Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier . Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen [SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners : Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn. [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Je bent er anderhalve week niet en er zijn weer menig topics gevuld
Eergisteren heb ik een lesje Renate in het Central Park gelopen. Wat een belevenis zeg, wel warm maar echt helemaal top Zeer heuvelachtig, dat was wel wennen.
Heb ook de Nike Free Run +3 schoenen gekocht, ga ze vandaag of morgen uit proberen
Eergisteren heb ik een lesje Renate in het Central Park gelopen. Wat een belevenis zeg, wel warm maar echt helemaal top Zeer heuvelachtig, dat was wel wennen.
Heb ook de Nike Free Run +3 schoenen gekocht, ga ze vandaag of morgen uit proberen
Kom je van volledige demping? Dan raad ik je aan er de eerste keer max 5 minuten op te gaan hardlopen in een rustig tempo . Ik heb echt een dag of drie spierpijn gehad van 5 min hobbelen op Nike Frees .
Kom je van volledige demping? Dan raad ik je aan er de eerste keer max 5 minuten op te gaan hardlopen in een rustig tempo . Ik heb echt een dag of drie spierpijn gehad van 5 min hobbelen op Nike Frees .
Weet niet goed hoe het met de demping van mijn andere schoenen zit Ben nog druk bezig met de lessen van Renate, dus langer dan 5 minuten zal het toch niet worden
zoals beloofd... hier een kijkje in "mijn" Nieuw Zeelandse loopwereldje.
de foto's die ik genomen heb zijn op het punt genomen wat overeen komt met de kilometerstand op de playerfunctie en zjn genomen in de richting van de route.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veel plezier en welcome on Southland's rolling hills!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op maandag 28 mei 2012 08:37 schreef Viking84 het volgende: Als het de rest vd week goed blijft gaan wil ik dit weekend ook eens over het strand lopen. YUR, waar loop jij? Kijkduin?
Yep. En met vloed lopen valt niet mee Zo maar eens opzoeken of het vrijdagavond tijdens die loop eb of vloed is
ze zeggen niet voor niets dat NZ meer Brits is dan England zelf, voor het gemak rijden we ook aan de linker kant van de weg bijv. En zelfs het dorpje is vernoemd naar de Britse generaal Windham
Op maandag 28 mei 2012 09:36 schreef Viking84 het volgende: Waarom is het met vloed zwaarder dan? . Met het risico dat ik nu iets ongelooflijk doms vraag .
Met vloed word je gedwongen om door muller zand te lopen. Als het laag water is, kun je op een stevigere ondergrond lopen. Scheelt de wereld!
Met vloed word je gedwongen om door muller zand te lopen. Als het laag water is, kun je op een stevigere ondergrond lopen. Scheelt de wereld!
Ah oké.
Hm, klinkt niet als iets wat ik nu moet proberen, nu m'n scheen herstellende is. Overigens veel losliggende tegels onderweg daarstraks . Ben maar op het fietspad gaan lopen.
de foto's die ik genomen heb zijn op het punt genomen wat overeen komt met de kilometerstand op de playerfunctie en zjn genomen in de richting van de route.
Op maandag 28 mei 2012 09:52 schreef Viking84 het volgende: Oh rd, wat kun je daar práchtig hardlopen! (jaloers). Alleen weinig beschutting als de zon fel is .
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.veel plezier en welcome on Southland's rolling hills!!
En heel goed insmeren! Hardlopen, fietsen en skaten zijn dé manier om mooi egaal bruin te worden . Veel leuker dan op het strand liggen zonnebaden (vind ik dan ).
Ik ga zo ook maar eens lopen eens kijken waar een uur me gaat brengen alleen ben benieuwd hoe het met mijn hooikoorts gaat want die speelt het hele weekend al flink op...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Ik weet niet of dit het goedkoopst is maar hier is de Garmin Forerunner 210 nu tijdelijk voor 199 euro. Edit: Oh, HRM staat erachter. Is dat wat anders?
Op maandag 28 mei 2012 10:01 schreef Viking84 het volgende: Ik weet niet of dit het goedkoopst is maar hier is de Garmin Forerunner 210 nu tijdelijk voor 199 euro.
Dankje Zou nog wel wat sneller willen, maar vind het nu belangrijker dat ik de loopminuten kan volhouden..
Yep, snelheid doet er niet toe en iedereen is anders. De één begint met 7 km/u en de ander begint met 10 km/u. Gelukkig ben jij weer beter in iets anders .
Op maandag 28 mei 2012 10:01 schreef Viking84 het volgende: Ik weet niet of dit het goedkoopst is maar hier is de Garmin Forerunner 210 nu tijdelijk voor 199 euro. Edit: Oh, HRM staat erachter. Is dat wat anders?
