roof line (the unladen car height measured only 1370 mm / 53.9 in) it seemed neat, fit and dynamic. The new model was positioned as a 5-seat car, and 4 adults could be seated there with reasonable comfort, indeed. Naturally, no air-con or power windows were available…The trunk was 400 l / 14.1 cu ft big; funny thing, the 2-volume body initially has no hatch at the rear, and access to the trunk via small lid wasn’t that handy. Only in 1981 the ’Sud acquired a regular rear door, and the car finally grew into the full-fledged 3-door hatchback – with useful space up to 1200 l / 42.4 cu ft.
And meanwhile the Alfasud line lively branched out with a sporty 2-door TI version (late 1973) and a 3-door station wagon Giardinetta (for 1975 model year). The compact front-drive was a type of automobile completely new to the brand - a budget everyman’s vehicle. The ’Sud had little in common with its stable-mates, - both in the assembly location and in the car\'s engineering. Still the origin tells, and as for ingenious technology and sporty temper, the new model was 100-percent ALFA. The liquid-cooled horizontally opposed (flat) four featured 8 valves and 2 overhead camshafts driven by toothed belts: with bore and stroke of 80 x 59 mm (3.15 x 2.3225 in) the oversquare engine displaced only 1186 cc / 72.4 cu in. Its gray iron block was cast at one and lacked vertical casing joint typical for “boxer”configuration: therefore the crankshaft was mounted through the opening from below.
The compact init revved like a little sewing machine – well-balanced and refined. A 2-barrel Weber carburetor was applied; with 8.8 compression ratio the small engine produced 63 hp (DIN) at 6000 min-1 and happily revved up to 7 thousand – undamaged. The power plant lied within front overhang and gave the car a lower centre of gravity. Torque was delivered to a 4-speed manual gearbox, while in 1973 the Super edition appeared - equipped with 5-speed transmission.
Later on the engine was first stroked to 1351 cc / 82.5 cu in and - with 9 compression ratio - tuned to 79 hp (DIN). While with a pair of 2-barrel Webers and 9.75 compression ratio it delivered good 86 hp at 5800 min-1. Second, the flat four was bored up to 1490 cc / 90.9 cu in: with two 2-barrel carburetors the engine was tuned up to 95 - and even 105 hp - at the same 5800 revs. The running gear was quite on par with the advanced power unit: McPherson struts in the front and a light “dead” axle in the rear. The axle was accurately located by 2 longitudinal Watts linkages and a Panhard rod: coil springs were applied at all 4 corners. The base Berlina 1.2 rode on tiny 145SR13 Pirelli radials, while 1.5 version with powerful 1490 cc engine was equipped with 165/70SR13 tires. The ’Sud featured the accurate and “transparent” rack & pinion steering (no servo), and with 4-wheel disk brakes it was a rare bird among the compact cars. Though brakes, naturally, lacked ABS.
The Berlina Super 1.2 with 68 hp engine and 5-speed weighed at least 870 kg / 1918 lb at the curb. The car accelerated from 0-100 kph (62.15 mph) in 13.6 seconds, while its top speed was 155 kph / 96.3 mph. At constant speed of 90 kph / 55.9 mph the compact ALFA consumed (ECE) 6,4 l of gasoline per 100 km – 36.75 mpg. While in city driving the car burned even 11.5 l per 100 km – 20.45 mpg. For a compact, this doesn’t seem overly fuel efficient now…
quote:Bright and dull
The compact ALFA was a nice thing, indeed. Yet there are two sides to a coin. And in the real time, the Alfasud revealed its both sides – the bright and the dull. First the latter: the build quality of the car left much to be desired. Namely, its unibody proved to be extremely prone to corrosion: the rust showed everywhere through glossy fresh paint - literally before a vehicle left the assembly plant. Sheet steel of low quality – or improper technology of body coating… Anyway, they managed to suppress corrosion only in the early 80s – in a decade after the debut of the ’Sud. Well, later better than never…
Then the bright side: stiff unibody, precise steering and finely balanced running gear made Alfasud a wonderful \"driver\'s car\". The compact ALFA handled brilliantly, and its roadholding in a chain of tight turns exceeded any expectations. Add on top of it the high-revving, exceptionally smooth and quiet engine, the crisp gearbox and light but effective brakes: a practical family vehicle granted its happy owner tons of driving pleasure. Moreover, the ride was rather smooth, too. The ’Sud not only looked irresistible, but really lived to the promises!
Moreover, the brilliant compact wasn’t at all expensive. Say, in Britain, the imported 1973 Sud Berlina test-car with 1,186 cc engine and 5-speed cost some 1,475, - that is, less than homemade (and hopelessly boring) Austin Allegro. No surprise that attractive ALFA sold briskly all over Europe – and beyond. In spite of thoroughly poor rust protection… On total, almost 900 thousands of Alfasud cars were assembled in 1972-83 – plus 121,5 thousands of Sprint hatchbacks in 1976-89. The outstanding model considerably contributed to the brand’s success in the 70s and then was duly replaced by inexpressive Arna and 33 models in 1983. The nice Neapolitan song gently faded away.
V.P.
quote:Op vrijdag 2 september 2011 12:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dangel , geile chicka, neuckuh?doe jij eens een goeie gooi naar wat het thema van alex zijn boek is.
Op vrijdag 2 september 2011 14:39 schreef Dangel het volgende:
[..]
jij bent de ontsteking van de blinde darm die PTA SC heet
quote:
quote:![]()
Op dinsdag 21 september 2010 18:39 schreef Anne het volgende:
Ik reed gisteren wel even door een tunnel. En toen ik eruit kwam, kwam ik.
quote:
quote:Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sex en Lada in één zin![]()
*mompelt iets over anticonceptieOp woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn nivaOp woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten
quote:@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent
quote:
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Je hebt nog gelijk ookm'n rechter tiet is verrekt
quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 22:09 schreef Anne het volgende:
[..]
Nou en. Niemand komt zomaar aan mijn boobjens.
vorige deeltjes, statistieken, wie post er het meest enz enzquote:Op woensdag 9 februari 2011 21:33 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Heb jij soms zin in aids tijdens je chemokuur?Op woensdag 9 februari 2011 21:37 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
nee,ik drink (vrijwel) geen alcohol.
Zeur met Suiker is er ook weer.quote:
STUKquote:
Dat zijn toch essentiële stukken informatie.quote:Op maandag 28 mei 2012 10:50 schreef lipje het volgende:
[..]
Zeur met Suiker is er ook weer.
Die zijn weggeroest door de Alfa OP
ja en die roesten nu juist het eerste wegquote:Op maandag 28 mei 2012 10:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat zijn toch essentiële stukken informatie.
knagen de roestkevers zo hard?quote:
quote:
volgens mij was ik er een jaar later. Ik heb toen Vlad misselijk gekregen met rondjes rijden over het circuitquote:Op maandag 28 mei 2012 11:59 schreef Paladijn het volgende:
Nee, dit was vijf jaar geleden zo te zien met een kameraad die nogal alfa-fan is![]()
Heb toen wel Fristi en Bo gesproken, de laatste reed rond met een vriendin van een ander
Voor de liefhebbers, pinksterraces livestream in de mist via http://cpz.nl/Page?contentid=141&languageId=1
Euhm, over een uurtje pas
11:55 - 12:40 BREAK
12:50 - 13:15 Ribank Mazda MaX5 Cup Race 2, 12 laps (max. 25 min.)
13:25 - 13:43 Dutch Formula Ford Championship Race 3, 18 min.
14:00 - 14:30 Formido Swift Cup Race 3, 12 laps (max. 30 min.)
14:40 - 15:10 HDI-Gerling Dutch GT Championship Gridwalk
15:20 - 16:10 HDI-Gerling Dutch GT Championship Race 3, 50 min.
16:25 - 17:25 Burando Production Open Race 2 en 3, 25 min each.
Oké, bedanktquote:Op maandag 28 mei 2012 06:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
schema is goed. Die kun je gewoon gebruiken. Let op de nummers van het relais. 85/86 is schakelaar 30 is directe + en 87 is signaal.
Kabeldikte kun je online berekenen en zekering ook. Pak de draad zeker dik genoeg. Ik pak voor de 30 altijd dubbel van voorgeschreven voor als ik nog ooit wat bij zij zetten.
Leuk programmaquote:Op maandag 28 mei 2012 13:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat vinden jullie van Chasing Classic Cars op Discovery Channel?
Ik kijk altijd op zondagochtend. En tja het is altijd weinig diep, de auto's vliegen voorbij maar er komen wel leuke dingen voorbij.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:34 schreef Duvel het volgende:
Het wordt te vaak herhaald. Ik nu al drie keer een oude Porsche uit een schuur zien rollen. Verder weinig inhoudelijk.
Alle programma's worden ontiegelijk vaak herhaald op DC.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:34 schreef Duvel het volgende:
Het wordt te vaak herhaald. Ik nu al drie keer een oude Porsche uit een schuur zien rollen. Verder weinig inhoudelijk.
Da's ook waar.quote:Op maandag 28 mei 2012 13:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Alle programma's worden ontiegelijk vaak herhaald op DC.
Die Ludolfs niet meerquote:Op maandag 28 mei 2012 13:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Alle programma's worden ontiegelijk vaak herhaald op DC.
beter, dat was een kutprogramma. Stom volk.quote:
quote:Op maandag 28 mei 2012 15:05 schreef Sounddragon het volgende:
Toffe film; ik ga meteen mijn baard laten staan
Én een Vietnam-veteran T-shirt bestellenquote:
Staat nog niet op spotnetquote:
Expandebles is de opvolger van Supersize Me.quote:
En goed gezelschapquote:Op maandag 28 mei 2012 18:57 schreef Sounddragon het volgende:
Terrasje, briesje, tournedos en schnitsels worden nu gevangen en bereid.
Life2.5
quote:
Insmeren is ook alleen maar uitstel van executie heah; verfikken doe je tóchquote:Op maandag 28 mei 2012 19:07 schreef Barcaconia het volgende:
Voor de 2de keer dit weekend flink verbrand, terwijl ik deze keer wel ingesmeerd heb
jep 1980 ofzo, echt een ragbak.quote:
Leuk voor erbij om te spelenquote:Op maandag 28 mei 2012 23:25 schreef densmee het volgende:
[..]
jep 1980 ofzo, echt een ragbak.
gebruiken we ook voor beunen en dergelijke.
van binnen ook helemaal gestript alleen stoelen en een gastank.
goedemorgenquote:
Jep en voor de beun erg handig, kan een goede aanhanger achterquote:
dan kun je het beste even naar R. Kever zoekenquote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:19 schreef Apekoek het volgende:
Ik wil een Alfa kopen en heb een budget tot 1500 euro, valt daar nog iets tweedehands van te halen wat niet direct uit elkaar valt? Zoja, welk model raden jullie dan aan?
R. Keverquote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:36 schreef densmee het volgende:
[..]
dan kun je het beste even naar R. Kever zoeken
Stel jezelf even een van de volgende bovengemiddeld intelligente vragen: "waarom is dit de goedkoopste die ik kan vinden op MP?", of "waarom zijn alle andere vergelijkbare auto's van dit merk, type en bouwjaar duurder?"quote:Op dinsdag 29 mei 2012 10:38 schreef Apekoek het volgende:
[..]
R. Kever
Ik heb o.a. een GTV en een 156 voor 1500 euro gevonden, is het dan mogelijk een prima bak te krijgen of is dat altijd troep voor een dergelijk bedrag?
Het kan erger:quote:Op dinsdag 29 mei 2012 18:51 schreef Paladijn het volgende:
wtf,
flitscontroles op de route
De politie heeft tijdens de Elfstedentocht voor motorrijders op verschillende plaatsen snelheidscontroles gehouden. Bij een radarcontrole op de weg Woudsend – Hommerts ter hoogte van Koufurderige passeerden 3100 voertuigen de radar waarvan zo’n 75% motoren waren. Hier werden 407 overtredingen geconstateerd voor het overschrijden van de maximum snelheid van 80 kilometer per uur.
Hebben ze weer geld nodig?
Waar moet je dat doen? Bij de huisarts ofzo?quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:10 schreef Sounddragon het volgende:
Gofferdegoffer, vandaag dacht ik effe Limburg-Utrecht-Nwk-Limburg te rijden om even mijn rbw te verlengen omdat hij volgende week verloopt, moet ik eerst weer medisch gekeurd worden, voor mijn CE
Dat deden ze twee jaar terug ook al, beetje komkommertijd nieuwsquote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Het kan erger:
http://www.telegraaf.nl/b(...)en_tijdens_EK__.html
ARBO-arts.. net een afspraak gemaakt in Nijmegen voor a.s. maandag.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 19:22 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Waar moet je dat doen? Bij de huisarts ofzo?
Doe ik ook altijd hoor. Ik wil niet een boete omdat ik de maximum snelheid op de snelweg met ±150km/u overschreden heb.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben even 2 fast 2 furious aan het kijken. Zo grappig dat die gasten altijd halfgas rijden he
TS 60k of 3 jaar. En voor de V6, JTD 120K of 3 jaarquote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:51 schreef Freezer het volgende:
Ze zijn te vinden voor dat bedrag. Wel goed zoeken... en als je dan gaat kijken zoeken naar de onderhoudsgeschiedenis. Die is erg belangrijk voor dat bedrag. Ook even kijken naar wanneer de distributie en waterpomp zijn vervangen.... afhankelijk van het model.... TS 80k en V6 120K en JTD 100K of 3of 4 jaar.
je had nog een dag vakantie gespaardquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:38 schreef 2cv het volgende:
Dat is iet het enige wat belachelijk is in dit land.
Per vandaag ben ik werkloosIk dacht dat het vanaf morgen zou zijn.
Gefeli, geniet van de zomerquote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:38 schreef 2cv het volgende:
Dat is iet het enige wat belachelijk is in dit land.
Per vandaag ben ik werkloosIk dacht dat het vanaf morgen zou zijn.
tis weer voorjaar hoorquote:
Als het me te lang duurt een passende baan te vinden ga ik wel dom inpakwerk doen in een fabriek. Maar ik werk geen seconde voor het UWV me gedeeltelijk afgekeurd heeft.quote:
Zal allemaal wel, maar heb vanavond een 156 gekocht voor 1400 euro. Een ervaren monteur meegenomen uit mijn vrienden kring, hij liep alles bij na en zei dat het een koopje was, zag er goed uit en ook alle papieren wezen goed onderhoud uit.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Stel jezelf even een van de volgende bovengemiddeld intelligente vragen: "waarom is dit de goedkoopste die ik kan vinden op MP?", of "waarom zijn alle andere vergelijkbare auto's van dit merk, type en bouwjaar duurder?"
Goedkoop is duurkoop, als iets te mooi is... Je kent ze vast allemaal wel, en dus weet je waarschijnlijk zelf het antwoord op je vragen wel...
1500 EYPO is een goede start als reparatiebudget voor een lalfa van ongeveer 2 keer die prijs.
ik kan het laten uit betalen, maar dat is goed voor de staat.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:07 schreef Barcaconia het volgende:
8 weken? Krijg jij alleen maar tijd voor tijd en niks uitbetaald ofzo?
check even het 156-forum of ie daar bekend is. Tevens veel info beschikbaar over onderhoud, aanschaf, etc.quote:Op dinsdag 29 mei 2012 23:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Zal allemaal wel, maar heb vanavond een 156 gekocht voor 1400 euro. Een ervaren monteur meegenomen uit mijn vrienden kring, hij liep alles bij na en zei dat het een koopje was, zag er goed uit en ook alle papieren wezen goed onderhoud uit.
Het dubbele neerleggen terwijl je als leek koopt lijkt mij dommer, want duurder hoeft niet altijd beter te betekenen.
Schakelen is de bom!quote:Op dinsdag 29 mei 2012 21:50 schreef Barcaconia het volgende:
Ik ben even 2 fast 2 furious aan het kijken. Zo grappig dat die gasten altijd halfgas rijden he
wanneer zoeken ze testers voor echt bierquote:Op woensdag 30 mei 2012 16:42 schreef GrunnigsTrots het volgende:
ben voor de insiders tester voor bavaria alcoholvrij bier, dacht dat ik gewoon sixpackje zou krijgen om te testen maar het is een doos vol met alle soorten en maten bier
met bierviltjes en glazen en alles erbij
nu eerst een echte om mee te vergelijken
Ik heb tot nu toe alleen blikkies mix drank mogen testen (captain morgan enzo)quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:23 schreef densmee het volgende:
[..]
wanneer zoeken ze testers voor echt bier
Denk het wel, kwam eigenlijk voor haar partner maar zij deed open.quote:
Ook echt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:23 schreef densmee het volgende:
[..]
wanneer zoeken ze testers voor echt bier
ik heb geen zusjequote:Op woensdag 30 mei 2012 18:31 schreef Barcaconia het volgende:
Dat kan alleen met (naakt)pics van je zusje.
Die zitten in hetzelfde mapje als die van jouw zusje.quote:Op woensdag 30 mei 2012 18:40 schreef Anne het volgende:
Waar blijven de pics van jullie zusje, Barca en ZmS?
zo geen zusje? dan meld eerst maar eens waar je was de afgelopen maanden.quote:
Repareer je ook (vers) fruit ? M'n Apple is stuk dus nu ben ik bezig met een soort sapcentrifugequote:
Ghihi, ik sjeg nickxquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Repareer je ook (vers) fruit ? M'n Apple is stuk dus nu ben ik bezig met een soort sapcentrifuge
prive zaken, zij die het moeten weten, weten hetquote:Op woensdag 30 mei 2012 19:35 schreef densmee het volgende:
[..]
zo geen zusje? dan meld eerst maar eens waar je was de afgelopen maanden.
nee, maar ik plak wel fiets bandenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Repareer je ook (vers) fruit ? M'n Apple is stuk dus nu ben ik bezig met een soort sapcentrifuge
anwbquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:02 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
prive zaken, zij die het moeten weten, weten het
voor de rest, nieuwe baan bij de ANWB![]()
dankquote:
goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar het is natuurlijk ook geen feest om midden in de nacht op een smal vluchtstrookje staat. Kunnen jullie de weg ook laten afkruizen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dank![]()
![]()
heb deze week late dienst (maw, snachts) wat een rust, gratis koffie bij de tankstations, en een koek gratis![]()
Die krijg je gewoon, net als coppers en oranje personeel (als je er vaker komt).. comes with the jobquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:27 schreef 2cv het volgende:
Krijg je die koffie spontaan of heb je daar een pasje o.i.d. voor ?
Dat doen ze toch automatisch via de toezichtcamera's?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef densmee het volgende:
[..]
goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar het is natuurlijk ook geen feest om midden in de nacht op een smal vluchtstrookje staat. Kunnen jullie de weg ook laten afkruizen?
ja, ik mag een rijstrook laten afkruisen als ik dat nodig achtquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:30 schreef densmee het volgende:
[..]
goede secundaire arbeidsvoorwaarden, maar het is natuurlijk ook geen feest om midden in de nacht op een smal vluchtstrookje staat. Kunnen jullie de weg ook laten afkruizen?
RWS mannen kunnen hun meldkamer bellen en dan wordt er een strook gesloten.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat doen ze toch automatisch via de toezichtcamera's?
dat is wel nice, moet je wel spaarzaam mee zijn zeker?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ja, ik mag een rijstrook laten afkruisen als ik dat nodig acht
is dat tegenwoordig direct IM ja?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:32 schreef Sounddragon het volgende:
Dat doet de wegbeheerder toch? IM-melding en opzouten met die zooi?
Tof !quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die krijg je gewoon, net als coppers en oranje personeel (als je er vaker komt).. comes with the job![]()
heb jij daar niet de volledige a2 voor nodig?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:33 schreef Barcaconia het volgende:
Ik wil mijn topsnelheid kunnen testen. Wil je rond een uur of 5 een stuk of 10 kilometer linkerbaan afkruizen op de A2 bij utrecht?
snelweg = IM, moet zo snel mogelijk weg, als ik er als eerste ben, ga ik in fend off staan op 100M en vraag al vast een kruis aanquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef densmee het volgende:
[..]
is dat tegenwoordig direct IM ja?
mag er niks meer gedaan worden op de vluchtstrook?
Inderdaad, je betaalt je dan ook wel scheel als je niet in een apenpakje rondlooptquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die krijg je gewoon, net als coppers en oranje personeel (als je er vaker komt).. comes with the job![]()
Enneh.. tegenwoordig hebben ze best goeie shit bij de pomp
nodig is nodig, veiligheid boven allesquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:33 schreef densmee het volgende:
[..]
RWS mannen kunnen hun meldkamer bellen en dan wordt er een strook gesloten.
[..]
dat is wel nice, moet je wel spaarzaam mee zijn zeker?
goed geregeldquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
snelweg = IM, moet zo snel mogelijk weg, als ik er als eerste ben, ga ik in fend off staan op 100M en vraag al vast een kruis aan
quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef densmee het volgende:
[..]
heb jij daar niet de volledige a2 voor nodig?
Wil je een oranje apenpakje aan? Ligt hier nog genoeg in de kastquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:35 schreef densmee het volgende:
[..]
Inderdaad, je betaalt je dan ook wel scheel als je niet in een apenpakje rondloopt
nee ik heb gewoon een zwarte snickers broek en dit tshirt krijg ik ook gratiesquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:36 schreef Anne het volgende:
[..]
Wil je een oranje apenpakje aan? Ligt hier nog genoeg in de kast.
Dus je wilt jezelf aanleren om ze achteloos op de grond te laten vallen?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:37 schreef 2cv het volgende:
Hmz, ik moet mezelf afleren kroonkurken niet gewoon achteloos op de grond te laten vallen zoals op de camping.
Met de brommer laatst ging hij gewoon klussen, ik was zelf al aan het meten geweest, dus ik wist wel al een beetje beetje waar het zat, maar ik had alleen een prikker, en geen multimeter, toen hij er was, was het zo gepieptquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
snelweg = IM, moet zo snel mogelijk weg, als ik er als eerste ben, ga ik in fend off staan op 100M en vraag al vast een kruis aan
Mjah, 1,20 idd, best geld, maar liever 1.20 voor verse bonen als 50 cent voor een bakkie asfalt-oplossingquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:35 schreef densmee het volgende:
[..]
Inderdaad, je betaalt je dan ook wel scheel als je niet in een apenpakje rondloopt
er is vast een hap uit de applequote:
Ik krijg helemaal niks. Ja, een oranje hesje voor op het werk.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:38 schreef densmee het volgende:
[..]
nee ik heb gewoon een zwarte snickers broek en dit tshirt krijg ik ook graties
[ afbeelding ]
en mijn zaagbroek is al gedeeltelijk oranje
ja dat teer in poeder vorm is ook geen succes inderdaad, maar goed een bakkie koffie smorgens is toch wel ernstig lekkerquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mjah, 1,20 idd, best geld, maar liever 1.20 voor verse bonen als 50 cent voor een bakkie asfalt-oplossing
Op een bak koffie stampen geeft een hoop zooi trouwens![]()
Waar dan?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:43 schreef Anne het volgende:
En het betekent trouwens niet dat, omdat ik niks krijg, je naakt rond mag lopen.
Nee... er wordt al gezeurd over blote schouders.
t shirt krijg ik van husqvarna,quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:42 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik krijg helemaal niks. Ja, een oranje hesje voor op het werk.
En ik ben de enige ook nog waar heel groot "VISITOR" op staat.
je mag bij ons wel komen werkenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:43 schreef Anne het volgende:
En het betekent trouwens niet dat, omdat ik niks krijg, je naakt rond mag lopen.
Nee... er wordt al gezeurd over blote schouders.
je vergeet een groen terrariumanoquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:46 schreef densmee het volgende:
[..]
t shirt krijg ik van husqvarna,
Dit heb ik van de zaak
zaagbroek 2 X
snickers met spijkerzakken 2X
Zaagschoenen Meindl waldlaufer pro
Zaaglaarzen van husqvarna
Laarzen van dunlop thermo laarzen
Regenjas van dat rubber achtig spul (tyfusduur)
Bodywarmer 2 X (gevoerd ongevoerd)
en dan nog een paar nette overhemden, blousen, vesten en dergelijke als ik ons bedrijf moet vertegenwoordigen ergens.
Ik kiep meestal 2 bakkies naar binnen voor ik ga rijden, en op het werk staat er een volle kan klaar als ik aankomquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:43 schreef densmee het volgende:
[..]
ja dat teer in poeder vorm is ook geen succes inderdaad, maar goed een bakkie koffie smorgens is toch wel ernstig lekker
jep, die ook inderdaadquote:
Ok!quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:47 schreef densmee het volgende:
[..]
je mag bij ons wel komen werken![]()
en dan krijg je nog kleding ook, voor als er boodschappen gedaan moeten worden bijvoorbeeld
Flexothanequote:Op woensdag 30 mei 2012 20:46 schreef densmee het volgende:
[..]
t shirt krijg ik van husqvarna,
Dit heb ik van de zaak
zaagbroek 2 X
snickers met spijkerzakken 2X
Zaagschoenen Meindl waldlaufer pro
Zaaglaarzen van husqvarna
Laarzen van dunlop thermo laarzen
Regenjas van dat rubber achtig spul (tyfusduur)
Bodywarmer 2 X (gevoerd ongevoerd)
en dan nog een paar nette overhemden, blousen, vesten en dergelijke als ik ons bedrijf moet vertegenwoordigen ergens.
dat ja is ook geschikt als je door de bramen baggert, de rest scheurt allemaal kapotquote:
Ja, dan krijgt het parket een mooi reliëf.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:38 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dus je wilt jezelf aanleren om ze achteloos op de grond te laten vallen?
Ikke nu geen reet; dus ik loop in oranje zooi van de vorige, gecombineerd met Nederploff shirtjesquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:48 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb 2 jassen en een t-shirt van het werk, qua dagelijkse werkkleding alleen werkschoenen en overalls. Bezuinigingen oid
ik zal het morgen even voorleggen, waar ben je goed in?quote:
Flexo ook, maar dan kun je er reparatie stickers op plakken. Ik had er 2 doorwerkpakken van; 300¤ per stuk; allebei naar de klote geholpen in 3 maanden bij een betonboer een jaartje of anderhalf geledenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:50 schreef densmee het volgende:
[..]
dat ja is ook geschikt als je door de bramen baggert, de rest scheurt allemaal kapot
Betonijzer is wel net iets sterker natuurlijkquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Flexo ook, maar dan kun je er reparatie stickers op plakken. Ik had er 2 doorwerkpakken van; 300¤ per stuk; allebei naar de klote geholpen in 3 maanden bij een betonboer een jaartje of anderhalf geleden
Dat laatste gaat d'r wel lukken, de rest doe maar niet; ik wil d'r heel weer terugquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:52 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zal het morgen even voorleggen, waar ben je goed in?
