ok, als je dit claimt, dan wil ik ook cijfers horen. Hoeveel procent is "te lui om te werken" ? Wat is "een groot gedeelte" ?quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:07 schreef Loesjes het volgende:
12% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment een uitkering.
Een groot gedeelte van de mensen die een bijstandsuitkering ontvangt, krijgt dit naar mijn idee onterecht.
Veel mensen zijn gewoon te lui om te werken, krijgen alle subsidies en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben.
Vergelijk het gebruik van het woord "blog" bij W.Wiebel.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:16 schreef 99.999 het volgende:
Loesjes, graag actief mee gaan discussieren. We krijgen hier de laatste dagen nogal wat betoogjes waarna degene die ze gepost heeft zich niet meer laat zien. Dat is niet de bedoeling.
Wiebel heeft ons enige uitleg gegeven en doet ook leuk mee in discussies, dan is het prima. Maar enkel wat droppen en dan weer verdwijnen is niet de boedelingquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vergelijk het gebruik van het woord "blog" bij W.Wiebel.
Zelfde sociale academie werkgroepje als W.Wiebel, vermoed ik. Wrs proberen ze te achterhalen in hoeverre er een draagvlak is (onder jongeren) voor uiterst utilitair gedachtegoed, hoewel ze het zelf zo niet zullen noemen. Ik schat een beetje in dat hun docent maatschappij leer verteld heeft dat de jeugd van tegenwoordig aardig aan het verrechtsen is oid.
Zelfde modus operandi, bespeur ik nochtans. Zou me niet verbazen indien gaatwel ook tot de club behoort.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wiebel heeft ons enige uitleg gegeven en doet ook leuk mee in discussies, dan is het prima. Maar enkel wat droppen en dan weer verdwijnen is niet de boedeling.
Oh, zeker. Komt voort uit een opdracht bij een Hogeschool.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Zelfde modus operandi, bespeur ik nochtans. Zou me niet verbazen indien gaatwel ook tot de club behoort.
Ik heb de je eerste alinea een klein beetje gewijzigd. Wellicht komt de rest nogquote:Op woensdag 23 mei 2012 12:07 schreef Loesjes het volgende:
88% van de Nederlandse bevolking heeft op dit moment geen uitkering.
Dit betekent dat meer dan 1 ongeveer 9 miljoen Nederlanders een werken bijstandsuitkering, werkloosheidsuitkering of arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangen.
In dit blog wil ik het graag hebben over mensen die werken. de bijstandsuitkering.
Een groot gedeelte van de mensen die een bijstandsuitkering ontvangt, krijgt dit naar mijn idee onterecht, omdat ze niet kunnen werken, tussen banen zitten of omdat ze te oud zijn.
Veel Sommige mensen zijn gewoon te lui om te werken, krijgen alle subsidies en kunnen doen en laten waar ze zin in hebben omdat ze anders niet kunnen rondkomen. Dit vinden ze wel prima ze verschrikkelijk omdat ze zich de ganze dag vervelen. Dat andere mensen hard moeten werken voor hun geld zal hun een zorg zijn, als zij hun geld maar lekker makkelijk binnen krijgen.
Klopt is ook zo. Want bij 0% werkloosheid is er per definitie een ontzettende schaarste aan mensen die dan alles kunnen eisen wat ze willen als beloning.quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:44 schreef padlarf het volgende:
Ik meen me te herinneren van mijn economielessen op de middelbare dat 0% werkeloosheid helemaal niet goed is voor de economie.
klopt, tot 2%-3% noemt men 'frictiewerkloosheid' en is een teken van een gezonde economische 'verandring' waarbij ook werknemers met enige regelmaat wisselen van baan, niet hardnekkig vast blijven zitten in een baan die hen niet bevalt omdat het economische risico van werkloosheid té groot is...quote:Op woensdag 23 mei 2012 12:44 schreef padlarf het volgende:
Ik meen me te herinneren van mijn economielessen op de middelbare dat 0% werkeloosheid helemaal niet goed is voor de economie.
Hoop dat ze nog wat zich laat horen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |