abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112006919
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 08:35 schreef HD9 het volgende:
De rekening voor het Euro experiment wordt voor Nederland snel hoger
http://www.telegraaf.nl/d(...)nel_verder_op__.html

[..]

Ja en de kosten worden nog veel hoger als deze rotplaneet getroffen wordt door een grote meteoriet. Waarom zijn we niet ergens veiliger gaan wonen waar we minder risico lopen?
pi_112007054
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja en de kosten worden nog veel hoger als deze rotplaneet getroffen wordt door een grote meteoriet. Waarom zijn we niet ergens veiliger gaan wonen waar we minder risico lopen?
De kosten van eem meteoriet die de aarde treft kunnen we niets aan doen, dat zijn natuurrampen, de kosten van een transferunie/esm fonds/enz.. zijn door onszelf veroorzaakt dat is natuurlijk nogal een groot verschil.

Het wordt wel een noodbod van jou dat je nu dit vergelijkt met een natuurramp. :D
pi_112007200
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:08 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De kosten van eem meteoriet die de aarde treft kunnen we niets aan doen, dat zijn natuurrampen, de kosten van een transferunie/esm fonds/enz.. zijn door onszelf veroorzaakt dat is natuurlijk nogal een groot verschil.

Het wordt wel een noodbod van jou dat je nu dit vergelijkt met een natuurramp. :D
Nee, het is alleen een teken dat ik een beetje moe wordt van al die Telegraaf citaten die ons kennelijk moeten aantonen dat de hele EU een groot Griekenland is en dat we per dag weer een biljoen dieper in de ellende zitten. Rot toch op met die onzin. Als het inderdaad zover komt dat Spanje en Italië omvallen dan hebben we geen honderden miljarden aansprakelijkheid, dan hebben we gewoon een grote reset. Dan is het over en uit met het huidige financiële stelsel en de valuta zoals we die nu kennen.

Dan moet je niet gaan zitten zeuren of de kosten maar dat je niet op tijd blikvoer en kaarsen bent gaan hamsteren.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:23:12 #154
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112007364
De Duitsers haken al af, die denken laat maar , het zal wel weer goedkomen en anders maar niet
http://www.telegraaf.nl/d(...)is_niet_meer___.html

quote:
vr 25 mei 2012, 08:40 | '
Duitser snapt eurocrisis niet meer'
NEURENBERG (AFN) - De discussie rond de Europese schuldencrisis is inmiddels zo complex geworden dat veel Duitsers het onderwerp liever mijden.
Dat stelt marktonderzoeker GfK tegen het Duitse persbureau DPA

Volgens GfK begrijpen veel mensen bijvoorbeeld rond de discussie over euro-obligaties niet meer waar het precies om gaat en haken ze daarom af. ,,Een meerderheid van de Duitse burgers is uit de discussie gestapt. Het is voor hen een zeer complexe, en omdat ze zich nog niet persoonlijk geraakt voelen, ook een zeer abstracte discussie'', aldus GfK-onderzoeker Rolf Bürkl.

[b]Ook denkt de onderzoeker dat Duitsers gewend raken aan de slechte berichten uit Europa. ,,[/b]Tot het moment dat de financiële gevolgen direct merkbaar worden bij consumenten.'' De situatie kan dan snel omslaan, meent Bürkl.
Hij stelt dat veel Duitsers vooral kijken naar de positieve ontwikkelingen van de Duitse economie, de arbeidsmarkt en de loonafspraken.

GfK maakte vrijdag bekend dat het consumentenvertrouwen in Duitsland onveranderd is gebleven. De graadmeter die vooruitkijkt naar juni kwam uit op 5,7, gelijk aan de stand voor mei. Het cijfer geeft aan dat Duitse consumenten zich weinig aantrekken van de slechte berichten over de schuldencrisis, aldus Gfk.

Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 09:24:39 #155
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112007396
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, het is alleen een teken dat ik een beetje moe wordt van al die Telegraaf citaten die ons kennelijk moeten aantonen dat de hele EU een groot Griekenland is en dat we per dag weer een biljoen dieper in de ellende zitten. Rot toch op met die onzin. Als het inderdaad zover komt dat Spanje en Italië omvallen dan hebben we geen honderden miljarden aansprakelijkheid, dan hebben we gewoon een grote reset. Dan is het over en uit met het huidige financiële stelsel en de valuta zoals we die nu kennen.

Dan moet je niet gaan zitten zeuren of de kosten maar dat je niet op tijd blikvoer en kaarsen bent gaan hamsteren.
Punt is wel dat dit experiment gedaan is zonder democratisch genomen beslissingen en de politiek zelf die een groots waanbeeld na wilde streven, het vierde EU rijk, terwjl de meest welvarende landen heel klein zijn, zie Singapore of Noorwegen

[ Bericht 1% gewijzigd door HD9 op 25-05-2012 10:03:17 ]
pi_112007514
quote:

[..]

Dat heeft de poltiek en economen natuurlijk aanzichzelf te danken want er gaan miljarden naar al die landen en het enigste wat ze de afgelopen jaren bereikt hebben is dat er nog meer geld naar die landen is gegaan zondewr dat er daadwerkelijk enige vooruitgang bereikt is. En het publiek moet maar geloven dat het dadelijk wel geod gaat komen. Zolang er zulke fundamentele verschillenin de economieen tussen zuid en noord europa blijven is het natuurlijk nooit op te lossen.

En wanneer er een reset zou komen zouden we juist in landen met een redelijk begrotingstekort en dicipline wederom het hardst genaaid worden.
pi_112007942
quote:

[..]

Hè, hamsteren. Ik vergeet telkens weer om daar mee te starten. Jammer dat ze hier amper aan blikvoer doen. Geen knakworsten, geen soep. En om nou maanden op bruine bonen te leven. :r
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:00:48 #158
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112008235
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 09:48 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Hè, hamsteren. Ik vergeet telkens weer om daar mee te starten. Jammer dat ze hier amper aan blikvoer doen. Geen knakworsten, geen soep. En om nou maanden op bruine bonen te leven. :r
honger maakt rauwe bruine bonen zoet
pi_112008526
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 01:20 schreef remlof het volgende:

[..]

De Duitse Grondwet schrijft een referendum voor? Dat lijkt me heel erg sterk.
Ja.
Duitsland heeft na de oorlog nooit een echte Grondwet ('Verfassung') gekregen. Het huidige 'Grundgesetz' was eigenlijk een provisorische oplossing gezien de deling van het land in oost en west. Maar ooit, zo was het idee, zouden alle Duitsers samen, als vrij volk, een 'Verfassung' moeten uitvaardigen. Per referendum. Maar ook na de hereniging kwam het daar niet van, het 'Grundgesetz' werkte zo goed dat er geen reden was om iets te veranderen.

Maar het 'Grundgesetz' legt vast dat de macht van het volk uit gaat, en die bepaling kan niet door de wetgever worden veranderd. Het constitutioneel hof heeft gezegd dat deze bepaling ook inhoudt dat Duitsland altijd baas over het eigen geld moet blijven en dat nog meer 'Europa' eigenlijk niet kan.

Behalve dus, als per referendum een 'Verfassung' wordt aangenomen waarin die onveranderlijke bepaling is aangepast.

Maar ik denk niet dat veel Duitsers hun geliefde 'Grundgesetz' graag inruilen voor meer begrotingsmacht van 'Europa'.
pi_112008563
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Behalve dus, als per referendum een 'Verfassung' wordt aangenomen waarin die onveranderlijke bepaling is aangepast.

Maar ik denk niet dat veel Duitsers hun geliefde 'Grundgesetz' graag inruilen voor meer begrotingsmacht van 'Europa'.
Idd, never change a winning concept.
pi_112008937
quote:

[..]

Mooie kans voor import handel dan :)

Als ik het topic hiermee doodvermoord heb, sorry, dat is vast een overdaad van constructief denken in mogelijkheden ipv bedreigingen :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:31:17 #162
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112009050
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:13 schreef Igen het volgende:

De eurofielen doen hun uiterste best om de democratie te omzeilen uit angst voor een duidelijk NEE
Want je kunt niet eindeloos doorgaan met het negeren van referenda
pi_112009289
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Mooie kans voor import handel dan :)

Als ik het topic hiermee doodvermoord heb, sorry, dat is vast een overdaad van constructief denken in mogelijkheden ipv bedreigingen :)
Hoeveel was het gemiddelde maandloon in hongarije ook weer? Die kunnen daar natuurlijk niet de dure duitse knakworsten van gaan betalen. Waarom zijn de knakworsten fabrieken dan niet al naar hongarije verhuist, dan hebben ze minder loonkosten. 8-)
pi_112009392
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoeveel was het gemiddelde maandloon in hongarije ook weer? Die kunnen daar natuurlijk niet de dure duitse knakworsten van gaan betalen. Waarom zijn de knakworsten fabrieken dan niet al naar hongarije verhuist, dan hebben ze minder loonkosten. 8-)
Lidl verkoopt hier goedkope Duitse knakworsten. Nog altijd beter dan die slappe dingen van Unox.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:43:36 #165
359381 malleable
a/b should be solve(bx = a)
pi_112009452
quote:

[..]

Omdat Hongarije nog een vage munt heeft die elke dag iets anders waard is. Maar bovenal doordat er een paar nationalistische politici zitten die zomaar kunnen besluiten dat buitenlandse bedrijven dubbele belasting moeten betalen.

Onzekerheid dus.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 10:44:35 #166
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112009472
quote:

[..]

wel eens in een knakworsten fabriek geweest?
Daar loopt haast geen mens, paar procesoperators en schoonmakers

en inderdaad is de politiek onbetrouwbaar , sowieso alle politiek
pi_112009573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:44 schreef HD9 het volgende:

[..]

wel eens in een knakworsten fabriek geweest?
Daar loopt haast geen mens, paar procesoperators en schoonmakers

En dan zetten ze op het blik: ambachtelijk bereid. :D
pi_112009959
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:41 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Lidl verkoopt hier goedkope Duitse knakworsten. Nog altijd beter dan die slappe dingen van Unox.
Zo, da's snel opgelost ;)
pi_112010032
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 10:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

Zo, da's snel opgelost ;)
Te vroeg gejuicht: Duitse knakworsten, maar niet in blik, dus niet lang houdbaar, dus niet crisis-bestendig. ;)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:02:14 #170
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112010041
http://www.telegraaf.nl/d(...)s_dumpen_euro__.html

Als Duitsland uitstapt dan kan ie maar zo halveren

quote:
vr 25 mei 2012, 10:57 |
Grote investeerders dumpen euro door Sonny Duijn
AMSTERDAM - De een naar grootste private fondsmanager van Europa, Amundi (beheerd vermogen: ¤659 miljard) heeft zijn blootstelling aan de eurozone in de afgelopen flink teruggebracht nu een Griekse exit meer en meer dreigt. Ook Threadneedle Investment uit het Verenigd Koninkrijk en de Amerikaanse valutaspecialst Merk Investments kregen het benauwd van de eurocrisis en brachten hun posities in onze eenheidsmunt terug. Zodoende kwam de euro flink onder druk in de afgelopen periode.
pi_112010179
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dat media bericht zegt eigenlijk genoeg... iedereen ziet de euro in het moeras verdwijnen, behalve politiek Europa zelf.
pi_112010195
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:02 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Te vroeg gejuicht: Duitse knakworsten, maar niet in blik, dus niet lang houdbaar, dus niet crisis-bestendig. ;)
Hoezo, de crisis staat toch om de hoek, en als de euro opgeblazen wordt, wordt toch per direct alles beter? ;)
pi_112010197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:02 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ben jij een MM kloon of zo?
pi_112010222
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:06 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ben jij een MM kloon of zo?
Joh :D

Kun je de andere ook raden? ;)
pi_112010257
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Joh :D

Kun je de andere ook raden? ;)
Mallebelle?
pi_112010269
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:06 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Dat media bericht zegt eigenlijk genoeg... iedereen ziet de euro in het moeras verdwijnen, behalve politiek Europa zelf.
Hebben ze eerst jaren hun US$ en Ponden omgeruild in euro, nu draaien ze een deel terug.
Waar is de euro ook alweer begonnen t.o.v. van de US$? Ik herinner me nog dat ik tegen .80 moest omrekenen. Nu staat ie op 1.25. Zeg nou zelf, dat klinkt niet als een depressieve munt hoor.
pi_112010474
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoezo, de crisis staat toch om de hoek, en als de euro opgeblazen wordt, wordt toch per direct alles beter? ;)
Nee, anders hadden we geen bruine bonen nodig. :)
pi_112010551
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Hebben ze eerst jaren hun US$ en Ponden omgeruild in euro, nu draaien ze een deel terug.
Waar is de euro ook alweer begonnen t.o.v. van de US$? Ik herinner me nog dat ik tegen .80 moest omrekenen. Nu staat ie op 1.25. Zeg nou zelf, dat klinkt niet als een depressieve munt hoor.
Dat die andere economieen er nog erger aan toe zijn betekend toch niet dat we de noord europesche economie maar moeten laten krimpen ten faveure van het binnen houden van zuid europesche landen die keer op keer afspraken niet nakomen, of weer opnieuw willen onderhandelen.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:22:42 #179
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112010687
quote:

[..]

Dat is nu juist het probleem, Duitsland is de oorzaak van die sterke munt
Eeen hoge koers to Dollar is geen direct voordeel
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:22:52 #180
78918 SeLang
Black swans matter
pi_112010695
quote:

[..]

Is begonnen op 1.17. Laagste punt was 0.83 in oktober 2000

Hier zie je de relatieve performance sinds introductie (alles begint op 1):

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_112011110
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Is begonnen op 1.17. Laagste punt was 0.83 in oktober 2000

Hier zie je de relatieve performance sinds introductie (alles begint op 1):

[ afbeelding ]
Redelijk stabiel dus, weinig drama. Resultaten uit het verleden geven natuurlijk geen garantie voor de toekomst :)
pi_112011476
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat die andere economieen er nog erger aan toe zijn betekend toch niet dat we de noord europesche economie maar moeten laten krimpen ten faveure van het binnen houden van zuid europesche landen die keer op keer afspraken niet nakomen, of weer opnieuw willen onderhandelen.
Ik denk niet dat het één met het ander te maken heeft - althans niet in zin van 'cure for all'

Dat de Europese economie krimpt heeft imho vooral te maken met de absolute starheid, navelstaarderij, gebrek aan innovatief vermogen, en de luiheid en zelfvoldaanheid vanuit de vanzelfspreekzaamheid van het gespreide bedje, resp. de-ander-doet-het-wel-voor-me-mentaliteit (generaliserend natuurlijk ;) )

In die zin hebben Europese landen wel een aardige gemeenschappelijke deler ;)

Maar in mijn beleving heeft de krimp in Europa een diepere onderliggende oorzaak dan 'hullie daar in het Zuiden'. De dynamiek verschuift gewoon naar andere delen van de aardbol welke ambitieuzer zijn.
Ik zou het haast natuurlijke evolutie noemen.

Met andere woorden: het echte onderliggende probleem is niet een munt. Noch is dat een tegenstelling Noord-Zuid. Bomen en bos.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:42:09 #183
78918 SeLang
Black swans matter
pi_112011505
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Redelijk stabiel dus, weinig drama. Resultaten uit het verleden geven natuurlijk geen garantie voor de toekomst :)
Fundamenteel is de euro relatief gezien helemaal niet slecht imo. De eurozone als geheel heeft lagere schulden en lagere tekorten dan de meeste andere belangrijke landen. De handelsbalans is ongeveer nul of zelfs licht positief.

Neem je de "beste" currency uit het plaatje (Australische dollar) dan heb je een typische bubble currency die met name wordt gedreven door de commoties bubble (=China). Maar Australie heeft een negatieve handelsbalans met de rest van de wereld en een begrotingstekort. Als de downturn in China zich versnelt verwacht ik ook dat de AUD daaronder gaat lijden (een voorproefje zag je in 2008).

De euro wordt denk ik met name gedrukt doordat buitenlanders hun eurozone exposure afbouwen uit angst voor defaults en currency risk (stel dat je euros de volgende dag opeens drachmes zijn geworden). Maar ik zou denken dat dat een tijdelijk effect is. Ik zou mijn geld alleen niet op PIIGS banken zetten maar ergens in de noordelijke zone. Als ik mijn geld in een van de bubble currencies had dan zou ik nu serieus overwegen om dat naar euros te schuiven.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:44:49 #184
93664 waht
Mushir
pi_112011623
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dat de Europese economie krimpt heeft imho vooral te maken met de absolute starheid, navelstaarderij, gebrek aan innovatief vermogen, en de luiheid en zelfvoldaanheid vanuit de vanzelfspreekzaamheid van het gespreide bedje, resp. de-ander-doet-het-wel-voor-me-mentaliteit (generaliserend natuurlijk ;) )
Ik ben bang dat je gelijk hebt. Daar helpt geen enkele bezuiniging of hervorming tegen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:45:11 #185
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112011638
quote:

Maar in mijn beleving heeft de krimp in Europa een diepere onderliggende oorzaak dan 'hullie daar in het Zuiden'. De dynamiek verschuift gewoon naar andere delen van de aardbol welke ambitieuzer zijn.
Europa en Nederland zekeer hebben jarenlang naar de stenen gekeken en men ging zitten wachten tot men rijk werd, door een kunstmatige schaarste van die stapel stenen
  vrijdag 25 mei 2012 @ 11:48:19 #186
78918 SeLang
Black swans matter
pi_112011762
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

Europa en Nederland zekeer hebben jarenlang naar de stenen gekeken en men ging zitten wachten tot men rijk werd, door een kunstmatige schaarste van die stapel stenen
Zoals overal ter wereld. Dat is geen specifiek Europees probleem.
Mijn reisverslagen
pi_112012130
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:45 schreef HD9 het volgende:

[..]

En nu kijken we naar de stenen van corporaties, en delen we de wereld op in eurosceptici en eurofielen, je bent voor of tegen, een beetje intern herschikken. Een soort eindeloze kermisattractie die maar rond en rond gaat, maar uiteindelijk nergens toe leidt. Dat is 'onze' comfortzone, imho.

Europa heeft serieus meer raakvlakken dan je denkt, hoor :)
pi_112012907
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:42 schreef SeLang het volgende:

[..]
Als ik mijn geld in een van de bubble currencies had dan zou ik nu serieus overwegen om dat naar euros te schuiven.
En wat te denken van dollars ipv euro's? Daar zit je momenteel niet onaardig mee. Als ik zo die grafiek mag geloven rond 2008 was dat in tijden van 'crash' de beste positie.
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
  vrijdag 25 mei 2012 @ 12:17:22 #189
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_112012991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 11:57 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

En nu kijken we naar de stenen van corporaties,
en doen aan marktwerking en laten ons bestelen van 300 miljard aan vermogen in die stenen/
pi_112013319
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 12:17 schreef HD9 het volgende:

[..]

en doen aan marktwerking en laten ons bestelen van 300 miljard aan vermogen in die stenen/
Dank je dat je mijn punt nog eens benadrukt :)

/doomed
pi_112013849
quote:

[..]

Ik denk niet dat het één met het ander te maken heeft - althans niet in zin van 'cure for all'

In die zin hebben Europese landen wel een aardige gemeenschappelijke deler ;)

Met andere woorden: het echte onderliggende probleem is niet een munt. Noch is dat een tegenstelling Noord-Zuid. Bomen en bos.
De munt is een juist een van de problemen die dit binnen europa veroorzaakt heeft, want juist noordeuropa is lui geworden door de relatief geodkope euro en heeft daardoor op hun economische kracht (productieviteit) flink ingeboet. Het zuiden was altijd al huilen met de pet op en die inflaterenden altijd zichzelf uit de problemen. Ik heb nog wel briefjes van 1000 lire thuis, of 1.000.000 turkse lira's.

En je kunt wel ambiteus zijn, maar dan moet er wel een eerlijk speelveld zijn, wanneer we alleen naar de BNP cijfertjes blijven kijken en niet de neppe vrije markt hierin betrekken dan blijft het appels met peren vergelijken. En met neppe vrije markt bedoel ik dan bijvoorbeeld de koppeling tussen de yuan en de dollar, externaliteiten die we exporteren maar geen rekening voor krijgen of willen betalen, behalve als het binnen onze eigen economie geproduceerd wordt dan betaal je als consument opeens wel een toeslag op dat product omdat het binnen onze eigen grenzen wel met arbo en milieu regels geproduceerd moet worden.
Ik snap dat investeerders graag optimale rendementen willen draaien, maar
pi_112018537
Ik moet zeggen dat ik de hele discussie lastig vind omdat er zoveel onvoorspelbare effecten zijn van bijna iedere richting die het op zou kunnen gaan, maar wat me extra moe maakt is het type mensen dat het probleem steeds gigantischer maakt in combinatie met een repetitie van 'ik heb het wel gezegd toch?'. Mensen die dus niet begrijpen dat zelfs een kapotte klok wel eens de juiste tijd aangeeft.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:33:39 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_112019983
"Dutch PM Rutte says the Netherlands will continue to block common Eurobonds even if Germany and others were to change their opinion"

-RANsquack

Niet dat ik dat geloof trouwens, maar ze moeten eens ophouden over die eurobonds en dat alleen Duitsland "dwarsligt". 40% van de eurozone economie is tegen eurobonds dus het is gewoon niet aan de orde.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 mei 2012 @ 15:53:30 #194
78918 SeLang
Black swans matter
pi_112020704
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 10:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb vrijdag een TV van ¤1900 gekocht en ik schat in dat we in de loop van dit jaar nog wel wat meer leuke dingetjes gaan doen. Die lage rente maakt het ook niet echt de moeite waard om te sparen. :)
Hee dat is toevallig, ik heb deze maand ook een big-ass TV gekocht!
Alleen niet van het spaargeld maar van de rente :P
En morgen ga ik op vakantie, ook van de rente. En sept-dec opnieuw.
Sparen is nog steeds de moeite waard hoor.
Mijn reisverslagen
  vrijdag 25 mei 2012 @ 16:44:05 #195
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_112022503
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Knap hoe jij je geld op waarde kunt houden met rente-inkomsten na vermogensrendementsheffing en inflatie om er dan nog een tv van te kunnen kopen.
pi_112022741
Topic opgeschoond, gaat over de eurocrisis en niet over moord en doodslag.
pi_112023805
quote:

[..]

İk ga vandaag op vakantie, zit nu aan de gratis koffie op Schiphol. Voel me wel een beetje schuldig dat ik niet de vraagprijs heb betaald.
pi_112023920
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 16:44 schreef Zombiehoofd het volgende:

[..]

Knap hoe jij je geld op waarde kunt houden met rente-inkomsten na vermogensrendementsheffing en inflatie om er dan nog een tv van te kunnen kopen.
Volgens mij betaalt hij geen NL belasting.
  vrijdag 25 mei 2012 @ 17:41:11 #199
326094 Zombiehoofd
Nam nam nam
pi_112024597
En in de UK heb je niet iets soortgelijks?
pi_112024769
quote:

Dat zullen we dan binnenkort wel in je stroomverbruikstatistieken terugzien :P

Ik heb zelf voor 20 euro een stroommetertje gekocht om al mijn apparatuur eens door te meten en stille slurpers te ontmaskeren. Ik heb inmiddels een versterker betrapt die in stand-by meer dan 40W verbruikt, maar er moet meer te vinden zijn.

nb: Ik zou het leuk vinden als je in dat valutagrafiekje ook de Noorse kroon en liefst ook de Hong Kong en Singapore dollars zou kunnen opnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')