Yep, snelheid doet er niet toe en iedereen is anders. De één begint met 7 km/u en de ander begint met 10 km/u. Gelukkig ben jij weer beter in iets anders .
Voor het eerst met Camelbak gelopen trouwens. Ik vergeet altijd te drinken van tevoren (en doe het ook liever niet, bang dat ik moet plassen onderweg ) en het was wel al zo warm dat ik blij was dat ik hem bij me had. Wel een paar keer een slok genomen. M'n vingers waren wel helemaal stijf toen ik terugkwam, dus of ik heb het bandje te strak aangetrokken of ik heb hem te verkrampt vastgehouden (terwijl vasthouden helemaal niet nodig is). Volgende keer even op letten dus want dit voelde niet heel comfortabel .
Ik denk dat ik zo maar eens een lunchpakketje samen ga stellen (kipsalade en flesjes water ) en maar weer eens ga fietsen. Mag morgen pas weer gaan hardlopen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Op maandag 28 mei 2012 09:52 schreef Viking84 het volgende: Oh rd, wat kun je daar práchtig hardlopen! (jaloers). Alleen weinig beschutting als de zon fel is .
klopt Viking... en lekker rustig, zondagmorgen 2 auto's tegen gekomen op een afstand van ruim 20km. Enige nadeel is dat grindwegen veel zwaarder heuvel op lopen dan asfaltwegen...maar ach, wie ben ik om te klagen
Oh *jaloers is op Nieuw Zeeland.. daar moet ik echt eens naar toe! Hoe ben je helemaal daar terecht gekomen, je was tijdens je duurloopje de tijd uit het oog verloren?
Gisteren rond een uur of 5 's avonds ook nog even 20min gaan rennen, op rustig tempo en met de luchtigste outfit die ik kon vinden was het eigenlijk prima te doen.
Erg verleidelijk, maar ik heb al een hartslagsensor met Bluetooth voor m'n smartphone. Ik heb laatst in de folder van Polar gekeken, die hartslagsensor kan niet gecombineerd worden met de horloges.
Erg verleidelijk, maar ik heb al een hartslagsensor met Bluetooth voor m'n smartphone. Ik heb laatst in de folder van Polar gekeken, die hartslagsensor kan niet gecombineerd worden met de horloges.
Ik ga ook geen nieuwe halen Dat doe ik pas als ik echt wat beter ben. Nu heb ik een Sigma hartslagmeter die prima voldoet en in combinatie met Endomondo (alhoewel ik nu wel stomme strepen op mijn arm heb vanwege die sportband ) ben ik tevreden
Ik heb zin om lange stukken te lopen, maar dat is helemaal niet verstandig. Gisteren voor het eerst op nieuwe steunzolen gelopen en daar moet ik nog aan wennen. Het voelde aan mijn scheenbeen wat vervelend. Gelijk ook maar interval gedaan, niet slim, maar ik wilde zo graag en ik had zo veel energie.
Op maandag 28 mei 2012 10:13 schreef wormtrein het volgende: Oh *jaloers is op Nieuw Zeeland.. daar moet ik echt eens naar toe! Hoe ben je helemaal daar terecht gekomen, je was tijdens je duurloopje de tijd uit het oog verloren?
zo iets, net zo als Forrest Gump besloot ik te gaan lopen..en nu 20,000km verder
Wilde het jullie gewoon een keertje laten zien omdat het voor mij eenvoudig is om jullie loopjes voor te stellen maar ik denk dat sommigen misschien zo iets hadden van "RD met zijn NZ, het zal wel"..dus bj deze.
En Wyccie, die electriciteitmasten staan er niet omdat de bodem te rotsachtig is om efficient kabels te leggen maar puur als "guide line" voor mijn intervals
13 graden schijnt de temperatuur te zijn waarop je het beste presteert Maarrrrr als je traint op hoge temperaturen, ben je sneller bij lage temperaturen!
23:13 minuten lopen, 5 wandelen als warming up. Afstand (zonder wandelen): 3,61 km gem. snelheid: 6,26 km/u
Wilde heel graag wat sneller lopen, zat eerst op 7:51 km/u, moest nu op het eind echt gaan lopen, zeg maar 300 meter eerder dan ik eigenlijk wilde. met snelheid 7:51 km/u had ik echt nog over. Tempo liep wel heel lekker maar heb er dus nog niet echt de conditie voor haha
Ik wil geen touchscreen op mn horloge, verder mooi ding
zou niets anders meer willen...de touch screen van de 610 werkt echt fantastisch
Op maandag 28 mei 2012 07:38 schreef VKV het volgende: Nou les 27 zit erop, de lessen met Evy zijn afgelopen. Kan er van mijn kant denk ik wel een bekentenis van af: Ik vind hardlopen nog steeds niet leuk De enige reden dat ik het nog doe is omdat ik me supertrots voel als ik weer een les heb voldaan. Ik heb nooit lang kunnen hardlopen, vroeger als kind al niet en nu kan ik gewoon 5 km hardlopen! Maar nee, leuk vinden doe ik het absoluut niet. Ik ben meer een fanatiek zwemmer, zwemmen vind ik helemaal geweldig
Ik heb hetzelfde Hoewel ik de 5 km nog niet haal, maar ik ben toch al even bezig en ik vind het nog steeds niet leuk, alleen wat jij ook zegt: het trotse gevoel achteraf. Nou ja, dat is voorlopig voldoende stimulans gelukkig.
Ziggy played guitar Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende: De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Ik heb hetzelfde Hoewel ik de 5 km nog niet haal, maar ik ben toch al even bezig en ik vind het nog steeds niet leuk, alleen wat jij ook zegt: het trotse gevoel achteraf. Nou ja, dat is voorlopig voldoende stimulans gelukkig.
Nee Hoewel ik het wel jammer vind als ik hier al die enthousiaste verhalen hoor
Ziggy played guitar Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende: De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Misschien rennen jullie met de verkeerde intentie ? Misschien moet je het wat meer loslaten dat het moet of dat je perse een bepaalde tijd,afstand of snelheid moet lopen. "Gewoon genieten" komt misschien niet voor iedereen zo makkelijk. Runners high krijg ik voornamelijk als ik een soort halve meditatie toestand bereik, zo van de knop om en gedachten uit.
Alles loslaten en lekker lopen. Je loopt immers voor jezelf, een betere conditie, die fel begeerde sixpack/lekker kontje/strakker lijf zijn gewoon bijkomsten
Moet eerlijk zeggen dat mij dat gepraat steeds over runners highs ook niet echt bevorderlijk lijkt voor beginners die nog aan het zwoegen zijn om een paar minuten vol te houden. En het is per slot een beginnerstopic.
Sowieso vind ik het altijd een beetje dikdoenerij *grin Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Op maandag 28 mei 2012 11:43 schreef Dr.Sexy het volgende: Misschien rennen jullie met de verkeerde intentie? Misschien moet je het wat meer loslaten dat het moet of dat je perse een bepaalde tijd,afstand of snelheid moet lopen. "Gewoon genieten" komt misschien niet voor iedereen zo makkelijk.
Als er iemand is die op die manier loopt, ben ik het wel. Ik zit me niet blind te staren op PR's , snelheden en afstanden. Ik doe het ook niet voor een sixpack, als ik wil afvallen ga ik wel de Vierdaagse lopen. Nu valt het wel mee, meer zin, alleen het weer was wat te goed. Waarschijnlijk had ik ook een kleine 'burnout', het was allemaal net iets te veel.
Op maandag 28 mei 2012 11:49 schreef DarkElf het volgende: Moet eerlijk zeggen dat mij dat gepraat steeds over runners highs ook niet echt bevorderlijk lijkt voor beginners die nog aan het zwoegen zijn om een paar minuten vol te houden. En het is per slot een beginnerstopic.
Sowieso vind ik het altijd een beetje dikdoenerij *grin Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
Goede motivatie juist toch? Geen wietpas nodig en het is gratis, je moet alleen wel even doorzetten.
Op maandag 28 mei 2012 11:49 schreef DarkElf het volgende: Moet eerlijk zeggen dat mij dat gepraat steeds over runners highs ook niet echt bevorderlijk lijkt voor beginners die nog aan het zwoegen zijn om een paar minuten vol te houden. En het is per slot een beginnerstopic.
Oh nee zo bedoel ik het absoluut niet! Ik denk dat het een beetje en state of mind is. Dikdoenerij vind ik wel meevallen, het is gewoon een sportverslaving uiteindelijk
Op maandag 28 mei 2012 12:25 schreef Dynamic83 het volgende: Ook weer terug van 10 km. In de zon vond ik het toch al snel te warm worden, dus maar lekker rustig aan gedaan
Onderweg ook maar eens wat foto's gemaakt van de omgeving waar ik loop
SPOILER
Wauw, ook zeker niet verkeerd
Ben net terug van 8km fietsen. Ondertussen nog gestopt om twee oudere dames de route uit te leggen naar de Biesbosch (ze zouden eens moeten weten ) Nu even een salade eten en dan weer op de fiets naar een andere locatie