Zagen, blessen, houtmeten, uitvoerder spelen?
Bles joe. Ik ben goed in alles.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:52 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zal het morgen even voorleggen, waar ben je goed in?
Zagen, blessen, houtmeten, uitvoerder spelen?
leukken?quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat laatste gaat d'r wel leukken, de rest doe maar niet; ik wil d'r heel weer terug
Neh, beton, droogt het spul uit en verneucqt de ritsen, die je vervolgens aan vellen trekt.quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:54 schreef densmee het volgende:
[..]
Betonijzer is wel net iets sterker natuurlijk
Edit, kutwehf, jouw schuld door je geklooi met het netwerkquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:55 schreef Anne het volgende:
[..]
leukken?
Maar wat bedoel je daar meehmm?
houtmeten is ook niet heel spannend hoor,quote:Op woensdag 30 mei 2012 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat laatste gaat d'r wel lukken, de rest doe maar niet; ik wil d'r heel weer terug
Okè, dat mag dan welquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:58 schreef densmee het volgende:
[..]
houtmeten is ook niet heel spannend hoor,
met een grote schuifmaat door het bos sjouwen.
[ afbeelding ]
moet Anne ook lukken
[ afbeelding ]
SD voelt zich het vrouwtje in huisquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:00 schreef Anne het volgende:
Ik wil nog wel even weten waarom ik goed ben in uitvoerder spelen.
Omdat je een regelnichtje bent, vraag maar aan je collegaequote:Op woensdag 30 mei 2012 21:00 schreef Anne het volgende:
Ik wil nog wel even weten waarom ik goed ben in uitvoerder spelen.
Kom dat maar effe zeggen als je voor me staat; patatzakquote:
Oké, da's wel een beetje waar. Wat den snee zegt niet trouwensquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omdat je een regelnichtje bent, vraag maar aan je collegae
Dan is het nog altijd frietbuilquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kom dat maar effe zeggen als je voor me staat; patatzak
Sorry, ik heb het dialect nog niet onder de kniequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
SD kan nie typen meer niequote:Op woensdag 30 mei 2012 21:08 schreef Anne het volgende:
[..]
Niet alleen ik.
Met zijn viertjes op de kleine bank.
Zal dan ook bedoeld zijn om de auto aan te drijven.quote:
jep is van de popeyequote:
Is ze ook hardhandig geleerdquote:Op woensdag 30 mei 2012 21:40 schreef Sounddragon het volgende:
Staat goed vast iig; ook goed als trekbank
Oeps.quote:Op woensdag 30 mei 2012 21:47 schreef densmee het volgende:
[..]
jep is van de popeye
[..]
Is ze ook hardhandig geleerd
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://www.vanalphenbladel.nl/historie3/historie3_nl.html
Ha, dat kan ik met de 126 ook halenquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:36 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat mijn exacte topsnelheid is.
Hij trekt nog (een beetje) harder maar de naald blijft steken aan het grijze sierstripjequote:Op woensdag 30 mei 2012 22:03 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ha, dat kan ik met de 126 ook halen![]()
Als de bovenste in km/h en niet mp/h zou zijn![]()
Echt al een eeuwigheid!quote:Op woensdag 30 mei 2012 22:37 schreef Paladijn het volgende:
Sinds wanneer is Faithy/motorbloempje mod?
wel mooi dat je met tshirts van een ander hengelbedrijf weg komtquote:Op woensdag 30 mei 2012 20:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ikke nu geen reet; dus ik loop in oranje zooi van de vorige, gecombineerd met Nederploff shirtjes
bende gij een miet of wa.quote:Op donderdag 31 mei 2012 11:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
bouwvakkers in de achtertuin
al vanaf half 8 vanmorgen
Ik dacht al; Wat ruik ik toch.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:10 schreef densmee het volgende:
Vandaag heel de dag rond hobbelen in venray en omgeving om werk op te nemen
Onze terrano loopt niet op frietvet hoorquote:
Ik zit ergens achterin op een industrieterrein in Noord (afslag McDonalds). Daar kom je vast nietquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:18 schreef densmee het volgende:
[..]
Onze terrano loopt niet op frietvet hoor
Ik ben overigens ook nog geen kanarie tegengekomen
ik zit nu aan de andere kant richting het spoor. Ik moet zo naar smakterh.quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:20 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zit ergens achterin op een industrieterrein in Noord (afslag McDonalds). Daar kom je vast niet.
Edit: Ze hebben daarnaast niet zo heel erg lang geleden de bomen die hier staan al onder handen genomen volgens mij.
Oh ja, dan zit je toch wel aardig in de buurtquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:22 schreef densmee het volgende:
[..]
ik zit nu aan de andere kant richting het spoor. Ik moet zo naar smakterh.
jep dat dach ik welquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:35 schreef Anne het volgende:
[..]
Oh ja, dan zit je toch wel aardig in de buurt.
Ik ben alweer bijna weg, nog even kijken bij het bosje tegen de snelweg aanquote:
Kun je niet even 2 cheeseburgers brengen?quote:Op donderdag 31 mei 2012 12:44 schreef densmee het volgende:
[..]
Ik ben alweer bijna weg, nog even kijken bij het bosje tegen de snelweg aan
te laatquote:Op donderdag 31 mei 2012 12:48 schreef Anne het volgende:
[..]
Kun je niet even 2 cheeseburgers brengen?
Dit is een bagger en waterwerken boer, dus dat bijt elkaar niet. Tevens; dan geven ze maar lekker wat andersquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:22 schreef densmee het volgende:
[..]
wel mooi dat je met tshirts van een ander hengelbedrijf weg komt
Tering, wat ben jij een zeiksnol zegquote:Op donderdag 31 mei 2012 11:59 schreef GrunnigsTrots het volgende:
bouwvakkers in de achtertuin
al vanaf half 8 vanmorgen
Daar gaat je pr0n collectiequote:Op donderdag 31 mei 2012 20:24 schreef 2cv het volgende:
De harde schijf van mijn Appeltje is dood. Reparatie gaat minimaal ¤260,- kosten. Maar dan gaan ze wel een poging doen zoveel mogelijk foto's en andere bestanden van de kapotte harde schijf te redden.
koop meteen een time machine of een normale externe hd zodat je iig iets hebt wat op een back-up lijktquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:24 schreef 2cv het volgende:
De harde schijf van mijn Appeltje is dood. Reparatie gaat minimaal ¤260,- kosten. Maar dan gaan ze wel een poging doen zoveel mogelijk foto's en andere bestanden van de kapotte harde schijf te redden.
Goeie deal!quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:24 schreef 2cv het volgende:
M'n pr0n heb ik -wonder boven wonder- al weg kunnen mikken. dat heb ik gedaan om 2 redenen:quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daar gaat je pr0n collectie![]()
Goed spul, zo'n fruit salade
Wat denk je wat ik ga doen zodra ik m'n Mac terug heb ?quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:29 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
koop meteen een time machine of een normale externe hd zodat je iig iets hebt wat op een back-up lijkt
Fixedquote:Op donderdag 31 mei 2012 20:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
M'n pr0n heb ik -wonder boven wonder- al weg kunnen mikken. dat heb ik gedaan om 2 redenen:
- Ik had het vermoeden dat de harde schijf niet stuk maar (te) vol was en zo creeerde ik in 1 klap ... eh ... veel extra ruimte![]()
- Als er iemand in m'n computer gaat roeren vind ik het prettiger als hij m'n pr0n-voorkeuren niet op zo'n manier te weten komt. dat soort dingen vertel ik liever zelf niet.
iemand die foto's kan terughalen kan ook jouw 'verwijderde' porncollectie zien. trust mequote:Op donderdag 31 mei 2012 20:35 schreef 2cv het volgende:
[..]
M'n pr0n heb ik -wonder boven wonder- al weg kunnen mikken. dat heb ik gedaan om 2 redenen:
- Ik had het vermoeden dat de harde schijf niet stuk maar (te) vol was en zo creeerde ik in 1 klap ... eh ... veel extra ruimte![]()
- Als er iemand in m'n computer gaat roeren vind ik het prettiger als hij m'n pr0n-voorkeuren niet op zo'n manier te weten komt. dat soort dingen vertel ik liever zelf.
Zoek eens wat rond (hier op Fok ja) dan weet je wat m'n pr0n-voorkeur is.quote:
Oh, zeker ! Maar ik neem aan dat je dan dieper moet graven en dat tijd geld is enzo. Dan moet de reparateur dus al iets op het spoor zijn en tijd over hebben voor hij aan het achterhalen van mijn 'gewiste' pr0n toe komt.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
iemand die foto's kan terughalen kan ook jouw 'verwijderde' porncollectie zien. trust me
He, shit, betrapt.quote:
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |